AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  /  / Tarvitseeko enkeli siipiä?

Kysely Suomi24:n ominaisuuksista

Vaikuta Suomi24:n tulevaisuuteen kertomalla minkälaisia ominaisuuksia Suomi24:ssä voisi olla.
Vastaa kyselyyn »

Tarvitseeko enkeli siipiä?

36 Vastausta 970 Lukukertaa
Marita Mäntyniemi kertoi enkeli-ilmestyksestään, jota oli seurannut Virrat - Alavus välillä 20 - 30 minuuttia. Vainiot ovat vaalenneet leikattaviksi, luki enkelin siivissä. Sinänsä tuossa ei ole vastoin Raamattua, siis tekstissä, sillä ne ovat aina valmiina leikattavaksi. Enkelit eivät ole painovoimalain alaisia, niin tarvitseeko enkeli siipiä? Miksi muut näkijät eivät ole ilmottautuneet ja kertoneet näkemäänsä? En sano Mäntyniemeä valehtelijaksi, mutta kovasti ihmettelen tuota. Raamattu kehoittaa koettelemaan kaikki. Jumalan Henkikin kestää koettelen ja siihen Raamattu kehoittaakin. Raamattu sanoo myös, yksikertainen uskoo joka sanan.

Onko enkelillä siivet vai onko se ihmisen kiiltokuvissa?

taiteilijat tekivät enkeleille siivet

enkelit ovat ihmis-sieluja, yleensä hyvin vanhoja sieluja jotka opastavat meitä.

mikäs se olikaan

tuo sinun ismisi? Jotain ervastilaisuutta lienee...

Raamattu kuvaa

enkelit ja kerubit yleensä siivellisinä.

Hes. 1:8 Ja siipiensä alla niillä oli, neljällä eri puolellansa, ihmiskädet. Kasvot ja siivet niillä neljällä olivat näin:
1:9 Niiden siivet koskettivat toisiansa. Kulkiessaan ne eivät kääntyneet: ne kulkivat kukin suoraan eteenpäin.
1:10 Ja niiden kasvot olivat ihmiskasvojen kaltaiset; mutta oikealla puolen oli niillä neljällä leijonankasvot, vasemmalla puolen oli niillä neljällä häränkasvot, myös oli niillä neljällä kotkankasvot.
1:11 Niin niiden kasvot. Mutta siivet niillä oli levällään ylöspäin. Kullakin oli kaksi, jotka koskettivat toisen siipiä, ja kaksi, joilla ne peittivät ruumistansa.
1:12 Ja ne kulkivat suoraan eteenpäin. Minne henki vaati kulkemaan, sinne ne kulkivat. Kulkiessaan ne eivät kääntyneet.
1:13 Ja olentojen hahmo oli näöltänsä kuin tuliset hiilet, jotka paloivat tulisoihtujen näköisinä. Tulta liekehti olentojen välissä, ja tuli hohti, ja tulesta lähti salamoita. >> Jakeen lisätiedot
1:14 Ja olennot kiitivät edestakaisin ja olivat nähdä kuin salamanleimaus.

Tuskin enkeli silti siipiään "käyttää" meidän tietämällämme tavalla. Jumalaakin Raamattu kuvaa joskus siivelliseksi.

selviä "ufoja"

eivät mitään olentoja. Onhan niitä ufoja nähty ennenkin ja raamatun höpinät ovat muuttuneet satoja kertoja parissa vuosituhannessa.
Siivet on vain lentokoneilla ja linnuilla sun muilla lentävillä ötököillä.

oletko taipuvainen

uskomaan mieluummin ufoihin, kuin Raamatussa esiintyvään Jumalaan?

olen ollut ufon kyydissäkin, tosin unesssa.

Jumalasta joka mainitaan raamatussa sensijaan ei ole mitään näyttöä, ufoista on.
Ja maan ulkopuoliset sivilisaatiot on varmasti olemassa joiden porukkaa täällä sillointällöin vierailee.
Tarkkaile kehoasi, olet voinut joutua tietämättäsi abduktion uhriksi, humanoidit nääs ottavat myös näytteitä maan asukkaista.

noin joku

uskoo ihan oikeastikin.

Minua humanoidit eivät veisi mihinkään.

Toden kuvaus taivaasta

Siellä on noin mutta entäs maan päällä?

on täällä maanpäälläkin enkeleitä

esimerkiksi "Äiti Amma". Vastapuolelle jos mentäisiin niin olisiko Iranin presidentti..

ei sekoiteta äiti ammaa

tähän, kun puhutaan Raamatun Jumalasta ja Hänen maailmoistaan.

Elä kuten opetat tode

---

koetan elää

kristityn elämää, vaikka ei se helppoa ole minullekaan.

miten Äiti Amma sitten ei liity?

Oletko jotenkin paremmin itse liitettävissä ko. maailmaan.

en liitä

äiti ammaa Raamatun tarjoamaan maailmankuvaan, eikä hän tee sitä itsekään. Tietänet kyllä, että "Pyhän Äidin" välittämä "Jumalallisen rakkauden valo" ei ole se valo, joka on nimeltään "Jeesus Kristus, joka kuolemallaan kuoleman voitti".

Olen itse valinnut valonlähteekseni jälkimmäisen, ja siksi olen "paremmin" liitettävissä Raamatun maailmaan.

samaa porukkahan

ne ovat, kiitivät he missä tahansa.

Kysymys kuului, tarvitseeko enkeli siipiä. ja onko heillä niitä ollenkaan. Ja kysymys on minun ymmärtääkseni enkeleistä kristillisen ajattelun mukaan, ei siis mitään parapsygologiaa tai muita uskontoja tähän?
Tässäkin on aika huima kuvaus enkeleistä - ja ihan maan päällä olisi tapahtunut tämä kerubien touhuilu:

1 Kun. 8:6 Ja papit toivat Herran liitonarkin paikoilleen temppelin kuoriin, kaikkeinpyhimpään, kerubien siipien alle. >> Jakeen lisätiedot
8:7 Sillä kerubit levittivät siipensä sen paikan yli, missä arkki oli, ja kerubit suojasivat ylhäältä päin arkkia ja sen korentoja.

Kyseessä on siis liiton arkki.

jeps olennot saivat siivet

siellä missä ne keksittiinkin, eli Kaksoisvirtain maassa ja kerubit vartioivat erityisesti hallitsijoiden ja jumalien istuimia ja temppeleitä. Niillä oli eläimen ruumis (leijona tai härkä), kotkan siivet ja useimmiten ihmisen pää. Hepreassa on sanansaattaja "malach" joka käännetään enkeliksi ja sitten olivat nuo serafit ja kerubit, kumpikin oma lajinsa.
Pakis näkyy luulleen revontulia Ekku Peltomäen aikaansannokseksi. Hmmm.

Enkeleillä ei ole siipiä ?

* Kerubeilla sensijaan on, kaiketi jotenkin vallan merkkinä ja siivet juklistaa ruhtinaallisuutta. Mutta tavallisilla enkeliellä ei ole siipiä. He voivat olla keskellämme vaikka aivan tavallisen näköisinä ihmisinä, eivätkä ero meistä lainkaan, koska voivat muuttaa muotoaan , kaiketi ihan mielensä mukaan.
* Eikä enkelit ole myöskään mitään " vanhoja sieluja", ikään kuin he olisivat alunalkaen olleetkin ihmisiä? He ovat ENKELEITÄ, ja sellaisiksi Jumala on heidät luonut, ihminen on heidän ihmteltävänä aina, kun ihminen pelastuu ja saa synnit anteeksi, Raamattu sanoo, että "Siihen enkelitkin halajavat katsahtaa." Niin suuri on se ihme jopa taivas olennoille, kun syntinen saa sovituksen synnittömän Jumalan Karitsan veressä !

* Ilmestyskirjassa on seitsemän seurakuntaa joita johti enkelit. Jeesus käski Johannesta kirjoittamaan kirjeet . "Niille seitsemälle aasian seurakunnan ENKELEILLE, " Enkeli johtivat seurakuntia.
* Ja Paavali sanoo, että "Eräät ovat saaneet pitää enkeleitä vierainaan heidän sitä tietämättä." Näin siis Raamattu todistaa, että enkeleillä ei ole siipiä !

Mohikaani_27 kirjottaa asiaa

Asia on juuri noin miten kerroit. Toden tiedostosta etsitty asia kerubeis ei tarkoita enkeleitä, vaan muuta.

Mohikaanin

Tekstissä piilee syvällinen opetus. Kun vaivautuu tutkimaan siinä olevia yksityiskohtia, saa aikaan melkoisen raamattutunnin ja jopa viikon.
"Enkeleillä ei ole siipiä ? * Kerubeilla sensijaan on, "

Kerubithan ovat enkeleitä Raamatussa.

pakiksella on suureelliset

käsitykset ekku Peltomäen valojen sinkautustaidoista. Ilmaantunee selittämään eksytyksissä olostaan... ;)

On varmasti niin, että eri enkelilajien siivet ovat Jumalan itsensä keksimä tapa kertoa itsestään ja valtakunnastaan. "Siivet" kun kertovat meille luonnon kautta aika paljon.

Siipiveikoille lentääkö

öljypuusta tehty kerubia? 1Kun.6:23. Ja hän teki kaikkeinpyhimpään kaksi kerubia öljypuusta, kymmenen kyynärän korkuista; 24. ja kerubin toinen siipi oli viisikyynäräinen, ja kerubin toinen siipi oli myöskin viisikyynäräinen, niin että oli kymmenen kyynärää toisen siiven kärjestä toiseen kärkeen.....

nuo olivat veistoksia, tietty

eihän me nyt ihan pöljiä olla. ;)

Tässä oikeesti lentäviä kerubeja:

hes. 10:19 Ja lähtiessään kerubit nostivat siipensä ja kohosivat maasta minun silmäini edessä, ja pyörät samalla kuin ne; ja ne seisahtuivat Herran huoneen itäportin ovelle, ja niiden yläpuolella oli Israelin Jumalan kirkkaus.
10:20 Nämä olivat samat olennot, jotka minä olin nähnyt Israelin Jumalan alla Kebar-joen varrella; ja minä tulin tietämään, että ne olivat kerubeja.

Tässä niistä kuvia

http://www.bible-history.com/ibh/Babylonian+Sculptures/Winged+Creatures/
Babyloniassa niiden nimen ja muodon tulikin tuntemaan (karabu).

Hebr.13:2

Älkää unhottako vieraanvaraisuutta; sillä sitä osoittamalla muutamat ovat saaneet pitää enkeleitä vierainaan.
Tuossa ei tarkoteta näkyviä enkeleitä, vaan Jumalan maailmoista tulleita oikeita enkeleitä.
Joku on tulkinnut jakeen, ne vieraat jotka ovat kylässä ystävällisen kohtelun vuoksi ovat kuin enkeleitä.

lennettiinpä ennenkin

www.crystalinks.com/ancientaircraft.html

Ei ole syntiä eikä eksytystä, rohkeasti katsomaan.

Tarinan voisi

jo haudata kun ilmitulleiden tietojen valossa se on mitä ilmeisemmin huijaus. Tosin monet valheeksikin todoistetut tapahtumat jäävät elämään "todisteina", näitä esimerkkejähän on pilvin pimein.

Taivaan näkyjä näkevät

Näin sanoo Herra: Älkää totutelko itseänne pakanain menoon, älkääkä kauhistelko taivaan merkkejä, sillä pakanat niitä kauhistuvat. Jer.10:2

CNN, uutisissa Egyptin mellakoista Kairossa aikiolla näkyi kuin hevonen olisi mennyt siinä aaveen lailla. Enpä oikein usko sen olevan Ilmestyskirjan 6. luvussa mainittu Hallava hevonen. Aina kannattaa tarkistaa tälläset Raamatulla eikä juosta suinpäin levittämässä. Moniko levittäjä on vaivautunut lukemaan lukua 6 Ilmestyskirjasta, puhumattakaan koko Ilmestyskirjaa?

Mutta

Millainen ihminen on siipiä vaille enkeli?
Kyllä tarvitsee. Sillä eihän sieltä taivaasta voi laskeutua maanpäälle ilman siipiä.

http://kuvaton.com/browse/16949/movie_script.jpg

Kyllä siivet tarvitaan ja pyrstö

Ihmiset kuvaavat enkeleitä virheellisesti ilman pyrstöä. Onhan enkelin lento vallan holtintonta ilman ohjauspyrstöä. Lisäksi ihmiset kuvaavat siivet vallan väärään paikkaan. Ei niiden paikka voi lapojen kohdalla olla, vaan kuuluvat ne painopisteen paikkeille siis vyötärön kohdalle. Vain näin varustettuna enkeli on lento- ja ohjailukykyinen.

ota huomioon että

enkeli kiitää pystyasennossa. Jos siivet olisivat vyötäröllä, kiito olisi varsin vaappuvaa. Pystyasennossa lentäminen ei vaadi pyrstöä.

No, en tiedä,

siipiä? Mutta Jumalaan ja Hänen sanaansa saamme turvata, sillä ei tarvitse uskoa mitään yli sen, mikä on kirjoitettu. Enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä niitä varten, jotka saavat autuuden periä. Kyllä Paavalikin näki Jumalan enkelin, kun olivat joutuneet tuuliajolle merellä. Siellä meren armoilla olivat kovan myrskyn kourissa, ei näkynyt aurinkoa eikä tähtiä moneen päivään ja laivassaolijoilta katosi viimein kaikki toivo. Kun olivat kauan olleet syömättä, niin Paavali nousi heidän keskeltään, ja sanoi, että "teidän olisi pitänyt noudattaa minun neuvoani eikä lähteä Kreetasta; siten olisitte säästyneet tästä vaivasta ja vahingosta." Sitten hän kehoitti miehiä olemaan rohkealla mielellä, ettei yksikään teistä huku, ainoastaan laiva hukkuu. Ja hän jatkoi: "Sillä tänä yönä seisoi minun edessäni sen JUMALAN ENKELI, jonka oma minä olen ja jota minä myös palvelen, ja sanoi: 'Älä pelkää, Paavali, keisarin eteen sinun pitää menemän; ja katso, Jumala on lahjoittanut sinulle kaikki, jotka sinun kanssasi purjehtivat'.
Tästä voi lukea apt. 27:tä luvusta. Eipä siinä mainita, oliko enkelillä siivet.
Puhutaanhan sitä vertauskuvaannollisesti Jumalankin siivistä.
Ps. 91:1-4 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
2. se sanoo: "Herra on minun turvani ja, linnani hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
3. Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
4. Sulillansa hän sinua suojaa , ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
Olikohan sillä enkelillä kädet siipien lisäksi.

Tässä esimerkki

Tuomarien kirja 13 luku.
Joo joo, mutta oliko tällä virrat-alavus-enkelillä käsiä siipien lisäksi?

Entä oliko jalat?
 /   /  /  /  / Tarvitseeko enkeli siipiä?

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta