apula

efawe

alkaa pikkuhiljaa vituttamaan..
näin apulassa ilmoituksen, että ;"annetaan sekarotuinen pentu",
olen nyt yrittänyt n. viikon ajan ottaa yhteyttä tähän pennun omistajaan sähköpostitse, kun ei muita tietoja ole ollut saatavilla, ja mitään ei tuo ihminen ole vastannut.

olisi kohteliasta edes sähköpostissa ilmoittaa jos koira on jo mennyt, mutta tuollainen vastaamattomuus ottaa päähän!

68

17298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä on

      joskus niin vaikeaa. Entäs jos toisella on tietokone mennyt rikki, eikä pääse nettiin? Ai, voisi käydä naapurissa? Entäs jos sattuukin asumaan jossain kainuun korpimailla jossa lähimpään naapuriin on 10kilometriä? Eikä autoa. Eipä silloin kyllä ihan tasan tarkkaan viitti joka päivä kävelläkään naapuria vaivaamaan, että anteeksi saisinko taas katsoa onko mulle tullut sähköpostia.

      Voisitko ajatella että ohi meni, ja jos yhteyden vielä saat(johtuen kenties mainituista skenaarioista), niin pitäisit sitä ikään kuin lottovoittona.

      • Vastaaja ;D

        Mutta miten on sitten ilmoitus laitettu jos ei ole konetta tai naapurion hevonkuusessa??


    • kaikki nimimerkit va

      Apulan annetaan koti / ostetaan ilmoituksissa on sama juttu. Sähköpostiosoitteet on ihan ihmeellisiä, ei voida edes omalla nimellä esiintyä. Eikä vaivauduta edes vastaamaan ettei kyseinen rotu kiinnosta.
      Taitavat olla ihan huuhaa ilmoituksia.

      • Tinzugo

        Laitoin ilmoituksen apulaan notta etsin koiraa... olen saanut vastaukseksi ihan päästä päähän eriskummallisia ilmoituksia mm. nainen joka on vajaa kolme kuukautta sitten hommannut apulasta sekarotuisen uros koiran jonka antaisi nyt ilmaiseksi pois koska on tuhonnut huonekalut, ei pärjää hetkeäkään yksin ja merkkailee sisälle. sit oli yks vanhempi mies joka pitää 24/7 9v. koiraa yksin kotona ja se olus vieläpä pitänyt itse lähes 500km päästä hakia itse. sit soitti yks humalainen nainen joka tarjos isoa koiraa ja sit oli yks nainen oulun seudulta joka tarjos ilmaaseksi rotukoiraa joka ei pärjännyt muiden kanssa mutta tästä en olekaan enää vähän ennen pääsiäistä kuullutkaan enää mitään notta saisinko sen vai en :/


      • koiruus

        Ihan samaa mieltä Apulan ilmoituksista . olen jo jonkin aikaa ilmoitellut koirastani , ensin ollaan niin kiinnostuneita , mutta kun sovitaan että tulisi katsomaan , niin sitten ei enää vastata . Raivostuttavaa ...


      • piru vie
        Tinzugo kirjoitti:

        Laitoin ilmoituksen apulaan notta etsin koiraa... olen saanut vastaukseksi ihan päästä päähän eriskummallisia ilmoituksia mm. nainen joka on vajaa kolme kuukautta sitten hommannut apulasta sekarotuisen uros koiran jonka antaisi nyt ilmaiseksi pois koska on tuhonnut huonekalut, ei pärjää hetkeäkään yksin ja merkkailee sisälle. sit oli yks vanhempi mies joka pitää 24/7 9v. koiraa yksin kotona ja se olus vieläpä pitänyt itse lähes 500km päästä hakia itse. sit soitti yks humalainen nainen joka tarjos isoa koiraa ja sit oli yks nainen oulun seudulta joka tarjos ilmaaseksi rotukoiraa joka ei pärjännyt muiden kanssa mutta tästä en olekaan enää vähän ennen pääsiäistä kuullutkaan enää mitään notta saisinko sen vai en :/

        oliko tuo eroahdistuksesta kärsivä sekarotuinen uroskoira minkä rotuinen ja mistä päin?
        kuulostaa nimittäin tutulta ja siellä oli kaks koiraa, joista ainakin toinen oli hakattu ja pidetty nälässä. Hain huhtikuussa pois ja vieläkään ei uskalla ruokakupille normaalisti


      • tämä järkevämpää.

        Juurikin näin, siksi suosittelwn ottamaan koiran vaikkapa Auringonkoirien ( googleta ), Espanjan koirien turvakodin , Viipurin koirien tmv kautta. Kaikenikäisiä koiria. Valmiiksi rokotettuja, leikattuja, loishäädettyjä, verikokeet otettu jne. Eikä ole huijausta. Tosin luovutus vain hyvin vastuullisiin koteihin.


      • 00070
        tämä järkevämpää. kirjoitti:

        Juurikin näin, siksi suosittelwn ottamaan koiran vaikkapa Auringonkoirien ( googleta ), Espanjan koirien turvakodin , Viipurin koirien tmv kautta. Kaikenikäisiä koiria. Valmiiksi rokotettuja, leikattuja, loishäädettyjä, verikokeet otettu jne. Eikä ole huijausta. Tosin luovutus vain hyvin vastuullisiin koteihin.

        suosi suomalaista miksi tuoda tautiset koirat ulkomailta. kaikki loiset eivät näy kokeissa vaan voivat levitä täällä suomessa muitten koiriin.


    • k

      Olen törmännyt samaiseen "ongelmaan"
      ymmärrän kyllä tuon että voidaan asua jossain susimetsässä 10km kaiken ulkopuolella, mutta jos koiralle niin kovasti tarvitaan uusi koti että siitä pistetään ilmoitus niin luulisi edes vaivautuvan pitämään huolta että pystyy vastaamaan kiinnostuneille.. Itse niin tekisin ainakin, vaikka en olekaan luopumassa omasta koirastani :D

    • tarkkana!!!

      apulassa saa olla tarkkana. itse olen koiran sen kautta hommannut ja ihan asialliselta ihmiseltä. mutta hyvin paljon siellä on näitä jotka esim. antaa koiran ja antavat sen ihan kelle tahansa kunhan pääsevät siitä eroon. vastasin yhteen ilmoitukseen kerran sähköpostilla.. en kertonut itsestäni vielä ekassa postissa oikeestaan mitään vaan pyysin ensinnä saisinko koirasta kuvaa ja esitin vähän tarkentavia kysymyksiä...

      Noh, sain kuvan ja vastauksia ja postissa luki: "olen lomalla tämän viikon että voit hakea koiran minä päivänä haluat" . Ei yhtään ainutta kysymystä siitä onko minulla kokemusta koirista, millaiseen perheeseen ja asuinolosuhteisiin koira meille tulisi tms. Ei yhtään mitään. Olisi antanut koiransa minulle ihan tuosta vain.

      Sittenhän siellä on näitä ihan puhtaasti raha-ahneita että sekarotusista pennuista pyydetään tyyliin 500€ eikä oo rokotettu eikä eläinlääkäri tarkastanut... mihin ihmeeseen tuollainen hinta perustuu tässä tapauksessa? osta siinä sitten 500 eurolla sika säkissä.

    • k

      itsekin olen hommannut koiran apulan kautta, maksoin 600e mikä on luultavasti hieman liikaa, koska kyseessä on rekisteröimätön/rokottamaton yms sekarotuinen, mutta hetkeäkään en ole sitä katunut ja se ei ole tyhmä joka myy vaan se joka ostaa.
      Maksaisin kyllä uudestaankin jos ihastuisin koiraan uudestaan niin kovasti.

      Kamalaa kyllä tuollainen ja hepposin perusteinhan siellä välillä näkee koiristaan luovuttavan, mutta kyllä sieltä löytyy kunnollisiakin seasta joita oikeasti kiinnostaa mitä koirale käy.

      Itse olen yrittänyt etsiä omalle koiralle kaveria, mutta kovien apulan annetaan palstan selailujen/email yhteydenottojen jälkeen itse en ole saanut mitään vastauksia. onneksi ei ole mikään hoppu saada koiralleni kaveria :)

    • tarkkana!!!

      kyllä 600€ on todellakin aivan sikahinta koirasta jolle ei oo mitään tehty sellaista millä perusteella tuollainen hinta voitaisiin pyytää. JOS se olisi rekisteröity, JOS sen olisi eläinlääkäri todennut terveeksi ja rokottanut sen, niin sillloinhan on luonnollista että pyydetään koirasta rahaa. Jos näitä toimia ei ole tehty niin joku 100€ on vielä järkeenkäypä mutta ei se mulla meinaa mennä jakeluun toi että lähennellään tonnia jo pikkuhiljaa. Ja omana periaatteenani oon pitänyt etten puhtaasti rahanahneelle maksa mitään... toki kukin tyylillään.

    • tarkkana!!!

      Ainiin oma pentu maksanut siis 200€. seropi ja ainoastaan madotettu. rokotukset yms. neuvolakäynnit pitäny hoitaa sitte itse.

      • 2xl

        Sellaista se on kun ottaa ilmaisen tai halvan koiran .
        Eihän kukaan anna pois hyvää ja kilttiä koiraa.
        Kyllä niin on että mitä kalliimpi koira , sitä paremmin sitä hoidetaan .
        Hakattuja ja luonnevikaisia koiria saa halvalla tai ilmaiseksi.


      • naurettavaväite
        2xl kirjoitti:

        Sellaista se on kun ottaa ilmaisen tai halvan koiran .
        Eihän kukaan anna pois hyvää ja kilttiä koiraa.
        Kyllä niin on että mitä kalliimpi koira , sitä paremmin sitä hoidetaan .
        Hakattuja ja luonnevikaisia koiria saa halvalla tai ilmaiseksi.

        Reps ja kops vaan sulle. Eipä se nykypäivänä enää mene noin, että hinnalla on merkitystä. Ostohinta on niin pieni verrattuna siihen, mitä koiraan vuosien aikana menee rahaa.

        Espanjasta saa niitä rescue koiria ja hintaluokka likellä 500 euroa eli eipä nekään halpoja ole ;)

        Nykyään moni ei vaan mieti sitä eläimen ottoa loppuun asti. Sitten ei jaksetakaan opettaa koiraa ja ihmetellään, että miksi siitä tulee luonnevikainen.


    • k

      juu tiedän kyllä maksaneeni liikaa, koska maksoimme rekisteröidystä pitkäkarvaisesta colliesta 6 vuotta sitten 750e ja muutenkin verrattuna kaikkiin 8 koiraan mitä meillä on elämäni aikana ollut.. mutta en kadu sitä yhtään.

      tiedän kyllä että sekarotuisten rokottamattomien hinnat liikkuu muualla kuin tonnin paikkeilla :D
      tosin pikkukoirista saa maksaa aina enemmän kuin esim ajokoirista ja omani on kääpiökoiramix.

      ei kaikille ole väliä onko se rekisteröity vaiko eikö kun se oikea koira löytyy ja silloin ollaan valmiita maksamaan enemmän, mutta niinkuin sanoit jokainen tavallaan ja ymmärrän sinua erittäin hyvin.

      nyt onkin sekarotuinen etsinnässä max 300e hinnalla :)

      • Ymmällä:o

        KAHDEKSAAN koiraan??? En ikipäivänä myisi millään hinnalla koiraa kotiin, jossa on aiemmin ollut noin monta koiraa. Kuinka vanha olet? Mihin kaikki nuo aiemmat koirat ovat joutuneet?


      • Ajattele............
        Ymmällä:o kirjoitti:

        KAHDEKSAAN koiraan??? En ikipäivänä myisi millään hinnalla koiraa kotiin, jossa on aiemmin ollut noin monta koiraa. Kuinka vanha olet? Mihin kaikki nuo aiemmat koirat ovat joutuneet?

        Ollut vaikka lapsena koira/koiria, jotka olleet jo elämänsä puolivälissä henkilön syntyessä. Niitä koiria voi olla useampia, joillain enemmän kuin 8 kerralla. Osa kuollut kenties vanhuuteen tai lopetettu sairauden takia, jota ei voida hoitaa. Esimerkiksi irlanninsusikoira elää keskimäärin 7 vuotiaaksi. Jos oikein ymmärsin henkilöllä ainakin omistuksessa kääpiökoiramix.


    • mikävaivaa

      Niin sinähän edesautat pentutehtailua, maksat sitten hullun 650 tai 300e niin kannattaja olet.

      Mua ärsyttää toi sama, ihan "oikeatkin" kasvattajat laittavat ilmoja eivätkä vastaa meiliin eikä puhelimeen! Todella huonon kuvan antavat itsestään.

      • taas tätä

        Mistä sinä tiedät kyseessä olleen pentutehtailun? Et mistään


      • ?.
        taas tätä kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät kyseessä olleen pentutehtailun? Et mistään

        Tiedätkö sinä ettei kyseessä ollut pentutehtailu ?


    • Seropien ystävä!

      Itse ostin sekarotuisen pentuni Apulan kautta 200€, enkä ole katunut hetkeäkään.

      Sähköpostiin vastattiin ajallaan, numerot vaihdettiin heti ja kyselivät pennun tulevasta kodista paljon. Emä ja isä olivat myös nähtävillä molemmat, vaikka eri omistajilla olivatkin.

      Pentu on niin reipas ja hyvä oppinen että parempaa en olisi voinut toivoa! Aivan mahtava luonne, vaikka pennusta löytyy älyttömästi rotuja (2xbelgianpaimenkoira, husky, lapinkoira, pystykorva, portugalinvesikoira).

    • niisku 1978

      meillä täällä lapissa on sekarotunen ollut ilmainen tai korkeintaan jos hyvin hoidettu niin100 järkyttävää rahastusta nykyään.

    • Apulasta 4 lemmikkiä

      Jeah. Minä sain Apulasta rokotetun täysrotuisen koiran papereineen päivineen, ja sitten ihan ilmaseksi. Eiks tää Apula= (apua) ole alunperin tähän tarkotukseen suunniteltukin? Siis, että lemmikit saavat uuden HYVÄN kodin, kun edellisen omistajan on pakko niistä luopua? Mä en ymmärrä tot rahan vaihtoa ollenkaan, miten se asiaan liittyy. :o

    • Asumi

      Olen itsekkin kauhistellut sekarotuisten koirien hintoja. Apulasta ja keltaisesta pörssistä olen katsellut hintoja jotta voisi säästää. En ala todellakaan maksamaan sekarotuisesta koirasta 600€! Joskus vain käväisee aina mielessä että onkohan tämä nyt huijausta..? Onko pennut tuotu rapakon takaa, kun noin paljon maksavat.

      Tuttavani osti itselleen noin 1-2v sitten sekarotuisen koiran ja pulitti siitä 350-400€. Hän oli viemässä koiraa eläin lääkärille rokotettavaksi uudelleen kunnes selvisi, että koiraa ei ollut rokotettu laisinkaan. Ainoa mitä koirasta löytyi oli siru ja selvisi myös, että koira oli venäjältä tuotu. Hän kyllä pisti palauatetta omistajalle asiasta, mutta ei koskaan saannu mitään vastausta.

      Tämä kyseinen koira oli vielä todella arka muita ihmisiä kohtaan. Muistan itsekkin, kuinka se juoksi omistajansa jalkoihin alkaen haukkumaan minulle hullun lailla. Koira pelkää myös pikku lapsia ja tummia ihmisiä.

      Näiden vuosien aikana koira on kuitenkin kehittynyt peloistaan rohkeammaksi. Se ei nykyään juokse karkuun ja hauku, kun tulen käymään vaan tulee iloisesti häntä heiluen lukseni antaen kunnolla suukkoja! Se aristelee lapsia mutta se ei niille hauku, se tutustuu nykyisin rohkeammin uusiin ihmisiin, mutta kuitenkin hiukan varauksella. Tummat ihmiset ovat yhä pelottavia, mutta niilekkään koira ei nykyään hauku.

      Joskus tietenkin sieltä löytyy tälläisiäkin, mutta se tulos mitä omistaja saa koirassa aikaan on sen arvoistakin loppujen lopuksi. Eikä se 400€ maksu tunnu missään. :) Huomaa kuinka koira on kehittynyt siitä kerrasta mitä se oli tuolloin, kun sen osti Tälläiset koirat vativat vain hiukan enemmän työtä.

      Itsellani on tiedustelu kierros tammikuun tienoilla lapin suunille tulevista koiran pennuista. Siletä saa ilmaiseksi taikka pientä maksua vastaan hyviä sekarotuisia koiria!

    • pikku myy

      itse löysin tosihyvä koiranpennun apulan kautta ja pääsin katsomaankin koiraa joten kyllä siellä on oikeita myyjiäkin asialla, joten älkää valittako jos ette itse erota huijaria tosimyyjästä

    • Itselleni tulossa koira juuri Apulan kautta. Olen puhunut kasvattajan kanssa puhelimessa ja laittanut paljon sähköpostia edes takaisin pentujen isän omistajan kanssa. Hän on minua pitänyt ystävällisesti ajan tasalla ja olen nähnyt nämä molemmat naiset.

      Mielestäni kun katsoo Apulasta ilmoituksia ei kannata ottaa yhteyttä numeroihin jotka ovat salaisia. Ihan vain varmuuden vuoksi. Ja tietysti on hyvä että myytävästä koirasta tai pennuista on kuva tai kuvia ilmoituksen mukana. Minusta on myös hyvä merkki jos ilmoitus on pitkä tai melko pitkä. Että koirista ja pennuista on kerrottu paljon jo ilmoituksessa.

    • heippa vaan kaikille
      minä olen saanut apulan kautta ihana koiran, mutta se oli niin sattuman kauppaa että valitsi juuri minut, sillä hän oli saanut yhteydenottoja yli 150 kpl!!!! ei niihin kaikkiin pysty/jaksa millään vastaamaan. satuin olemaan ensimmäisten joukossa ja sopivan kuuloinen koti.
      kun vielä kyseessä on ANNETAAN ja pentu niin siellä on ollut linjat kuumana. on vaan niin suosittu palsta että joutuu vähän kuin taistelemaan kilteistä ja terveistä koirista. eihän se kivaa ole, mutta ei se ole palstan syy ja onhan siellä niitä hupi-ilmoitteluja myös.

    • apulejee

      Kyllä mun mielestä apula on ihan hyvä paikka ja hyviä ihmisiä ja kasvattajia sieltä löytyy, täytyy vaan iosta pouimia sieltä ne ketkä ovat kunnollisia.. Meille on tulossa pentu ja apulasta löydettiin tämä pennun myyjä.

    • pentu kotiin

      Kun ostatte pentuja Apulasta olkaa tarkkoja!!! 3-4 kk:den ikäinen pentu, jonka myyjä on joku muu kun kasvattaja, kertoo melko varmasti epärehellisestä myyjästä (pentu ostettu osamaksulla vain eteenpäin kaupattavaksi, jätetty loput maksamatta). Eli maksettuasi pennun tälle myyjälle olet heittänyt rahasi tuuleen. Pennun omistaa yhä kasvattaja, et sinä.
      Allergian vuoksi pentu palautetaan normaalisti kasvattajalle. (Astmaatikolla pitää olla niin paljon järkeä, ettei koiraa osta).
      Näitä osamaksuhuijauksia on yhä enemmän. Niin on myös niitä näiden koirien huijattuja ostajia. Ostamalla näitä koiria tuet tätä toimintaa.

    • kusetus

      Apulassa myydään perhoskoiran urospentuja joiden myyjä väittää pentujen vanhempien olevan terveitä. Toinen on PRA-kantaja. Älä osta sekarotuisia pentuja jos haluat terveen koiran.

    • Pentua vailla

      Minua henkilökohtaisesti ärsyttää Apulassa se ettei kerrota missä päin koira/pentu on! Soittele siinä sitten kaikki sopivat ja sopimattomat. Minäkin asun Keski-Suomessa niin eipä viitsisi lähteä hakemaan pentua Etelä-Suomesta vaikka miten hyvältä kuulostaisi ja sieltä ne Apulan koirat yleensä on. Liekö tosiaan rajan takaa tulleita. Chihuahuaita ainakin löytyy tosi paljon...

    • närkästynyt

      jospas et juoksisi ilmasen pennun perässä, vaan olisit valmis maksamaan sellaselle joka hommat hoitaa asianmukasesti ja kunnolla. eli vastuuntuntoiselta kasvattajalta se koiranpentu kannattaa hankkia. miten ihmeessä ihmiset kuvittelee saavansa kaiken ilmaiseksi. jos ei ole valmis maksamaan, on aika turha odottaa asiallista, vastuuntuntoista toimintaa/palvelua saavansa. jos ei ole rahaa maksaa, niin miten ihmeessä ois varaa koiraa pitääkään. älkää olko hölmöjä!

    • NIINNIINNIINNII

      Se että sulla ei oo varaa pompsina koirasta 1000e maksaa, ei tarkoita sitä ettei sulla ois rahaa sitä hoitaa. Ei siihen ruokkimiseen ja muuhun hoitoon kuukaudessa sitä 1000e mene.

      • huoooh!

        voih! oletko koskaan kuullut tapaturmista ja eläinlääkärikuluista. ja niihin voi helposti upota useita tuhansia. 1500 tuli maksamaan tuttujen koiran murtunut tassu. että sillein. vakuutus maksaa myös, jos edes ottaa, mutta omaavastuu on aina. tottakai ihmisellä tulee olla varoja myös yllättäviin ell kustannuksiin ym. ei koira ole mikään köyhän lemmikki. ja ruoka maksaa, jos koiraa syöttää oikein. toki voi sitä halvinta lupoaa syöttää ja.maksaa myöhemmin kalliisti...


      • mamman mussut
        huoooh! kirjoitti:

        voih! oletko koskaan kuullut tapaturmista ja eläinlääkärikuluista. ja niihin voi helposti upota useita tuhansia. 1500 tuli maksamaan tuttujen koiran murtunut tassu. että sillein. vakuutus maksaa myös, jos edes ottaa, mutta omaavastuu on aina. tottakai ihmisellä tulee olla varoja myös yllättäviin ell kustannuksiin ym. ei koira ole mikään köyhän lemmikki. ja ruoka maksaa, jos koiraa syöttää oikein. toki voi sitä halvinta lupoaa syöttää ja.maksaa myöhemmin kalliisti...

        Mulla on viisi pientä koiraa, vanhimmat 11-vuotiaita. Osa rekisteröityjä, osa mixejä. Liekö hyvä tuuri vai mikä, mutta ihan normaalia kotiruokaa olen antanut, sekä kuivamuonaa. Paskapuhetta toi koiriin menevä valtava rahasumma. Se on eriasia, jos koirat sairastaa. Mulla on myös tallinnasta tuotu pikkukoira ja ihana ja terve on. Viimeksi otin apula kautta pienen sekarotuisen ja terve ja ihana on sekin. Myyjä oli ihana perhe, josta näki, että koirista välittävät. Näin myös pennu vanhemmat paikanpäällä. Eikä hintakaan huimannut. Kirjakoirasta olen valmis maksamaan paljon, mutta on hulluutta maksaa sekarotuisesta yhtä paljon, kuin rekisteröidystä. Sen kun ihmiset oppisivat, alkaisivat sekarotuisten hinnat tulla oikeille raiteille. Miulle on kaikki koirani yhtä rakkaita, papereilla ei ole väliä.


    • suntuubi koirarodut

      Mitä rotukoira voi antaa enemmän kuin sekarotuinen? Suurin osa koirista on ihan vaan apulaisena kotona, siihen ei jalosukuisia vanhempia tarvita. Pikkuisia koiria on sekarotuisissakin ja taatusti terveempiä. Suosittelen kaikkia rotukoiraa harkitsevia lukaisemaan (googlettamaan) suntuubi koirarodut. Siinä kummasti avautuu silmät kun lukee, että suurin osa lyttykuonoista ei saa happea, aivot ei mahdu pikkukoiran pääkallon sisälle, ei opi sisäsiistiksi kokonaan jne. Minullakin on mielipiteet muuttunut, nyt katselen vain keskikokoisia pitkäkuonoisia rotuja ja sekarotuisia. Kaikki äärirajoille jalostetut koirat kärsii ihmisen mielettömyydestä.

    • sairaita koiria

      Eipä sekarotuisuuskaan takaa terveyttä. Sekarotuiset kun yleensä rotukoirilla jalostetaan. Tietystyi sekarotuisuutta voi olla monenkin polven yli. Rotukoirilla kuitenkin onneksi tarvitsee tehdä edes jonkinlaisia terveys yms. tarkistuksia jalostukseen. Vaikka ei sekään tunnu aina takaavan rodulle terveyttä.

      Itse en ymmärrä pitkälle jalostettuja- , varsinkaan kääpiörotuja, vaikka varmasti sellaisiakin terveinä löytyy.

      Rotukoiran etu on oikeastaan vain osallistumisoikeus erilaisiin lajeihin esim PK.
      Onhan se melkein rasismia ettei sekarotuiset niihin saa osallistua. Vaikka en yhtään epäile etteivät voisi jopa paremmin pärjätä.

      • rititititi

        muista, että esim. labradorinnoutaja on jalostetumpi koirarotu kuin vaikka chihuahua. ei se koko ole oleellinen, koon jalostaminen on yksi helpommista piirteistä jalostaa.


    • hoijjaa

      Itse en apulasta oikein mitään tiedä, tänään ekaa kertaa eksyin sivuille sekä tänne mutta pisti vaan silmään kun nim. Kusetus kirjoitti että jos haluaa terveen koiran niin ei kannata ottaa sekaroituista?!? Itsellä seropi ja super terve, niin paljon tuttava ja lähipiirissä eri rotuisia ihan kasvattajalta otettuja koiria ja yli puolilla kaiken maailman sairauksia yms! Yhtä sairaita ne rotukoiratkin voi olla! ;) enkä nyt mitenkään ole rotukoiria vastaan, aiemmin niitäkin ollut! :)

    • Kidutettu koira

      ostin apulasta koiran 100e. kuvassa oli terve nätti kiiltävä turkki, vaan sain sitten sellasen kidutetun koiran sillä oli selkä rangassa useita murtumia ja sitä oli ammuttu kuula pyssyllä. niinettä älkää ihmiset olko tymiä ja ostako NETISTÄ KOIRIA!!!!!

      • laiton?

        Keltaises pörssis myynnis kapusiiniapina 300e. (Kuva)


    • Marke51

      Apula on nimenomaan pentutehtailua. Itselläni nyt sattuu olemaan rotukoira, mutta seropit on tosi ihania. Lukekaa Apulan ilmoituksia; ongelmakoira, ei sovellu kerrostaloon, haukkuu yksinään, ei toisen koiran kaveriksi, hätätapaus, joutuu piikille... ongelma ei ole koirassa, vaan ilmoittajassa. Yhtään valehtelematta, olen viikon aikana soittanut viiteen numeroon, kukaan ei vastaa. Viimeksi tänään luulin jo ihmeen tapahtuvan, kun olin sopinut erään henkilön kanssa seropin ottamisesta, hän lähetti viestin, että koira olikin saanut kodin samasta kaupungista. Toivottavasti. Lisäksi ihmettelin hänen tyyliään, kun soitin, kerroin itsestäni ja koirastani paljon, hän ilmoitti että tuo koiran tänään.
      Lisäksi ihmettelen näiden koiraongelmaisten vaatimuksia, vain ainoaksi koiraksi, ei tule toimeen lasten kanssa, ei muiden koirien kanssa, tietyin ehdoin jne... ottaisivat edes ilmoituksen pois. Ja ne hinnat! Seropista yli 500 e. Voi koiraparkoja.

      Mutta kertokaahan, mistä löytyisi pikku seropinarttu omalle Tipsulleni kaveriksi?

      • Katsoppasi

    • kokemusta :)

      Saatttaa olla että on tullut satoja kyselyjä s.postilla niin ei sitten kerkii vastailemaan niihin jos koira tosiaan on mennyt. Taikka sitten on varauksia /kyselyjä paljon ja ehkä tapaa ihmisiä eikä ole kerennyt. Voi olla että omistaja on vaikka sairastunut eikä pääse ilmottelemaan. Mikä vaan on mahdollista...mutta, olen kyllä itse huomannut että kun koira on mennyt niin harva nistä mitään ilmottaa.

      • skrama

        kaikissa sähköposteissa on mahdollisuus"vastaa kaikille"Että helposti menee viesti perille kun menisi vaav ilmoittajillekin viesti perille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Varokaa Apulaa, samoin kuin Kodinvaihtajia. Olen parisen viikkoa etsinyt koiraa rakkaan tipsuni seuraksi. Apulassa jos joku vaivautuu vastaamaan, pitää miettiä vielä, puhua puolison kanssa yms. Senkin ymmärrän täysin. Mutta, eikö tätä harkintaa voisi tehdä ennen ilmoituksen laittamista. Lisäksi olen pyytänyt ilmoittamaan, josko kyseinen koira on jo löytänyt kodin, Ei ainuttakaan ilmoitusta. Apula on täysin pentutehtailua. Kodinvaihtajista, raha kelpaa, mutta minne. Tuttavani otti koiran sitä kautta, Venäjältä tullut pikkukoira, piti olla sisäsiisti yms. Pisti koko asunnon uuteen uskoon ja näin sen omin silmin. Koira ei tietenkään ollut syypää, vaan koko tilanne. Onneksi kyseinen koira sai kodin omakotitalosta, koska kerrostalo oli aivan väärä paikka. Ennen tätä kyselin koiraa Kodinvaihtajista, yksi luvattiin, kun maksun aika tuli, koira olikin saanut kodin. Kodinvaihtajat esittävät hyvää, mutta olisi mielenkintoista tietää minne rahat menevät.

      • skrama

        tosi kuin vesi.Itse olen seuraillut kodinvaihtajien sivuja kun olen etsinyt itselleni elämänkumppania.Loppujenlopuksi kun olin jo kysellyt ainakin neljää koiraa jotka olivat esillä kodinvaihtajien sivuilla olevista 12 koirasta.Kaikki olivat jo saaneet kodin.ja vaikka oli leima kuvan päällä että "kiire",Ei koiraa saanut kun oli perkele mennyt ja mennyt ja mennyt.
        Jäljellä oli pari potentiaalista koiraa,mutta kun olisi pitänyt käyttää psykiatri David Applebyn pakeilla kerran kuussa ym...
        Lapsettoman pariskunnan ainoaksi lemmikiksi,Koirankouluttajia ammatiltaan mielellään molemmat ja voi vittu sanon vaan.
        Haukuin koko populan ihan lyttyyn ihan omalla nimelläni.Naamankin olisi nähnyt jos olisi ollut edes yksi koira mitä olisi päässyt katsomaan.
        Rahankeräystä muka avustuksina.Ja paskat.Tekisi mieli pistää verokrhu katsomaan minne kaikki rahat menevät.Tai siis kenen taskuun.


    • Minä vaan

      Hei.
      Oletkohan koskaan lukenut Kodinvaihtajien sivuja kovinkaan tarkkaan? Sieltä nimittäin löytyy selonteko, mihin yhdistykselle tulevat varat käytetään. Se että, lemmikki löytääkin kodin yksityisesti, ei ole yhdistyksen vika. He eivät voi vaatia, että omistajat antavat lemmikin heidän löytämälle kodille.

      • annmarliz1

        Olen lukenut ja muistan täysin mitä Kodinvaihtajien sivuilla sanotaan. Koirat eivät tosiaankaan ole syypäitä, ulkomailta tuotu ja arvostan sitä. Rahat menevät suoraan ns. hyväntekijän taskuun. Eikä voi olla mahdotonta ilmoittaa, jos koira on päässyt uuteen kotiin.


      • Tuli mieleen vain?
        annmarliz1 kirjoitti:

        Olen lukenut ja muistan täysin mitä Kodinvaihtajien sivuilla sanotaan. Koirat eivät tosiaankaan ole syypäitä, ulkomailta tuotu ja arvostan sitä. Rahat menevät suoraan ns. hyväntekijän taskuun. Eikä voi olla mahdotonta ilmoittaa, jos koira on päässyt uuteen kotiin.

        Ulkomailta? Oletkohan sekoittanut toiseen yhdistykseen koska enemmistö noista on ihan kotimaisia koiria ja etsii yksityisesti samaan aikaan kotia. Tiedän kyllä yhden löytiksen jonne oli tuotu yksityisesti tuotu Venäjän tuonti etsimään kotia muutaman vuoden takaa vaan kysymyksessä ei ollut Kodinvaihtajat vaan ihan eri. Ettet siihen ole sekoittanut? Tosin sillä koiralla oli EU-passi ja siru ym. löysi löytöelaintalon kautta sitten uuden kodin.

        Kodin tuhoaminen ei edellenkää ole taustasta kiinni ihan suomi koiratkin ja rekisteröidyt voi tuhota tai potea eroahdistusta jos sitä ei työstetä aktiivisesti. Ihme käsitys että seropi on terveempi kuin rotukoira tai että paperit tuo autuuden terveydestä/ongelma vapaan koiran jota ei tarvitse kouluttaa tai nähdä vaivaa. Koira kuin koira samaa lajia :D


      • Minä vaan
        annmarliz1 kirjoitti:

        Olen lukenut ja muistan täysin mitä Kodinvaihtajien sivuilla sanotaan. Koirat eivät tosiaankaan ole syypäitä, ulkomailta tuotu ja arvostan sitä. Rahat menevät suoraan ns. hyväntekijän taskuun. Eikä voi olla mahdotonta ilmoittaa, jos koira on päässyt uuteen kotiin.

        Yhdistys ilmoittaa heti kun heille tietoon tulee yksityisesti siirtynyt lemmikki, jottei muut ehdokkaat turhaan odottele toiveikkaasti lemmikkiä. En ymmärrä, miksi parjaat yhdistystä, joka hyvää tarkoittaen etsii uusia koteja ja tarjoaa apua kotia etsiville???? Ja tuo hyväntekijän taskuun.... yhdistyksellä on toimiva kirjanpito, joten varat todella menevät hoitopaikoissa olevien lemmikkien mahdollisiin lääkärikuluihin yms. Varat eivät mene vapaaehtoisille. Toisinaan myös yhdistys lahjoittaa tietyn summan apua tarvitseville tahoille. Se, että sinulle on käynyt hassusti, on valitettavaa, mutta oletkin ensimmäinen joka huutaa siitä keskustelupalstoilla =) Ehkä kannattaisi ottaa yhteyttä itse yhdistykseen ja selvitellä asiaa.


    • eero4

      Kodinvaihtajilla ei ole venäläisiä koiria sivuillaan. Joku sekaannus tässä täytyy olla. Kodinvaihtajat eivät ole ulkomailta koiria tuova järjestö, vaan auttavat uutta kotia Suomessa etsiviä eläimiä.

    • Kiakenlaisia

      Apulasta ja muista nettisivuistoista löytää hyviä, suomalasia pentuja, mutta myös virolaisten pentutehtaiden tuotoksia ja kiertokoiria. Kiertokoirat ovat yhtä ikävä ilmiö kuiin tehtailu. Ihminen, joka on ottanut aikuisen koiran puoli vuotta sitten on myymässä sitä eteenpäin "pitovaikeuksien" tai "muuttuneen elämäntilanteen" takia. Vannottaa tulevaa omistajaa tekemään tätä ja tuota ja olemaan teemättä sitä ja tätä. Turhaa vannotusta, huono omatunto panee kirjoittamaan. Jos et itse kyennyt eläintä pitämään, älä usko seuraavankaan pitävän. En antaisi koiraani vieraalle koskaan. Ennemmin vien piikille.

    • koiruutta vailla

      Kyllä sama kokemus mulla!Olen yrittänyt saada sähköpostiin yhteyttä,mutta se ei ole toiminnassa..tämän jälkeen otan vain joissa annetaan koirankuva-ja omistajan puh.numeroihin..

    • kwn3jihifo2j

      Jos koiruliini on jo saanut uuden kodin,ei entinen omistaja välttämättä viitsi vastata enää satoihin kyselyihin...ei paljoa vaivaa vaadi sähkäriä laittaa,eihän aina voi tärpätä jokaisen kohdalla,jos koiria vaan yksi,ja kyselijöitä satoja :)

    • ihana pentu

      Me ostettiin apulasta 4kk sitten sekarotuinen koiranpentu. kun se haettiin oli vähän vajaa 8vk. Nyt on puolivuotta.

      Myyjä halusi tarkat tiedot että millaiseen kotiin tulossa ja onko aktiivista porukkaa, sillä aktiivisia rotuja koirani sisältää.

      Emo nähtiin, sillä oli myyjän oma, isästä saatiin kuvia. Pentuja yht. 8kpl

      Pentu maksoi 250e, josta oli se 50e varausmaksua. Käytiin viikkoa ennen ostoa kattomassa paikkoja, kun todettiin hyväksi vahvistettiin osto, ja viikon päästä kiikutettiin kotiin sydämmet valloittanut pikku nappula rakkauspakkaus.

      Mitään ongelmia ei tähän mennessä ole ollut. Turkki kiiltää, koira syö, maha toimii, rokotukset kunnossa. Ainiin myyjä rokotti pennut päivää ennenkuin luovuttivat. Pennut oli tottuneita kodin ääniin ja pieniiin lapsiin, joka vaikuttaa nykyisin suuresti koiran luonteeseen, ei ole arka ja rakastaa lapsia yli kaiken.

      plussaa vielä, että kasvattaja kertoi vielä eräästä sairaudesta joka saattaisi ilmetä pennulla, mutta se on niin harvinainen, kertoi siitä kaikkea infoa, ja tää sairaus on siis se leukaluiden lukkeutuminen, jos ois ko. sairaus tullut koiralle niin se ois ilmenny jo 3kk iässä. Ja kasvattaja kertoi kyllä ko. sairauden oikean nimen, mutta en sitä muista kun oli sen verran hankala. Joku melanooma..?


      Että kyllä apulasta saa mahtavia koiria, kunhan ensin selvittää kaiken mahdollisen taustatiedon koirista, varsinkin emosta. Ja TÄRKEÄÄ ON ETTÄ ENNEN PENNUN OSTOA, TÄYTYY KÄYDÄ TARKISTAMASSA PAIKKA, JA EMO PITÄÄ NÄHDÄ AINA!

    • miettikää

      Älkää hyvät ihmiset maksako niistä paperittomista koirista satoja euroja! Eräs tuttava osti kääpiövillakoiran 750 eurolla, jolla ei ollut papereita. Eli ei mitään tietoa koiran suvusta eikä vanhempien terveydestä ym. Tuttava lääkäri oli kuulema pennut tarkastunu, mutta niistä ei ollut mitään papereita...

      Jos haluaa koiran, kannattaa etsiä sopiva rotu ja sen jälkeen etsimään kasvattajia. Jos haluaa terveen koiran, kannattaa jättää suosiolla pois kaikki mopsit, bulldogit, cavalierit, bokserit, shar peit ja jotkin isot rodut kuten dobermannit ja berninpaimenkoirat ym. Tutkikaa jalostustietojärjestelmästä tulevan pentueen sukua; onko vanhemmilla terveet lonkat, silmät, onko se luonnetestattu ym. Käykää kasvattajan luona kylässä, tutustukaa ainakin emä-koiraan. Kasvattaja osaa taatusti kertoa myös pentujen isästä, sillä hänhän on joutunut itse jo ottamaan siitä selvää, ja päätynyt käyttämään sitä pentujen isänä.

      Kasvattajasta tulee usein myös tärkeä ihminen, sillä häneen voi ottaa yhteyttä kiperissäkin asioissa. Usein jokin koiraharrastus voi yhdistää ja kasvattaja antaa hyvän kipinän tai auttaa konkreettisesti harrastuksen, kuten agilityn tai tokon harrastamisen. :)

      Suosikaa siis terveitä koirarotuja ja rekisteröityjä koiria, joiden suku ja vanhemmat ovat terveitä ja tutkittuja!

      Se, että viitsii tehdä esitutkimusta koiraa valitessa (oikea ja sopiva rotu, terve suku) ei se 900 -1 500 ole enää paljoa koirasta. Tämä hinta sisältää jo sen, että vanhemmat ovat terveitä ja tutkittuja, samoin pennut tutkitaa, madotetaan, rokotetaan ja sirutetaa. Sekä tietenkin ruokitaan hyvin esim. laadukkaalla koiran kuivamuonalla ja raalla/kypsennetyllä lihalla. Koira tarvitsee lihaa, se ei kasva kaurapuurolla. Kasvattajat (yleensä) osaava myös sosiaalistaa ja totuttaa pentuja erilaisiin asioihin.

    • telmuu

      Apula.fi ärsyttää kun luovutaan esim. vanhemmasta kissasta/koirasta "ei sopeudu" syyllä.Kyllä he sopeutuvat jahka ns.omistaja jaksaa nähdä edes vähän vaivaa.Ja jos ei,eiköhän tälle nuoremmalle ole helpompi koti etsiä.Otin kissan sitä kautta 2011 - -niin lupasivat yhteyttä pitää "surulla" kun luopuivat -ei ole kuulunut mutta ei väliksikään.Kissa voi hyvin,enkä luopuisi hänestä mistään hinnasta!

    • kaos011

      ostin rotucollie-nartun tunnetulta kenneliltä, teetin 5 pentua kaikilla oli
      märkäkohtu tai kivesvikaa, seurauksena kivessyöpä, eli ei voi luottaa
      kasvattajan rehellisyyteen, pentujen hoito on yhtä raskasta kuin on
      vanhusten hoito, yötäpäivää vahtimista ja sonnan siivoamista 8
      viikkoa, yleensä 1 pentu jää myymättä tai joku tulee takaisin, ei
      pennutus ole mitään huvia tai hupia vaan rankkaa työtä, ja onhan
      emä ja isäkin ruokittava ja hoidettava ensin 2 vuotta ennenkuin
      kykenevät jatkamaan rotuaan ja siinä on riskinsä että sijoitetut
      rahat menevät kankkulan kaivoon ja pahimmassa tapauksessa
      joutuu vielä raastupaan myytyään viallisen pennun, ei niistä voi
      8viikon iässä sanoa onko kivekset lopullisesti laskeutuneet.paula

      • KusettajaKasvattajat

        Kasvattajia ei liikuta muu kuin raha! Ei niitä liikuta koiran hyvinvointi! Uskokaa nyt jo!


    • koira4

      mä tykkään koirista

      • sekarotuisen kannattaja

        mä ihmettelen miksi 8 koiranomistaminen on niin kamalaa?????
        kaverilla on kolme- neljä koiraa samaan aikaan. rotukoirat jotka elää noin alle 8 vuotta. ei teetätä pentuja vaan kaikki on leikattuja aina. jos sulla on ikää enemmän kuin 20 vuotta kuten ystäväni on 40 vuotias ja on omistanut elämänsä aikana kymmen kunta koiraa. kaikki on otettu pennusta ja hautaan asti saattanut. koiria ei käytetä ns. mihinkään vaan ne on kaverini seurakoirina... eläossäni nähnyt kenenkään niin paljon kävelevän kuin kaverini isojen koirien kanssa..

        itse en maksaisi ns. rotukoirasta yli viittäsataa... papereilla ei tee mitää jos koira on sairaampi kuin sekarotuonen
        ....
        itse maksoin 250 euroa ja olen todella tyytyväinen meidän rakkiin
        joka ei vastannut meidän koiranhakua mutta ihanaa ett joku laittoi viestin ja menimme katsomaan pentuja ja sen vanhempia

        lapsirakkaita vanhempia jotka ei säikähtänyt vieraan lapsen lähelle tuloa. ja meidän koira ylen ystävällinen... muuten hyppii mutta ei koskaan lasta päin:-D


    • dddd1

      9 v. koira alkaa jo tulla eläinlääkärikulujen takia kalliiksi, en ottaisi mutta toki 3 v. ja valmiiksi koulutettu ois ok. Myydään allergian takia.....?

    • neppari

      sama on käynyt mullekin.ainakin neljään viestiin oon lähettänyt eikä vastausta ole tullut.

    • Siilisti

      Mulle kävi tori.fi ihan sama asia.Ihastuin pentuun mutta myyjä ei vastaa pari viikkoa yritin mut ei .. ihme touhua

      • YmmärtäisitVihjeen

        Ihastuit pentuun? Minkä perusteella? Pentuun ei ihastuta ennen kuin se on ihan fyysisesti nähty ja todettu, että se on juuri sinulle sopiva. Jos joku yrittäisi minulta ostaa mitään kaktusta kummempaa ja olisi olevinaan niiiiiiin rakastunut pelkän kuvan perusteella, niin varmasti jäisi myymättä.

        Parin viikon piinaaminen yhteydenotoilla on myös vähintäänkin ihmeellistä touhua. Mikä tahansa myyjän syy on olla vastaamatta, niin hänellä on siihen oikeus ja siitä kannattaa ihan suosiolla ymmärtää vetää johtopäätöksiä. Toisten pommittaminen on ihan pimeää ja varmasti jättäisin itsekin myymättä mitään sellaiselle, joka jo tuossa vaiheessa härnää tuntematonta ihmistä pari viikkoa tajuamatta, ettei se ole OK.


    • PaskaSuomiAina

      Tämä sama meininki on nykyään kun haet töitä....töitä pitää hakea mutta kukaan ei vastaa saitko niitä vai et....Näin se suomi nousee!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      252
      2374
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1794
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1505
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1493
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      907
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      712
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      710
    Aihe