Tansitaidoton

"Kömpelöjalka"

Olen 50v. nainen ja en osaa tanssia. En osaa askeleita. On tosi noloa kun mies tulee hakemaan minua tanssimaan ja en kehtaa kieltäytyä ja sitten kun ollaan lattialla niin siitä ei tule mitään varsinkaan jos mies osaa tanssia. Mitä mieltä te miehet olette tällaisista naisista? Tanssikursseja ei täällä päin järjestetä useinkaan. Voikohan netin kautta oppia tanssimaan. Onkohan jotain sellaisia opetusvideoita?

15

694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oppia ikä kaikki

Kylla löytyy videoita/DVD kursseja voisit jopa kirjastosta niitä löytää, onko paikkakunnallasi tanssiseuroja ne myös järjetää kuin myös kansan- tai työväenopistot sekä yksityiset tanssikoulut sekä monilla tanssipaikoilla on ennen tanssien alkua tunti tanssinopetusta.
      Otappa vaikka internet avuksi ja selaile tai kysele joltakin tanssivalta tuttavalta. Tarjontaa kyllä löytyy.
      Esim DVD löydät haulla: Koko suomi tanssii, modernit seuratanssit, WWW.tanssit.fi, Suomen tanssistudiot oy.

• hjp.

Et voi ainakaan netin kautta oppia tanssimaan. Vain ja ainoastaan silloin opit kun opettelet seuraamaan miehen vientiä. Kaikki muu on turhaa ja hyödytöntä.

• "Tanssitaidoton"

Sitä vähän epäilinkin.. Ja voisihan sitä varmaan joku nainenkin opettaa..

• made in Finland
        "Tanssitaidoton" kirjoitti:

Naiset ovat aina kautta aikojen joutuneet pärjäämään eri olosuhteissa keskenään, silloin kun ei ole ollut miehiä paikalla. Eilisissä harjoituksissakin oli kaksi naisparia juuri miesten vähyyden vuoksi opettelemassa tanssimista. Toinen päättää näin ollen viennistä ja toinen seuraajan osasta ja päinvastoin, riippuen mikä ketäkin kiinnostaa.

Taitaa olla yleismaailmallinen ongelma tuo miesten vähyys tanssikursseilla?

• Äinään Miäs
        made in Finland kirjoitti:

Naiset ovat aina kautta aikojen joutuneet pärjäämään eri olosuhteissa keskenään, silloin kun ei ole ollut miehiä paikalla. Eilisissä harjoituksissakin oli kaksi naisparia juuri miesten vähyyden vuoksi opettelemassa tanssimista. Toinen päättää näin ollen viennistä ja toinen seuraajan osasta ja päinvastoin, riippuen mikä ketäkin kiinnostaa.

Taitaa olla yleismaailmallinen ongelma tuo miesten vähyys tanssikursseilla?

Mä voin antaa Albiinon numeron

• hjp.
        "Tanssitaidoton" kirjoitti:

Jos homma on hallinnassa, niin tietysti nainenkin voi viedä. Mutta joskus olen "joutunut" tanssimaan sellaisen "vientipäällikön" kanssa, että siitä oli tanssin ilo kaukana. En suosittele aloitteleville naisille viejän rooliin ryhtymistä, kokeneille se on ihan toinen asia, he yleensä ymmärtävät milloin he ovat viejiä, ja milloin seuraajia. Aloittajalle voisi sanoa että jos kursseja ei ole, niin mene vain rohkeasti jonnekkin lavalle kokeilemaan, ja seuraa vain miehen vientiä.

• Naiset tietää tämän
        hjp. kirjoitti:

Jos homma on hallinnassa, niin tietysti nainenkin voi viedä. Mutta joskus olen "joutunut" tanssimaan sellaisen "vientipäällikön" kanssa, että siitä oli tanssin ilo kaukana. En suosittele aloitteleville naisille viejän rooliin ryhtymistä, kokeneille se on ihan toinen asia, he yleensä ymmärtävät milloin he ovat viejiä, ja milloin seuraajia. Aloittajalle voisi sanoa että jos kursseja ei ole, niin mene vain rohkeasti jonnekkin lavalle kokeilemaan, ja seuraa vain miehen vientiä.

itsekseen, sitten on jo vähän tajua tanssimisesta ja helpompi seurata miestä. Tilaa vaan DVD, siitä on hyötyä ja jos saat houkuteltua vaikka "naapurin sedän" kaveriksi (jos ei ole omaa kavaljeeria) niin siitä se lähtee. Tansseissakin kun sattuu "hyvä tyyppi" hakemaan, niin rohkeasti vaan pyydät opettamaan.

• tai sitten tosi piel
        Naiset tietää tämän kirjoitti:

itsekseen, sitten on jo vähän tajua tanssimisesta ja helpompi seurata miestä. Tilaa vaan DVD, siitä on hyötyä ja jos saat houkuteltua vaikka "naapurin sedän" kaveriksi (jos ei ole omaa kavaljeeria) niin siitä se lähtee. Tansseissakin kun sattuu "hyvä tyyppi" hakemaan, niin rohkeasti vaan pyydät opettamaan.

Ehkä menee pieleen, siinähän on miehelle sitten enemmän työtäkun alkaa opettamaan naiselle oikeaa askellusta, sääliksi käy ukkoparkoja.

• 53 mies

Ei mitään väliä vaikka et osaakkaan tanssia askeleilla. Kokenut mies se kyllä heti huomaa, ja lopettaa askelilla viemisen. Ja aloittaa viemään sillälailla mukavasti keinutellen. Kyllä sinä opit seuraamaan, kun vain menet aina , kun haetaan.

Sinut voi huomata positiivisesti - mies joka ei itsekkään osaa tanssia.
      Osaamattomuus se iskee, joskus osaavallekin. Kun ei ole hetkeen käynyt lavalla.

• Aiempiin

Eli älä mene harjoittelemaan ominpäin sillä mielummin daami joka ei osaa yhtään kuin daami joka on oppinut asiat väärin.
      Itse olen painiskellut erään daamin kanssa kun hän on opettellut tanssimaan pikkutyttönä lavan laidalla katsellessa ja siitä sitten pikkuhiljaa lavalle tanssimaan.
      Osaa kyllä askeleet mutta ei seurata miehen vientiä, tuloksena painikilpailu.

Elikkä ihan rohkeasti pyydä joku opettamaan ihan kädestä pitäen, mieluiten sellainen joka osaa viedä.

• "tanssitaidoton"

Kiitos vastauksistanne:) Miehiä on kyllä monenlaisia,jotkut kiroilee kun huomaavat et en osaa askeleita. Jotkut ovat fiksuja eivätkä ole huomaavinaankaan et en osaa tanssia. Luulisi jokaisen kestävän sen muutaman minuutin kun kaksi tanssia kestää. Siinä sen ihmisen luonteen huomaa jos heti menee hermot:)

• 9
        "tanssitaidoton" kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne:) Miehiä on kyllä monenlaisia,jotkut kiroilee kun huomaavat et en osaa askeleita. Jotkut ovat fiksuja eivätkä ole huomaavinaankaan et en osaa tanssia. Luulisi jokaisen kestävän sen muutaman minuutin kun kaksi tanssia kestää. Siinä sen ihmisen luonteen huomaa jos heti menee hermot:)

Eihän naisen tarvitse osata askeleita, hyvä seuraamistaito on kaiken a ja o.

On suuri nautinto viedä sellaista "urheiluautoa" jonka mukautuminen vientiin muodostaa saumattoman kokonaisuuden musiikin kokonaisvaltaiselle tulkinnalle, näin tanssista tulee todella tanssia eikä vain perusrytmiin liikkumista.

• Äinään Miäs
        9 kirjoitti:

Eihän naisen tarvitse osata askeleita, hyvä seuraamistaito on kaiken a ja o.

On suuri nautinto viedä sellaista "urheiluautoa" jonka mukautuminen vientiin muodostaa saumattoman kokonaisuuden musiikin kokonaisvaltaiselle tulkinnalle, näin tanssista tulee todella tanssia eikä vain perusrytmiin liikkumista.

Shillä lailla,thällä lailla,joo-o.

• Miehiltä..
        "tanssitaidoton" kirjoitti:

Itse olen tanssittanut "tassitaidottomia" ja he ovat lähtenee liikkeelle avoimesti, yksi jäi hyvin mieleen.
        Ainoa ohjeeni oli hänelle että seuraa minun vartalon liikkeita ja vientiä, aluksi kerroin vinkkinä hidas, hidas, nop, nop ja kun ne askeleet alkoivat löytyä niin sitten pidin suun kiinni paitsi jos tuli häiriö ja askeleet hukkuivat niin pikku apu ja taas mentiin.

Oli suorastaan nautinnollinen tanssia kun daami ei osannut, eli ei mennyt omaa tahtiaan vaan todellakin seurasi minua.

Joskus on tullut mieleen että olisi kiva saada vaki daamiksi todella vasta-alkaja jolla ei olisi aiempaa pohjaa häiritsemässä.

No joukkoon on sattunut myös niitä joilla se jalka ei liiku vaikka rautakangella vääntäisi, se on sitten raskaampaa hommaa.

• tanssitan koko illan

- kuiskaa korvaani tanssin alussa : "Osaan lakanavalssia"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      98
      4108
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      28
      2886
    3. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      234
      2249
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      60
      2112
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1456
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1300
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      90
      1109
    8. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1101
    9. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      71
      964
    10. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      57
      955
    Aihe