kun auringokunta on kiekkomainen, Linnunrata oin kiekkomainen.
Miksi näin? Onko edes mahdollista lähettää luotain ohi kiekkomaisuudesta vaihka ostysuuntaan.
Onko ulkoavaruus siis hyvinkin lähellä kun pukataan kiekosta ulos vastoin ratatasoa?
Voisko joku selittää tämän?
Onko tyhmä kysymys?
5
240
Vastaukset
- En nyt sit tri,,
On lähetetty luotaimmia siihenkin suuntaan
Tosin yhteydet katkenneet, laite kadonnut..
Väitetän syyksi aika avaruus vääristymää. - älä leiki Eistainia
ihan niin tyhmä, että koko asiaa ei viitsi edes ajatella!
tyydy nyt ihmeessä nasan tähtitieteeseen! Itse tykönään voi itse pohdiskella onko mikään muu muoto pitemmän päälle mahdollinen vapaasti avaruudessa leijaileville kappaleille, joihin ei vaikuta muu kuin toistensa vetovoima?
- Ellipsi...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pallomainen_tähtijoukko
http://fi.wikipedia.org/wiki/Elliptinen_galaksi
Tai sitten sekalainen härdelli, mutta se lienee enemmän tai vähemmän väliaikainen rakenne.
Aurinko puhaltaa tähtituulta ilmeisen pallomaisella muodolla ja ulkoavaruuttaa riittää myös pystysuuntaan samanverran kuin levyn suuntaan.
Mielestäni nuo Voyager lennot ovat osoittaneet että tahtituuli ei puhallakkaan niin etäällä kuin luotaimia lähetettäessä arveltiin.
Ei mikään estäisi luotain matkaa suoraan pystyyn. Painovoimalinkoa ei voi niin hyvin käyttää, muistaakseni Voyager 1 poikkesi ratatasosta Titanin ohituksen jälkeen ja se ei sen vuoksi kuvannut Uranusta ja Neptunusta kuten kakkonen teki.
Ilman painovoimalinko vaikutusta vaatisi suuren rakewtin ja paljon polttoainetta lähettää luotain pystyyn kuten aloittaja tarkoittaa. Mutta viimeisen planeetan kohtaaminen navankautta linkoaisi luotaimen pystysuuntaan. Mutta linkovaikutus ei toisi lisää nopeutta ja tutkimuksen saldo jäisi muutenkin köyhäksi.
Sellaista lentoa saadaan odottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k583959Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k142773Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet551966- 721426
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761280Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1991247Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911081- 901079
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?55904Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41896