Maamerkin hammaslääkärit

pakkomyyntiä...

Kävin kyseisessä Itäkeskuksessa sijaitsevassa toimipisteessä. Ihmettelin että hammaslääkäri rupesi pakkokauppaamaan hammashygienistin palvelua ja röntgenkuvia, vaikka mitään perusteita kummallekaan ei löytynyt. Ilmaisin hyvin selkeästi kantani ja sanoin etten osta muita palveluita kuin tulevan hampaanpaikkauksen. Hampaan normaalipaikkaukseen kyseinen daami varasi puolitoistatuntia aikaa. Kerroin kyseisestä kokemuksesta tuttaville joiden tiedän käyneen ko paikassa ja he vahvistivat samaa: hammashygienistin palvelua tarjotaan jokaiselle potilaalle ja senjälkeen kyseiset henkilöt ovat ohjattu saman hammaslääkäriaseman kirurgipalveluihin. Kirurgipalveluja suositellaan aina esimerkiksi siitäsyystä, että viisaudenhampaat tulisi jokatapauksessa poistaa, sillä niissä hammasvälit ovat lähes poikkeuksetta ahtaat "ja voivat aiheuttaa" vakavia riskejä. Siis vaikka viisaudenhampaista ei olisi koskaan ollut haittaa. Joillekin on suositeltu kirurgin palvelua milloin ientulehduksen ja milloin sen ehkäisemiseksi. Minulle tällainen terveyspalveluiden kauppaaminen ei tunnu oikealta ja kierrän kaukaa paikat jotka tämänlaista harrastavat. Kelan tulisi puuttua tällaiseen sillä yhteiskunta maksaa turhista palveluista osan.

11

2376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • potilasta laskutetaan tällaisista arvioinneista ja neuvonnoista erikseen. Useinhan ei potilas itse koe tietävänsä näistä hoitoasioista riittävästi voidakseen kyseenalaistaa ehdotettuja toimia. Tässä tilanteessa terveyspalvelun tarjoaja on siis vahva osapuoli ja hänen tulee selkeästi kertoa potilaalle, jos nämä palvelut suurentavat hammaslääkärilaskua. Ehdotetut toimenpiteet taas kirpaisevat usein niin potilaan kipuhermoja kuin kukkaroakin, joten potilaalla pitää olla oikeus kieltäytyä ehdotetuista tai jopa suositelluista toimenpiteistä vaarantamatta muutoin hoitosuhdettaan.

    • ei sentään

      Minulle on kerrottu, että hammaskivet ja värjäytymät olisi hyvä poistaa vuosittain. Ei siis liene pakkomyyntiä jos hammaslääkäri näitä nähdessään ehdottaa sitä. Jokaisella kai sentään on oikeus joka tapauksessa päättää haluaako juuri nyt ei kiireellistä hoitoa. Parempi on että asia sentään otetaan esiin ja ehdotetaan ratkaisua, kuin että mielessään vaan tuumaisi, että on tuota kiveä, mutta ei vaivaa mua...

      • Äly hoi älä jätä

        No ainakaan minulle ei "ehdotettu" palveluja vaan ne enemmänkin määrättiin ja hammaslääkäri rupesi varaamaan aikaa suoraan. No onneksi sen pystyi perumaan heti puhelimitse. Jos tämänlainen on jonkun mielestä ehdottamista niin ihan miten vaan. Menköön juuri tähän paikkaan. P.S. Minullekin on kerrottu että kasvisten syönti on erittäin tarpeellista mutten rupea yrittäjänä laittamaan kenellekään niitä suuhun ajatellen: Ei vaivaa minua....


    • Kokemusta Maamerkin

      Kyseisessä paikassa minulle oli kaupattu ja laskutettu samalla palvelu jota en tilannut: suun perustutkimus 64 euroa. Otan yhteyttä kuluttajansuojaan sillä tilasin vain paikkauksen eikä minulta kysytty haluanko samalla muita palveluita. Kyseisen Maamerkin Hammaslääkärit- yrityksen on näinollen toteennäytettävä minun tilanneen laskutetun palvelun. Tai näin ainakin itse kuluttajansuojaan tutustuneena luulen....

    • xxxXXXhhuuuu222mdm

      Kyseinen Itäkeskuksessa oleva Maamerkin Hammalääkärit on kallis paikka. Kävin ennen siellä ja veloitukset vaan nousivat joka käynnin jälkeen ja paljoa mitään ei tehty. Vaihdoin halpaan/edulliseen Megaklinikkaan kampissa joka on kautta linjan edullinen eikä pakkomyydä mitään vaan kysytään potilaalta mitä ajattelee sellaisesta mahdollisuudesta. En maksa enää valohoidoista. Jossain Keravalla on myös joku hyvä ja halpa yksityinen. Mutta en mene minäkään Maamerkin hammaslääkäreihin enää. Tuli liian kalliiksi eikä asiat menneet normaalisti eteenpäin yhdellä käyntikerralla. Ja olen kuullut paljon negatiivista ko paikasta.

    • entinen asiakas

      Ei kannata käydä Maamerkin Hammaslääkäri- asemalla. Kävin pari kertaa ja työn jälki oli huonoa.

    • Tyyt. asiakas

      Olen huomannut, että vanhat alkoholistit ovat parhaimpia ja tunnollisimpia eikä kuitenkaan hintahaitarin yläpäässä. Jos heillä pysyy pora kädessä, niin ovat ylihuolellisia ja -tarkkoja ja tekevät hommat vimosen päälle. Heillä nimittäin on aina pelkona toimiluvan menettäminen ja siihen heillä ei ole varaa.

    • Kamppiin vaan!

      "Vaihdoin halpaan/edulliseen Megaklinikkaan kampissa joka on kautta linjan edullinen eikä pakkomyydä mitään"

      Olen samaa mieltä. Hammaslääkärini jäi eläkkeelle paikkailtuaan hampaitani yli 30 vuotta. Kokeilin ensin hänen suosittelemaansa hammaslääkäriä samalla Oralin asemalla, mutta koska uusi lääkäri ei poistanut hammaskiveä itse - kuten vanha oli tehnyt - vaan homman hoiti suuhygienisti, lasku nousi turhan suureksi. Hygienisti velotti enemmän kuin hammaslääkäri hampaiden tarkastuksesta!

      Sitten kokeilin hammaslääkäriasema Albinia, mutta runsaan parinkymmenen vuoden ikäinen hammaslääkäri höpötti tyhjänpäiväisyyksiä samanikäisen hammashoitajan kanssa koko tarkastusoperaation ajan, eikä tehnyt kovin ammattimaista vaikutelmaa. Onneksi paikattavaa ei löytynyt.

      Megaklinikkaan olen ollut tyytyväinen muutaman vuoden ajan. Ajan saa varattua tunnin tarkkuudella tietokoneella ja tarkempi aika ilmoitetaan puoli tuntia etukäteen tekstarilla. Hinnat ovat hyvin kohtuulliset.

      • annakukka1326

        Mitäs menette hammaslääkäriin kun tiedätte kaiken paremmin eikä teitä saa hoitaa?


    • Nimimerkinmerkki

      Aikamoista nipottamista ihan turhanpäiväisistä asioista. Siitä maksetaan mistä sovittu ja muu sitten harkinnan varaan. Jos joku sitten katsoo, että hampaiden hoitaminen turhaa. Oma asiansa mutta foorumille nimerkin takaa nalkuttamaan aika turhaa touhua, jos en nyt sanoisi ihan ala arvoista.

    • ankiele

      Mikäli saat verenmyrkytyksen hoitamattomista viisaudenhampaistasi muista hammaslääkärisi varoitus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe