muttei kaupunkiajossa ym köröttelyssä.Termostaatti vaihdettu,ei auttanut.Pahveja kokeiltu laittaa ja poistaa sekä nesteetkin todennäk ok.Todennäk senvuoksi ettei jäähd voi mitata,paisuntasäiliöstä tulokset -35.Jäähdytin jääkylmä kuten ylävesiletkukin,jäässä,tukossa??Vika tuli varoittamatta,ei hiljalleen.Lämppäriä kun pitää täysillä niin maantieajossa jotenkuten pärjää ylämäissäkin eli kuormitettaessa yli n80kmh ja 5vaihteella rupeaa heti nouseen lämmöt lähes pun ja heti kun esim pysähtyy palautuu puoleenväliin.Oisko ideoita ja kokemuksia?Auto Transit-02 2,0 etuveto,muuten tyytyväinen ja pelannut.
Kuumenee maantieajossa..
14
3165
Vastaukset
- Sama tyyppi yhä
että lämppäristä tulee kyllä tosi kuumaa tai kylmää ihan kuin pitääkin säätimen kautta.Onko noissa joku tyyppivika vai esim kuullut että vesipumpun poorit kuluneet jotenkin ja kuormitettaessa ei pysyisi enää mukana menossa vaan löisi yli pooreilla..??
- ransutti
siivet poikki pumpusta tai eka ternostaatti oli rikki ja laitoit uuden väärinpäin. voimia
- ml213.
Vesipumppu lie kunnossa, koska lämmityslaite/teho toimii normaalisti. Kun huomioi, miten vika tuli varoittamatta ja näin pakkasilla, niin yksinkertaisesti ajatellen jäähdytin on jäässä/tukossa. Vaikka termostaatti olisi viallinen, niin jäähdyttimen tulisi olla haalea yläreunasta. Jos se on täysin kylmä, niin jäähdyttimen läpi ei virtaa nestettä ollenkaan. (Termostaattihan laskee ohitseen hieman nestettä lämpötilan tunnistamiseen liittyen).
- aloittaja yhä
tänään sitten nousi kaupunkiajossakin yhtäkkiä lähes punaiselle ja kone sammui risteykseen pariin otteeseen kun pisti vapaalle.Käynnistyi kyllä heti ontuen ja tehottomana sekä sähköflekti pyöri.Lämmöt heti taas putosi silmissä normaaliksi kun käynnisti ja jatkoi matkaa...ihme juttu ja luulisi jäätymisjuttujenkin olevan ohi kun nollakeli.
- ml213.
aloittaja yhä kirjoitti:
tänään sitten nousi kaupunkiajossakin yhtäkkiä lähes punaiselle ja kone sammui risteykseen pariin otteeseen kun pisti vapaalle.Käynnistyi kyllä heti ontuen ja tehottomana sekä sähköflekti pyöri.Lämmöt heti taas putosi silmissä normaaliksi kun käynnisti ja jatkoi matkaa...ihme juttu ja luulisi jäätymisjuttujenkin olevan ohi kun nollakeli.
Niin, tuon jäähdyttäjän jäätyminen ei näillä pakkasilla ole enää mahdollista (olisi jo sulanut). Ihmettelen,- jos vesipumpussa olisi vikaa, niin miksi lämmityslaitteella neste kiertää normaalisti. Toimiakseen lämmityslaitteen normaalisti, niin se vaatii jo jonkinlaista tehoa vesipumpulta ja tämä teho riittäisi taatusti näillä keleillä jäähdyttämään moottorin,------ jos nesteen kierto on esteetön jäähdyttäjälle.
Toisaalta,- omassa Hiace D4D/02 näilläkään keleillä (-7C) termostaatti ei aukene juuri lainkaan,-koska moottorin lämpö tulee lähes kokonaan sisätiloihin (Bussimalli ja siksi 2- lämmityslaitetta) eli ihmettelen miksi yleensä moottori kehittää noin paljon lämpöenergiaa. (Autosihan on ymmärtääkseni suorasuihku Diesel).
Niin, moottorin kansivaurio nostattaa kyllä lämpöjä. Mutta, miksi tuo jäähdyttäjä on kylmä eli siinä/kin on oma ongelmansa.
- Mammutti XD
Kuumeneeko kuskilla vai autolla? Vai molemmat?menit sitten ostamaan transitin :) ei ole riemulla rajaa kun korjaamoilla ravaa...
- pääsee
kurkista huvikses ensin sinne vaihteiston puolelle siellä on vesipumpun käyttöhihna se menee joskus poikki ja tekee tuommosia oireita joiltakin on menny vesipumpun akselin boorit ja pumppu on pois pelista veikkaan jompaa kumpaa?
- 100tkm kuumakalle
pääsee kirjoitti:
kurkista huvikses ensin sinne vaihteiston puolelle siellä on vesipumpun käyttöhihna se menee joskus poikki ja tekee tuommosia oireita joiltakin on menny vesipumpun akselin boorit ja pumppu on pois pelista veikkaan jompaa kumpaa?
Tässä tuuminut,tutkinut ja kaikki kotikonstit jo käytetty.Käyttöhihna on ok,uusittukin viimme kesänä.Olet oikeassa tuon toisen epäilysi kanssa varmaankin tällätietoa.Todennäköisesti mennyt vesipumpun akselista boorit kun oirekuva just samanmoinen kuin motonetin keskustelupalstalla ollut jollain.Samaten paikallisen Ford pajan huoltopäällikkö epäili samaa koska moista tapahtunut.Pajalle pääsee viikon kuluttua ja ilmoittelen sitten diagnoosin ym niin onpahan hyötyä muillekkin tulevaisuudessa.Tälle viisastelijalle senverta että eipähän ole yhtään ajopeliä vielä tullut ainakaan minulle 30v aikana vastaan joka olisi ikuinen ja täysin pomminvarma,oli sitten uutena ostettu tai vanhempikin kyseessä=)Toki laatueroja ollut!Parin uuden auton kanssa vasta ihmemurheita olikin..hyvä ettei hiukset harmaantunut ja olleet muita kuin Fordeja,Ranskalaisiahan olivat,ettei tämä nyt ainut merkki mikä "ruikulla"ja toivotaan että ongelma tässä ratkee ja matka jatkuu=)Kiitos avuliaille!
- pääsee
100tkm kuumakalle kirjoitti:
Tässä tuuminut,tutkinut ja kaikki kotikonstit jo käytetty.Käyttöhihna on ok,uusittukin viimme kesänä.Olet oikeassa tuon toisen epäilysi kanssa varmaankin tällätietoa.Todennäköisesti mennyt vesipumpun akselista boorit kun oirekuva just samanmoinen kuin motonetin keskustelupalstalla ollut jollain.Samaten paikallisen Ford pajan huoltopäällikkö epäili samaa koska moista tapahtunut.Pajalle pääsee viikon kuluttua ja ilmoittelen sitten diagnoosin ym niin onpahan hyötyä muillekkin tulevaisuudessa.Tälle viisastelijalle senverta että eipähän ole yhtään ajopeliä vielä tullut ainakaan minulle 30v aikana vastaan joka olisi ikuinen ja täysin pomminvarma,oli sitten uutena ostettu tai vanhempikin kyseessä=)Toki laatueroja ollut!Parin uuden auton kanssa vasta ihmemurheita olikin..hyvä ettei hiukset harmaantunut ja olleet muita kuin Fordeja,Ranskalaisiahan olivat,ettei tämä nyt ainut merkki mikä "ruikulla"ja toivotaan että ongelma tässä ratkee ja matka jatkuu=)Kiitos avuliaille!
tänäpäivänä ei ole sellasta nyky pakua missä ei olisi vikoja?mut etuveto ransu on vähävikasin ja edullisin kuluissa mut jokasella on oma mielipide.
- Hehku-Heikki
pääsee kirjoitti:
tänäpäivänä ei ole sellasta nyky pakua missä ei olisi vikoja?mut etuveto ransu on vähävikasin ja edullisin kuluissa mut jokasella on oma mielipide.
joka vehkeessä olleet omat oikkunsa ja murheensa.Osoittaa vaan hyvää itsetuntoa mieheltä/naiselta Suomessa myöntää automurheensa ja kysyä neuvoa tms.Yleensähän ollaan ihan hys-hys ja huollossahan se vaan on korkeintaan ja öljyjä pikkasen vaihdellaan tai jarrupalat...=)Onnea Transitmiehelle!
- Hehku Heikki
Hehku-Heikki kirjoitti:
joka vehkeessä olleet omat oikkunsa ja murheensa.Osoittaa vaan hyvää itsetuntoa mieheltä/naiselta Suomessa myöntää automurheensa ja kysyä neuvoa tms.Yleensähän ollaan ihan hys-hys ja huollossahan se vaan on korkeintaan ja öljyjä pikkasen vaihdellaan tai jarrupalat...=)Onnea Transitmiehelle!
Mielenkiintoinen vika ja jos se on tuo epäilemänne vesipumpun akseli kerta joka ongelmien lähde..ikinä en kuulluut moisesta ja onko tämä vaan Transiitissa ongelma?Onko tietoa muilla moisesta ja mitä tullut vesipumpun vaihto maksamaan?
- 100tkm ajettu...
Hehku Heikki kirjoitti:
Mielenkiintoinen vika ja jos se on tuo epäilemänne vesipumpun akseli kerta joka ongelmien lähde..ikinä en kuulluut moisesta ja onko tämä vaan Transiitissa ongelma?Onko tietoa muilla moisesta ja mitä tullut vesipumpun vaihto maksamaan?
Vika korjattu ja auto kunnossa=)Eli vesipumpun käyttöaksilasta oli mennyt boorit ja samalla oli myös "syönyt"samassa rakenteessa olleen ohjaustehostimen vastakappaleenkin urankin siinämäärin huonoon kuntoon tyhjää välillä pyörimällä ja tiivisteen vuodon ym vuoksi puoliruosteessa ,että uusittiin samalla ohjaustehostimen pumppukin ettei sen vuoksi tarvi kohta avata uusiksi.Merkkiliikkeessä vesipumppu 150e ja ohj.teh.pumppu 200e,töineen sekä pikkuhiluineen(rasvat,tiivisteet jne) plus uusine punaisine jäähdytin-nesteineen 650e.Tiedä sitten oliko halpa vai kallis,kunnossa ainakin ja kovaa ajoa vaan.Lisätietona että tämä sama rakenne ja moottori vm 2001-2007 Transiteissa ja Henkilöautoissa,sekä moinen vika sillointällöin heilläkin tullut vastaan ajomääristä riippumatta,oisko materiaalivikaa,tiivistevuodon aiheuttamaa syöpymistä tms,tiedä häntä.Toivottavasti tästä jollekkin tulevaisuudessa lisäapua jos vastaavia murheita.
- ransulla pääsee
joka merkillä omat murheensa tiedä sit kaatuuko jonkun maailma tuohon ,mut omasta mielestä kohtuu hinnoissa ite jos tekis vois jotain säästellä.ainakin työkuluissa mut nythän se on kunnossa ja teetettynä sillä on takuu et toimii seuraavat 100 tuhatta?
- kim2
mulla oireet täysin samat kuin tässä mutta oma transittini on 85 tai 86 vuoden malli eli sitä takavetoista "vanhan" mallsita transittia.
kone on 2.4 tai 2.5 litranen diesel.
ajettu kesä reissuja ja sitten yhtäkkiä vain alkoi nostamaan lämpöjä aina 70km vauhdin ylitettyä ja meni ihan punaselle, taas kun tiputti vauhtia asettu vähän alemmaksi niin että viitsi ajella.
termari vaihdettiin ja mikään ei näyttäys vuotavan. aloin epäilemään että voisiko syylari olla hajalla/tukossa? sinne joskus jouduttu paikka ainetta muistaakseni laittamaan.
vai voiko vika olla myös vesipumpussa? tai jopa kansi pahvi mennyt??
miten osaisin selvittää eteenpäin.?
kim
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3235940Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2761633Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661526eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1371493Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1101426- 941345
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311242Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä611194- 421025
- 172948