Eli noin litra tonnilla! Onko kukaan vaihdattanut venttilinohjurinkumeja Loppuiko öljynyönti? Tuollanen työ maksaisi Fordilla 400 ekeä ja se sisältäisi jakhihnan vaihdonkin kun pitää ottaa irti ja vanhaa ei saa enää kiristää...
Focus MK1 öljynsyönti pienikahvipullinen /100km
11
557
Vastaukset
- exfocus
Ei auta kumienvaihto. Sieltä on öljyrengas jumissa, tossa alempana on useampikin aiheeseen liittyvä keskustelu.
Lyhyesti sanottuna se koneen aukaisu on kallis paukku. Fordin öljy on motonetissä niin halpaa, että öljynhinnalla et maksa koneremppaa ikinä. Joten ei muuta kuin öljypönttö takaluukkuun ja konepeltiä ylös 500-1000 km välein.- 7fordi
focus 1.6 STW vm.03 vaihdettiin uusi puolimootti( takuuseen) 84tkm kohdalla, olivat renkaat jumissa, enää ei tarvitse lisäillä nyt mittarissa 176tkm
- lets,goooo
7fordi kirjoitti:
focus 1.6 STW vm.03 vaihdettiin uusi puolimootti( takuuseen) 84tkm kohdalla, olivat renkaat jumissa, enää ei tarvitse lisäillä nyt mittarissa 176tkm
Öljyrenkaat ja öljyrenkaat kaikki jaksaa jauhaa jostain ievanan renkaista! Isäni sanoi ettei jaksa uskoa tuohon teoriaan! Meillä oli kerran 87 Orioni jokapölläytteli ja kulutti öljyä! Vaihatettiin öljyrenkaat ja sillä parani...
- öljynsyönti
lets,goooo kirjoitti:
Öljyrenkaat ja öljyrenkaat kaikki jaksaa jauhaa jostain ievanan renkaista! Isäni sanoi ettei jaksa uskoa tuohon teoriaan! Meillä oli kerran 87 Orioni jokapölläytteli ja kulutti öljyä! Vaihatettiin öljyrenkaat ja sillä parani...
Mun isällä oli -67 Anglia joka kans vei öljyä. Kysyn huomenna siltä jos se muistais syyn. Saattas auttaa alottajan tapaukseen
- voivoi32
87 Orioni on piukkaisen eri asia ku Focus, silloin niitä venttilinohjainkumeja vielä vaihdettiinkin!!!
Asiaan. Mulla -99 1.6 mk1 johon on vaihdettu uusi puolimoottori 135000km kohdalla. Söi öljyä 1l/100km. Johtui 4syl. öljyrenkaista, joka on tyypp vika kyseisessä autossa!! Kannattaa siirtyä isäsikin tälle vuosituhannelle ja unohtaa ne venttiilinohjauskumit..... - lets,goooo
Kylläpä ne venakumitki voi olla korppuuntuneet ja falskata sieltä öljyä jos on niitä enää ollenkaan. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarmaa. Näkyykö puristus/ohivuoto mittauksessa jos öljyrengas vikaa?
- lets goooo
voivoi82 miksi vain 4sylinterin öljyrenkaat oli huonot? Näkyikö esim tulpan kunnosta että siellä vain vikaa??
- tiedän kaiken
Pääsääntöisesti näin: Kun sammuttaa moottorin lämpimäksi ajettuna ja antaa seista pari minuuttia ja sitten käynnistää ....jos pölläyttää huomattavan paksun savun on venttiiliohjureiden kumit väljät .Kuuma öljy siis valuu venttiilivarsien kautta mäntien päälle. Jos taas ei huomattavan paksua savua voi olla männänrenkaat tosiaan....myös molemmissa saattaa olla vikaa.Jos taas perässä ajaja näkee sinisen savun selvästi on männänrenkaissa vika
- exfocus
Ainakin mun autossa se öljyrengasjumi paljastui puristusmittauksella, yksi pytty (taisi siinäkin olla juuri 4.) vuoti ohi. Ajelin sitten pari vuotta öljyä poltellen, eikä mitään ongelmia päästöjen tai katsastusten kanssa. Onneksi Fordin öljy on aika halpaa, jos vaikka vertaa volkkarin longlifeen jota jotkut turbodieselit polttaa litran / 5000 km ihan kunnossaankin ollessa...
- seppo p
exfocus kirjoitti:
Ainakin mun autossa se öljyrengasjumi paljastui puristusmittauksella, yksi pytty (taisi siinäkin olla juuri 4.) vuoti ohi. Ajelin sitten pari vuotta öljyä poltellen, eikä mitään ongelmia päästöjen tai katsastusten kanssa. Onneksi Fordin öljy on aika halpaa, jos vaikka vertaa volkkarin longlifeen jota jotkut turbodieselit polttaa litran / 5000 km ihan kunnossaankin ollessa...
Minulla 02 focus ajettu 232000 ja hyvin pelaa, söi öljyä sen1l/1000km
kun käytin täyssynteettistä öljyä, semisynteettinen on parempi ei syö niin paljon...
- vort vosus
Paljonkohan mahtaa olla pieni kahvipullinen litroissa =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1114356Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k773166- 991413
- 851270
- 91836
Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21686Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka17682- 42657
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?107632- 43629