E-kortti ! paljonko maksaa ??

Timpuri Ohh

Tietääkö kukaan ajokortin suorittanut, että paljonko maksaa nykyään rekka ajokortin hankkiminen? Kiitos

17

804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ABECED1E

      Onko iso c jo kortissasi?

    • Timpuri Ohh

      On jo .

    • siitä vaan ajamaan

      C- ja C1E-kortista CE-kortiksi
      -C:n korotus: 15h teoriaa ja 30h ajo-opetusta.
      -C1E:n korotus: 7h teoriaa ja 20h ajo-opetusta.
      -3kk:n kokemus: 5h teoriaa ja 10h ajo-opetusta.
      - hinta: C:n korotus 3.300€ (ei sisällä viranomaiskuluja) C1E:n korotus 2.400€ ja 3kk kokemuksella 1.800€
      -C:n korotus C1E-kortiksi 1.300€

      • lisää ajettavaa

        C- kortin korotus luokkaan CE: 15 teoriatuntia 30 ajotuntia
        Seuraavat CE-teoriatunnit: Kts etusivu
        Kursseja aloitetaan tarpeen mukaan. Kurssin hinta 3100€ viranomaiskulut.


    • EntAnttiAutoilija

      3100 € ja sitten ihmetellään pulaa kuorma- ja rekka-auton kuljettajista.
      Ajokortilla rahastamisesta on tullut viranomaisille uusi lypsylehmä, joten suosittelen nuorille käyttämään nuokin rahat itsensä muutoin kehittämiseen.
      Ajokortti ja ammatilupien uusimien kuuluu tuohon vastaavaan "lypsämiseen"

      • 46556

        Eihän kuskeista mitään pulaa ole... kuskeja vapaana niin maar pirusti, mutta avoimia paikkoja ei juuri lainkaan


    • I.Go.R

      Jos aikaa on ja haluaa päästä edullisemmin niin käy ajamassa kortti aikuiskoulutuskeskuksessa. Vuonna 2008 ei ainakaan montaa sataa maksanut.

      • I.Go.R

        Ja tietenkin olisi hyvä tarkistaa milloin aloitusviesti on laitettu. Onko pakko kaivaa vanhoja viestejä esille?


      • Aika on rahaa

        on eri asia ajaa 3 viikossa kuin 6kk ajokortti kuski tienaa 5 kk:ssa paljon enenmän kuin ajo-opetus maksaa.


      • ikävä kyllä

        Viis vuotta sitten oli vähän eri opetusmäärät kun nyt.


      • Anna mun kaikki...
        Aika on rahaa kirjoitti:

        on eri asia ajaa 3 viikossa kuin 6kk ajokortti kuski tienaa 5 kk:ssa paljon enenmän kuin ajo-opetus maksaa.

        Kolmessa viikossa ammattilaiseksi. Justiinsa


      • Kestää ja kestää
        Anna mun kaikki... kirjoitti:

        Kolmessa viikossa ammattilaiseksi. Justiinsa

        Kyse on ajokortista. Ammatilaiseksi saa valmenuksen, kun liikenne ja tavarankuljetuksen ammatilainen opettaa autokoulussa. Sitähän varten käydään 5 päivää 5 vuodenaikana koulutuksessa.


    • -epe-

      Autokoulu antaa korttiin ammatipätevyyden, mutta ei tee ammattilaiseksi. Ja en ihan varma ole tuosta 5pv/5v, mutta kyse kai direktiivipäivistä, jotka jokainen ammatikseen ajava kuljettaja joutuu suorittamaan tuona ajanjaksona.

      • Oliko näin

        ammattipätevyys on kaikilla voimassa, joille on BC-kortti myönnetty ennen syyskuuta 2009. Pätevyys loppuu 2014 syyskuussa, paitsi jos on käynyt 5 päivää koulutuksessa. Ammattilaiseksi tullaan ajetuaan n.5 vuotta.


    • -epe-

      " Ammattilaiseksi tullaan ajetuaan n.5 vuotta". Sanotaan missä?

    • -87k

      ammattipätevyys on kaikilla voimassa, joille on BC-kortti myönnetty ennen syyskuuta 2009. Pätevyys loppuu 2014 syyskuussa, paitsi jos on käynyt 5 päivää koulutuksessa. Sisältäen ennakovanajon koulutuspäivän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe