Kokemuksia Norwegian Air Shuttlesta?

onTheFLIgHt

Olisiko kellään kokemuksia kys. lentoyhtiöstä? Onko ruoka ilmainen lennolla? (sivuilla ei lue siitä mitään, en ainakaan löytänyt) Matkalaukuthan vissiin maksaa, koska kyseessä on halpalentoyhtiö, right? Entä onko henkilökunta minkä maalainen kun lentaa HKI-Malaga? Entä lentäjät? Ja muutenkin kaikki _asiallinen_ palaute on tervetullutta!!! :-)

41

7294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oslon lento

      Lensimme kesällä HKI-OSLO Norwegianilla. Lennot olivat ajallaan. Henkilökunta OK ja tilaa istua oli selvästi paremmin kuin Ryanairilla. Kaikki ruoka ja juomat olivat maksullisia. Ainakin tällä lyhyellä lennolla miellyttävä kokemus ja hinta naurettavan halpa 37 € suunta.

    • sampa tuo se

      Mitä ihmeen väliä sillä on minkä maalaisia vai minkä kaupunkilaisia tarjoilijat ja lentäjät on? Tarjoilijalle voi sanoa, että olutta, beer, please ja lentäjien kanssa tuskin pääset kommunikoimaan ellet riehumaan rupea.

    • hlvkrfvokrbog4e

      Norski on hlvetin hyvä yhtiö, eikä mikään kusetusyhtiö, kuten Easyjet ja Ryanair.
      Palvelu on erittäin hyvää ja nyt kun Suomeen enemmän laajentavat, niin kenties suomalaiset työntekijätkin kelpaavat.

    • juhuuuuuu

      tarjoilijat työskentelevät ravintolassa ja lentokoneessa lentoemännät ja stuertit.
      tämä sille tiedoksi joka ei tiedä.

    • Norweg

      Mitä lisämaksuja Norwegian Airilla tulee ilmoitettuun lipun hintaan? Kiinnostaa tuo Oulu-Helsinki -väli esim. jossa lippu yhteen suuntaan alle 30 e halvimmillaan. Mutta jos tulee iso kasa kaikkea lisämaksua...

      • oletko uusavuton?

        Eikö asia selviä yhtiön nettisivuilta vai etkö viitsi itse selvittää?


      • Norweg
        oletko uusavuton? kirjoitti:

        Eikö asia selviä yhtiön nettisivuilta vai etkö viitsi itse selvittää?

        Sieltä selviää matkatavaramaksu, ilmeisesti 6e, mutta siitä, veloitetaanko luottokortilla maksamisesta tms., en saanut varmuutta. Olisin uskaltanut kysyä myös ilman omaakin selvittämistä, koska yleensä joku ystävällinen ihminen haluaa ihan hyvää hyvyyttään auttaa toista, jos itse tietää. Minä ainakin olen auttanut mielelläni, jos itselläni on kokemusta. Siksi pyydänkin neuvoa niiltä ystävällisiltä :) .


    • talvireissuun

      varasin liput rovaniemi-helsinki, 2 aikuista ja molemmilla 1 ruumaan menevä matkalaukku.
      2x liput ja 2x matkalaukku maksoivat n. 85,00 €.
      ei mennyt muita maksuja.
      käsimatkatavarat saavat painaa 10kg/henkilö näillä meidän ostamilla tarjoulipuilla,kallimmalla lipulla olisi saanut jo 15kg käsimatkatavaraa koneeseen.
      lennon ajankohta on 6.4 elikkä halvalla sai vielä näinkin lähellä lähtöpäivää.

    • Norweg

      Kiitos ystävälliselle! ;)

    • Kesäkuussa matkaan

      Norwegian Air myy erikseen istumapaikkavarausta. Kun varasin lentoliput, en varannut/ostanut noita istumapaikkoja. Onko jollakin kokemusta, miten ne istumapaikat arvotaan, jos niitä ei ole erikseen ostanut?

    • check-in desk

      eiköhän se ole nykytekniikalla toimiva tietokoneohjelma joka jakaa paikkoja.
      mistään arvonnasta ei ole kyse.

      mikäli valmiiksi annettu paikka ei miellytä,voi sen aina vaihtaa check-in automaatilla tai perinteisellä check-in tiskillä virkailija tekee sen

    • Köppelhagen

      Ei ole oluut ongelmaa paikkojen kanss, vaikka oli täyteen buukattu kone. Hyvin onnistui saada vierekkäiset paikat vielä tiskillä vaikka ei oltukaan etukäteen varattu. Toisin kuin luullaan, on lentoaseman henkilökunta lähtöselvityksessä Finavian henkilöstöä.

      • Puuhka

        No ei kyllä ole, vaan ISS Aviationin.


      • Töissä kentällä
        Puuhka kirjoitti:

        No ei kyllä ole, vaan ISS Aviationin.

        Ei ole enää vaan Aviatorin


    • Homutov

      Saako Norwegianin lennoilla ostaa olutta?

    • _ - _ - _

      Saa, ja viiniä myös.

    • rahalla saa

      "Onko ruoka ilmainen lennolla?"

      Totta kai. Ruoka tuli posliinilautasilla ja shamppanjalasi ei ehtinyt tyhjentyä..

    • ygtur

      Kyllä ne varmaan suomalaisiakin palkkaa, kun suosio täällä Suomessa näyttää olevan suurta. Nyt Norwegian käyttää Helsingin basessa virolaista työvoimaa, mutta luultavasti alkavat palkkaamaan pelkästään suomalaista työvoimaa kun Boeing alkaa heille niitä uusia koneita toimittamaan.

    • mistä lentoliput?

      minäkin kiinnostuin tästä lentoyhtiöstä; onko lentoyhtiöllä lentokentillä (esim. Helsinki - Nizza) omat "lippupisteet" vai onko liput itse osattava tulostaa ulos lentokenttien lippuautomaateista ?

    • JULLIJUOPPO__

      ON NIIL SIEL VIINAPISTEET

    • matkaaja000

      Norwegianilla veloitetaan netissä 5 e luottokortilla maksamisesta, jos varaat paikan netistä se maksaa myös. Toki menemällä lähtöselvitykseen aikaisin voit toivoa jotain tiettyä paikkaa. Tietokone jakaa paikat matkustajille. Samalla varauksella olevat saavat yleensä automaattisesti vierekkäin tai melko lähekkäin olevat paikat.

      Käsimatkatavaran raja 10kg, ruumaan menevän 20kg. Netissä ruumaan menevä laukku maksaa muistaakseni 6e ja kentällä 13e.

      Eli jos et varaa paikkaa etukäteen etkä laita ruumaan menevää matkatavaraa ja ei tule ylimääräisiä kuluja :) paitsi maksutavasta riippuen.

    • CPHBCN

      Ainakin lentäjä osasi hommansa kun joutui tekemään ylösvedon juuri ennen kenttää Köpis-Barcelona lennolla.

      • fyyra

        Voi herranjestas.. Lentäjä todellakin osas hommansa.. Se kapteeni ei ehkä laskeutunut koska lennonjohto käski tehdä niin sanotun "go aroundin". Norwegian on hyvä yhtiö ja hyvät lentäjät.


      • Flybe pilot
        fyyra kirjoitti:

        Voi herranjestas.. Lentäjä todellakin osas hommansa.. Se kapteeni ei ehkä laskeutunut koska lennonjohto käski tehdä niin sanotun "go aroundin". Norwegian on hyvä yhtiö ja hyvät lentäjät.

        Hyvä fyyra, olet tosi asiantuntija. Kapteeni tekee aina päätöksen ylösvedosta, ei lennonjohto. Ota ensin selvää ennen kuin alat kommentoimaan. Norskilla on myös Suomalaisia lentäjiä. Hyviä ovat.


    • kkkkasdsfh

      Saako Norwegianilla olla käsimatkatavan (mulla siis lentolaukku) lisäksi veilä käsilaukku tai reppu?

    • 2 x laukku

      eipä saa olla jos kone täynnä ja kaksi samankokoista käsimatkatavaraa.
      ottavat portilla pois

    • tiedän1

      Norwegianila ruumaan menevän laukun, ja käsimatkatavaran lisäksi saa olla esim. Tietokonelaukku tai käsilaukku yms.

    • ei lentopelkoa

      Olen lentänyt Norwegianilla kotimaassa vuodessa useita kertoja.
      Lentäjä laskeutuu jyrjkästi pompulla epämiellyttävästi kenttään usein.
      Finnairin koneet taas tulee huomaamatta alas sukkasillaan.
      Onko koulutuksessa vai koneissa eroa?

      • Flybe pilot

        Tässä sulle faktaa. Koulutuksessa ei ole eroja, koneissa on Finnair käyttää Airbuss ja Embraer koneita kun taas Norwegian Boeing koneita. Koneet laskeutuvat käyttäen ILS lähestymistä. Instrument Landing System (ILS) on ilmailun mittarilähestymisjärjestelmä, jonka avulla lentokoneet voivat lähestyä kiitotietä ilman näköhavaintoja lentokentästä. Se opastaa laskeutuvat lentokoneet tarkasti liukupolkua pitkin kiitotien kynnykselle, joissain tapauksissa myös kiitotietä pitkin.ILS koostuu kahdesta alijärjestelmästä, joista toinen opastaa sivu- ja toinen korkeussuuntaisesti. Kapteeni tekee itse lopullisen laskeutumisen kynnyksellä. Eli pomppu saattaa johtua ilman virtauksista, jolloin koneen joutuu työntämään alas, tästä johtuu pomppu. Itse olen lentänyt Norskilla monta kertaa, enkä pomppuja ole huomannut. Toivottavasti tästä oli sinulle apua.


      • tiedä sitten.
        Flybe pilot kirjoitti:

        Tässä sulle faktaa. Koulutuksessa ei ole eroja, koneissa on Finnair käyttää Airbuss ja Embraer koneita kun taas Norwegian Boeing koneita. Koneet laskeutuvat käyttäen ILS lähestymistä. Instrument Landing System (ILS) on ilmailun mittarilähestymisjärjestelmä, jonka avulla lentokoneet voivat lähestyä kiitotietä ilman näköhavaintoja lentokentästä. Se opastaa laskeutuvat lentokoneet tarkasti liukupolkua pitkin kiitotien kynnykselle, joissain tapauksissa myös kiitotietä pitkin.ILS koostuu kahdesta alijärjestelmästä, joista toinen opastaa sivu- ja toinen korkeussuuntaisesti. Kapteeni tekee itse lopullisen laskeutumisen kynnyksellä. Eli pomppu saattaa johtua ilman virtauksista, jolloin koneen joutuu työntämään alas, tästä johtuu pomppu. Itse olen lentänyt Norskilla monta kertaa, enkä pomppuja ole huomannut. Toivottavasti tästä oli sinulle apua.

        Missä lentäjät ovat saaneet koulutuksen ja millainen on ohjaamokulttuuri? Finskin lentäjät ovat kai kaikki suomalaisia. Norwegianin lentäjät virolaisia, ruotsalaisia, tanskalaisia yms.

        Ylen uutisista 7/2014: "Norjalaisen halpalentoyhtiön Norwegianin Suomen asemapaikan lentäjät on nyt ostettu yhtiöön pääosin virolaisen, mutta myös irlantilaisen ja hollantilaisen henkilöstönvuokrausyrityksen kautta määräaikaisina. Noin 60 lentäjästä vain pieni osa on suomalaisia."

        Aasialaisten kyydissä saa jännittää, kapteeni on kapteeni ja perämies ei puhu, jos kapteeni tekee huonon ratkaisun niin saa rauhassa tehdä, perämies ei vikise. Eikä myöskään lennä vaan kapteeni lentää. Sitten kun perämiehestä tulee kapteeni, hän saa uuden perämiehen joka ei ole lentänyt eikä ole itsekään ehkä lentänyt. Onneksi on autopilot.

        Ehkä virolaiset osaavat lentää paremmin.


    • caramba

      Ei ole ilmaista mikään, olen lentänyt monta reissua ja kaikki on ollut ok, nyt kevätreissulla Malagasta takaisin oli ylikiloja, oli kallis lasku 100e, kun yksi kirjioitti 1kg ylipainosta, ja ne on aina maksettava kentällä, et pääse koneeseen muuten, mä lennän aina tällä ja voin suositella.

    • Norwegian-vitsi

      Norwegianin koneet selvästi muita useammin myöhässä. Jos tarvitset jatkolennon ja siirtoaikaa on alle 3 h, niin valitse joku toinen yhtiö. Norwegian vetää säästösyistä toleranssit, niin tiukalle, että myöhästymisiä tulee tosi helposti.

    • Ttans7

      Itse lensin 3 vuotta take perin oulu - Cran canaria välin. Pakko sanoa, että ei mikään miellyttäviä kokemus. Lento 6 tuntia myöhässä, koska aiempi kone hajonnut. Siitä sitten lähettiin tuomaan uutta konetta Tukholmasta. No, kun koneeseen päästiin istumaan alkoi lumisade. Peri hiutaleita tuli alas ja samassa kuuluukin kuulutus, että odotellaan, että sää paranee. No pienestä sateesta huolimatta alettiin lähtemään kohti kiitorataa. Kapteeni ei ainakaan matkustajien mielialaa hallinnut nostattaa, koska ennene nousukiitoa sanoi, että toivottavasti ilmaan päästäisiin.

    • cortina65

      Tässä artikkelissa Norwegian kokemuksia ja informaationrippeitä.
      Norwegian on hieno firma. Roinanen kirjoittanut alkuun. Olen NOIN samaa mieltä siihen asti kunnes myöhästynyt lento pitää korvata.. 2017-10-27* Olin matkalla Helsinkiin Rovaniemeltä, lennon piti lähteä klo16.10, ilmoitus lento lähtee 17.00, huoltomiehen pitää tarkistaa moottoria koska lintu oli mukamas lentänyt moottoriin laskeutumisvaiheessa. Ei huolto ukkoa rovaniemellä, joka sitten tulisi helsingistä 18.00 finskillä, uusi lähtöaika klo 18 vaikka huolto ukko tulee samaan aikaan. Norski tarjosi voucher kupongin ok. Lähdin yläkerran kuppilaan ja mennessä huomasin että lentohenkilöstö oli lähdössä hotelliin ulko-ovella, siinä aattelin nopeasti että lento ei ehkä lähde tänään joten äkkiä juna asemalle koska juna lähtee klo 18. Lento oli lähtenyt 23.25 noin samana iltana. Ja tästä lakisääteinen korvaus hakemus eteenpäin jota norski ei ole hoitanut vieläkään. Tämän myötä norskilta tippui monta asiakasta pois. Joten pitäköön pulkkansa.

      • 10xreissua_vuodessa

        Jos pelikaani osunut turbiiniin niin force majeure tilanne, jolloin lentoyhtiö ei ole sääntöjen mukaan korvausvelvollinen.


    • Tiukka.kulukuuri

      Nythän norski teki todella huonon loppuvuoden tuloksen ja 737MAX koneet ovat olleet moottoriongelmien vuoksi lentämättä loppuvuodesta.

    • Terotina

      En ostaisi montaa kuukautta pidemmälle lippuja Norwegianille. Menee kohta konkkaan.

    • DI7505

      Luottokortilla kun maksaa niin rahat saa takaisin jos konkurssi tulee ja lennot loppuu

    • Jammueno

      Edullinen joo, mulla makso se neljäs reissu sen verran, että oisin tehny kaikki matkat toisen yhtiön ykkösluokassa. Kusetusta koko touhu, en matkusta enää ikinä ja jos ei muihin oo varaa pysyn kotona.

      • 10xreissua_vuodessa

        Lopeta se ÷=$/$ valitus ja sano mitä meni vikaan äläkä mussuta eri ketjuissa. Jotenkin veikkaan et taitaa olla mennyt yleisten sääntöjen mukaan mutta hemmo ei tyytyväinen ratkaisuun.


      • 12plus

        Jep, kaveri ei vaikuta kovin uskottavalta ainakaan ton hinnan perusteella - valittaa lennoistaan ja silti valitsi norwegianin kolmannen lennon jälkeen vaikka olisi saanut lennon ykkösluokassa halvemmalla :D

        Itse asiassa oman kokemuksen perusteella norwegian hoitaa poikkeustilanteet erittäin hyvin. Itse myöhästyin jatkolennolta, koska Madridissa lennot pääsivät matkaan selvästi myöhässä lumisateen takia. Norwegian oli varannut lennot seuraavaksi aamuksi ja huoneen Kastrupin Clarion-hotellista, ja tarjosi myös iltapalan ja aamiaisen hotellissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe