1.8 tsi

vähällä menee...

Eilen tuli ekaa kertaa ajettua oikein kunnolla matka-ajoa kun käytiin tuurin ostoshelvetissä. Tosiasiallinen syy oli päästä testaamaan oikeaa matkakulutusta, ajo tuli n. 550 km josta 500km 80kmh ja vakionopeussäätimellä ja 50km motarilla.

Koko matkan keskikulutus 5.9 litraa, todella positiivinen yllätys.

Onpa tässä saatu muutama viikko sitten keskikulutukseksi 11.2 litraa kun oli valtavat pakkaset ja lyhyttä kaupunkia ja tyhjäkäyntiä jne.

Ja auto on ocu 1.8 dsg combi

42

2850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuka jaksaa

      siis ajaa 80 km/h tuntikaupalla, ei meikäpojan hermo vaan kestäisi. Mitäs ostit halvalla?

    • asunnon säästäjä

      Hiukan ihmetyttää miksi ostaa 1.8, jos haluaa ajella 80km/h tuntitolkulla pohjanmaan lakeuksilla. 1.2 olisi ajanut saman asian halvemmalla ja vielä pienemmällä kulutuksella.

      • TSI TSI

        Siksi ostetaan 1.8 TSI, että sillä voi ajella 80 km/h tuntitolkulla Pohjanmaan lakeuksilla pienellä kulutuksella TAI halutessaan ajella hieman reippaammin mitä ei 1.2-koneella voi tehdä.


      • Hyvä Skoda
        TSI TSI kirjoitti:

        Siksi ostetaan 1.8 TSI, että sillä voi ajella 80 km/h tuntitolkulla Pohjanmaan lakeuksilla pienellä kulutuksella TAI halutessaan ajella hieman reippaammin mitä ei 1.2-koneella voi tehdä.

        Oliko kulutuslukema ajotietokonelukema vai tankkauksesta ja kilometreistä laskettu vai mahdollisesti molemmat huomioitu?

        kun pääsit tuohon onnittelen,se on todella niukka kulutus 1.8 koneiselle.


      • .-
        Hyvä Skoda kirjoitti:

        Oliko kulutuslukema ajotietokonelukema vai tankkauksesta ja kilometreistä laskettu vai mahdollisesti molemmat huomioitu?

        kun pääsit tuohon onnittelen,se on todella niukka kulutus 1.8 koneiselle.

        Kyllä varmasti paikkansa pitää, itse juuri tänään ajoin 1.8 TSI ja lootana DSG7 alla Superb vm -10, eli aika painava verrattuna ocuun, keskinopeus vakkarilla 85 km/h joten todellinen 80 km/h 6.8 ltr. Jos ei polje, pääsee todella pieneen kulutukseen. Ajan vuodessa 80 tkm, joten tiedän kyllä mainitsemasi todelliset ja mitatut.


      • ,.-

        Oletko typerys vai pelkästään yksinkertainen? Aloittajahan nimenomaan kirjoitti, että halusi koittaa pientä kulutusta ja myönsi, että kakkua saa kyllä palamaankin tarpeen vaatiessa esim. kaupunkiajossa lyhyttä siivua vetäessä.


      • .-
        .- kirjoitti:

        Kyllä varmasti paikkansa pitää, itse juuri tänään ajoin 1.8 TSI ja lootana DSG7 alla Superb vm -10, eli aika painava verrattuna ocuun, keskinopeus vakkarilla 85 km/h joten todellinen 80 km/h 6.8 ltr. Jos ei polje, pääsee todella pieneen kulutukseen. Ajan vuodessa 80 tkm, joten tiedän kyllä mainitsemasi todelliset ja mitatut.

        Sori, panin väärän lukeman Superbiin, tarkoitin 5.8 ltr.


      • varmaan molempia
        ,.- kirjoitti:

        Oletko typerys vai pelkästään yksinkertainen? Aloittajahan nimenomaan kirjoitti, että halusi koittaa pientä kulutusta ja myönsi, että kakkua saa kyllä palamaankin tarpeen vaatiessa esim. kaupunkiajossa lyhyttä siivua vetäessä.

        mutten niin köyhä, että tarvitsisi Skodalla ajaa.


      • ei Skodalla ajava
        varmaan molempia kirjoitti:

        mutten niin köyhä, että tarvitsisi Skodalla ajaa.

        Niin, ei tässä viimeisiä taskusta vedetä mutta se ero sinuun nähden on että itse en tarvitse vehkeeni pidentäjää kuten sinä. Korvieni väli hoitaa tuon asian ja tiedoksi se että Tsekeissä on kone- ym teollisuutta ollut jo kauan kun täällä samaan aikaa on ollut kivikausi. Joten itsetuntos on pahasti alamaissa.


      • vähällä menee
        Hyvä Skoda kirjoitti:

        Oliko kulutuslukema ajotietokonelukema vai tankkauksesta ja kilometreistä laskettu vai mahdollisesti molemmat huomioitu?

        kun pääsit tuohon onnittelen,se on todella niukka kulutus 1.8 koneiselle.

        ajotietokoneen näytöstä on lukema, en ole vielä tankannu autoa kun ei ole tankki tyhjä. Itse olen sitä laiskaa porukkaa joka tankkaa mahdollisimman harvoin ja tankki piripintaan.
        Ja kysyjälle mitä ostin niin itse en paljo mitään, muutamalla kympillä, mutta ne vaimon ostokset, herra jumala kontti lähes täynnä ja tili tyhjä...


      • En usko sinua
        .- kirjoitti:

        Sori, panin väärän lukeman Superbiin, tarkoitin 5.8 ltr.

        Sinulle sori,panin väärän lukeman Superbiin,et muuten ole ajanut todellisen kulutuksen ollessa 5.8L/100km kun alla on Superb.

        P:tä jauhat,edes Octavia 1.4TSI DSG ei talvikelillä kulje tuolla lukemalla,ajan itse sellaisella 2010 mallilla ja jatkuvasti vakkari päällä isollatiellä ollessa,kulutus on talvella ollut minimissään 6.3l/100km.

        Kesällä pääsin muutamankerran alle 6 litran /100km lukemaan.


      • .-
        En usko sinua kirjoitti:

        Sinulle sori,panin väärän lukeman Superbiin,et muuten ole ajanut todellisen kulutuksen ollessa 5.8L/100km kun alla on Superb.

        P:tä jauhat,edes Octavia 1.4TSI DSG ei talvikelillä kulje tuolla lukemalla,ajan itse sellaisella 2010 mallilla ja jatkuvasti vakkari päällä isollatiellä ollessa,kulutus on talvella ollut minimissään 6.3l/100km.

        Kesällä pääsin muutamankerran alle 6 litran /100km lukemaan.

        Ei ole uskon asia, vaan faktaan perustuvaa. Kesällä kulutus on minulla suurempi kuin talvella, johtuen nopeuksista, tuota 85 km/h ei voi pitää, vaan jatkuvasti vaihdella 80 ja 100 välillä ja motarilla 120. Kesällä kulutus Superbissani on karvan verran alle 7 ltr.


      • vähäälläää mennee
        En usko sinua kirjoitti:

        Sinulle sori,panin väärän lukeman Superbiin,et muuten ole ajanut todellisen kulutuksen ollessa 5.8L/100km kun alla on Superb.

        P:tä jauhat,edes Octavia 1.4TSI DSG ei talvikelillä kulje tuolla lukemalla,ajan itse sellaisella 2010 mallilla ja jatkuvasti vakkari päällä isollatiellä ollessa,kulutus on talvella ollut minimissään 6.3l/100km.

        Kesällä pääsin muutamankerran alle 6 litran /100km lukemaan.

        no kelit tiellä oli ihan kesäiset, lämpöasteita ja kuivat tiet, olis vaikka kesärenkailla voinu mennä. Siis silloin keskiviikkona kun reissun tein.


      • Kunhan kysyn
        .- kirjoitti:

        Ei ole uskon asia, vaan faktaan perustuvaa. Kesällä kulutus on minulla suurempi kuin talvella, johtuen nopeuksista, tuota 85 km/h ei voi pitää, vaan jatkuvasti vaihdella 80 ja 100 välillä ja motarilla 120. Kesällä kulutus Superbissani on karvan verran alle 7 ltr.

        Vielä siihen "uskon asiaan".

        Onnea vielä kerran kuitenkin suorituksestasi, ja lähdenkin kysymään tarjousta vaihtaakseni uuteen Superbiin 1.8 TSI DSG malliin kun kerran kuluttaa vähemmän kuin 1.4TSI DSG Octavia,tosin alle 12000km ajettu autoni ei vielä ole vaihdon tarpeita osoittanut muussa suhteessa,ja välirahallakin mikä tarvittaisiin Superbin ostoon ajan vuosikausia vaikka Octavia kuluttaisi 10L/100km.

        Käytätkö 95 ohennettua vai 98 ohennettua polttonestettä?


      • .-
        Kunhan kysyn kirjoitti:

        Vielä siihen "uskon asiaan".

        Onnea vielä kerran kuitenkin suorituksestasi, ja lähdenkin kysymään tarjousta vaihtaakseni uuteen Superbiin 1.8 TSI DSG malliin kun kerran kuluttaa vähemmän kuin 1.4TSI DSG Octavia,tosin alle 12000km ajettu autoni ei vielä ole vaihdon tarpeita osoittanut muussa suhteessa,ja välirahallakin mikä tarvittaisiin Superbin ostoon ajan vuosikausia vaikka Octavia kuluttaisi 10L/100km.

        Käytätkö 95 ohennettua vai 98 ohennettua polttonestettä?

        98 käyttelen, olen 95 myös käyttänyt, mutta katellaan nyt rauhassa vuoden verran että sulaako tiivisteet autoissa vai ei. Sinällään en mitään eroa huomaa onko 95 tai 98.


      • .-
        En usko sinua kirjoitti:

        Sinulle sori,panin väärän lukeman Superbiin,et muuten ole ajanut todellisen kulutuksen ollessa 5.8L/100km kun alla on Superb.

        P:tä jauhat,edes Octavia 1.4TSI DSG ei talvikelillä kulje tuolla lukemalla,ajan itse sellaisella 2010 mallilla ja jatkuvasti vakkari päällä isollatiellä ollessa,kulutus on talvella ollut minimissään 6.3l/100km.

        Kesällä pääsin muutamankerran alle 6 litran /100km lukemaan.

        Moi "uskomaton". En voi Superb 1.8 TSI DSG7 vm -10 kulutukselle mitään, tänään ajoin 800 km kulutuksella 6.0 ltr. Ehkä vaikutusta on sillä, kun yritän pihtaillen päästä noihin lukemiin, on juuri se, että esim. kun näen jotain hidasteita yms, annan vain liukua moottorijarrutuksella pitkän matkaa sen rajoissa mitä se nyt automaatilla on mahdollista. Kiihdytys sallittuun nopeuteen nopeasti, tapahtuu tuolla moottorilla niin järkyttävän nopeasti, tottakai joskus innostun kepittämään konetta, silloin mennään eikä meinata ja kulutus on sitä luokkaa, että ei kehtaa sanoa, mutta aikuisten oikeasti, todella pienellä pääsee, jos haluaa, ihmettelen minä sitä itsekkin, kuinka Octavialla ei sitten noihin arvoihin pääse, Malli minulla on siis sedan/twd. Kuten tuolla aiemmin sanoin, Superbini kulutus kesällä on kovempi nopeuksista johtuen. Niin, nyt talvella ajan siis kitkoilla. Ei minua itseäni haittaa, vaikka veisi vähän enemmänkin, työsuhdepeli kun on, mutta faktat ovat nämä.


      • octavia tuhlaa
        .- kirjoitti:

        Moi "uskomaton". En voi Superb 1.8 TSI DSG7 vm -10 kulutukselle mitään, tänään ajoin 800 km kulutuksella 6.0 ltr. Ehkä vaikutusta on sillä, kun yritän pihtaillen päästä noihin lukemiin, on juuri se, että esim. kun näen jotain hidasteita yms, annan vain liukua moottorijarrutuksella pitkän matkaa sen rajoissa mitä se nyt automaatilla on mahdollista. Kiihdytys sallittuun nopeuteen nopeasti, tapahtuu tuolla moottorilla niin järkyttävän nopeasti, tottakai joskus innostun kepittämään konetta, silloin mennään eikä meinata ja kulutus on sitä luokkaa, että ei kehtaa sanoa, mutta aikuisten oikeasti, todella pienellä pääsee, jos haluaa, ihmettelen minä sitä itsekkin, kuinka Octavialla ei sitten noihin arvoihin pääse, Malli minulla on siis sedan/twd. Kuten tuolla aiemmin sanoin, Superbini kulutus kesällä on kovempi nopeuksista johtuen. Niin, nyt talvella ajan siis kitkoilla. Ei minua itseäni haittaa, vaikka veisi vähän enemmänkin, työsuhdepeli kun on, mutta faktat ovat nämä.

        No uskonhan minä kun olet sen faktana kirjoittanut,lienee minun syytä tarkistuttaa oma autoni sillä Skoda teknisettiedot Suomen sivustot mukaan minun autoni maantie kulutus pitäisi olla 5.3L/100km ja sinne en ole päässyt lähellekkään kesämökkimatkoillamme mitkä voimme ajaa vapaasti silloin kun tiet ovat tyhjimmillään, meillä vaimoni kanssa kun ei ole enää työkiireitä.

        Mutta hienoa että saat ajettua isommalla isompimoottorisella autolla noin taloudellisesti.


    • voi sinua ressukkaa

      Paljon on sinullakin vielä elämässä opittavaa. Toisten haukkuminen kertoo aika paljon sinun omasta itsetunnostasi.

    • bensapihi

      Itse myös pääsen matka-ajossa n. 6,4 litran tuntumaan. Ei hassumpaa tehokkaalle ja tilavalle, ja mukavalle autolle. Itse ajelin mittarin mukaan 110. Myös ocu 1.8 tsi combi (ei dsg)

      Itselle on tärkeää se että tehoja löytyy tarvittaessa. Ei siksi että niitä tulisi turhaan käyttää. Mutta ohitustilanteissa mm.

    • Minullakin DSG

      Miksi täällä tuli taas "riita",olen se kirjoittaja: Hyvä Skoda nimimerkillä.
      Kehaisin suoritusta mutta olinko sinun Suprbilla ajavan mielestä jotenkin "ärsyttävä"? Kun kirjoitat kyllä tietäväsi "todelliset ja mitatut",tarkoitus ei ollut vähimmässäkään määrin ärsyttää vaan tarkennuksena haluaisin kysyä oliko ajotietokoneen lukeman ja tankkauksesta tarkistetun lukeman välillä eroa?

      Itse kun olen ajanut vajaa 12000km ja tuonne 8500 kilometrin paikkeille näyttö ja tankkauksista laskettu olivat kovin yhdenmukaiset, siitä eteenpäin on todella suuri ristiriita ollut todellisen ja näytön välillä, olisinkin siis vain ystävällisesti kysynyt tälläkertaa onko teillä muilla samanlaista havaintoa?

      En kaipaa muuta kuin asiallista keskustelua,Skodani on minulle kulkuneuvo muiden joukossa enkä ylistä mitään automerkkiä vaikka niitä on kyllä vuodesta 1978 alkaen ollut useita. Kirjoitin:Hyvä Skoda mutta olkoon se nimimerkki,ei muuta.

    • Säästöä

      Ihailtavia säästökuskeja olette,kun VW-Golf 1.4TSI oli tuuliasi lehden 30000km:n kestotestissä.oli kulutukset tällaisia:

      Automaatti on bensäsyöppö – eikö niin? Tämä takavuosikymmeniltä periytyvä ennakkoluulo on syytä unohtaa viimeistään nyt: DSG-automaatilla varustettu Golf vei testissä keskimäärin 6,8 litraa satasella. Kulutus pysyi läpi vuoden myös ilahduttava tasaisena. Pienin kuukausikulutus oli 6,3 ja suurin 7,2 l/100 km.

      En aseta esittämiänne kulutuslukemia mitenkään kyseenalaiseksi,otin vain pienempi moottorisen ja "vihollis merkin" kulutus vertailuun.

      Hyvää jatkoa ja pientä kulutusta.

      • kirjanpidolla saa

        selville paljonko kuluttaa vuodessa niin tiedätte todellisen vuosikulutuksen/100 km.Paljonko maksaa poltoaine keskim.lit.ja paljonko kului niitä € kuja


      • Kirjanoppinut ocu
        kirjanpidolla saa kirjoitti:

        selville paljonko kuluttaa vuodessa niin tiedätte todellisen vuosikulutuksen/100 km.Paljonko maksaa poltoaine keskim.lit.ja paljonko kului niitä € kuja

        Kiitos vinkistä,minä kun en ole pitänyt ajopäiväkirjaa osin työni takia osin omaksi ilokseni kuin 33 vuotta ja minä juuri olen se joka epäilee näiden Superb kuskien minimaalista kulutusta kun noille lukemille ei edes 1.4TSI DSG Combi Octavialla pääse,tulin juuri kotiin pitkähköstä maantieajosta keskinopeus 78km/h ja kulutus 6.2L/100 km,joten älkääs nyt Superbbi kuskit 1.8 koneilla uskokoko niihin satuihinne alle 6 litraa,höpsis. tarkastakaa ainakin todellinen kulutus ja sitten sormet syyhyten minun kommenttieni kimppuun.

        12000km:n keskikulutus 1.4 koneisella on tällä hetkellä ajotietokoneen näytöllä 2 alue siis kyseessä 6.7L/100km,tankattuani taas klo.22 tänään on pikaisella kirjanpidon tarkistuksella todellinen kulutus lähes 7L/100km.

        Ei muuta tälläkertaa.


      • TSI TSI
        Kirjanoppinut ocu kirjoitti:

        Kiitos vinkistä,minä kun en ole pitänyt ajopäiväkirjaa osin työni takia osin omaksi ilokseni kuin 33 vuotta ja minä juuri olen se joka epäilee näiden Superb kuskien minimaalista kulutusta kun noille lukemille ei edes 1.4TSI DSG Combi Octavialla pääse,tulin juuri kotiin pitkähköstä maantieajosta keskinopeus 78km/h ja kulutus 6.2L/100 km,joten älkääs nyt Superbbi kuskit 1.8 koneilla uskokoko niihin satuihinne alle 6 litraa,höpsis. tarkastakaa ainakin todellinen kulutus ja sitten sormet syyhyten minun kommenttieni kimppuun.

        12000km:n keskikulutus 1.4 koneisella on tällä hetkellä ajotietokoneen näytöllä 2 alue siis kyseessä 6.7L/100km,tankattuani taas klo.22 tänään on pikaisella kirjanpidon tarkistuksella todellinen kulutus lähes 7L/100km.

        Ei muuta tälläkertaa.

        Itseltäni löytyy sekä 1.4 TSI että 1.8 TSI.
        Maantiellä 80 rajoitusalueella 1.8 TSI kuluttaa vähemmän,.
        Johtuuko välityksistä vai väännöstä mutta näin vaan käytännössä on.
        Kaupungissa tilanne on toinen.


      • atshii atshiii
        TSI TSI kirjoitti:

        Itseltäni löytyy sekä 1.4 TSI että 1.8 TSI.
        Maantiellä 80 rajoitusalueella 1.8 TSI kuluttaa vähemmän,.
        Johtuuko välityksistä vai väännöstä mutta näin vaan käytännössä on.
        Kaupungissa tilanne on toinen.

        höpö höpö ei sulta molempia romuja löydy


      • Kirjanoppinut ocu
        TSI TSI kirjoitti:

        Itseltäni löytyy sekä 1.4 TSI että 1.8 TSI.
        Maantiellä 80 rajoitusalueella 1.8 TSI kuluttaa vähemmän,.
        Johtuuko välityksistä vai väännöstä mutta näin vaan käytännössä on.
        Kaupungissa tilanne on toinen.

        Sinulle TSI TSI . Olen nimimerkillä kirjanoppinut ocu: Voit olla oikeilla jäljillä kun otit puheeksi välitykset varsinkin. Välityksistä täytyykin ottaa selvää siinä on ehkä jotakin mitä en ole osannut ottaa huomioon,olen ajatellut yksipuolisen tiukasti moottorin litratilavuus,auton paino ym.seikat mitkä puoltaisivat suurempaa kulutusta Superbille.

        No kävin Skodan tekniset tiedot sivustoilla ja sieltä löytyi nämä lukemat.

        Välityksistä en lukemia löytänyt mutta eivät ne muuta oleellisesti alla olevia tehtaan alakanttiin (ostajien saamiseksi) houkutusmielessä ruuvattuja kulutuslukemia sillä jos olisit oikeassa havainoissasi 1.4/1.8 moottorit, tehdas kuuluttaisi rumpujen rytkeellä Superbin "pienempiä" kulutuslukemia.

        Superb Combi 1.8 DSG
        Omamassa: 1545kg
        Kaupunkikulutus: 9.5L/100km
        Maantie kulutus: 5.9L/100km
        Yhdistetty :7.3L/100km

        Octavia Combi 1.4 DSG
        Omamassa: 1330kg
        Kaupunkikulutus: 8.0L/100km
        Maantie kulutus: 5.3L/100km
        Yhdistetty :6.3L/100km

        Testatut tehdasarvot puhuvat karua kieltään,ei siinä välitys,vääntö eikä mikään muukaan mene "luonnonlakien"edelle kun on lähes identtinen moottorin rakenne ja massaero on noin suuri.

        Ensinnäkin tehdasarvo Octavia Combille on Laboratoriolukema= absoluuttisen ihanteelliset olosuhteet,eivät toteudu käytännössä "koskaan" arkiajossa.
        Jos nyt joku tulee kertomaan että on päässyt Octavia Combillaan tuonne tehtaan 5.3 maantielukemaan, on se väite sitä itteään.

        Ja sitten se Superb Combi,kyllä se tehtaan antama ihannekulutus lukema on yhtä kaukana todellisuudesta kuin Octaviallakin.

        Alussa luulottelemani idea onkin ihan susi jo syntyessään kun teknisiä tietoja tarkastellaan,vedän sen nyt pois päiväjärjestyksestä (enkä usko) ilmoittamaasi isompimoottorisen autosi pienempää maantiekulutusta verrattuna pienempikoneiseen.


      • Teroreetikko-mikko
        Kirjanoppinut ocu kirjoitti:

        Sinulle TSI TSI . Olen nimimerkillä kirjanoppinut ocu: Voit olla oikeilla jäljillä kun otit puheeksi välitykset varsinkin. Välityksistä täytyykin ottaa selvää siinä on ehkä jotakin mitä en ole osannut ottaa huomioon,olen ajatellut yksipuolisen tiukasti moottorin litratilavuus,auton paino ym.seikat mitkä puoltaisivat suurempaa kulutusta Superbille.

        No kävin Skodan tekniset tiedot sivustoilla ja sieltä löytyi nämä lukemat.

        Välityksistä en lukemia löytänyt mutta eivät ne muuta oleellisesti alla olevia tehtaan alakanttiin (ostajien saamiseksi) houkutusmielessä ruuvattuja kulutuslukemia sillä jos olisit oikeassa havainoissasi 1.4/1.8 moottorit, tehdas kuuluttaisi rumpujen rytkeellä Superbin "pienempiä" kulutuslukemia.

        Superb Combi 1.8 DSG
        Omamassa: 1545kg
        Kaupunkikulutus: 9.5L/100km
        Maantie kulutus: 5.9L/100km
        Yhdistetty :7.3L/100km

        Octavia Combi 1.4 DSG
        Omamassa: 1330kg
        Kaupunkikulutus: 8.0L/100km
        Maantie kulutus: 5.3L/100km
        Yhdistetty :6.3L/100km

        Testatut tehdasarvot puhuvat karua kieltään,ei siinä välitys,vääntö eikä mikään muukaan mene "luonnonlakien"edelle kun on lähes identtinen moottorin rakenne ja massaero on noin suuri.

        Ensinnäkin tehdasarvo Octavia Combille on Laboratoriolukema= absoluuttisen ihanteelliset olosuhteet,eivät toteudu käytännössä "koskaan" arkiajossa.
        Jos nyt joku tulee kertomaan että on päässyt Octavia Combillaan tuonne tehtaan 5.3 maantielukemaan, on se väite sitä itteään.

        Ja sitten se Superb Combi,kyllä se tehtaan antama ihannekulutus lukema on yhtä kaukana todellisuudesta kuin Octaviallakin.

        Alussa luulottelemani idea onkin ihan susi jo syntyessään kun teknisiä tietoja tarkastellaan,vedän sen nyt pois päiväjärjestyksestä (enkä usko) ilmoittamaasi isompimoottorisen autosi pienempää maantiekulutusta verrattuna pienempikoneiseen.

        Välityksistä:

        Minulla on saksalaisilta sivuilta kopsittu talteen 1.4TSi-kokoisten autojen välityssuhteet.
        Octavialla 5-vaihteen välityssuhde on 0,78 ja 6-vaihteen välitys on 0,65
        Superbilla sinällään vastaavat luvut.
        Mutta sitten on Achsübersetzung, joka tarkoittanee kokonaisvälityssuhdetta ja se on Octavialla 4,056 kun taas Superbilla se on 4,353. Nämä lukemat sitäpaitsi ovat manuaalivaihteisen auton arvoja, mutta voisin kuvitella että automaattivaihteisessa mitoitusperusteet ovat samansuuntaiset.

        Eli Superbilla ainakin 1.4TSI-moottorilla varustetussa autossa on isommat välitykset kuin vastaavalla Octavialla.


      • .-

        Vihollis ja vihollis, moottori molemmissa täysin sama, kulutuserot tulee sitten virtaviivaisuuksista ja massoista.


    • Kirjanoppinut ocu

      Nyt on kyseessä Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG Automaatti ja vertailussa on Skoda Superb Combi 1.8TSI DSG Automaatti.

      Kiitos kun teroreetikko-mikko tongit lukemat esiin.

      Tosin ne eivät muuta asian oleellisinta faktaa toinen autoista painaa 215 kilogrammaa enemmän ja siinä on 0.4litraa suurempi moottori,leveämmät renkaat(suurempi kitka),ilmanvastus ei ole tiedossani?

      Kuitenkin tehtaan antamat kulutuslukemat ja edellä olevat lukemat antavat viitteen siihen että tarkastellessamme kahta uudehkoa autoa oma on 2010 malli, on todellinen pienempi bensan kulutus Skoda Octavia Combi1.4TSI DSG puolella,siis alhaisempi kaikissa oloissa kaupunki,matka ja keskikulutus/100km,kuin Superb Combi 1.8 DSG TSI:llä.

      SE on nyt piste eli Saksan kielellä Punkt tälle jutulle.

      Kaikki se polttoneste sieltä autojemme säiliöistä aikanaan poistuu kuitenkin.

      MORO

    • Zcodaisti

      Viime viikonvaihteessa 300km päätieajoa 5.5 litraa satasella. Autona Octavia Combi 1.8 TSI DSG. Matkalla rajoitusalueet 80 km/h ja myös jonkun verran 100 km/h. Kasikympin alueella ajettu mittarin mukaan noin 86 km/h vakionopeussäätimellä ja satasen alueella noin "mittarisataa". Kulutuslukema varmistettu myös tankkauksesta.

      • Zcodaisti

        Bensana olen nyt käyttänyt vain 95E10:ä. Tuolla siis ajettu tuo 5.5 l/100km/h:kin. Polttoaine toimii Ocussani ihan OK, ei mitään uusia ominaisuuksia ole ilmaantunut.


      • Mene testaajaksi

        Zcodaisti.......Ei mene kertomuksesi läpi,miksei tehtaan testeissä optimi olosuhteissa päästä noihin lukemiin.
        Onhan niitä luuloja,ei voi mitään,vaikka oletkin tankkauksesta tarkastanut.

        Ehdotus.Ilmoita saavutuksesi Helkama autoon ja he kertovat sen tehtaalle saadakseen korjattua virheelliset kulutus arvonsa, mitkä ovat testeissään saaneet.

        Saadaan nähdä koka uudet kulutulukemat tulevat myyntiesitteisiin ym.


    • alkuperäinen kirjoit

      No niin tännään sitten tankattiin auto ja saatiin todelliseksi lukemaksi 6.6 litraa ja ajotietokone näytti 6.5 litraa sadalla. Tankilla mentiin reilut 800km joten kyllä se 5.9 litran kulutus maantiellä 80 nopeudella vakkarilla aika lähellä on totuutta. Nythän tuli sen 550km lenkin päälle vajaat 300km sekalaista ajoa.
      Kokeilkaa itse jos ette usko että 1.8:nkin saa menemään vähällä bensalla jos haluaa, ja 95e oli käytetty polttoaine ja dsg laatikko.
      Ja sitten kaikki epätoivoiset syyttämään minua valehtelijaksi ja amispelleksi tojoprovoilijaksi jne...

    • taitaa olla 6 lähemp

      aika iso kulutus 11 ltr...eiksö tolla ole yhäri reilut 5ltr.

    • Helvett!

      ette voi tuhlata yhtään enempää vapaa-aikaanne kiistelyyn?

    • Voihan Super-??

      Moi,, Skoda super 1.8 TSI 160 hv. olen saanut mittariin 61 t km kulutus on koko ajan noin 9 L: 100 km, keski nopeus pyörii 65- 70 kympin tienoilla maantie ajoa, EN kiihdyttele erittäin varovaista kaasupolkimen käyttöä.. vanha ja kokenut kuljettaja,, minusta tossa on kaksi litraa liikaa.. 100 km, mitä pitäis tehä-?? auto no huollettu -skoda huollossa,, Onko ilman otossa häikkää-?? voiko auota moottoria säätää pihimmäksi::?? PORI,,

      • Näin meidän Superb

        Minulla on myös saman lainen Superb. 80 km/h maantieajossa kulutus on n. 5,8 l/100 km ja 100 km/h kulutus on n. 6,2 l/100 km. Kaupunkiajossa n. 9 l/100 km, riippuen siitä, kuinka lyhyttä/pitkää kaupunkiajoa ajaa. Kovilla pakkasilla (yli 20 astetta) lukemiin saa lisätä 0,5 litraa.


      • Mulla ocu 1.8tsi
        Näin meidän Superb kirjoitti:

        Minulla on myös saman lainen Superb. 80 km/h maantieajossa kulutus on n. 5,8 l/100 km ja 100 km/h kulutus on n. 6,2 l/100 km. Kaupunkiajossa n. 9 l/100 km, riippuen siitä, kuinka lyhyttä/pitkää kaupunkiajoa ajaa. Kovilla pakkasilla (yli 20 astetta) lukemiin saa lisätä 0,5 litraa.

        ajettu 170000, kulutus ajopäiväkirjan mukaan 6,9 l/100km.


      • pete.
        Mulla ocu 1.8tsi kirjoitti:

        ajettu 170000, kulutus ajopäiväkirjan mukaan 6,9 l/100km.

        Tulin eilen mökiltä motaria pitkin riksusta hesaan, ja laitoin vakkariin nopeuden 126 km/h. Kulutusta seurailin huvikseen, vaikka en olekkaan mikään varsinainen sentinvenyttäjä. Siinä se kulutus pyöri korkeimmillaan 8 litran paikkeilla. Autoni on siis Skoda Octavia 1,8 tsi Combi Elegance vm.-10 ja ajettu kohta 180 tkm.


    • tosi aikuistenoikees

      Superb on iso auto, mutta vie ihmeen vähän polttoainetta. Eikä ole mutu, vaan oma kokemus.

    • Hyvä tuuri

      Oleellinen kysymys kuitenkin kuuluu: paljonko sinne Tuurin Helvettiin meni rahaa?
      Mutta mitäpä ei Skodamies tekisi mitatakseen kulutusta...ajaa nyt 550 km sen takia.
      Sehän täytyy ostosten kanssa kaikki laskea mukaan seuraavissa mittauksissa jotta oikea rahan/polttoaineen kulutus selviää. Se on paljon.
      Ainoa voittaja on Keskinen.

    • vähällä

      1.8tsi octavian keskikulutus on alle 7l/100km

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe