Kärsämäki

Mistä pentu ?

Apulassa oli ilmoitus jossa myydään sakemannin pentuja kärsämäellä. Isänä oli Royal Coctailissa oleva uros ja emänä joku Grauenfeld.
Onko joku jo hakenut tältä kennelnimettömältä ihmiseltä pennun ?
Soittelin tälle naiselle pennuista ja ei oikein vakuuttanut saksanpaimenkoira tietämyksellään.
Mutta itse pentu kiinnostaisi, osaattako sanoa, että onko näistä pennuista kansallisiin lajeihin suvun perusteella. Varmaan ilman linkitystä löydätte pentueen.

500

12364

    Vastaukset

    • 13+1

      Tässä on jotakin tietoa pentua myyvästä henkilöstä..
      http://blacky.kolhoos.ee/discuss/msgReader$2082?mode=day
      Jokaisella asialla ku on juurensa....
      Itse en henkilökohtaisesti tuosta yhdistelmästä ottaisi, tietäen vanhemmista...

      • mie vaan

        mikä niissä vanhemmissa vikana on? tutkin emon taustan ja todella hyvä sukuinen ja tosi terve päästään, pentueen uroskin todella tervepäinen ja eikä todellakaan Royal Coctailin kasvatti. tutkikaa ja kysykää kyseiseltä ihmiseltä suoraan ennen kuin puhutte täällä vääriä asioita jotka ei pidä paikkaansa.
        Onneksi ne kaikki pennut ovat saaneet todella hyvät kodit.


      • en ikinä
        mie vaan kirjoitti:

        mikä niissä vanhemmissa vikana on? tutkin emon taustan ja todella hyvä sukuinen ja tosi terve päästään, pentueen uroskin todella tervepäinen ja eikä todellakaan Royal Coctailin kasvatti. tutkikaa ja kysykää kyseiseltä ihmiseltä suoraan ennen kuin puhutte täällä vääriä asioita jotka ei pidä paikkaansa.
        Onneksi ne kaikki pennut ovat saaneet todella hyvät kodit.

        Isähän ei olekaan royal coctailin kasvatti mutta hänen uros kyllä.. Isän suku.. :/ emän suku.. huh.. Jostakin kuului että emältä oltaisiin operoitu hieman suutakin että puru ote paranisi.
        Ja jos kyseessä on tämä pentue mitä itse luulen, on hinta hiukan kova tuollaiselle pentueelle. Ja eikös samassa paikassa myyty karjalankarhukoiriakin.. niitäkään ei oltu tutkittu ja luvattiin perättömiä..
        Itse en kyllä tuon linkityksenkään perusteella uskaltaisi mitään elukkaa kyseiseltä ihmiseltä ottaa. Mahtoi edellinen kirjoittaja olla itse pentueen teettäjä.
        Mutta jokainen tavallaan, jos kyseessä on sama henkilö on hänestä kuulunut muutakin epäilyttävää joten ainakaan itse sekaantuisi kyseiseen ihmiseen.


      • hyi
        mie vaan kirjoitti:

        mikä niissä vanhemmissa vikana on? tutkin emon taustan ja todella hyvä sukuinen ja tosi terve päästään, pentueen uroskin todella tervepäinen ja eikä todellakaan Royal Coctailin kasvatti. tutkikaa ja kysykää kyseiseltä ihmiseltä suoraan ennen kuin puhutte täällä vääriä asioita jotka ei pidä paikkaansa.
        Onneksi ne kaikki pennut ovat saaneet todella hyvät kodit.

        mitäs väärää tuossa kirjoituksessa on ? täyttä totta joka sana... Suku ei päätä huimaa aloittajan haluamalle pennulle.. Eli en usko että nämä koirat ikinä tulevat pärjäämään kansallisissa.
        Ja kasvattaja, tein tutkimusta ja sama henkilö on kyseessä, eri sukunimellä vain.. Järkyttävää touhua ja vielä kasvattaa tuollaisia pentuja. Noh mitäs muutakaan nämä puskakasvatajat saavat aikaiseksi muuta kuin rahan kiilto silmissään tekevät,monistavat suvuttomia, käyttökelvottomia pentuja. Toivottavasti kasvattajalla on tarpeeksi fiksu myös selventämään näiden kahden suvun haitat pennun ostajille, että mitä on luvassa.


      • koiruliinit
        en ikinä kirjoitti:

        Isähän ei olekaan royal coctailin kasvatti mutta hänen uros kyllä.. Isän suku.. :/ emän suku.. huh.. Jostakin kuului että emältä oltaisiin operoitu hieman suutakin että puru ote paranisi.
        Ja jos kyseessä on tämä pentue mitä itse luulen, on hinta hiukan kova tuollaiselle pentueelle. Ja eikös samassa paikassa myyty karjalankarhukoiriakin.. niitäkään ei oltu tutkittu ja luvattiin perättömiä..
        Itse en kyllä tuon linkityksenkään perusteella uskaltaisi mitään elukkaa kyseiseltä ihmiseltä ottaa. Mahtoi edellinen kirjoittaja olla itse pentueen teettäjä.
        Mutta jokainen tavallaan, jos kyseessä on sama henkilö on hänestä kuulunut muutakin epäilyttävää joten ainakaan itse sekaantuisi kyseiseen ihmiseen.

        kerro ny ihmeessä,mitä kyseinen henkilö on luvannu pennuista? miten pennut voi olla suvuttomia? jos vanhemmilla viralliset paperit Kennelliitossa? Miten pennuista voi tulla käyttökelvottomia? jos luovutus iässä ostaa pennun,niin eiköhän jatko ole ihan sieltä hihnan toisesta päästä kiinni sen jälkeen mikä siitä pennusta kasvaa? eipä tuo kasvattaja näy "tehtailevan" ainakaan pentuja kun en löytäny siltä kyseisen rodun pentuja olleen 10 vuoden sisällä. ja näky nuo vanhemmat ainakin olevan ihan hyvä sukuisia ja terveitä,ei käyttäny ainakaa mitään C-lonkkaista paskaa,joita valitettavasti monet niin sanotut "hyvät" kasvattajat käyttävät. mut jokainen tyylillään ja kukaan kun ei ole täällä maailmassa täydellinen,muistakaa se kun alatte täällä kirjoitteleen.Kannattaa ensin katsoa peiliin ja kysyä,olenko itsekkään sen kummempi.


      • Iso Myy
        en ikinä kirjoitti:

        Isähän ei olekaan royal coctailin kasvatti mutta hänen uros kyllä.. Isän suku.. :/ emän suku.. huh.. Jostakin kuului että emältä oltaisiin operoitu hieman suutakin että puru ote paranisi.
        Ja jos kyseessä on tämä pentue mitä itse luulen, on hinta hiukan kova tuollaiselle pentueelle. Ja eikös samassa paikassa myyty karjalankarhukoiriakin.. niitäkään ei oltu tutkittu ja luvattiin perättömiä..
        Itse en kyllä tuon linkityksenkään perusteella uskaltaisi mitään elukkaa kyseiseltä ihmiseltä ottaa. Mahtoi edellinen kirjoittaja olla itse pentueen teettäjä.
        Mutta jokainen tavallaan, jos kyseessä on sama henkilö on hänestä kuulunut muutakin epäilyttävää joten ainakaan itse sekaantuisi kyseiseen ihmiseen.

        olen ymmärtänyt että Royal Coctail on myynyt pennun tai pari tälle. Että samaa sakkia, tietosesti on lähtenyt "auttamaan".


      • ehkä voi muuttua
        Iso Myy kirjoitti:

        olen ymmärtänyt että Royal Coctail on myynyt pennun tai pari tälle. Että samaa sakkia, tietosesti on lähtenyt "auttamaan".

        Mutta voihan ihminen muuttua, eikö voikkin ! Ehkä joskus jos saa jonkun verran luottamusta ja tukea osakseen, niin ehkä niin voi tapahtua. Mä ainakin toivon tässä tapauksessa käyvän niin. Ehkä kyseiselle henkilölle on tapahtunut silloin joskus yksityiselämässä jotain aivan kauheaa, ettei enää millään oo ollu väliä. Sellaistakin voi tapahtua, jos esim. läheinen (lapsi) kuolee tai jotain sellaista. Ei kaikki välttämättä oo niin musta-valkoista.


      • Akkanen
        ehkä voi muuttua kirjoitti:

        Mutta voihan ihminen muuttua, eikö voikkin ! Ehkä joskus jos saa jonkun verran luottamusta ja tukea osakseen, niin ehkä niin voi tapahtua. Mä ainakin toivon tässä tapauksessa käyvän niin. Ehkä kyseiselle henkilölle on tapahtunut silloin joskus yksityiselämässä jotain aivan kauheaa, ettei enää millään oo ollu väliä. Sellaistakin voi tapahtua, jos esim. läheinen (lapsi) kuolee tai jotain sellaista. Ei kaikki välttämättä oo niin musta-valkoista.

        Sen voin sanoa että ei ole muuttunut...PITÄKÄÄ SILMÄT JA KORVAT AUKI...


    • ihme juttu

      kuka jaksaa vieläkin marjasta ja hänen kennelistään puhua paskaa...sakemannin pennun on terveistä vanhemmista ja sirutettu,madotettu rokotettu ja rekisteröity...tiedän koska olen tilanteen itse nähnyt samalla kun kävin omaa sakemanni urostani katsomassa ja eläinlääkäri oli siä silloin paikalla...se joka tämänkin ketjun taas pani liikkeelle niin voisi katsoa peiliin en usko et kukaan heistä jotka pennun sai on valittanut.oma koirani on saanut hyvää hoitoa tässä kennelissä eikä minulla ole mitään pahaa sanottavaa marjan koirien kasvatuksesta.

    • Tieto on valttia

      NO HYI, kerroppa sä nyt sitten noista haitoista jos kerran niin paljon tiedät!!!!!! Ja sinä MISTÄ PENTU? mistä päättelit ettei kyseisellä ihmisellä ole kennelnimeä??? Ja mä toivon teiltä kahdelta VASTAUKSIA väitteisiinne. Tunnen kyseisen ihmisen ja tunnen kyseisen nartun (jolla on muuten kaikki palikat päänupissa kohdallaan ja olen varannut seuraavasta pentueesta itselleni pennun) ja voisin jopa väittää et tunnen tän kyseisen uroksen todella hyvin ja voin kyllä kertoa uroksen luonteesta teille paljonkin jos teiltä loppuu tiedot kesken....

      • Antihihhuli

        Entäpä ne ominaisuudet ja suku? Kivalla luonteella kun ei pitkälle pötkitä.
        Niin kauan kuin "tervepäisyys", suoraselkäisyys", "huippuluonne" tai mikä muu tahansa hauska sana vetoaa ihmisjoukkoon x eikä muuta osata olla vailla, myydään myös tasottomia koiria.


    • Hyi
      • pikku___myy

        Nuo linkitetyt asiat on pientä... Mukava tietää missä asuu nykyään ja että on vaihtanut nimeään. Tapoja ei ole muuttanut koskaan, mutta jospa nyt?


    • ei tieltä eksy

      Tämä kyseinen nainen ja hänen ystävänsä ovat todella mielenkiintoista porukkaa, he herjaavat ja lynkkäävät täällä muita ja itseltään löytyy tuollaisia juttuja... Kertoo jo aika paljon "kasvattajasta" rahan ahne täti. Joka ei näytä osaavan pitää koiristansa kovinkaan huolta. Jos näitä jutunaiheita löytyy jo näin paljon netistä niin ei hyvä.
      Jättäisin aloittaja rauhaan tämän kennelin. Pelkästään kasvattajan takia jättäsin koiran ostamatta. Puhumattakaan suvusta. Kyllähän jokainen koira menee kotikoitana mutta onko saksanpaimenkoira kotikoira??

      • Muhammed, minäkö?

        Kyllä varmaankin. Ei kai se sentään naapurin koira ole?


    • Tieto on valttia

      En edelleenkään saanu sulta vastausta HYI!?!? Pistit vaan linkin jossa puhutaan saamaa P:tä ja joku katkera tilittää jotain olematonta. Mä haluun tietää sen et mitä haittoja näillä pennunostajilla on edessään?????? Etkö oikeesti pysty vastaamaan. Ei kannattas puhuu ennen ku on varmaa tietoa asiasta!

    • 0_o

      Tieto on valttia : Onko tosiaan näin että suurin osa ihmisistä puhuu paskaa kyseisestä henkilöstä, että mikään näistä jutuista mitä kerrotaan ei ole totta ? Huh huh.. Jo vain uskon että totuus piilee näissä jutuissa joita on myös asiakirjoin laitettu eteenpäin jo aikaa sitten. Ihminen joka ei osaa pitää koiristansa huolta ja vaihtelee koiriaan kuin sukkiaan. Koko ajan haalii lisää koiria luokseen ja kohta erinäisten syitten takia vaihtaa omistajaa. Kyllä uskon että asiat linkityksen takana on totta ei paskanjauhamista. Näitä juttuja kuulee myös muualtakin.
      On erinäisiä rotuja.. Kukaan kasvattaja ei suurella sydämmellä kasvattele 5 eri rotua. Rahastusta sanon minä.
      Ja jokainen voi olla koiran suvuista mitä mieltä haluaa, jos kyseisen isän tunnet kehtaat varmaan kehua sen hyviä puolia ;) Minä en siittä uroksesta löydä mitään hyvää. Nartulla ihan ok suku, mutta minkä takia myyty eteenpäin tietämättömälle "kasvattajalle" nollauttaa tämän koiran jalostuskäytön. Koirastahan on myös olemassa sopimuksessa EI JALOSTUKSEEN. Miksi siis ihminen sitten pennuttaa kyseisen koiran ?
      Mutta jokainen tavallaan. Ja ottaa pennun haluamaltaa kasvattajalta.
      Aloittaja halusi tietää mihin pennuista on koska haki harrastuskoiraa. Tämä kasvattaja ei ole itse edes tehnyt koirallensa tuloksia. Eikös sekin jo kerro jotain ? Näitä kasvattajia riittää rahankiilto silmissään. Onneksi jokaisella on valinnan varansa.
      Miksi kuuluu joka puolelta suomea tästä kyseisestä kasvattajasta vain huonoja asioita ja hyvistä kasvattajista jotka oikeasti paneutuvat saksanpaimenkoiran jalostukseen juurikin käyttökoirana niinkuin asian kuuluu ollakin ei kuulu mitään tälläistä ? Ehkäpä siihen on monia syitä, he huoltavat elukkansa oikein ja suunnittelevat tarkoin yhdistelmänsä. Eivät käytä sitä kaverin koiraa joka halvalla saadaan ja puhuta paskaa toisten kavereiden kanssa.
      Sitten kerta noin hyvin tiedät asiasta oletan että olet aika läheinen kyseisen kasvattajan kanssa niin kerroppas minulle mitäs tällä pentueella haettiin ?
      Mahtaa olla kiva kaveri sinulla kun ei kerro tosiasioita elämästään .

    • Tieto on valttia

      "Ihminen joka ei osaa pitää koiristansa huolta"
      -Koirat ovat olleet hyvin hoidetun näköisiä ja oloisia.

      "Aloittaja halusi tietää mihin pennuista on koska haki harrastuskoiraa."
      -Vai halusia aloittaja tietää... Hmmm... Ilmotuksesta on todellakin jo aikaa ja kaikki pennut ovat löytäneet jo kodin. Kyllä tämän jutun aloittaja on hakenut tällä jutulla jotain ihan muuta.

      "hyvistä kasvattajista jotka oikeasti paneutuvat saksanpaimenkoiran jalostukseen juurikin käyttökoirana niinkuin asian kuuluu ollakin ei kuulu mitään tälläistä ?"
      - Mielestänitälläkin palstalla on haukuttu kaikki mahdolliset kasvattajat läpikotaisin.

      "Sitten kerta noin hyvin tiedät asiasta oletan että olet aika läheinen kyseisen kasvattajan kanssa niin kerroppas minulle mitäs tällä pentueella haettiin ?
      Mahtaa olla kiva kaveri sinulla kun ei kerro tosiasioita elämästään"
      -Vastaan heti kysymykseen kun minulle vastataan mitä vikaa kyseisessä nartussa ja varsinkin tässä uroksessa on?? Ja nyt vielä kiitän luojaa että on luonut tuollaisen ihmisen kun sinä.

      Mä en kysy ihmisiltä mitä he ovat ehkä joskus olleet, tutustun ihmiseen sen hetkisessä tilanteessa ja teen silloin omat johtopäätökseni. Myöskään omaan tyyliini ei kuulu kantaa mukanani oma-elämäkertaa jonka uudet tuttavuudet saisivat lukea.

    • koiruliinit

      0_o : Nartulla ihan ok suku, mutta minkä takia myyty eteenpäin tietämättömälle "kasvattajalle" nollauttaa tämän koiran jalostuskäytön. Koirastahan on myös olemassa sopimuksessa EI JALOSTUKSEEN. Miksi siis ihminen sitten pennuttaa kyseisen koiran ?
      oletko ollut paikalla kun sopimusta on tehty ja nähnyt sopimuksen?

      Tämä kasvattaja ei ole itse edes tehnyt koirallensa tuloksia. Eikös sekin jo kerro jotain ?
      Mistä Sinä tiedät kuin paljon Hän harrastaa kiransa kanssa,vaik ei kisaile kyseisellä koiralla kentillä? Jospa Hän ei hanki koiraa vain näyttelyyn/egon jatkeeksi kentälle näyttääkseen muille kuin Hän on koiraansa "kouluttanut"

      Eivät käytä sitä kaverin koiraa joka halvalla saadaan ja puhuta paskaa toisten
      kavereiden kanssa.
      Mistä sä tiedät että on kyseistä urosta käyttänyt halvalla? oletko ollut paikalla kun sopimusta on tehty? '

      mitäs tällä pentueella haettiin ?
      Mikset itse vaivaudu ottamaan yhteyttä kasvattajaan ja kysy suoraan Häneltä? vai eikö pokka riitä?

      Haluaisin oikeesti vastauksset näihin kysymyksiini,jos sinulla vain on kerta vastaukset näihin kysymyksiin.

      • TekosyyNro1

        Tää oli kyllä huvittavin syy ever olla kisaamatta koiransa kanssa: koira ei ole egon jatke! *huutonaurua*
        Ymmärrättekö te miksi on HYVÄ asia jos (saksanpaimen)koiralla haalitaan tuloksia kokeista? Luuleeko joku oikeasti että kyse on vain "machoilusta"?

        Ja miksi se vituttaa joitakin tyyppejä kun löytyy (ONNEKSI!) sellaisiakin ihmisiä jotka ovat ansioituneita käyttöpuolella ja puhuvat kisaamisen/tulosten puolesta?
        Kaikki kun ei osaa ja kaikilla ei oo edes keskitason koiraa, sekö niitä risoo?

        Se on toinen huvittava asia että kaikki kritiikki ja ihmettely kuitataan kateudeksi. Olipa mikä tahansa schesse kyseessä, sille muka ollaan kateellisia. Koskaan ei kuule älykkäitä vasta-argumentteja epäilijöille, aina vaan sitä samaa "oot varmaan kateellinen!".

        Nimim. Tulokset eivät periydy mutta p*aska periytyy


      • Muhammed, minäkö?
        TekosyyNro1 kirjoitti:

        Tää oli kyllä huvittavin syy ever olla kisaamatta koiransa kanssa: koira ei ole egon jatke! *huutonaurua*
        Ymmärrättekö te miksi on HYVÄ asia jos (saksanpaimen)koiralla haalitaan tuloksia kokeista? Luuleeko joku oikeasti että kyse on vain "machoilusta"?

        Ja miksi se vituttaa joitakin tyyppejä kun löytyy (ONNEKSI!) sellaisiakin ihmisiä jotka ovat ansioituneita käyttöpuolella ja puhuvat kisaamisen/tulosten puolesta?
        Kaikki kun ei osaa ja kaikilla ei oo edes keskitason koiraa, sekö niitä risoo?

        Se on toinen huvittava asia että kaikki kritiikki ja ihmettely kuitataan kateudeksi. Olipa mikä tahansa schesse kyseessä, sille muka ollaan kateellisia. Koskaan ei kuule älykkäitä vasta-argumentteja epäilijöille, aina vaan sitä samaa "oot varmaan kateellinen!".

        Nimim. Tulokset eivät periydy mutta p*aska periytyy

        Minä en kyllä ymmärrä mitä koira noilla tuloksilla tekee. Kerro nyt kun kerran vauhtiin pääsit. Samalla voisit valottaa sitäkin, millainen on alle keskitason koira. Kun eihän se koiran vika ole jos se joutuu alle keskitasoiselle omistajalle.

        Nimim. Pökäle pöntössäni on joka aamu yksilöllinen.


    • peto 1.

      no just satuinpa tulee lukee saittia. kylläpä täällä on kaiken laisia kateellisia ihmisiä, no ei voi mitään ku toisilla on koukkuselkäsiä.... ja värittömiä.... onneksi toisilla on käyttö linjasia ja hienoja koiria. kyseisellä kasvattajalla on tietäkkseni on asiat ok. te muut kateelliset idiootit hävetkää ja pitäkää päänne kii. huhhuh kyl jaksatte paskaa jauhaa vitun idiootit.

    • uusi harrastaja

      en ikinä:
      kerro ny ihmeessä,mitä kyseinen henkilö on luvannu pennuista? miten pennut voi olla suvuttomia? jos vanhemmilla viralliset paperit Kennelliitossa? Miten pennuista voi tulla käyttökelvottomia?

      hyi: Suku ei päätä huimaa aloittajan haluamalle pennulle.. Eli en usko että nämä koirat ikinä tulevat pärjäämään kansallisissa.

      vastatkaa mulle aloittelijalle mikä ny noissa pennuisa on vikana? mistä mä ny oikeesti tiedän keneltä uskallan ostaa pennun?

    • elä luovuta

      Jokainenhan tietää ettei tulokset periydy,vaan ominaisuudet.Aika harva kasvattaja itse aktiivisesti kisaa koirillaan missään lajissa,vielä harvempiomistaja on valmis kouluttamaan koiransa kisa valmiiksi.
      Terveyden puolesta ei aina saa parhaimmiltakaan kasvattajilta priima pentua.
      vaikka oisi kuinka terveet taustat.
      otat pennun sieltä mistä tunnet itsellesi oikean saavan.elä kuuntele noita huutajia,heillä taitaa jotain henkilökohtaista vastaan vähän kaikkia kohtaan.

      • kotisaku

        ja saku ihmiset on näillä palstoilla ilkeitä.


      • Ihkujeejee

        Niin, mitäpä sitä tuloksilla ku ne ei periydy. Hyvä sukukaan ei takaa mitään, eikä mikään muukaan. Tehään heti kaikilla kynnellekykenevillä rakeilla pentuja ja MAAILMA PELASTUU


    • bandicoots

      onhan sillä kennelinimi, ainaki ollut.

    • ifolor
      • mie vaan

        mistäs voit olla noin varma? mistäs tiiät ettei siinä oo jotain muuta takana? onko Sun oma elämä niin köyhää kun kyttäät toisen pentujen rekkaamista? ota ny yhteyttä suoraan ja kysy niin ei tarvii olla niin epätietoinen asiasta. Tuleeko Sun elämä siitä sitten jotenkin viisaammaksi kun näet onko pennut rekattu? Ja tuossakin kun heitit et onko rahat ryypätty?Mitä tiedät nykyisin kyseisestä kasvattajasta?,sekin menee jo hiukan herjaamiseen,kun kerta et voi tietää totuutta.Oleppa hyvä ja vastaa jos olet niin varma asiastasi,kerro ihmeessä,niin ei jää arvailujen varaan.


      • ????????????????????
        mie vaan kirjoitti:

        mistäs voit olla noin varma? mistäs tiiät ettei siinä oo jotain muuta takana? onko Sun oma elämä niin köyhää kun kyttäät toisen pentujen rekkaamista? ota ny yhteyttä suoraan ja kysy niin ei tarvii olla niin epätietoinen asiasta. Tuleeko Sun elämä siitä sitten jotenkin viisaammaksi kun näet onko pennut rekattu? Ja tuossakin kun heitit et onko rahat ryypätty?Mitä tiedät nykyisin kyseisestä kasvattajasta?,sekin menee jo hiukan herjaamiseen,kun kerta et voi tietää totuutta.Oleppa hyvä ja vastaa jos olet niin varma asiastasi,kerro ihmeessä,niin ei jää arvailujen varaan.

        Kun niin hyvin tunnet, niin kysysitkö mitä ruokaa syötti saksanpaimenkoirauros RAMBOLLE, kun oli saanut koiran "NIIN HIENOON KUNTOON"?


      • lihaa
        ???????????????????? kirjoitti:

        Kun niin hyvin tunnet, niin kysysitkö mitä ruokaa syötti saksanpaimenkoirauros RAMBOLLE, kun oli saanut koiran "NIIN HIENOON KUNTOON"?

        ? mitä se syötti?


    • Raaraaraa

      Se myy kyllä apulassa karhukoiranpentuja eikä sakeja...

      • vanhakaveri

        Koirat - myydään rekisteröidyt
        Karjalankarhukoira narttu pentu
        vapaana vielä 1 narttu pentu 12.3.2011 syntyneesrä pentueesta.
        Luovutus 30.3.2011 lähtien.
        sukutaulu:
        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmSukutaulu.aspx?RekNoI=FIN26828/06&ReknoE=FIN54303/07
        Metsästykseen tästä lupaava pentu.
        Gitta on luonteikas,terävä lupaava pentu.
        pentu luovutetaan sirutettuna ,madotettuna,rekattuna EJ-rekkariin väliaikaisesti,kunnes kuvaustulokset saadaan vanhemmille.
        Pennun saa normi rekkariin jos haluaa käyttää jalostukseen 2v kun on silmä ja lonkka kuvattu.

        Pennut sijaitsee Pohjois-Pohjanmaalla

        kyllä sillä sakupentujakin oli. nyt kyllä täällä meillä tuttujen kanssa nauretaan ton touhuja. laitetaan nyt mainos tänne. kilvan vaan hoitopaikkoja varaileen.

        Miilun Haukut Ky

        Kärsämäki
        KarttatiedotKarttatiedot ©2011 Tele Atlas - Käyttöehdot
        Karttatiedot
        Sulje
        Karttatiedot ©2011 Tele Atlas
        [Kierrä karttaa 90 astetta]
        ▼Kartta
        Kartta
        Satelliitti
        Maasto
        45°
        Tunnisteet

        Reittihaku tästä osoitteesta

        Reittihaku tähän osoitteeseen

        Etsi yrityksiä tai palveluita kartalla näkyvältä alueelta

        Lemmikkieläinhoitola kissoille ja koirille. Hoidamme lemmikkieläimesi yksilöllisesti ja huolella. Voit tuoda lemmikkisi hoitoon vaikkapa matkan ajaksi. Hoitolamme sijaitsee Kärsämäellä. Lämpimästi tervetuloa!
        Toiminnan kuvaus

        Lemmikkieläinhoitola
        Käyntiosoite

        Eteläpuolentie 156, 86710 KÄRSÄMÄKI
        Puhelin

        041- 7246087
        Sähköposti

        Näytä k






        Paikkakunta: Kärsämäki
        Marja Ukkonen 041-7246087 email (ilmoitus jätetty 25/4/2011)


      • Timmpppa
        vanhakaveri kirjoitti:

        Koirat - myydään rekisteröidyt
        Karjalankarhukoira narttu pentu
        vapaana vielä 1 narttu pentu 12.3.2011 syntyneesrä pentueesta.
        Luovutus 30.3.2011 lähtien.
        sukutaulu:
        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmSukutaulu.aspx?RekNoI=FIN26828/06&ReknoE=FIN54303/07
        Metsästykseen tästä lupaava pentu.
        Gitta on luonteikas,terävä lupaava pentu.
        pentu luovutetaan sirutettuna ,madotettuna,rekattuna EJ-rekkariin väliaikaisesti,kunnes kuvaustulokset saadaan vanhemmille.
        Pennun saa normi rekkariin jos haluaa käyttää jalostukseen 2v kun on silmä ja lonkka kuvattu.

        Pennut sijaitsee Pohjois-Pohjanmaalla

        kyllä sillä sakupentujakin oli. nyt kyllä täällä meillä tuttujen kanssa nauretaan ton touhuja. laitetaan nyt mainos tänne. kilvan vaan hoitopaikkoja varaileen.

        Miilun Haukut Ky

        Kärsämäki
        KarttatiedotKarttatiedot ©2011 Tele Atlas - Käyttöehdot
        Karttatiedot
        Sulje
        Karttatiedot ©2011 Tele Atlas
        [Kierrä karttaa 90 astetta]
        ▼Kartta
        Kartta
        Satelliitti
        Maasto
        45°
        Tunnisteet

        Reittihaku tästä osoitteesta

        Reittihaku tähän osoitteeseen

        Etsi yrityksiä tai palveluita kartalla näkyvältä alueelta

        Lemmikkieläinhoitola kissoille ja koirille. Hoidamme lemmikkieläimesi yksilöllisesti ja huolella. Voit tuoda lemmikkisi hoitoon vaikkapa matkan ajaksi. Hoitolamme sijaitsee Kärsämäellä. Lämpimästi tervetuloa!
        Toiminnan kuvaus

        Lemmikkieläinhoitola
        Käyntiosoite

        Eteläpuolentie 156, 86710 KÄRSÄMÄKI
        Puhelin

        041- 7246087
        Sähköposti

        Näytä k






        Paikkakunta: Kärsämäki
        Marja Ukkonen 041-7246087 email (ilmoitus jätetty 25/4/2011)

        eipä oo näitkään karhukoiria rekattu


      • Susasusasusa<3
        vanhakaveri kirjoitti:

        Koirat - myydään rekisteröidyt
        Karjalankarhukoira narttu pentu
        vapaana vielä 1 narttu pentu 12.3.2011 syntyneesrä pentueesta.
        Luovutus 30.3.2011 lähtien.
        sukutaulu:
        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmSukutaulu.aspx?RekNoI=FIN26828/06&ReknoE=FIN54303/07
        Metsästykseen tästä lupaava pentu.
        Gitta on luonteikas,terävä lupaava pentu.
        pentu luovutetaan sirutettuna ,madotettuna,rekattuna EJ-rekkariin väliaikaisesti,kunnes kuvaustulokset saadaan vanhemmille.
        Pennun saa normi rekkariin jos haluaa käyttää jalostukseen 2v kun on silmä ja lonkka kuvattu.

        Pennut sijaitsee Pohjois-Pohjanmaalla

        kyllä sillä sakupentujakin oli. nyt kyllä täällä meillä tuttujen kanssa nauretaan ton touhuja. laitetaan nyt mainos tänne. kilvan vaan hoitopaikkoja varaileen.

        Miilun Haukut Ky

        Kärsämäki
        KarttatiedotKarttatiedot ©2011 Tele Atlas - Käyttöehdot
        Karttatiedot
        Sulje
        Karttatiedot ©2011 Tele Atlas
        [Kierrä karttaa 90 astetta]
        ▼Kartta
        Kartta
        Satelliitti
        Maasto
        45°
        Tunnisteet

        Reittihaku tästä osoitteesta

        Reittihaku tähän osoitteeseen

        Etsi yrityksiä tai palveluita kartalla näkyvältä alueelta

        Lemmikkieläinhoitola kissoille ja koirille. Hoidamme lemmikkieläimesi yksilöllisesti ja huolella. Voit tuoda lemmikkisi hoitoon vaikkapa matkan ajaksi. Hoitolamme sijaitsee Kärsämäellä. Lämpimästi tervetuloa!
        Toiminnan kuvaus

        Lemmikkieläinhoitola
        Käyntiosoite

        Eteläpuolentie 156, 86710 KÄRSÄMÄKI
        Puhelin

        041- 7246087
        Sähköposti

        Näytä k






        Paikkakunta: Kärsämäki
        Marja Ukkonen 041-7246087 email (ilmoitus jätetty 25/4/2011)

        Nyt sillä on sulonen mäyriksenpentu


      • Käsittämätöntä :/ :/
        Timmpppa kirjoitti:

        eipä oo näitkään karhukoiria rekattu

        No ei varmaan oo rekattukkaan kun ei edes ollu karhukoiria. Tai olihan niissä puolet karhukoiraa ja puolet olikin sitten saksanpaimenkoiraa. Se oli tällänen HUPSISTA-juttu!!! Toivottavasti joku näistä pennun ostajista ees tajuis nostaa kunnon äläkän!


      • Eijaksakeksiämitään
        Käsittämätöntä :/ :/ kirjoitti:

        No ei varmaan oo rekattukkaan kun ei edes ollu karhukoiria. Tai olihan niissä puolet karhukoiraa ja puolet olikin sitten saksanpaimenkoiraa. Se oli tällänen HUPSISTA-juttu!!! Toivottavasti joku näistä pennun ostajista ees tajuis nostaa kunnon äläkän!

        Voi luoja! Puhdasrotuisenako myynyt? Petoshan se olis.. Voi luoja sen touhuja...


    • Karvakamut:)

      Heh!!! Mahtaa teitä vanhoja "kavereita" ketuttaa kun joku pääsee elämässä eteenpäin ja te ootte jääny junnaamaan paikoillene.... Elämän AINOA tehtävä stalkkailla toisten tekemisiä! :D :D :D :D Onnea sulle Marja uuden toiminnan aloitukselle ja hyvää kesää... T: UUSI YSTÄVÄSI

      • kaveruus

        Sinä vanhakaveri olitko sittenkään niin "kaveri" kun näin selän takana "nyt kyllä täällä meillä tuttujen kanssa nauretaan ton touhuja. laitetaan nyt mainos tänne. kilvan vaan hoitopaikkoja varaileen."
        Hienoahan se on et mainostat näin Hänen uutta yritystään ,kyl Hän näinkin saa mainosta yritykselleen ja ehkä tulevia asiakkaita,vaik ensin vain uteliaisuudesta ja sit myöhemmin kanta-asiakkaita.Hänellä menee nyt hyvin ja elämä järjestyksessa.
        Jos Olet Hänen "vanhakaveri" olisit onnellinen Hänen puolestaan että Hän on saanut elämänsä kuntoon.Vai OLETKO niin kade ? eikö oma elämäsi olekkaan niin hyvin kun Kiusaat Marjaa?


      • Wanha.

        Kyllä uusi ystävä on ihanan ystävän saanut


    • Myös vanha tuttu

      Toivota onnea eläimille. Kyllä vanhalla kaverilla on aina ollu asiat kunnossa. uudet kaverit tulee huomaan mitä Marja tuo tullessaan. Onnea oikeen paljon Orivedelta!

      • uusi vanha ystävä

        mietin täs et jos oikeesti ootte vanhoi kavereita ni miksi ette suoraan ota yhteyttä? vai pelottaako ottaa ? vai onko kuitenkin niin että teillä itellä ei ole kuitenkaan niin hyvin asiat ja kostatte sen näin? no kuiteskin eikös se näin mene et sen edestään löytää mitä toiselle teet?
        Marjallakin varmaan paljon kerottavaa "vanhoista kavereista" ja heidän koirien pidosta,on vaan fiksusti hiljaa ja osaa olla hiljaa,vaikka ymmärrän kyllä jos hänkin alkaa ladella suoraa tekstiä eräistäkin "vanhoista kavereista" joiden koirien pitoa seurannu vierestä vuosia ja ollut kaverina ja auttanut paljonkin eräitä "kasvattajia" joiden kasvatustyötä seurannut ja kennelliiton jalostuspuolesta näkee mitä eräskin "hyvä" sakemanni kasvattaja Kangasalalta tekee.Sekä eräskin kasvattaja Viljakkalasta sekä Ylöjärveltä.
        Marja on kertonut mulle kaiken omasta elämästään ja Olen tuntenut Hänet jo useamman vuoden tiedän vaikeuksista ja selkäänpuukottajista.Ihme että jaksaa silti luottaa vielä ihmisiin ja siihen että joku kaunis päivä selkäänpuukottajat saavat ansionsa mukaan,Hän jaksaa edelleen uskoa siihen että kaikella on tarkoituksensa.


    • Sussuskoira

      Joskus elämän tarkoitus ei ole se mitä itse itsepäisesti haluaa/tekee, vuosikymmeniä, aina vaan väkisin, kantapään, pohjamutien ym kautta.
      Eihän sitä enää voi toivoa kuin se joskus onnistuis. Ikävä vaan hänen tekemisiään on täytynyt aina seurata ja aina ne päättyy samoin.

    • Ei niin tylsä elämä

      Jos nyt ihan vaan rupeaisit seuraamaan omaa elämääsi.... Se saattaa olla vähän huonolla mallilla kun on keskittyminen mennyt M.n elämän seuraamiseen. :D :D :D Mut toisaalta jos oma elämä on todella tylsää ja ilman mitään tarkoitusta, ni mikä ettei... ;D

    • Entinen työkaveri

      Marja ei koskaan ole kyennyt ketään auttamaan, itse hän on autettava ollut eläintensä kanssa aina. Puheet on täysin eri asia kun teot. Jos vanha uusi ystävä oilisi oikeasti vuosia tuntenut hänet tietäisit puheet tuulesta temmatuksi.

    • vanha uusi ystävä

      Voi luoja Te jotka olette muka Marjan vanhoja kavereita ja entinen työkaveri niin enpä tosiaan teitä huolis missään nimessä ystävä / kaveripiiriini. Olette just näitä joilla oma elämä on niin kurjaa kuin voi vain kuvitella, Olette lisäksi pahinta ihmissakkaa joita kutsutaan selkäänpuukottajiksi! Kuten Ei niin tylsä elämä sanoin.Jospa vain alkaisitte seurata omaa elämää ja katsoisitte peiliin ja järjestäisitte elämänne kuntoon.
      Tiedän ja luotan Marjaan, eipä ole puheet vielä koskaan olleet palturia ja totta on aina elämästään puhunu.
      mut kuten aiemmin sanoin että Marja luottaa vielä ihmisiin ja siihen että joku kaunis päivä selkäänpuukottajat saavat ansionsa mukaan,Hän jaksaa edelleen uskoa siihen että kaikella on tarkoituksena.

    • yks entinen naapuri

      Oikeesti, jos tietäsit kaikki, et puolustelisi. En edes kehtaa kirjottaa tänne mitään mitä se on puuhannut, ei pelkästään elukoiden kanssa :(
      Mutta toivon sydämestäni että on parantanut tapansa ja mun osalta jää kirjottelut tähän.

    • Umbbalumbba

      Sekopää mikä sekopää

    • oma kokemus

      On omat elämät kunnossa, ollut ennen ja on nyt. Jos totta olisi sinulle puhunut tietäisit ettei mitään eläintä hänen hoitoonsa voi antaa. Ihminen joka toistuvasti jättää eläimet hoidotta, ottaen aina uusia tilalle, ei ole kelvollinen omistamaan eläimiä eikä pitämään eläinhoitolaa. Kun ei ole kysymys yhdestä tai kahdesta kerrasta vaan kymmenistä.
      Kyllä toivon minäkin että saisi elämänsä kuntoon mutta eläimiä ei siihen elämaan enää kärsimään.

      • Voimia

        Kun ihmiset saavat sinut huonolle päälle. Tai puhuvat selkäsi takana. Muista he kuluttivat
        aikaa heidän säälittävästä elämästään ajatellakseen Sinua.Jaksamisia Sinulle Marja! Älä Välitä.
        Muista myös että: Menneisyyttä ei voi muuttaa, unohtaa ,muokata tai poistaa. Se täytyy vain hyväksyä.
        Joskus kun sinusta tuntuu, että haluat antaa periksi on oltava vahva, taisteltava
        vaikka tahtoisi vain juosta karkuun. Toisinaan ei ole muuta keinoa päästäksesi eteenpäin.
        Nämä kun Marja muistat niin varmasti olet vahvempi kuin Kiusaajasi.


      • romeo&julia

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi!
        En tajua,kuinka on saanut edes laitettua eläinhoitolan pystyyn!!?? Vai pitikö muuttaa pakosta sinnepäin,missä kukaan ei muka tuntisi ja tietäisi hänen toimistaan...Suomi kun on onneksi niin pieni maa,että puheet kulkee,jollei mukana,niin ainakin perässä =)


      • Aito Marja
        Voimia kirjoitti:

        Kun ihmiset saavat sinut huonolle päälle. Tai puhuvat selkäsi takana. Muista he kuluttivat
        aikaa heidän säälittävästä elämästään ajatellakseen Sinua.Jaksamisia Sinulle Marja! Älä Välitä.
        Muista myös että: Menneisyyttä ei voi muuttaa, unohtaa ,muokata tai poistaa. Se täytyy vain hyväksyä.
        Joskus kun sinusta tuntuu, että haluat antaa periksi on oltava vahva, taisteltava
        vaikka tahtoisi vain juosta karkuun. Toisinaan ei ole muuta keinoa päästäksesi eteenpäin.
        Nämä kun Marja muistat niin varmasti olet vahvempi kuin Kiusaajasi.

        Paskan jauhamista


    • romeo&julia

      Niinpä...menneisyyttä EI TODELLAKAAN voi muuttaa,muokata eikä varsinkaan UNOHTAA TAI POISTAA!!!!!!!!!!!
      Tapetuista ja huonosti kohdelluista eläin paroista puhumattakaan :(
      Ja aina kannattaa muistaa,että VARKAUKSILLA ja VALHEILLA on ollut tapana olla lyhyet jäljet.
      JA: Jos jonkun koira on "mystisesti kadonnut" hakuilmoituksia kannattaa levittää ympäri Suomen!!!! JA TÄMÄ ON TIETO!!!!!!!!!!

      En vain ymmärrä,mihin tältä ko.henkilöltä on poistunut eläintenpito kielto!

    • romeo&julia

      Kopeerin siia hoiatuse Eesti Koer foorumilt:

      Soome salukiklubist saadud hoiatus. Seda inimest on juba eelnevalt ka kriminaalkorras karistatud (Tampere käräjäoikeus) .


      Varoitatko kaikkia saluki/koira ihmisiä siellä että Suomesta Marja Leiviskä niminen hullu havittelee Virosta koiraa!!!! Ihminen on täysin hullu ja edesvastuuton! Khaireddin kasvattaja oli hakenut sieltä 1 vee narttunsa pois, saluki oli painanut 16 kg, eli ulkotarhassa kaikenmaailman paimenkoirien seassa. Äsken tämän ihmisen joku kaukaasian paimen koira tai vastaava oli raadellut odottavan kettuterrieri nartun, kymmeniä tikkejä oli narttuparkaan ommeltu. Tämä ihminen pitäisi olla koiranpito kiellossa, viranomaisiin on jo varmasti oltu yhteydessä. Voit lukea lisää SSAKn keskustelu palstalta "eläinrääkkäystä" otsikon alta, siellä on Mirkun tarina. Kauheaa luettavaa!
      Nyt sana kiertämään tästä tyypistä ettei vaan kukaan sille mitään koiraa möisi!!!!!!

      loe lisa siit: http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum28/HTML/000363.html


      Löytyi tämmönen!!!!!

    • julia ja romeo

      Oikeen totta, sallikaa mun nauraa vaikka itkee pitäis. Onhan sillä kokemusta myyntityöstä kun oli Matilla töissä.
      Uudet yritykset

      Tiedon tuottaa Asiakastieto Oy.

      Miilun Haukut Ky, Kärsämäki

      Lemmikkieläinhoitola, lemmikkieläinten trimmaus ja koulutus ja alan tarvikkeiden myynti. Muu laillinen liiketoiminta. Yhtiö voi omistaa ja hallita arvopapereita, rakennuksia ja kiinteää omaisuutta.
      Talousalue Oulun talousalue
      Osoite Eteläpuolentie 156, 86710 Kärsämäki
      Vastuuhenkilöt Ukkonen Marja Orvokki, Toimitusjohtaja
      Ukkonen Marja Orvokki, Vastuunalainen yhtiömies
      Rekisteröintipäivä 26.04.2011

    • trimmeri

      Kyllä oli kallis työntekijä. Toivottavasti on jo maksanut velkansa.

    • HämmästysKummastus

      Ei vaan vieläkään näy noi sakun pennut jalostusjärjestelmässä......... Ketä hyvä uskonen hölmö on mahtanut mennä ostamaan sieltä paperittoman koiran ja maksanut vielä 1000 euroo. :/
      Ja sitten on tää karhukoira juttu, ostajille uskotellaan et se on ihan helppo juttu siirtää pennut sitte kaksi vuotiaana EJ-rekisteristä pois, mut EI se nyt kyllä oo niin yksinkertaista ja entä sitten kun se narttu tutkitaan, jos sillä onkin D:n lonkat tai joku silmä sairaus?? Miksei kukaan puutu ton touhuihin??? Pian todennäkösesti rupee pukkaa maailmalle paperittomia serroja ja löytyyhän siltä kuulemma nykysin jo paljon muitakin rotuja, ilmeisesti rupee olemaan todella suuri lauma taas kasassa.

    • salama-ma

      Kyllähän se aina saa jonku hyväuskoisen hoitaan ja pelastaan ne.

    • Miimucska

      Onko kukaan siellä nyt käynyt? Kuinka koirat pärjäs helteet kun on kova jano, omistajallakin?

    • 15+14

      Aika erikoista sekin, että pennut syntyivät tammikuussa, mutta rekisteröitiin vasta kesäkuussa...

    • 41+51

      Sinne tarvis pistää tarkastaja ylläri käynnille,niin luulen,et koirat lähtis hyvinkin äkkiä!!!!

    • imsd

      Täällä mekastetaan ja tunnutaan tietävän asioista, mutta miksette soita tarkastajalle ja käske käymään! Raivostuttaa jos kerta tiedetään varmaksi sanoa epäkohtia ja huudella niitä täällä, mutta sitte kuitenki ollaan sen verran varovaisia ja ujoja, ettei voida ilmoitusta tehdä?! Ei ne asiat silloin miksikään muutu!

    • Ent.työkav.

      No jos on eläinhoitolan perustanut niin kai siellä on tarkastus tehty. Odotellaan vaan koska rempsahtaa taas ja eläimet luovutetaan pois. Se miten hän kohtelee vieraita eläimiä kun omistajat ei ole näkemässä onkin huolestuttavaa, eihän ihminen joka omiaankin kohtelee huonosti toisten eläimiä sen paremmin kohtele.
      Hetken kun hänen kanssaan juttelee huomaa kyllä miten vähäiset tiedot ja taidot on eläimistä.

      • tietoa2011

        ei tarkasta nykysin ennekun tarpeeks tulee valituksia


    • _Kaitsu_

      Tarvis kyllä eka käydä ajelemassa siellä ja katsoa tilat ja koirat ennekun soittelee tarkastajia. Vapaaehtosia? Kuviakin varmaan kantsis ottaa?

      • iiiiiiiiiiiiiiiiiiii

        Ei sinne tarhoille tieltä näy, ne on piilossa pusikossa että tervemenoa vaan kuvaan, pihaan asti joudut ajaan.


    • tarkastaja I

      _Kaitsu_ 22.6.2011 16:11 kirjoitti:

      "Tarvis kyllä eka käydä ajelemassa siellä ja katsoa tilat ja koirat ennekun soittelee tarkastajia. Vapaaehtosia? Kuviakin varmaan kantsis ottaa?"

      -nii-in, sun koiriahan ei saanu kuvata omien sanojes mukaan..eikä yhtään kuvaa pentujen vanhemmista ollu saatavana 20 vuoteen kasvattajalta, oli näet vain "kokeilu" :O

      • _Kaitsu_

        Öh, mulla ei ole kyllä ollut ainuttakaan pentuetta :)


    • imsd

      Eläinlääkäri voi käydä tarkistamassa tai alueen eläinsuojeluyhdistykselle voi laittaa ilmoitusta, he ovat yleensä aika innokkaita laittamaan asiaa eteenpäin ja esimerkiksi poliisia voi pyytää käydä tarkastamassa ja kennelneuvoja on myös yksi varteenotettava vaihtoehto.

      "ei tarkasta nykysin ennekun tarpeeks tulee valituksia", kyllä tarkastaa jos on tarpeeksi selvillä asioista, eikä vain "kuulin kyliltä, ja ne siellä oli kuullut toiselta kylältä" -juttuja. Ja eikös tarkastaja mene nykyään ilmoittamatta, vaikka se ei ny tässä tilanteessa vaikuta, kun ko. ihminen varmasti täällä seuraa tekstejä ja tietää varautua. Ja vaikka tuntuisikin, etteivät tarkastajat lähde katsomaan, niin sitten vain lisää niitä ilmoituksia, niin kauan että jotain tapahtuu! Ei se tilanne voivottelemalla parane, tahtoo vaan olla että ihmiset on nykypäivänä niin laiskoja ettei viitsitä muutamaa puhelinsoittoa tehdä.

    • kkkkttttttttttiiiiii

      Ehkä parempi että antaa sen olla aikansa "varuillaan" niin tulee hoidettua jollaintapaa. Jos sitten syksymmällä tai talvipakkasilla tekis ilmon..

    • :-0

      Millä muuten ihminen,joka ei kykene huolehtimaan itsestään tai yleensä mistään muustakaan,kykenee huolehtimaan avuttomista eläimistä?????????

    • sivustaseuraaja

      Voisitteko yrittää henkisen väkivallan sijaan auttaa esim. tarjoamalla apuanne vaikeassa elämäntilanteessa olevalle ihmiselle? Keinoja on muitakin kuin jo käyttämänne..
      Laitan kaikkien tähän ketjuun kommentoineiden luo käymään eläinsuojelun, poliisin, sosiaaliviranomaiset sekä psykiatrin heti ensi viikolla mikäli asia ei muuten ratkea. Yhteystietonne selvillä.

    • tulisaapas

      No toi on ollu vaikeessa elämäntilanteessa yli 20vuotta. Auttanu sitä on kymmenet ihmiset, ei mitään hyötyä.

      • pentula

        tämäkös auttaa? laittakaa oasoitetta niin käydään katsomassa.
        jokaisella pennun ostajalla on oikeus/velvollisuus käydä katsomassa missä pentu asuu!


    • Kangasalan naapuri

      Kaveri vinkkas tästä ketjusta. Kyllä pitäisi olla luvanvaraisia eläinhoitolat. Nyt siitä sitten perustamaan hoitoloita kaikki joiden eläintenpitokielto loppuu. Onhan kokemusta kerrakseen.
      Hui sentään sääliksi käy eläinparkoja tuon hoidossa.

    • Mitä?

      Onko tolla siis ollu eläintenpitokielto? Ei kai täällä Suomenmaassa ole mahdollista pitää eläinhoitolaa jos on ollut kielto? Kertokaa nyt nyt joku miten on? Ja onko tää totta vai panettelua koko tarina?

    • Eewa-67

      Jos kielto loppunut, ei kai ole mitään estettä hoitolalle. Ja jos oikein muistan Oriveden eläinlääkärin sanoneen että saa pitää kahta koiraa, tiedä sitten oliko pysyvä vai tilapäinen määräys.

    • Kangasalan naapuri

      Jos Oriveden aikaan on ollut kielto on se ajat sitten jo loppunut, tämähän on kymmeniä vuosia törttöillyt koirien kanssa. Kiellossa voi olla perääkin jospa se on syy miksi aika nopeasti aina kadottaa kaikki eläimensä kun huono aika alkaa, elikkäs eläimet alkaa olla hoidotta ja ruuatta niin luovuttaa suosiolla kasvattajille takaisin tai ihmisille jotka käyvät ruokkimassa ja hoitamassa kun rouva bilettää.

    • veksaleksa

      eipä niitä aina suosiolla ole annettu.... haettu milloin milläkin konstilla! oulustahan tämän "ura" alkoi, orivesi oli vasta toinen paikka.

    • --------------------

      Onko älykästä ja fiksua hoitaa asiaa suomi24-foorumin kautta??
      Asia hoitunee muutenkin jos on hoidettava eläinsuojelun/sossun kautta. Pitkä miinus tälle ketjulle.

      • everstiluutnantti

        Mä hoidan tuon ensi viikolla kun muilta kiireiltäni ehdin jottei tarvi käyttää turhaa aikaa täällä niukumiseen. Ja kuten sanottu kaikkien kirjoittajien henkilötiedot ovat selvillä.


      • sorisoriiiiii
        everstiluutnantti kirjoitti:

        Mä hoidan tuon ensi viikolla kun muilta kiireiltäni ehdin jottei tarvi käyttää turhaa aikaa täällä niukumiseen. Ja kuten sanottu kaikkien kirjoittajien henkilötiedot ovat selvillä.

        Hui ;(


    • uteliias

      Mitä eläimiä sillä Oulussa oli?

      • ookkonää oulusta

        Koiria, koiria, koiria ja paljon...paljon. Ainakin cockereita, tipsuja..


    • Toinenkinutelias

      Eikös sillä ollu tipsuja myös Ylöjärvellä?

    • ylöjärvennaapuri

      Oli ainakin yks jonka kasvattaja haki pois. Ylöjärven aikoihin sillä ollut mm. sakemanneja, kettuterrierejä useita, kaukkareita, saluki, tipsu, dobberi. Lisätköön joku muu jos muistaa muita.

    • Entinen työkav.

      Jaa kaukkareita kerrostalossa ja rivarissa?? No miksei, olihan sillä Tanskandoggikin vai kaksi. Kasvattahan haki kyllä jonkin ajan päästä pois. Niin ja niitä karvasia pieniä, oliko pommeja vai mitteleitä. Näitä siis Ylöjärvellä asuessa myöskin.

    • ylöjärvennaapuri

      Sehän on asunu Ylöjärvellä rivarissa, ok-talossa, kerrostalossa. Silloin ok-talossa kun oli kaukkareita, saluki, sakemanneja ja kettareita, ainakin. Ne haettiin pois ja muutti kerrostaloon ja hommas kettarin, tai useamman taas.
      Kettareita oli ennen ok-taloon muuttaessa rivarissa, kuten se varastettu dobberi ja joitain muita.
      Rivarissa asuessa ainakin laitto auton vetokoukkuun hinaukseen kettareita, en muista kuin kävi, paikallinen löytökoirakennel ne haki itselleen sitten.
      Pyreneittenmastiff ollut kanssa, ehkä ennen Ylöäjärveä, rekannutkin pentueen/pennun.

      • 11+7

        Sulla ei näy olevan muuta tekemistä elämässäsi kuin kytätä toisten tekemisiä. Saatko siitä mahdollisesti muuten köyhään elämääsi jotain sisältöä, mikäli näin on olet todella sairas ja suosittelisin sinua hakeutumaan mahdollisimman pian psykiatrian erikoislääkärin vastaanotolle.


    • Rasputiiiiin

      Jaa, kellä :D Uskosin täällä kirjottavan ainakin kymmenen eri ihmistä, eri kaupungeista :DD

    • Ei hoitolaan

      Ei voi olla todellista. Ihan totta ihmiset, voiko tosiaan tuollainen ihminen perustaa eläinhoitolan? Onko nää kertomukset totta ja samasta ihmisestä kaikki?

      • Ei hoitolaan

        Niin ja varastaako se koiria kun tuolla mainittiin varastetusta dopperista?


      • ohikulkija2
        Ei hoitolaan kirjoitti:

        Niin ja varastaako se koiria kun tuolla mainittiin varastetusta dopperista?

        ei ku siltä on varastettu kuulemma, mutta joku puhu että kasvattaja oli hakenu pois. tiedä sitten, kaikki muut miljoonat on haettu mitkä jääny henkiin. orivedelläkin koirankoppina toiminu ovi tarhaverkkoa vasten kaatui ja perhoskoira kuoli alle ja sakemanni oli jätetty eteiseen penikoimaan ja kuollu siihen, sen löysi joku omaa kasvattiaan pois hakeva. niitä ainakaan ei ehditty pelastaa.


    • mitenjulmatyyppi

      No sillälailla, ja tuommosta vielä ihmiset kehtaa sääliä ja puollustella..
      Ihminen on pedoista pahin..

    • Todella huolissaan

      Voi hyvä ihme, ei voi kun ihmetellä kuinka tuollanen voi näin pienessä maassa vielä saada koiria itselleen ja työskennellä eläinten kanssa. Kumpa mahdollisimman moni lukisi tämän ketjun ja hoitolan paikat ei täyttyisi.

    • plaaplaaplaaaplaaaa

      se on ku vaihtaa nimee ni voi puuhata taas. eikä tuo ole ainut nimen vaihtanut.

    • Tosissaan nyt

      No kyllä pistää vihaksi tuo nainen. Ei todellakaan apua ja sääliä eikä uutta eläämää enää eläinten kustannuksella. Laittakaahan kaikki mieleen myös sen kanssa yhteistyötä tekevät kasvattajat. Näin ehkä saadaan aikaankin jotain. Eli eläköön rauhassa muuten mutta ei työskentelemällä eläinten kanssa. Kaikki jotka sitä puolustavat hyväksyvät sen tekemiset ja ovat sitäkautta samanlaisia.

    • plaaplaaplaaaplaaaa

      siinähän se onkin. se saa aina uusia ystäviä ja kasvattajilta pennun niin homma jatkuu. ovelampaa ei löydä. vuosien saatossa vaan kaikki, yksi toisensa jälkeen huomaa karun totuuden. on edes turha uusia varotella, ei ne usko, ennenkuin...
      ja ei tätä saa loppumaan, se on ikävä tosiasia.

    • äh

      Nyt tekee yhteistyötä royal coctailin, kivivainion, jeltsons, ww yangovipersin, elämänrinteen ynnä muiden näiden "ystävien" kanssa.. Kaikkihan kuuluu samaan jengiin.. Eli huippukasvattajiin ;))

      • ????

        Häh?? perusteluita?? samaan jengiin??? mikä Jeltsons? vastauksia kiitos :) jos edes pystyt siihen...


    • S.S.A tai T.K

      Hmmmm..... Totanoin niin niin... Minkäköhän laista yhteistyötä se niiden kanssa oikein tekee??? Noista mainituista kenneleistä sillä on ainoastaan yhdeltä koiria... Ja joo mä melkein tiedänkin kuka ton on kirjottanu ja tarvii myöntää et kyllä noista on jokainen huippu kasvattaja jos suhun vertaa... :D :D :D Ihminen joka kasvattaa sakuja, eikä ees tiedä niistä mitään. :D

      • ????

        Meitä on moneen junaan ja kun ei pärjää omien koirien kanssa ni si pitää alkaa täällä kirjotteleen et sais omaa oloansa paremmaksi kun kirjoittelee toisesta perättömii...kumminkaan ei pysty si perusteleen puheitansa ja kasvokkain ei uskalleta tulla kysyyn/ puhumaan asioita selväksi..


    • Totuus....

      Mä nyt satun tietämään et toi ww yangovipersi haki 10 vuotta sitten siltä koiransa pois.... Se tuskin ees piarasis enää siihen suuntaan..... Kannattas hiukan miettiä mitä tänne kirjoittelee.

    • Päivän paras

      Reiluo ootko ikinä ajatellu et rupeisit kirjottamaan satukirjaa???? Noinkin hyvä keksimään juttuja ja sit kertomaan ne viel täällä totena. Suosittelen hoitoon hakeutumista mahdollisimman pian.. Mäkin voisin susta kertoo vaiks mitä kivoja juttuja ja ne kun viel värittäs omalla mielikuvituksella, ni olis näillä lukijoilla hauskaa.... :D ( Tai toisena vaihtoehtona olis et ne olis todella kauhuissaan..)

    • Vaihtoehto 13

      Totuuden torvi, Päivän paras on puhunut. Lälläti lää. Hoitoon vaan.
      Leiviskät ja kumppanit. Kaikilla hauskaa olla kauhuissaan.

    • 10+++

      mihin Reiluo: kirjotus hävisi? poistiko itse kun huomasi kirjottaneensa p.......
      no moni teistä täällä kirjottaneista tuskin tietää nykytilannetta,ja kukaan teistä ei kuitenkaan uskalla suoraan ottaa yhteyttä ja kysyä ja jutella suoraan päin näköä? vai uskallatteko??? saati mennä käymään...tuskin kieltää ja puhumasta suoraan jos kerta noin mieltä kaivertaa..
      .tuskin koirat näyttelyis pärjäisivät (viron puolella 1 koira pärjäs tosi hyvin)ja sama koira on lähdössä taas reissuun kasvattajansa kanssa ja on nytkin ilmoittanu koiriaan moneen näyttelyyn ja kuvauttanu kaikki koirat jotka on pitänytkin,jo siinä tilanteessa olis eläinlääkäri varmasti puuttunu tilanteeseen jos koirat ois sellasessa kunnossa kuin teidän kirjotuksista saa kuvan....
      ja kaiken kukkuraksi tiedän siellä käyneen el.lääkäreiden (useamman) moneen kertaan joukko rokotuksia tekemässä omasta pyynnöstään kun helpompi el.lääkärin käydä kotona rokottamassa kuin kulkee monta reissuu kotoa käsin el.lääkäriin...

    • MÄÄÄÄÄVAAAAAAAAA

      OHHOH!!!!!!!!!!!!! JA VOIVOIVOI!!!!!!!!!!!!!!!!
      Te ette oikeesti,siis OIKEESTI, tiedä siis tästä ihmisestä mitään!!!!!!!!!
      Sääliks teitä käy,en voi muuta sanoo.Opetelkaa TÄYSIN tuntemaan,ennenku puolustatte!!!!!!!!!!!!!!
      Siis M. mä tunnen sut ja tiedän sun toimintas ja tavan,jolla kohtelet koiria....
      EI HAITTAA,VAIKKA POLIISIT OTTAA MUN OS.SELVILLE;MULLA ON MEINAAN TIETOA,MITÄ HEILLÄKIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!EHKÄPÄ ENEMMÄNKIN....JONNAN KUOLEMA MM...
      JA KUMMAA,ET POLIISIT ON KUULEMA, MUUTENKIN KIINNOSTUNUT SUSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!JA SUN ASUINPAIKASTAS ;)

      • juuuuuuuu

        kerro ny kun tiiät???mikä Jonna sil on ollu??kenen kasvatti? millai kuollu?? ja mikset si kerro poliiseille missä asuu kun tiiät kerta missä asuu ?? ei kai se ny salaisuus oo??? kai ny poliisit ois ottaneet kyseisen henkilön jo henkilökohtaisesti kiinni jos kerta ovat kiinnostuneita niin kovin??? ja käyneet paikanpäällä? ei se poliiseille ole täällä Suomessa vaikeaa löytää 1 ihminen?kerro ny meillekkin mitä kaikkee tiiät ni ei tarvi kenenkään enää si arvailla ja täällä jatkaa kirjottelua kun kerralla kerrot kaikki??? eikös tuo ny ois reilua kaikkia kohtaan???


      • hähhäää+

        Muakin kiinnostais tuo Jonnan kuolema..? Ja asuinpaikkahan on täälläkin osoitetta myden, eli helppo mennä sinne.

        Ja mitä se Reiluo kirjoitti?!


      • ,,.

        Arja,taasko sekoilet?!?Tietää hyvin milloin kirjoitat kun tekstibtulee isolla jne..


      • Akkanen
        ,,. kirjoitti:

        Arja,taasko sekoilet?!?Tietää hyvin milloin kirjoitat kun tekstibtulee isolla jne..

        En oo kuule tänne kirjotellu...


    • huojuva mielentervey

      Kyseessähän on ihminen joka toistuvasti jättää eläimensä hoidotta, muutkin asiansa hoitamatta. Monta eläinlääkärinlaskua maksamati, niin keisarinleikkauksista kuin muistakin hoidoista, ainakin 20 vuoden ajalta. Jos tälläinen taas kerran muuttaa paikkakuntaa ja ns. kunnostautuu ei ole väärin varoittaa ihmisiä jotka ei hänestä tiedä vaan sinisilmäiseti luottaa lemmikkinsä hänen hoitoonsa. Puolustelijat tulevat pettymään kun taas tapahtuu romahdus.
      Kyllä näistä asioista on useampikin puhunut hänelle suoraan päin naamaa, auttaako se. Ei, ei auta, sen me kaikki vanhat huijatut tiedämme.

    • piipa67

      että voi ihmiset olla perhanan kateellisia...ite käyn Miilun haukuilla joka päivä enkä oo huomannu siellä mitään väärää saatikka koirien huonoa kohtelua.V....aaa nuo juorut ja panettelut tällä palstalla,Mullekkin on sanottu vaikka ja mitä ko paikasta ennen kun olin ees siellä käynny,viereisellä paikkakunnalla juorutaan kans ihan puuta p...skaa Miilun haukuista.Antakaa jo olla,Käykää kattomassa ja supattakaa vasta sitten.

      • Ärripurrieri

        piipa67: Ikävä kyllä, tässä ketjussa on useita jotka on ollut samassa tilanteessa kuin sä, eli puolustellut, ennenkuin totuus paljastuu. Tiedän tunteesi ja ymmärrän kannaottoasi, mutta...kuten sanottu, odottele mitä tuleman pitää.


    • sen tietävä

      Juuh, parikin vuotta voi mennä hyvin. On kovasti ystävällinen ja auttavainen. Puhuu ummet ja lammet paskaa jonka huomaat vasta myöhemmin. Kertoilee entisitä koiristaan jotka jonkun keksityn syyn takia on laittanut pois, tosiasiassa ne on haettu pois kun taas on homma lähtenyt lapasesta.
      Puhuta sitä piipa67 ja kuuntele kunnolla, etkö huomaa mitään ihmeellisyyksiä?
      Kun se kertoo sulle kauheuksia toisista kasvattajista tai koiranomistajista voit olla varma että ne on sen omia mokia, kertoilee vaan niinkuin ne olisi tehnyt joku muu.
      Kaikki mitä se kertoo käyneensä hoitamassa toisten eläimiä onkin käänteisiä tapahtumia, eli muut ovat hoitaneet sen eläimiä.
      Jossainkohtaa se pyytää lainaksi rahaa ja koiranruokaa. Pyytää myös hoitamaan eläimiään ja alkaa tulla soittoja että lähdin eilen/3päivää sitten ja jokin kummallinen syy miksi ei oo päässy takasin, voitko mennä hoitaan eläimet. Muista silloin ottaa ruokaakin mukaan niille eläimille sillä paikanpäällä tuskin on mitään. Ota myös siivousvälineitä kun niitäkään tuskin löytyy.
      Äläkä sääli sitä yhtään vaan ota yhteyttä eläinsuojeluun välittömästi sillä tuo ei ole mitään väliaikasita vaan jatkunut jo 30vuotta eri puolilla suomea.
      Nytkin eläinsuojelu kuulolla sen varalta.

    • Kauppiaan kaveri

      Reiluo kirjoitti sen ja ww y........ yhteksistä. Poistettiin viesti varmasti sen takia. Sen tietävä kirjoittaa asiaa.
      Etevä puhumaan sontaa, niin etevä että on saanut huijattua monia kauppiaitakin. Ostellut velaksi vaikka mitä. Rakennustarvikkeista vaatteisiin.

    • tavannut

      Itse kävin kyseisessä paikassa kylässä reilu vuosi sitten, ilmeisesti olivat aika vasta muuttaneet. Talo oli aivan kamalassa kunnossa, koiria oli muistaakseni 2 sakemannia ja 2 serra de airesinpaimenkoiraa, kummatkin serrat olivat lähes pentuja. Ainakin toinen oli Royal coctaililta. Ja ymmärsin että yksi sakemanni oli vielä jossain. Koirat asuivat ilmeisesti lähes kokoajan metallisissa näyttelyhäkeissä joissa ei todellakaan ollut juuri minkään vertaa tilaa.

      Kissoja oli myös jokunen ja akvaarioita. Mielessä kävi sillon että juuri niin kuin jonkun huolettoman koti, jossa tehtaillaankin jonkin verran pentuja (sillon ei ilmeisesti tosin pentuja ollut) mutta en miettinyt asiaa sen kummemmin eikä ole kyseisen ihmisen taustasta sen kummemmin tietoa, mitä nyt tästä alkaa sitten pientä käsitystä saamaan.

      • onko_kaikki_totta ??

        Myös minä kävin kyseisen ihmisen luona vajaa vuosi sitten ja tuollaista siellä ei kyllä ollut. Talo oli siisti, koirat reippaita ja rohkeita, hyvin hoidetun oloisia. Koirat saivat olla irti ja koirien tilat olivat hyvät, ainakin sisällä, kenneltiloissa en käynyt. Kissoja en nähnyt heillä ollenkaan, akvaarioita kylläkin oli. Ei jäänyt paskaa makua heistä ollenkaan !


    • Edelleen.

      Ollaankohan me käyty aivan samassa talossa? Itse puhuin jo tämän henkilön kanssa silloin että miten hänellä on 2 noin saman ikäistä serraa, kummatkin olivat siis vielä eri kenneleistä. Ei ainakaan itselläni tulisi mieleenkään ottaa kahta noin saman ikäistä koiraa, niistä on lähes mahdoton huolehtia kunnolla saatika kouluttaa niitä, ainakin jos käy vielä töissä tuon lisäksi.

      Ja kun koiria oli vielä näidenkin pentujen lisäksi, eilen kun huomasin tämän keskustelun niin ymmärsin vasta asioiden todellisen laidan ja luin muualtakin internetistä keskusteluja. Luulen että kyseinen ihminen on vain hamstraaja joka hamstraa eläimiä, niin paljon ettei niistä kohta voi yksin kertaisesti huolehtia. Jo netistä löytyy tiedot todella monesta koirasta jonka hän on joskus omistanut.

      Jos hänellä itsellään on jonkinlaisia ongelmia niin missään tapauksessa eläimet eivät siitä saisi kärsiä.

      onko_kaikki_totta, nimimerkillä kirjoittavalle voisin vain kommentoida että meillä taitaa sitten olla melko erilainen käsitys siististä ja hyvästä elinympäristöstä koirille ja ylipäätään muillekkin eläimille. Akvaarioista en tosin voi moittia, ne vaikuttivat hyvin hoidetuilta, mutta minä näin vain koiria häkeissään. Eteisessä oli muistaakseni 2-3 pientä metallihäkkiä jossa oli sakemannit, joista myös ainakin toinen oli roayl coctaililta ja olohuoneessa oli sitten serra pennut metallihäkissä. Hevonenkin saattoi olla jossain ulkorakennuksessa, ainakin hevostarvikkeita oli paljon.

    • onko_kaikki_totta**

      No tuollaista ei silloin siellä ollut. Ja tiedän kyllä koska on siistiä ja hyvä elinympäristö koirille / eläimille, tuollaista siellä ei siis minun käydessä ollut. Eteisessä ei ollut häkin häkkiä, eikä sisälläkään ollut.

      • wanha vaan

        ootellaan ootellaan


    • Kärsimätön

      Miksi ja mitä odotellaan?

      • wanha vaan

        no sitä että taas nämä uudet tuttavat toteavat että oho, ei meitä turhaan varoteltu


      • vapaaehtoinen
        wanha vaan kirjoitti:

        no sitä että taas nämä uudet tuttavat toteavat että oho, ei meitä turhaan varoteltu

        tee jotain! vaadi ely toimimaan!


    • WoiVoi

      ...Olen sanaton...

      Toivotan Onnea ja menestystä uusille "ystäville".
      Ja todella toivon,että eläimet olisi jo haettu pois :`(

    • sivusta seurannut

      taitaa sama peli jatkua kärsämäellä. ottavat velkaa sekä kaupoista ja yksityisiltä. laskut unohtuu maksaa kuin myös palkat. voi sesse parkoja, liekkö niillä edes ruokaa. jospa joku hyväsydämminen lahjoittais niille edes ruokaa.

      • ....................

        sivusta seurannut: jos noin huolissasi olet sessejen ruuan saannista niin mikset itse vie niille ruokaa??
        Kumma kyllä koirat kuitenkin pärjää näyttelyissä ja kuvattu terveiksi kaikki ne mitkä on pitänyt kuvata..
        Jos todella ovat noin huonossa hoidossa kuin annat ymmärtää niin ihmettelen kyllä pärjäämistä näyttelyissä ja terveys kuvaus tuloksia..esim: 1 hänen koiristaan on harvinainen A-lonkkainen omassa rodussaan, ja ollut pennusta asti hänellä..ja koiran vanhemmat eivät kuitenkaan ole aivan sieltä parhaasta päästä..osaatko selittää??
        nytkin tiedän pakkasessa olevn 30 kg erilaista lihaa ja laadukasta kuivamuonaa
        tarpeeksi monta säkkiä..ja koirat syövät päivittäin tosi isot annokset rodusta riippuen ja liikuntaa saavat joka pv kunnon lenkeillä ympäristössä oleviin metsiin ja maastoon kelistä riippumatta..
        jos pystyt näyttään toteen jotain niin laita ihmeessä nyt kuvia nyky hetkestä ja miten huonosti koirat voivat ja soita ihmeessä eläinvalvojalle ja mene mukaan näyttämään miten koirat voi huonosti jos uskallat muuta kuin täällä vain kirjpoitella..


      • Serran omistaja
        .................... kirjoitti:

        sivusta seurannut: jos noin huolissasi olet sessejen ruuan saannista niin mikset itse vie niille ruokaa??
        Kumma kyllä koirat kuitenkin pärjää näyttelyissä ja kuvattu terveiksi kaikki ne mitkä on pitänyt kuvata..
        Jos todella ovat noin huonossa hoidossa kuin annat ymmärtää niin ihmettelen kyllä pärjäämistä näyttelyissä ja terveys kuvaus tuloksia..esim: 1 hänen koiristaan on harvinainen A-lonkkainen omassa rodussaan, ja ollut pennusta asti hänellä..ja koiran vanhemmat eivät kuitenkaan ole aivan sieltä parhaasta päästä..osaatko selittää??
        nytkin tiedän pakkasessa olevn 30 kg erilaista lihaa ja laadukasta kuivamuonaa
        tarpeeksi monta säkkiä..ja koirat syövät päivittäin tosi isot annokset rodusta riippuen ja liikuntaa saavat joka pv kunnon lenkeillä ympäristössä oleviin metsiin ja maastoon kelistä riippumatta..
        jos pystyt näyttään toteen jotain niin laita ihmeessä nyt kuvia nyky hetkestä ja miten huonosti koirat voivat ja soita ihmeessä eläinvalvojalle ja mene mukaan näyttämään miten koirat voi huonosti jos uskallat muuta kuin täällä vain kirjpoitella..

        Siis väitätkö nyt että jos kyseisen rodun edustaja kuvataan D-lonkkaiseksi, niin se tarkoittaa että koiraa on pidetty huonosti?????? Ja mielestäni se jos koirat syövät isot annokset päivässä ei välttämättä myöskään ole niin hirvittävän hyvä asia mitä annat ymmärtää.... Koirille ruokinnan kannalta on tärkeää; laatu, säännöllisyys ja OIKEA määrä. Minusta koirien oikeanlaista huolehtimista ei ole se, että kerran viikossa kaadetaan säkillinen kuivamuonaa tarhaan.... :/ Niin ja tietääkseni nämä kaksi näyttelyissä pärjännyttä koiraa eivät vielä ole kovinkaan kauan olleet hänen omistuksessaan (kelpi ja saku), vai onko serroja käytetty näyttelyissä (ne jotka ovat pennusta saakka hänellä olleet)???


    • kaiken nähnyt ja ...

      Se että tuon ihmisen koirille veisi ruokaa sitten kun se loppuu pidentää vaan niiden kärsimystä. Te uudet kaverit todellakin jonain päivänä järkytytte. Kyllähän viime vuosina on nähty montakin näyttelykenneliä joissa asiat on tosi huonosti. Kukaan ja mikään ei meitä jotka sen vuosien takaa tunnetaan saa uskomaan että nyt menisi paremmin. Teille uusille ystäville riittäisi kuvat Oriveden ajoilta, nälkään ja kylmään kuolleista pennuista ja emästä, muista kuolleista ja sieltä vielä hengissä selvinneistä. Valitettavasti eläinsuojelua sitoo vaitiolo.
      Joten pitäkäähän nyt uudet ystävät huolta sen eläimistä kun koittaa se aika että kaikki taas menee päin persettä.

    • looooooooppppppiiiii

      Mitä koiria sillä nyt on?

    • Sivusta seurannut

      Eipä ole näköjään tavat ja metodit muuttuneet Ylöjärven ajoilta.

    • vittuuntunut

      Miten te jaksatte kyseisen henkilön koirista täällä valittaa??
      Ei luoja. Miten ne koirat voi pärjätä näyttelyissä, jos ne muka on nii huonosti hoidettuja.
      Kokkolan ryhmänäyttelyssäkin hänen koirat pärjäsivät hyvin. Mielestäni yksi oli Rop.

      • kotisake

        "vittuuntunut" on oikeassa! jos tämä energia mikä täällä puretaan laitettaisiin oikeaan eläinsuojelutyöhön,olisi monta näännytettyä eläintä pelastettu!
        ehdotus 1. aloitetaan omista,naapureiden,tuttavien eläimistä. 2.tarjoudutaan vapaaehtoisiksi eläinsuojeluun. 3.mietitään maalaisjärjellä mikä eläimelle on tärkeää. t. nimimerkki omistan terveistä- ja lahjakkaista vanhemmista syntyneen kotisaken!


      • Blackiess

        Jos se itse pysyis omissa nurkissaan eikä jatkuvasti roikkuis vanhoissa "kavereissa" ja niissä jotka ovat JOUTUNEET olemaan tekemisissä. Vinkuis ja venkoilis ihan siellä Kärsämäellä, kukaan täällä suunnalla ei haluais edes kuulla, saati nähdä, mutta aina vaan jollekkin se soittaa ja jauhaa paskaa.


    • Tirkkone

      Ennen se energia on purettu tekoihin, ei auttanut siksi näin.

    • kazdaz

      Jaetaanpas tätä.....
      Brasilianterrierin 5 kk vanha tyttöpentu kadoksissa! Haettu kasvattajalta ja jätetty maksamatta. Nais-ostaja kadonnut kuin tuhka tuuleen, oletettavasti myynyt pennun eteenpäin ilman papereita. Kasvattaja kovasti huolissaan pennun kohtalosta ja olosuhteista, jos tietoa jollain, yhteys numeroon 0417078876. Pennun sirun numero 956000001853315. Viestiä eteenpäin koiraihmiset kiitos, autetaan raasu kotiin!Ja koira on siis pitkähäntäinen, musta tricolor ja myyty Oulun suuntaan!!


      Eihän vaan!!!!!??????

    • Allikuuppa

      Ei kai se nyt tollastakin tee?

    • kazdaz

      Miksei tekis??????

    • kukkaperhonen

      Protestit yrityksestä Miilun Haukut Ky viimeisen 3kk ajalta

      11.10.2011 260 € Velkojana: Lindorff Oy

    • APUVA!!!!!!!!!!!!!!!

      Mun käsittääkseni näitä pentuja ei saa rekisteriin..... Nää on toisen kasvattajan pentuja joka väittää pentujen syntyneen 46 vuorokausilla, eli keskosia, näiden emä on ollut astutushetkellä alle vuotias....

    • tosivihainen

      Voi helvetti, Marja ei kyllä saa keskospentuja pysyyn ees hengissä nippanappa normaalit hyväkuntoset pennut voi säilyä elossa sillä.
      Kuka perkele sille noita koiria myy?

      • ........

        No ei oo pelkoa että joutuis pitämään hengissä, jos pennut olis syntyny 46 vuorokaudella. Siis eihän ne vielä silloin oo edes pentuja vaan sellasia täysin kesken olevia eikä tod. hengis pysy kun sekunnin. Kyseistä henkilöä tuntematta, niin uskomattoman paljon hänestä puhutaan eikä kaikki voi olla keksittyä...


    • pyhäntä

      Juu ei 46 vuorokautiset pennut elä se on täyttä potaskaa, eiköhän ole taas sen keksimää tarinaa.

    • Miilunrannasta

      Jaa ettei enää mainosta asuvansa Kärsämäellä vaan Pyhännällä?

    • kokököö

      Kyllä on kaverukset samanlaiset. Pöllittyjä koiria, ihmeellisiä pentueita ym.

    • Paha pahempi pahin

      Nooh, mites nämä Kärsämäen kaverit tuumii? Onko se edelleen yhtä ihqu niinkuin kevään ja kesän paasasitte?

    • HEI HALOO

      NYT VITTU LOPETTAKAA TÄÄLLÄ MOLLAAMINEN KUMPAAKAAN KASVATTAJAA JA VARSINKIN TUOTA ENSIMMÄISTÄ, KÄYKÄÄ HEILLÄ PAIKAN PÄÄLLÄ KATSOMASSA ENNEN KUIN RUPEATTE TÄÄLLÄ HAUKKUMAAN KETÄÄN...MITEN SELITÄTTE OIKEUDESSA PASKANPUHUMISENNE...

      • Bäd äs

        Hei halkoo vaan sullekki =)


      • Lintuna

        Jaa että oikeudessa. Koska? Kuka? Mikä täällä ei ole totta?


    • 20+9

      ...Ja uus sakupentu taas otettu...

      • samako?

        Onks tää sama tapaus joka fb:n saku palstalla postailee, uus pentu just tullu?


    • 20+9

      Juurikin sama tapaus.

      • Sileeterrieri

        Kun seuraavaa pentua hankin en ainakaan noista kenneleistä mitkä sen kanssa on yhteistyössä. Se on varma se.


    • utelias. :))

      Mistäköhän mahto saada pennun ostettua?

      • Musti on koira

        Joku kaveri osti? Mies osti? Väärällä nimellä?


    • erkinimi

      Marja Ukkonen jakoi linkin.
      Somali Mohamed A. KERTOO miten sossua HUIJATAAN - Maailman menoa - Suomi24
      keskustelu.suomi24.fi
      Somalialainen Mohamed A. palsjastaa miten Suomen sosiaalihuoltoa huijataanl. Mohamed A. on asunut perheensä kanssa Suomessa jo vuodesta 1990. Hän saapui
      Tykkää · · Jaa · 12 tuntia sitten ·

      Jari Kotti Tää on yli kymmenen vuotta vanha juttu ;)
      12 tuntia sitten · Tykkää
      Marja Ukkonen mutta niin totta vielä tänä päivänäkin ja Suomen sossu edelleen hyysää :(
      Niinkuin sinuakin Marja, vuosikausia olet ollut sossun elätti.

    • Mirri on kissa

      Missä se ny asuu? Kärsämäki? Pyhäntä? Kestilä?

    • Kissa ja koira

      Ja onks sillä kelpiekin kun kansikuvana facebookissa? Kavereita poistelee ainakin, ihmettelen kun nimensä muutti että kertoi sen "vanhoille kamuille", ois vaan hävinny maan alle..

      • 120v

        Ei se kavereiden poistaminen auta, pitäs poistaa kaikki. Jos tietää sen yhdenkin kaverin nimen sitä kautta löytyy tonkinkin kirjotukset ja kuvat. Muuten ei löydä koko naamakirjasta tuota.


    • Gergco

      Kyllä löytää ilman kaverin kavereita, se kirjottelee palstoille, esim Siikajoen seinälle kyselee Uljuan altaan pilkkikisoista jne. Aina kun se nimellänsä jotain tekee, löytyy.

    • Onko todella totta?

      Eikös häneltä kuollut/lopetettiin jokinaika sitten saku? Lähti eviraan tutkittavaksi, oli niin outo tapaus. Ja nyt taas uusi pentu talossa, harmaa saku?

      Jos nämä asiat mitä tästä henkilöstä netin eri sivuilla puhutaan on totta, kuinka ihmeessä hän saa pitää koiria? Vieläkö hänellä on KOIRAHOITOLA?

    • mpoutrevgh
    • puupääukko
    • sieltähän se

      Sielä pyhännäntien lähellä, joen toisellapuolen.

    • ikkremi

      Marja Ukkonen: tulee ikävä omaa ihanaa dobberi poikaa jonka mustalaiset varasti Vaasaan 8kk:n iässä,oli kans täys typistetty Venäjäntuonti..
      Ihan itse sen koiran myit mustalaisille osarilla. Sen typistetyt korvat mäti... vieläkin on ne lekurimaksut sulla maksamati.

    • Gogo

      Ei Herran jestas!!!!!!!!

    • salatyt älämät

      Marja Ukkonen
      18. helmikuuta
      JUORUT kaikuu, JUTUT kiertää, mut HARVA oikeesti MITÄÄN tietää!
      Lisää tämä seinällesi jos olet samaa mieltä!!

      • Jarkk0

        Niin, helpompihan se on elää tuossa uskossa.


    • Uuki

      Kestilässä kaupan ilmoitustaululla pari ilmoitusta, joissa tää puheenaihe hakee sijoituskotia kaukasianpaimenkoiralle ja sakemannille, toinen annetaan sijoitukseen kahta pentuetta vastaan, toinen muistaakseni yhtä...Kaukasian paimenkoirat pihalla joskus narussa, sakemanninkin olen nähnyt kerran ohimennen...

      • joku tolkku prkl!

        Ei helvetti mitä touhua, kukahan pässi tolle eläimiä myy? Mitä kuuluu sille harmaalle saku pennulle jonka vasta hommas?


      • 9+14
        joku tolkku prkl! kirjoitti:

        Ei helvetti mitä touhua, kukahan pässi tolle eläimiä myy? Mitä kuuluu sille harmaalle saku pennulle jonka vasta hommas?

        Mene idiootti täällä valittamisen sijaan itse katsomaan!


      • Jarkk0

        Niin sillä useampi kaukkari? Narussa? Mites mäyräkoira?


    • ++00++

      Marja Ukkonen
      12 tuntia sitten
      Vittu ny meni HERMOT!!! ny tarttis sit tietokone nörttiä avuksi joka saa /osaa kaivella tietoja netistä!! yv:nä yht.otot jos joku täällä olevista osaa sen homman.kiitos etukäteen kaikille

    • 20 + 10 = ?

      Eikö googlea osaa kaikki käyttää?

      • 30+9

        Mun mielestä tää menee kyllä jo vähän liian pitkälle. Ei kenenkään fb-sivuilta tarttis kenenkään kopioida mitään tänne, menee kyllä jo vähän vainoamisen puolelle, oli sitten henkilö kuka tahansa. Täs vajotaan aika alas, olisko ny viisainta antaa asian olla ?


    • lässynlässynlää

      Seinän saa kyllä piiloon, hänellä julkinen varmaan ihan tarkotuksella.

    • saksari

      Se koira älähtää,johon kalikka kalahtaa.Seuraillut tuon naisen käytöstä ja ulosantia tulla fecen puolella ja kovin olen hänen hampaissaan...en ole koskaan nimeä aiemmin edes kuullut ja en todellakaan tunne ihmistä.Hällä tuntuu vaan olevan "tietoja" musta...aika outo ilmestys,ettenkö sanois...Vai liekö seura tehnyt tehtävänsä,että paskaa jauhetaan vaan....Jos on olevinaan kasdvattaja,niin luulis myös sen käytöksen olevan korrektia...vaan ei se ole.

    • Surullista..

      Nythän se vasta repäisikin! Nyt sillä on myynnissä kaukaasianpaimenkoiran pentuja joiden vanhemmille ei ole tehty vaadittavia terveystutkimuksia ja pentujen isä on kaikenlisäksi EJ-rekisterissä. Eikä siinä vielä kaikki, kyseisten pentujen emä ei ole hänen vaan on hoidossa hänellä ja nartun omistajalle on unohtanut kertoa pentujen syntymästä. Joillekkin kertoilee jopa tappaneensa kyseiset pennut ja toisille samanaikaisesti kauppaa kyseisiä pentuja. Aika asiallista toimintaa kennelliiton kasvattajasitoumuksen allekirjottaneelta henkilöltä. JÄRKYTTÄVÄÄ!!!

      • MöRcÖ

        Onkahan tätä jatkunut 20 vai 30 vuotta?


    • Ei ymmärrä

      Koska joku puuttuu tähän??

      • Reijaheijaa :)

        Sillä on aina ne uudet kaverit, niinkuin tässäkin ketjussa jotka avittaa eteenpäin, kunnes maa polttelee ja tulee muutto.
        Jotkut saa tehä mitä vaan..


    • ARJA FALKENHOLM

      Kaukasianpaimenkoiran pentuja EI KUKAAN osta ennen kuin minuun ollaan oltu yhteydessä. Meinaa Emä on minun ja oli Piilossa UKKOSELLA mutta tämä meni ja astutti narttuni salaa...SIITÄ ETTÄ OMISTAN KOIRAN AMANDAN ON MUSTAA VALKOSELLA....JOS ON KYSYTTÄVÄÄ VOI SOITTAA 0503569909.

      • Reijaaheijaa :)

        Miksi PIILOSSA? Ja miksi Ukkosella...?


    • memyselfand I

      Semmonen huijari se on AINA ollut!!!!!!!!!!
      Ja taaas uskotaan,että kaikki on hyvin!!!!!!!!!!!!!!
      KUKAHAN OSAIS LAITTAA LOPUN TÄHÄN SEN TOUHUUN??????????????

    • tuore tapaus taas

      siis marja piilottelee sitä. alkujaan amanda siis mennyt hoitoon hälle, eihän kaikki voi sen bisnesten laadusta tietää.. ei takuulla arja olis hoitooon hälle laittanut jos olis totuuden tiennyt.

    • naamis

      Arja se raiskaa capsia...EIKÖS ole hiukan epänormaalia,että koira ON PIILOSSA yhtään missään. Todella hämärää puuhaa siis alunalkaenkin näyttää olevan!!

    • Kärsiksellä tapahtuu

      Siis, Arja vei koiransa Ukkoselle hoitoon. Ukkosella itsellään on kaukkari uros? Ukkonen astutti Arjan nartun ja piilottelee sitä nyt jossain kera pentujen ja Arjalla ei ole mitään tietoa missä koira on? Ymmärsinkö oikein?

    • Orivesi_80

      Miten ihmeessä Arja sinun koirasi en tehnyt pennut sinun tietämättäsi? Kuinka kauan koria on oikeinn ollut hänellä hoidossa??!

      Pitäkää kasvateistanne ja korista huolta ja seuratkaa asiaa, jätetään hoitoon kuukausiksi. Tästäkin ihmisestä on toistakymmentä vuotta kirjoiteltu, ei savua ilman tulta. Eläimet vaihtuu ja muuttuu, eikö kukaan ihmettele, koskaan, yhtään ? Mitään?

    • naamis

      Onhan tää jo naurettavuuden huippu! Haisee ja pahasti koko stoori :D

    • 11+13

      Tieltä kaikiltä tulisi ottaa koirat pois! Idiootit tappelee suomifoorumilla eikä pysty tekemään asioille käytännössä mitään.

      • Akkanen_

        Kerroppa mitä tehdä?


    • .,,

      Ei tolla Arjallakaan ole kaikki asiat kunnossa....

    • vaasaakut

      Eiköös tää emä kaukasianpaimenkoira ole Benedin. Arja pölli koiran, vei sen Ukkoselle piiloon joka sitten astutti ja nyt myy pentuja. Tuskin on saanu hoitomaksuja Arjalta kuten ei Benedi maksua koirastaan. Pena vois hakee koiransa pois Ukkoselta ja pennut, vetää molempia muijia turpaan. Kaukkariuroksen kasvattajan olis kans paree hakee pois kasvattinsa ennenkö sattuu jotain. Tolla Ukkosella on aikasemminkin kaukkarit raadellu pikkukoiria.
      Älkääkä nyt hyvät ihmiset enää myykö tai antako tuolle koiria, saatikka omaanne hoidettavaksi.

      • Soosanna

        Vai että vielä Benedin. Siinähän olisi vakka ja kansi, Benedi ja tämä Marja. Hurraaa.


    • -

      Fiksua touhua.

    • Kynnetön

      Siis kuka Amandan oikeasti omistaa? Arja, Marja vai Benedi? Entä pennut?

    • erkkiterkki

      Toivottavasti koiran omistaa Pena ja tekee asialle jotain. Noi naiset on täysiä huijareita molemmat. Arjan eläintenhoidosta en tiedä mutta Marjan koirat jää aina hoidotta lopulta.

    • mitäkähäh

      No jopas on taas mielenkiintoinen keskustelu...
      Asiasta huudellaan pitkin ja poikin nettiä, mut onko kellään varmaa tietoa mistään?!
      Jo toi lähtökohta että koira on viety piiloon, ei kuulosta ihan rehdiltä arjan puolelta..
      Onko tästä jotain faktaa että marjan koirat jää hoitamatta vai ihan kuulopuhetta?
      Jos asiat on huonosti, toivottavasti joku puuttuu asiaan! mut tarinoista on vähintään kaksi versiota, molemmilta osapuolilta omansa ja tää keskustleu haiskahtaa kyl aika erikoiselle....

      • Tosi vanha jo

        Aika erikoista olisi että kymmenet ihmiset tietäisivät mukamas asioita. Vai luuletko että sillä yks vainoaja joka seuraa sitä ympäri suomen? HAH!
        Kaikki jotka sen seuraan on JOUTUNUT, ei todella haluaisi nähdäkkään eikä kuulla siitä pois muuton jälkeen mitään.
        Sillä vaan ikävä tapa aina palata ja ottaa yhteyttä vanhoihin tuttuihin tai muuten sörkkiä asioita jotka sille ei kuulu.
        N.3vsitten tallensin ketjun toiselta foorumilta kyseisestä henkilöstä. Siinä oli enempikin asiaa tästä. Tallennan tämänkin ja kun kohu kohta laantuu kun muuttaa muille paikkakunnille ja sieltä taas leviää jutut, sama alkaa.
        Lähipiirin pitäisi olla tarkkana ja hoitaa asiat viranomaisten kanssa.
        Aiemmin kaikki on sitä koittanut auttaa, mutta se on turhaa, kuten näette!


    • ?? eij ymmarra ??

      Voiko olla sekavampaa????

    • 11

      Vetäkää käteenne, menkään saunantaakse selvittämään asiat ja lopettakaa typerä lapsellinen huomionhakuisuutenne suomifoorumilla. Idiootit. Vai pitääkä laittaa poliisille nettivinkkiä ja lähetä selvittämään tosissaan missä tuollaisia kusipäitä majailee?

    • Orivesi kauan sitten

      Ja mitä poliisi löytääkään? Totuuden joka on vielä kerrottuakin karumpaa. Olisipa hienoa kun asiat tulis kaikki julkiseksi. Moni lähtisi riemukkaasti oikeuteen todistamaan tämän entisen maatalouslomittajan tekosia.

    • LINNAAN PASKAT!!!!

      Ja vielä se että, TE jotka olette täällä kyttäämässä ja raportoitte sitten takasi Ukkosen paskalle, niin kertokkaa tokkiinsa että en paskaa puhu, koska satunpa olemaan poliisikoulussa ja minun on helppo viedä tätä asiaa eteenpäin C(: BWAHAHAHAHAHAAAAAAA!!! eikä muutto auta Marjalle, eiköhä tuo kiinni saada vaikka maan alle painuis ;D

      • Voivoi oioioi

        Vai huumeviljely kaiken lisäksi!!! Se alkaa mennä jo todellakin yli!!! Hienoa jos saat asiat eteenpäin!!! Ja tosiaan, todistajia riittää vuosikymmenien ajalta!!!


    • kukakukakinja mikäki

      Lisätään tähän vielä rattijuopumukset kortitta ajot ja alaikäisiin sekaantumiset.

    • Taivas Varjele

      Tuo yllämainittu sovittu poikien vanhempien kanssa mutta Marjan kannattaa varmaan nyt viimestään tyhjentää se valokuva-albumi niitten poikien kuvista, ettei käy Auerit :D

    • Kynnetön

      Auer on syytön miehensä murhaan ja lapsiensa hyväksikäyttöön niin kauan kuin toisin todistetaan.

    • Taivas Varjele

      No sellaista en ole väittänytkään että olisi syyllinen. Syyttömäksi aika rankkaa elämää tuo Auer nyt on viime vuodet viettänyt ;)

    • liity78jäseneksi
      • puun takaa

        Ja nyt sinne on syntymässä vielä sakemannin pentuekin.


    • Puun takaa

      No jos nyt lähdetään siitä että kaukkari kuuluu pevisaan.... niitä ei kyllä rekisteröi yhtään kukaan!

    • liity78jäseneksi

      No niin ja naamakirjassa ne tappelee kumpi rekisteröi ja myy pennut. Ois parasta kun noi koirien toiset omistajat ottais ja hoitas asiat.

    • Karhun kaataja

      Onko kukaan ilmottanu Kennelliittoon tästä? Jos Ukkonen kerta sitoumuskasvarttaja niin ei se saa mitään sekarotuisia karhukoirakaan tehdä...

    • auttaa ny ihmiset

      Falkenholm Arja
      NYT TARVIIN TEITIN APUA ETTÄ SAAN TIETÄÄ AMANDAN PENNUISTA JOTAIN, KOSKA KYSEINEN EUKKO ON LAITTANU MUT MUSTALLE LISTALLE!!!!

    • Zuzuzuzuzuzuzu

      Jos koira on Arjan nimissä, Arja menee ja käy katsoon pennut. Jos Arja ei uskalla, Arja ottaa poliisin mukaan.

    • 2+13

      Typerykset valittavat täällä kädettöminä.

    • entinen kaveri

      miks et marja kommentoi syytöksiin ja tee jotain jos näissä lukemattomissa jutuissa ei oo perää olen mielenkiinnolla seurannut mitä uutta tulee päivittäin

    • Marjan kaveri

      Jos Marja onkin syytön?

    • ruutaper

      Syytömäksi Marjaa ei saa millään.

    • WertY23

      Mitä näihin Marja kommentoisi? Pyytäisi anteeksi, lupais jättää eläimet ja ihmiset rauhaan? Vai mitä sen pitäis kommentoida?

    • uskomatonta123

      Näinpä!
      Ja te jotka ootte eläintenpitokielloista täällä jauhaneet niin ootteko asiaa tarkistaneet vai jauhatteko vaan paskaa? Mä voin tähän nimittäin jopa vastata, että suosittelen soittamaan ihan käräjäoikeudesta ko.henkilön tuomiohistorian, sen saa sieltä kun näppäilee puhelimeen numerot ja tarkistaa asian. Ei nimittäin löydy yhden yhtäkään tuomiota tai kieltoa Marjan nimellä. (kummallakaan nimellä..) Ja te jotka nimenvaihdosta syyttelitte tuolla, niin en tiiä et ootteko koskaan kuullu et joku voi mennä esimerkiks naimisiinkin..?

      Ja Arja, sinä itse olet ostanut koiran väärillä perusteilla ihmiseltä jolla ei ole ollut sitä oikeutta sinulle myydä. Siinä vaiheessa kun koiran OIKEA VIRALLINEN omistaja alkaa kysellä sinulta asiasta niin sinä viet koiran PIILOON Marjan luokse niinkuin itse asiasta kerroit. Marja ja Benedi ovat siinä vaiheessa sopineet asian, Benedillä kun on oikeus ollut asioista sopia koska koiran omistaa..

      Ja ennenkuin alat tähän nyt sitten meuhkata että atsalea on jalostusnetissä sinun nimissäsi niin siihen ei kannata välttämättä luottaa.. Asian käsittely kun on kesken poliisilla niin kennelliittokaan ei voi silloin virallista omistajaa oikein muuttaa kun sitä ei ole päätetty. Sinä vaan onnistuit jotain ressukkaa siellä päässä huijaamaan ko.muutoksen tekemään ja siinä vaiheessa kun käräjillä käsitellään koiran omistajuutta niin tuolla tiedolla ei ole mitään merkitystä siellä.

    • uskomatonta123

      niin ja semmoinen korjaus vielä noihin aiempiin tietoihin, niin ne 46 vuorokaudella keskosena syntyneet käppänäpennut eivät todellakaan olleet Marjan, vaan ihan tuon itse rouva Falkenholmin..

    • Murmurrikka

      No osaat sitten varmaan kertoa myös "karhukoiranpennuista"? Miksi ne myytiin puhdasrotuisina ja tulevaisuudessa rekisteröitävissä olevina, vaikka täälläkin on ilmi tullut että ovat sekarotuisia?

      Ja kiellosta en tiedä mitään tarkemmin, muutakun Eräjärvellä asuessaan sai pitää kahta koiraa, en tiedä oliko diili eläinlääkärin kanssa vai tuomio. Setteri ja sakemanni oli silloin.

    • uskomatonta123

      Korjasin vaan tiedot mitkä minä vääriksi tiesin. :) Muista voitte kysyä itseltään. Tuomiota ei ole ollut, koska sitä ei eläinsuojelun eikä käräjäoikeuksien päätöksistä löytynyt.

      • Arkisto Rotta

        Saako käräjiltä 20 vuotta vanhoja asioita?


    • mutta totta 123

      Uskomatonta123; Yrittihän se saada Arjalta nuo käppänän pennutkin. Lupaili rekata omalle kennelnimelleen ja jopa kauppasi niitä keltaisessapörsissä!!

      Ja ihan nyt sulle sellasena pikku vinkkinä, et ei kannattas työntää sitä lusikkaa liian syvälle tähän soppaan ja uskoa kaikkea mitä sulle valehdellaan päin naamaa. Vai väitätkö sä nyt ihan oikeesti, et Marjan tunteneet ihmiset ovatkin sekottaneet sen johonkin toiseen?? Tarviikin muistaa tästä lähtien, jos joku mun tutuista sanoo mun tehneen jotain nuorempana, niin pokalla naamalla sitten vaan väitän et ne on nyt kyllä sekoittaneet mun johonkin toiseen saman nimiseen joka asu samalla suunnalla. HEH! Mieti seuraavan kerran ennen kuin rupeet kauheesti pitämään noita puolustuspuheitasi... :D :D :D Teet itsestäsi myös naurun alaisen ja annat kuvan että olet todella helppo "pissitettävä", moni tietää myös oikean nimesi neiti salapoliisi. :D

    • kirsisjäs

      Juuh, ei sitä kukaan sekota toiseen, joka sen vähänkään tuntee ja edes kerran nähny ja kuunnellu sen juttuja. Mutta jos sellasia puhuu niin taas sen tyhmyys tulee esiin koska noin läpinäkyviä valheita harva pokkana pystyy kertomaan.
      Toivon vaan että kaukkaritkin päätyvät siltä osaavimpiin käsiin. Vuosi, korkeintaan kaksi ja tilanne on yhtä katastrofaalinen kun edellistenkin kaukkreiden kanssa joita se ei pystyny käsitteleen enää millään.

      • Tanjushcka

        Mutta silloin kaukkarit oli hyvänä tekosyynä kuin hänellä "hoidossa" olleet kettarit repivät toisensa melkein hengiltä ja laittoi kaukkarin syyksi. Nämä kettaritkin saivat pentuja jotka kuolivat.


    • tuulajatero

      Kaukkarithan repi kettarit ja se uskotteli että kettarit tappeli keskenään. Eipä maksanu niitäk eläinlääkärimaksujakaan sillon. Pentujen kuoleman jälkeen siltä silloin kummasti hävis kaikki koirat ja muija vaihto taas asuntoo.

    • oltiintyökavev.

      Kun asui tuolla soitti mulle kerrankin illalla ja pyysi käymään kun tärkeetä asiaa. Poikkesin kun pääsin iltanavetasta, siellä se kaatuili tuhannen tuiterissa. Auttelin sänkyyn ja seuraavana päivänä ei edes muistanu et olin käyny. Kertoili kuinka sen silloinen poikaystävä oli sen pahoinpidelly, aivan valhetta koska ei siellä ollu muita ja ite kaatui ovenpieleen ja suoraan naamalleeen ulkorapuissa kun itse näin.
      Tohon taloon vaihdatti uudet ikkunat vuokranantajan tietämäti eikä tietenkään maksanu. Aiverkot osti toisen ihmisen laskuun eikä, kuinka arvaattekaan maksanu niitä.
      Koirat karkaili jatkuvasti ja totuuden nimissä olivat useita vuorokausia aivan vailla hoitoa yksin siellä talossa.
      Yhteen kunnan asuntoon teetti remontin muttei maksanu tekijälle mitään, ei edes aineita. Ei maksanu kuntakaan.
      En jääny kaipaan kun sai loparit töistä ja vielä parempi kun muutti kokonaan pois Ylöjärveltä. Nyt toivon että pysyy siellä missä on ja lakkaa soittelemasta mulle. En vastaakaan sille muuten mutta soittaa aina uudesta numerosta niin saa mut joskus kiinni.

    • Akkanen

      soittakaa mulle suoraan 0503569909

    • ukjaak

      Mistä asiasta sulle Arja pitäs soittaa?

    • Akkanen

      ukjaak en viitsi tääl kertoo....

      • Akkanen

        No kertokaas mulle että millä oikeudella ukkonen ent.Leiviskä omien puheittensa mukaan on saanut käräjä oikeudelta luvan myydä pennut koska omistajuus käsittely on kesken? Ja jos ihan puhutaan oikeilla nimillä eli tuo Bennet vai mikä tahansa on Pappisen Pentti.


      • jep kaukkarit
        Akkanen kirjoitti:

        No kertokaas mulle että millä oikeudella ukkonen ent.Leiviskä omien puheittensa mukaan on saanut käräjä oikeudelta luvan myydä pennut koska omistajuus käsittely on kesken? Ja jos ihan puhutaan oikeilla nimillä eli tuo Bennet vai mikä tahansa on Pappisen Pentti.

        voi sinua raukkaa ku et osaa muuta ku valehdella ja puhua paskaa feisbuukissa. Etkö tajua että olet menettänyt oman maineesi joka puolella ja kasvattaja piireissä oman tietoni mukaan kaikki nauravat sulle kun valehtelet asioista. menisit itteesi sina ja sun kääpiösnautserit ja viel kaiken hyväksi se sakemanni huhhuh vai viel kaukkareita sulle no just.......


      • jep kaukkarit
        jep kaukkarit kirjoitti:

        voi sinua raukkaa ku et osaa muuta ku valehdella ja puhua paskaa feisbuukissa. Etkö tajua että olet menettänyt oman maineesi joka puolella ja kasvattaja piireissä oman tietoni mukaan kaikki nauravat sulle kun valehtelet asioista. menisit itteesi sina ja sun kääpiösnautserit ja viel kaiken hyväksi se sakemanni huhhuh vai viel kaukkareita sulle no just.......

        arja falkenholm haloo


      • Arja
        jep kaukkarit kirjoitti:

        arja falkenholm haloo

        Te ette uskalla reppanat ees huuella omilla nimillä. Te ette tiiä keitten kaa oon väleis ja keitten en. Ja millä pokalla ukkonen myy pennut 1000euroa kappale ja myy uros ja narttu pennun samaan huussolliin. Kyseiseltä ostajalta jäi puhelin numero talteen ja mua on turha uhkailla.


      • Arja
        jep kaukkarit kirjoitti:

        arja falkenholm haloo

        Te ette uskalla reppanat ees huuella omilla nimillä. Te ette tiiä keitten kaa oon väleis ja keitten en. Ja millä pokalla ukkonen myy pennut 1000euroa kappale ja myy uros ja narttu pennun samaan huussolliin. Kyseiseltä ostajalta jäi puhelin numero talteen ja mua on turha uhkailla.


    • apinoita vihaava

      olen seurannut tätä koira riitaa se on syvältä anaalista.

    • tutkiva journalisti

      Tervehdys!

      Nyt asiat on edenneet siihen pisteeseen, että asiat ovat etenemässä kohti käräjiä. Samaan syssyyn tahdotaan nyt tämmöinen "huono koiranpito" saada täysin loppumaan, ja siihen tarvitaan myös teitä, jotka tiedätte Marja Ukkosen ent.sukua Leiviskän koirasotkuista enemmänkin. Ottakaa yhteyttä osoitteeseen koiraselvittely et luukku.com niin saadaan kaikki fakta kertaheitolla eteenpäin. Tilanteet ei saa päästä samalle tasolle kuin ne ovat olleet joskus, ja ennakoiva toiminta on jokaisen velvollisuus.

      Kiittäen jo etukäteen, ja rohkeutta yhteydenottoon.

      • Voi voi voi ...

        Jotkut ne vaan ei osaa lopettaa :) !Huhut liikkuu ja lokaa heitellään,tämä foorumikin on oikea totuuden torvi ;)


      • Quut

        Millasia yhteydenottoja on tullut? Kuka asian on oikeuteen viemässä?


    • Valhehtelija

      Se mitä minä olen Marjaa tuntunut, hän on aina maksanut velkansa takaisin niinkuin on luvannut. Ja kohdellut koiriaan asiallisesti.

      • on saatavia

        No sulla on sitten käynyt tuuri. Mulle se on ollu jo puoltoista vuotta velkaa ja rahoja tulen tuskin koskaan saamaan. Fiksusti ajateltuna voin todeta että se oli oppiraha ja tästä eteenpäin katson että sellasta tilannetta ei pääse tapahtumaan että se jäis mulle velkaa, aina kaikki rahat käteen systeemillä!!


    • arjalle

      kyllä marja on tännepäin kaupitellu koiria 150 eurolla osalle luvannu ilmatteeksi

      • Arja

        Siis mie pyyän että otatte yhteyttä tutkivaan juornalistiin sähköpostitse ja voitte kertoa oikeat nimenne ja puh.numeronne niin otan itse teihin yhteyttä kun ette kerta halua/ uskalla soittaa minulle. Laittakaa ees viestei mun puhelimeen niin otan teihin yhteyttä. Tietonne pysyy salassa Leiviskältä - Ukkoselta mutta tarvitsen teitä että saan hälle kokonaan eläimenpito kiellon päälle Oikeudessa. Nyt hän ei tajuakaan kuin kova kivi häl on vastassa. Ja olisi myös hyvä saaha teitä Oikeuteen todistamaankin mikä myös edes auttaa että hän ei JATKA TOIMIAAN ENÄÄ....Samalla reissulla vaadin kaikki tiedot julkiseksi.Ilmoitan kyllä heti kun saahaan tietää oikeuskäsittelyn päivämäärän.


    • yritti huijata

      Tämä taitaa olla sama nainen jolta kyselin pentua, numeron sain kaukkarifoorumin kautta. Vanhempia ei ole kuvattu, muutenkaan vanhempien suvuista ei osannut kertoa mitään. Yhtään järkevää kerrottavaa ei hänellä ollut. Huippuvanhemmat, no miksi on huippuvanhemmat? Ei osannut kertoa. Rekkarit tulee Venäjän kautta! Tässä vaiheessa sanoin kiitos mutta en aivan tälläistä pentua etsi, minulle riittä rekkarit Suomestakin. Parin päivän päästä sain puhelun jossa tarjottiin kahta pentua yhden hinnalla. Laitoin numeron puhelimeni estolistalle.

      • russijan

        Jaa että rekkarit venäjän kautta...huippua.


      • Arja

        Ei kai meiän amandaa ookkaan kuvattu kun tyttö täytti tammikuu 2v ja häl oli ekat juoksut ja isä max on ej-rekkarissa koska pennutuksen välil oli vaan 7kk ja emä yli 8v. Amanda ainakin oli tosi sosiaalinen tapaus tuli kaikkien kanssa toimeen ja totteli kuin unelma nyt en tiedä kun en voi sinne mennä ilman virkavaltaa ja niitähän ei tällasen tilanteen takia saa mukaan.


      • Arja
        russijan kirjoitti:

        Jaa että rekkarit venäjän kautta...huippua.

        Ne vie Pappisen kanssa pentujen paperit venäjän kautta ja tuovat suomeen " tuontikoirina" jolloin saavat suomen rekkariin.... Tai niinhän he luulevat pystyvänsä tekee " Petos "


      • Viinimarjamehu
        Arja kirjoitti:

        Ne vie Pappisen kanssa pentujen paperit venäjän kautta ja tuovat suomeen " tuontikoirina" jolloin saavat suomen rekkariin.... Tai niinhän he luulevat pystyvänsä tekee " Petos "

        Olisko ahetta ilmottaa Eviraan tuosta? Kun kerran tiedät! TOIMI!!! Äläkä vikise täällä!!!!!!!!!!


      • Arja
        Viinimarjamehu kirjoitti:

        Olisko ahetta ilmottaa Eviraan tuosta? Kun kerran tiedät! TOIMI!!! Äläkä vikise täällä!!!!!!!!!!

        Toimittu on :-)


      • Chichus
        Arja kirjoitti:

        Toimittu on :-)

        Ihanko koikeasti?! Mitä sanoivat?


    • Kynnetön

      Mullekin muutaman saturaisen velkaa!

      • jaa-a

        jaa onko bandicoots kennelistä kyse? Yhteistyö tsirnikan kanssa,? Ja nyt joku davydovi (ent tsirnikka, samanniminen kasvattaja)? Kaikista löytyy vanhoja aiheita täältä.


      • B
        jaa-a kirjoitti:

        jaa onko bandicoots kennelistä kyse? Yhteistyö tsirnikan kanssa,? Ja nyt joku davydovi (ent tsirnikka, samanniminen kasvattaja)? Kaikista löytyy vanhoja aiheita täältä.

        Tutulla on spk tuolta bandicootsilta, isä Hellraiser Lewis ja emä Grauenfeld.. Hieno ja komea koira, luonteesta en tiedä en ole tavannut koiraa.


      • Graufurdes
        jaa-a kirjoitti:

        jaa onko bandicoots kennelistä kyse? Yhteistyö tsirnikan kanssa,? Ja nyt joku davydovi (ent tsirnikka, samanniminen kasvattaja)? Kaikista löytyy vanhoja aiheita täältä.

        Tuskin nyt enää ainakaan yhteistyössä Tsirikan kanssa? Davydovi, miten sekin nyt näihin liittyisi?!


    • Bööö666

      Ei kannattais luottaa tohon A.F kirjoituksia ei kyl silläkän ole kaikki ok noi eläin asiat.Esim.koiria ottaa vaik kuinka paljon ja sit alkaa sijoittelemaan ymäri Suomea jne,jne..

    • Arja

      Bööö666 Sinähän se tiiätkin varmaan mun eläinten asioita mitään....

    • Bööö666

      Rouva Falkenholm voisi keskittyä myös noihin omiin koiriinsa välillä. Viime syksynä rouvalla oli vielä 2 brasilianterrieriä, 3 käppänää ja saksanpaimenkoira. Nyt Rouvalla on ainoastaan 2 saksanpaimenkoiraa kuuleman mukaan kotona. Falkenholm on myös käräjöinyt omista koiranhankinta ja eteenpäin myynti epäselvyyksistään ennenkin.

      Ja ennenkuin on tuota kaukkaria Ukkoselle vienyt niin on ainakin kertaalleen kaukkarin sijoittanut muualle. Kaukkarihan tunnetusti on rotu jota kannattaa paikasta toiseen siirrellä.

    • kaalimaan vartija

      eikös teemax kennelin ekassa pentueessa syntynyt 5 pentua? rekisteröity on ainoastaan 4. Tuo yksi puuttuva on kuollut 1,5kk iässä. Onkohan pentueilmoituksessa ilmoitettu kaikki 5 pentua niinkuin kuuluu vai jätetty tuo kuollut pentu ilmoittamatta?

      Ja mihinkähän tämä pentu mahdollisesti kuoli? huhujen mukaan isomman koiran raateluun..

    • hihhahhoh

      tainnut unohtua myös korkeimman oikeuden päätös erään koiran omistajuussuhteista. Vai saako toisen koiria myydä eteenpäin?

    • Arja

      Siinä Korkein oukeus määräsi koiran omistajuuden minulle myös olen ihmisille esittänyt tämän dokumentin niin siinä ei ole mitään epäselvää.

      Pentu oli 6 viikkoa kun menehtyi minun syliini ja mikään isokoira EI ollut raadellut kyseistä pentua.

      Jos nämä asiat KIINNOSTAA teitä niin hirveästi niin voin laittaa kyseisestä OIKEUDEN KÄYNNISTÄ IHAN FAKTAT mutta siinä tulee kasvattajankin nimi julki sitte.

    • hihhahho

      laita samalla kopio pentueilmoituksesta!

    • Arja

      No Bööö666 sinähän et loppujen lopuksi tiiä montako on ja montako EI oo koton. Ja onhan on kumma että minua ruvetaan täällä nimillä mainitsemaan ja yritetään vetää lokaan. Tämän sivul yllä pitäjä voisi poistaa minusta koskevat jutut VÄLITTÖMÄSTI. Jokainen tietää numeroni niin voi soittaa vai eikö uskalleta !!!!!!!!!!!

    • kaalimaan vartija

      minnes ne koirat on kadonnu? ei taida haluta vastata tuokaan kysymyksiin.

    • Arja

      Niin ja sen verran että en ole istunut Oikeudessa kuin yhden kerran koira asiasta ja todistajana olen ollut yhdessä...Mä tasan tarkkaan tiiän missä on mikäkin koira...Ja mun pentue ilmoitus EI kuulu tänne vaan se on oikeessa paikassa kennelliitossa.

      TÄMÄN SIVUN YLLÄPIDOLLE ETTÄ ARVIIN NU IP OSOITTEET POLIISEILLE.

    • käppänä2

      Falkenholm vei myös käppänänartun jalostustarkkiin 2 viikkoa keisarileikkauksen jälkeen. Tästä oli oikein rotujärjestön lehdessäkin. Oikein asiansa tietävä kasvattaja.

      • Arja

        Niin ja sen olen julkisesti myöntänyt...


      • Arja
        Arja kirjoitti:

        Niin ja sen olen julkisesti myöntänyt...

        Rikosilmoitus
        Vastaanottaja Poliisi
        Vastaanottonumero 137173745
        Vastaanottoaika 26.04.2012 klo 16:35
        Liitetiedostot
        Nimi
        1 Kärsämäki.htm


      • entinen tuttu
        Arja kirjoitti:

        Rikosilmoitus
        Vastaanottaja Poliisi
        Vastaanottonumero 137173745
        Vastaanottoaika 26.04.2012 klo 16:35
        Liitetiedostot
        Nimi
        1 Kärsämäki.htm

        arja teit minun mielestä hienon teon ja toivottavasti poliisitkin lukevat kaiken tästä palstasta eiköhän heilläkin ala pikkuhiljaa hälytyskellot soimaan


    • hihhahho

      Hyvä että teit ilmoituksen tästä sivustosta! :) Tutkitaan sitten siinä kaikkien muidenkin puheet ja väitteet. Eiköhän näissä keskusteluissa ole noita kunnianloukkaukseen vaadittavia kommentointeja myös itseltäsi.

    • joka toiselle kuop..

      joo, eipä oo Arjalla paljon varaa meuhkata, että täytyy tehä tutkintapyyntöjä tästä ketjusta, koska hänen nimeensä on ruvettu täällä mainitsemaan. Eiköhän se oo myös arja ite, joka on täällä Ukkosta vetäny lokaan, ja syvälle. Arjan kannattaa miettiä ihan omia tekemisiään ja sanomisiaan, ennen ku ketään muuta syyttelee mistään. Tässä ketjussa on myös paljon Ukkosesta puhuttu silkkaa paskaa, joten on hyvä, että tieto ketjusta on mennyt poliisille. Arjasta ei ole puhuttu nimeksikään sitä vertaa, mitä on Arja itsekin jauhanut Ukkosesta.

      Ja toiseksi, Arjalla ei ole mitään varaa tuomita kenenkään koiratouhuja. Vai onko Arjan toiminta jonkun mielestä hyväksyttävää? Sijoitellaan koiria useampaan paikkaan, haetaan syyttä suotta pois sijoituskodistaan, pidetään rahat sijoituksesta itsellään, sijoitetaan uudestaan, ja taas pidetään rahat itsellä. Näin Arja saa rahat n. 3-4 kertaa/koira :) Ja sitten kun on hölmöilty käppänäpentueen kanssa ja nolattu itsensä käppänäpiireissä, puhutaankin rodunvaihdosta, ettei tarvitse enää käppänäpiireihin päin katsoakkaan. Siinä vaiheessa pistetään vaan käppänät eteenpäin, ja ruvetaan "kasvattamaan" saksanpaimenkoiria. Ja tämä myös on totta, että Arjan käppänäpentueessa on ollut 5 pentua, ja ainoastaan 4 rekattu. Yksi kun on kuollut "salaperäisesti".

      Amanda-kaukkarille Arja taasen on etsinyt loppuelämän kotia, ja vienyt sen Ukkoselle. Sitten kun Amandalla on yhtäkkiä ollutkin pennut, onkin koira olevinaan edelleen Arjan, ja Arja yrittää kokonaisen facebook-ryhmän saada mukaansa hoitamaan asiaa, että saa Amandan ja pennut itselleen. Arja myös isoon ääneen mesoaa Ukkosen eläintenpitokielloista ja muista, vaikka Ukkosella ei moisia ole ollutkaan. (Asia tiedusteltu käräjäoikeudesta)

      Arjalla olisi nyt viimeistään aika katsoa peiliin, ja miettiä katsooko sieltä takaisin niin täydellinen ihminen kun hän itse antaa ymmärtää. Onko Arjalla omien hölmöilyjensä (joista siis en tässä kaikkea rupee mainitsemaan, kun Arjalla tuntuu olevan joku pakkomielle yrittää nostaa kanteita kaikkia vastaan korvausrahojen toivossa) jälkeen MITÄÄN varaa puhua Ukkosen touhuista. Mutta hyvä, jos ketju on poliisille ilmiannettu, poliisi tutkii varmasti asian, ja Arjallekin napsahtaa vielä nalli omaan nilkkaan :) Koiran kasvattaminen kun ei pitäisi olla rahantoivossa tehtyä, vaan sitä pitäisi tehdä sydämestä. Koiria pitäisi jalostaa säilyttämällä rotu terveenä ja puhtaana, eli oma kasvattama rotu tulisi tuntea hyvin, ei suinkaan tehdä pentuja aina kun mahdollista, ja vaihtaa rotua kun edellisessä rotujärjestössä on omat kasvot menetetty. Sama kun itse olisin ensin vaikkapa tarjoilija, saisin kenkää työpaikastani kun jäisin kiinni virheistäni, vaikkapa varastamisesta, seuraavaksi rupeaisin ammattitaitoiseksi autoasentajaksi, ilman minkäänlaista kokemusta, perustellen "on mulla joskus ollu auto, kakski!" :) tervetuloa vaan tuomaan autoa korjattavaks, teen sitä koko sydämestäni ja työkin on huippulaadukasta kun on vähän käytettyjä työkaluja ;)

    • Arja

      No hyvä kun te sen tiiätte...

    • joka toiselle kuop..

      miks meijän pitäis uskoa kuulopuheisiin ukkosesta, mut kuulopuheet ja faktat susta ei oo vedenpitäviä? kerroppa siihe hyvä selitys Arja :)

    • arvaasvaankuka

      Tää on ehkä maailman noloin paikka kun täällä voi huudella nimettömänä...

      • arvaasvaankuka

        Niin joo ja jos pyytäisin että Teemaxin kennelin omistaja antaisi meille pennun hoito - ja kasvatusohjeita... On kai aikamoisia ohjeita.


    • ou jeah

      on kovasti niin pitkä ketju, etten jaksanut lukea loppuun, pyydän anteeksi! oma mielipiteeni tästä narkkari, pentutehtailija,varkaasta, eäinrääkkääjästästä on hyvin selvä! kannattaa todella jatkaa touhuja, poliisi on tietoinen
      asioistanne. ei auttanu naimisiin menokaan....

    • hähää

      :D Kumpaakohan mahdollisesti tarkoitat noista kahdesta täällä loppupäässä mainitusta..?

    • Widdu mitä sakkia

      Jo vain =)

    • ihmetyttää..

      Kuinkakohan Falkenholm meinaa saada 9 kaukkarinpentua joilla on ikää jo nyt 3kk ja emän mahtumaan kerrostaloasuntoon ? Kun niin mainostaa että käräjäoikeus pennut ja emän hänelle määrää takaisin.

      Lisäksi kiinnostaa tietää kun hän on itse ostanut varastetun koiran, niin miksi se silloin kuuluu hänelle, mutta sitten jos joku muu on ostanut häneltä hänen mielestään varastetun koiran niin sekin kuuluu hänelle?

      • RAlJA

        Onko ne kaikki pennut myymättä?! Kuka niitä hoitaa nyt?!


    • puuntakaa

      Niin ja on se jännää että sinne on syntyny Sakemannin pentue jossa ollut 3 pentua ja 2 niistä kuollut heti ja vielä lisäksi siellä on Kelpien pennut...Että näin

    • perehtynyt

      En tiedä, että onko kenties tälläkin palstalla keskustelevat "koiraihmiset" kuulleet viruksesta nimeltä herpes.. Kannattaapi tutkia asiaa.. Toisekseen kun pentueita syntyy, niin vaikka olisi kuinka tarkkaan yhdistelmät katsottu ja tutkittu taustat, niin siltikin pennut saattavat kuolla. Elämän kiertokulku katsokaas.. Kaikki koirat kun eivät helvetin hyvälle paperilla näyttävästä yhdistelmästä riippumattakaan välttämättää toteudu, tai sovi toisilleen niin hyvin että pentuetta ylipäätään syntyy saati että kaikki pennut aina selviytyisivät hengissä..

      Mielestäni epäilyttävämpää on se että pentueesta kuolisi pentu 6 viikon iässä ilman mitään järkevää selitystä.. Niinkuin Falkenholmin kennelin EJ-rekatussa pentueessa kävi. Ja Falkenholm varmaan jopa myös ymmärtää sen, että pentueita kuolee, sillä niinhän kävi hänelle itselleenkin viime keväänä yhden kokonaisen pentueen kanssa, että kaikki kuolivat..

      Jännä että täällä jauhetaan paskaa ja syytellään ihmistä varmistamatta asioita joko ihmiseltä itseltään tai joltain joka asioista tietää.. Eläinsuojelu on erään henkilön ilmoituksista johtuen tehnyt tarkastuksen reilu viikko sitten ja olen henkilökohtaisesti nuo paperit nähnyt. Sen lisäksi että kaikki asiat olivat niinkuin pitääkin, niin ko.kaukkaripennut ovat saaneet kehut tarkastuksessa. Nämä idiootit jos tarttuvat siihen että raportissa lukee "kaukasianpaimenkoira emän nisät roikkuvat" olisivat voineet myös perehtyä siihen loppulauseeseen "mikä on ymmärrettävää, koska emällä on 10.2.2012 syntyneet pennut, joita se on imettänyt".. Käsittääkseni narttukoira kuitenkin vaatii täyteen palautumiseen 9 pennun pentueen jälkeen jonkun aikaa..

      Pentuja hoitaa ihminen, joka on asiaan perehtynyt ja pennut ovat todella hyvinvoivia ja kasvaneet ja kehittyneet normaalisti. Tämänkin voi ko.raportista lukea. Kelpie-pentueen emä on myöskin samalla tarkastettu ja sen kuntoa kehuttu muutama päivä ennen synnytystä. Kuten myös ko.sakemanninarttu ja sen elossa oleva pentu, joka oli muuten syntyessään niin pieni, että ilman asiantuntevaa hoitoa edes se ei olisi tuosta pentueesta jäänyt eloon.

      Ja nimimerkki puuntakaa.. ei kannata olla katkera sen takia, että et saanut pentueista haluamaasi pentua.. Henkilöllisyytesi kun tiedetään, niin kommentointisi vaikuttavat suhteellisen naurettavilta.. Oikein asiantunteva kasvattaja jos et kerta tiedä miten narttu synnytyksestä palautuu, saati että kaikkia koiranpentuja ei vaan ole tarkoitettu syntymään, saati elämään.

    • ://

      Että tällä kertaa herppes-virus. Ja nyt sitten kannattaisi ihan ajatuksella tutkia tosiaankin tuon taudin kuva ennenkuin rupeaa itse sen piikkiin laittamaan. Kai ne pennut sitten lähetettiin avattavaksi??

    • ://

      Nii, piti vielä kysyä että mistäs se virus sitten oikeen tuli???

    • ://

      No selittääkö tämä sitten myös että nartun edellisestä pentueesta kuoli useita? Ainahan se on helppo keksiä syitä tapahtuneelle ja yrittää vältellä peiliin katsomista. Käsittääkseni ruumiinavaus on ainoa konsti saada selville oliko kyseessä herppes-virus, vai onko sille tehty koti-ruumiinavaus, kun onnistuuhan kyseiseltä koti-krematorionkin pito.

      Niin ja jos vielä palataan tuohon narttuun, käsittääkseni se on myyty ehdolla, että sitä ei käytetä jalostukseen. Mahtaisikohan syynä olla juurikin nuo pentukuolemat?.

      Kuinka pitkään tätä viimeistä yhdistelmää oli harkittu ja suunniteltu? Olen kyllä kuullut jotain ihan muuta.

      Ja tuosta asiaan perehtyneestä henkilöstä voidaan olla montaa mieltä, tai onhan se täältäkin luettavissa kuinka perhtynyt ja osaava kasvattaja on kyseessä. ;D

      Ja sitten myös ihan väkisinkin hymyilyttää se, että jos AF:ltä kuolee pentu 6 viikon ikäisenä, niin sen on pakko olla jotain outoa, mutta siinähän ei ole mitään outoa kun tältä kuolee pentuja (kuollut myös 5-6 viikon ikäisenä), saatikka kun äkillisesti aikuiset koirat kuolevat. Entä se kerta kun meni narttu ja kaikki pennut, missä tämä asiaan perehtynyt hoitaja silloin oli?

    • Ransuki

      No niin nyt on sitten vedetty mukaan herpesviruksen vuoksi myös uros, eli pentueen isä. Eihän sitä nyt voi enää muut käyttää kun kantaa virusta.
      Kyllä tuollaisen koiramäärän pennuttjan olisi luullut käyttävän rokotetta. Vaan kun ei taida olla tavallisetkaan rokotukset kunnossa.

    • :////

      Ei ole minkäänmoiset rokotukset kunnossa. Ja tällä ihmisellä on outo tapa vetää kaikki mukanaan pohjaan ja sotkea ihmisten asiat. Useamman kasvattajan kannattaisikin miettiä, että haluaako oman nimensä liitettävän kyseiseen henkilöön.

    • perehtynyt

      ootko käyny kattomassa koirien rokotuskortit? :D Jännä homma että eivät ole kunnossa, kun osa on kehissäkin käynyt ja näyttelyissä rokotukset tarkastetaan aina.. :D

      Mites Arja muuten nuo Amandan rokotukset? kun et oo vastannu vaikka sulta on niitä tiedusteltu? Kun olis ihan hyvä varmaan tietää että uusitaanko sille nyt rokotukset vai onko ne voimassa..? Vai onko peräti käynyt niin ettei sitä ole koskaan rokotettu et pitää eka antaa rokotus ja hakea sitten vielä se vahviste?

      Ja missäänhän tuolla ei oo sanottu että sakunartulla on herpes.. On vaan todettu sen olevan yks vaihtoehto.. Pentuja kun valitettavasti kuolee ihan jokaisella kasvattajalla joskus. Ja aikuisiakin koiria saattaa kuolla erinäisiinkin sairauksiin.. AF:n pennun kuolema on ollut tuossa vaan esimerkkinä siitä, että niin käy muillekin.. Pentuja ja pentueita kuolee. Se on elämänkiertokulku ja kaikkia kun ei ole vaan tarkoitettu elämään. Niin on myös ihmisten kanssa.

    • säälipennut

      Eiks Ukkosen ois pitäny Amanda rokottaa kun astuttikin jos ei saanu rokotustodistusta Arjalta. Pennuthan voi onneksi nykyään rokottaa jo 8 viikkosena niin kannattaa tehdä Amandan pennuille. Vai onko Amandan pennut minkä ikäsiä? Entä ne muut pennut? Siellähän on siis neljät pennut samaan aikaan, huh, on siinä vilskettä kerrakseen.

    • Sata Salamaa

      Ukkosellako neljät pennut?!

    • lisää paskaa..

      Ukkosella ei todellakaan ole neljiä pentuja.. :D Ei ollut ainakaan vielä tossa vartti sitten! :D Eikä muuten ole yhtään tiinettä narttuakaan, joten ei ehdi kyllä ennen tällä hetkellä olevien pentujen luovutusikää edes neljättä pentuetta tulla..

      Ja eiköhän koiran normirokotukset pitäisi 2 vuotiaalla koiralla olla voimassa, että joku siellä on aiemmin jättänyt vastuunsa hoitamatta jos koiran rokotukset eivät voimassa ole.. Ainakin mun käsityksen mukaan koira rokotetaan 1 vuotiaana ja sitten seuraavan kerran 3 vuoden päästä siitä nykyohjeen mukaan..

      Ja etköhän sä niitten pentujen iän tiedä kun kerta tunnut olevan niin hyvin perillä asioista.. ;)

    • jepjep..

      Niin ja kun oot noin perehtyny, niin Marjan kanssa tossa just puhuin ni se käski kysyä sulta että mikäköhän narttu siltä on kuollu pentuineen kun ei ite tienny..

    • Tilpitappi

      No ainakin Orivedellä oli eteisessä kuollut saksanpaimenkoira pentuineen vastassa...

    • justiinsajoojust

      Hah! :D Jännästi tuntuu tuo muisti ihmisillä hieman reistailevan. Orivedellä pennut tehnyt sakemanni on kyllä kuollut jo, mutta kuoli kyllä ihan eläinlääkärin piikistä..

      • erkkiniminen

        Eläinlääkärin piikistä on varmaan kuollut joku Orivedelläkin, mutta emä pentuineen oli kuollut nälkään/kylmään talvella lämmittämättömään eteiseen eli kuistille. Samoin pikkukoira oli kuollut tarhaan eli ulos. Sanoo Ukkonen mitä tahansa näin on tosiasia ja ihan häneltä itseltään ei keneltäkään muulta. Kaikki nämä asiat täällä on hänen tekemiään eikä kenenkään muun, turha tarinoida että hänet sekoitetaan johonkuhun toiseen ihmiseen.


      • pässit
        erkkiniminen kirjoitti:

        Eläinlääkärin piikistä on varmaan kuollut joku Orivedelläkin, mutta emä pentuineen oli kuollut nälkään/kylmään talvella lämmittämättömään eteiseen eli kuistille. Samoin pikkukoira oli kuollut tarhaan eli ulos. Sanoo Ukkonen mitä tahansa näin on tosiasia ja ihan häneltä itseltään ei keneltäkään muulta. Kaikki nämä asiat täällä on hänen tekemiään eikä kenenkään muun, turha tarinoida että hänet sekoitetaan johonkuhun toiseen ihmiseen.

        Kumma kuitenki ku tällä Ukkonen/Leiviskällä ei oo ainakaa viimesen kymmenen vuoden aikana ollu mitään eläintenpito kieltoa vaikka jotku epätoivoissaa sille säännöllisesti tarkastajia soittaakin :O ja jännä myös että palstan mukaan toiminta on jatkunu yli 30 vuotta, kovin on nuorena nykyään n.45v naikkonen touhunsa alottanu :O ja kyllähän sitä sen verran on ainaki sotkettu toisee ihmisee, että sanotaa hällä olleen eläintenpitokieltoja, vaikka.ne on tpsiasiassa ollu hieman vanhemmalla ja aivan eri sukunimellä varustetulla marjalla.. Noiki tiedot teistä JOKAINEN voi itse tarkistaa käräjäoikeudesta ennen ku huutelee sanaakaa paskaa


      • Faktahommaniin
        erkkiniminen kirjoitti:

        Eläinlääkärin piikistä on varmaan kuollut joku Orivedelläkin, mutta emä pentuineen oli kuollut nälkään/kylmään talvella lämmittämättömään eteiseen eli kuistille. Samoin pikkukoira oli kuollut tarhaan eli ulos. Sanoo Ukkonen mitä tahansa näin on tosiasia ja ihan häneltä itseltään ei keneltäkään muulta. Kaikki nämä asiat täällä on hänen tekemiään eikä kenenkään muun, turha tarinoida että hänet sekoitetaan johonkuhun toiseen ihmiseen.

        Pikkukoiran joka oli jäänyt tarhaverkkoa nojaavan ulko-oven alle, joka toimitti kopin virkaa... näki useampi oriveteläinen kun tarhaus sijaitsi kävelytien varrella.
        Sakemannin kuolleena pentuineen löysi mies joka tuli hakemaan yhtä sillä erää pelastettavaa koiraa (pyreneittenmastiffia) sieltä.


      • Cow-boy
        pässit kirjoitti:

        Kumma kuitenki ku tällä Ukkonen/Leiviskällä ei oo ainakaa viimesen kymmenen vuoden aikana ollu mitään eläintenpito kieltoa vaikka jotku epätoivoissaa sille säännöllisesti tarkastajia soittaakin :O ja jännä myös että palstan mukaan toiminta on jatkunu yli 30 vuotta, kovin on nuorena nykyään n.45v naikkonen touhunsa alottanu :O ja kyllähän sitä sen verran on ainaki sotkettu toisee ihmisee, että sanotaa hällä olleen eläintenpitokieltoja, vaikka.ne on tpsiasiassa ollu hieman vanhemmalla ja aivan eri sukunimellä varustetulla marjalla.. Noiki tiedot teistä JOKAINEN voi itse tarkistaa käräjäoikeudesta ennen ku huutelee sanaakaa paskaa

        Eipä tuolla vanhalla Marjalla ole ollut eläintenpitokieltoa, ainostaan rekisteröintikieltoja ja kyllä enempi kärsinyt siitä että heidät sekoitettiin kuin tämä nuorempi(?) Marja.


      • Helmimuori
        pässit kirjoitti:

        Kumma kuitenki ku tällä Ukkonen/Leiviskällä ei oo ainakaa viimesen kymmenen vuoden aikana ollu mitään eläintenpito kieltoa vaikka jotku epätoivoissaa sille säännöllisesti tarkastajia soittaakin :O ja jännä myös että palstan mukaan toiminta on jatkunu yli 30 vuotta, kovin on nuorena nykyään n.45v naikkonen touhunsa alottanu :O ja kyllähän sitä sen verran on ainaki sotkettu toisee ihmisee, että sanotaa hällä olleen eläintenpitokieltoja, vaikka.ne on tpsiasiassa ollu hieman vanhemmalla ja aivan eri sukunimellä varustetulla marjalla.. Noiki tiedot teistä JOKAINEN voi itse tarkistaa käräjäoikeudesta ennen ku huutelee sanaakaa paskaa

        Minkä paikkakunnan käräjiltä voisi tarkastaa? Ja kuinka vanhat päätökset saa?


    • :DD

      Juurikin näin! Yksi epätoivoisesti yrittää puolustaa sillä tiedolla mitä hänelle puhelimessa sanotaan ja me kaikki tämän henkilön tuntevat olemme väärässä ja valehtelemme?!?!? Se on taas onnistunut saamaan jonkun pikkulikan uskomaan valheensa. Normi setti...

    • puuntakaa

      Marja Ukkonen / Leiviskä on sitten itse puhunut ja laitellut viestejä ihmisille missä hän kertoo Sakemannin pentueesta joista kuoli heti 2 ja 12 tunnin kuluessa syntyi vielä 1 joka vissiin on viel hengis ja Kelpien pentueessa syntyi 8 pentua joista on kuollut jo ainakin 1.... Ketäköhän Marjaa tuossa TAAS tarkoitetaan??? On se kumma kun Marja puhuu olevinaan muista mutta tarkoittaa itseään....Tuo henkilö joka puolustaa Marja Ukkosta/ Leiviskää niin tiedetään kuka olet koska viidakko rummut käy :-) Amandan pentuja siellä on vielä ainakin 3 kappaletta jollei enemmänkin....

    • hihhahho

      Eiköhän täällä ole useampikin ihminen puolustanut, eikä pelkästään yksi.. :) Mulla on tästä ihan faktatietokin olemassa. Haukkujia vaikuttaisi olevan IP-osoitteiden perusteella tällä hetkellä 2 kappaletta tuon yhden tunnistettavan joka omaa numeroansakin täällä on jakanut lisäksi..

      Enemmänkin tekisi mieli kommentoida, mutta en viitsi vaivautua. :) puuntakaa taitaa olla katkera kun jäi pentu saamatta..

    • jepjep

      Mokkuloissa tuppaa juu vaihtumaan noi IP-osoitteet aika tiuhaan niin äkkiähän niitä puolustajia on "useampi".

    • orves

      Faktatietoa on muillakin ip osoitteista :) Tosin tutkinnassa on vain osa näistä kommenteista. Kai myös muistatte että fb yksityisviestitkin on saatavilla vaikka olisivat jo poistettu. Ukkonenhan niitä on lähetellyt tiuhaan tahtiin kuinka hänet sekoitetaan toiseen ihmiseen. Amandan pennuista on ollut kovaa viestitystä myöskin.
      Olitteko puolustelijat sen synttäreillä? Muutama vuosi on tainnu unohtua välistä.

    • puunedestä

      Pistääpi hymyilyttämään... Minkä pennun tuo puuntakaa on mahtanut haluta?? Neiti etsivä voisi nyt hieman tarkistella niitä saamiaan tietoja, koska en usko että kukaan näistä asioista tietävä tuolta haluaa pentua. Ja mitä tuohon käräjäoikeuden päätöksiin tulee, niin ei niitä nyt kyllä ihan puhelimitse saa ja jos kerran puhtaat jauhot on pussissa, niin miksi se sitten sinulle ainoalle ja parhaalle ystävälleen valehteli syntymä aikansa?? ;D

    • puun takaa

      APULASSA HYVIN MIELENKIINTOINEN ILMOITUS Myydään rekisteröidyt...

      Kaukasianpaimenkoiran pennut
      Vielä vapaana omaa kotia vailla 1 u 2 n. s 10.02.2012
      pennut sirutettu,rokotettu, reippaita,avoimia luonteeltaan.
      Vanhemmat terveyskuvattu,luonteiltaan tervepäisiä.
      Pihanvahdiksi,Turkistarhoille,Emolehmätiloille,Pihatto navetoille,Koneyrityksille,Monen moisiin Harrastuksiin.

      Paikkakunta: Kestilä
      Marja 0417246087/Marja email (ilmoitus jätetty 16/5/2012)

    • :DDDD

      tää falkenholmi soittelee jatkuvasti eläinsuojelua tarkastamaan ukkosen torppaan ja aina on saanu kuitenki puhtaat paperit, mitenhä falkenholmin laita? mm. nimistä pois mystisesti lähteny käppänä, joka oliki hovissa todettu aivan toisen ihmisen koiraks :D tommosella akalla ainaki on varaa jauhaa toisista paskaa kun itellä on koko ajan sotkuja koirien omistajuussuhteiden kanssa :)

    • Eropata

      Moni muukin soittelee, onhan Ukkosen hyvä huomata että on valvonnassa.
      Ei ihan kaikki ole kunnossa ollut kuitenkaan koska uusintarkastuksista on päätetty niin että tarkastuksia tulevaisuudessakin on ilman kenenkään soittoja.

    • Arja

      Voin laittaa Facebookiin julkiseksi tuon asiakirjan jossa Hovioikeus määräsi Wilhellmiinan rannan-jätkän meille ja hän sattuu olemaan se kääpiösnautseri, että se joka sen osaa tälle sivulle kopioida niin saa kopioida. Mulla on myös omal seinäl kaikki Eläinlääkärin käynnit ja mul on kaikki ok. MUA on turha syyttää ukkoselle tarkastuksia soittelemasta.

    • hihhahho

      Ehkäpä ei ollut kyse tosta rannan-jätkästä.. :D äimän-käki on tainnut siirtyä ihan päätöksillä takaisin kasvattajan nimiin oikeuden kautta.. :D

      • Arja

        Sissi juu kun ei ollut samoja papereita näyttää kuin Rannan-jätkästä, niin siitä on samassa lapussa juu päätös... Entäs sitten


      • Arja
        Arja kirjoitti:

        Sissi juu kun ei ollut samoja papereita näyttää kuin Rannan-jätkästä, niin siitä on samassa lapussa juu päätös... Entäs sitten

        Mutta DDD kirjotuksessa lukee selvästi käppänästä :-)


    • hihhahho

      se on kato niin ku sunkin tapauksessa.. :D ihmisille sattuu virheitä!

    • Arjan EX-Ystävä

      TUNNOLLINEN kasvattaja/koiranomistaja rokotuttaa koiransa.
      TUNNOLLINEN kasvattaja/koiranomistaja varmistaa koiriensa ostopaperit ja sen että myyjä on laillisesti oikeutettu koiran myymään.
      TUNNOLLINEN kasvattaja/koiranomistaja ei hanki 8 vuoden aikana yli 20 erirotuista koiraa ja myy niitä ympäriinsä välittämättä siitä mihin koirat joutuvat.
      TUNNOLLINEN kasvattaja/koiranomistaja ei vaihda kasvattamaansa rotua siinä vaiheessa kun hänelle kieltäydytään ko.rodun edustajia enää myymästä epäselvyyksien takia.
      TUNNOLLINEN kasvattaja/koiranomistaja varmistaa koiriensa turvallisuuden joka tilanteessa. Erityisesti pentukoirien, jotka ovat herkkiä ottamaan vaikutteita esim.joutuessaan hyökkäiyksen kohteeksi.
      TUNNOLLINEN kasvattaja/koiranomistaja EI VIE KOIRAA 2 VIIKKOA SEKTION JÄLKEEN JALOSTUSTARKASTUKSEEN.
      TUNNOLLINEN kasvattaja/koiranomistaja ei säilytä kuollutta koiraa edelleen pakastimessa ja valehtele lähettäneensä sen jo EVIRAlle useita kuukausia sitten.
      TUNNOLLINEN kasvattaja/koiranomistaja ei jätä koiraansa "hoitoon" puoleksi vuodeksi ilman sopimuksia siitä että kyseessä on väliaikaisratkaisu.

      SITOUMUSKASVATTAJA hoitaa että hänen pentueensa ovat rekisteröintikelpoisia.
      SITOUMUSKASVATTAJA ei myy, eikä välitä paperittomia, siruttamattomia koiria.
      SITOUMUSKASVATTAJA tekee kaikki koiriinsa liittyvät paperit kennelliiton lomakkeille!
      SITOUMUSKASVATTAJA perehtyy kasvattamaansa rotuun ja sen ominaisuuksiin ja pyrkii jalostuksellisesti kehittämään rotua, ei lisäämään määrää.

      Lisäksi voisin vielä liittää tähän kirjoituksen käppänälehdestä koskien SITUMUSKASVATTAJA Arja Falkenholmia. Tämä kertoo mielestäni jo hyvin paljon siitä kuinka TUNNOLLINEN JA REHELLINEN ko.ihminen on, ottaen huomioon, ettei tässä edes käsitellä pentujen rekisteröintiin liittyneitä epäselvyyksiä mm. siitä että narttu oli astutushetkellä alle vuoden vanha ja silmätarkki on tehty vasta astutuksen jälkeen. Keisarileikatut pennut ovat olleet täysiaikaisia, 47 vuorokaudella syntyneet ei pennut yleensä eloon jää..

      Käppänälehdestä luettua:

      "Muuten hyvin sujuneessa jalostustarkastustilaisuudessa 29.10.2011 eräs kasvattaja toi tarkastukseen hyvin nuoren nartun, jolla oli kahden viikon ikäiset pennut. Hallitus ja jalostustoimikunta ovat käsitelleet tapahtunutta ja tuomitsevat jyrkästi kasvattajan toiminnan. Emän, jolla on näin nuoret pennut, tulee olla pentulaatikossa rauhallisessa paikassa eikä esillä missään koiratapahtumassa. Jalostustoimikunta lähettää Suomen Kennelliittoon selvityksen tapahtuneesta ja pyytää Kennelliittoa ryhtymään mahdollisiin toimenpiteisiin.
      1.1.2012 voimaan astuvissa koiranäyttelysäännöissä kielletään nartun osallistuminen näyttelyyn 30 vuorokautta ennen laskettua aikaa (laskettu aika on 63 vrl ensimmäisestä astutuksesta). Synnyttänyt narttu ei saa osallistua alle 75 vrk synnytyksen jälkeen. Mielestäni tämä olisi oikein sopiva sääntö koskemaan myös kaikkia muita koiratapahtumia."

    • Arja

      Mulla ei ole mitään kuollutta pentua kylläkään kotona ja mulla ei ole mitään Ex ystäviä!!!!!!!!!!!!!!!!

    • tosi on

      tulet naapuri vielä huomaan ovatko ukkoset puolustuksesi arvoisia

    • lisää paskaa vaan

      :D Mistäs Arja löytyy ton sun EJ-rekisteröidyn pentueen pentu nro5...? :D ite väitit et se on Eviralle lähetetty, jännästi niillä ei siitä tietoja ole.. ;)

    • kysynpä vaan

      Ja erikoinen täti tämä kovaan ääneen huutava "kasvattaja" kun nyt jo kauppaa sakemannejakin terveystakuulla. Moniko on kuullut tämmöisestä että jos uros ei astu kuin pari narttua niin pennut ovat varmasti terveitä?

    • hämmästynyt

      kaukkareita ei ole sirutettu tämä on fakta tieto

    • ihmettelenhuvikseni

      Onkos täällä kukaan ihan OIKEESTI käynyt tarkastamassa PAIKAN PÄÄLLÄ miten asiat on ?! Tuntuu olevan tosi paljon "FAKTA TIETOA", vaikkei kukaan oikeesti tiiä mistään mitää :D Onnekseni, itse tiedän missä koirani menevät(myydyt koirat), ja kenen omistuksessa ne oikeasti on. Ja voin huokaista helpotuksesta kun tiedän missä Amanda on, ja miten pennut voivat, ja kenelle Amanda oikeasti kuuluu, ei Arjalle, luojalle kiitos, yksi koira taas pelastettu. Vielä kiinnostaisi yksi asia, joka koskee Arjaa, olethan Arja kuulolla? Miten on Wilhellmiinan Latwa-Lahon omistajuus ? Eikös sen kohta pitäisi vaihtua, vai meinasitko siihenkin asiaan keksiä jonkun omituisen syyn, ettei omistajuusvaihdu ? Ihan näin mielenkiinnolla kyselen.

    • juorukerholaisille

      Mitä VITTUA asia kuuluu suomifoorumiin, oletteko niin kädettömiä ettette saa keskinäisiä välejänne muuten selvitetyiksi?????????????!

    • tämmöstätänään

      Tässä se nyt sit nähdään kuinka "huonosti" Ukkonen koiriansa kasvattaa..Mutta, onnittelut Ukkosen kasvatille. Bandicoots Freedom tänään Porissa ERI JUK2!!! ;)

      • Ketutus huipussaan

        ÖÖÖÖÖ??? Siis mitä kettua??? Ottaako täällä nyt kasvattaja itselleen kunnian koiran saamasta näyttely tuloksesta?? Ensinnäkin koiran nimi on kirjoitettu vääriin ja sitten toiseksi päästään asiaan; Koira joka sai Porissa erin oli 4 kuukauden kun lähti kyseisen kasvattajan luota nykyiselle omistajalle, pentu painoi tuolloin 25kg, ranteet olivat todella pahasti painuneet alas (tietääkseni tästä on kuvia todisteena) ja pentu ei jaksanut/pystynyt ottamaan juoksu askelia. Kasvattajan selitys asiaan oli, että pentu oli ollut serran kanssa samassa tarhassa ja olivat molemmat vapaalla ruokinnalla. Kuinka monelle muulle tulee mieleen pitää pentua vapaalla ruokinnalla?????? Eli kunnia koiran pärjäämisestä kuuluu kyllä ihan jollekkin muulle kuin kyseiselle kasvattajalle!!!!


    • Arja

      Täällä todellakin puhutaan ainakin mun asioista niin paljon PASKAA että hävettää, yksikin täällä huutelijoista on huumeiden käyttäjä ja kasvattaja että hakataan ihmisilt ihan polvilumpioitakin rikki...Amanda ja pennut kuuluvat meille jja siitä on tämän yhden ihmisen ihan turha huuella mitään ja turha sekaantuu mun asioihin... EI OO EES POKKAA LAITTAA OMII NIMII ESILLE!!!!

      • ihmettelenvain

        Et siis itse puhu pa*kaa ollenkaa muista ?! :D Huhu mitä juttuja sä YLEISESTI uskallat muista ihmisistä puhua. Et varmaan tiennyt, että tuommoisista huuteluista, mitä yllä mainitset, voi nostaa kunnianloukkauksesta syytteen ?! Ja kun kerran niin hävettää mitä muut susta puhuu, niin eikös sua itseään hävetä esim. tuo äskeinen kommenttisi, haukkua jotain ihmistä huumeiden käyttäjäksi/kasvattajaksi ja vielä väittää että on tehnyt törkeän pahoinpitelyn ?! Saaneen kysyä, millä todistein noin väität ? Ja mä vähän epäilen, että Amanda pennut, eivät enään tulevaisuudessa sulle kuulu. Ihmettelen että mistä tiedät kuka on kukakin täällä kommentoijista, jos ei omilla nimillä täällä kirjoittele ? Mutta se on hyvä, ettet sinä puhu muista ihmisistä pa*kaa, tai ainakin niin väität. Niin ja vielä palaan tuohon huumeiden käyttäjään/kasvattajaan/pahoinpitelijään, onko se joku sinun tuttusi jonka kanssa on välit mennyt, kun noin jyrkästi hänestä puhut ? Ja onko sinulla ihan todisteet, että hän on tuommoinen, mitä mainitset ? Kyselen vain sen takia, että saatat oikeasti joutua ongelmiin tuommoisesta yleisestä huutelusta..


    • Arja

      Mä todellakin tiedän missä minulta lähtenyt kukin koira on... Ja mitä Mikoon tulee ei kuulu muille kun minun ja sen perheen väliin missä hän on!!!!

    • Arja

      On todisteitä kyllä tuosta mitä kirjotin...

      • ihmeissään.

        Olet varmaan myös ilmoittanut tuommoisista laittomuuksista poliisille, ja virkavalta tehnyt tarkastuksen, että asia pitää paikkansa? Onko hän saanut jo syytteet ?


    • Arja

      IHMEISSÄÄN VOI IHMETELLÄ SITÄ JA MIETTII !!!!!

      • ihmeissään.

        No tuosta voinkin sitten päätellä ettet ole ilmoittanut poliisille asiasta, joten siinä vaiheessa olet itsekin osallistunut kasvatukseen, et ole ilmiantanut häntä. Siitäkin voi saada syytteen, jos tietää, muttei ilmianna.


    • turhista turhin kasv

      ihan hanurista vedota täällä näyttelytuloksiin jonain kasvattajan koiranpidon ja rehellisyyden mittarina. Onhan näitä esimerkkejä snautserikennilistä, isoista valkoisista laumanvartijoista ja niin monesta muusta ihan lähivuosilta.

    • hämmästynyt

      eipä eilisseen menessä oltu sirutettu käsittääkseni koiranpennut sirutetaan jo ennen myyntiä

    • hämmästynyt

      eipä eilisseen menessä oltu sirutettu käsittääkseni koiranpennut sirutetaan jo ennen myyntiä

    • :D :D :D :D

      hämmästynyt voisi tarkistaa kyllä nyt lähteensä jo ihan oikeasti.. :D Pennut on sirutettu kaikki jo useampi viikko sitten.. Ennen luovutusikää.. :) Pentujen ensimmäinen rokotuskin on hoidettu Marjan toimesta jo ennen pentujen luovuttamista, koska Rouva Falkenholm ei suostunut Amandan rokotustietoja antamaan, niin ei voitu olla varmoja asiasta niin pennut rokotettiin myös.

      Hämmästynyt kun ei voi oikein mistään tietää tätä asiaa, kun ei ole rokotus tai sirutustodistuksia nähnyt, enkä kyllä usko hänen yhtään pentuakaan nähneen ja sirunlukijalla sirua tarkistaneen.. :D Tai jos on näin tehnyt niin ei hommaa sitten osaa kyllä tehdä.. :D

    • hämmästynyt

      sit pennun ostajan täytyy puhua perättömiä mitä en oikein usko hänen mukaansa kasvattaja oli meinannu et kaikki pennut sirutetaan myöhemmin

    • :D :D :D :D :D

      pennut rekisteröidään jälkikäteen, kuten kaikki on täältä varmaan lukeneet.. :D Sirutukset on hoidettu jo aikaa sitten.. Niistä ja rokotuksista kun sattuu olemaan todistukset olemassa.. :D Taitaa vaan olla niin että nimimerkki hämmästynyt on sama, kuin nimimerkki puuntakaa ja pari muutakin.. :D Se on Arja turha omalla facebook-seinällään itkeä et sua täällä kiusataan ku ite oot täällä koko ajan muita haukkumassa.. Noista IP-osoitteista kun edelleen pystyy päättelemään että jos on usealla nimimerkillä sama IP, niin kirjoittaja on sama.. :D Tosin myös kirjoitusvirheistä ja idiootista inttämisestä voi päätelllä ihan saman.. ;)

    • Karukoira

      Ei ole Ukkosen karhukoiria rekisteröity? Mikä mahtaa perimä olla? Ja sehän fiksua onkin itse soitella itselleen tarkastajia niin kovin on helppo laittaa koiria pois ja fiksata paikkoja.

    • älyhoi123

      jumalau*a miten täällä AIKUISET IHMISET jauhaa toisistaan sontaa! Annan teille pari ohjetta kuinka säilyttää oma maineensa, jos sellasta nyt ees on enää.

      1. Soita operaattorille, sulje internet liittymäsi.
      2. Sulje tietokoneesi.
      3. Kasva aikuiseksi, katsele peiliin ja mieti, onko käyttäytymisesi ollut viisasta.
      4. Sitten kun osaat käyttäytyä, avaa uusi internet liittymä.
      5. Palaa internetin ihmeelliseen maailmaan AIKUISENA!


      PS. kai tällä ruudinkeksijä sitoumuskasvattajalla on taskulaskin vieressä että saa tänne viestisä lähetettyä ;)

    • ne oikeat faktat..

      Marja Ukkosella hallussaan oleva kaukasianpaimenkoiranarttu Amanda EI OLE Arja Falkenholmin omistuksessa. Johtuen ihan siitä, että Arja Falkenholm omistaa kaukasianpaimenkoiran nimeltään Atsalea (tämän voi tarkistaa jalostusnetistä) ja Marja Ukkosen hallussa oleva kaukasianpaimenkoiranarttu on viralliselta nimeltään Awatar. Samasta pentueesta toinen narttupentu.

      Asia kävi ilmi viime viikolla kun Marja Ukkonen käytti koirat lonkka-ja kyynärkuvissa ja narttukoiran sirua lukiessa selvisi että koira ei ollut se joksi koiraa luultiin. Koiralla on pennut ja lääkäri on emon ja pennut tarkistanut ja vahvistanut että pennut synnyttänyt narttukoira on juurikin tämä Awatar, eikä Atsalea.

      Awatar -nimisen kaukasianpaimenkoiranartun virallinen omistaja on nyt Marja Ukkonen, joten Arja Falkenholmilla ei tähän narttuun ja sen pentuihin ole oikeutta.
      Pennut ovat syntyneet 10.2 ja lisätietoja saa Marja Ukkoselta.

      Toivotamme onnea Arja Falkenholmille omistamansa Atsalean etsinnöissä! :)

    • järkevää touhua

      ettäkö te herranjumala tiedä ennen kun joku lukee sirun mikä koira on kyseessä ja vielä tehtailette pentuja

      • mitäs huomenna

        eilen ne oli amandan pentuja ja tänään awatarin entäs huomenna tällä kertaa ihme ovat puhdasrotuisia


      • jovain
        mitäs huomenna kirjoitti:

        eilen ne oli amandan pentuja ja tänään awatarin entäs huomenna tällä kertaa ihme ovat puhdasrotuisia

        amanda ja awatarhan on sama koira, koska tätä awatarta on aina amandaksi kutsuttu ja tämä on ainoa kaukasianpaimenkoira joka näiden henkilöiden käsissä on näistä ollut, amanda vaan ei satu olemaan tämä atsalea joka paperilla on falkenholmin nimissä ;)


    • jovain

      mistäpä ite tietäisit ennen sirun lukua, että mikä koira on kyseessä, jos koirat on sekotettu jo pentuina tän kasvattajasta seuraavan omistajan toimesta, jolle siis oli kasvattajan/omistajan toimesta viety useampi pentu yhteiskasvatussopimuksen tarkoituksella?

      • hämmästynyt

        enpä oo ennen moista sekaanusta kuullu jos koira on ollu ennen arjan nimissä ja hoidossa olkoon nimeltään mikä tahansa miten se on siirtynyt marjan omistukseen kun sekaannus ei ilmeisesti ole arjan teoista johtunut


    • eikö ymmärrys riitä?

      Arja omistaa edelleen Atsalea nimisen kaukasianpaimenkoiranartun. Marja omistaa tämän sisaren Awatar-nimisen nartun. Ja kuten tässä ketjussa on jo aiemmin todettu, niin todisteet siitäkin että Arja nimenomaan etsi koiralle loppuelämän kotia on olemassa. Asiasta on käräjiä varten ihmisiä kuultukin.

    • laki on laki

      Koira verrastetaan omaisuuteen. Jos ostan auton, jonka rekisterinumero on xxx-123 ja minulla on pihassa auto jonka rekisterinumero on xxx-321, niin kumpi on minun? Auto joka on jollain muulla joka on nimissäni, vai auto joka on jonkun muun mutta on minun pihassani? selventikö?

    • foeiiiå rwan

      Onko tälle foorumille kirjoittajat kenties matkineet jenkeistä tuon typerän "kaikki mahdollinen maan ja taivaan väliltä oikeuteen ja pian". Kertoo ihmisten tyhmyydestä jotka eivät muilla keinoilla pysty asioita keskenään selvittämään.

    • jepulis jeu

      Tuolla toisella osapuolella kun tuntuu noita käräjiä koirien omistajuuksista olevan enemmänkin takanaan.. ;)

    • Vavamies

      Kyllä on aivan sekanen juttu. Jos vien koirani hoitoon se muuttuukin toisen nimiseksi ja toisen omistukseen. Onhan minun kuitenkin saatava takaisin se koira jonka vein, oli sen nimi mikä vaan. Näin sanoo minun oikeustajuni.
      Toivottavasti käytte tästä asiasta käräjiä ihan omilla kustannuksilla eikä meidän veronmaksajien.
      Koira sille joka sen on hoitoon vienyt ja piste koko asialle, eihän tässä ole mitään järkeä enää.
      Kennelliitto on yhdistys joka voisi lopettaa naurettavan omistajarekisterinsä, siitä kun näköjään ei ole muuta kun haittaa ja kustannuksia. Lain edessähän se ei kuitenkaan ole pätevä ja sitä pystyy väärinkäyttään rikolliset ja aiheuttamaan haittaa monin tavoin.

    • eikö riitä ymmärrys?

      hyvä vavamies.. jos koira on varastettu jo ennenkuin Arja sen on ostanut, niin eiköhän koira kuulu sille joka sen omisti siinä vaiheessa. Ja tämä henkilö saa koiransa myydä ihan kenelle tahtoo.

    • Ei ymmärrä

      Kuka vie koiran hoitoon sopimatta mitään koiranhoitokulukorvauksista?
      Kuka ottaa koiran ilmaiseksi hoitoon noin pitkäksi aikaa ilman mitään korvausta?

    • nii-iiin

      Koiralle etsittiin uutta loppuelämän kotia. Ja sellaiseen Arja sen sinne vei, eikä mihinkään hoitoon. Rouvaa vaan alkoi koira kiinnostaa siinä vaiheessa kun se oli jo 3kk ollut hoidossa kun sai tietää että sillä on pennut.

    • lusikka soppaan

      Mutta, kuka "oikea kasvattaja" myy facebookissa yv:llä koiria??? Sitä en ymmärrä, myyntipalstoja kun on pilvin pimein, ei niitä tarvitse tyrkyttää yv:llä. Ukkosella kun ei taida yhtään käppänää olla, niin jokainen voi itse päätellä kuka myy tällä tyylillä koiria. Ja ihmisen kuva, nimi ja koirien nimet on sotkettu lain vaatimalla tavalla ;)

      http://aijaa.com/0064810235385

    • vavamies

      Niinkutsuttu omistaja ja Arjalle koiran myynyt selvittäkööt keskenään sotkunsa. Onhan tässä nyt huijattu yhtä sun toista. Eikä ole koirien jalostamisesta tietoakaan tässä tapauksessa ainoastaan määrän lisäämisestä ja rahan keruusta. Tämä jos joku on pentutehtailua.

    • eikö riitä ymmärrys?

      Vavamies.. Tuossa olen samaa mieltä. Ja mielestäni tuo koira on kiertänyt jo liikaa ja sen saisi antaa olla siellä missä tällä hetkellä onkin. Arja vei sen loppuelämän kotiin, tästä on todisteet olemassa. Lisäksi Arja oli tuon 1,5 vuoden aikana koiran sijoittanut 2 kertaa, joten ei siinä mitään suuren suurta tunnesidettä voi koiraan olla.

    • :D :D :D :D

      niin ja tuossa linkin kuvakollaasissa siis ko. kasvattaja kertoo eka että myy käppänäpentuetta. Sen jälkeen kauppaa saksanpaimenkoiria ja sitten vielä kaukkarinpentuja, joita ei itse edes omista.. :D Alkuperäiset on onneks kaikki tallessa.. :D

      • vavamies

        Tuosta linkistä nyt ei voi sanoa kaupataanko siinä pentuja vai vastataanko kysymyksiin esimerkitsi tiedusteluihin pentusuunnitelmista ja mitä kuuluu xxxxxxpennuille.
        M taas todella kaupitteli kaukkaripentuja yv ja lisäyksenä oli vielä ettei saa kertoa A:lle eikä muutenkaan julkisesti mitään pennuista. Tämä taas todistaa sen ettei asia ole ihan niin kuin nyt M antaa ymmärtää ja ihan kunnollisen ostajan pennunostohalut kyllä katoaa. Halveksin niitä ihmisiä jotka tuollaiselta pentunsa ostavat.


      • selvä
        vavamies kirjoitti:

        Tuosta linkistä nyt ei voi sanoa kaupataanko siinä pentuja vai vastataanko kysymyksiin esimerkitsi tiedusteluihin pentusuunnitelmista ja mitä kuuluu xxxxxxpennuille.
        M taas todella kaupitteli kaukkaripentuja yv ja lisäyksenä oli vielä ettei saa kertoa A:lle eikä muutenkaan julkisesti mitään pennuista. Tämä taas todistaa sen ettei asia ole ihan niin kuin nyt M antaa ymmärtää ja ihan kunnollisen ostajan pennunostohalut kyllä katoaa. Halveksin niitä ihmisiä jotka tuollaiselta pentunsa ostavat.

        minä halveksin sinun kaltasia jotka lankee AF:n valheisiin ja syyttelee toisia siitä mitä AF on valehellut pitkin nettiä


      • lusikka soppaan
        vavamies kirjoitti:

        Tuosta linkistä nyt ei voi sanoa kaupataanko siinä pentuja vai vastataanko kysymyksiin esimerkitsi tiedusteluihin pentusuunnitelmista ja mitä kuuluu xxxxxxpennuille.
        M taas todella kaupitteli kaukkaripentuja yv ja lisäyksenä oli vielä ettei saa kertoa A:lle eikä muutenkaan julkisesti mitään pennuista. Tämä taas todistaa sen ettei asia ole ihan niin kuin nyt M antaa ymmärtää ja ihan kunnollisen ostajan pennunostohalut kyllä katoaa. Halveksin niitä ihmisiä jotka tuollaiselta pentunsa ostavat.

        Ei varmaan noin ulkopuolisena tajuakkaan kun viestiketjun toisen osapuolen tekstit on välistä poistettu asianomaisen pyynnöstä.


    • vavamies

      Turhapa laittaa näytille puolinaisia kirjoituksia. En ole kirjoittanut uskovani kummankaa tarinoita. Viesti mistä kirjoitin on ihan itseni saama. Siksi ihmettelen kovasti kuka noilla puheilla ja asian ollessa näin sotkuinen ostaa pentuja. Eiköhän molempien toimissa ole jotain omituista. Miksi alkaa salailemaan ja riitelemään kun rehellisesti oli alusta asti kertonut "vahingon" sattuneen ja sovussa menneet eteenpäin olisi nyt kaikki hyvin. Paitsi silloinhan olisi molemmille tullut yllätyksenä että narttu onkin eri kuin piti. Kummastuttaa kun sopivasti M pyytänyt lykkäystä asian käsittelyyn ja sitten koira onkin sisko: Mahtaako olla sisko ollut jossain kuitenkin muualla kuin hukassa. Ei tässä M kään puhtain paperein ole mukana.

    • ex tuttu

      vavamies puhuu asiaa mut on selvää et ainakin m käräjäkulut pännään ö mappiin ei ainakaan oo rikastunu kaukkarinpentujen myynillä ja tuskin on muuttanu tapojaan

    • diipadaapaa..

      Eiköhän ne mene A:nkin käräjäkulut varattomana ihan sinne samaan mappiin.. :D Ja lykkäystä haettiin sen takia että saadaan ortopedin lausunto ko.koiran tilasta, koska etupää oli kliinisessä tutkimuksessa näyttänyt löysältä ja luuston kehitys keskeneräiseltä. Tuohon taas olisi ollut vaikutusta pentuajan ruokinnalla ja hoidolla josta A on pennun hankinnan jälkeen ollut vastuussa.. Näistä kaikista on kyllä paperit laitettu menemään sinne minne pitääkin ja lykkäyksen perustelutkin on kyllä asianosaisilla tiedossa, joten turha on sinällään vääntää jos ei ole asiaan liittyviä papereita nähnyt..

      Linkin takaa löytyvistä teksteistä on kyllä alkuperäiset laitettu molempien osapuolten osilta eteenpäin, joten niistä selviää sieltä kyllä että A on ko.pentuja sakemannipentuja ja käppänöitä kaupitellut. Hauskinta se, että A vielä viestissä sanoi, että pennut tulevat varmasti olemaan terveitä, koska urosta ei ole käytetty kuin kerran aiemmin.. Sehän sen terveyden takaakin.. xD

      A on myös yrittänyt tosissaan myydä noita kaukkarinpentujakin.. Hintana 600e ja EJ-rekisteröityinä.. ;) Jännä homma kun veikkaisin ettei A olisi saanut niitä pentuja edes sinne, ei nimittäin pentueen isän omistajat olisi halunneet hänen toimintaansa tukea. Jos kasvattajalla jolla on kasvattajanimi ollut vuoden löytyy ongelmia koira-asioista jo yli 10 vuoden ajalta, niin olisi varmaan kannattanut jättää kasvattajanimi hakematta.. Näistäkin on onneksi todisteet olemassa.

      • Marttti

        No salaako se rakki on astutettu? Jos ei niin onhan tukenut, jompaa kumpaa.


    • tieto on valttia..

      sinähän sen varmaan marttti tiedät! :)

    • miten tyhmä voi olla

      Itseä vaan naurattaa, että miten joku voi olla noin saamarin tyhmä, ettei osaa vuosienkaan kokemuksen ja useiden oikeustaisteluiden jälkeen tehdä niin yksinkertaista asiaa kuin ostaa koiraa oikein? :D Mikä siinä on niin vaikeaa?

      1. Etsi koira jonka haluat
      2. Ota yhteyttä kasvattajaan
      3 Sopikaa tapaamiset ja muut asiat
      4. Tavatkaa, sopikaa asioista tarkemmin
      5. Kun pentu on luovutusikäinen voit tehdä homman loppuun, eli
      6. Mene kasvattajan luokse
      7. Tehkää pennusta kennelliiton virallinen sopimus
      8. Sopikaa miten maksatte, (tämän rouvan tapauksessa suosittelisin kertamaksua niin myyjä varmasti saa rahat)
      9. tarkistakaa kauppatavara
      10. Allekirjoittakaa paperit
      11. Mene kotiin ja ota pentu mukaan.
      12. Rokota pentu ajallaan
      13. Hoida pennun muut terveystutkimukset ajallaan.
      14. Jos käytät koiraa jalostukseen niin katso ettet aloita sitä liian aikaisin (alle 1 vuotiasta ei saisi astuttaa)
      15. Hoida koiraa kunnolla, ruoki, kouluta, lenkitä yms..

      Ei kuitenkaan ihan ruudinkeksijän hommaa, mutta jos älykkyysosamäärä on pienempi kuin kengännumero ja näitä ei tajua, niin suosittelen ostamaan pehmoleluja..

    • Arja

      No onhan se nyt ihme ja kumma kun kukaan ei oo nähnyt että myyn mun sivuillla mitään kaukkarin pentuja. Ja mulla on yv:t jäljelllä missä kyselen Amandamme kuulumisia ja Pappinen on käyttänyt toisen ihmisen nimee rekisteröidessään kyseistä pentuetta ja minulla sattuu olemaan kuulustelu pöytäkirjat kun tein Amandan kaupasta poliiseille ilmoituksen koska Pappinen yritti kiristää minulta rahaa vielä 1500 euroa. Pappiselta tuli vielä tällainen viesti minulle : NO MINÄ MÄÄRÄSINN ATSALEASTA, KUTEN MUISTAT, JA MÄÄRÄYKSENI KÄVI TOTEEN. SANO HYVÄSTI STRANDENILTA OSTAMALLESI KOIRALLE. HUPS MINNE KOIRASI KATOS ? HEH

      • Kynnetön

        Haluaisin ostaa Amandan pennun. Onko sirutettu? Paljonko maksaa? Voiko ostaa osamaksulla? Kenelle maksetaan?


      • Arja
        Kynnetön kirjoitti:

        Haluaisin ostaa Amandan pennun. Onko sirutettu? Paljonko maksaa? Voiko ostaa osamaksulla? Kenelle maksetaan?

        Tulipahan mulle vaan puhelin soitto että Ukkonen myy jo niitä 150 euroon ja antaa ilmatteeksikin


    • hupsanheijaa

      Arja hyvä.. Kukaan ei olekaan sanonut että sinä seinälläsi niitä kaukkareita facebookissa olisit myynyt.. Yksityisviesteillä olet laittanut hinnan ja että EJ-rekkaat pennut ja kauppasit niitä.. Ko.yksityisviesti on olemassa ja sen on aika monikin jo nähnyt.. :) Amandan pennut, eli siis Awattaren ja Tulenheimon Geezerin jälkeläiset ovat sirutettuja. Pennuista saa tietoa Marja Ukkoselta ja hänelle pennut myöskin maksetaan.

    • :D

      Onko kiristämistä jos vaatii itseltään varastetusta koirasta koiran hintaa ihmiseltä jolla koira on? :D

    • :'D

      Arja on hyvä ja katsoo tämän linkin vaikka useampaan kertaan http://aijaa.com/0064810235385 vaikuttaako tekstit tutuilta? Olet siis myynyt yksityisviesteillä kolmea eri pentuetta vaikka kys. pentuja sinulla ei siis ole...

      • Arja

        Enpä ole ottanut rahoja ja tuossahasn luki että ehkä saahaan Ej- Rekkariin ja kunhan saan heidät Oulusta pois...Ja mitä Roosaan tulee ei kuulu teille muille mitään, senkin kirjotin omal seinäl että jäi tyhjäksi siitäkin tietää Marja Ukkonen/ Leiviskä


      • :'D
        Arja kirjoitti:

        Enpä ole ottanut rahoja ja tuossahasn luki että ehkä saahaan Ej- Rekkariin ja kunhan saan heidät Oulusta pois...Ja mitä Roosaan tulee ei kuulu teille muille mitään, senkin kirjotin omal seinäl että jäi tyhjäksi siitäkin tietää Marja Ukkonen/ Leiviskä

        Olet ilmoittanut että narttusi jäi tyhjäksi? Tuotah, sä oot näitä sakupentuja kaupannu tässä ihan kuukauden sisällä ja että pentuja tulee syksyllä, onko sun nartuilla poikkeuksellisen pitkä kantoaika vai?


    • :D :D :D :D :D

      Kennelliitto on edelleenkin vain ja ainoastaan järjestö. Kennelliitossa koiran omistaja saattaa olla ihan eri, kuin mitä se paperilla oikeasti on. Koira kun on edelleenkin rinnastettavissa omaisuuteen.. Jos olet niin tyhmä ettet tätä asiaa tajua vaikka se sinulle on useaan otteeseen sanottu, niin suosittelisin lopettamaan kaiken eläimiin liittyvän toiminnan.

    • mietin mietin mietin

      Miksi tulenheimon geezeriä on käytetty jalostukseen jos se on ej-rekisterissä? Kysyn vaan. Oli nää pennut kenen tahansa holtittomasti on tomittu. Yleensä on syy miksi koira on ej-rekisterissä!

    • tieto

      Kyseessä oleva pentue on vahinkopentue.Narttu kun oli juoksussa (ja tärpeillä) silloin kun se nykyiselle omistajalleen vietiin, muttei ko.juoksusta vaivauduttu kertomaan siinä samalla.

      Geezer tullaan siirtämään FIN rekisteriin kesän aikana. Lonkka-ja kyynärkuvat on jo otettu ja tuomariarviot hoidetaan seuraavassa mahdollisessa näyttelyssä. Lonkka-ja kyynärtulokset ilmaantuvat näkyviin kun ne vaan kennelliitossa vielä hoidetaan. Arvio molempien kohdalta oli A/A ja 0/0

    • Arja

      Marja Ukkonen tiesi Amandan juoksuista kyllä ja miten tyttö oli rokotetttukin..... Siitäkin löytyy dokumentti...

    • Arja

      15. joulukuuta 2011 Marja Ukkonen
      Amandallakin viel juoksu päällä ja saa pittää erillää Maxi-koirasta

    • Arja

      Marja Ukkonen
      pääsikö kekkonen leikkii Amandan kanssa ku amandalla alko se juoksu?

      15. joulukuuta 2011Falkenholm Arja
      Ei
      Ku alko junas vuoto
      Ja kaikki oli sekasin kun pentu kuoli

    • sapanen

      Kannattaa jättää kasvattaminen jollekkin muulle, jos tietotaso on tätä laitaa: "Tämä sakemanni pentue ei ole sairas koska tätä urosta ei ole käytetty kun kerran"

      JEPJEP...

    • perusmatikkaa..

      Arjahan on ammattitaitoinen kasvattaja kuten itse sanoo.. ;) Ja hauska sinällään, että Arja julkaisee tuossa viestejä joita on Marjan kanssa laitellut.. Jokainen kun osaa laskea että jos juoksusta on mainittu 15.12 ja Arja on silloin maininnut että juoksu alkoi junassa kun hän Amandaa Marjalle 29.11-30.11.2012 vei, että narttu on ollut tärpeillä jo ennen tuota 15.12, ellei jo aiemminkin.. :D Narttukoiran tärpit kun voivat olla esim. jo 7 vrk juoksun alkamisesta.. Ottaen huomioon, että pennut on syntyneet 10.2 ja narttu synnyttää pennut keskimäärin vuorokaudella 63, niin pennut olisivat saaneet alkunsa 9.12.. ;) Lisäksi se, että kun pentuja on syntynyt niinkin monta kuin 9kpl, niin synnytyskin on saattanut käynnistyä jo etuajassa ja pennut olisivatkin saaneet alkunsa jo aiemmin.. :D

      • +/- 0

        Jos se on perusmatikkaa, niin eiköhän silloin astutus olisi tapahtunut myöhemmin kun 9.12 jos synnytys on käynnistynyt etuajassa??? :D :D :D


    • väännetään

      Tuossa tarkoitettiinkin sitä, että synnytys on voinut ison pentueen ollessa kyseessä käynnistyä myös ajoissa, tosin myös tiineyden kesto saattaa olla 71 vuotokauttakin.. Joten astuminen on voinut tapahtua jo esim. 2.-3-12.. Idea varmaan ollut se, että turha on Falkenholmin puhua, että jos hän on 15.12 puhunut juoksusta Ukkosen kanssa, niin Ukkonen on ollut juoksusta tietoinen, kun astuminen on tapahtunut jo ennen tuota päivää..

    • Arja

      Ukkonen / Leiviskä tiesi Amandan juoksuista jo junassa ollessamme....

    • KärsäMarja

      Marja Ukkonen
      Eli tilanne nyt tämä: pennuista vapaana vielä Uros Bläki ja Narttu Viiru ja ovat sirutettuja ja 1x rokotettuja sekä säännöllisesti madotettuja,asianmukaisesti hoidettuna. Tullaan rekkaamaan FI-rekkariin syksyllä kun Isä Tulenheimon Geezer saa Oulun KV-näyttelystä virallisen arvostelun joka liitetään pentue ilmoitukseen,ja silloin siirretään Fi-rekkariin!Emä Amanda on MINUN omistuksessa ja K-liittoon estetty Arja Falkenholmin temppuilu jatkossa: EI saa koiraa nimilleen! Molemmat vanhemmat kuvattu A/A ja 0/0 virallisesti.Tulokset tulevat näkymään jalostus netissä kun saavat K-liitossa ne järjestelmässä näkymään. pennuista voi tiedustella minulta suoraan yv:nä tai puhelimella 041-7246087 Marja

    • utelias vili

      Kun täällä kerta niin varmana "faktana" esitellään tuota Ukkosella ollutta eläintenpitokieltoa. Niin voisitte varmaan kertoa kuka tuomari tälläisen tuomion on antanut ja koska? Kun tälläisiä tietoja ei Tampereen Käräjäoikeudesta löydy?

      • Aniiina

        Löytyiskö nykyisestä Pirkanmaan käräjäoikeudesta? Se oli vuosi 1993 kun joutui hävittämään koiria ja sai pitää kahta. Siitä ent iedä oliko diili paikallisten viranomaisten kanssa vaiko käräjien päätös. Samalla hän joutui muuttamaan Oriveden keskustasta kauemmaksi, Eräjärvelle jotta ei asuisi baarissa.

        Olisikohan Oriveden poliisissa vielä töissä 90-luvun alun poiliiseja? Varmaan osaisivat kertoa tästä enempi kiinnostuneille.


      • utelias vili
        Aniiina kirjoitti:

        Löytyiskö nykyisestä Pirkanmaan käräjäoikeudesta? Se oli vuosi 1993 kun joutui hävittämään koiria ja sai pitää kahta. Siitä ent iedä oliko diili paikallisten viranomaisten kanssa vaiko käräjien päätös. Samalla hän joutui muuttamaan Oriveden keskustasta kauemmaksi, Eräjärvelle jotta ei asuisi baarissa.

        Olisikohan Oriveden poliisissa vielä töissä 90-luvun alun poiliiseja? Varmaan osaisivat kertoa tästä enempi kiinnostuneille.

        Kun teillä kerta on tietoa niin eikös teidän kannattaisi silloin tehdä asioille jotain? Tästäkään ei mitään pysty päättelemään kun kukaan ei osaa sanoa nimiä...

        Aivan sama kun mä sanoisin et mun koiralla on hervoton PIIP, jokainen voi sit päätellä piponsa alla että mitä kaikkea hervotonta tolla voi olla.


    • tuttu

      Utelias Vili! Niitä ei löydy myöskään ylivieska-raahesta.. :D

    • :D :D :D :D :D :D :D

      Arja hyvä.. :D Jos ne juoksut alkoi junassa, niinkuin olet Marjalle 15.12 kertonut, niin miten se niistä tiesi jo kun olitte junassa.. :D Etkö tajua että puhut jo itteäsi niin pahasti pussiin monessa kohtaa, että kannattaisi olla varmaan jo hiljaa! :D

      • Arja

        mä en ole puhunut itseäni pussiin missään vaiheessa.


    • jepjep

      Pirkanmaan käräjäoikeudesta ei ainakaan löytynyt mitään eläintenpitoon, rääkkäykseen tai vastaaviin liittyviä tuomioita.. :D :D Että jauhakaa vaan. Asian on nyt tarkistanut ainakin 2 eri ihmistä. Nykyisen asuinpaikan vastaavasta käräjäoikeudesta on sama asia myöskin tarkastettu.. Ja tosissaan muutaman eri ihmisen toimesta..

    • just joo

      Porvoo - tule sinäkin tänne paskanjauhajien ihmemaahan, koe elämys jo tänään! :)

    • xD

      ei kun Porvoostahan löytyy se TOTUUS! kun siellä ollaan AVOIMIA ja REHELLISIÄ! :D Kysykää vaikka SITOUMUSKASVATTAJALTA.. xD xD

    • Kmäkinen

      Marja sitten otti ja myi kaukasianpaimenkoiran pennun 13 vuotiaalle tytölle, rivitaloon jossa ei koirista ole minkäänlaista kokemusta. Millähän taidolla ja voimilla tällainen tyttö kouluttaa kaukkarin?

      En tiedä millä ihmeellä tuollainen tyttö hallitsee 100kg koiraa?!

      Näinhän toimii vastuullinen kasvattaja!

      • öö

        oikeesti? Toivottasti tytön vanhemmat ovat perehtyneet myös rotuun ennalta.


    • miettikää..

      :D Eiköhän 13-v tytön vanhemmat ole ne, jotka koiran ovat ostaneet ja myöskin siitä vastuun kantavat..

      • 13v

        tämä on totta..


    • :D :D

      Ja likka on sitäpaitsi 16-vuotias.. :D :D ja kmäkinen ei erota vissiin omakotitaloa ja rivitaloa toisistaan.. :D ja tytön äiti osti koiran itselleen.. :D :D Onnittelut jälleen hyvästä provosoinnista ja paskanjauhamisesta.. :D

      • öö

        Hyvä juttu :) Onneksi oikasit!


    • kmäkinen

      Satun tuntemaan tämän perheen, jolle koira on tullut. Ja tosiaan, tiedän tasan tarkkaan myös missä perhe asuu. Ja pari talo jossa on todella pieni piha. Omakotitaloa tai isoa pihaa se talo ei ole kyllä ikinä nähnytkään. :D

      Ja jos vielä tarkemmin perheestä puhutaan niin en tule uskomaan että perheen äidistä on sen enempää koiran hoitajaksi kuin lapsestakaan, ja äitikin on sen verran pieni, että kuinka hän käyttää koiran lenkillä kun keskellä kylää asuvat? Tapaamani kaukkarit ei nimittäin ole olleet mitään sosiaalisimpia tapauksia toisia koiria kohtaan.

      Ja sen verran olen minäkin kuullut ettei taida kuule ihan äidin koira olla,

    • :D

      Paritalo on eri asia, kuin rivitalo.. :D Itekin sen tuossa jo myönsit.. Ja tosissaan tyttö on ihan kohta 16-vuotias. Koiran on ostanut tytön äiti, ei tyttö. Kai nyt ihmisillä saa perhettä olla?

      Hyvinpä tuo Marjakin kaukkariensa kanssa pärjää, vaikka pieni ihminen onkin.. Tiedän myös tytön joka 14 vuotiaana on aikanaan ostanut kaukkarin, kouluttanut sen ja pärjännyt sen kanssa koko koiran pitkän elämän aivan loistavasti. Koiran kuin koiran, myös kaukkarin saa koulutettua..

      Lapsilla on tapana sanoa, että perheen koira on hänen oma koiransa.. Näin ainakin minun tuntemissani lapsiperheissä. Suosittelisin ottamaan edelleen niistä asioista selvää ennenkuin alkaa jauhamaan perättömiä asioita. Kuulopuheet kun on aina kuulopuheita..

    • kmäkinen

      Ja tiedätkö sinä millaisella alueella tämä paritalo sijaitsee? Käytännössä se on jo sama asia kuin rivitalo, ja itse olen tämän 13 v tytön kuullut sanovan että koira on hänelle hankittu eikä äidille.

      Minkäslaiseen taloon sinun mielestäsi sitten kaukkari pitäisi hommata? Sekö on ihan tällainen rivitalo/kerrostalo tms. Koira? Minun mielestäni ei todellakaan! Kyllähän sitä kaukkaria pitää, jos ei tarvi kylällä lenkillä käyttää. ;) Ja nämä ei kyllä pelkästään kuulopuheisiin pohjaudu.

    • :D

      :D Olet kuullut 13 vuotiaan sanovan että koira on hänelle hankittu.. Oletko kysynyt asiaa hänen äidiltään? :D Kuulopuhetta ja myönnät sen itse tuossa.. Kuten jo aiemmin sanoin, niin tyttö ei ole 13 vaan kohta 16.. ja lisäksi se, että tosissaan ainakin minun tuntemani lapset sanovat perheensä jäsenten koirien olevan omiaan.. Oletko koskaan ollut kenties lasten kanssa tekemisissä?

      Ja käsittääkseni tuo teidän kylännekin on sen verran keskellä korpea, että siellä kyllä metikköä ja peltoa löytyy jossa koiraa voi ulkoiluttaa.. Ja onhan tuolla sitoomuskasvattaja Falkenholmillakin ollut kaukkari ja muita koiria kerrostalokolmiossa.. :D :D puheidensa mukaan on hyvin pärjännyt.. :D :D :D :D

      Kaukkari, kuten muutkin koirat vaativat kodin jossa heitä rakastetaan, koulutetaan, syötetään, ulkoilutetaan ja hoidetaan asianmukaisesti. Ihanneolot kaukkarille olisi aidattu alue, mutta on niitä muissakin oloissa ollut..

    • Kmäkinen

      Mistähän ihmeestä tarkemmin edes tiedät tästä, jos et edes tiedä millaisella alueella tai kylä ylipäätään kärsämäki on?

      Jos kerta tiedät, että koira on hankittu tälle 16 v tytölle niin tiedät varmaan myös, minkä ikäisiä perheen muut lapset ovat? Perheessä siis mm. on 16v ja 13 v tytöt. Ja kyllä, olen ollut lasten kanssa tekemisissä kun olen myös opettanut kyseisiä lapsia.

      Ja valitettavasti nuo metiköt ja pellot eivät taida olla ihan sopivia ulkoilutus paikkoja, kun perhe ei sellaista omista.

      Tämän lisäksi mulla ei ole minkäänlaista tietoa, kuka tämä Falkenholm edes on, en tunne myöskään ketään muita jotka tässä ketjussa puhuvat. Itse olen vain yksi niistä jotka eivät katso Marjan koiran pitoa ja "kasvatusta" kovin hyvällä, olen vieraillut marjan luona yli vuosi sitten kun hän oli Kärsämäelle muuttanut ja voin kertoa, ettei hyvältä näyttänyt kuten olen tässä ketjussa jo aiemminkin maininnut.

      Tämän lisäksi voin vaan todeta, etten jumalauta ymmärrä, minkä takia kaukkarin tyyppinen koira ylipäätään luovutetaan tai otetaan kerrostaloon/rivi tai paritaloon!

    • :D

      Aluksi sanot, että koiran on ostanut perheen 13 vuotias tytär rivitaloon. Sitten kerrot, että koira onkin paritalossa. Nyt kerrot, että perheessä on myös 16-vuotias tytär.. :D

      Marjan koiranpitoa on käynyt tarkastamassa useaan otteeseen läänin ell, jonka paikalle on tämän kaukkarikiistan takia tuo sitoumuskasvattaja Falkenholm soittanut. (Ja hänellä on kaukkari kasvanut puheidensa mukaan Porvoossa 3h K asunnossa kääpiösnautsereiden kanssa ja hänen 14-v. poikansa on koiran hänen puheidensa mukaan kouluttanut.. ) Kertaakaan ei ole mitään valittamista asioista löytynyt ell tai muiden toimesta..

      Lisäksi kasvattajat, jotka Marjalle ovat koiria myyneet ovat myös tehneet yllätysvisiittejä näiden juorujen ja paskanjauhamisten takia. Heistäkään kukaan ei ole sanomista löytänyt mistään asiasta. Marjan luona on myös vieraillut kaukkarikasvatta, joka kehui koirien oloja.. Itse olen asiat tarkistanut useammalta ihmiseltä ja näiden ihmisten kanssa myös keskustellut. Osan naamatusten ja osan puhelimessa.

      Jos itselläsi on Marjan tai hänen miehensä kanssa ongelmia, niin suosittelisin selvittämään asiat kasvotusten, enkä jauhamaan täällä paskaa. Tästä keskusteluketjusta kun on tehty käsittääkseni jo ainakin 2 ihmisen toimesta tutkintapyynnöt, niin pääset vielä vastaamaan isompiin syytteisiin.

    • kmäki

      Itse asiassa perheessä taitaa olla jo 17 v tytär ja koira on hommattu tälle 13 v niin kuin on tullut vissiin aika useaan otteeseen jo mainittua, pitääköhän sitten paikkaansa, ettet ole itse edes koirien oloja nähnyt?

      No, ainakin itse voin hyvällä omalla tunnolla sanoa, että olen puhunut kokoajan täyttä totta, eikä mitään ole tarvinnut itse keksiä. Mielestäni olot eivät vain ole lähellekkään niin hyvät kuin koirilla pitäisi olla, koiria liian monta ja mielestäni teot puhuvat sen verran ettei hän ole vastuuntuntoinen kasvattaja.

      Kyllä minä nämä samat asiat voisin aivan hyvin todeta oikeudessakin, eihän minulla minkäänlaisia ongelmia ole marjan tai hänen miehensä kanssa. (En ole niin paljoa asioinut että voisi olla ja kerran vieraillut) mutta edelleenkään en hänen koiran pitoansa vain katso kovin hyvällä.

      Mutta tuskinpa nämä asiat täällä märehtimällä paranee, eikä ne parane muutenkaan. On mulla ihan omakin elämä, ettei tarvi täällä istua valehtelemassa päivääni niin kuin eräät muut tekevät, tulin vain kertomaan niin kuin asiat minun näkökulmastani ovat.

      • mitä ihmettä.?

        Mitä sinä puutut toisten asioihin täällä koko suomen keskustelupalstalla? Mene itse sanomaan nämä asiat tälle perheelle jos seon sinulle niin ongelma. Ja tiedän että tällä koiralla on hyvä ja rakastava koti! Tiedän myös että olet opettaja ja sinulla on näköjään jotain tätä perhettä vastaan, tästä voi koitua ongelmia. Usko tai älä.


    • :D

      Tuntuu olevan kova ongelma ja sitä aikaa kun pitää asiasta edelleen vääntää.. :D Kummasti ko.lasten äiti kuitenkin on itselleen tuon koiran hommannut, ainakin näin Marjan kanssa asiasta puhunut. Marja myöskin on käynyt paikan päällä katsomassa ennenkuin pennun on sinne luovuttanut. Kerran olet opettaja ja olet lasten kanssa tekemisissä, niin varmaan myös tiedät ettei 13-vuotias voi koiraa ilman vanhempia? Lisäksi tiedät varmaan myös sen, minkä olen jo muutamaan kertaan sanonut, että 13-vuotias ihan varmasti kertoo kavereilleen ja kaikille muille ylpeänä että hänelle on otettu koira.. :D Lapsi kun voi ja saakin sanoa perheessä elävistä eläimistä että ne ovat hänen. Vanhemmat hymyilevät ja sanovat samaa, ylpeänä siitä että ovat saaneet lapsensa iloiseksi. Kyllä vanhemmat sen vastuun koirasta kantavat. Tässä tapauksessa perheen äiti on ottanut koiran itselleen, mutta tietenkin lapsi, joka kotona asuu pitää koiraa omanaan.. Käsittämätöntä ettei joku sitä tajua.. :D

      Millaiset olot koirilla pitäisi sinun mielestäsi olla? Kuten jo itsekin sanoit, niin olet käynyt Marjan luona kerran, sen jälkeen kun hän oli juuri muuttanut tuonne. Kenneltilat on täysin uudistettu sinun visiittisi jälkeen. Yhdelläkään hänen koiriensa kasvattajilla (jotka ovat kaikki käyneet Marjan luona) ei ole ollut ikinä mitään sanomista koirien oloista, niitä on itseasiassa kehuttu. Valvontaeläinlääkärillä ei ole tarkastuksia tehdessään ollut mitään sanomista koirien oloista. Lisäksi paikalla on käynyt myös ell siruttamassa ja rokottamassa koiria ja silloinkaan ei ole ollut mitään sanomista,, Sinä olet käynyt siellä kerran, juuri muuton jälkeen jolloin tilat ovat olleet keskeneräiset..

      Onneksi olet valmis menemään oikeuteen näistä tietämistäsi asioista kertomaan. Se voi hyvinkin olla edessä..

    • öö

      Kaukkari on laumanvartija ja haastava rotu. Toivottavasti jokainen rodusta haaveileva ottaa siitä etukäteen selvää ja on valmis sitoutumaan koiraan sen koko elämän ajan. Haukkuherkkyys, vahva vartiointi- ja suojeluvietti tulee ottaa huomioon.

    • tosi on

      deelle vastaus asiahan on just niinkö opettaja toteaa on varma ettei kyseessä olevat äiti ja tytär pysty hallitsemaan koiraa kun se kasvaa ehkä kasvattajan olisi pitänyt ottaa paremmin selvää onko heillä mitään kokemusta koirista ja lopuksi deelle eihän edes kaikki täällä marjan touhuista kommentoineet mahtuisi oikeuden istuntosaliin

    • :D

      te olette varmoja ettei tuo perhe koiran kanssa pärjää? :D Hyviä ennustajia! Kukaanhan ei voi ikinä ottaa laumanvartijaa, koska ihmisellä pitäisi olla kokemusta niistä ennen sellaisen ottamista.. Miettikää nyt omalla järjellä ja antakaa tuolle perheelle mahdollisuus nauttia koirastaan! Vittuako se teille kuuluu?

    • et

      No sen verran kauan olen tämän perheen tuntenut että voin aivan sanoa, ettei heistä ole kasvattamaan ylipäätään yhtään mitään eläintä. Te muut ette varmaan tätä perhettä sen kummemmin tunne? Tai edes tiedä ketä he ovat.

      No, en kuitenkaan usko että tämäkään pentu kovin pitkäikäiseksi tulee jos ei sitten toiseen perheeseen luovuteta.

      • Perheentuttu

        Nämä paskanjauhannat vois lopettaa?te ette tunne tätä perhettä ollenkaan ilmeisesti .... Hyvät oltavat koiralla näyttäisi siellä olevan mitä kävin toissapäivänä siellä :) joten menkää vittuun itkemään


      • uskomatonta toiminta

        Sinäkö tunnet tämän perheen? tule sitten pois nimimerkin takaa huutelemasta ja käy mielipiteesi henk.kohtaisesti kertomassa heille :)


    • sivusta seurannut

      tässä asiassa ei tarvi olla ennustaja ootellaan ku koira kasvaa toivon todella ettei mitään satu

    • paskanjauhantaa

      niin sanottu "opettaja" hyvä, tuleppas katsomaan meille minkälaiset olot koiralla on, jutellaan kasvotusten, eihän tämä tai se fb ole ongelmien vatvomis paikka niinkuin olet sen itsekkin maininnut :D

    • haistakkooo vitun

      jos kerta opettaja perheen tiettää ja tunttee nii eiköhän se sillon niitten taustojaki sen verran tiiä ettei tarvis nettiin levitellä shaibaaaa

    • äly hoi

      ei ollenkaa opettajamaista käytöstä täällä ruotia toisten asioita varsinkaa kun ei niistä näy kumminka mitään tietävän. Tämä ns." opettaja" voi mennä nätisti ( niinku ihmisen hyviin tapoihin kuuluu ) pyytämään anteeksi kyseiseltä perheeltä paskan puhumisensa ja ilkeiden viestien lähettelyn. Opettajako... haloo :D Kasva aikuiseksi ja ennenkaikkea ottaa asioista selvää ennenkuin rupeaa suutaan aukomaan :D Halveksittavaa käytöstä aikuiselta ihmiseltä. Tiedät kerran osoitteen niin mene hyvä ihminen käymään sanomaan asiasis, tämä ei ole oikea paikka. Lapset kärsivät tälläisesta paskasta, etkö sitä OPETTAJANA ymmärrä :O

    • öö

      Kyllä kaukkarin voi ottaa ensimmäiseksi koiraksi siinä missä jonkin muun rodun, mutta pitää ymmärtää millainen rotu on kyseessä. Ja ottaa ne mahdolliset tulevat ongelmat tai haasteet huomioon. Ettei koiraa olla lopettamassa vuoden kahden iässä, koska sen kanssa ei pärjätä tai naapurit valittavat koiran haukkumisesta.

      En perhettä tunne vaan ihan yleisesti muistuttelen koiranomistajan vastuusta jotta koiraa kuin koiraa ei hetken mielijohteesta oteta vaan sen pitämiseen myös sitoudutaan.

    • velpoeka

      ihan selevästi tuo opettaja turhaan kiti kiti kitisee

    • Frederic

      Sain pientä vihiä että täällä meidän perheestä kirjoitellaan, kyseenalaistetaan ja solvataan suorastaan :O voisitteko ystävällisesti tulla meille henkilökohtaisesti kertomaan jos jokin asia ottaa meissä nii pattiin, aika naurettavaa toimintaa täällä nimimerkin takaa huudella :D Ja vai että ihan opettajakin, päteväkinkö :D tervetuloa kylään, osoitteenhan tiedätte :D Yst. terveisin Ylpeä äiti ja kaukarin omistaja :)

      • öö

        Älä välitä vastustuksesta. Minä otin kaukkarin ns. ensimmäiseksi koirakseni enkä ole valintaani katunut. Aivan mahtava ystävä, oman perheen suojelija. Haasteita on piisannut ja välillä opittu kantapään kautta, mutta rotu on omani enkä sitä vaihda.

        Onnea ja menestystä, muista kysyä neuvoa ja neuvoaa muilta kaukkarin omistajilta/kasvattajilta, jos apua tarvit. Ja nyt sinulla on hyvä tilaisuus näyttää epäilijöille, että kyllä sinusta kaukkarin pitäjäksi on!


    • :D

      Frederik.. :) Kiitos, että tulit itse tänne kommentoimaan.. :D Olen muutamaan otteeseen jo aiemmin kommentoinut, että mikä helvetin ongelma täällä muilla on siitä, että sinulle on koira myyty.. :D Tämä nk.opettaja, kun ei todennäköisesti ole todellakaan opettaja, vaan eräs neropatti, joka itse pitää ajokoiriaan talvet yksiössä ja kesät tuttavan ulkotarhassa.. ;)

      • Frederic

        Vielä palatakseni tän kanasankynttilän paskanjauhantaan, ei näy tietävän asiasta, Koiran hommasin minä itselleni, en lapselle leluksi :D Ja mistäpä arvelet ettei sitä metsää löydy :O todellakaan et tunne meitä kunhan vaan haluat ja olet halunnu meille vain muutakin pahaa. Oikea opettajan perikuva, :DD Ja minunhan ei tarvis täällä selitellä tekemisiäni kenellekkään. toistan itseäni ja tuumaan jotta meillähän voi tulla käymään, mutta viikonloput menee yleensä tuolla maalla tai rankametässä :) nyt tämä äiti kuittaa ja toivoo ton soosin loppuvan. :)


    • asko saarenpää

      elkää minua ukkoset sekottako tähän soppaan ja jos kirjoitan tänne kirjoitan omalla nimellä olen käynyt lukemassa ajankuluksi mitä taas kuuluu uutta

    • asko saarenpää

      palatakseni vielä asiaan jos todella olet kärsämäkinen opettaja ja olet myös opettanut annen tyttöä kirjota omalla nimelläsi ettei mene henkilöt sekaisin ja minä asun kaksiossa ja ajokoirani eivät ole tuttavani ulkotarharhassa hyvät kesän jatkot

    • Puuntakaa

      Marja Ukkonen Johanna Korhonen: Kun Sua niin asia kiinnostaa niin voisit sitten olla yhteydessä Tähän kyseiseen henkilöön Arja Falkenholmiin ja kysyä MIKSI Hän ei ole koskaan kyseistä koiraa rokottanut kun on niin *vastuullinen* kasvattaja kuten kehuu pitkin nettiä, silloin olisi asia selvinnyt jo n 2v sitten mikä koira hänellä on.

      Marja Ukkonen Eli tilanne nyt tämä: pennuista vapaana vielä Uros Bläki ja Narttu Viiru ja ovat sirutettuja ja 1x rokotettuja sekä säännöllisesti madotettuja,asianmukaisesti hoidettuna. Tullaan rekkaamaan FI-rekkariin syksyllä kun Isä Tulenheimon Geezer saa Oulun KV-näyttelystä virallisen arvostelun joka liitetään pentue ilmoitukseen,ja silloin siirretään Fi-rekkariin!Emä Amanda on MINUN omistuksessa ja K-liittoon estetty Arja Falkenholmin temppuilu jatkossa: EI saa koiraa nimilleen! Molemmat vanhemmat kuvattu A/A ja 0/0 virallisesti.Tulokset tulevat näkymään jalostus netissä kun saavat K-liitossa ne järjestelmässä näkymään. pennuista voi tiedustella minulta suoraan yv:nä tai puhelimella 041-7246087 Marja

      Pappinen Pentti Kalevi Omistamani koirat ovat Awatarta lukuunottamatta ties missä. Arthur nimisen kaukasialaisen Awattaren veljen myin osamaksulla Kalajoelle mannisentie 21 , smaan paikkaan toimitin Atsalean, ja Auroran. pennuissa olivat sirut. Tuskin Stranden on niitä rikkonut. Nämäsamat koirat varastettiin erään iisalmelaisen Juha H toimesta, multa...mutta Iisalmen poliisi sai koirat takaisin. Koirat tuli toimitettua Kalajoelle, sopimuksilla (sijoitus) ei myyntiä...koirat lähti kävelemään kun pääsin kotiin..sillä yhteydenpitoa ei enää ollut. Arja F oli ostanut tältä kavaltaja myyjä Strandenilta nartun, jota oli luullut Atsaleaksi.mutta tämäpä vei nartun piiloon Marja Ukkoselle...josta siellä vasta kuoriutui Awatar...elämä on ihmeellistä.

      Eli kyllä Porvoo on puhunut totta

    • Puuntakaa

      Tästäkin kyseisestä pentueesta kuoli 1-2 pentua niitä syntyi muistaakseni 9 pentua....

      Australian Kelpien pennut
      28.04.2012 syntyneet 5u 2n etsivät kotia.
      Australiankelpie on notkea, toimelias, hyvärakenteinen, hyväkuntoinen ja lihaksikas koira, jolla on joustavat raajat. Se kykenee työskentelemään väsymättä eikä ole millään lailla hento.

      Karvoitus on melko lyhyttä, kaksinkertaista ja vedenkestävää. Yleisimmät värit Suomessa ovat musta ja suklaanruskea. Karvapeite on helppohoitoinen.
      Kelpien täytyy olla luonteeltaan valpas ja jatkuvasti tarkkaavainen sekä väsymättömän työteliäs. Rotu ei ole laiskan omistajan koira. Koira on ihmisille ystävällinen ja paimennuksessa hyödyllistä terävyyttä esiintyy. Luontainen taipumus lampaiden paimennukseen sekä maastossa että kotipiirissä.

      Australiankelpietä pidetään eräänä älykkäimmistä koiraroduista. Se on nopea oppimaan, ja paimenkoirana se reagoi hyvin herkästi kouluttajan pienimpiinkin eleisiin. Australiankelpie jaksaa työskennellä tuntikausia ja sillä on yleensä hyvin korkea työskentelymotivaatio.
      Kelpie on gaelin kieltä ja tarkoittaa veden henkeä. Rodun juuret juontavat Britteinsaarille, josta siirtolaisten mukana kulkeutui 1800-luvun puolen välin jälkeen collie-tyyppisiä paimenkoiria Australiaan.
      Rodun kantakoirana oli Kelpie-niminen narttu, joka voitti vuonna 1872 ensimmäiset Australiassa järjestetyt paimennuskokeet.
      Suomeen ensimmäinen australiankelpie saapui vuonna 1976. Nykyään Suomessa on hieman yli 640 australiankelpietä sekä joitain rekisteröimättömiä ns. working kelpie -tyyppisiä koiria, jotka työskentelevät maatiloilla paimenina. Australiankelpien rekisteröintimäärät ovat pysyneet tasaisen alhaisina (noin 20–30 kpl vuosittain) koko 2000-luvun ajan.
      Yleisesti ottaen australiankelpie tunnetaan erittäin terveenä rotuna. Rotu ei kuulu Suomen Kennelliiton Perinnöllisten vikojen ja sairauksien vastustamisohjelmaan PEVISA:an. Jalostukseen käytettäviltä koirilta seurataan yleisimmin lonkkia sekä lisäksi kyynärniveliä, silmiä ja polvia.
      Alkuperäinen käyttö:lampaiden paimennus.
      Nykyinen käyttö:paimen- ja harrastekoira
      Säkäkorkeus uros 46–51 cm ja narttu 43–48 cm
      Pennut myydään sirutettuina,rekattuina,asianmukaisesti madotettuina.

      Paikkakunta: Kestilä
      Marja Ukkonen 041-7246087 email (ilmoitus jätetty 08/6/2012)

    • edestä..

      öööö... miten nuo asiayhteydestä erotetut, facebookin kaukkariryhmästä kopioidut kommentoinnit todistavat Porvoon, eli tässä tapauksessa varmaan Arja Falkenholmin puhuneen totta?

      Noistahan käy nimenomaan ilmi, että Pentti Pappinen, koirien VIRALLINEN (ei kennelliitossa oleva) kasvattaja ja näinollen omistaja ei ole ollut edes tietoinen alunperin että Arja on ostanut hänen omaisuudekseen lasketun koiran, joka häneltä oli kavallettu. (asia edelleen poliisitutkinnassa)

      Lisäksi viesteistä käy ilmi, että Marjalla oleva koira on Awatar, eikä Falkenholmin nimissä kennelliitossa oleva Atsalea. Lisäksi siinä kerrotaan että tulenheimon geezer on ilmoitettu näyttelyyn (monet kasvattajat käyttävät koiriaan näyttelyissä jos puuntakaa ei ole sitä huomannut) ja että se tullaan siirtämään FIN-rekisteriin.

      Koiranpentuja kuolee synnytyksessä, tai jopa synnytyksen jälkeen. Tämä on täällä todettu jo aiemmin. Ja tietenkin kasvattaja myy luovutusiässä elossa olevat pennut.. Mitä ihmeellistä siinä on?

    • Arja

      Pentujen virallinen nimi kasvattajan kohdalla on Jason Koukku eikä Pappinen Pentti... Multapa löyty rokotuskirjasta sama siru num kun Awaterralla on....Siitä sit lähetään vaan

      • aijaijai

        tÄmähän todistaa vaan, että marja ei ole koiria vaihtanu niinku yhessä vaiheessa jo yritit valehella ;)


    • :D

      :D Kennelliitossa kasvattaja on Jason Koukku. Harmi vaan, että on olemassa paperi joka on Koukun ja Pappisen välinen, että pentujen omistaja on virallisesti ollut Pappinen.

      Ja se että jos sulta löytyy rokotuskirjasta (jota aiemmin ei ole mistään löytynyt) Awattaren sirunumero, niin se jo osoittaa että miten tyhmä ihminen on jos on siltikin 29.2.rekkauttanut nimiinsä väärän koiran.. :D Sinä omistat Atsalean, sehän siellä kennelliiton VIRALLISESSA rekisterissä lukee..

    • tunnollinenpa onkin

      Ihmeellisesti ei ole vielä Falkenholmin hallussa olevan sakemannipennun kohdalta tullut omistajamuutosta.. Huhujen mukaan on rouvalla unohtunut maksuerä maksaa (jo huhtikuussa) ja kauppaa uhataan jo purkaa.. ;)

      • kantapään kautta

        toiv. Sensen mann tajuaa hakea koiran pois ajoissa, ennen kun arja tämänkin vie piiloon!


    • varokaamarjaa

      Eihän se kennelliiton omistajarekisteri ole mikään laki. Se on yhdistyksen om rekisteri. Koiran omistaa se keltä löytyy kuitti maksusta. Jos koirien sirunumerot/nimet on sekaantuneet sehän on korjattava asia. Jos Arja on koiran Marjalle hoitoon vienyt ei se että koiran nimi on sanottu vääräksi tee siitä Marjan koiraa.

      • toinen näkökanta

        Mutta myös jos koira on marjalla vaan hoidossa, voi marja kirjoittaa arjalle laskun jokaisesta hoitopäivästä koirahoitolan taksojen mukaan, ja jos (lukekaa kun) arja ei kahdessa vikossa pysty maksamaan laskua ja lunastamaan koiraa pois marjalta, on koira marjan vastuulla, jotkut hoitolat etsivät uuden kodin tai pitävät itsellään, jotkut vievät piikille.. Ja awataren viralliset paperitkaan kun ei ole arjalla, ei ole marjan mahdoton niitä saada omiin käsiinsä ;)


      • luoja

        ja jos ostat auton, kärsit siitä tasan vaan itse jos et ostotilanteessa varmista runkonumeron ja rekkarin yhteneväisyyttä ja tavara myöhemmin paljastuu joksikin muuksi, jonkun muun omaisuudeksi. Ja koira kun on lain silmissä rinnastettu maalliseen omaisuuteen :)


    • tämmöstäkin

      Näinpä, tällä hetkellä 27e (joka on kohtuullinen, ehkä jopa edullinen lailliselta hoitolalta) päivämaksuista olisi kertyny n. 5200e, löytyyköhän falkenholmilta moisia rahoja kun ei pysty sensen mannille yhtä osaria hoitamaan :D

      Ja jännä kun arja on etsiny amandalle loppuelämän kotia, mutta kun sai kuulla pennuista nii rupes vastuullisella sitoumuskasvattajalla dollarit kiiluun silmissä ja koira olis saatava takasi keinolla millä hyvänsä, ei musta kuulosta kasvattajalta joka tekee kasvatustyötä sydämmestää, eikä rahasta ;)

      Ja jos tää amanda arjalle oli niin rakas, nii miks se on arjalla olo aikanaan ollu jo kahdesti sijoitettuna muualle, ennen ku se marjalle vietiin? Musta rakkaat halutaa pitää lähellä, eikä pistää jakoon kiertopalkintona..

    • käsakolesu

      Siis jos vien koirani hoitoon ja samalla etsin sille loppuelämän kotia on se ns vapaata riistaa ja hoitaja voi sen pennuttaa laittaa itsensä sen omistajaksi sekä vieä vaatia hoitomaksuja?
      Ei asia näin mene. Jos koiralla oli juoksu hoitoon mennessään ja Marja sen pennutti on turha mitään hoitomaksuja huudella. Koira takaisin Arjalle ja pennun hinta vuokrasta, tässä tapauksessa myös kulut jotka on aiheutuneet Arjalle yrityksistä saada koira takaisin.
      Kennelliitto ei näitä pentuja voi edes rekisteröidä niinkauan kuin emän omistusta ei ole ratkaistu oikeudessa mihin tämä kiista nyt on etenemässä ja tuskin senkään jälkeen ainakaan ilman dna testejä, onhan Marjalla lipsunut aiemminkin jotain muuta rotua hiukan joukkoon.

      • kantapään kautta

        Nii, arja on etsiny loppuelämän kotia ja vienyt amandan marjalle loppuelämän kotiin.. Ja koirahan ei laillisesti ole ikinä arjan edes ollut, arja on ostanut varastetun koiran, vienyt marjalle, marja on oikean omistajan kanssa tehnyt paperit ja täten on omistaja. Jos varastaisin sinun autosi, möisin sen vaikkapa arjalle, arja veisi sen marjalle, marja ottaisi yhteyden sinuun ja sopisitte asian ja tekisitte paperit että se on marjan, olisiko auto minun (varkaan), varastetun tavaran ostajan (arjan), vai marjan, joka on sinun kanssasi paperit tehnyt ja ehkä jopa suorittanut kauppasumman alkuperäiselle (lailliselle) omistajalle (sinulle)?

        Auto olisi marjan, koska hän on ainoa, joka on tehnyt paperin virallisen omistajan kanssa. Arja saiso syytteen varastetun tavaran ostamisesta (kyllä, vaikka ei osto hetkwllä ole tiennyt varkaudesta). Minä saison syytteen varkaudesta, varastetun tavaran myymisestä, sekä arja voisi syyttää minua kavalluksesta. Eli arjalla ei ole perusteita syyttää marjaa, koira kun ei laillisesti ole ikinä ollut arjan, arja voi syyttää kavalluksesta tätä, joka hänelle varastetun koiran möi. Ostajan tulee AINA tarkastaa tuotteensa laillisuus, jos sitä ei itse tarkista, kärsii siitä vain itse!


    • :D

      Onnittelut Marjalle kelpieuroksen uudesta tittelistä! Huonolla koiranpidolla ne yleensä tuppaa valioitumaan myös Latvian muotovalioksi, niinkuin tässä tapauksessa.. ;) Eli kelpiepentueen isä valioitui latvian muotovalioksi nyt viikonloppuna!

    • jepulisjei

      Kaikki ei tahdo käsittää niin väännetään nyt sitä ratakiskoa.. Arja ei suinkaan ole samalla etsinyt koiralle loppuelämän kotia kun on vienyt sen Marjalle hoitoon.. Vaan nimenomaan vei koiran Marjalle loppuelämän kotiin.. Tästä on mm. olemassa keskustelut kyllä toimitettuna käräjäoikeuteen ja Arja sanoo siellä sanasta sanaan näin: "Nyt se on MEIDÄN mutta kohta se on TEIDÄN." sen jälkeen kun on ensin Marjalta kysynyt, että joko ovat miehensä kanssa päättäneet että ottavatko Amandan...Kiinnostus koiraan vaan mystisesti ilmeni siinä vaiheessa kun sai tietää sillä olevan pentuja.

      Onnittelut Marjalla minunkin puolestani Royal coctail Tiger Insiden onnistuneesta Latvian reissusta!

    • käsakolesu

      On valioitunu muistakin paikoista joista sitten on parin päivän päästä hävitetty kaikki koirat. Tässä nyt kennelnimet jääkööt mainitsematta.
      Monenkin koiranomistajan kiinnostus heräisi siinä kohtaa jos virallista sopimusta koirasta ei vielä olisi tehty ja saisi kuulla että koiralla on tehty pennut joita nimenomaan vielä salaillaan omistajalta. Ja todella pitäisikin kiinnostus herätä ja hakea koira pois. Ei ole sopiva loppuelämän koti tuollainen jossa pennutetaan nuori terveystarkastamaton narttu. Nythän on selväksi tullut että Marja oli tietoinen juoksusta alusat asti. Ihmeellinen salailu, valehtelu ja seläntakana vöyhkääminen on tälle Marjalle aivan tyypillistä.
      Käsi sydämellä antaisitko oman koiasi jäädä tämän sotkun jälkeen hänelle?
      Eiköhän Marjalla ne eronkuvat pyörinyt silmissä kun salaili pentuja Arjalta.

    • :D

      :D Missäköhän välissä on tullut selväksi että Marja on koko ajan ollut juoksuista tietoinen? :D :D Noiden viestinvaihtoja kun katsoo, niin niistä voi hyvin päätellä ja laskea, että jos pentue on ollut täysiaikainen ja syntynyt normaalisti, niin koira on astuttu juuri sinä päivänä mitä Marja on sanonut ja Arja ja Marja on keskustelleet juoksusta vasta astumisen jälkeen.. :D

      Ja koira josta Arja käräjöi on Atsalea, ei Awatar, jonka Marja omistaa. Pennut tullaan rekkaamaan ihan normaalisti juurikin siitä syystä, että joku on ollut niin saamarin tyhmä ettei ole tarkastuttanut koiransa sirua. Jos nyt väittää että hänellä on rokotuskortti, jossa on Awatteren sirunumero, niin sitten on vielä tyhmempi.. :D Koira kuitenkin on varmaan siinä kortissa rokotettu joskus ennen Marjalle tuloaan ja Arja on kuitenkin idioottina 29.2.2012 eli 4kk koiran Marjalle viemisen jälkeen rekannut itselleen Atsalea nimisen koiran.. :D Eikö sitoumuskasvattaja ja hänen käyttämänsä ammattitaitoiset lääkärit ole huomanneet että koiran sirunumero ei täsmää ja koira onkin eri koira.. :D :D

    • haloo, järki käteen

      Ja jos arja on kokoajan aikonut koiran itsellään pitää ja vienyt marjalle hoitoon, miksi arja on koiran rekannut nimilleen vasta kun pennuista on kuullut? :D arjalla ei oo tässä sopassa enää mitään jakoa, valehteleva ihmiskunnan häväistys, joka jopa oikeuden päätöksiä väärentelee kennelliittoon saadakseen koiria nimiinsä. Ja mikä tunnollinen sitoumuskasvattaja tekee kauppakirjat ruutupaperille, korjaamatta omaa sukunimeän joka siinä on aivan väärä :D kyllä se arja vielä oppii mikä on tunnollista ja mikä on rahan perässä juoksemista sieltä, missä aita on matalin :)

      Ja jos arja on vienyt koiran marjalle vaan hoitoon, miksi marja on maksanut junamatkan yms. että koiran arja saa sinne vietyä?

      Arja on puhunut itsensä liian pahasti pussiin moneen kertaan :D nyt olis jo korkee aika arjan katsoa peiliin ja unohtaa jenkkilän toimintamalli jokaisen asian käräjille viemisestä, varsinkin kun se tekee sen aina meidän veronmaksajien varoilla!

    • jepulisjeu

      Arjahan tänne niitä yv:eitä on yleensä enemmänkin laittanut.. :D :D Ja linkin takaa löytyneistä oli ihmiset poistettu sen takia, ettei sitoumuskasvattaja Falkenholm ala häiriköidä heitä niinkuin kaikkia muita, jotka asiaan ovat osallisena olleet.. Onneksi on olemassa todistajat ja Arjan ja Marjan sähköpostit siitä, että minkä takia koira oikeasti Marjalle meni.. :D Koira kun ei ole hoitoon mennyt, vaan ihan pysyvään uuteen kotiin. Miksi Marja muuten olisi lupautunut maksamaan Arjan matkakulut? :D En minä ainakaan maksaisi siitä ilosta että saan koiran hoitoon ja maksan vielä itse kaikki hoitoajan kulut..? :D Järki käteen! :D

      Arjahan on saattanut itse yrittää petkuttaa ja vienyt tahallaan Marjalle väärän koiran. Vaihtanut itse koirat jo aiemmin. Kerta häneltä nyt löytyy rokotuskortti juuri Awattarelle niin senhän hän on Marjalle vienyt, mutta itsehän hän on ostanut Atsalean ja itselleen sen rekisteröinytkin, niin jos on asiat hoitanut tunnollisesti niinkuin väittää, niin ainoa selitys on että Arja itse on koirat vaihtanut.. :D :D

      Arja on kaupitellut pentuja joita hänellä ei edes vielä ole, toisia pentuja joita hänellä ei ole, ja kolmansia pentuja jotka luulee omistavansa vaikka asia ei näin ole.. :D Näistä kaikista on kyllä ihan koko alkuperäiset keskustelut laitettu eteenpäin, joten eiköhän asia sitten selviä.. :D Kuten on myös olemassa selvät paperit siitä, että kenellä on ollut oikeus koira Arjalle myydä ja kenellä ei.. :D Luulisi sitoumuskasvattajan tarkastavan koiraa ostaessaan että kuka koiran omistaa ja kuka sen kasvattaja on.. :D Rouva kun sai tietää koiransa kasvattajankin vasta helmikuussa.. :D

    • käsakolesu

      Turha nyt kirjoitella niistä kennelliittoon merkityistä omistajista kun se rekisteri ei kelpaa missään oikeudessa.
      Jos koiraa ei ole merkitty kenenkään omistukseen sen omistajaksi voi kuka tahansa rekisteröityä kennelliittoon lappusella omistan rotu rek numero ja koiran nimi, päivämäärä ja uuden omistan allekirjoitus.
      Marjalla on menossa oikeuteen toinenkin juttu jossa hän on vaihtanut koiran omistukseensa tällä samalla systeemillä.
      Asiat mitä on tapahtunut ennen koiran Marjalle menoa ei kuulu tähän juttuun ne selvitellään erikseen ja niihin Marja ei lainkaan osallistu millään tavalla.
      Jos Marja on maksanut jonkun matkakuluja on se asia mikä ei myöskään tähän liity, enkä usko tuohon tarinaan. Jos taas koira olisi luvattu Marjalle oikeasti omaksi ei se menisi käräjille eikä Marja olisi salaillut pentuja Arjalta.
      Lue ajtuksella oma kirjoituksesi niin huomaat että mättää ja pahasti Marjan osalta.

      • ymmärrä jo sinäki

        eihän siitä kennelliiton rekisteristä kukaan muu oo puhunukkaan ku arja, muut tietää että sillä ei ole mitään merkitystä, ainoastaan laillisilla kauppakirjoilla OIKEIDEN, LAILLISTEN omistajien kanssa on merkitystä, ja arjalla ei kauppakirjaa ole LAILLISEN myyjän kanssa, kun tämä arjalle koiran myynyt henkilö ei koiraa LAILLISESTI omistanut, omistuksen ollessa edelleen penalla.

        Arja ei oo siispä missään vaiheessa laillisesti edes omistanu amandaa, oli se nyt kumpi tahansa, awatar tai atsalea. Marja sen sijaan on ottanut yhteyden penaan, jolla koirien laillinen omistus on, (sijoitettuna ollut sille joka koiran arjalle möi) ja marja on penan kanssa hoitanut asiat kuntoon, joten marja on tehnyt sopimuksen koiran laillisen omistajan kanssa, ja koira on marjan.

        En minäkään voi sun kotias tulla myymään ja sit ku siitä käräjöidään, uus omistaja ei sitä omista, vaan edelleen sinä, ellet ole jonkun muun kanssa asiasta sopinut.


    • repkops..

      :D mikäköhän koirahomma Marjalla on käräjille menossa tämän lisäksi? :D Arjalla noita omistuskiistoja aiemminkin on ollut ja nähtävästi vähän epäselvyyksiä tälläkin hetkellä.. :D Koiranpentu kun kuuluu maksaa ennenkuin se on oma.. :D

    • hahaha :D

      Arjalla ollu aiemminki vähän erilaisia luuloja koirien omistussuhteista kun normaaleilla ihmisillä :D mm. willhelmiinan koirien kanssa touhu, kun ilmaisia koiria luuli arja-tyttönen saavansa :D

    • Työaika loppuu

      Jos asiassa olisi toimittu rehellisesti ja rehdisti olisi Marja ja Arja selvittänyt sen Penan kanssa sekä myös koiran myyneen kanssa, nyt asioita selvitellään monessa osassa. Koiran on kuitenkin Arja ostanut ja on sen mukaan sen omistaja. Se oliko myyjällä oikeus myydä on taas eri asia.
      Se mikä nyt kuitenkin tiedoksi pentujen ostajille ne eivät tule saamaan rek tod ennenkuin oikeus on päättänyt emän omistajan ja pennut, emä ja isä dna testattu. Tälläiset ukaasit on nyt kennelliittoon menneet, eikä Arjan toimesta vaan ihan lain puitteissa.
      Vihjaisit että Arja olisi vaihtanut koiran ennen vientiä Marjalle. Suurempi mahdollisuus on ollut Penalla ja Marjalla vaihtaa nämä nartut. Sanoahan voi että on kateissa, vaikka olisikin ihan saatavilla.
      Totta on myös se että Marjalle tulee käräjät myös toisesta omistanmuutoksesta nimikkeellä petos. Myös muutama koiranhoitokiista on tulossa käsittelyyn.
      Onni olla työharjoittelussa avainpaikalla.
      Kesänjatkot käräjiä odotellessa teille kaikille!

      • sdkjölasdj

        eli rikot vaitiolovelvollisuuttasi ja riskeeraat työharjoittelupaikkasi kun täällä asiaa julkaiset missään muodossa ;)

        varastetun tavaran ostajalla ei lain silmissä ole minkäänlaista omistusoikeutta tavaraan, eli arjalla ei ole oikeutta koiraan.

        täällä vihjaistiin arjan mahdollisuudesta vaihtaa koirat ainoastaan siksi, kun arja on yrittänyt valehdella että marja olisi koirat vaihtanu, mikä siis ei ole mahdollista kun arja jo sanoi että hällä lukee rokotuskortissa awataren sirunumero.

        Kennelliiton kanssa on jo kertaalleen tuo dna-testaus hässäkkä sovittu ja sieltä on sanottu, ettei pentuja ole tarvetta dna-testata.


    • jepulisjeu

      :D työaika loppuu on kyllä nyt jättänyt jotain lukematta.. :D :D Arja tuolla aiemmin itse sanoo, että hänellä on rokotuskortti jossa on Awattaren sirunumero. Koira joka on Marjalla on Awatar.. :D :D Eli eiköhän se mene niin että jos Arja on Atsalean ostanut ja asiat tarkastanut niin siinä vaiheessa niin hän on koiran ennen kuin on sitä rokottanut vaihtanut toiseen.. :D :D

      Jännä homma, että kennelliitosta ei ole asiasta ilmoitettu.. Marja omistaa Awattaren ja saa pennut rekisteröityä oli viimeinen info mitä sieltä on sanottu pennun ostajan asiaa kysellessä.. :D Ja Marja on toiminut pentuja myydessään sen verran fiksusti, että jokaisen pennun ostaja tietää asian taustat.

      Koirahoitokiistoja ja petoskiistoja ei missään ole mainittu, eikä näistä ole asianosaiselle ilmoitettu.. :D Ja koirahoitokiistoja on aika vaikea olla, kun miilun haukut on aloittanut toimintansa uudelleen vasta toukokuussa, ennen sitä ei ole hoitolalla ollut toimintaa nykyisissä tiloissa ja tämän voi tarkistaa vaikka sieltä kaupparekisteristä.. :D

      • Törkeästi tehty

        Koiranhoitokiistoja voi olla aiemmalta ajalta.
        Kennelliitosta sen verran että siellä puhuu kuka mitäkin, laittakaa nauhoitus päälle kun soittelette tai kyselkää sähköpostilla tärkeät asiat.
        Onneksi hoitoloita riittää, en uskaltaisi tuonne koiraani viedä.


    • fiksua toimintaa

      Jos on aiemmalta ajalta, niin eiköhän ne olisi jo käsittelyssä..

      Sitoumuskasvattaja Falkenholm on nyt ottamassa jälleen uutta pentua. Kaukkaria jälleen kerrostaloon! Nerokkuus oikein hämmentää taas.. Toivottavasti kasvattaja on sen verran fiksu, että ei tuolle koiraa anna. Edellisetkin kun on maksamatta..

      Lisäksi on äärettömän järkevää siinä vaiheessa kun talossa on jo yksi pentu ja aikomuksena ottaa toinen niin astuttaa kaksi narttua (sakemanni ja käppänä) samaan aikaan. Näin rouva ainakin kovasti on puheissaan suunnitellut.

      • dsjöölkjd

        kai se jostain tarvii rahaa mm huuto.netissä huutamiensa tuotteiden lunastukseen, paitsi taitaa olla neki kaupat purkunu jo :/


    • Arja

      Mä olen hoitanut kyllä jokaisen koiran maksun ja EIKÖ OLISI PAREMPI ETTÄ HOIDATTE OMAT ASIANNE... Kyseinen pentu on koton ja pysyy...Mistä te tiiätte vaik tulis kääpiövilla koira

      • onnellinen<3

        taitaa rouva falkenholmin korttitalo ruveta vihdoinki sortumaan ;)


      • suhteita :P

        ja tota maksuaki voi kysyä vaikka sensen mann kennelistä ;)


    • Arja

      Ei mun korttipakka kaadu mihkään kun en ole saanut mitään ilmoitusta mutta kyllä se huomen aamul selviää kun soitan kennelliittoon....

    • porvoohaisee

      :D soita vaan! kannattaa istua alas soittaessasi! Tää on varma tieto! :) Tiesit että asia jossain vaiheessa käsitellään, nyt se on käsitelty! :)

    • :D :D :D :D

      niinhän siinä käy, kuten lasten leikeissäkin.. se joka toista haukkuu on ite.. ;)

    • jeukkis

      Koko ajan on ollut tietoinen, että EJ-rekatun pentueen osilta tehdään tutkimusta ja on siitä puheidensa mukaan liittoonkin selvityksen laittanut. Asian käsittely vaan kesti näin pitkään.. :D Sitä saa mitä tilaa! jos hoitaa asiansa kunnolla niin saa olla rauhassa, mutta tuollainen eläimillä leikkiminen on jo sairasta!

    • porvoohaisee

      Tais tulla kennelliitosta puhelimessa täysin sama tekstilitania, kun on rouva hiljaa edelleen.. Mitä minä sanoin!?!

    • !!!!!!!!!!!!

      oikeus on voittanu!

    • fiksua toimintaa

      Ja vastauksena Arjalle: Tiedetään mikä koira oli tulossa, kun sitä julkisesti tuolla olit niin hehkuttanut ko.rodun ryhmässä ja osallistunut keskusteluun että olet matkaamassa pohjoiseen. Helppoa yhteenlaskua. Onneksi oli äärettömän järkevä kasvattaja ja jää rouvalta koira saamatta!

      En suosittele myöskään sitä kääpiövillakoiraa, eiköhän nuo sun toimet ala olla jo joka rodun kohdalla tiedossa.

    • epäilyksiä

      kerroppas arja missä oot käyttäny amandan rokotettavana? vai näinköhän oot oikeesti ees käyttäny ku Marjalle viedessä et oo osannu sanoa onko sitä rokotettu...

    • 13+17

      Marja on todistestu rehelliseksi voittajaksi, nyt pulinat pois

    • erkkimerkkikirjautuu

      Marjasta rehellistä ette saa millään. Voittajaa ei ole julistettu.
      Illallisten fb kirjoitusten perusteella voisin väittää että asian ratkominen kestää jonkin aikaa. Sanoisimpa että kieroa peliä pelaa nämä pohjanmaan sankarit.

    • hahhasenhaa

      Arjako sitten pelaa PUHTAIN KORTEIN ja REHELLISESTI..? Eiköhän tuo sen kielto kerro jo omaa kieltään asioista. Marjalta ei muuten löydy tuollaistakaan kieltoa taustalta.
      Ja ennenkuin kukaan tulee tähän mitään jauhamaan, niin Arjan kielto on totisinta totta, siitä on turha tulla sanomaan. Itehän valehteli käppänöidensä astumispäivät, teetti pennut jalostustarkastamattomilla koirilla ja käytti nartun jalostustarkastuksessa 2 viikkoa sektion jälkeen. Tuo kielto johtuu täysin noista asioista ja sen Arja varsin hyvin tietää, koska on toimittanut tuosta asiasta myös vastineen kennelliittoon. Julkaisi vastineensa vielä eräässä fb-ryhmässä, joten sen on aika pirun moni nähnyt.. Myöhemmin korjasi kennelliittoon astumispäivän pentueelle ja kas kummmaa, ei ne niin keskosia sitten olleetkaan. Ja ko.pentue ei suinkaan ole EJ-rekisterissä rouvan omasta pyynnöstä, syynä siellä on PEVISA:n puutteet ja sen voi sieltä tarkistaa ihan kuka tahansa.. ;)

    • hahhasenhaa

      Lisäksi ko.pentueen emä ei ollut edes vuotta vanha astutushetkellä. Teetä ihmeessä pentuja pennulla ja ihmettele sitten että mistä kielto mahtaa tulla.. Ja rokotuskortinkin on rouva Falkenholm väärentänyt Awattaren kohdilta. Teki siinä aika ison mokan ja jäi siitä kiinni. Ei vaan ole itse tainnut tajuta sitä vielä, mutta siitä enemmän vähän myöhemmin.. ;)

    • todistaja n21

      hahhasenhaa jos sä nyt näitä toisiinsa vertailet niin aivan samoin on tehnyt toinenkin, astuttanut alle 2v jättirotuisen nartun alle 2v uroksella. Molemmilta puuttuu terveystutkimukset.
      Samoin Marjan ei ole annettu osallistua kisoihin koiralla joka oli kantavana ja tikkejä täynnä. Valitettavasti silloiset kokeen järjestäjät eivät vieneet asiaa eteenpäin itsekin kuulin vasta tästä sekä siitä kuinka Marja kännipäissään möyrysi yhden rodun kisa ja näyttelyviikonloppuna niin että oli poistettava paikalta. Näitähän nyt tulee ilmi kun asioita tutkitaan ties kuinka pitkältä ajalta.
      Jotenkin tässä kuitenkin tulee tunne että Arjaa tarkoituksellisesti huiputettu koirakaupassa.

    • hahhasenhaa

      Onneksi Arja on itse levitellyt asiaa koskevia esitutkintamateriaaleja lähettelemällä niitä ties kelle.. Niistä selviää aika paljon asioita. mm.se fakta, että Arja on ostanut koiran laittomasti ihmiseltä jolla ei sitä ole oikeutta ollut myydä..

      Marja on toiminut n.20 vuotta ilman kieltoja.. Arja vuoden virallisesti ja nyt jo kiellossa..

    • faktoja kiitos

      todistaja n21.. missäköhän näyttelyssä Marja on paikalta poistettu? Kerro tietosi ihmeessä, niin voidaan ottaa kisajärjestäjiin yhteyttä ja tarkastella tilannetta! Veikkaampa että tämäkin on vaan turhanpäiväistä paskanjauhantaa..

    • jepulisjee

      Arjaahan aina kusetetaan koirakaupoissa. Ainakin hänen omasta mielestään. Jos ihminen käytännössä elää sillä että käräjöi koiraomistajuussotkuistaan, niin suosittelisin niitä lelukoiria, joita joku täällä aiemminkin on suositellut. Jos on niin tyhmä, ettei osaa koiraa ostaa, niin siitä ei voi syyttää ku itteään.

    • merkkierkkikerkki

      Tiedänpä että kettuterrierileiri jossa näyttely ja kisat. Rouva osallistui ilman koiraa.
      Sairaslomailevan koiran kisoihinvienti oli eri tapahtuma.

    • jeukkusta

      vuosi? ja ne kisatkin kiitos vaan tietoon? mä nimittäin tarkistan järjestäjiltä kaiken, niin voidaan ainakin sitten puhua totuuksia ettei tartte jauhaa paskaa ja olettamuksia nimimerkkien takaa..

    • faktoja kiitos

      onko kelpien pennuilla millainen sukusiitos prosentti

    • aika kulkee

      ihmisethän ei voi muuttua, nyt kun puhutaan arjan vuoden sisäsistä tapahtumista, haetaan mukaan marjan 10 vuotta vanhat tapahtumat, missä kohti meni vikaan?

    • tyhmiä

      ettekö itse osaa käyttää jalostusnettiä ja katsoa sitä niiden sukusiitosprosenttia? Yhdistelmä kun kuitenkin on tiedossa..

    • ole hyvä
    • merkiierkii

      Koirammelehti kolahti luukusta. Ei ollut luvattua kirjoitusta. Miksi saksanpaimenkoiran pentu yhä rekisteröimätön?

    • ei osunu, uppos

      Koiramme lehti on julkaistu ennen tuota kiellon päivämäärää.. ;) Varmistus tulee kyllä seuraavassa lehdessä. Pentu on sirutettu toisten pentujen kanssa tänään, joten eiköhän se rekisterissä näy muutaman viikon sisällä, niinkuin normaalistikin.. :)

    • Että sillai

      Poliiseille annettu ilmi että Arjan sähköpostiin on murtauduttu....

    • ksljjhkonv

      Mitähän tuo ylläoleva nyt tarkoittaa? Siis miten liittyy tähän?

    • kukkkuuuuhhfhffdddd

      Kai se tarkoittaa sitä että väittää poliiseille ettei itse ole niitä posteja lähetellyt?

    • blääh.

      ei taida olla murtautumista jos itse on julkaissut tunnuksensa fb ryhmässä ja valtuuttanut useita ihmisiä postiaan käyttämään. liittyy varmaan siten että tieto tuosta kiellosta on mennyt ensin Arjan sähköpostiin ja lähtenyt sieltä liikkeelle.

    • Paskajuttuja nämä

      Toiseen tapaukseen liittyen kävin kuultavana poliisilla. Kyllä nyt menee toisten piikkiin puheita joita M U on laittanut alulle. Joista siis olin kuultavana. Sääliksi käy jos muutamat hyväuskoiset hölmöt saavat syyt niskoilleen jotka ovat tätä rouvaa puolustelleet ja toisen henkilön syyksi asioita laittaneet.
      Varsinkin E N, toivon että hänellä on näyttöä että M U on asioista näin puhunut, muuten kopsahtaa pallo jalkaan.
      Käräjät tulossa tästäkin enkä ainoa joka sinne todistajaksi joutuu.

    • kullullullulluu

      Jos E N sanaan luottaa, niin Käräjät ukkosen ja falkenholmin välillä 18.7.12. Ylivieskan käräjillä sitten tavataan!

    • Paskajuttuja nämä

      Tästä jutusta tulee eri käräjät. Liitty kuitenkin edelliseen. Niistä puheista ja kirjoitteluista kun M U laittoi omia tekemisiään toisen syyksi.
      Oli pitkä lista nimiä eri paikkakunnilta jotka joutuu kuultavaksi. Toivon todella että kaikki sanovat rehellisesti kuka on näin kertonut ettei mene omaksi syyksi tai kaikki E N syyksi.
      Oli aika pino kopioitua fb kirjoittelua niin seinältä kuin yksityisviestiä.

    • Arja

      Elikkä Oikeudenkäynti on Ylivieskassa 18.7.2012 klo 11.30 ja se on varmaa.... Marja Ukkonen EI ole tehnyt minulle minkäänlaista sovinto esitystä niinkuin hän on laittanut kiertoon ja tämä tuli minulle eilen tietoon...

      • :)

        Kerro sitten kuin kävi :)


    • 55

      tulikos ylivieskassa selvyyttä kuka saa pitää jo monta nimeä saaneen koiran

    • ssk7

      Eikö kohta ole uusi oikeudenkäynti jossain päin suomea tästä samasta asiasta? Se on jotenkin jännää että kumpikaan ei oo tehny mitään väärää mutta kummastakin on melko paljon hämärä juttuja liikkeellä ja joo juttujahan rittää vaan kun osa on tottakin...eikö kannata molempien nyt vaan pelata reilua peliä.

      Hyvä ääni kauas kuuluu,paha vielä kauemmas...

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe