Visanne kokemuksia?

Kohtu katoaa

Hei

Sain lääkäriltä Visannea viimeisenä oljekortenani endometrioosin hoitoon? Onko kukaan muu käyttänyt. Aloitin viikko sitten ja mulla on ihan hirveä olo ja päätä särkee. ihan helposti en luovuttaisi, koska lääkärin mukaan mulla alkavat olla vaihtoehdot vähissä.

39

12138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Kyllä jouduin keskeyttää, en voinut käyttää kuin kuukauden.

      Sitten sain toisen tähystyksen ja saivat poistettua 2 kystaa ja endopesäkkeitä.
      Mulla endometrioosio kiinnikkeitä on levinnyt ohutsuoleen sekä maksaan, en tiennyt edometrioosista.
      Koska tulin normaalisti raskaaksi ja runsaisiin vuotoihin sain cyklocapronia, eikä tavallisessa ultrassa näkynyt mitään.

      Käytän nykyään vaihtoehtolääkitystä, joka on auttanut annan sen nimen tässä.
      Serrapeptaasi jota myydään luontaituotekaupoissa.
      Tuo on auttanut minua kiinnikekipuihin, joita ei voida poistaa ja odotan että kiinnikkeet ja se kuollut hajoaa kuten tuossa sanotaan.
      http://www.sinunapteekki.fi/catalog/serrapeptaasi-entsyymi-b100000-ub-90-kaps-p-3020.html

      Yritä kävellä oikein paljon ja osta tukisukat (tukipolvisukat) käytä niitä öisin estää veritulppia, ja juo paljon vettä.
      Jos oireet pahenee ota yhteys lääkäriin, tuo on hyvin vahva lääke.

    • jatkoa ensimmäiseen

      okei :o mahtaakohan se auttaa, kun mun isoin ongelmani ei ole endometrioosi vaan kohdun laajentuneet verisuonet, jotka aiheuttavat ihan hirveitä kipuja mm kävellessä. seksin harrastamista en halua edes ajatella... voisiko tosta olla apua siihen? ja sitä saa luontaistuotekaupasta? ei tarvita reseptiä?

      • .......

        Kyllä tuosta voisi olla suurikin hyöty ja sitä voi käyttää tuon lääkärin määräämän lääkkeen rinnalla ns. tukihoitona.
        Itse toimisin noin, jos olisin vastaavassa tilanteen edessä, nyt laittaisin kaikki peliin....ei tarvita reseptiä, hintaa kyllä siinä 50€ 3 kuukauden kuuri, mutta endometrioosiin tästä on ollut monile apua.

        Tässä on tuotteen maahantuojan tiedot, sinne voi soittaa.

        Natura Media Oy
        Karhutie 1, 21220 Raisio

        Puh: 02-4320899


      • ??

        Millaisia oireita sinulla oli, ja miten kohtusi verisuonten laajeneminen todettiin? Entä tiedätkö mistä se suonten laajeneminen johtuu? Onko sillä yhteyttä esim. siihen, että suvussa olisi taipumusta suonikohjuihin yms. verenkierto-elimistön sairauksiin?

        Itselläni on kaikenlaisia kummallisia gynekologisia vaivoja ollut vuoden päivät, eikä niihin ole selitystä löytynyt. Kohtu ja munasarjat on ultrattu sisäkautta, ja kaikki näyttää kuulemma normaalilta. En uskalla enää ottaa lääkäriin yhteyttä, kun tuntuu että minua kohta aletaan pitää luulosairaana.


    • vielä edelliseen

      mulla on aina ollut ihan hirveät kuukautiset ja 15 vuotiaasta asti olen syönyt ehkäsypillereitä sen vuoksi, että pystyn siirtämään kuukautisia pois. n. vuosi, puolitoista sitten mulla alkoi olla hirveitä alavatsakipuja jatkuvasti, siis ei vain kuukautisten aikaan. Gyne teki lähetteen aluesairaalaan ja siellä tehtiin laproskopia ja pistettiin kierrukka. tähystyksessä löytyi endomertioosia ja se leikattiin pois. pari päviää leikkauksen jälkeen kierrukka tuli itsestään ulos ja mulle määrättiin taas uudet ehkäispillerit. kivut ei hävinneet mihinkään ja ultrassa lääkäri myönsi että kohdussa on jotain vikaa, koska kohdun verisuonet näkyy ultrassa laajentuneina. Mulla siis kävely, ratsastus, seksi aiheuttaa kohtuu niin kamalaa tärinäkipua, että olen joskus pitkään käveltyäni lyhistynyt maahan sen takia. elämän laatu on aika surkea tällä hetkellä. sen verran sain nyhdettyä lääkäriltä tietoa ettei tätä oikein voi parantaa muuten, kuin kohdun poistolla. olen kuitenkin vasta 23 joten lääkäri ei suostu tekemään kohdun poistoa. saas vaan nähdä mitä tekevät seuraavaksi kun olen nyt kaikki heidän määräämänsä pillerit niellyt ja mikään ei ole sopinut olen lihonut vuoden sisään n.10kg...

      lääkäri ei osaa sanoa mistä suonten laajeneminen johtuu.

      • lisä kommenttia

        huvittava tilanne, koska mä en kohtuani jäisi kaipaamaan, koska itse synnyttäminen ei ole ainoa tie tulla vanhemmaksi. lisäksi, jos ei pysty harrastamaan seksiä, tuskin niitä lapsiakaan tulee hankittua...


      • mljl

        Mitä jos hankkiuisit raskaaksi, se pysäyttää endometrioosiota hetken ja kerkeäisit saamaan lapsenkin. Jos kohtusi poistetaan, voi tulla isoja verenvuotoja kun verisuonet laajenee.


      • ??
        lisä kommenttia kirjoitti:

        huvittava tilanne, koska mä en kohtuani jäisi kaipaamaan, koska itse synnyttäminen ei ole ainoa tie tulla vanhemmaksi. lisäksi, jos ei pysty harrastamaan seksiä, tuskin niitä lapsiakaan tulee hankittua...

        Olet siis syönyt melko kauan e-pillereitä. Mitäpä luulet, voisiko oireet johtuakin niistä? Minä ainakin luulen, että omalla kohdalla pillerit aiheuttivat kaiken. Söin nelisen vuotta niitä, ja tosiaan vuosi sitten ilmaantui ulompien häpyhuulten sisäpinnalle pieniä suonikohjuja, ja myös tuli vuotohäiriöitä ja alavatsakipuja. Oireet tietysti viittasi siihen, että joku painaisi munasarjojen verisuonia, mutta ei tutkimuksissa mitään löytynyt. Lopulta gynekologi käski minun lopettaa pillerit, ja katsoa menisikö kaikki ohi. Kesällä lopetin ne, ja olo on alkanut kohentua, jopa suonikohjut näyttäisivät pienentyneen. Oli minulla myös melkoisia päänsärkyjäkin, joita en osannut edes yhdistää pillereihin, ja pillereiden lopettamisen myötä nekin ovat kadonneet. Kun myöhemmin terveyskeskuksen lääkärille juttelin asiasta, niin hän oikein suuttui ja tiuskaisi minulle että haitat pillereistä ovat pienemmät, kuin vahinkoraskaus. No kai niinkin, mutta kyllä minusta olisi ihan aiheellista kertoa rehellistä tietoa näiden pillereiden mahdollisista haittavaikutuksista, jos lääkäreillä tietoa on (ja luulen, että on), siitä että ne voivat aiheuttaa tällaistakin.


      • kyllästynyt.........
        ?? kirjoitti:

        Olet siis syönyt melko kauan e-pillereitä. Mitäpä luulet, voisiko oireet johtuakin niistä? Minä ainakin luulen, että omalla kohdalla pillerit aiheuttivat kaiken. Söin nelisen vuotta niitä, ja tosiaan vuosi sitten ilmaantui ulompien häpyhuulten sisäpinnalle pieniä suonikohjuja, ja myös tuli vuotohäiriöitä ja alavatsakipuja. Oireet tietysti viittasi siihen, että joku painaisi munasarjojen verisuonia, mutta ei tutkimuksissa mitään löytynyt. Lopulta gynekologi käski minun lopettaa pillerit, ja katsoa menisikö kaikki ohi. Kesällä lopetin ne, ja olo on alkanut kohentua, jopa suonikohjut näyttäisivät pienentyneen. Oli minulla myös melkoisia päänsärkyjäkin, joita en osannut edes yhdistää pillereihin, ja pillereiden lopettamisen myötä nekin ovat kadonneet. Kun myöhemmin terveyskeskuksen lääkärille juttelin asiasta, niin hän oikein suuttui ja tiuskaisi minulle että haitat pillereistä ovat pienemmät, kuin vahinkoraskaus. No kai niinkin, mutta kyllä minusta olisi ihan aiheellista kertoa rehellistä tietoa näiden pillereiden mahdollisista haittavaikutuksista, jos lääkäreillä tietoa on (ja luulen, että on), siitä että ne voivat aiheuttaa tällaistakin.

        lääkäri oli ehdottomasti vastaan. näitä hoidetaan yleensä ehkäisypillereillä. :( saa nähdä. ton visannen lopetan ainakin. saa tää päänsärky ja oksentelu riittää.


      • ??
        kyllästynyt......... kirjoitti:

        lääkäri oli ehdottomasti vastaan. näitä hoidetaan yleensä ehkäisypillereillä. :( saa nähdä. ton visannen lopetan ainakin. saa tää päänsärky ja oksentelu riittää.

        Joo, tiedän että endometrioosia ja runsaita kuukautisia ja kipuja hoidetaan ehkäisypillereillä, mutta lähinnä noita laajentuneita suonia ajattelin, että voisivatko ne mahdollisesti johtua pillereistä. Itselläkin oli silloin mielessä, kun olo oli huonoimmillaan, että mitäpä jos on laajentuneita suonia kohdussakin, jotka aiheuttavat särkyä. No ultrassa ne varmaan olisivat näkyneet, joten en sitten tiedä, onko lähellekään saman kaltaisesta asiasta kyse. Itseäni nimenomaan gynekologi kehotti lopettamaan sitten pillereiden syönnin, joten kai hänelläkin oli ajatuksena että oudot oireet ovat niistä peräisin. No hyvin suuri osa naisistahan niitä syö vuosikaudet ilman mitään ongelmia, joten kai ne turvallisiakin siis ovat. Lienee itsellä kyse vain huonosta tuurista sitten, että elimistö reagoi niihin vähän kummallisesti... Sitä ennen tosin menikin hyvin monta vuotta, eli ei ollut muuta ongelmaa kuin aika ajoin hirveitä päänsärkyjä. Toivotaan, että sulle löytyy joku parannus tai edes helpotus tuohon... Tilanteesi ei kyllä kovin kivalta kuulosta. Tsemppiä ja hyvää kevättä kuitenkin.


    • .............

      muuten hyvä mutten tosiaankaan halua lapsia näin nuorena pilaamaan elämääni.... jos haluan ollenkaan. :/

      • ....................

        ja se endometrioosi on tällä hetkellä pienin ongelmani... isoin ongelma on tuo kohtu jonka takia joudun ravaamaan kipupiikeillä harva se päivä.


    • Lähes kivuton

      Halusin osallistua omalla kokemuksellani Visanne-lääkkeestä. Olen jo useamman vuoden rampannut lääkäreillä valittamassa vatsakivuistani ja olen saanut lääkkeeksi vain uusia ja vahvempia särkylääkkeitä.
      Viime vuonna menin jälleen uudelleen lääkäriin, kun kärsin 7 päivää niin järkyttävästä mahakivusta, etten pystynyt lähes liikkumaan muutakuin kumarassa. Tämän jälkeen minut lähetettiin jatkotutkimuksiin ja sitä kautta päädyin laparoskopiaan, jossa huomattiin vatsakalvon kasvaneen kohdun seinämään kiinni, sekä muutamia pesäkkeitä jotka viittasivat endometrioosiin, mutta olivat kuitenkin liian pieniä poistamiseen. Laparoskopian jälkeen minulle sanottiin, että mahakivut olisivat tällä ohi, mutta niin ei kuitenkaan käynyt..
      Tammikuussa hankkiuduin taas lääkärin puheille niin kovien vatsakipujen takia, että virtsaamiskivut pahenivat ja virtsan pidättäminen alkoi myös sattua..
      Tammikuussa minut tutkittiin taas perin pohjin ja tämän jälkeen minulle määrättiin Visanne.
      Visannen ansiosta olen nyt tammikuusta lähtien elänyt autuasta elämää, ilman virtsaamiskipuja, kävelyssä tuntuvaa paineentunnetta sekä tärinäkipua. Elämänlaatuni on parantunut huomattavasti lääkkeiden syömisen ansiosta, pystyn urheilemaan ilman kipuja, nukun paremmin ja pystyn muutenkin keskittymään elämässä paremmin kaikkeen, ilman jatkuvaa kipua.
      Ainoa oire mikä on ehkä tullut Visannesta, on se, että minulla lähti hiuksia jonkin verran, mutta mielestäni se on pieni hinta siitä, että saan elää kivuttomana. Ja hiustenlähtökin on nyt tasoittunut.
      Joten itse ainakin kannustaisin ainakin kokeilemaan Visannea, jos siitä olisi kenellekkään yhtä suuri apu kuin minulle!
      Jaksamisia kaikille omien oireiden ja kipujen kestämisen kanssa! :)

    • Minä myös haluan kertoa Visannesta sen verran, että minunkin mahakivut ja endometrioosikivut loppuivat siihen kun aloin syömään Visanne. Minulla oli kamalat mahakivut ja kävin montaa kertaa päivytyksessä ja gynen polilla tutkimuksissa, särkylääkkeitä vaan määrättiin enemmän ja enemmän kunnes tänä keväänä mentyäni jälleen kovin kipujen takia ensiapuun, lääkäri sanoi, että endometrioosia ja sain täsmälääkkeen eli Visannen ja olen todella onnellinen kun kivut ovat poissa. El kannattaa kokeilla ehdottomasti tätä melko uutta lääkettä. Suosittelen.

      • voi visanne

        kuinka pian nuo mahakivut loppuivat? Menikö viikkoja vai kuukausia? Itsekin syön Visannea, mutta kivut on ennallaan ja taas on vuotanut viikon verran reilusti (edellisestä vuodosta on parisen viikkoa - kiva).

        Lisäksi on tullut toisen munasarjan kohdalle vihlontaa ja terävää kipua, erityisesti kun tiettyyn asentoon menee.


    • Visanne

      Mulla loppui kivut samana päivänä kun aloitin Visannen syömisen. Eikä ole ollut vuotojakaan sen jälkeen, tosin mulla ikää jo 48 vuotta. Kipuja ei ole todellakaan ollut sen jälkeen, minulla hyvä lääke ja toimiva, olen todella onnellinen kun olen ollut kivuton. Kivut olivat aivan hirveitä, mikään kipulääke ei niihin auttanut.

    • endolääke

      Heippa! Ajattelin kanssa osallistua tähän Visanne-keskusteluun.. olen nyt parisen viikkoa syönyt visannea ja tällä hetkellä tuntuu siltä etten voi muuta sanoa kun pelkkää positiivista! :) minulla todettin melko paha endometrioosi keväällä ja yritämme puolisoni kanssa tulla raskaaksi, mutta valitetttavasti emme pysty luonnollisesti tulemaan raskaaksi ja meille annettiin nyt tätä lääkettä jospa se endopesäke pienenisi jotta koeputkihedelmöitys onnistuisi. Visanne syötyäni olen voinut hyvin, ei mitään mahakipua (tosin minulla endo melko oireeton) ja hyvin vähän on myös tullut niitä haittavaikutuksia ( vähän mielialanvaihteluja ja finnejä). Kannattaa kokeilla, vaikka lääke aika kallis!

    • visannea

      kohta pari kuukautta takana. Tässä yhteenvetoa (hyvä ja huonot):

      välivuodot lakanneet
      tulehduksen omainen päivittäinen kohtukipu kadonnut

      - kipuja edelleen vaihtelevasti, välissä tosi kovaa kipua (vaikka ei menkkoja)
      - valkovuotoa runsaasti
      - hiuksia lähtee
      - mieliala maassa
      - seksiä ei haluta lainkaan
      - paino noussut

      Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja onko osa sivuvaikutuksista ohimeneviä?

      • missä vika

        Juuri noiden negatiivisten oireiden vuoksi olen kieltäytynyt Visannea syömästä. Aiemmin söin jo 8 kk Orgametril- merkkistä lääkettä samaan vaivaan. Vatsakivut poistuivat, kipu siirtyi munuaiseen. Kaikki haittavailutukset ilmestyivät. Miettikää tarkkaan mitä myrkkyjä suostutte syömään. Visannestahan ei ole vielä edes kunnon tutkimustuloksia...


      • visannesta

        Aika samanlaiset kokemukset täällä, takana jo puoli vuotta. Endometrioosiin liittyvät kivut on vähenneet radikaalisti ja vuodot lakanneet.

        Huonoja puolia havaittu kuten edellä:
        - hiuksia lähtee järjettömästi, toivottavasti tasoittuisi tulevina kuukausina
        - mieliala maassa
        - seksiä ei haluta lainkaan
        - paino noussut

        Toivottavasti edes toi hiustenharvennus olis vähitellen helpottuva sivuvaikutus, muiden suhteen en ole kovin luottavainen.


      • Anonyymi
        visannesta kirjoitti:

        Aika samanlaiset kokemukset täällä, takana jo puoli vuotta. Endometrioosiin liittyvät kivut on vähenneet radikaalisti ja vuodot lakanneet.

        Huonoja puolia havaittu kuten edellä:
        - hiuksia lähtee järjettömästi, toivottavasti tasoittuisi tulevina kuukausina
        - mieliala maassa
        - seksiä ei haluta lainkaan
        - paino noussut

        Toivottavasti edes toi hiustenharvennus olis vähitellen helpottuva sivuvaikutus, muiden suhteen en ole kovin luottavainen.

        Söin uutta lääkettä Visannea lääkärin suosituksesta. Ilmeisesti lääkärit saavat palkkioita lääketehtailta jos saavat asiakkaat ostamaan ja testaamaan uusia lääkkeitä. Söin vuoden Visannea - mutta lopetin haittavaikutuksien takia - joista esim painonnousu ei vieläkään ole parantunut.

        Tässä mun kokemus lääkkeestä:

        - lääkäri oli suorastaan fanaattinen suositellessaan lääkettä ja väitti että Kelasta saa osan hinnasta takaisin - kela oikeasti kieltäytyi maksamasta uutta kallista lääkettä kun muita hoitomuotoja endometrioosiin ei oltu vielä kokeiltu
        - oloni oli huono ja turvonnut, painoni nousi vuodessa 15kg
        - itse endometrioosi ja pesäke pieneni 80%
        - menkat jäi kokonaan pois

        En kaiken kaikkiaan tuntenut oloani hyväksi, urheilullisena ihmisenä lihominen kauhistutti ja taistelen sen kanssa edelleen. Kroppani ei selkeästi pitänyt lääkkeestä.

        Vaihdoin lääkäriä ja testaan nyt muita hoitomuotoja. Kaiken kaikkiaan petetty ja inhottava olo että suostuin testaamaan Visannea.


    • Jonsu**

      Visanne keskusteluun;
      Kovien endo kipujen takia minulle määrättiin Visannet ja olin tyytyväinen kun sain elää kivutonta elämään. Ensimmäiset 4viikkoa oli aika totuttelua,mielialat vaihteli,hiuksia lähti paljon ja seksihalut katosivat kokonaan.
      Nuo 4viikkoa kyllä kesti kun sain olla täysin kivuton.
      Nyt olen ollut 3kk ilman Visannea koska on raskaustoive ja kivut on palanneet...Visannejen lopetus olis myös aika rankka kokemus;mielialat eli ihan omaa elämää ensimmäisen kk:n ajan. Nyt on "oma olo ".

    • Hämmästynyt III

      Itse en ole vielä huomannut merkittävää eroa, melko pahaa endoa täälläkin kyllä. Lapraskopia tehty jo kaksi kertaa...MUTTA! Onko kukaan tullut raskaaksi visannen aikana???

      • willow

        Olen käynyt läpi kaksi leikkausta. Toisen leikkauksen jälkeen määrättiin Visannea koska en suostunut syömään e-pillereitä enää(pää meni sekasin)

        Olin ensin siihen tosi tyytyväinen. Sitten lopetin 5kk jälkeen. Syy oli hiustenlähtö. Ja ne alkoi vasta parin kk jälkeen. Seksihalu oli parempi kun silloin kuin söin e-pillereitä. Kivut kyllä hävisivät. Ja eikä ollut muu oireilu. Lopetin Visannet kesäkuussa. Nyt oireilen taas. Ei niin pahoja kipuja, mutta mietin milloin täytyy taas alkaa syömään niitä. '

        Oletteko kokeilleet jotain muuta ja mitkä ovat kokemukset??


    • endotar.

      Varmastikin on tullut raskaaksi Visannen aikana, eihän se ole mikään ehkäisykeino, eli ehkäisyä on käytettävä hoidon aikana!

      • Hämmästynyt III

        kyselinkin muiden kokemuksia, en arvailuja, koska pakkausseloste on tarkkaan tiedossa. Lapsettomuus puolen lääkäri sanoi "tämän lääkkeen aikana ei voi tulla raskaaksi", pakkausseloste sanoo muuta, siksi tiedustelua muiden kokemuksista. (-visannen aikana plussannut)


    • visanne

      Moikka
      Minäkin syön Visannetta, aloitin alkuvuodesta. Endometrioosin aiheuttamat kivut (ja samoin menkat) ovat poissa. Aluksi oli päänsärkyjä ehkä pari viikkoa, mutta ne loppuivat pian. Tota hiustenlähtöä aloin miettimään vasta nyt, luettuani tämän viestiketjun. Puhuttiin nimittäin just tänään kämpaajalla, että miksi mulla on toisella puolen päätä hiukset harventuneet aivan valtavasti. Enpä sitten tiiä voisko johtua tästä..? Viikon päästä on kontrolli ja saa nähdä, onko endometrioosipesäkkeet "kuihtuneet pois" niinkun lupailtiin.
      Ja tosta raskaaksitulemisesta sen verran, että pakkauksessahan sanotaan ettei Visanne ole missään nimessä ehkäisykeino, joten jos olet varma ettet halua lapsia juuri nyt niin suosittelen jotain varsinaista ehkäisyä. Itse oon kuitenkin ollut ilman ehkäisyä koko Visanne-ajan, enkä ole ainakaan vielä tullut raskaaksi. Lääkärikin sanoi, ettei ole todennäköistä tulla tuon lääkkeen aikana raskaaksi, koska sen pitäisi poistaa ovulaatiot ja eihän mulle ole menkkojakaan. Lisäksi kohdunseinämä on lääkkeen vaikutuksesta kuulemma niin ohut, että siihen olisi munasolun vaikea kiinnittyä.
      Itselläni on 3-vuotias lapsi joka sai alkunsa ensi-yrittämällä, eikä endometrioosi ollut ehtinyt kehittyä kovin pitkälle kun se Tammikuussa todettiin, joten mahdollisuudet tulla raskaaksi pitäisi olla melko hyvät. Siksi uskon, että johtuu siis nimenomaa tosta lääkkeestä etten ole tullut raskaaksi, ja ihan hyvä niin... Jos nyt vielä muutaman vuoden malttaisi odottaa ennen varsinaista yrittämistä... :) Hyvää syksyn jatkoa kaikille!

    • puolesta

      Täältä löytyy loistavaa materiaalia Visannesta, huippututkijoiden kokemuksia lääkkeestä ympäri maailmaa. http://visanne.com/en/auth/resources-/webcasts/ Esityksissä käy mm. ilmi, että Visanne ei ole ehkäisytuote, mutta estää ovulaatiota. Eli siitä voipi sitten jokainen itse päätellä, että voiko todennäköisesti tulla raskaaksi vai ei. :) Itse luotan siihen, että mikäli en ovuloi, niin en myöskään voi tulla raskaaksi. Mutta tosiaan hormoniannos lääkkeessä ei ole niin korkea kuin e-pillereissä, joten virallisesti tuotetta ei voida määritellä ehkäisyvalmisteeksi.

      Itse olen käyttänyt Visannea jo noin vuoden, ja vaikka hyvin vastahakoisesti suostun syömään hormonituotteita, täytyy minun todeta, etten ole ikinä voinut näin hyvin! Ensimmäistä kertaa kun kokeilin Visannea, minulla oli hieman kipuja ja vuotoja silti. Lopetin aluksi tuotteen, mutta muutamien kuukausien päästä aloitin sen uudelleen kuukautiskiertoni toisena päivänä gyne-ystäväni suosituksesta, jonka jälkeen minulla ei ole ollut kertaakaan kuukautisia, minkäänlaista vuotoa tai kipuja. Ja nyt tosiaan lääkkeen toisesta aloituksesta on 8kk. (Lääkkeen aloitus kierron toisena, tai viim. kolmantena päivänä on hyvin tarkkaa ja oleellista, sillä kierron toisena päivänä kohdun limakalvo on ohuimmillaan, eli lääkkeen aloittamisen jälkeen se ei enää pääse kasvamaan eikä myöskään lähettämään ns. etäpesäkkeitä kohdun ulkopuolelle).

      En osaa sanoa ovatko hiukseni hieman ohentuneet käytön aloittamisen jälkeen. Mietin asiaa kyllä kovasti kommenttienne jälkeen. Paino ei ainakaan ole noussut, itseasiassa päinvastoin, mutta myös sen ansiosta, että nyt voin urheilla normaalisti, koska krooniset kivut ovat poissa. Eli itse en ainakaan allekirjoittaisi sitä, että lääke aiheuttaisi kaikille painonnousua itsessään, se on sitten eri asia, jos endometrioosin aiheuttamat kivut rajoittavat liikuntaa ja terveellisempää elämäntyyliä ja pistävät potilaaksi sänkyyn, mikä johtaa painonnousuun. Mutta toki kaikki reagoivat eri tavoin lääkkeisiin... Mutta tosiaan noin 5-6 eri ehkäisypilleriä ja minipilleriä kokeilleena, voin todeta, että tämä on ensimmäinen ja ainoa lääke, joka on sopinut minulle. Ei ole ollut sivuvaikutuksia ensimmäisen parin viikon jälkeen, eikä myöskään endometrioosin aiheuttamia oireita. :) Toivotaan, että lääkkeelle saataisiin pian Kela-korvaus Suomessakin, Saksassa ja monessa muussa maassa kun lääke voi parhaassa tapauksessa maksaa vain 5 euroa potilaalle!

    • Toivoton

      Aloitin Visannen käytön viikko sitten. Nyt minulla on kipua nilkoissa ja ranteissa.Normaalisti käyttämäni korkokengät ja käsilaukkukin aiheuttavat kipua. Koko vartalo on päästä varpaisiin saakka täynnä pieniä vesirokon kaltaisia pisteitä(sen jo lapsena sairastanut).Lisäksi koko keho kutisee päänahasta varpaisiin saakka. Lisäksi olen saanut krampin kaltaisia kouristuksia jalkoteriin ja olkaan. Myös silmät ovat ruti kuivat. Kun pakkausselosteta selasin, niin löytyivät oireet harvinaisempien listasta. Tuntuu aika hurjalta, että voiko viikossa posahtaa jo tuollainen määrä oireita, joista todellakaan esim. raajakipua ei ole ollut ennen. Söin tätä ennen kaksi vuotta cerazette minipillereitä, jotka kyllä otivat kivut ja kuukautiset täysin, mutta tilalle tuli voimakas masennus ja horrosmaisen painostava väsymys. Leikkaus on jo kerran tehty, vaikutus kesti n. 3 v

    • sannuli-86

      laitanpa nyt viisaana 3kk käytön jälkeiset kokemukset. sivuvaikutuksia ei oikeastaan lainkaan, mitä pientä yliherkkyyttä siskon häissä :)
      mutta eipä sitten ole lääke "tehonnut" toivotustikaan. kiinnikepaketti on edelleen samankokoinen kun 3 kk sitten, mistä toisaalta voisi kai olla iloinenkin ettei ole kasvanut. Mutta kun toiveessa oli pääsy ivf:ään eikä leikkausjonoon, oli pettymys tietenkin ilmeinen. Nyt odotellaan siis pääsyä leikkaukseen, ja odotellessa jatkan visannella ihan hyvillä mielin.

    • shandie*

      Itse käytin Visannea tähystysleikkauksen jälkeen vajaat pari kk:ta ilman mitään sivuvaikutuksia. Olisin jatkanut hyvillä mielin käyttöä, mutta leikkauksen jälkitarkastuksessa todettiin endon uusiutuneen aika rajusti Visanne käytöstä huolimatta! Olen nyt seuraavat 3kk:ta Procren pistoskuurilla. Eli muuten Visannesta ihan posiitiiviset fiilikset, mitä nyt sitten omalla kohdalla ei tehonnut ollenkaan...Eli rahat meni hukkaan :-)

    • aurinkoinen

      Noniin. Kävin ostamassa 84kpl paketin tänään, luin haittavaikutuslistan läpi ja nyt päätin olla aloittamatta. Kipuni on olemattomat e-pillereillä verrattaen noihin haittavaikutuksiin. Litalgin on auttanut mulla tosi hyvin vatsakipuihin kuukautisten aikana. Jos kukaan uskaltaa, saa multa sen paketin lähes "ilmaiseksi" huisin kallis lääke kaiken lisäksi :( Mulla on tähystysleikkaus tehty kerran, eivät saaneet silloin irroitettua kohtua suolesta. Nyt sitten magneettikuvaan jonotusta edessä ja todennäköisesti uusi leikkaus. Mutta tätä lääkettä en aio kyllä ottaa.

    • Minävain43

      Mulla erittäin vaikea endometrioosi, irrottelivat isossa avoleikkauksessa kohdun ja suolen toisistaan ja lisäksi koko paketti oli liimautunut kiinni lantioon. Suolesta lähti 20 cm ja umppari oli kanssa täynnä endoa, lisäks appelsiininkokoiset kystat molemmissa munasarjoissa. Sain ensin leikkauksen jälkeen Procren-piikin, pää meni niin pahasti sekasin ja vaihdevuosioireet iski niin järkyttävinä että oli aivan pakko jättää yhteen piikkiin se hoito. Sitten kokeiltiin useampikin keltarauhashormoni, joilla ei menkat eikä kivut pysyny kurissa ja lisäks sain pahoja masennusoireita. E-pillereitä en voi käyttää koska mulla ne nostaa maksa-arvoja. Mutta Visanne tepsi. Se todella tepsi. En ole aivan täysin vuodoton ja kivuton, mutta ole toimintakykyinen ja työkykyinen. Suurimman osan ajasta menkat ja kivut pysyy täysin pois. Tämä lääke pelasti mun elämäni, ja vaikka haittavaikutuslista on järjetön kun pakkausselosteen lukee, on tämän lääkkeen positiiviset vaikutukset mulla paljon suurempi asia. Käytän Visannea niin kauan kuin sitä vain voin käyttää. Ja mikä tärkeintä: endo ei ole uusinut.

    • tyytyväinen

      Olen vuosi kaudet kärsinyt kovista kuukautiskivuista jne ja tammikuussa lopult ameni hermot totaalisesti kun jouduin todella jäämään sairauslomalle sen vuoksi etten kyennyt kävelemään suorassa tai hengittämään kunnolla mielettömän vatsakivun vuoksi.
      Yksityisen gynen kautta sain endimetrioosi diagnoosin ja Visannen. Kuukauden päivät olo oli todella hirveä ,pahoinvointia päänsärkyä lämpötilan heittelyä ja aivan järkyttäviä mielialan vaihteluita. Sen jälkeen tilanne tasoittui. Nyt puolisen vuotta vuodottomana, kivuttomana ja onnellisena. Tiedän että olen päässyt helpolla kun lukee muiden kertomuksia, mutta omalta kohdaltani voin ainakin suositella Visannea.

      • kuukkeli2

        "Tyytyväinen": Miten pitkään siulla ja minkälaisena kesti tuo lämmön vaihtelu? Itse olen nyt parisen viikkoa syönyt Visannea ja viikon alussa nousi kuume, joka nyt on viikon aikana tasoittunut lämpötilaan 37 (normilämpö 36,5). Olen yhdistänyt sen tähän lääkkeeseen, vaikka missään ei sanotakaan, että voisi aiheuttaa tämmöistä. Ei siis ole mitään muita oireita esim. kurkkukipua tms. Olen aktiivikuntosalikävijä enkä nyt ole uskaltanut salillekaan mennä, kun pelkään sydänlihaksen tulehdusta, kun lämmöt päällä.


    • aloitin visannen reilu viikko sitten ja mensut on nyt viikon jo myöhässä...mut on sterilisoitu nii raskaana en ole mutta iha jännityksellä odotan jääkö visannen myötä mensut kokonaan pois joka olis kyl tosi jee juttu. Itellä 1,5kk sitte leikattiin vähä kaikkee pois ja paha endo oli myös. lääkäri sanoi ettei pitäis uusiutuu muutamaan kuukauteen endo mut perkules äkkii tuli takas ja kipinkapin apteekkiin hakeen mega kalliita visannee n.55e 28 pillerii. Illalla otin pillerin ja jo aamulla oli kivut lähes kokonaan pois ja päivällä jo tepastelin onnesta kipujen hävitessä. Hirvitti lukee teidän haittavaikutus kokemuksista ja lääkkeen tiedoista joissa oli iha älytön määrä haittoja....vielä ei oo juurikaan tullut oireita....ainut on turvotusta mutta lisäsin vedenjuontia ja iltasin pidän koipii ylhäällä ja nesteenpoisto tapletit pariin kertaan nii ny on olo mainio...ja tietty liikuntaa ja on ollukkin mahtavaa käydä lenkillä ilman kipuja.

      • Anonyymi

        Aloitin Visannen n. 1,5kk sitten. Sitä ennen söin Dienorettea joka ei pitänyt kipuja tai tiputtelua kurissa. Olin kauhuissani lukiessani kokemuksia Visannesta ja koin ikäväksi myös sen korkean hinnan vaikka sain B-lausunnon. Olen kokeillut aiemmin lukuisia ye-pillereitä ja ollut välissä myös ilman. Cerazette sai endometrioosin vain kasvamaan. Primolut rasvotti naamaa ja turvotti niin paljon etten mahtunut enään vanhoihin vaatteisiin. Nyt Visannen kanssa on mennyt yllättävän hyvin. Kivut ovat hälvenneet ja ainoa ikävä asia on kasvojen ihon rasvottuminen ja lievä turvotus. Nämä ovat kuitenkin siedettäviä. Seksihaluthan nämä pillerit usein vie niinkuin muutkin ehkäisylääkkeet, mutta ehkä nämä ei vie niin voimakkaasti. Kuitenkin koen nyt että uskallan jatkaa lääkitystä ja olen ihan tyytyväinen. Alussa oli hieman päänsärkyjä ja mielialan heittelyjä, mutta ne menivät ohi. Samoin kipuja ja tiputtelua esiintyi, nekin ovat väistyneet. Kipuja on enään sillointällöin. Mielestäni voin suositella kokeilemaan lääkettä.


    • Anonyymi

      minulla on äärimmäisen huono kokemus, lääke on kallis ja korvausta ei saa kelasta, painoni nousi 10kg, itse endo tosin kuivui, mutta kun lopetin käytön sain vakavia oireita ja tällä hetkellä minulla epäillään pagetin tautia rinnassa, joka on ensimmäinen merkki rintasyövästä. Mitään tällaisia oireita ei ollut ennen Visanne lääkkeen käyttöä, joten olen yhdistänyt oireet lääkkeen "kokeiluun". Huonosti tutkittu lääke ja haittavaikutukset yksilöllisiä.

      • Anonyymi

        Visanne lääke pitäisi poistaa myynnistä kokonaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe