Kasvatustiede 2011

nanni: >

Onko kukaan hakemassa esim. Treelle opiskelemaan yleistä kasvatustiedettä?

25

1278

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jartsa.

Itse piti, mutta tässä nyt lukenut kuluneen vuoden aikana työn sivussa Appron verran kohta loppuun ja olen todennut, ettei sittenkään taida olla oma alani... Mutta katsoo nyt inspiroituuko:) Tosin kerrankin olen tyytyväinen johonkin ratkaisuuni eli harrasteluonteiseen kokeiluun ensin, että onko kyseessä kummiskaan mitä odottaisi. Ilmeisesti en sitten ole opettaja-ainesta kuitenkaan, ainakaan niin paljon että jaksaisin koko tutkintoa suorittaa. Ehkä avoimessa joskus vielä Cumun 35nen. Katsotaan.

• por.pppp

olen hakenut yleistäkasvatustiedettä opiskelemaan

• nanni: >

Itse haen tosiaan tuohon elinikäisen oppimisen ja kasvatuksen koulutusohjelmaan Treelle : > mihis por.pppp haet?
      Olis kiva tietää mitä muut ajattelee aineistosta.

• happystudent

Hei! Hain itse viime vuonna Tampereelle opiskelemaan yleistä kasvatustiedettä (elinikäinen oppiminen ja aikuiskasvatus) ja voin kyllä suositella kaikille! Opiskelu on ollut todella mielenkiintoista ja mukavaa vaihtelua tuo vapaa sivuaineoikeus (voit ottaa sivuaineeksi kursseja kaikista tiedekunnista). Tältä linjalta ei siis valmistuta välttämättä opettajaksi, vaan esimerkiksi. kouluttajaksi, projektipäälliköksi, lehtoriksi, henkilöstöpäälliköksi, jopa rehtoriksi, riippuen sivuaineista ja siitä, suorittaako pedagogiset opinnot vai ei.

Pääsykoemateriaalithan koostuvat erilaisista artikkeleista ja voin vaikkapa sellaisen vinkin antaa nyt pääsykokeeseen lukeville, että koittakaa ensin hahmottaa kokonaisuus ja sitten opetelkaa jokaisesta artikkelisa mielestänne tärkeimmät faktatiedot, niitä kun laittaa pääsykokeessa paperille niin pisteitä tulee. Kuitenkin kokonaisvaltainen ymmärtäminen on tärkeintä, koska ainakin viime vuoden pääsykokeessa esseihin vastattiin useiden artikkeleiden tietoja yhdistellen.

Tsemppiä lukuihin!!:)

Kiitos happystudent muuten viestistä! Vähän jännittää pääsenkö itse sisään, mut yritys on ainakin kova! Oliks teillä sillon englanninkielisiä artikkeleita paljon? Nyt niitä on 3 ja 1 erityisen hankala.

• por.ppp

nanni: > Olen hakenut Turkuun,Tampereelle ja Jyväskylään. Mistä aineistosta puhut? Kun eihän vakavankaan aineistoa ole vielä julkaistu.
      Osa tiedekunnista osallistuu vakavaa tänä vuonna, sen perusteella sitten soveltuvuuskokeisiin.

• neuvoton....

Hei! Huomasin keskustelunne ja haluaisinkin tulla teiltä viisaammilta kysymään muutaman kysymyksen. Olen hakenut kasvatustiedettä lukemaan joensuuhun,turkuun,ouluun,turkuun,jyväskylään.
        Näistä muutama osallistuu vakavaa, joka mennää vaan tekemään valitsemaansa yliopistoon tiettynä päivänä ilman erillistä kutsua. Mitenkäs nämä muut sitten tuleeko sieltä kutsu johonkin kokeeseen? Mistä löydän materiaalin niihin mitkä ei osallistu vakavaa? Ja onko järkeä alkaa lukemaan kokeeseen, jos ei tiedä saako edes kutsua? olen ensimmäistä kertaa hakemassa ja vähän pihalla. Kiitoksia jo etukäteen vastanneille!

• neuvoton....
        nanni: > kirjoitti:

Tampereelle ei haeta Vakavalla vaan eri aineistolla; http://www.uta.fi/opiskelijaksi/hakukohteet/kas/aika.html löytyy tuolta. Itse en hae siis opeksi vaan tuonne yleiseen kasvatustieteeseen : >

Niin, sinne on aineisto, mutta tuleeko kokeeseen kutsu erikseen? Mitenkäs muut tiedekunnat? yleiseen kasvatustieteeseen itsekkin hain.

• happystudent

nanni, meillä ei ollut viime vuonna ollenkaan englanniksi materiaaleja.

Toivottavasti onnistut pääsykokeessa!:)

Toivon myös, mutta tosi haastavia artikkeleja noi on, niin saapa nähdä : D

• miks.....

Onko kukaan hakenut ouluun,joensuuhun tai Helsinkiin?

• happystudent

nanni, oli siellä viimekin vuonna joitain aivan käsittämättömän vaikeaselkoisia artikkeleita, mutta onneksi ne on kaikille yhtä vaikeita ja kaikki hakijat on kuitenkin vaan ihmisiä ;) tsemppii!!:)

• nanni:>

kiitti!: >

• Vatu

Hei osaako joku kertoa millaisia suurinpiirtein on paikanpäällä jaettavaan aineistoon pohjautuvat pääsykokeet Oulussa ja Joensuussa? Olisin molempiin hakemassa sekä lisäks Jyväskylään, jonne on siis se VAKAVA. VAKAVAAn luku on "helppo nakki" mutta miten valmistautua noihin toisiin?! Psykologiasta kuulamma on hyötyä ja sen kirjoitinkin tuossa just, mutta mitä muuta?

• dzeiare

Happystudent, pitääkö kokeessa määritellä auki kaikki käsitteet, vai voiko siellä ihan huoletta viljellä ihmeellisiä sivistyssanoja ym? ;) Eli siis, pitääkö samalla tavoin kuin yo-kirjotuksissa ikään kuin olettaa, ettei kokeen tarkistaja mukamas tietäisi mistään mitään?

• elinikainenoppiminen

Moi Nanni,
      Kiva kuulla, että muitakin treelle hakijoita haluisi jakaa ajatuksia artikkeleista. Sanoit että kolme artikkelia englanniksi, joista yksi erityisen paha. Olen ehdottomasti samaa mieltä. mielestäni Vesa Korhosen artikkeli monikulttuurisuudesta on ihanan selkeä ja helppoa englantia, myös se wikiprojekti artikkeli on selkeä, mutta se kansalaiskasvatus ja monikulttuuriset organisaatiot artikkeli on mielestäni hankala. Mikä sinusta näistä kolmesta on se hankala? Mites muuten sitten noi suomenkieliset?? Mielestäni se Anja Heikkisen ammatillisen osaamisen eurooppalainen sukupuoli on vaikealukuista.
      Aloin tänään ylläpitämään elämäni ensimmäistä blogia, ja se koskee juuri tätä pääsykoeurakkaa. Pyrin sivulla purkamaan ajatuksia, vähän niinkuin oppimispäiväkirjan tyyliin. Käypä tsiigaamassa
      http://elinikainenoppiminen.wordpress.com/

• nanni:>

elinikainenoppiminen: oon muuten maijj tuolla toisessa paikassa :: D liian innokas oon näköjään, hehh! Ja oon ihan samaa mieltä noista enkunkielisistä artikkeleista!

• wholestory

hei minä oon hakemassa Ouluun kasvatustiedettä opiskelemaan:) aineistokoe olisi siis edessä=) samalla opiskelun alla on myös VAKAVA :) mites muut jotka ouluun haette tuota kasvatustiedettä opiskelemaan niin miten aiotte valmistautua tulevaa koitosta varten?:) ehkä jotain hyötyä on tästä lukio-psykologiasta kenties?:)

• happystudent

dzeiare, "hienoja" sanoja voi käyttää ilman, että niitä niitä tarvitsee sen enempää selittää.. kunhan pitää huolen siitä, että niitä todella osaa käyttää oikein :)

Muistaakseni viime vuoden kokeessa oli esseiden lisäksi kuitenkin myös joidenkin käsitteiden selittämistä, että siinä pääsee sitten kunnolla avaamaan niitä.

Onnea sullekin hakuihin!:)

• opettajaksiko

itse olen hakemassa turkuun luokanopettajakoulutukseen. nyt kiinnostaisi tietää valintakokeen toisesta vaiheesta sen verran, että millainen vaihe on ryhmätehtävä tilanne sekä mitä matemaattis-luonnontieteellisen ajattelun arvioinnissa käytännössä kysytään yms.?

• tt

kuinkas jännittääkään hui.

• hakija.

Itse olen tullut valituksi Savonlinnaan lastentarhanopettajakoulutuksen toiseen vaiheeseen. Olisi mukava kuulla kokemuksia tai arveluja millainen toinen vaihe mahdollisesti tänä vuonna olisi? Onko Savonlinnassa ollut lähiaikoina musiikki/taide aiheita?

Olisi mukava kuulla teidän kokemuksianne! :)

• Pelokas222

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      100
      4213
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      51
      3020
    3. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      308
      2694
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      62
      2242
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1476
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1334
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      95
      1235
    8. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1121
    9. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      77
      1088
    10. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      62
      1029
    Aihe