Kuhmon mopopojat!

50v mies

Minua ärsyttää suunnattomasti nämä nykyajan nuoret päristelevät äänekkäillä mopoillaan pitkin yötä ja töiden jälkeen kun menen kauppaa niin se tupakka palaa aina! EIKÖ KUKAAN VOI TEHDÄ ASIALLE MITÄÄN? T. Huolestunut eläkeläinen.

93

2003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vhdsabkdj

      on se kyllä kumma kun aina pitää nuorisosta valittaa.. ei ihme että kaikki lähtevät pois!

    • Läpitunkeva ääni

      Eihän mopopojat vielä saa ostaa tupakkaa, kuinka se voi olla suussa?

    • plaa plaa

      rupea tupakka lakoon niin ei pala enään.

      • aalp aalp18

        en varmaa rupee.


    • nim.papaluus

      mitä sinä teit ku olit mopo iässä .poltit norttia ja näötit keskisormea pollareille?

    • mopoilu ei kielletty

      Suuretpa on ongelmat Kuhmossa. Ja kun laillisesti ostamalla mopolla, joka on laillisesti rekisteröity ja vakuutettu ja kunnossa ajaa liikennesääntöjen mukaisesti ajoradalla, niin miten sitä voi ja yleensä pitäisi kieltää????? Kerran eräässä tilaisuudessa, joka oli järjestetty koululaisille poliisi kertoi, että eräs mummo oli soittanut hälytyskeskukseen; tulkaa äkkiä, tässä kadulla ajoi pari mopopoikaa!!! Minä tiedän mihin suuntaan he menivät. Ottakaa kiinni!!!! Poliisi siihen, että mitä sitten. Ei he mihinkään ole syyllistyneet. Mopoilu edellä mainituilla ehdoilla EI OLE kielletty. Ja mitä tupakanpolttoon tulee, niin se on eri asia. Ja sinällään tupakointi ei ole mopojen syytä.

      • +50v eläkeläinen

        Ajelin kerrankin autolla keskipäivällä niin eräs mopopoika tulee hirvellä kyydillä ohi keskellä kaupunkin. Vauhtia oli varmasti yli 80km/h vaikka keskustassa nopeusrajoitus on 40km/h. Mopojen rekisterikilvet olivat käännetty niin ettei niitä pystynyt lukemaan. Kun minä olin "teini" iässä mulla ei ollut mopoa enkä tupakkaa ole maistanut kuin pari kertaa elämässäni. Mihinkähän tämä nykyajan nuoret ovat menossa. Turmioon mitä luultavimmin.


      • +92 eläkeläinen
        +50v eläkeläinen kirjoitti:

        Ajelin kerrankin autolla keskipäivällä niin eräs mopopoika tulee hirvellä kyydillä ohi keskellä kaupunkin. Vauhtia oli varmasti yli 80km/h vaikka keskustassa nopeusrajoitus on 40km/h. Mopojen rekisterikilvet olivat käännetty niin ettei niitä pystynyt lukemaan. Kun minä olin "teini" iässä mulla ei ollut mopoa enkä tupakkaa ole maistanut kuin pari kertaa elämässäni. Mihinkähän tämä nykyajan nuoret ovat menossa. Turmioon mitä luultavimmin.

        paree taitaa olla et ajele enää ollenkaaa


      • aapl aapl
        +50v eläkeläinen kirjoitti:

        Ajelin kerrankin autolla keskipäivällä niin eräs mopopoika tulee hirvellä kyydillä ohi keskellä kaupunkin. Vauhtia oli varmasti yli 80km/h vaikka keskustassa nopeusrajoitus on 40km/h. Mopojen rekisterikilvet olivat käännetty niin ettei niitä pystynyt lukemaan. Kun minä olin "teini" iässä mulla ei ollut mopoa enkä tupakkaa ole maistanut kuin pari kertaa elämässäni. Mihinkähän tämä nykyajan nuoret ovat menossa. Turmioon mitä luultavimmin.

        elä valehtele


      • huolestunut äiti
        aapl aapl kirjoitti:

        elä valehtele

        Nyt ne sosiaalidemokraatit kieltäisi keskustalaisten pojilta mopotkin


      • hehh
        +50v eläkeläinen kirjoitti:

        Ajelin kerrankin autolla keskipäivällä niin eräs mopopoika tulee hirvellä kyydillä ohi keskellä kaupunkin. Vauhtia oli varmasti yli 80km/h vaikka keskustassa nopeusrajoitus on 40km/h. Mopojen rekisterikilvet olivat käännetty niin ettei niitä pystynyt lukemaan. Kun minä olin "teini" iässä mulla ei ollut mopoa enkä tupakkaa ole maistanut kuin pari kertaa elämässäni. Mihinkähän tämä nykyajan nuoret ovat menossa. Turmioon mitä luultavimmin.

        vissii meikäpoika ollu


      • ...

        ei poliisit voi mitään jos tupakkia poltetaan se on vanhempien asia


      • skruujuu
        ... kirjoitti:

        ei poliisit voi mitään jos tupakkia poltetaan se on vanhempien asia

        vasta tuli laki voimaan jossa kielletään alaikäisten tupakin poltto. joten kyllä poliisi voi siihen nykyään paljonkin,


    • gfgfgf

      Suuretpa on ongelmat Kuhmossa. Ja kun laillisesti ostamalla mopolla, joka on laillisesti rekisteröity ja vakuutettu ja kunnossa ajaa liikennesääntöjen mukaisesti ajoradalla, niin miten sitä voi ja yleensä pitäisi kieltää????? Kerran eräässä tilaisuudessa, joka oli järjestetty koululaisille poliisi kertoi, että eräs mummo oli soittanut hälytyskeskukseen; tulkaa äkkiä, tässä kadulla ajoi pari mopopoikaa!!! Minä tiedän mihin suuntaan he menivät. Ottakaa kiinni!!!! Poliisi siihen, että mitä sitten. Ei he mihinkään ole syyllistyneet. Mopoilu edellä mainituilla ehdoilla EI OLE kielletty. Ja mitä tupakanpolttoon tulee, niin se on eri asia. Ja sinällään tupakointi ei ole mopojen syytä. ELÄ VALEHTELE

      • fgrtio

        Suuretpa on ongelmat Kuhmossa. Ja kun laillisesti ostamalla mopolla, joka on laillisesti rekisteröity ja vakuutettu ja kunnossa ajaa liikennesääntöjen mukaisesti ajoradalla, niin miten sitä voi ja yleensä pitäisi kieltää????? Kerran eräässä tilaisuudessa, joka oli järjestetty koululaisille poliisi kertoi, että eräs mummo oli soittanut hälytyskeskukseen; tulkaa äkkiä, tässä kadulla ajoi pari mopopoikaa!!! Minä tiedän mihin suuntaan he menivät. Ottakaa kiinni!!!! Poliisi siihen, että mitä sitten. Ei he mihinkään ole syyllistyneet. Mopoilu edellä mainituilla ehdoilla EI OLE kielletty. Ja mitä tupakanpolttoon tulee, niin se on eri asia. Ja sinällään tupakointi ei ole mopojen syytä. ELÄ VALEHTELE . EI ole valetta. Tämän poliisi itse kertoi koululuokalle. Siis sen soiton mopoilijoista!!!!


      • tusana

        laillistahan se on ja mukavaa mutta tupakki suussa hauskempaa:D


    • poika 56 vuotias

      On se kumma etteivät ole ottaneet meidän ukkia kiinni kun se ajelee viritetyllä mopolla. Kaiken lisäksi on kohta 2 vuotta vaille 80 vuotias , mopo kulkee 78 kilonmetriä tunnissa, mopo ääntä kuin syötäväJa päästelee ilman kypärää,on kuulemma luvat siihenki mokoma hankkinu ainaski väittää.

    • sbbi

      Minusta on hienoa ja mieltä ylentävää kun kauniit neidot morjestaa nauttien ja iloisesti hymyillen, ajellessaan moboillaan kaupungilla. Itse ajellen Pappa mopollani, joka kääntää hymyillen suupielet. Hienoa aikaa nuorille liikkua moboillaan, annetaan nuorten nauttia. Tsemppiä PappaUkki.

    • autoileva

      Minusta nähen saisivat ajella nuo mopopojat, ku ajasivat LIIKENNESÄÄNTÖJEN mukaan eikä iha mite sattuu. En toki halua yleistää, kyllähän osa ajaaki iha kunnolla, mutta sitte on näitä jotka ajelevat iha holtittomasti. Risteyksissä ei näytetä minkäänlaista merkkiä jos o kääntymässä ja ajelevat pitkin kävelyteitä ja muutenki. Ja turvaväleistä oo tietookaan. Ja kaikista ärsyttävintä on se ku ajetaan iha auton perässä kiinni. Eipä siinä muute mitään, mutta sitä ku ei sitte kunnolla sieltä nää ja jos joutuu äkkijarrutuksen tekemään ni se pamahtaa se mopopoika justiisa siihe auton perään.

      • ?!?!

        ootko sää se kusipää joka tahallaan jarrutti niin että mun kaveri kaatu mopol ja mopo meni lunastukseen?????!!!!


      • oikeen
        ?!?! kirjoitti:

        ootko sää se kusipää joka tahallaan jarrutti niin että mun kaveri kaatu mopol ja mopo meni lunastukseen?????!!!!

        haha iha oikein:D


      • ooolrait..
        ?!?! kirjoitti:

        ootko sää se kusipää joka tahallaan jarrutti niin että mun kaveri kaatu mopol ja mopo meni lunastukseen?????!!!!

        Itsellä on tarkoitus joskus jarruttaa sopivasti myös kunhan sattuisi olemaan joku vanha romu alla minkä perään tulevat kolhut eivät isommin harmita. Pitäsköhän tuo ostaa joku parin satasen kastiska kohta..

        Saapi rahaa sitten mopopojan vakuutuksista ja jos tulisi kunnon mälli niin lunastuksesta kansa lisää..


    • Sama myös toisin...

      Sama myös toisin päin. Jotkut autoilijat ajavat mopon perässä, lähes kiinni.

    • joujoujoujoujjjjj

      Näin kun joku 70v eläkeläis ukko ajoi skootterilla 20km/h keskustassa

      • 70v eläkeukko

        kaksi homopoikaa gorollalla ajoi jälessä minä näin


    • minäki autoilen

      "Minusta nähen saisivat ajella nuo mopopojat, ku ajasivat LIIKENNESÄÄNTÖJEN mukaan eikä iha mite sattuu. En toki halua yleistää, kyllähän osa ajaaki iha kunnolla, mutta sitte on näitä jotka ajelevat iha holtittomasti. Risteyksissä ei näytetä minkäänlaista merkkiä jos o kääntymässä ja ajelevat pitkin kävelyteitä ja muutenki. Ja turvaväleistä oo tietookaan. Ja kaikista ärsyttävintä on se ku ajetaan iha auton perässä kiinni. Eipä siinä muute mitään, mutta sitä ku ei sitte kunnolla sieltä nää ja jos joutuu äkkijarrutuksen tekemään ni se pamahtaa se mopopoika justiisa siihe auton perään. "

      Näinpä juuri.

      • Nuoret rules

        Oletkohan eläkeläinen unohtanut, että itsekin olit joskus nuori. Olkaamme onnellisia, että meillä on edes tuo pieni ikäluokka nuoria. Minua taas häiritsee suuri rollaattoreiden määrä katukuvassa. Nuoret rules. Heissä on meidän tulevaisuus ja pitäähän olla kaikilla tilaa elää. Muuta perukkaan jos mopot häiritsee.Toki pitää osaa käyttäytyä myös nuorten....


    • manne55

      Eikö se ole hyvä että Kuhmossa on "vielä" näitä nuoria mopoilijoita?

      • aivan oikein

        Kuhmon poliisi on päätänyt kieltää mopoilun Kuhmon keskustassa 1.4 alkaen. Mopolla saa taajaman ohittaa Peuranpolkua pitkin.
        Lenttira ja Iivantiira sivukylineen kuuluvat kiellon piiriin (johtunee siitä, ettei kylillä ole enää nuoria ja vanhat ovat liian vanhoja ajo puuhiin).


    • Hyvä ihme

      Van voe jos kaikki ärsyttää, niin tulee aika pitkä lista
      -miksi eläkeläiset juuri ruokatunnin aikana änkeää kauppaan, kun ruokatuntilaisilla on yleensä kiire
      -miksi tk:hon ei saa puhelimella yhteyttä nykyään?
      -miksi vanhuksille ei ole hoitopaikkoja enempää?
      -miksi mäyräkoirat nakellaan teiden varsille?
      JNE JNE....
      Antaa vaan kaikkien kukkien kukkia vaan...

    • kallekuusisto2435409

      turvavälin pitäminen autoon on 5m. kyllä minä itse olen aina yrittäny suunnilleen sen mukaan ajaa auton takana mutta se pistää kyllä pahasti vituttamaan kun joku törppö takaa yrittää ajaa lähemmäksi kuin sillä olisi koko ajan kiire ja toinen on se että kun jotkut ääliöt ajavat edessä autolla sitä 20 km/h hymyillen viattomasti ja takana odottaa pitkä letka autoja ja mopoja. nuorempien syyksi on kaikki helppo pistää. ja tupakkaa nyt vain on pakko polttaa kun se on alkanut jäädä pahaksi tavaksi

    • mopoton

      Tänä aamuna ison ässän parkkipaikka oli valloitettu mopoilla.. en usko, että kaikki olisivat olleet yhtä aikaa kaupassa, mutta voihan se olla niinkin. toistakymmentä mopoa.. Jos ne ovat siinä koko koulupäivän parkissa niin eiköhän kauppias jo huudahda. Menee asiakkailta paikat..

    • Kun alkaa lomat...

      Pitää olla ikää myös riittävästi ajajalla, mahtaako aina vanhemmat tietääkään?

    • Minä 74

      On se kyllä kumma ku eihän täällä Kuhmossa ole enää niin paljoa mopoja kuin minun nuoruudessa 90-luvun alussa.Mukava kun on nuoria vielä täällä.Ajatelkaapa onko heille järjestetty mitään??jos ei elämää kestä muuttakoon perukkaan

    • Kauas asutuksesta

      Ei me perukassakaan tykätä mopon pärinästä,mutta korpeen voi mennä.

    • kuhumosta

      "Tänä aamuna ison ässän parkkipaikka oli valloitettu mopoilla.. en usko, että kaikki olisivat olleet yhtä aikaa kaupassa, mutta voihan se olla niinkin. toistakymmentä mopoa.. Jos ne ovat siinä koko koulupäivän parkissa niin eiköhän kauppias jo huudahda. Menee asiakkailta paikat.. "

      Ka eipä taijja parkkipaikalla olla kylttiä että ei sais mopoja pysäköidä sinne. Että silleen.

      • dfghjklkjhgfdfghj

        Miksi ne mopot pitää parkata kaikki omaan ruutuunsa ja keskelle ruutua että menee mahdollismman monelta autolta paikka???

        Käsittääkseni mopot pitäisi parkkeerata samoin kuin polkupyörät, näin ainakin oli -90 luvulla. Tai jos ne on ihan pakko parkkiruutuun laittaa niin miksi ei yhteen ruutuun voi sovittaa useampaa.

        Ite kävin kaupassa ja auton oven viereen oli käyty mopo parkkeeraamassa siten että oli melkein mahdoton päästä ostoksineen autoonsa. Ensi kerralla voi mopo mennä nurinkin..


      • Tajuutteko?????
        dfghjklkjhgfdfghj kirjoitti:

        Miksi ne mopot pitää parkata kaikki omaan ruutuunsa ja keskelle ruutua että menee mahdollismman monelta autolta paikka???

        Käsittääkseni mopot pitäisi parkkeerata samoin kuin polkupyörät, näin ainakin oli -90 luvulla. Tai jos ne on ihan pakko parkkiruutuun laittaa niin miksi ei yhteen ruutuun voi sovittaa useampaa.

        Ite kävin kaupassa ja auton oven viereen oli käyty mopo parkkeeraamassa siten että oli melkein mahdoton päästä ostoksineen autoonsa. Ensi kerralla voi mopo mennä nurinkin..

        Laki sanoo, että yhteen pysäköintiruutuun saa pysäköidä KERRALLAAN ENINTÄÄN KAKSI MOPOA!!!!! Sen vuoksi ruuruun ei parkkeerata enempää!!!!


    • Lämmin kauppa

      Sitten kun on perhe, hakevat ostoskärryillä suuret määrät lapsosille ruokaa. Muistavat miten se kauppa hyvin palveli sillon kouluaikaan pyörällä ajajaa.Vaikkei aina ostettu mitään, oltiin eteisen lämmössä ja saatiin hanasta vettä imaiseksi.

    • TV. 38v

      Voi vittu nuita rupsahtaneita vanhoja mummoja ja ukkeleita kun jaksaa ja jaksaa valittaa joka pikku asiasta hankkikaa saatana elämä.. Ei se teidän ikä pitene eikä lyhene vaikka mopilu loppusi. Antaa nuorten teini iässä pitää hauskaa niin teitte tekin mummot ja ukit. !!!! niin ja ässän parkkipaikka on sitä varten et siinä pidetään mopoja sekä autoja ei siellä missään lue et kaupan asiakkaita varten. Perkele et ottaa aivoon aina tämmöset paskan puhujat tällää keskustelu palstoilla..

      • 52

        Hyvin sanottu!


      • ajo humalassa
        52 kirjoitti:

        Hyvin sanottu!

        SOINI AJO SIHTEERISÄ PÄÄLE. VARVAS KATKESI.


      • Ilman voimasanoja

        Jos ottaa aivoon, hyvä kommentti ja jos jättäisit nuo kirosanat pois.


    • huono Timo

      Tarkkis kaatui Bronxilla,kutsui idioottiveljensä apuun ja kaikki saivat turpaansa, hyvä niin.

    • raskas ajoneuvo

      Mopoilijat ovat apinoita, ihan kuin simpanssit sirkuksessa? Tai simpanssi on viisaampi jos liikennesäännöistä on kyse!

    • näin on

      Ihanaa, kun on mopopoikia. Ihanampaa, kun on tyttöjäkin mopoilemassa.

      Onko mopojen äänekkyys nuorten vai vanhempien vastuulla??? Minusta vanhempien.

      Minunkin mielestä mopot kuuluvat kouluaikana koulun parkkiin eikä "äässän" parkkiin.

      ****mutta miten käy taas kesällä, kun vanhukset ajelee päivällä ja myös mopoilijat. TOIVOTTAVASTI EI PAHASTI: Jospa vanhuksilla pää kääntyy ja muistavat mennä liikennesääntöjen mukaan.

    • ...

      kyllähän tuon mopoilun ymmärtäs jos se tehtäs oikein. osa niistä pärisijöistä on nimittäin viritettyjä ja ajetaan ihan auton perseessä kiinnii. että olis syytä opetella näitä liikenteen sääntöjä ym. ennen kuin lähdetään liikenteeseen. ja yks asia mikä ärsyttää on se, että parkkipaikkaa autolle ei löydy sen takia että jotkut ei osaa parkkeerata niitä mopojaan ilman että ne vie ainakin sen yhden parkkipaikkarivistön... joten kerratkaapa ne liikennesäännöt ja lakipykälät. ja tiedoksi vaan, että kyllä täällä kuhmossa on yritetty järkätä nuorille muutakin häppeninkiä kun vaan se mopoilla ajelu ja ryyppääminen. ongelma on vaan se, että mikään ei näytä kiinnostavan. tiedän tämän elävästä kokemuksesta kun olen itsekin ollut tapahtumia järjestämässä. että siinäpähän sitten valitatte. ajelkaa niillä mopoillanne ja ryypätkää ja kuolkaa siihen tylsyyteenne.

    • tasapäistäjät .....

      Taas Kuhmolaiset tasapäiset yleistää. Eihän kaikki autolla ajelevatkaan ole rattijuoppoja, vaikka joku autoilee humalassa. Eihän kaikkien autot ole liikennnekäytön vastaisia vaikka joillain on. Entä moottoripyöräilijät? Ja kyllä jotkut autoilijatkin toisen puskurissa roikkuu, mutta ei pidä yleistää.

    • 96

      on noi vanhukset tyhmiä!! varmasti itekki nuorena ajelleet mopoilla kylillä bilistä..

      • lispettt

        finninaamarunkkupanomies vai?


      • umadbr0?
        lispettt kirjoitti:

        finninaamarunkkupanomies vai?

        Hyvä että mopokortin saaminen vaikeutuu ja siihen sisältyy ajo-opetusta. Mielestäni mopoilun ikäraja pitäisi nostaa 16 vuoteen ja mopojen maksiminopeudeksi 30 km/h. Lisäksi virittelystä 250 euron lasku, ja ajokortin viivästyminen kahdella vuodella.


      • Tylsisitynytpoika
        umadbr0? kirjoitti:

        Hyvä että mopokortin saaminen vaikeutuu ja siihen sisältyy ajo-opetusta. Mielestäni mopoilun ikäraja pitäisi nostaa 16 vuoteen ja mopojen maksiminopeudeksi 30 km/h. Lisäksi virittelystä 250 euron lasku, ja ajokortin viivästyminen kahdella vuodella.

        Joo haistahan vittu


    • kljhasdfghj

      40km/h vai oliko se nyt 45km/h on ihan riittävän hidas nopeus mopolle. Tuo nopeus nyt ei aiheuta isommin vaaratilanteita kun ajetaan sääntöjen mukaisella tavalla, mutta viritys on sitten asia erikseen. Sitähän tämäkin ketju on lähtenyt liikkeelle ja pikku poikien typeryydestä mopojensa kanssa.

      Itse asiassa virittelystä seuraa nyttenkin paljon suurempi lasku kuin tuo 250e. Mikäli mopo kulkee yli 60km/h niin silloin rapsahtaa myös moottoripyörävero päälle ja voi yli 500e nousta kulungit yhteensä.

      Melkeimpä perään ajatus voisi karsia näitä pahimpia tapauksia jos eivät muutoin saa itseään hoideltua pois liikenteestä omilla toiminnoillaan.

      Mopopojan kannattaisi miettiä myös sitä, että mikäli ajaa pyörätiellä jonkun päälle viritetyllä mopolla niin voi tulla pitkä aikainen lasku. Jos sivullinen vaikkapa halvaantuu niin siinäpähän makselet sitten eläkettä seuraavat 30 vuotta kyseiselle henkilölle.

    • Suzuki PV-kuski

      Ostakaa PAPPA TUNTURI niin tykkää vanhatkin ihmiset!
      Ei ole äänekäs!

      • Iivan Kokki

        uusi hallitus esittää että valtijo ostaa kaikille yli 65vuotijaille mopot kiinasta.maksu suoritetaan siten työttömyysrahalla loisivat elatit määrätään mustikanpoimuun ja mustikat kuivataan ja vietään kiinaan,ne on suurta herkkuva savustettujen rottijen,kastematojen,koeransisälmysten ynnä kärmeiden kera tuossa kulinaristijen luvatussa maassa.


    • Eipä se PV:kään

      ole kova ääninen vakiona. Itse asiassa hiljaisempi kuin pappatunturi, mutta kun se pakoputki pitää raiskata tahi tehoputkea asentaa.

    • Mies,47v

      Minun nuoruudessani ajettiin pappa-tuntureilla,naurettavaa kun nykyään kukaan nuori ei uskalla papiskalla ajella,kun on muka niin "laiska" ja vanha.Nostaisin hattua sille nuorelle joka ajaisi pappa-tunturilla kaupungilla,mutta ei kukaan aja!
      PAPPA-TUNTURIT OVAT LEGENDOJA!!!!

    • mä tiiän

      ne mummot ja ukit jotka ei tykkää mopo pojista ja skootteri tyttöistä ei ole lasten lapsii tai edes lapsia ja sama koskee myös aikuisii ja tytöt ajaa skoottereilla se on 100% FAKTAA ja ne joilla on mopo auto on Homoja

    • asdasdasdlololol

      Hyvä tosiaan vaan, että Kuhmossa on vielä nuorisoa, edes mopoiluun. Lehdessä kerrotun mukaan näyttäisi vaan siltä että kaikki ns. "huviajelu" keskustan alueella tulisi kieltää, joka on mielestäni täysin typerää. Jos täällä kaikki kielletään niin eihän kukaan enää tänne halua tulla lomillaan tai muutenkaan. Kyllä kunnon "pilistä" täytyy saada nuoriston ajaa ja vaalia Kuhmon perinteitä. Sitä paitsi.. Eihän kukaan tietäisikään mistään piliksistä mitään, jos sitä ei olisi täällä jo vuosikymmeniä ajeltu.. *vink vink vanhemmat ihmiset!*

    • Vanhukset sucks

      En yhtään ihmettele, että kaikki nuoret täältä häviää! Sen minä sanon että mänkööt kaikki vanhukset sun muut valittaja vanhuuskotiin! EI TÄÄLLÄ SAA TEHDÄ KOHTA YHTÄÄN MITÄÄN! Siksi lähdenkin täältä pois!

      • hah23

        Tervemenoa!


      • Häiriköt pois!!!!!!

        Ei täällä asennevammaisia luusereita tarvitakaan. Parempi kun häviättä niin saadaan sitten kunnon väki nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta!


      • ripaskaa
        Häiriköt pois!!!!!! kirjoitti:

        Ei täällä asennevammaisia luusereita tarvitakaan. Parempi kun häviättä niin saadaan sitten kunnon väki nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta!

        lentirassa elakemummu souti tervavenellä80km tunnissa ympäripåessään sätkä suussan vastatuulessa.


    • Pösilö..............

      Mopon suurin sallittu nopeus on 40km/h. Vaikka pysyisikkin niin eipä sillä saa siltikään ajaa tuon kovempaa..

      Mikä vakio mopo kulkee 50-60km/h?

      • Outo logiikka

        Ei autollakaan saa lain mukaan keskustassa ajaa kui 40km tunnissa, joten miten mopoa pääset pakoon rikkomatta itse lakia. Mopohan pysyy perässä?? Siis mopoilia ei saa rikkoa lakia, mutta itse voi autolla. Oletko vähän.......?


      • sdfghjkjgsdfghjhg
        Outo logiikka kirjoitti:

        Ei autollakaan saa lain mukaan keskustassa ajaa kui 40km tunnissa, joten miten mopoa pääset pakoon rikkomatta itse lakia. Mopohan pysyy perässä?? Siis mopoilia ei saa rikkoa lakia, mutta itse voi autolla. Oletko vähän.......?

        Miten sen viritetyn mopon muuten tunnistaa? Kyllä minä voin ylinopeussakon maksaa siitä hyvästä että yksi häirikkö on vähemmän vai mitä? Kun poliisi on saapunut paikalle, mopo tarkistetaan ja eipä siinä selittelyt enää auta oliko ylinopeutta vai ei..


      • sdfhjklkjhgfds
        Outo logiikka kirjoitti:

        Ei autollakaan saa lain mukaan keskustassa ajaa kui 40km tunnissa, joten miten mopoa pääset pakoon rikkomatta itse lakia. Mopohan pysyy perässä?? Siis mopoilia ei saa rikkoa lakia, mutta itse voi autolla. Oletko vähän.......?

        Siinä vaiheessa kun peräänajo on tapahtunut niin miten mopoilija todistaa että auto ajoi ylinopeutta? Puhuu vaan itsensä samalla pussiin..

        Miten se tekee viritetyllä mopolla häiriköinnin sallitummaksi jos joku toinen ajaa ylinopeutta autolla? Eli jos joku toinen varastaa jotain niin minäkin voin varastaa..


      • Mistä moinen luulo++
        sdfhjklkjhgfds kirjoitti:

        Siinä vaiheessa kun peräänajo on tapahtunut niin miten mopoilija todistaa että auto ajoi ylinopeutta? Puhuu vaan itsensä samalla pussiin..

        Miten se tekee viritetyllä mopolla häiriköinnin sallitummaksi jos joku toinen ajaa ylinopeutta autolla? Eli jos joku toinen varastaa jotain niin minäkin voin varastaa..

        Miten niin viritetyllä mopolla ajaminen??? Täällä on vallala ajatus, että kaikki mopot jotka ajelevat ovat viritettyjä. Mistä sait ajatuksen, että tarkoitin viritettyä mopoa??? Alkuperäinen juttu oli, että autolla voi paeta paikalta 50-60 km tunnissa, koska mopo ei pysy perässä. Mopo pysyy perässä, mikäli autoilia ei aja ylinopeutta, koska taajamassa lähes jokapaikassa saa ajaa 40 km tunnissa. Mitään ei mainita viritetystä moposta. Tosin se alkuperäinen teksti, johon aiempi vastaus tuli on poistettu sopimattomana.


    • fv56

      Tämä mopo keskustelukin osoittaa, miten Kuhmossa ollaan täysin suvaitemattomia, eikä tajuta, että kaupungin keskustassa on liikenteen ääniä ja elämää myös öisin. Täällä vanhat tapit ihmettelee nykymenoa. Autoilija, joka aikoo jarruttaa äkisti ja ottaa peräkolarin tahallaan. Tieliikennelaki kieltää mainitun asia voipipa siinä käydä, että itse ja oma vakuutusyhtiö onkin maksaja, eikä peräänajaja. Esimerkkitapauksia on olemassa.

    • uneton yö,kts mopot

      Teinit painukaa maalle pörräämään mopoillanne!

    • Easy Rider 32

      Osa mopoista kulkee aivan vakiokuntoisena yli viittäkymppiä tasaisella. Kuka tällöin maksaa sakot ym kulut? Mikä on myyjäliikkeen vastuu jos ajopeli ei ole tieliikennelain mukainen?

    • Hqard

      Onhan niisä mopoissa nopeusmittari? Kahtoo siitä sitä nopuetta jos numerot erottaa toisistaan. Edelleen kiinnostaa tietää mitkä mopot kulkee yli viittäkymppiä vakiona tasaisella?

      Nopeus ei niinkään haittaa, mutta onko ne äänenvaimentimet ihan pakko vaihtaa johonkin tehoputkeen tai muutoin muokata kovaääniseksi. Mopoista puuttuu ilmeisesti myös tyhjäkäynti koska pitää kaasutella joka liikennevaloissa että pärinä kuuluisi mahdollisimman hyvin ja kauas.

      • Hayabusa -08

        Omani kulkee, mutta merkkiä en kerro. Ei tuo vähän yli 50km/h paljon tunnu kun on joskus ollut kaksipyöräisellä lähes 300 lasissa =D


    • Hqard

      Heh, heh. Olipa uutta että merkkiä ei voidakaan kertoa tosipaikan edessä :)

      Tehdas on varmaan valmistanut useammankin kappaleen samanlaista mopoa vai onko sulla joku special edition versio jota tuotu 1kpl maahan ja sinut siitä pystyttäisiin tunnistamaan jos merkin kertoisit.

      Taisi tulla housuihin 300 lasissa kun jutut menee tollaseksi. Vae 300 ajanu ja vielä mopollakin ajelee..

    • busa -08

      Tosipaikka on vasta silloin kun poliisi käy koeajolla. Myyjäliike möi vehkeen ainakin vakiokuntoisena!

      Moottoripyörien nopeustesti lentokentällä, jossa poliisit olivat nopeutta mittaamassa. On tuolla tallissa vähän äkäisempikin 2-pyöräinen, mutta se on vielä rakenteluvaiheessa.

    • Hqard

      Mikä siinä mopon merkissä voi olla niin huippusalaista tietoa ettei voi kertoa?

      Jos harrastat oikeasti tehokkaita moottoripyöriä niin voisi kuvitella että olet jo täysi-ikäinen ja mopiluhommat olisi taakse jäänyttä aikaa ja sitä paremmalla syyllä voisi kertoa mopon merkin.

    • Hqard

      Se vielä että ostitko mopon uutena vai käytettynä? Jos käytettynä niin eipä se myyjälikekkään välttämättä tiedä mitä kaikkea sille on tehty edellisten omistajien toimesta.

      Jos uutena niin onpa erikoista jos maahantuoja on laittanut jälleenmyyjille viritettynä tai riittämättömästi kuristettuna. Kyllä niissä on sen verta tarkat pelisäännöt kulkupuolen suhteen. Voisi olla viranomaisilla sanktioita jaettavana kyseiselle maahantuojalle..

      Tai kohta sanot että tutun kummin kaima tuo kyseistä mopoa maahan ja siksi ei käsri merkkiä kertoa :)

    • Tuntsa mies

      Pappa tunturi viestissä 24 peukkua !
      Hyvä!

    • Kuhmosta pois

      Käykää perkele vaikka etelässä käymässä niin siellä on ääntä paljon enemmän kuin täällä korvessa! Kuhmon poliiseillakaan näy olevan parempaa tekemistä kuin kahvia ryystää ja mopopoikia jahata! On tämä menny maalliinsa!!!!!!!!!!

    • pipsaliiniska

      hehheh, muuttakee perukkaan ni ei mopojen äänet haittaa

    • perukka teitä ....

      Onko pakko asua keskustassa, jos sangen vähäinen liikenteen ääni haittaa. Kuhmossa on perukkaa ja myytäviä asuntoja mistä valita Muuttakkaa.

    • vnfjkv

      Kyllä vanhempien tehtävä on huolehtia missä alaikäiset lapset liikkuu klo 10 jälkeen illalla. Mopoilu kuuluu nuoruuteen kyllä mutta kuuluuko riikkarien töötöttely, viritetyt mopot, joilla voi heittää myös nuori itse henkensä..kenen vastuu on?? vanhempien tietenkin! Se on todella häiritsevää kun mopopojat tahallaan ajelevat ja kiihdyttävät mitä kovempi äänisillä mopoilla pitkin yöllisiä katuja, siitä kärsii aikuiset, myös lapset jotka yrittävät nukkua. Voisiko jokaisen nuorukaisen vanhemmat hieman katsoa lasten perään ja huolehtia että mopoilu loppuu jos häiritsevää käytöstä on..eihän meistä kukaan voi elää kuin siat pellossa?? Tuolle rallille kannattaisi tehdä loppu ennenkuin joku nuori mopoilija loukkaantuu vakavasti, heillä on vauhtia todella paljon ja ajavat muutenkin liikenteessä todella lähellä autojen perää..monta läheltäpiti tilannetta olen nähnyt :(

    • vajakki

      minua ärsyttää suunnattomasti ihmiset joita ärsyttää mopolla ajavat päristeliät. puhutaan niin kuin se olisi elämää suurempi asia

    • Kanan aukot selvillä

      Ikää 16v?

      No saankos mä tulla pakoputki vikaisella traktorilla pörräämään sun ikkunas alle? Luulisi että porukkasi alkaisi vähän ärsyyntymään. Ei muuta kun osotetta tänne niin tulen ajeleen yöllä.

      • ypertäjä

        Mopo ja muut kulkuneuvot ei ole tarkoitettu hauskanpitoa varten vaan siirtymistä paikasta toiseen,


    • Mopokiku

      Mulla seisoo kikkeli, kun kuulen mopon äänen. Olenko viritetty?

      • Vainolo

        Nuorilla tytöillä pimppi kostuu ja pehmeää kun kuulevat mopon äänen...


    • Hippeli....

      Mitä kovemmin kaasuttelee joka risteyksessä niin haba vahvistuu ja siitä vasta tytöt tykkääkin..

    • Ihmetyttää

      On se kumma että 50 vuotiaat on jo eläkkeellä. Toista oli ennen.

    • purjo pera

      AP on 50v ja eläkeläinen? /_\ Mee nyt jo vittuun

    • Eino 69

      Me ollaan viritetty Honda Monkey niin, että se kulkee 85 km tunnissa.

    • e

      Huolestunut ELÄKELÄINEN menee töiden jälkeen kauppaan.mistä töistä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe