AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  / Jutan dieetti

Jutan dieetti

28 Vastausta 3 857 Lukukertaa
Seitsemäs päivä menossa Jutta Gustafsbergin ohjeilla. Täytyy kyllä sanoa, että nälkä on ja treeneihin ei oikein tahdo löytyä intoa.
Tarkoituksena saada karistettua muutama kilo jo jonkin verran kehittyneiden lihasten ympäriltä. Niitä kun on pikku hiljaa kertynyt n. 5kg. Huomaan, että ikä selkeästi vaikuttaa asiaan, olen 35v. Vielä reilu 5 vuotta sitten normaalilla liikunnalla läski pysyi poissa:) Olen aina syönyt terveellisesti, välillä enemmän ja välillä vähemmän herkutellen.
Onko kukaan muu normaalin painon rajoissa oleva kyseistä dieettiä noudattanut? Miten olette jaksanut treenata? Tsemppiä kaipaisin kovasti.
minä kyllä jättäisin moiset.

Pystyt siis treenaamaan ja nautit siitä - sehän on hieno ja iloinen asia.
Syö vaan _vähän_ vähemmän kuin normaalisti, ja herkuttele ja juo alkoholia vain muutamana päivänä kuussa. Kyllä sillä muutama kilo lähtee.

Kelitkin lämpenee vauhdilla ja on ihanaa ulkoilla, ei ole kivaa jos jalka ei nouse ja on nälkäinen ja tokkurainen olo.

Mitä tekisit huomenna, jos olisit kolme kiloa kevyempi? Miten se muuttaisi elämääsi?
Käyttäydy ja pukeudu jo tänään kuin aiot tehdä muutaman kilon kuluttua :)
Ehkä puhut asiaa:) Se on vaan niin, että kun on melkein 20 vuotta painanut 60-62kg niin tää 66kg paino ei vaan tunnut omalta. Se 5kg tekee hyvää omalle egolle, kukaan muu sitä tuskin edes huomaa ja ei se vaatteiden käyttöäkään muuta.
Alkoholia otan vähän, herkkuja kyllä olen syönyt aina jonkin verran painottuen viikonloppuun.
Juoksulenkit olen jo keväälle aloittanut ja muuten käyn pumpissa, kahvakuulassa yms jumpissa 4 kertaa viikossa.
Dieetit ovat epätoivoinen keino, mutta yritän silti.
milou 75 yritä vaan niin minäkin yritän.....aloittelen tässä itsekin juuri Jutan dieettiä ja paino on 71,6kg ja se olisi hilattava tuonne 66kg joka on mun normaalipaino....Aikaisemmin olen dieettiä kokeillut mutta se jäi muutamaan päivään.....lähinnä juuri,koska liikkuvalle ihmiselle (5-6 treeniä per viikko) toi ruokamäärä tuntui todella pieneltä....Dieettiä ei saa soveltaa mutta aiompa soveltaa silti jos se auttaa siinä pysymään...en ole vaan keksinyt vielä millä tavalla...Olisiko sinulla ehdotuksia? Ehkä jos lisäisi 2 hedelmää päivään? Olen ainakin huomannut et jo yksi omena vie nälän ja heikotuksen hetkeksi pois.
Tänään lähti siis 9 päivä Jutan ohjeitten mukaan. Muutin ateriarytmiä ja nyt jaksan hyvin vetää pumpin ja kuulatunnin läpi.
Ongelmana tässä alussa oli, että söin päivällisen vasta treenien jälkeen, nyt syön sen töistä kotiin tullessa klo 17.
Aamupalan syön töissä klo 8-8.30, lounas klo 11, välipala klo 14 ja siis tuo päivällinen kotona klo 17. Treenien jälkeen palautusjuoma ja illalla iltapala klo 20-21.
Sen verran ohjetta muutin, että lounaalla syön koko purkin tonnikalaa, koska en viitsi sitä jättää haisemaan jääkaappiin. Eli määrä nousee 50g. Muuten olen noudattanut ohjeita aika orjallisesti.
Tänään aamulla paino oli 64,3kg. Suurimmaksi osaksi luultavasti nesteitä, mitä lähtenyt. Jos ens viikolla mittailis, onko senttejä lähtenyt:)
Tsemppiä Sara! Käy toki kommentoimassa tuntemuksia dieetin ajalta.
Päivitystä, tänään paino 63,6kg, yes! Ehkä se sit kuitenkin alkaa tuo paino tippumaan. Olo on ihan jees eikä pahemmin tee mitään herkkuja mieli. Eilen kyllä joutui laittaan karkkilaatikon kannen kiinni, kun haisivat niin hyvälle:)
Tänään leivoin muffinsseja lapsille, yhtään en ole itse maistanut.
Kun neljä viikkoa on ohi, niin sit olis tarkoitus ruukata syömisiä niin ettei kalorivajausta juurikaan ole. Kunhan paino pysyy alhaalla. Kuulemisiin...
Päivitystä, tänään alkoi 17. päivä ja paino aamulla 62,6kg;) Aamulla juoksulenkki pelkän kahvin voimalla. Nyt maailman paras fiilis suihkunraikkaana. Kroppa tottunut jo ruuan määrään tai siis vähyyteen. Kunhan 4 viikkoa täyttyy niin lisään hiukan syömistäni.
Onnittelut! Mitä siihen Jutan kuuriin oikein kuuluu? Ja miten ja miten paljon oot liikkunut?
Lähtökohtaisesti syödään aika paljon proteiinia.
Aamulla puuroa raejuustolla ja mehukeitolla
Lounas salaattia, raejuustoa hiukan, öljyä salaattiin ja kalaa, kanaa tai lihaa.
Välipala rahkaa ja marjoja
Päivällinen salaattia, siihen öljyä, lihaa, kanaa tai kalaa ja riisiä, pastaa tai perunaa
Illallinen rahkaa, mehukeittoa ja leseitä
Omega-3 ja vitamiineja ja treenin jälkeen dietmixiä
Ruokiin on tarkat grammamäärät. Laitan toki jos kiinnostaa.
Treenaan 5-6 kertaa viikossa noin tunnin. Pumppi, kahvakuula, pace, muokkaus ja juoksulenkkit sen mukaan mihin pääsee.
MIllaisia määriä tuota dieettiä jos noudattaa voi syödä mies jolla painoa nyt 92 kg ja pituus 186 ja pitäisi saada tuota vatsaa hiukan pois!!
Jutan dieetillä kiloja karissut tähän mennessä 35,5kg! Aikaa tähän mennyt 8 kuukautta. Enää 7 kiloa, niin olen tavoitepainossa ja alan toteuttamaan Jutan ohjetta Painon Ylläpitoon. :)
Nälkää en ole kokenut kuin ensimmäisellä viikolla ja satunnaisesti jos ruokailuvälit pitenee yli 4 tunnin.
Samoilla ohjeilla mennään, alkupainoa oli 84kg...tänään 6vk jälkeen painoa 75kg! Olen niiiin innoissani. Muutaman herkkupäivänkin olen pitänyt, mutta muuten aika hyvin ohjeitten mukaan on menty. Liikuntaa saisi olla enemmän, mutta olen tehnyt minkä olen töiltä ja lapsilta ehtinyt. Ostin kotiin kahvakuulan ja olen tehnyt kotijumppaa sekä lenkkeilly sillon tällön. Tää on niin hienoa ja loppujen lopuksi helppoa. Seuraava etappi on 70kg...sitä odotellessa, tsemppiä muillekkin ja aurinkoisen hyvää kevättä! :)
Juu en ole normaalipainon rajoissa oleva, mutta kirjoitinpa jokatapauksessa..
Mitäpä tuosta. Kiinnosti yleensäkin ihmisten kokemukset kyseisestä dieetistä. Kolmas viikko on mennyt hyvin. Ja tosiaan neljän viikon jälkeen, jos tavoite on saavutettu, niin lisätä syömistä. Kuitenkin meinaan jatkaa saman suuntaisesti. Proteiinia paljon, rasvaa jonkin verran ja hiilareita sit vähemmän. Kunhan jaksan treenata. Haaveena lihaksikas fitness-kroppaa lähentelevä ulkomuoto:)
Voihan video, iski vatsatauti ja kuumetta päälle:( Eli liikkumiset jää pariks päiväks. Tsemppiä kaikille kanssa sisarille:)
Otahan loppuviikko iisisti, parempi toipua kunnolla. Ensi viikolla sitten uusin voimin!
Kuume ohi, mutta vatsaa vääntää vielä. Nyt jo hiukan ruokakin maistuu:)
26. päivä alkoi. Puntari näyti aamulla 62,4kg. Kävi jo 62kg:ssa loppuviikosta. Lantiolta lähtenyt 4,5cm, reidestä 4cm, vyötärön kohdalta muutama sentti. En muista tarkkaan lähtöä (unohdin kirjata ylös).
Olo on tosi hyvä. Viikonloppunakin tarvitsin unta vain 7h yössä. Normaalisti nukun 8-9h.
Viikonloppu meni lenkkeillessä ja pihatöitä tehdessä. Pace loppui jo kevään osalta ja täytyis keksiä tilalle jotain esim. sali. Tarvitsisin vain ohjelman, jossa käydään koko kroppa läpi, koska se on ainoa salipäiväni. Tarkoituksena siis saada lihaksia kasvaan hiukan ja peppu kiinteämmäksi. Lisänä pumppi ja kahvakuula (jossa siis lihakset saa kyytiä). Jospa hätyyttelen tuttua pt:tä:)
Muuten kesä taitaa mennä juosten.
Nyt kamat kasaan ja töihin, hauskaa päivää!
4 viikon dieetistä viimeinen päivä starttasi 61,6kg lukemissa. Vielä en ole tehnyt päätöstä ruokavalion suhteen kuinka jatkan. Voisin tietty noudattaa Jutan ohjeita vielä viikon pari, niin sitten olisin tavoitepainossa.
Ohjeista olen lipsunut ruuan suhteen kaksi kertaa. Toisella kerralla olin koulutuksessa ja siellä söin kalaa salaatilla. Kala paistettu uunissa kerman kanssa ja toisella kerralla söin päivälliseksi kolme pientä pizzan palaa, jotka olin itse tehnyt. Lounaalla, jos syön tonnikalaa, niin syön koko purkin eli 40g enemmän kuin ohjeessa. En viitsi säilytellä jääkaapissa vajaita purkkeja haisemassa.
Katsotaan tästä eteenpäin, kirjoittelen taas kuulumisia:)
Hellurei! Jutan ja kumppaneiden innoittamana aloitan huomenna kyseisen dieetin. =) Ja HUOMIO!2.5 starttaa uusi setti ilmaiseksi. Lisäinfoa löytyy googlettamalla! Tulkaa mukaan mahdollisimman moni!!
Minä tyttö otan varaslähdön!;D
Annoin itselleni luvan herkutella pääsiäisenä:( Uskomatonta, mutta hiilareiden takia kroppaan tullut nestettä 1,5kg ja olo aikas kamala.
Tänään takaisin ruotuun ja syömään Jutan ohjeilla. Juoksulenkki nyt edessä:)
Kyllä te vain olette aika tyhmiä, kun alennutte tuollaiselle epäterveelliselle kitudieetille muutaman kilon takia. Ei millään pahalla, mutta jälleen yksi esimerkki miten tämä jenkkiläistynyt imagokeskeinen yhteiskunta tekee ihmisistä täysin orjiaan.
Jos saanen kysyä, että mille epäterveelliselle kitudieetille? Kaloreita saan n. 1300 päivässä. Jossain vaiheessa tulen määrää lisäämään, koska en halua kuihduttaa itseäni. Kaikkia ravinteita saan. Viiemiset viisi viikkoa olin elämäni kunnossa, kun orjallisesti ohjetta noudatin.
Ja kyllä mulle ainakin se viisi ylimääräistä kiloa aiheutti päänvaivaa. Jos en ole tyytyväinen itseeni niin kärsin:) Oma peilikuva täytyy miellyttää itseään.
Tänään taas aloitin päiväni puurolla ja nyt vedän tonnikalasalaattia namaan. Olo mitä mahtavin ja ei todellakaan ole nälkä.
Jokainen tekee valintansa. Minä haluan elää ja olla hoikka.
Täähän on oikein yksinpuhelua:)
Pääsiäinen meni herkutellessa. Tänään paistoin munkkeja ja tuli maailman parhaita:) Myös hornetit maistui ihan kuin ei olis ennen syönyt.
Edistystä tapahtunut, tarkoitukseni oli tiputtaa 60kg. Tänään aamulla paino oli 59,9kg. Eli vapun herkut ovatkin paikallaan jotten ihan kuihdu.
Kropalleni selvästi sopii kurinalainen elämä. Nyt vaan täytyy kaloreja hiukan nostaa jottei paino enää laske.
Hyvää vappua kaikille!
Vieläkö Milou olet tuolla dietillä? Itse aloitin eilen. Yllättävän hyvin noita ohjeita pystyy noudattamaan. Kun ekaa kertaa luin noita ruokamääriä, ne tuntui naurettavan pieniltä verrattuna mun normaaliin ruokavalioon, mutta yllättäen esim. iltapala piti syödä melkeinpä väkisin. Tosin täähän on vasta toinen päivä et eiköhän tässä vielä nälkä tuu:) Varmasti päivät jolloin liikkuu rankemmin, tulee olemaan vaikeita. En tiedä miten kauan motivaatio pysyy yllä. Toivottavasti ainakin pari viikkoa. Mulla on nimittäin aika pieni tavoite, 2-3kg.
Moi Amanda,
Olen ollut dieetillä vielä ja pääsiäisen ja vapun viikonloput löysäsin ja söin herkkujakin. Treeniä ollut nyt kovemmin. Paino on nyt 60,7-60,9kg. Ei ole tippunut lisää.
Kuntosalin aloittamista harkitsen nyt lisäksi, jotta saisin kasvatettua lihaksia:)
Ensimmäisten kahden viikon jälkeen ruoka riitti jo tosi hyvin. Nyt välillä tekee tiukkaa saada kaikki päivän ruuat syötyä. Mä en oo kokenut nälkää juuri ollenkaan. Ennen ja jälkeen treenin otan proteiinilisää, jotta puhti riittäisi paremmin.
aamupala - munia, mantelileipää(itse tehty) ja kerma marja pirtelö vanilijajäätelön kera (mauksi vain)

päiväruoka - kermaisa lihakastike tai vastaavaa,1-2 pottua, salaattia(tuhti salaattikasike itse tehty),itse tehty vanilijakastike/mutakakku pala(karppiversio) nammmmm...)

illallinen - yleensä joku pihvi kana/kala/liha, parsakaalia valkosipulivoin kera, tuhti lasi punaviiniä(joka ilta) :)

tulos = - 28 kg ja vatsalihakset pilkistää ;) että on ihana nauttia ruoasta ja elämästä miettimättä,että meniköhän gramman yli vai gramman ali ja toi jatkuva letkuruokinta on ihan järjenvastaista markkinoiden luomaa tuubaa,mut jos haluaa ärtyillä/stressailla näitten ruoka asioiden kanssa,niin siittä vain!
Olikso kenelläkään tota syksyn 2011 ruokavaliota? Siinä kun oli real-leipää jossain välissä ja en tota uutta tallentanut ja nyt en enää muista. :( Eli voisiko joku ystävällisesti kertoa missä välissä real oli ja mitä se korvas? Kiitos!
ANNA RESEPTI TONNIKALASALAATTIIN! EN OLE KOSKAAN TEHNY. ONKS TÄÄ DIEETTI joillekkin kehonrakentajille, vai laihduttajille? en halua isoja lihaksia vaan laihtua 15 kiloa.mitä muuta pitää syyä, kertokaa tässä.
 /   /  /  /  / Jutan dieetti

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta