Lassila & Tikanoja

laitoshuoltaja

Kertokaa kokemuksia työskentelystä L&T:llä.

126

14789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L&T;läinen

      meillä tällä hetkellä koko firma sekaisin, ei ole omaa palveluesimiestä, tuuraukset kasaantuu muutamille ihmisille josta syystä sairaslomat senkun lisääntyy kun muutama ihminen poltetaan ihan loppuun liialla työllä... tuuraava esimies on seinäjoellä eikä hän koskaan vastaa puhelimeen kun häneltä apua tarvitsisi. että näin.

      • potkuttuli

        tuohan kertoo siitä että kyseinen henkilö on vastuuntunnoton ja rahannostaja, ei pysty hoitamaan L&T hommaansa.

        Vaihtoon heti, parempi mies tilalle heti tuon "L&T;läinen" tilalle, ei edes osaa kirjoitaa hah.


      • ghjkyu
        potkuttuli kirjoitti:

        tuohan kertoo siitä että kyseinen henkilö on vastuuntunnoton ja rahannostaja, ei pysty hoitamaan L&T hommaansa.

        Vaihtoon heti, parempi mies tilalle heti tuon "L&T;läinen" tilalle, ei edes osaa kirjoitaa hah.

        Taidat olla se vastuuton pakoileva pomo, joka lusmuaa eikä hoida hommiaan


      • Tipsi47

        Ihan sama juttu Forssassa.
        Myös sovittu palkka ei makseta.


      • Anonyymi
        ghjkyu kirjoitti:

        Taidat olla se vastuuton pakoileva pomo, joka lusmuaa eikä hoida hommiaan

        Ei hekkäään ehi joka paikkaan


    • iines,,

      en suosittele! työajat on aina asiakas aivopesty liian vähällä työajalla! mitään et ehdi tehdä jos kyseessä on jonkun jeesus ison tokmannin siivous esim 1h vaan aikaa!!!!!! puolet jää tekemättä..joka toinen tili on maksettua päin vittua! luvataan et joo saa käyttää 1/2h apuaikaa..kissan kontit..eipä ne maksa siittä vaikka luvataan! siivoustavaroita saa jatkuvaan tilata lisää..vaikka tilaat 100rl jätesäkkejä, pomo ei näköjään osaa tilata kun 40rl! :( varmaan lukihäiriö pitää ollla :D muuten menettelis, mutta iha älytön kiire..pitäs ehtii kunnolla siivota..aina joku kone rikki, tai se on joku toinen esim. lattianhoitokoneen ehtinyt pölliä, vaikka miten ison lapun tukkis et varattu! kun tarttet apua, sitä et tietenkään saa, vaikka pyhästi eka luvataan..eniten vituttaa se että palkat maksetaan aina melkeempä miten sattuu, ja tunteja on nyysitty :(

      • Tipsi47

        Hei! Tiedoksi sinulle, että yksipuolisesti ei saa tunteja nyysätä ! Ota ammattiliitto avuksi tai soita minulle.


      • 3 vuotta kokemusta.

        tosi on.


      • onneton
        Tipsi47 kirjoitti:

        Hei! Tiedoksi sinulle, että yksipuolisesti ei saa tunteja nyysätä ! Ota ammattiliitto avuksi tai soita minulle.

        Kerroppa miten käytännössä tapahtuu? tuleeko esim. koeajalla olevalle lähtö jos perää palkkaansa joka on laskettu päin p......tä. Ja eikö ole henkistä kiusaamista kun ei anneta tehä kohetta vaihtaen välillä iltatyöstä aamutuuriin. Yölisää ei makseta ku tunti ja iltalisää puolitoistatuntia. Ja jatkuvaa esimiehen pompottelua. Mikä neuvoksi? työ olis mukavaa, mutta henkinen kantti loppuu kaikilta siivoojilta.


    • laitoshuoltaja

      Eli sama meno näyttää olevan, kuin muissakin isoissa siivousfirmoissa. Korjaavatko ne ollenkaan noita palkkavirheitänsä? Entä nettisivuilla luvatut liikuntakerhot ym... Onko sellaisia oikeasti olemassa tai tukevatko muuten työntekijöitä liikuntaharrastuksissa?

      • Ziivooja

        On niitä olemassa,Tiedotus tosin taitaa olla lähinnä konttoriväelle konttorin seinällä,


      • Tipsi47

        Kysy pomolta ( jos on ).


    • työl'inen

      Kyllä meillä ainakin kaikki toimii hyvin. Yhtään kohdetta ei ole vielä tullut eteen, jossa ei aika riittäisi tehdä niitä töitä joita asiakas on ostanut. Monesti törmää tilanteisiin, et siivooja tekee sellaista mitä ei pitäisi ja siitä johtuu ettei työaika riitä. Palkka on tullut aina ajallaan ja kerran oli huolimattomuus virhe ja heti seuraavaan tiliin se korjattiin, Tavaraa saa kun tilaa ja työterveyshuolto ja sairaskassa toimii hyvin, kuin myös Ilona kerho joka tukee liikuntaa ja järjestää mukavia tapahtumia.

    • Anonyymi

      Olen Varsinais-Suomessa L&T:llä. Meillä palkat maksetaan sen mukaan mitä olet itse kirjannut tuntilistaasi. Jos virheitä esiintyy, ne korjataan seuraavassa palkassa. Pomo antaa hoitaa työn itsenäisesti ja on mahdollisuus aina neuvotella.
      Miinuksena pidän sitä, että pomo ei aina muista tilata pyytämiä tuotteita, vaan joutuu toistamiseen esittää tilauslista. Myös miinuksena on se, että pomoa ei näy (jos ei ole mitään valittamista asiakkaalta). Joskus olisi ihan kiva pitää pikapalaveri. Miinuksena myös se, että tieto ei välttämättä kulje niinkuin pitäisi, esim. jos omaan kohteeseen on tulossa jengi tekemään peruspesuja yms. ei vaki siivooja saa siitä minkäänlaista tietoa. Etenimismahdollisuuksista en ole koskaan kuullutkaan L&T:llä, se on miinusta kans.

      Liikuntakerhot ovat jokaisen työntekijän vapaaehtoinen valinta.
      Sirius-sairaskassa taas on erittäin toimiva ja kerrassaan hyvä! Ihan jo sairaskassan takia kannattaa olla L&T:llä töissä! Se korvaa mm. sv-korvattavat lääkkeet kokonaan, sairaalareissut, ym.

      Riippuu paljon siitä, millainen esimies on, ainakin täällä meillä on ihan kiva porukka. L&T on paikkakuntamme parhaimmista siivousfirmoista, työntekijän kannalta.

      • Anonyymi

        Hei, ma etsin siivous työ, onko Teilä vaba työpaika?


    • piltti perheilijä

      Rovaniemellä huseraa joku siivoustyönjohdosta mitään tietävä ohjaaja.
      Kysyy mitä tahansa, ei tiedä vastausta. Sanoo kysyvänsä esimieheltään joka on Kemissä mutta koskaan ei tule vastausta.

      Juuri tuo ettei siivooja omasta siivouskohteestaan saa kaikkia tietoa , on todella kummallista. Yhtäkkiä siellä on joku lattian vahausporukka.


      Sirius-sairaskassaan eivät kaikki pääse ja liikuntakerho ei ainakaan Rovaniemellä toimi.

      • vanha siivooja L-T

        Sirius sairauskassaan kuuluvat kaikki pääasiallisen toimeentulonsa hankkivat työntekijät. Ei kuitenkaan lyhyt aikaiset työntekijät.
        Henkilökunta kerhot toimivat paikkakunnilla erilailla.
        Täällä Jyväskylässä siihen voi liittyä maksamalla 10 euroa.
        Ja saa kulttuuri/liikuntaseteleitä käytöön.


    • Swep duo plus

      Helsingissä on tuuraajapula. Tämä aiheuttaa sitten sen, että siivoojat tuuraavat, ainakin omassa kohteessani. En tiedä, miten muilla pääkaupunkiseudulla. Muutenkin vaikuttaa, että sekä esimiesten ja siivoojien työtahti on kiristynyt verrattuna esim. kolme vuotta sitten olleeseen tasoon.
      Meillä on hyvät välineet ja koneet. Kuulun sirius-sairauskassaan, se on todella hyvä. Hankin juuri silmälasit, kassasta sain korvausta 150 euroa. Henkilökuntakerhoon voi liittyä, jos haluaa. Maksaa 10 euroa. Palkka vois olla parempi (:-D) ja jos tuuraajia löytys, olis hyvä. Palkka tulee ajallaan ja on ollut yleensä oikein.

    • 2003

      Tuo on kummallinen juttu että siihen sirius kassaan on oltava PAKOLLA jäsenenä! eikö tämä ole jo lain vastaista?

      • Swep duo plus

      • 2003
        Swep duo plus kirjoitti:

        http://vakuutuskassat.nettisivut.fi/yleistietoja_kassatoiminnasta/

        Laillista on.

        Mutta miksi se ei olisi vapaaehtoista liittyä siriukseen? vähän sama juttu kun sinut pakotettaisiin olemaan liiton jäsen. Kuulemma ennen ollut vapaaehtoinen mutta viime vuonna? tullut pakolliseksi jostain syystä.


      • Swep duo plus
        2003 kirjoitti:

        Mutta miksi se ei olisi vapaaehtoista liittyä siriukseen? vähän sama juttu kun sinut pakotettaisiin olemaan liiton jäsen. Kuulemma ennen ollut vapaaehtoinen mutta viime vuonna? tullut pakolliseksi jostain syystä.

        No se pitää kysyä siriuksesta vastaavilta, miksi ei ole vapaaehtoista. Ennen vuotta 2008 L&T:lä aloittaneet saivat halutessaan liittyä siriukseen vuoden 2007 loppuun mennessä, senjälkeen ei vanhoilla työntekijöillä ole ollut enää mahdollista liittyä. Sensijaan vuodesta 2008 työsuhteensa aloittaneet ovat työsopimuksen allekirjoitettuaan liittyneet myös siriukseen. Ja koskee tosiaan näitä pääasiallisen toimeentulonsa L&T:ltä saavia.


    • paha maku jäi!

      ehkä ihan ok, mutta oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että ammattitaitoisen ja koulutetun siivoojan arvostus ei juuri näy esimiehen silmissä pätkän vertaa :( hän ei välitä että siivous kohteessa ei ole mahd. pestä kuin käsin pimeässä ja ahtaassa kopperossa paskaset pyykit..pienellä järjen käytöllä tuokin tilanne saataisiin korjattua..tietysti omalla ajalla pitäisi homma hoitaa..tilaamalla kuulemma uusia, ja kalliita moppeja microja, tilanne on korjattu:D sitten valitetaan miten kalliiksi se tulee..tunsin itteni siellä puun&kuoren väliin jääneeksi työntekijäksi, kun pomoa kiinnostaa vain se etät homma on jotenkin saatu tehtyä..työaika on niin päin persettä laskettu että ihmetellä täytyy, kuka pahvipää on niin vähän työaikaa antanut :( läksin pois, enkä suostu enää edes tuuraamaan.. kukaan täysjärkinen ei lähde muutaman h takia terveyttänsä pilaamaan, jos ei etenkin töitä ole enempää tarjolla..ehkä muualla missä on enempi kuin 1 vaivanen kohde, on helpommat oltavat, mutta tälläistä siellä sattuu ihan rivisiivoojalle..

      • Swep duo plus

        L&T:lä on pomoja joka lähtöön. On se pomo, jolla on siivousteknikon paperit ja sitten se pomo, joka sai huoltoasemalta potkut ja päätyi pomoksi L&T:le. Ja kaikkea tästä välistä. Kuvailemasi kaltaisen pomon alaisena ei ammattitaitoisen siivoojan kannata työskennellä, oikean liikkeen teit, kun lähdit pois.


      • siivoojakin

        Samantyyppistä kokemusta mullakin.
        Olen osa aikaisena siivoojana ja hain iltaryhmään peruspesijäksi, johon minulla on myös kokemusta.Paikka vedettiin pois hausta , koska "mistä me sitten saadaan sun tilalle joku"
        Töitä on neljä tuntia päivä, välillä 12 päivää peräkkäin.Ei tällä oikein elä.Töitä on , mutta tuuraukset muilla alueilla saa se joka ei laskuta kilometrikorvauksia.(lakisääteisiä) .Työnjohdolla ei ole mitään halua kehittää hommia, lisäsiivouksia "ei saa tarjota, kun niiden laskemiseen menee liikaa aikaa"
        kohteissa ei käydä koskaan, kun on mukamas niin kiire.Aina kuitenkin tunnin lounaaseen on aikaa ja tupakalla rupatteluun.
        Työnjohtaja ollu viimeisen vuoden aikana kesäloma viikkojen lisäksi ainakin kolme kertaa lomalla, tuuraaja ei osaa laskea edes lattianpesu hintaa.Asiakkaan pyytämiä tarjouksia ei lasketa ajallaan ja keikkoja menee sivu suun ja siivooja kuuntelee asiakkaan valitukset"ei saa työnjohtoa kiinni"yms.
        Työnjohto kiinnostuneita vaan omista eduistaan ja miten vaan helpommalla pääsee.


      • .......
        siivoojakin kirjoitti:

        Samantyyppistä kokemusta mullakin.
        Olen osa aikaisena siivoojana ja hain iltaryhmään peruspesijäksi, johon minulla on myös kokemusta.Paikka vedettiin pois hausta , koska "mistä me sitten saadaan sun tilalle joku"
        Töitä on neljä tuntia päivä, välillä 12 päivää peräkkäin.Ei tällä oikein elä.Töitä on , mutta tuuraukset muilla alueilla saa se joka ei laskuta kilometrikorvauksia.(lakisääteisiä) .Työnjohdolla ei ole mitään halua kehittää hommia, lisäsiivouksia "ei saa tarjota, kun niiden laskemiseen menee liikaa aikaa"
        kohteissa ei käydä koskaan, kun on mukamas niin kiire.Aina kuitenkin tunnin lounaaseen on aikaa ja tupakalla rupatteluun.
        Työnjohtaja ollu viimeisen vuoden aikana kesäloma viikkojen lisäksi ainakin kolme kertaa lomalla, tuuraaja ei osaa laskea edes lattianpesu hintaa.Asiakkaan pyytämiä tarjouksia ei lasketa ajallaan ja keikkoja menee sivu suun ja siivooja kuuntelee asiakkaan valitukset"ei saa työnjohtoa kiinni"yms.
        Työnjohto kiinnostuneita vaan omista eduistaan ja miten vaan helpommalla pääsee.

        tuo viesti istuu niin myös meijän yksikköön..!


    • Laitoshuoltaja2

      Siivosin automyymälää/korjaamoa. Perehdytys oli mitä oli (mm. väärät työmenetelmät, tai neuvo että tuota huonetta ei kannata siivota, vaikka kuului alueeseen), mutta suurin puute oli se, ettei siivousaineita ja välineitä ollut tarpeeksi, niitä sai suorastaan rukoilla, tuloksetta. Lopulta jouduin ajamaan myymäläpuolen pelkällä vedellä, ei ollut sopivaa puhdistusainetta, kun viimeinen pullo loppui. Mopeista oli ainainen pula, paskasilla öljymopeilla puhdistus oli sama, kuin ei olisi siivottu ollenkaan. Koneet oli jatkuvasti rikki eikä korjaajaa kuulunut.

      Tuntui, ettei kukaan ollut vastuussa mistään. Ei ollut mitään suojavaatetusta, muovihanskat ei nyt kovin kauaa katsele tuollaisessa työssä, tavallisista työkengistä puhumattakaan. Lähdin pois kuukauden sinnittelemisen jälkeen, vasta viimeisenä työpäivänä palveluesimies pyyhälsi paikalle, ja ihmetteli hymyssä suin, että tällasta tämä nyt on siivousalalla!?

    • L&T:läinen

      Olen nyt ollut reilu vuoden L&T:llä. Ihan tyytyväinen olen suurimmaksi osaksi ollut, toki useastikin ottaa päähän kun tieto ei kulje, koskaan;

      Asiakkaat reklamoivat esimiehelleni tekemättä jättämistäni töistä, joita minulle ei perehdytyksissä oltu edes koskaan kerrottu. Kun pyydän tilaamaan kohteeseen esim. jätesäkkejä jotka ovat aivan lopussa, niitä saa odotella parikin viikkoa. Jos olen tuuraamassa, minulle unohdetaan kertoa että kohteessa on hälytykset (ja turha kuvitella että kenelläkään olisi tietoa koodista jolla saa hälyt pois päältä). Joihinkin kohteisiin on varattu aivan liian vähän aikaa suhteutettuna työaikaan, toisissa kohteissa taas asia on aivan toisinpäin ja tulee sellainen olo että olisiko pitänyt jotain vielä tehdä, mitä minulta odotetaan. Minulle ei kerrota kohteeseen ollennaisesti liittyviä asioita, esim. muuttuvia järjestelyitä tai tulevia lattiavahauksia. Myöskään työnjäljestäni tehtyjä reklamaatioita ei välitetä minulle vaan tieto jää jonnekkin matkan varrelle, joten pitäisi näköjään ennustamaan ruveta että tietäisin missä on parantamisen varaa? Usein saan kuulla paria tuntia ennen että tänään pitäisi olla jossakin sitten siivoamassa, välillä minun työvuoronani kohteessa onkin joku muu. Iso miinus tiedonkulusta L&T:lle.

      Plussana on että palkat ovat ajallaan tilillä ja useimmiten oikein. Tiliotteet tosin lähes aina myöhässä.

      • lakialakia

        Työsopimuslaki ja työaikalaki sekä TES antaa selkeät raamit, että työntekijän on tiedettävä hyvissä ajoin seuraavan viikon työvuorolistat. Liittoon vaan yhteyttä jos ei perehdytys, aikataulutukset yms. toimi.


    • 2 kk ja soromnoo

      Tieto ei tosiaan kulje ja luvataan tyyliin, huomenna istutaan alas ja keskustellaan kun tulen käymään. Huominen tulee eikä muijaa näy. Yllärii! Mitään ei pidetä mitä luvataan ja luistetaan kaikesta vastuusta. Tuuraaminen on nihkeää kun joutuisi itse vastaava tulemaan tuuraamaan niin pitäisi sairaanakin tehdä töitä. Palkoissa epäselvyyttä, luvattuja lisiä esim. ei makseta ajallaan. Kamala kiire työaikaan nähden. Tässä muutamia huomioita. En suosittele kenellekään mm. paskan palkan takia.

    • :B

      kikkelis kokkelis, mitäs läksit. :D :D

    • äiti&tytär

      L&T suuri organisaatiouudistus ihmetyttää edelleen. L&T pääkaupunkiseudulla oli siis organisaatiouudistus vuoden 2009 alusta ja satoja kertoja sanottiin, että palveluohjaajia ei enää palkata. Hämmästykseni on melkoinen, kun äsken katselin avoimia paikkoja, ja pelkästään Helsinkiin päivävuoroon oli haussa kolme palveluohjaajaa..
      Työnjohdosta ei hyvää sanaa sanottavana. Tuollainen äiti&tytär työnjohtoparina on siis niin so last season..
      Tuntilistoilla ja lääkärintodistuksilla ei ole kuulemma mitään merkitystä.. Miten minä muistelen, että ne pitää olla..

      • entinen tikanpoika

        Olin kiertävä siivooja LT: llä Hki-Vantaan alueella 2007-2012. Nyt tulee mielenkiintoista ja ehkä uskomattomalta kuulostavaa settiä: Työsuhde aina alkaa sillein että ensimmäisenä päivänä uusi työntekijä jätetään yksin hehtaarikolossin käytävälle. Sanotaan vain että siivoa alkuun nuo kaksi kilometrin pituista toimistokäytävää.Esimiehet ei mistään kotoisin,palkat aina päin seiniä,lisätöitä teetetään kun ei ole työntekijöitä ,kaikki järkevät ovat nostaneet kytkintä.Omalla kohdallani minulla oli aina per päivä 5 kohdetta ja julkisilla piti aina matkustaa.No minulla nahat lähti jaloista siitä kävelemisestä.No varmasti kunto oli hyvä.Raja alkoi tulla vastaan kun jouduin liikarasituksesta johtuvien sydänoireiden takia lääkärin pöydälle.Antoivat vihdoin talon auton mutta silloin kohteiden määrä kasvoi seitsemään per päivä.Mietin silloin että näinköhän tämä Nissanin ritsa kestää näitä kilometrejä.Siivouspäällikkö oli pilkallinen väsymykselleni ja varoituslappuja tuli tuhka tiheään.Itse sain kolme.Ei neljähän niitä oli.Töitä ei koskaan kerennyt tekemään kunnolla koska piti olla jo seuraavassa kohteessa.Suurin palkka erä -mitä minulle oli tarkoituksella jätetty maksamatta oli noin 250 euroa.Uhkasin liitolla niin tuli hynät nopeasti.Jos laittavat sinut kiertäväksi siivoojaksi niin älä koskaan rupea siihen omalla autolla.Antavat kilometrikorvauslapun mutta eivät maksa penniäkään.Oma auto vain kuluu loppuun.Kerran minulle jätettiin maksamatta kilometrikorvaukset neljältä kuukaudelta.Rupesin huutelemaan niiden perään.Tilille tuli noin 350 euroa. Rinki jota kiersin oli noin 20 firmaa.Aina ei tiennyt missä siivoat huomenna.Tekstiviesti tuli aina mahdollisimman myöhään että et ehdi reagoimaan.Kevät 2012 oli viimeinen niitti kun esimies vaihtui.Silloin siivouspäällikkö ja tämä uusi esimies löysivät toisensa ja alkoi hullu kyttääminen.Alueet oli epäinhimmillisen kokoiset.Katsoin että tämä homma on minun osaltani ohi sillä en toki ole ansainnut tämmöistä epäluottamusta.Minä olin se joka aina kutsuttiin pelastavana enkelinä paikalle kun joku oli jättänyt hommat tekemättä ja aiakas uhkasi sanoa sopimuksen irti.Vapaus koitti 30.4.2012 Kun sanoin itseni irti.
        Jäi paljon hyviä työkavereita eri kohteissa kun myös eri firmojen henkilökunnissa.Jos haluat mennä kyseiseen firmaan siivoojaksi niin ainakin kasvat aikuiseksi ja opit pitämään puolesi.Niin se piti sanoa että työvuosinani työnjohto vaihtui kokonaan ja homma meni huonommaksi.


      • bana bana
        entinen tikanpoika kirjoitti:

        Olin kiertävä siivooja LT: llä Hki-Vantaan alueella 2007-2012. Nyt tulee mielenkiintoista ja ehkä uskomattomalta kuulostavaa settiä: Työsuhde aina alkaa sillein että ensimmäisenä päivänä uusi työntekijä jätetään yksin hehtaarikolossin käytävälle. Sanotaan vain että siivoa alkuun nuo kaksi kilometrin pituista toimistokäytävää.Esimiehet ei mistään kotoisin,palkat aina päin seiniä,lisätöitä teetetään kun ei ole työntekijöitä ,kaikki järkevät ovat nostaneet kytkintä.Omalla kohdallani minulla oli aina per päivä 5 kohdetta ja julkisilla piti aina matkustaa.No minulla nahat lähti jaloista siitä kävelemisestä.No varmasti kunto oli hyvä.Raja alkoi tulla vastaan kun jouduin liikarasituksesta johtuvien sydänoireiden takia lääkärin pöydälle.Antoivat vihdoin talon auton mutta silloin kohteiden määrä kasvoi seitsemään per päivä.Mietin silloin että näinköhän tämä Nissanin ritsa kestää näitä kilometrejä.Siivouspäällikkö oli pilkallinen väsymykselleni ja varoituslappuja tuli tuhka tiheään.Itse sain kolme.Ei neljähän niitä oli.Töitä ei koskaan kerennyt tekemään kunnolla koska piti olla jo seuraavassa kohteessa.Suurin palkka erä -mitä minulle oli tarkoituksella jätetty maksamatta oli noin 250 euroa.Uhkasin liitolla niin tuli hynät nopeasti.Jos laittavat sinut kiertäväksi siivoojaksi niin älä koskaan rupea siihen omalla autolla.Antavat kilometrikorvauslapun mutta eivät maksa penniäkään.Oma auto vain kuluu loppuun.Kerran minulle jätettiin maksamatta kilometrikorvaukset neljältä kuukaudelta.Rupesin huutelemaan niiden perään.Tilille tuli noin 350 euroa. Rinki jota kiersin oli noin 20 firmaa.Aina ei tiennyt missä siivoat huomenna.Tekstiviesti tuli aina mahdollisimman myöhään että et ehdi reagoimaan.Kevät 2012 oli viimeinen niitti kun esimies vaihtui.Silloin siivouspäällikkö ja tämä uusi esimies löysivät toisensa ja alkoi hullu kyttääminen.Alueet oli epäinhimmillisen kokoiset.Katsoin että tämä homma on minun osaltani ohi sillä en toki ole ansainnut tämmöistä epäluottamusta.Minä olin se joka aina kutsuttiin pelastavana enkelinä paikalle kun joku oli jättänyt hommat tekemättä ja aiakas uhkasi sanoa sopimuksen irti.Vapaus koitti 30.4.2012 Kun sanoin itseni irti.
        Jäi paljon hyviä työkavereita eri kohteissa kun myös eri firmojen henkilökunnissa.Jos haluat mennä kyseiseen firmaan siivoojaksi niin ainakin kasvat aikuiseksi ja opit pitämään puolesi.Niin se piti sanoa että työvuosinani työnjohto vaihtui kokonaan ja homma meni huonommaksi.

        moro! l&t on todellakin huono työpaikkana::tieto ei kulje, kohde saattaa vaihtua 20 min sisällä toiseen, palkka maksettu AINA väärin, puuttuu peräti parhaimmillaan 7,5h eli koko päivä, palveluohjaaja on töykeä yms yms...onneksi en ole enää tässä firmassa töissä!!


      • ihan vaan siivooja
        bana bana kirjoitti:

        moro! l&t on todellakin huono työpaikkana::tieto ei kulje, kohde saattaa vaihtua 20 min sisällä toiseen, palkka maksettu AINA väärin, puuttuu peräti parhaimmillaan 7,5h eli koko päivä, palveluohjaaja on töykeä yms yms...onneksi en ole enää tässä firmassa töissä!!

        Itse olen ollut tyytyväinen.( Jyväskylä ym.ympäristökunnat). Esimies on mukava ja asiallinen. Palkat on aina ollut oikein.
        Ainoat miinukset tulee johtoportaaseen johon esimiehet ei voi vaikuttaa.
        L&T:n isot herrat ja rouvat voisivat käydä kokeilemassa itse mitä on tehdä firmalle tulosta. Isoissa esim. kaupoissa liian lyhyt siivousaika joka johtaa siihen ettei mitään ehdi tehdä hyvin vaikka halua olisi. Jos koneet on aina epäkunnossa, niin työtä on mahdoton tehdä aikataulussa
        Itse ainakin haluan tehdä hyvää jälkeä, jo pelkästään oman maineeni takia. En halua olla siivooja joka ei siivoa kunnolla. MUTTA joskus se on mahdotonta liiallisen kiireen takia.
        Isojen pörssifirmojen johdossa unohtuu se pienellä palkalla ahertava työntekijä, jolta odotetaan laadukasta jälkeä mahdollisimman pienellä tuntimäärällä. Ei ihme että sairaslomatilastot hehkuu ja pomoillakin voi tulla oikeesti huonoja päiviä enemmän kun laki sallii. Ja oikeesti joskus mä säälin niitä, koska nehän on niitä jotka on vastuussa ettei osinkojen suuruus pääse pieneneen ja johtoporras pysyy tyytyväisenä. En tosiaankaan haluaisi olla esimies.


      • mnbv6
        bana bana kirjoitti:

        moro! l&t on todellakin huono työpaikkana::tieto ei kulje, kohde saattaa vaihtua 20 min sisällä toiseen, palkka maksettu AINA väärin, puuttuu peräti parhaimmillaan 7,5h eli koko päivä, palveluohjaaja on töykeä yms yms...onneksi en ole enää tässä firmassa töissä!!

        Ja työvuorolistojen tekeminen ei näköjään onnistu,eikä sairauslomatuuraajia ole.


      • luuttu
        ihan vaan siivooja kirjoitti:

        Itse olen ollut tyytyväinen.( Jyväskylä ym.ympäristökunnat). Esimies on mukava ja asiallinen. Palkat on aina ollut oikein.
        Ainoat miinukset tulee johtoportaaseen johon esimiehet ei voi vaikuttaa.
        L&T:n isot herrat ja rouvat voisivat käydä kokeilemassa itse mitä on tehdä firmalle tulosta. Isoissa esim. kaupoissa liian lyhyt siivousaika joka johtaa siihen ettei mitään ehdi tehdä hyvin vaikka halua olisi. Jos koneet on aina epäkunnossa, niin työtä on mahdoton tehdä aikataulussa
        Itse ainakin haluan tehdä hyvää jälkeä, jo pelkästään oman maineeni takia. En halua olla siivooja joka ei siivoa kunnolla. MUTTA joskus se on mahdotonta liiallisen kiireen takia.
        Isojen pörssifirmojen johdossa unohtuu se pienellä palkalla ahertava työntekijä, jolta odotetaan laadukasta jälkeä mahdollisimman pienellä tuntimäärällä. Ei ihme että sairaslomatilastot hehkuu ja pomoillakin voi tulla oikeesti huonoja päiviä enemmän kun laki sallii. Ja oikeesti joskus mä säälin niitä, koska nehän on niitä jotka on vastuussa ettei osinkojen suuruus pääse pieneneen ja johtoporras pysyy tyytyväisenä. En tosiaankaan haluaisi olla esimies.

        Ihan vaan siivoojalle tiedoks että mäkin haluisin tehä hommat kunnolla. Oon ollu savon alueella marraskuun puolesta välistä. Ja nyt on tammikuu. Heti seuraavana päivänä meinasin lähteä kun näin sen homman siellä.

        - pyykkihuolto on liian huonossa jamassa (koneen käynnistysnappi ei toimi vaan sitä pitää runnoa ja konetta ei voi teollisuuskohteen jälkeen pestä millään tavalla kun tilassa ei ole lattiakaivoa muutenkaan kun sellane putki vaa). Pitänyt kotona pestä omalla koneella ne ja pestä kone puhtaaksi vielä. Varmaan 4 koneellista joka kerta kun käyn siivoamassa. Eli 2krt viikkoon. Eli n. 8 koneellista max viikossa. Pyykkiaineet saan ottaa töistä mutta sähköt ja muut joutuu maksaa ite :S
        - moppeja ei ollut tarpeeksi tai pyyhkeitä, mutta nyt on ja nekin tuli myöhässä. entisiä ei saanu heittää pois vaikka heitin yhden tosi risan mopin ja sit yhden mikrokuidun.. Menin siis ns laittamaan kohdetta kuntoon...
        - tiedän sitten että kotona ei saisi pestä pyykkejä vaan töissä pitäs mut asiakkaalla ei oo hyviä asianmukaisia tiloja pestä niitä.
        - tiloissa jossa siivoan niin joutuu melkein aina moppaamaan märällä tai kostealla mopilla lo. toimiston lattioita kun lika on kiinnittynyttä (esim kahvia ja muuta "paskaa" se käy kunnon päälle. (kohteessa on yhdistelmäkone mutta sillä pitää ajaa vaan hallin lattia kerran kuussa ja siitä saa enemmän tuntipalkkaa jotain 10,03e/h, kun mun normipalkka on 9,56e/h) koska se on likaisempaa työtä :O
        - koneet oli rikki kun menin töihin :( ja esimies ja muut joutu meneen paikkaamaan kohdetta jotta saataisi puhtautta parannettua. hallin lattia oli sitten 1½kk hoitamatta. eli ½kk enemmän mitä olis pitäny.
        - kävin joululounaalla työnantajan piikkiin kun olin tehny vasta n.40h töitä :O ihme juttu! (lt on saanu mun kautta peruspesuja mun toiseen osa-aikaseen paikkaan)
        - palkat tulee ajoissa ja tiliote tulee ennen palkan tuloa tilille, mutta ylitöistä ei makseta :( muutakuin mulle ensimmäisenä päivänä mitä tein. Soitin siis liittoon ja liitto sano että mitä :O että lassila tikanoja menettelee näin? oli sille jäbälle eka tieto tästä paikasta :O Tarjous asiakkaalle ei sido työntekijää muutakuin pyrkimään siihen aikaan tekeen, mutta jokaisesta tunnista pitää vaatia palkka jos ei oo pelleilly töiten kanssa. Liitosta sanottiin.
        - tuon takia haluaisin lähteä pois töistä koska mun moraali ei salli sitä että jätän paikkoja tekemättä kun haluaisin tehä ne kaikki. Oon siis tunnollinen. Alussa toki oli epäselvyyksiä hommista. En tiennyt yhdestä vessasta esimerkiksi ja se oli kuukauden siivoomatta niin karseen näkönen oli sen jälkee ja sit muutakin.

        Meinasin sit jo toisen kerran lähtee noista samoista syistä ku ei ruvennu tulee niitä uusia varusteita ku arvostan itteeni nuorena työntekijänä. Ja haluan että jos ergonomialle on jotain tehtävissä niin haluan myös että siihen puututaan. Puhutaan siis alle 30v työntekijästä. Tavarantoimittajat oli syyllisiä siihen. Ei lt varmaan. Siltikin niiten pitäs toimia yhteen. Että lt:n työntekijät ei sen perusteella esim lähe töistä pois :O

        Pomo sano että yhteistyö on alkanu hyvin mun ja pomon välillä :O joo! Kyllä. Stana. Haluaa vaan päästä tekemään mun sitä kohdetta minkä annoin niille, toki se on vaan kerran vuoteen n. 70 neliön liikehuoneisto. Mutta silti. Saa ne siitä parin tunnin työstä mun siellä firmassa jotain vähän alle 300e per vuosi. (kertakorvaus, johon sisältyy kaikki)

        Enää ärsyttää se pyykkihomma muuten oon asiakkaisiin jossa siivoan tyytyväinen. Hyvin oon pystyny oleen vuorovaikutuksessa heihin ja kysynyt jos jotain on ollu. Esim nyt oli yhdes keittiös iso kasa kaikkee lehti/kartonkilaatikoita ja sit ku uutena oon niin en ollu vielä varma kaikesta mitä piti tehä, mut muuten asiakkaat on olleet tyytyväisiä mun työpanokseen. Ja asiakas ymmärsi sen etten voinut näin alussa tietää kaikkea vielä. Vaikka työaika voisi olla toisessa kohteessa vähän enemmän. Ja toisessa vähän vähemmän. Teen siis 9h viikossa lt:llä. Kuukauden viimeisenä päivänä kun siivous on niin ajetaan hallin lattia ja siitä tulee 2h lisää palkkaan. Sitä en oo tehny vielä kertaakaan. Eikä oo opetettu vielä sitä aluetta mistä pitää ajaa mutta sekin varmaan sillon kun mun tulee tehdä se. Mulla ei oo noilla palkoilla vielä laitoshuollon ammattitutkintoa. tuo päälle 9 tai 10e.

        Iltalisät tulee hyvin. Mutta silti kun pesen 8 koneellista viikko kotona firman pyykkejä niin ei siitä n.300e:sta kuukaudessa tienaan puhtaana. Eli siis teen 36 tuntia töitä jos kuussa on 4 viikkoa. Ja siitä saan 300e puhtaana noin. Ei hyvin mee. :S

        Meinasin lopettaa työn ennen maaliskuuta kun koeaika loppuu. Sekin ihmetyttää että samassa kaupungissa on pomo joka haluaa että työntekijällä on kaikki hyvin ja toinen sano kättelyssä että ilmota lähtös tälle toiselle. Soitin siis eka tälle joka sano että ilmota lähtös. Tää toinen oli rehellinen siitä että tää toinen on vähä nopeesananen ja äkkipikanen eikä haluu hoitaa asioita :(


      • luuttu
        luuttu kirjoitti:

        Ihan vaan siivoojalle tiedoks että mäkin haluisin tehä hommat kunnolla. Oon ollu savon alueella marraskuun puolesta välistä. Ja nyt on tammikuu. Heti seuraavana päivänä meinasin lähteä kun näin sen homman siellä.

        - pyykkihuolto on liian huonossa jamassa (koneen käynnistysnappi ei toimi vaan sitä pitää runnoa ja konetta ei voi teollisuuskohteen jälkeen pestä millään tavalla kun tilassa ei ole lattiakaivoa muutenkaan kun sellane putki vaa). Pitänyt kotona pestä omalla koneella ne ja pestä kone puhtaaksi vielä. Varmaan 4 koneellista joka kerta kun käyn siivoamassa. Eli 2krt viikkoon. Eli n. 8 koneellista max viikossa. Pyykkiaineet saan ottaa töistä mutta sähköt ja muut joutuu maksaa ite :S
        - moppeja ei ollut tarpeeksi tai pyyhkeitä, mutta nyt on ja nekin tuli myöhässä. entisiä ei saanu heittää pois vaikka heitin yhden tosi risan mopin ja sit yhden mikrokuidun.. Menin siis ns laittamaan kohdetta kuntoon...
        - tiedän sitten että kotona ei saisi pestä pyykkejä vaan töissä pitäs mut asiakkaalla ei oo hyviä asianmukaisia tiloja pestä niitä.
        - tiloissa jossa siivoan niin joutuu melkein aina moppaamaan märällä tai kostealla mopilla lo. toimiston lattioita kun lika on kiinnittynyttä (esim kahvia ja muuta "paskaa" se käy kunnon päälle. (kohteessa on yhdistelmäkone mutta sillä pitää ajaa vaan hallin lattia kerran kuussa ja siitä saa enemmän tuntipalkkaa jotain 10,03e/h, kun mun normipalkka on 9,56e/h) koska se on likaisempaa työtä :O
        - koneet oli rikki kun menin töihin :( ja esimies ja muut joutu meneen paikkaamaan kohdetta jotta saataisi puhtautta parannettua. hallin lattia oli sitten 1½kk hoitamatta. eli ½kk enemmän mitä olis pitäny.
        - kävin joululounaalla työnantajan piikkiin kun olin tehny vasta n.40h töitä :O ihme juttu! (lt on saanu mun kautta peruspesuja mun toiseen osa-aikaseen paikkaan)
        - palkat tulee ajoissa ja tiliote tulee ennen palkan tuloa tilille, mutta ylitöistä ei makseta :( muutakuin mulle ensimmäisenä päivänä mitä tein. Soitin siis liittoon ja liitto sano että mitä :O että lassila tikanoja menettelee näin? oli sille jäbälle eka tieto tästä paikasta :O Tarjous asiakkaalle ei sido työntekijää muutakuin pyrkimään siihen aikaan tekeen, mutta jokaisesta tunnista pitää vaatia palkka jos ei oo pelleilly töiten kanssa. Liitosta sanottiin.
        - tuon takia haluaisin lähteä pois töistä koska mun moraali ei salli sitä että jätän paikkoja tekemättä kun haluaisin tehä ne kaikki. Oon siis tunnollinen. Alussa toki oli epäselvyyksiä hommista. En tiennyt yhdestä vessasta esimerkiksi ja se oli kuukauden siivoomatta niin karseen näkönen oli sen jälkee ja sit muutakin.

        Meinasin sit jo toisen kerran lähtee noista samoista syistä ku ei ruvennu tulee niitä uusia varusteita ku arvostan itteeni nuorena työntekijänä. Ja haluan että jos ergonomialle on jotain tehtävissä niin haluan myös että siihen puututaan. Puhutaan siis alle 30v työntekijästä. Tavarantoimittajat oli syyllisiä siihen. Ei lt varmaan. Siltikin niiten pitäs toimia yhteen. Että lt:n työntekijät ei sen perusteella esim lähe töistä pois :O

        Pomo sano että yhteistyö on alkanu hyvin mun ja pomon välillä :O joo! Kyllä. Stana. Haluaa vaan päästä tekemään mun sitä kohdetta minkä annoin niille, toki se on vaan kerran vuoteen n. 70 neliön liikehuoneisto. Mutta silti. Saa ne siitä parin tunnin työstä mun siellä firmassa jotain vähän alle 300e per vuosi. (kertakorvaus, johon sisältyy kaikki)

        Enää ärsyttää se pyykkihomma muuten oon asiakkaisiin jossa siivoan tyytyväinen. Hyvin oon pystyny oleen vuorovaikutuksessa heihin ja kysynyt jos jotain on ollu. Esim nyt oli yhdes keittiös iso kasa kaikkee lehti/kartonkilaatikoita ja sit ku uutena oon niin en ollu vielä varma kaikesta mitä piti tehä, mut muuten asiakkaat on olleet tyytyväisiä mun työpanokseen. Ja asiakas ymmärsi sen etten voinut näin alussa tietää kaikkea vielä. Vaikka työaika voisi olla toisessa kohteessa vähän enemmän. Ja toisessa vähän vähemmän. Teen siis 9h viikossa lt:llä. Kuukauden viimeisenä päivänä kun siivous on niin ajetaan hallin lattia ja siitä tulee 2h lisää palkkaan. Sitä en oo tehny vielä kertaakaan. Eikä oo opetettu vielä sitä aluetta mistä pitää ajaa mutta sekin varmaan sillon kun mun tulee tehdä se. Mulla ei oo noilla palkoilla vielä laitoshuollon ammattitutkintoa. tuo päälle 9 tai 10e.

        Iltalisät tulee hyvin. Mutta silti kun pesen 8 koneellista viikko kotona firman pyykkejä niin ei siitä n.300e:sta kuukaudessa tienaan puhtaana. Eli siis teen 36 tuntia töitä jos kuussa on 4 viikkoa. Ja siitä saan 300e puhtaana noin. Ei hyvin mee. :S

        Meinasin lopettaa työn ennen maaliskuuta kun koeaika loppuu. Sekin ihmetyttää että samassa kaupungissa on pomo joka haluaa että työntekijällä on kaikki hyvin ja toinen sano kättelyssä että ilmota lähtös tälle toiselle. Soitin siis eka tälle joka sano että ilmota lähtös. Tää toinen oli rehellinen siitä että tää toinen on vähä nopeesananen ja äkkipikanen eikä haluu hoitaa asioita :(

        Jatkoa.... edelliseen

        Mielummin ottasin siis karenssin työkkäristä tms jos ei tartteis 36 tuntia kuussa tehä 300e töitä. :(
        EI vaan jaksa.


      • faktatkehiinsiivouksesta
        luuttu kirjoitti:

        Ihan vaan siivoojalle tiedoks että mäkin haluisin tehä hommat kunnolla. Oon ollu savon alueella marraskuun puolesta välistä. Ja nyt on tammikuu. Heti seuraavana päivänä meinasin lähteä kun näin sen homman siellä.

        - pyykkihuolto on liian huonossa jamassa (koneen käynnistysnappi ei toimi vaan sitä pitää runnoa ja konetta ei voi teollisuuskohteen jälkeen pestä millään tavalla kun tilassa ei ole lattiakaivoa muutenkaan kun sellane putki vaa). Pitänyt kotona pestä omalla koneella ne ja pestä kone puhtaaksi vielä. Varmaan 4 koneellista joka kerta kun käyn siivoamassa. Eli 2krt viikkoon. Eli n. 8 koneellista max viikossa. Pyykkiaineet saan ottaa töistä mutta sähköt ja muut joutuu maksaa ite :S
        - moppeja ei ollut tarpeeksi tai pyyhkeitä, mutta nyt on ja nekin tuli myöhässä. entisiä ei saanu heittää pois vaikka heitin yhden tosi risan mopin ja sit yhden mikrokuidun.. Menin siis ns laittamaan kohdetta kuntoon...
        - tiedän sitten että kotona ei saisi pestä pyykkejä vaan töissä pitäs mut asiakkaalla ei oo hyviä asianmukaisia tiloja pestä niitä.
        - tiloissa jossa siivoan niin joutuu melkein aina moppaamaan märällä tai kostealla mopilla lo. toimiston lattioita kun lika on kiinnittynyttä (esim kahvia ja muuta "paskaa" se käy kunnon päälle. (kohteessa on yhdistelmäkone mutta sillä pitää ajaa vaan hallin lattia kerran kuussa ja siitä saa enemmän tuntipalkkaa jotain 10,03e/h, kun mun normipalkka on 9,56e/h) koska se on likaisempaa työtä :O
        - koneet oli rikki kun menin töihin :( ja esimies ja muut joutu meneen paikkaamaan kohdetta jotta saataisi puhtautta parannettua. hallin lattia oli sitten 1½kk hoitamatta. eli ½kk enemmän mitä olis pitäny.
        - kävin joululounaalla työnantajan piikkiin kun olin tehny vasta n.40h töitä :O ihme juttu! (lt on saanu mun kautta peruspesuja mun toiseen osa-aikaseen paikkaan)
        - palkat tulee ajoissa ja tiliote tulee ennen palkan tuloa tilille, mutta ylitöistä ei makseta :( muutakuin mulle ensimmäisenä päivänä mitä tein. Soitin siis liittoon ja liitto sano että mitä :O että lassila tikanoja menettelee näin? oli sille jäbälle eka tieto tästä paikasta :O Tarjous asiakkaalle ei sido työntekijää muutakuin pyrkimään siihen aikaan tekeen, mutta jokaisesta tunnista pitää vaatia palkka jos ei oo pelleilly töiten kanssa. Liitosta sanottiin.
        - tuon takia haluaisin lähteä pois töistä koska mun moraali ei salli sitä että jätän paikkoja tekemättä kun haluaisin tehä ne kaikki. Oon siis tunnollinen. Alussa toki oli epäselvyyksiä hommista. En tiennyt yhdestä vessasta esimerkiksi ja se oli kuukauden siivoomatta niin karseen näkönen oli sen jälkee ja sit muutakin.

        Meinasin sit jo toisen kerran lähtee noista samoista syistä ku ei ruvennu tulee niitä uusia varusteita ku arvostan itteeni nuorena työntekijänä. Ja haluan että jos ergonomialle on jotain tehtävissä niin haluan myös että siihen puututaan. Puhutaan siis alle 30v työntekijästä. Tavarantoimittajat oli syyllisiä siihen. Ei lt varmaan. Siltikin niiten pitäs toimia yhteen. Että lt:n työntekijät ei sen perusteella esim lähe töistä pois :O

        Pomo sano että yhteistyö on alkanu hyvin mun ja pomon välillä :O joo! Kyllä. Stana. Haluaa vaan päästä tekemään mun sitä kohdetta minkä annoin niille, toki se on vaan kerran vuoteen n. 70 neliön liikehuoneisto. Mutta silti. Saa ne siitä parin tunnin työstä mun siellä firmassa jotain vähän alle 300e per vuosi. (kertakorvaus, johon sisältyy kaikki)

        Enää ärsyttää se pyykkihomma muuten oon asiakkaisiin jossa siivoan tyytyväinen. Hyvin oon pystyny oleen vuorovaikutuksessa heihin ja kysynyt jos jotain on ollu. Esim nyt oli yhdes keittiös iso kasa kaikkee lehti/kartonkilaatikoita ja sit ku uutena oon niin en ollu vielä varma kaikesta mitä piti tehä, mut muuten asiakkaat on olleet tyytyväisiä mun työpanokseen. Ja asiakas ymmärsi sen etten voinut näin alussa tietää kaikkea vielä. Vaikka työaika voisi olla toisessa kohteessa vähän enemmän. Ja toisessa vähän vähemmän. Teen siis 9h viikossa lt:llä. Kuukauden viimeisenä päivänä kun siivous on niin ajetaan hallin lattia ja siitä tulee 2h lisää palkkaan. Sitä en oo tehny vielä kertaakaan. Eikä oo opetettu vielä sitä aluetta mistä pitää ajaa mutta sekin varmaan sillon kun mun tulee tehdä se. Mulla ei oo noilla palkoilla vielä laitoshuollon ammattitutkintoa. tuo päälle 9 tai 10e.

        Iltalisät tulee hyvin. Mutta silti kun pesen 8 koneellista viikko kotona firman pyykkejä niin ei siitä n.300e:sta kuukaudessa tienaan puhtaana. Eli siis teen 36 tuntia töitä jos kuussa on 4 viikkoa. Ja siitä saan 300e puhtaana noin. Ei hyvin mee. :S

        Meinasin lopettaa työn ennen maaliskuuta kun koeaika loppuu. Sekin ihmetyttää että samassa kaupungissa on pomo joka haluaa että työntekijällä on kaikki hyvin ja toinen sano kättelyssä että ilmota lähtös tälle toiselle. Soitin siis eka tälle joka sano että ilmota lähtös. Tää toinen oli rehellinen siitä että tää toinen on vähä nopeesananen ja äkkipikanen eikä haluu hoitaa asioita :(

        Siis oletko ihan tosissasi??? Peset kotonasi työnantajan asiakkaan pyykkejä, omalla ajallasi ja omalla kustannuksellasi?

        "Pitänyt kotona pestä omalla koneella ne ja pestä kone puhtaaksi vielä. Varmaan 4 koneellista joka kerta kun käyn siivoamassa. Eli 2krt viikkoon. Eli n. 8 koneellista max viikossa. Pyykkiaineet saan ottaa töistä mutta sähköt ja muut joutuu maksaa ite :S"

        Jos työnantajan pyykkikone on huono, niin ostakoot uuden ja paremman! Siivousyrityksillähän on rutkasti rahaa! Yritykset kusettavat pienipalkkaisia siivoojia maksamalla aivan naurettavaa 8-9/h € tuntipalkkaa. Iltalisä on myös aivan naurettava, noin euron tunnissa! Samaan aikaan asiakas maksaa siivousyritykselle työstä ainakin 30-50 €/tunti!


      • Anonyymi
        luuttu kirjoitti:

        Ihan vaan siivoojalle tiedoks että mäkin haluisin tehä hommat kunnolla. Oon ollu savon alueella marraskuun puolesta välistä. Ja nyt on tammikuu. Heti seuraavana päivänä meinasin lähteä kun näin sen homman siellä.

        - pyykkihuolto on liian huonossa jamassa (koneen käynnistysnappi ei toimi vaan sitä pitää runnoa ja konetta ei voi teollisuuskohteen jälkeen pestä millään tavalla kun tilassa ei ole lattiakaivoa muutenkaan kun sellane putki vaa). Pitänyt kotona pestä omalla koneella ne ja pestä kone puhtaaksi vielä. Varmaan 4 koneellista joka kerta kun käyn siivoamassa. Eli 2krt viikkoon. Eli n. 8 koneellista max viikossa. Pyykkiaineet saan ottaa töistä mutta sähköt ja muut joutuu maksaa ite :S
        - moppeja ei ollut tarpeeksi tai pyyhkeitä, mutta nyt on ja nekin tuli myöhässä. entisiä ei saanu heittää pois vaikka heitin yhden tosi risan mopin ja sit yhden mikrokuidun.. Menin siis ns laittamaan kohdetta kuntoon...
        - tiedän sitten että kotona ei saisi pestä pyykkejä vaan töissä pitäs mut asiakkaalla ei oo hyviä asianmukaisia tiloja pestä niitä.
        - tiloissa jossa siivoan niin joutuu melkein aina moppaamaan märällä tai kostealla mopilla lo. toimiston lattioita kun lika on kiinnittynyttä (esim kahvia ja muuta "paskaa" se käy kunnon päälle. (kohteessa on yhdistelmäkone mutta sillä pitää ajaa vaan hallin lattia kerran kuussa ja siitä saa enemmän tuntipalkkaa jotain 10,03e/h, kun mun normipalkka on 9,56e/h) koska se on likaisempaa työtä :O
        - koneet oli rikki kun menin töihin :( ja esimies ja muut joutu meneen paikkaamaan kohdetta jotta saataisi puhtautta parannettua. hallin lattia oli sitten 1½kk hoitamatta. eli ½kk enemmän mitä olis pitäny.
        - kävin joululounaalla työnantajan piikkiin kun olin tehny vasta n.40h töitä :O ihme juttu! (lt on saanu mun kautta peruspesuja mun toiseen osa-aikaseen paikkaan)
        - palkat tulee ajoissa ja tiliote tulee ennen palkan tuloa tilille, mutta ylitöistä ei makseta :( muutakuin mulle ensimmäisenä päivänä mitä tein. Soitin siis liittoon ja liitto sano että mitä :O että lassila tikanoja menettelee näin? oli sille jäbälle eka tieto tästä paikasta :O Tarjous asiakkaalle ei sido työntekijää muutakuin pyrkimään siihen aikaan tekeen, mutta jokaisesta tunnista pitää vaatia palkka jos ei oo pelleilly töiten kanssa. Liitosta sanottiin.
        - tuon takia haluaisin lähteä pois töistä koska mun moraali ei salli sitä että jätän paikkoja tekemättä kun haluaisin tehä ne kaikki. Oon siis tunnollinen. Alussa toki oli epäselvyyksiä hommista. En tiennyt yhdestä vessasta esimerkiksi ja se oli kuukauden siivoomatta niin karseen näkönen oli sen jälkee ja sit muutakin.

        Meinasin sit jo toisen kerran lähtee noista samoista syistä ku ei ruvennu tulee niitä uusia varusteita ku arvostan itteeni nuorena työntekijänä. Ja haluan että jos ergonomialle on jotain tehtävissä niin haluan myös että siihen puututaan. Puhutaan siis alle 30v työntekijästä. Tavarantoimittajat oli syyllisiä siihen. Ei lt varmaan. Siltikin niiten pitäs toimia yhteen. Että lt:n työntekijät ei sen perusteella esim lähe töistä pois :O

        Pomo sano että yhteistyö on alkanu hyvin mun ja pomon välillä :O joo! Kyllä. Stana. Haluaa vaan päästä tekemään mun sitä kohdetta minkä annoin niille, toki se on vaan kerran vuoteen n. 70 neliön liikehuoneisto. Mutta silti. Saa ne siitä parin tunnin työstä mun siellä firmassa jotain vähän alle 300e per vuosi. (kertakorvaus, johon sisältyy kaikki)

        Enää ärsyttää se pyykkihomma muuten oon asiakkaisiin jossa siivoan tyytyväinen. Hyvin oon pystyny oleen vuorovaikutuksessa heihin ja kysynyt jos jotain on ollu. Esim nyt oli yhdes keittiös iso kasa kaikkee lehti/kartonkilaatikoita ja sit ku uutena oon niin en ollu vielä varma kaikesta mitä piti tehä, mut muuten asiakkaat on olleet tyytyväisiä mun työpanokseen. Ja asiakas ymmärsi sen etten voinut näin alussa tietää kaikkea vielä. Vaikka työaika voisi olla toisessa kohteessa vähän enemmän. Ja toisessa vähän vähemmän. Teen siis 9h viikossa lt:llä. Kuukauden viimeisenä päivänä kun siivous on niin ajetaan hallin lattia ja siitä tulee 2h lisää palkkaan. Sitä en oo tehny vielä kertaakaan. Eikä oo opetettu vielä sitä aluetta mistä pitää ajaa mutta sekin varmaan sillon kun mun tulee tehdä se. Mulla ei oo noilla palkoilla vielä laitoshuollon ammattitutkintoa. tuo päälle 9 tai 10e.

        Iltalisät tulee hyvin. Mutta silti kun pesen 8 koneellista viikko kotona firman pyykkejä niin ei siitä n.300e:sta kuukaudessa tienaan puhtaana. Eli siis teen 36 tuntia töitä jos kuussa on 4 viikkoa. Ja siitä saan 300e puhtaana noin. Ei hyvin mee. :S

        Meinasin lopettaa työn ennen maaliskuuta kun koeaika loppuu. Sekin ihmetyttää että samassa kaupungissa on pomo joka haluaa että työntekijällä on kaikki hyvin ja toinen sano kättelyssä että ilmota lähtös tälle toiselle. Soitin siis eka tälle joka sano että ilmota lähtös. Tää toinen oli rehellinen siitä että tää toinen on vähä nopeesananen ja äkkipikanen eikä haluu hoitaa asioita :(

        Ei ne toisetkaan siivoojat niitä siivousliinoja kotiin vie pestäväksi, hullua tollanen roudaaminen.


      • Anonyymi
        faktatkehiinsiivouksesta kirjoitti:

        Siis oletko ihan tosissasi??? Peset kotonasi työnantajan asiakkaan pyykkejä, omalla ajallasi ja omalla kustannuksellasi?

        "Pitänyt kotona pestä omalla koneella ne ja pestä kone puhtaaksi vielä. Varmaan 4 koneellista joka kerta kun käyn siivoamassa. Eli 2krt viikkoon. Eli n. 8 koneellista max viikossa. Pyykkiaineet saan ottaa töistä mutta sähköt ja muut joutuu maksaa ite :S"

        Jos työnantajan pyykkikone on huono, niin ostakoot uuden ja paremman! Siivousyrityksillähän on rutkasti rahaa! Yritykset kusettavat pienipalkkaisia siivoojia maksamalla aivan naurettavaa 8-9/h € tuntipalkkaa. Iltalisä on myös aivan naurettava, noin euron tunnissa! Samaan aikaan asiakas maksaa siivousyritykselle työstä ainakin 30-50 €/tunti!

        Ei ne ihan 50 € maksa.


      • Anonyymi
        faktatkehiinsiivouksesta kirjoitti:

        Siis oletko ihan tosissasi??? Peset kotonasi työnantajan asiakkaan pyykkejä, omalla ajallasi ja omalla kustannuksellasi?

        "Pitänyt kotona pestä omalla koneella ne ja pestä kone puhtaaksi vielä. Varmaan 4 koneellista joka kerta kun käyn siivoamassa. Eli 2krt viikkoon. Eli n. 8 koneellista max viikossa. Pyykkiaineet saan ottaa töistä mutta sähköt ja muut joutuu maksaa ite :S"

        Jos työnantajan pyykkikone on huono, niin ostakoot uuden ja paremman! Siivousyrityksillähän on rutkasti rahaa! Yritykset kusettavat pienipalkkaisia siivoojia maksamalla aivan naurettavaa 8-9/h € tuntipalkkaa. Iltalisä on myös aivan naurettava, noin euron tunnissa! Samaan aikaan asiakas maksaa siivousyritykselle työstä ainakin 30-50 €/tunti!

        Lopeta J se pyykkien peseminen omalla koneella kyllä ne tuo puhtaita kun asiakkaat sanoo että ei oo puhtaat laattiaat. Kyllähän ne teetättää ja pyykkäyttäää kun alakaa tekemään ja alkavat vielä juoksuttaa jos alat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne toisetkaan siivoojat niitä siivousliinoja kotiin vie pestäväksi, hullua tollanen roudaaminen.

        Eihän ne tuo puhtaita siivouslliinoja jos sie kotona niitä peset, mitä ihmettä lopeta tollanen.


    • vkosiivous

      Hyvä luoja että voin olla vahingoniloinen.PKS:n toimihenkilöiden pikkujoulut tänä vuonna Crowne Plazassa, Helsingissä. Eli nehän joutuu itse maksamaan viinansa, hah hah haa!!

      • Surullista

        Tuolta Kehityskeskustelut osiolta löytyy käsittämätön tapaus L&T:ltä edellisviikolta.


      • ???

        No joo o,viinahan on myrkky jota ihminen ei kylläkään tarvitse mihinkään.Vai pystyykö joku perustelemaan miksi se on niin tavattoman tärkeää ?


      • ziuede

        Halvat on huvit sulla vkosiivous. Neljä juomaa sai firman piikkiin...
        Ei pikkujouluihin kaikki ryyppäämään mene, kyllä meitä oli moni läheltä ja kaukaa liikenteessä ihan omilla autoilla joiden rattiin hypättiin vailla pelkoa puhallutusratsioista.

        Hyvää vuoden jatkoa sinulle!

        t. Kyseisissä pikkujouluissa ollut


      • vkosiivous
        ziuede kirjoitti:

        Halvat on huvit sulla vkosiivous. Neljä juomaa sai firman piikkiin...
        Ei pikkujouluihin kaikki ryyppäämään mene, kyllä meitä oli moni läheltä ja kaukaa liikenteessä ihan omilla autoilla joiden rattiin hypättiin vailla pelkoa puhallutusratsioista.

        Hyvää vuoden jatkoa sinulle!

        t. Kyseisissä pikkujouluissa ollut

        Hyökkäys on paras puolustus vai mitä? Kyllä nämä toimihenkilöt on kummallisia, ensitöikseen ne aina rupeavat kehumaan itseään..


    • kolikon kääntöpuoli

      olen ollut l&t.llä pari vuotta ison asiakkaan kohdevastaava ja minulla on kylmän pohjoisen suora ja kylmän tyly tyyli hoitaa asiat.
      työaikani on 6.00-14.00 ja sen jälkeen en vastaa puhelimeen. en ole ottanut esimiestäni, enkä palveluohjaajaa facebook kaveriksi, koska se on yksityis foorumi eli minun omaa aikaa.
      hoidan juoksevat asiat työaikana puhelimessa ja jos puhelimeen ei vastata, laitan asiani sähköpostilla. ( kohteessa on talon puhelin )
      laitan tuntilistat sähköpostilla ja lähetän samalla kopion siitä itselleni, ei pystytä huijaamaan palkoissa.
      niin ja olen ollut alalla 11 vuotta, joten olen nähnyt kaiken mahdollisen.
      pelisäännöt ovat selvät minun ja l&t. n välillä

      • asiakastyytyväisyys

        Hienoa löytää tältäkin alalta joku jolla on, anteeksi sanavalintani, munaa pitää oikeuksistaan kiinnu. Työnantajallakin on omat velvollisuutensa, hoitakoot homman kunnolla, ammattitaitoinen siivooja hoitaa kyllä omansa kunnolla kun edellytykset siihen ovat kohdallaan.


    • työtön siivooja

      mitä se Tikanoja & Lassila maksaa tunnilta.Saako kilometrikorvauksen.Entä päivärahan jos toisella paikkakunnalla töissä ??? Asiallisia vastauksia!

      • fude

        tessin palkkaus::kaikilla firmoilla ihan sama . omia työmatkamuluja firma ei maksa, voit periä korvauksia verotuksessa. l&t ei ole paras siivous firma, palkat aina väärin maksettu, muutenkin hommat kusee siellä: joku muu firma ehkä pienempi on paras. tilasto l&t llä on paikkoja useasti auki ihan joht. porrasta myöten ja aina nekin vaihtuu, suht tiuhaan.


      • työtön siivooja
        fude kirjoitti:

        tessin palkkaus::kaikilla firmoilla ihan sama . omia työmatkamuluja firma ei maksa, voit periä korvauksia verotuksessa. l&t ei ole paras siivous firma, palkat aina väärin maksettu, muutenkin hommat kusee siellä: joku muu firma ehkä pienempi on paras. tilasto l&t llä on paikkoja useasti auki ihan joht. porrasta myöten ja aina nekin vaihtuu, suht tiuhaan.

        sitten voi unohtaa ! Selvät säännöt ja palkat ajallaan oikein on vähimmäisvaatimus työnantajalta. Kiitos!


      • vkosiivous
        fude kirjoitti:

        tessin palkkaus::kaikilla firmoilla ihan sama . omia työmatkamuluja firma ei maksa, voit periä korvauksia verotuksessa. l&t ei ole paras siivous firma, palkat aina väärin maksettu, muutenkin hommat kusee siellä: joku muu firma ehkä pienempi on paras. tilasto l&t llä on paikkoja useasti auki ihan joht. porrasta myöten ja aina nekin vaihtuu, suht tiuhaan.

        Missä vaihtuu johtoporras? Minulla saisi vaihtua, mutta eivät lähde kulumallakaan..


    • rappusiivooja

      Olin iltasiivooja ja työnjohto eli ohjaaja soitteli kaikki asiat päiväaikaan.
      Eipä tuota kauan viitsinyt katsella vaan vaihdoin firmaa.
      On kai firman tapa ettei iltaan palkata työnjohtoa?

      Lassila- Tikanojalla jopa ylin siivousjohto on täysin kouluttamatonta ja ammattitaidonta eivätkä he missään muussa firmassa pärjäisi.

    • vkosiivous

      Ei ainakaan pääkaupunkiseudulla palkata enää iltaan, ei ole palkattu vuosikausiin. Se on tuollainen työajan ulkopuolella soittelu pomojen tapa, mitäs näistä työntekijöistä, kunhan vaan itse pääsevät helpolla.

      • 1+16=17

        Ainakin vielä viime vuonna L&T:n pomot soittelivat paljon iltaisin, siis sekä kohdevastaavat että ylemmät pomot. Toki joskus tuli puheluita myös päivisin, mutta tämä nyt taisi olla se vähiten ikävä asia.


    • noniin
      • vsv1

        itse oon l&t:llä tuuraajana, teen töitä kun on tarvetta.
        oon ollu muutamassa toimistokohteessa, niitten välillä jonkin verran on eroja.. yhdessä tuntuu et työaikaa on oikein mukavasti, ehtii tehdä huolella viikkosiivouksen ja vessatkin. kun siihen toimistoon menin ekaa kertaa niin hirvee pölymäärä pöydilä kun vakityöntekijä ei tehnyt kunnolla, ja siitä oli kyllä tullutkin sanomista. mut se ei kyllä ajan puutteesta voinut olla kiinni. noh, mä pyrin parhaani mukaan tekemään, välillä valitettiin vessapapereista tms, mut ei suurempaa.

        sit yhdessä toisessa kohteessa taas alueet hirveän suuria ja sokkeloisia. siellä pari kertaa siivosin, ja ahdistus oli kova et sainkohan nyt kaiken tehtyä.

        sitten toimistokohde kans josta oli kuulemma tullut paljon valituksia aiemmin, menin sinne tuuraamaan. hämmästyin kun kuulin miten vähän aikaa siivoukseen oli varattu. sanottiin et voin olla vähän kauemmin et pitää saada nyt huolella tehtyä. tein mitä käskettiin, viikkosiivoukset hoidin, kiinnitin huomiota kerrottuihin ongelmakohtiin (mut ne ois kyllä kaivanneet järeämpiä toimenpiteitä). sitten asiakkaat valittaneet, syyt karrottiin, mut en itse ymmärrä kun en mitään jättänyt tekemättä ja tein kunnolla, kuulemma myös asiakkaan mukaan "huolellisemmin kuin muut siivoojat täällä"

        oon nyt jo vuoden verran tehnyt siivoustyötä, ja alussa oli oikein mukavaa, ajattelin että tämähän on juuri mulle sopivaa hommaa, ei yhtään niin kuin on peloteltu. ehkä aika alkaa vaatia nyt veronsa ja totuus paljastuu...
        olen aina tuntenut itseni vastuulliseksi ja luotettavaksi työntekijäksi, mut ilmeisesti en olekaan. en ole välinpitämätön, vaan tuntuu oikeasti pahalta kun kerrotaan et kohteesta on taas valitettu, kun itse kuitenkin tietää et kaikki paikat on siivonnut niillä välineillä mitä on ja sillä ajalla mitä on annettu.


    • vkosiivous

      Kesälomatoivomus jätetty, eipä kuulunut vastausta huhtikuun loppuun mennessä. Ei vastata puhelimeen, ei toimiteta tavaroita, perään en ala enää soitella, ei jaksa!

    • mie vaan

      Olin kesällä 2011 neljä kuukautta töissä Lassila&Tikanojalla. Toimisto- rappukäytävä- ja terveydenhoitotiloja siivosin. Ensinnäkin; työsopimus kirjoitettiin autossa, jonka takapenkillä oli sekainen kasa moppeja ja välinevarsia ym. papereita ja vaikka mitä siivousaineita sekaisessa mytyssä. Pomo laittoi mut erilaisiin kohteisiin, kohteet vaihtuivat melkein viikoittain. Sain tehdä n. neljä tuntia päivässä, vaikka työsopimus olisi sallinut enemmän..ehkä olin tyhmä ja kokematon kun suostuin, mutta lupailtiin enemmän töitä. Minkäänlaista kiinteää kohdetta, jossa olisi voinut käydä pesemässä pyykkiä ym. hakemassa välineitä, ei ollut. Pomo käski huuhdella likaisia moppeja ja käyttää uudelleen seuraavana päivänä. Jälki oli kamalaa ja likaista. Roskapussien loputtua kesti kolme päivää (joskus enemmänkin) ennenkuin pomo toi niitä lisää kohteeseen. Siihen asti tyhjensin terveydenhuoltotilojen roskasäkkejä (joissa oli yleensä mm. verisiä tuppoja tai neuloja) käsin. Eikö kuulostakin varsin ihanalta?! Valitin tästä kaikesta ja koko ajan. Pomo sanoi aina vain, no, yritä nyt pärjätä. Olin viikon sairaslomalla, ja palattuani kohteet olivat taas vaihtuneet. Lopulta minut laitettiin paikkaan jossa oli pesukone (jopa!) ja sain pestä siivouskomerossa mopit ja mikrokuituliinat, mutta valituksia tuli asiakkaalta silti. Pomo oli alunperin antanut työohjeeksi jotain että "ota nyt nää lattiat ja vessat ja imuroi matot...tota ja tota huonetta ei tarvi ottaa kun sit jos siel on jotain näkyvää likaa... ne pestään sitten kohta peruspesuissa" Joo....sitten tämä kaikki laitettiin minun syykseni jostain ylemmältä taholta, kai. Irtisanomisilmoitus tuli juuri ennen 4 kk koeajan loppua. Pomo oli tässä vaiheessa vaihtunut jo kolme kertaa... olisin itse lähtenyt heti jos olisi löytynyt toinen työ, mutta pelkäsin sitä karenssia.. Onneksi sain potkut, paska lafka, ei voi muuta sanoa!

      EN TODELLAKAAN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN! :)

    • ladolcevita

      Oletteko muuten huomanneet, että L&T etsii kokeneita kiertäviä siivoojia? Kyllähän niitä varmasti löytyy, ongelma on vaan siinä, että kukaan kokenut kiertävä siivooja, kerran siitä paskasta eroon päästyään ei hullujen akkojen komenneltavaksi lähde.
      Voihan se olla helppokin paikka, jos on pemin seuraneiti, mutta ne, joiden naama ei pemiä miellytä joutuvat sitten tekemään neljän työt yhden palkalla.

    • siivooja1

      en suosittele työnjohtajissa jotain vikaa kun niillä tulee paskaa kahdesta reijästä!

    • Kauhiahaastattelu

      Hui..kävin juuri heidän työhaastattelussa..todella pienellä varoitusajalla, hyvä etten ollut haastattelussakin kauha kädessä kun soitto tuli kesken ruuan laiton että tuu käymään. Aattelin no ei tää ny niin kaamee juttu oo..
      Haastattelu oli kuin olisi lääketieteelliseen pyrkimässä..on käyty amk:n psykologin tentit ja mietin paniikissa että ei saamari..missä mä oon, mitä täällä haetaan?? siivoojaa vai johtajaa? Muuten pärjänny kaikissa haastatteluissa kuin vettä vain, ei mitään paniikkia..L&T sai kuset housuun sillä mokasin joka kohdan..nyt takuulla nauran pokkana sitten kun kuulen että et päässyt meille..XD..yliopistoon kyllä mutta meille et..

    • siistjä

      miten palvelu ohjaajaksi pääsee ilman ohjaaja koulutusta. vielä esimiehen toinen käsi.ja saa 3% korotuksen. ei ole oikein.

    • kusetuksen kohde

      mulle annettiin kokoaikatyö 7,5 tuntia per päivä, kerroin että ei riitä , sain myöhemmin kuulla että todellinen työaika olikin 9 tuntia 45 min mitä asiakkaat olivat tilanneet, siis firma vetää näin paljon välistä . tästä johtuu monesti liian kiireinen työ. asiakas tilaa 9,75 tunnin työn ja työntekijän pitäisi se työ tehdä 7,5 tunnissa, kusetusta tämä. sopimusrikko toteutui, ei makseta iltalisiä, palkka väärin , maksatetaan sellaisia kuluja työntekijällä mitkä pitäisi maksaa työnantajan, ei hommaa työvälineitä, uutisissa käräjäoikeusjuttuja liiallisista ylitöistä.

      • siivooja4

        Tämä tieto kyllä pitää paikkansa.Näin menettelee Lassila&Tikanoja.

        Asikkaiden pitäisi olla tarkkana noudatetaanko sopimusta ja millä tavalla.


    • siivooja2

      L
      Lassila& Tikanoja on todella huono työnantaja. ei noudata työehtosopimukia.
      Kuten Suomen lain mukaan kuuluisi. Miksi ei ammattiyhdistys puutu kovalla kädellä asiaan?? Siivoojat laitetaan niin koville, ettei sitä jaksa kukaan.
      Esim. neljännen kerroksen rappusiivous pesuineen ja saunan pesu käytävien siivous pitäisi siivota 8 minutissa. Pitää olla tosi vakiiri joka siinä ajassa terkee kunnon
      työtä. Siivoojalle sanotaan käy kurkkaamassa ulkoovelta miltä näyttää ja jatka matkaa
      eteenpäin. Kuitenkin taloyhtiöltä verotetaan täysimaksu.

    • 321loko

      Tämä firma on täys floppi sua kusetetaa, ja määräillään / juoksutetaan joka paikkaan. Varoituksia tulee jo siitä et hieman karskia katukieltä Ja sit pitäis ehtii siivoo joka nurkka??? MILLÄ AJALLA ! WIROLAISTEN JA WENÄLÄISTEN HALTUUN OTTAMA FIRMA ..JA YKSIKÖT MUKAAN LUKIEN ...VÄLTTÄKÄÄ HYVÄT IHMISET TÄTÄ FIRMAA !!!!!!!!!!!!!!!!

    • kaikkeasattuu

      työnjohto on narsisteja homopoikia reikäpäitä onhan selvää että heitä eivoi odottaa mitää koska heillä on perse kipee koko ajan nillä on tappi perseessä.

    • Taloyhtiönjäsen

      En osaa kommentoida työnantajana L&T:tä,mutta taloyhtiön hallituksen jäsenenä jouduimme karvaasti pettymään Vantaalla L&T:n siivoustyöhön ja sen laatuun. Rappukäytävämme olivat siivottomia ja seurasimme siivousta tarkemmin. Tapahtui jopa niin, että siivoojat kävivät vain merkkaamassa käyntinsä (jopa ennakkoon) eivätkä oikeasti siivonneet missään rapussa ollenkaan. Rapuissamme piti siivota kolme kertaa viikossa. Pyysimme korvausta,miksi maksaa työstä jota ei edes tehty ikinä. Korvauksena olisimme saaneet rappukäytävän peruspesusta -10%. Tämä ei tyydyttänyt hallitusta vaan vaihdoimme firmaa. Nyt meillä siivoaa taloyhtiön Siskon siivous ja se on ollut hyvä ja luotettava!

      • Ottaapäähän

        Meillä rappusiivouksessa ihan sama ongelma! Viikkoon ei siivooja käynyt, esimies sanoi että työaikaseurannan mukaan on käyty, ehkä sitten KÄYTY muttei siivottu. Talo vasta vajaa 2 vuotta vanha joten siivous olisi ollut helppo pitää ajantasalla, vaan ei tunnu luonnistuvan. Seinistä ei pyyhitä tahroja,lattioita ei pyyhitä kostella kuukausiin jnejne. Valittanut olen siivouksesta ,mutta ei korjaannu asiat. Alkaa jo tympiä. Siivooja viippyy 4minuuttia/rappu joten sen näköistä on jälkikin.


    • Öllölä

      Hei teillä kaikki hyvin mutta johtava isännöinti firma Realia siellä sitä vasta kateissa ollaan, vaikka saivat juuri Ilmarisen sopparin joka on kuitenkin arvostettu alalla...

    • ilovelt

      Heidän seassaan työskentely on ihanaa.

      • öllölä

        Siis keiden?


    • Öllölä

      Hyvä Isännöinti tapaan kuuluu erittäin hyvä ASIAKAS ( anteeksi isot kirjaimet) palvelu ja sitä kautta asukkaiden hyvin vointi ja viihtyvyys. Himskatti onhan kyseessä koti jossa ihmiset asuu. Jos joku niin isännöitsijä voi vaikuttaa siihen hänhän on niin taloyhtiön hallituksen kuin omistajan edustaja.

    • Öllölä

      Sorry poikkesi hieman asiasta, mutta Realiassa luullaan että ovat maan johtava isännöinti yritys.... but nou... ei ammattitaitoa, kiire, pyydellään anteeksi ja johto huh huh realia managementin...

    • Tissilä-Lakanoja

      Ihan uskomaton putiikki. Siellä kohdellaan sairaan huonosti työntekijää. Perehdystys on heikolla tasolla. Ylityötunteja ei makseta, vaikka kuinka niitä penäisi. Sitten jos pitää liian hyvin puoliaan, niin irtisanotaan.25 Varmaan on nöyriä työntekijöitä pilvin pimein odottamassa, esimerkiksi maahanmuuttajia, jotka eivät osaa pitää puoliaan. Vaihtuvuus on kova, koko ajan hakevat uusia työntekijöitä koska irtisanovat toisesta päästä "hankalia" työntekijöitä. Katsokaa mistä vaan työpaikkapalstalla, niin Lassila & Tikanojalla on paikkoja auki.

      • kaikkeatapahtuu

        Vaihtuvuus on kova. koska laittomia kirjallisia varoituksia anetaan jatkuvasti ilman mitään perustetta ja pamin liitto on tietoinen asiasta.Siinä firmassa ei ole mitään ihmis arvoa. Työnjohtajat on ihan paskoja koska niillä ei ole käsitystä työn johdosta. Ne on ylennetty huoltomihistä. Ne on persereikiä.


      • haenkotöihin

        Mitä on näälaittomat varoitukset? Kai niissä on peruste sanottu?Ja mikä on syy?


    • FiksutKuunteleeRäppii

      Täysin mulkkuja molopäitä. Hyi vittu, oksennus.

    • kohtaentinen

      Joo, pomot vaihtuu tiuhempaan kuin työvuorot, palkkoja ei makseta oikein, työaikaa ei ole tarpeeksi ja nyt vielä vähennetään työajasta jos tekee liikaa?

      • kiinnostaisi-tietää

        Mitä tarkoitat sillä, että tekee liikaa? Tekee enemmän kuin asiakas on tilannut vai käyttää liikaa aikaa?


    • Hupitt

      Mä oon viihtynyt L&T:lla. Esimiehet on huippuja ja joustavia. Tietenkään ylitöitä ei makseta jos ei ole erikseen niistä sovittu. Ainakin minulle on maksettu kaikki mitä olen tehnyt! Perehdytystä olen saanut hyvin ja pyytämällä saan varmasti lisää. En vaihtaisi pois. Asenne ratkaisee. :)

      • fjfdklsasd

        Kyllä joutuu palkkojensa perään ruinaamaan, tätä on kyllä muillakin siivoustyönantajilla. Kuka nyt ylitöitä tekee jos niitä ei ole etukäteen sovittu? Sullekin tulee eteen se ettei se pelkkä asenne ratkaise. Kauanko olet ollut? Onko esimies pysynyt samana koko ajan?


      • tiuhti35

        Ei makseta edes normi lisiä! Itseltä jäänyt iltalisät saamatta pyynnöistä huolimatta


      • kaikkee

        Tämä kertoo sen että kokopulju on täynnä ihmis roskaa.


    • starsripes

      Itselläni ei pahaa sanottavaa.Ihan kivasti tienaa kun lauantait ja sjoskus sunnuntaitkin mukana.3500e / kk ihan suht helpolla eikä edes joka viikonloppu töissä.

      • fdsaöjfköa

        Vedät sitten kaksinkertaista palkkaa meihin muihin verrattuna. :D


    • Hulluahommaa

      Osa-aikaisilta, alle tietyn tuntimäärän, poistettiin pari vuotta sitten työterveyshuolto, joka oli aika suuri epäkohta.
      Alkaa olla jo aika ulkopuolinen olo...
      Työt on ihmeellistä tunti siellä, toinen täällä- silppua ja palkka olematon. Hupenee käytännössä auton kuluihin.
      Matkakorvaukset tuntuu menevän ihan mielivaltaisesti. Niitä saa itse joko vaatimalla vaatia, (siis ihan kohteiden välisistä matkoista, joiden pitäis kai olla lakisääteisiä) ja vannotetaan, että " et sitten kerro kenellekään", tai sitten saatetaankin yhtäkkiä tarjota jollekin bonuksena korvausta matkoista kotoa suoraan työpaikalle ja takaisin (mitä ei kuuluis korvata) ihan vaan sen takia, että pitäis saada äkkiä tuuraaja ja ketään ei tahdo saada ja äkkiä näihin matkoihin sitten löytyykin rahaa, vaikka muuten ei tunnu millään suosiolla löytyvän (sitä ei ainakaan olla muitta mutkitta tarjoamassa).
      Ylempi porukka itse tietysti ajelee firman autolla kohteisiin, yksi kiertävänä tuuraajana tekee paljon itse siivoustyötä kentällä, mutta tietysti aina firman autolla. Muut kiertävät tuuraajat joutuvat kuluttamaan omat autonsa loppuun.
      Kaikissa työkohteissa ei ole edes rättien pesumahdollisuutta ja sitten pitäis vielä olla valmis omalla ajalla ja omalla kustannuksella ajamaan toimistolle vaihtamaan välineitä. Tavaroita on vaikea saada jonnekin syrjäkylille, "toiselle puolelle lääniä", kun välimatkat on pitkät, mutta tavallisten siivoojien oletetaan ihan huvikseen ajelevan omalla kustannuksellaan sinne ja tänne. Matkaa monilla toimistolle lähemmäs 100 km., että ei ihan pikku juttu, jos ei ole kaupunkiin mitään muutakaan asiaa.
      Työkohteissa ei kukaan työnjohdosta ehdi juuri ikinä käymään.
      Siivoojien oletetaan ottavan ilman muuta vastaan tunnin työkohde (päivän ainoa, tai vaihtoehtoisesti tunti aamulla klo 6 ja illalla klo 18), jostain yli 50 kilsan päästä, matkat omalla kustannuksella. Niille, joilla on enemmän tunteja/tuuraavat kiertävinä saatetaan iltapäivällä soittaa (kun työpäivää takana jo 8 h klo 6:sta lähtien) ja pakottaa ajamaan lähemmäs 100 km:n päähän tekemään vielä muutaman tunnin iltahomma. Jos hommaa ei ota, niin on mitä ilmeisimmin hankala työhaluton laiska. Työt jakautuvat aika mielenkiintoisesti.
      Joku toinen, täysin vapaalla oleva, pari tuntia viikossa työskentelevä ei sitten taas saa koskaan minkäänlaista tuuraustarjousta, vaikka joku sattuisi haluamaankin (ja vaikka matkan puolestakin passaisi jollekin toiselle paremmin). Asioista ei keskustella ikinä kunnolla. Kahdenkeskisiä "istutaan alas"-palavereja ei yksinkertaisesti ole. Kaikilla on kokoajan järjetön kiire. Puhelimessa on kiire, toimistolla on kaikilla kiire ja sitä rataa. Kukaan ei edes halua selvittää sen paremmin mitä siivoojalla on mielessä. Meininki-kysely on kerran vuodessa, mutta ilmoitus siitäkään ei tavoita siivoojaa, jos hänellä ei jostain syystä ole työsähköpostia. Viesti kyselyn päättymisestä seuraavana päivänä laitetaan työkännykkään edellisenä päivänä niin myöhään, että siihen ei varmasti ehdi enää vastata. Luvattuja koulutuspäiviä ei ole jne...
      Jos työkohteissa on epäkohtia, niin niitä ei meinata heti ottaa todesta, jos jostain valitat, oli kyse sitten vaikkapa huonosti toimivasta työkoneesta tms. Syytä etsitään aina ensin siitä siivoojaparasta.
      Samoin jopa, jos kyse esim. ihan työsuojelullisesta asiasta. Tulee tunne, että pidetään vaan turhan valittajana ja hankalana työntekijänä, joka itse keksii ongelmia.
      Itsellä on ollut juurikin työsuojeluun liittyviä ongelmia. Kohteessa, jota tehdään vain kerran viikossa on ongelma, joka ilmenee pahiten juurikin sinä yhtenä päivänä, jolloin satun olemaan töissä.
      Kun l&t ei tehnyt heti mitään asian ratkaisemiseksi, niin aloin itse selvittää asiaa asiakasfirman kanssa, josta alkuun luvattiin korjata ongelma muuttamalla joitakin käytäntöjä, mutta se ei sitten onnistunutkaan.
      Kun esimies viimein ehti kommentoimaan asiaa, niin ensimmäiseksi ilmoitti vaan, ettei hän vaan ole havainnut mitään ongelmaa. No, ei tietenkään, kun ei ole käynyt kohteessa toteamassa asiaa paikan päällä juuri sinä päivänä, kun tilanne on päällä.
      Työsuojaimia tarjottiin lopulta asiakasfirman puolesta, mutta nekin osoittautuivat riittämättömiksi.
      Muuta mahdollisuutta ei siis taida olla (ellei vielä järeämpiä suojaimia äkkiä ala löytymään ja elleivät ne auta), kuin lopettaa työskentely ko. pisteessä.
      Ikävä kyllä, työtunnit vaan putoaa naurettaviksi ja saa ilmeisesti vielä vaan hankalan työntekijän leiman (tosin sellainen taitaa mulla jo olla, kun en anna täysin kävellä yli...).

      • jtaköthöahtöa

        On tosiaan ongelmia. Itse en uskalla kovin tarkasti kertoa, ettei tunnisteta. Työskentelen syrjäkylällä, esimieheen ei saa yhteyttä, uhkailemalla vihdoin vastasi asiaan, johon yritin saada vastausta kuukausitolkulla. Asia oli tärkeä. En tunne ja tiedä ollenkaan työkavereitani, esimiestä en ole nähnyt enkä edes kuullut puhelimessa, vastaa vain jos vastaa tekstarilla. Tykkään siivota, mutta ongelmiin ei saa apua ja asiakas syyttelee, joskus jopa todella rumalla kielenkäytöllä, vaikka on itse palvelualalla ja asiakkailleen mairea. Näitä ei ole edes päässyt purkamaan, mikä olisi esimiehen tehtävä vastaanottaa. Mitään laatukierroksia ei tehdä. Ikinä. Lisätöitä mahdoton ehdottaa, niihin ei vastata tai lupaillaan ottaa asiakkaaseen yhteyttä, mutta se jätetään tekemättä. Olepa tässä sitten asiakaspalvelija, kun totuuttakaan ei saa kertoa, että itse on tehnyt kaikkensa, mutta työnjohto ei toimi. T. pian työnantajaa vaihtava


      • Hulluahommaa

        Mulle taas ei ole mitään väliä, vaikka tunnistettaisiin, ehkä jopa parempi niin. Tärkeintä se, että saa äänensä kuuluviin kaikin mahdollisin tavoin.
        En myöskään ala ketään pokkuroimaan, en asiakastakaan. Ei varmaan ole asiakaspalveluala oikein mun heiniäni, jonkun kriteerin mukaan, mutta kuitenkaan en sentään ole mikään hirviö.
        Moni pitää mua kyllä varmaan ihan super kilttinä ja rauhallisena, mutta sitten kun viimein suutun, niin se on oksat pois. Oikeudenmukaisuus on myös sellainen asia, jonka puolesta taistelen viimeiseen asti.
        Silloin kun katson tarpeelliseksi sanoa jostain jotain, niin teen sen, oli vastassa kuka hyvänsä. Enkä suuttuessani taatusti jätä kommentoimatta (jopa asiakkaalle) edes työnantajaan liittyviä epäkohtia, (vaikka kuin olisi kiellettyä), jos tilanne sitä vaatii.
        Kysyn myös aika herkästi suoraan asiakkaalta mikä mättää, jos tulee epämääräinen valitus, josta ei informoida sen enempää (näitäkin on ollut).
        Ja jos asiakas heittäytyy pahaksi, niin rajat ne on mullakin. Osaan toki sovitella, tiettyyn rajaan asti, mutta jossain sekin raja menee, enkä suostu olemaan mikään kynnysmatto tai roskakori. Mun yli ei yksinkertaisesti yksikään asiakas, tai kukaan muukaan kävele!!


      • massukki
        jtaköthöahtöa kirjoitti:

        On tosiaan ongelmia. Itse en uskalla kovin tarkasti kertoa, ettei tunnisteta. Työskentelen syrjäkylällä, esimieheen ei saa yhteyttä, uhkailemalla vihdoin vastasi asiaan, johon yritin saada vastausta kuukausitolkulla. Asia oli tärkeä. En tunne ja tiedä ollenkaan työkavereitani, esimiestä en ole nähnyt enkä edes kuullut puhelimessa, vastaa vain jos vastaa tekstarilla. Tykkään siivota, mutta ongelmiin ei saa apua ja asiakas syyttelee, joskus jopa todella rumalla kielenkäytöllä, vaikka on itse palvelualalla ja asiakkailleen mairea. Näitä ei ole edes päässyt purkamaan, mikä olisi esimiehen tehtävä vastaanottaa. Mitään laatukierroksia ei tehdä. Ikinä. Lisätöitä mahdoton ehdottaa, niihin ei vastata tai lupaillaan ottaa asiakkaaseen yhteyttä, mutta se jätetään tekemättä. Olepa tässä sitten asiakaspalvelija, kun totuuttakaan ei saa kertoa, että itse on tehnyt kaikkensa, mutta työnjohto ei toimi. T. pian työnantajaa vaihtava

        Yiedoksi sinulle: nykytekniikalla jokainen kirjoittaja pystytään tunnistamaan. Tiedot ovat myynnissä


      • faötanaota
        massukki kirjoitti:

        Yiedoksi sinulle: nykytekniikalla jokainen kirjoittaja pystytään tunnistamaan. Tiedot ovat myynnissä

        No periaatteessa, mutta kun on vaihtuva osoite, ei jäljille pääse kovin helposti. Tässä tapauksessa ei kukaan lähde jäljittämään kirjoittajaa, kun mistään rikoksesta ei ole kyse. Joten tiedoksi Massukille: ei näitä tietoja myydä, ja jos myydäänkin, niin SE se on vasta rikos. Maalaisjärkeä: mietipä miksi näin ison lafkan (suomi24) ylläpitäjä lähtisi myymään random-siivoojan tietoja, ja kenelle.


      • Anonyymi
        massukki kirjoitti:

        Yiedoksi sinulle: nykytekniikalla jokainen kirjoittaja pystytään tunnistamaan. Tiedot ovat myynnissä

        VPN piilottaa


    • Niiiiin

      Meinasi yhtenä päivänä täällä Jyväskylässä ajaa nuori Lassila ja Tikanoja kuski, hiekoitus traktorillaan päälle, oli sen verran vauhtia mitä jos kyse olisi ollut lapsesta tai vanhuksesta, ei olisi ehtinyt alta pois

    • Anonyymi

      L T Otaa rahat ja duunarille jää hiki.

    • Anonyymi

      Ite joustin ainakun pyydettiin palkka oli sitten lopputili loppupeleissä, paska firma jos kipeänä niin sairausloman aikana työkohteet annetaan toiselle mikä hauskinta tämä yks päivittää somea työaikana, ottaa milloin missäkin itestään kuvia , jos on hyvin kartalla tietää mitkä kohteet hän siivoaa nytkin ig kuvissa kloriittinwn työpaita päällä.et silleen.

      • Anonyymi

        Työntekijän pitää käydä työnantajan palkka pussilla asia alkaa silloin korjaantua.


    • Anonyymi

      Niinkö

      • Anonyymi

        Onko oikein että laIttaa someen valokuvan jossa kloriittinen työpaita päällä firman logo siinä on. esimies sanoi että se on likainen jos siinä on kloriitti tahra vaikka olisikin pesukonepesty.
        Toisilla vissii toiset pelisäännöt ku toisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko oikein että laIttaa someen valokuvan jossa kloriittinen työpaita päällä firman logo siinä on. esimies sanoi että se on likainen jos siinä on kloriitti tahra vaikka olisikin pesukonepesty.
        Toisilla vissii toiset pelisäännöt ku toisilla.

        Ei taida soomen kieli olla tuttua ..no sentään oli tooosi tärkeä tarina kloriittipaidasta..voi vittu teidän pentujen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida soomen kieli olla tuttua ..no sentään oli tooosi tärkeä tarina kloriittipaidasta..voi vittu teidän pentujen kanssa.

        Olin 18v lassila -tikanojalla töissä silloin nimi oli Säkkivline ei ole pahaa sanottavaa siivosin isoa pankkia.Työ ajan sain itse valita joko aamu tai ilta. Pomot oli mukavia ja kävivät harvoin työpaikalla tarvikkeita riitti. Kyllänää valitukset osaksi ovat turhia kun sossusta saa rahaa ilman työntekoa ja aamulla pitäs nousta työntekoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida soomen kieli olla tuttua ..no sentään oli tooosi tärkeä tarina kloriittipaidasta..voi vittu teidän pentujen kanssa.

        Anteeksi olen vain siivooja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida soomen kieli olla tuttua ..no sentään oli tooosi tärkeä tarina kloriittipaidasta..voi vittu teidän pentujen kanssa.

        Tooosi tärkeetä myös että ottaa vessaselfieitä klorittipaita päällä.


    • Anonyymi

      L&t on kaikista pahin mitä löytyy. Kaikki kohteet mitä siirtyy heiltä huonon laadun takia pois, on yleensä niin huonosti siivottu, että asiakas on suoraan sanonut pelkäävänsä että terveystarkastaja tulee katsomaan onko wcn Siivous vain sitä että uusi harja on vaihdettu. Kohteita saa 2 viikkoa jynssätä kuntoon, ja joka ikinen paikka on pilattu väärillä aineilla, kuten turvalattiat ja pur pintaiset lattiat hoitoaineella.

      Peruspesu porukka on haalittu ties mistä, ja mitään i moppeja heillä ei ole. Väärät laikat ym. Rikkinäiset vanhat koneet. Jälki on sen mukaista.

    • Anonyymi

      Täällä itäsuomessa esimies, jota ei koskaan saa kiinni. Jättää vastaamatta kun tietää että siivoojalla on ikävää asiaa. Hommat ei hoidu sieltä puolelta juuri ollenkaan. Siivoojat saa syyt niskoilleen kun aika ei riitä. Jätin hommat mutta kuulemma sama homma jatkuu edelleen, sama esimies saa edelleen jatkaa työssään vaikka siivoojia lähtee tiheästi muualle.

    • Anonyymi

      Joensuun esimiehestä taas kyse..tiedetään mitä mulk.... Joensuun LT.n johto on.

      • Anonyymi

        Mutta jatkuva "kiire" on kuitenkin työnjohdolla...


      • Anonyymi

        Joensuun yks esimies laittoi paikkani hakuun,kun sairastuin kesken työpäivän koeajalla. Väitti vielä, ettei saa palkkaa tehdyistä tunneista, jos kesken päivän lähtee sairastamaan. Sanoin et soitampa liittoon sit samointein. 3 epäammattimaista rouvaa sähelsi pari vuotta sitten lt.n siivousjohdossa. Liekö vielä samat??. Kumma juttu ,kun varsinkin peruspesijöitä haetaan joka kuukausi. Ihme että saavat asiakkaita enää mistään.


    • Anonyymi

      Jos haluatte myydä itsenne pörssiyhtiön vedätykseen, niin mene.
      Ulkomaalaisia vedätetään, suokkeja vihataan, koska he ovat järjestään älykkäämpiä kuin esimiehet/palveluMESTARIT 😂
      Unohda tämä paikka, tee mitä tahansa muuta, pliis. 💪

    • Anonyymi

      Koeajalla ilmoitus irtisanomisesta tekstiviestillä. Laki sanoo sähköisesti, jos ei ole munaa soittaa. Tekstiviesti ei ole oikea, eikä sallittu tapa. Oikeuteenko?
      Näin Tampereella.

    • Anonyymi

      Vittumaisin firma joka on maan päälle syntynyt,eivät saa muita työntekijöitä kun sellaisia jotka ei kelpaa normaali työmarkkinoille,pomot on jotain lestaatiolaos mulkkuja jotka karjuu ja huutaa työntekijöille.

    • Anonyymi

      Parhaiden minun ideoille sisäisten ihmisen esteiden (esteiden luotettavuuteen) poistamiseen.

      Voisin paljon jopa kertoa.

      Hyvä on L&T. Toivon tehdä työtä heillä joskus myöhemmin.

      • Anonyymi

        Kriteeri siitä että se pitää paikkansa on että ihminen voi ilmeisesti aloittaa(jos kaikki menee hyvin) joa ainakin vähän ja ainakin sekunnin verran (ihmisten kanssa vuorovaikutuksissa?) kantaa/jakaa muun vastuuta.

        Eli hänen sijaan mahtuu paljon vastuuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kriteeri siitä että se pitää paikkansa on että ihminen voi ilmeisesti aloittaa(jos kaikki menee hyvin) joa ainakin vähän ja ainakin sekunnin verran (ihmisten kanssa vuorovaikutuksissa?) kantaa/jakaa muun vastuuta.

        Eli hänen sijaan mahtuu paljon vastuuta

        Itseä asiassa se on selvä mitkä toimipiteitä riittää laittaa kourmituksen edessä että kaikki olisi hyvin.

        Hyvä puoli on että se ei rajoota vapautta vaan antaa paljon niiden toimipiteiden kykyjen kasvaamiseen tilaa.

        Ehkä olen liian vanhaaikainen/femiininen mutta mun mielestä kykyjen/niitä aiheuttavien toimipiteiden vaihto L&T ja ihmisen välillä on arvoinen.

        Ja paljon potentiaalia hyvään tulevaisuuden voi kasvaa sen päällä.

        En aio tehdä perhettä elämässä joten on kiva että vanhat jaa uudet tiedot (esim. nykyisen aamun tiedot) heijastavat minun sisällä toisia.(ei lyöten vetoa perhen kautta tietojen luotettavuuden säilyttämiseen ,kärsien pitkiä odotuksia luvattujen todistettujen tiedon säilyttämisen tapauksien välillä)

        Niin perinne säilyy ja kasvaa/sen päällä kasvaa paljon potentiaalia

        Luotettava tieto ja luotettavampi se tulevaisuus joka kasvaa sen/sen ja työn välisen vuorovaikutuksen päällä.

        En häpeä, ei ujostuta ja uskallan sanoa että maailmaan hyvää vaikutusta voisi harkita jopa.
        (Ilman mystisiä käytöksien kombinaatioita joiden ilman loppuu into joka tekisi ihmisestä hyväntekijää)


    • Anonyymi

      Suurin ongelma selviytymis tekniikojen kanssa on sisäisen innostumisen mekanisminen koko kartan tietämättömyys.

      Usein ihmiset luulevat intoa selviytymiseksi, ja selviytymistä innnoksi

      (Siihen ovat systeemiset rationaaliset syyt, olisi liian pitkä teksti. Kyllä muistan kaikkia)

    • Anonyymi

      Olen iloinen että sain irti aika suuren vapaudet L&T::n kautta.

      En olisi sisällä luonnollinen ihminen ilman sitä.

      En tykkää sanoa mutta kärsivällinen tietojen (esim. selviytymitekniikojen ja innon mekanismien) tuomisen esiin odottaminen säälin sijaan uudelleen ja uudelleen näyttää tuloksia.

      En häpeä sanoa että odotin vuosikymmenniä (L&T?) niitä oivalluksia.

      Olen sitä mieltä että niin on parempi kuin levittää tasaisesti "annostettuna" tiedon pulpahtaamista vielä moniksi vuosikymmenniksi.

      Niin egoistinen feminiininen ja ylpeä olen.

    • Anonyymi

      Mun mielestäjos se on liian vähän, silti se on oikein säilyttää ainakin sitä ,kuin haaveilla yrityksistä säilyttää suuremma4 tiedot.

      Jälkimmäistä ymmärtääkseeni valitsevat ihmiset jotka ovat kyllästyneet toipumattomasti moniin elämän puoliin/arkitilanteiden umpikujiin (jotka eivät liity toisiinsa, monet syyt ovat mahdolliset siihen).

      En ottaisi niin suurta taakkaa kuin aiheuttaa itselle sitä roolia.

      On hyviä tulevaisuuksia joita voi aiheuttaa tai/ja jakaa ihmisten kanssa. Vähän kärsivällisyyttä vain vaativat kiiren huolimatta.

    • Anonyymi

      Miksi L&T on parempi kuin muut työvaihtoehdot? Koska voi kerran luvata asettua 1 kerta työhön sen sijaan että tekisi monimutkaista ja melkein mahdotonta lupausta asettua eri työuran vaiheissa ja sillä olla laskettu luotettavaksi.

      Jälkimmäinen ehkä sopii nuorille ammattiurheilijoille ja ei treenaa fyysistä ja älyllistä kykyjä saatika ei anna uralle paljon tilaa.

      • Anonyymi

        Mitä hittoa sinä hourit täällä? Ei mitään tolkkua näissä sinun jutuissa


    • Muuten en syytä L&T monista nousseista kysymyksistä. Olen suhteellisesti nopea ja en pelkä niitä, koska en ole semmoinen joka pelkää niitä koska vain jäisivät vuosikymmenniksi.

      En ole vaikeiden kysymysten pankki ja olen ylpeä siitä. Se ei ole näin että vain niiden pankkina ihminen on aiheiden pankki, ja muka se on pakollinen kärsimys.

      Vähän kärsivällisyyttä riittää että vaikeat kysymykset ratkoisivat.

      • Anonyymi

        Opettele ensin Suomen kieli tai kirjoita englanniksi. Kirjoituksesi on pelkkää höpönlöpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele ensin Suomen kieli tai kirjoita englanniksi. Kirjoituksesi on pelkkää höpönlöpöä.

        Juuri niin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele ensin Suomen kieli tai kirjoita englanniksi. Kirjoituksesi on pelkkää höpönlöpöä.

        Hän on yhtä tyly engalnniksikin


    • Anonyymi

      Luki ja kirjoitus häiriötä pukkaa..

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe