Hyppyreuma?

poingpoing

Miten oireilee ns hyppyreuma..onko sama kuin nivelreuma vaiko joku eri versio? mulla epäilys vasta semmoisesta...niveliä särkee ja on kuin tulessa mutta mitään ei ulospäin nivelessä näy...neuvokaa hyvät palstalaiset..

8

5599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies ja jopo

      Minulla alkoi reuma noin 3 vuotta sitten juurikin hyppivällä niveltulehduksella,jota ei kuulemma ole edes reuumalääkärini mukaan olemassa.
      Aamulla sattui rystysiin ja illalla polvitaipeisiin ja rystyset olivat itaas ihan okei.
      Kannatta mennä lääkäriin ja yrittää saada aika reumayksikköön.
      Tosin taudin todentaminen e´voi olla erittäin hankalaa.
      En osaa neuvoa enempää.

    • Houdinin

      Mulla alkoi reuma myös samalla tavalla hyppelemällä viikon-parin välein eri paikoissa - reumadiagnoosin saaminen kesti nioin vuoden, mutta sinä aikana oireet kyllä pahenivat aika reilusti ja remuatekijät yms. olivat myös plussalla. Sinnikkyyttä vain ja heti oikean reumalääkärin vastaanotolle !

    • poingpoing

      Kiitokset vastanneille--yritän katsoa jonkun reumalääkärin kun ter.keskukseen on pitkät jonot omalle lekurille..juu kyllä näin on että aamulla kipu voi olla pahimmoillaan olkapäään nivelissä ja siten iltapäivällä sormet ja ranteet tai vaikka povet..veikeetä hyppimistä särkyjen kanssa..vaikka ei se kipuilu olkapäistä ihan kyl mihinkkän katoo vaan särkee sit muita paikkoja enemmän..

    • Jokueräs

      Hyppivä tauti täälläkin. Tutkittu reumapolillakin puolitoista vuotta - eikä vieläkään oikeastaan mitään diagnoosia. Tai no veikkaus, että jotain reumaattista voisi olla. Reumalääkkeitä menee ja ne auttaa, mutta tarkempaa taudinmääritystä ei ole saatu aikaan.

      Mutta tosiaan ainakin se lähete reumapolille kannattaa jostain hankkia. Välttis ei selviä heti, mutta ainakin selvittely aloitetaan.

      • seikiu

        Mulla on ollut vasemmassa jalassa puoli vuotta särkyjä,jotka ovat siirtyneet oikeaan jalkaan.Luita särkee polven alapuoleelta ja lonkkaa.Mulla on ihan selvästi hyppyreuma


    • HW+

      Uusimmassa Reuma -lehdessä oli juttua tästä hyppyreumasta - jutun mukaan yllättävän yleinen mutta vaikea diagnosoida.

    • hoida..
    • terveyttä

      Mitä terveysvaikutuksia tällaisella ruokavaliolla sitten on ?

      Olen tehnyt samalla kaavalla satoja henkilökohtaisia ravintovalmennuksia, ja syyskuussa toteutimme painonhallintaan keskittyvän nettivalmennuksen. Tulokset ovat selkeitä, ja nopeita.

      Valmennuksen asiakkaat kertoivat mm. seuraavista muutoksista :

      - verenpaineen normalisoituminen (ja lääkkeen pois jättäminen) ensimmäisen viikon aikana

      - astma- ja allergialääkkeiden pois jättäminen

      - reumalääkkeiden pois jättäminen

      - kuukautisiin liittyen, särkylääkkeiden poisjättäminen

      - merkittäviä laskuja kokonaiskolesterolissa

      Tällaisia muutoksia tapahtuu usein jo parissa viikossa.

      Verkkovalmennukseen osallistuneille teimme myös kyselyn tulosten osalta. Kyselyyn vastanneista :

      - 61 % kertoi vireystason parantuneen

      - 35 % kaki unen laadun parantuneen

      - 65 % kertoi vatsan ja suoliston kunnon parantuneen

      - 66 % raportoi vähentyneestä makeanhimosta

      - 64 % kertoi mielialan parantuneen

      - 39 % kertoi ihon kunnon parantuneen

      Järkevän ruokavalion rakentaminen ei ole rakettitiedettä, eikä sen noudattaminen vaikeata.

      http://blogit.iltalehti.fi/sami-sundvik/2014/10/10/minkalaisia-terveysvaikutuksia-hyvalla-ruokavaliolla-voi-olla/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1689
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1574
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1168
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe