Yläluomileikkaus?

Lady -54

Olen päättänyt pitkän harkinnan jälkeen mennä leikkauttamaan roikkuvat yläluomeni. Mikä olisi hyvä paikka?
Olen aiemmin käynyt rasvanpoistossa Siluetissa ja pettynyt joten nyt haluaisin muualle.
Mehiläinen ja Eiran sairaala ovat halvimpia mutta onko hyviä?
Nordströmin sairaala tuntuu vakuuttavalta mutta onko oikeasti hyvä, ainakin on kalleimmasta päästä. Viroon en mene.
Vastatkaa olkaa hyvät, kiitos.

87

19232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exkyömy

      Eiran sairaala ja Mehiläinen hoitaa ammattitaidolla ja vieläpä edullisemmin kuin ylikallis Siluetti..samoaj lääkäreitä pyörii jotka käyvät eri toimipaikoissa tekemässä operaatioita..Multa leikattu nenä ja laitetu täyet-ainettta kasvojen uurteisiin ja olen tyytyväinen..nämä siis Mehiläisessä ja nenu operoitiin Eirassa..

    • .....,,,,,,,,

      olen vielä todella nuori menemään leikkaukseen jos vertaa ikääni useimpien tämän leikkauksen tekevien ikään, mutta varasin ajan n 4 kuukauden harkinnan jälkeen. tampereen medialaserissa tehdään, en tiedä kyllä kirurgin ammattitaidosta, en tajunnut kysellä missä tehdään hyvin.. toivon että on ammattitaitoinen. täytyy kai etsiskellä ja kysellä onko muita jotka ovat hänellä käyneet..
      menen leikkaukseen lähinnä ulkonäöllisistä syistä, tai pelkästään ulkonäöllisistä. alakouluikäisenä jo luokkakuvassa luomet roikkuvat silmillä. tosin näköä se ei haittaa ellei ihan ylöspäin katso.
      minulla on todella kissamaisen vinot silmät ja silmät luonnostaan näyttävät rentoutuneilta, joten olen aika ylpeä. roikkuvat luomet taas estävät silmien näyttämisen siltä ja ovat väsyneet ja surulliset. suupieletkin vielä ovat luonnostaan alaspäin niin en kovin kutsuvan oloinen ilme yleensä ole.

      • klipsaistu

        Onkohan liiottelua, minusta "luomet roikkuvat silmillä" on ylimalkainen ilmaus. Jos olet tilannut ajan, olet myös tavannut lääkärin tai asiantuntevan assistentin, jonka on pitänyt käyttää oikeita nimityksiä.

        Esim. jos luomet painavat ripsiä niin, että on mahdollista, niiden taivuttaa ripsi silmään, se on terveys- eikä kauneusleikkaus. Siitä maksaa KELA osuuden.Tällaiset asiat kannattaa tietysti varmistaa. Kunnon keskustelu leikkaajan kanssa selvittää asian.


      • Janette10

        Hei,

        Kävitkö Medilaserissa ja mikä oli lopputulos? Olitko tyytyväinen? Kuka sinut leikkasi?

        Itse harkitsen samaa juuri Medilaserissa tehtäväksi, mutta kun en saa lääkäreistä täällä Tampereella mitään tietoa asiakkaiden tyytyväisyydestä.
        H. Kupille en tahdo, on erikoistunut enemmän rintapuolelle kuin yläluomiin...

        Leikkaavatko Medilaserissa muuten laserilla?
        Olisin iloinen jos laittaisit jotain tietoa...
        Mun meiliosoite on. [email protected]


    • Lady -54

      Jatkokysymys... asun Etelä-Karjalassa ja Terveystalossa Lappeenrannassa tehdään myös plastiikkakirurgisia toimenpiteitä mutta onko siitä kellään kokemuksia?
      Kiitos kirjoittaja tuosta mitä kerroit Mehiläisestä ja Eirasta. Soitin sinne ja kuulosti kyllä vakuuttavalta mutta eihän siitä puhelimessa voi sanoa.

    • Leikkauksessa käynyt

      Kävin KL-sairaalan Asko Salmella. Tekee hyvää jälkeä ja on halvimpia Suomessa. Kannattaa alkuun vertailla hinnastoja netissä. Viroon en minäkään halunnut ja siellä olisi ollut kalliimpaa.

      • Eveliina

        Kuinka kauan turvotukset kesti! Olin Asko Salmen potilaana 14.8. Nyt tuntuu siltä, että silmäluomien yläpuolella on liikaa nahkaa.


      • viimeinenkertasalmel
        Eveliina kirjoitti:

        Kuinka kauan turvotukset kesti! Olin Asko Salmen potilaana 14.8. Nyt tuntuu siltä, että silmäluomien yläpuolella on liikaa nahkaa.

        Salmi mokaa rutiinileikkauksetkin per-ke-le. Sama vika minulla. Yläluomet roikkuu edelleen ja kirurgi sössöttää luonnollisesta lopputuloksesta. Se siitä hyvästä jäljestä


      • Eveliina
        viimeinenkertasalmel kirjoitti:

        Salmi mokaa rutiinileikkauksetkin per-ke-le. Sama vika minulla. Yläluomet roikkuu edelleen ja kirurgi sössöttää luonnollisesta lopputuloksesta. Se siitä hyvästä jäljestä

        Hei!
        Lupasiko Asko Salmi edes korjata?


      • viimeinenkertasalmel
        Eveliina kirjoitti:

        Hei!
        Lupasiko Asko Salmi edes korjata?

        Ei korjaa muuta kuin rahalla.


      • Pettynyt-67
        viimeinenkertasalmel kirjoitti:

        Salmi mokaa rutiinileikkauksetkin per-ke-le. Sama vika minulla. Yläluomet roikkuu edelleen ja kirurgi sössöttää luonnollisesta lopputuloksesta. Se siitä hyvästä jäljestä

        Mulla sama juttu! Muutaman millin ero tuli leikkauksesta. Ei korjannu eikä vastannut kyselyihin että voidaanko näitä enää korjata ikinä. Jäi ruman arvet näkyviin. Leikkakuksesta aikaa nyt 4 vuotta ja taa joudun menemään . En suosittele!!!!!


    • - mlt

      Hei, kävin myös Asko Salmella nyt maaliskuussa. Samaa mieltä - tekee hyvää
      jälkeä. Kävin ensiksi konsultaatiossa, ja sain asiantuntevan mielipiteen, harkitsin asiaa kaksi viikkoa. Lisäksi hänen CV:nsä vakuutti (se nähtävillä sairaala KL:n sivuilla): ollut monessa yksityisessä, mukaan lukien Nordström. pitkään, mutta
      minuun teki vaikutuksen, että myös ollut sotakirurgina ja tehnyt töitä
      punaiselle ristille.

      • tähtisilmäinen täti

        sama tarina ja olen tyytyväinen.


    • RIP

      Onko jollain kokemuksia Turun Silmäexperteistä? Siellä on useampikin yläluomia leikkaava lääkäri. Salmivalli ainakin leikkaa luomia.

    • Korjausleikkaukseen

      Kannattaa käydä konsultaatiossa useammalla lääkärillä. Ja kysyä myös onko heidän tarvinnut tehdä korjauksiä jälkikäteen. itselleni tehtiin yläluomileikkaus suomalaisella klinikalla, joka mainostaa että korjataan vielä tarvittaessa jälkikäteen, mikäli asiakas ei ole tyytyväinen. No nyt on korjattu, eli takana 2 leikkausta, 2 kahden viikon sairaslomaa, eikä toinen silmä ole vieläkään huolella tehdyn näköinen. Toinen yläluomi roikkuu edelleen, leikannut lääkäri ei vaivaudu enää vastaamaan ja kommentoimaan miten nyt edettäisiin, joten varasinkin jo ajan toiselle kokeneelle lääkärille, jotta saan myös toisen asiantuntijan mielipiteen. Varmaa on, että tarvittaessa palaan vielä asiaan tälle ensin leikanneellekin saatuani toisen asiantuntijan mielipiteen. Tosin hän ei minun silmiini enää koske.

      Vanha totuus pätee siis edelleen; halvalla ei saa hyvää Suomessakaan. Ja kannattaa kysyä konsultaatiossa lääkäriltä onko joutunut korjailemaan tekemiään leikkauksia. Itse tajusin tämän liian myöhään kun kysyin nyt toiselta lääkäriltä asiaa, ja sain vastaukseksi että eipä ole tarvinnut korjailla. Ja yläluomileikkaus on sentään ihan yksinkertaisimpia toimenpiteitä mitä tällä alalla tehdään.. onneksi siis omalla kohdallani ei kyse ollut mistään suuremmasta leikkauksesta. Pelottaa koko ajatuskin.

      • Korjausleikkaukseen

        Kommentoin vielä mietteitä siitä että kannattaa mennä kokeneelle... kyllä kyllä.. näin tein, suomalainen kokenut, ja jopa tällä palstalla paljon kehuttu lääkäri oli. Hyvää jälkeä onnistuu ilmeisesti tekemään ... silloin kun jaksaa keskittyä. Omalla kohdallani korjausleikkaus tehtiin kiireessä, ilmeisesti niin varma omasta osaamisestaan ja ajatellen että on nopea rutiinileikkaus, että ei edes emla-voidetta muistanut laittaa ennen puudutuspiikkejä. Hoitajakin tätä ihmetteli leikkeussalissa minulle kun odottelimme lääkäriä..

        Eli mistäpä erottaa sitten jyvät akanoista, kannattaa yrittää selvittää muutakin kautta kuin lukemalla kehukokemuksia keskustelupalstoilta. Muitakin kokemuksia saattaa siis löytyä, kaikki vain eivät kerro huonoja kokemuksiaan täällä.


      • kolmas edessä

        Minulle kävi samoin. Yläluomet leikattiin ja kaverini ei edes huomannut, että mitään olisi tehty.

        Sitten leikattiin uudelleen ja ilman emlavoiteen käyttöä. Ei kait sitten enää haluttanu hoitaa kunnolla, kun joutui tekemään sen ilmaiseksi. Vieläkään en ollut tyytyväinen. Toinen silmä jäi erinäköiseksi eli siitä olisi pitänyt kait ottaa vieläkin enemmän, mutta luulin olevani osaavissa käsissä. Lääkäri vain kommentoi tätä, että ei ole vieläkään ihan onnistunu, mutta se on siinä. Samoin toisella kerralla jäi arvet, jotkä näkyvät vieläkin, koska ihoa ei tikattu huolella "puskusaumaan". Ekan kerran jälkeen hän lupasi poistaa vanhat arvet uusintaleikkauksessa, mutta näin ei kuitenkaan käynyt. Kait lääkäriä otti uusintaleikkaus pattiin, kun valitin ja piti leikata ilmaiseksi uudestaan.

        Nyt sitten pitäisi leikata vielä kolmas kerta, mutta ei KL Sairaalassa eikä Asko Salmella.


    • Ei enään roiku

      Olen käynnyt kaksi vuotta sitten Itäkeskuksen poliklinikalla leikkauttamassa yläluomet ja olen todella tyytyväinen.
      Ýstäväni kävi siellä ensimmäisenä ja sen jälkeen uskaltauduin sinne kun näin tuloksen.
      Maskoin noin 700-800,en ihan tarkkaa summaa muista.Lääkäriasema on pieni ja vaatimaton,jos ei sitä säikähdä niin suositettelen todellakin.
      Eli siis täsä tapauksessa todellakin hyvää sai halvalla Suomessa.

    • siivooja1912

      Ehkei kannattaisi aina etsiä sitä halvinta mahdollista .

      • bucks

        Kannataa maksaa muutama satanen enemmän jotta saa kokeneen kirurgin, vaikkei yläluomileikkaus monimutkainen olekkaan.


    • eyessparkling

      Oma leikkaukseni onnistui loistavasti.Arvet huomaamattomat ja silmät eivät enään väsyneen näköiset.Suosittelen ,kunhan valitsette kokeneen kirurgin.

    • Budapestiin

      Olen täällä jossain muuallakin kommentoinut, mutta itse (55 v) kävin Budapestissa kesäkuun alussa yläluomileikkauksessa. Leikkaus onnistui erittäin hyvin ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Arpiakaan tuskin enää edes huomaa, jollei oikein tarkkaan syynää, ulkopuolinen ei huomaa mitään muuta kuin piristyneen ja pirteän ilmeen - tuntuu, että näkökenttäkin laajeni, koska silmät ovat nyt enemmän auki. Mitään ongelmia leikkauksen jälkeen ei tullut, ja paraneminen kävi hyvin nopeasti. Heti leikkauksen jälkeen läksin shoppailemaan, vaikka kirurgi kyllä kehotti lepäämään, mutta kun olo oli hyvä, niin en viitsinyt jäädä makaamaan. Jo neljäntenä päivänä olin pelkästään silmälasit päässä, ja kukaan tuskin huomasi mitään (?). Myöskään mitään jälkituntemuksia luomissa ei ole. Leikkaus maksoi 800,- euroa.

      • kallis?

        Aika kallis Unkarin hintatasoon nähden...


      • Budapestiin
        kallis? kirjoitti:

        Aika kallis Unkarin hintatasoon nähden...

        Minusta taas ERITTÄIN halpa, jopa puolet halvempaa kuin mitä maksaa HYVISSÄ klinikoissa Suomessa. Esim. Nordströmin klinikka 1.950,-, KC clinic alkaen 1.450,-/peruskorjaus ja alkaen 1.850,-/laaja korjaus, Sairaala Siluetti 1.905,-. Joillakin muilla klinikoilla on varmasti halvempaa, mutta niihin en halua edes mennä, koska lopputulos ei ole välttämättä onnistunut. Viron klinikoihin en halua myöskään missään nimessä mennä, koska laadusta ei takeita. Halvalla ei saa välttämättä hyvää. Tämä Budapestin hinta on ihan normihinta hyvällä klinikalla ja hyvän kirurgin tekemänä. Aikaa operaatioon Budapestissa meni noin parisen tuntia, josta noin tunti meni konsultaatioon ja toinen puoli leikkaukseen.


      • Olen tyytyväinen
        Budapestiin kirjoitti:

        Minusta taas ERITTÄIN halpa, jopa puolet halvempaa kuin mitä maksaa HYVISSÄ klinikoissa Suomessa. Esim. Nordströmin klinikka 1.950,-, KC clinic alkaen 1.450,-/peruskorjaus ja alkaen 1.850,-/laaja korjaus, Sairaala Siluetti 1.905,-. Joillakin muilla klinikoilla on varmasti halvempaa, mutta niihin en halua edes mennä, koska lopputulos ei ole välttämättä onnistunut. Viron klinikoihin en halua myöskään missään nimessä mennä, koska laadusta ei takeita. Halvalla ei saa välttämättä hyvää. Tämä Budapestin hinta on ihan normihinta hyvällä klinikalla ja hyvän kirurgin tekemänä. Aikaa operaatioon Budapestissa meni noin parisen tuntia, josta noin tunti meni konsultaatioon ja toinen puoli leikkaukseen.

        Maksaahan tuossa Budapestissä käynnissä matkat ja hotelli jotain.

        Minä kävin Sairaala KL:n Helsingin toimipisteessä Asko Salmen leikattavana (yläluomet) ja olen tulokseen tyytyväinen. Mustelmia ei tullut yhtään, ilmeisesti radiotaajuusveitsellä leikkaamisen ansiosta. Silmät on edelleen neljän vuoden jälkeen hyvän näköiset eikä arpia näy.

        Leikkaus maksoi silloin 890 € ja sairaalan hinnastossa hinta näkyy olevan nyt 940 €. Viroon en edes harkinnut lähteä ja siellä olisi ollut kallimpaakin.

        Moni muukin on kehunut Salmen taitoa luomileikkauksissa.


      • Ei askolle
        Olen tyytyväinen kirjoitti:

        Maksaahan tuossa Budapestissä käynnissä matkat ja hotelli jotain.

        Minä kävin Sairaala KL:n Helsingin toimipisteessä Asko Salmen leikattavana (yläluomet) ja olen tulokseen tyytyväinen. Mustelmia ei tullut yhtään, ilmeisesti radiotaajuusveitsellä leikkaamisen ansiosta. Silmät on edelleen neljän vuoden jälkeen hyvän näköiset eikä arpia näy.

        Leikkaus maksoi silloin 890 € ja sairaalan hinnastossa hinta näkyy olevan nyt 940 €. Viroon en edes harkinnut lähteä ja siellä olisi ollut kallimpaakin.

        Moni muukin on kehunut Salmen taitoa luomileikkauksissa.

        Hyvä jos onnistu! Mulla ei. Korjaan muualla en Askolla!!!!! :-(


    • Budapestiin

      Joo, tietenkin maksaa, mutta ei paljoa. Ja minä en laskenut matka- ja majoituskuluja leikkaushintaan, koska otin reissun loman kannalta. Vietin siellä muutaman päivän lomaa; kävin konsertissa, Day Spassa ja shoppailemassa ym. Lentoliput maksoivat reilu 100,- (Wizzair) ja majoitus oli isohkossa kaksiossa keskustassa, hinta yhteensä 240,- euroa/5 vrk/2 henkilöä. Nytkin on koko ajan tarjouslentoja Budapestiin. Eli muut pakolliset kulut tulivat maksamaan noin 220,-. Huom. leikkaus ei vaikuttanut millään lailla lomailuuni, olin esim. leikkauspäivän iltana terassilla iltaa viettämässä, tosin aurinkolasit päässä keskellä yötä, mutta se ei menoa haitannut lainkaan :)

    • Budapestiin

      Unohtui mainita, että tuohon Budapestin hintaan 800,- sisältyy myös paikallisen agentin palkkio. Otin häneen ihan ensimmäiseksi yhteyttä ja hänen kanssaan käytiin alustava konsultaatio toimenpiteestä. Tämä konsultaatio oli ilmainen. Agentti, joka on lääkäri, valitsi sitten minulle sopivan kirurgin, jonka pakeille sitten menin hänen kanssaan. Voi siis huoletta matkustaa yksinkin. Agentti sopi leikkausajan, järjesti kaikki kuljetukset (lentokenttä - klinikka, 2 kertaa - lentokenttä) ja majoituksen. Kokonaispalveluun nähden sanoisin, että on edullista.

    • Budapestiin

      Vielä lisäisin, että minnekään Mehiläiseen tai Eiran sairaalaan tai Terveystaloon tms en kyllä menisi, kyllä se täytyy olla sellainen klinikka, joka on erikoistunut nimenomaan esteettiseen kirurgiaan. Olen itse ollut noin 5 vuotta sitten Mehiläisessä plastikkakirurgin pakeilla poistattamassa kasvoilta laserilla muutamia pintaverisuonia. Piti olla ihan hyvä kirurgi (en muista enää nimeä), mutta kyllä se oli sellaista huiskamista ja sohimista, että mulla oli ainakin 2 viikkoa lähes koko naama ruvella, kun se sähelsi sen laserin kanssa. Ja lopputulos oli sitäpaitsi huono. Ja sattui vielä ihan pirusti. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun Mehiläiseen tai muuhun menen. Ja kauhea kiire tuntui vielä olevan koko ajan, sellaista liukuhihnameininkiä. Eivät ne ole mitään esteettisen kirurgian ammattilaisia.

      • Olen tyytyväinen

        Tuo kertomasi esimerkki laserkäsittelystä ei päde. Minä kävin laserhoitoihin erikoistuneessa yksityissairaalassa poistattamassa myös pintaverisuonia. Työn teki sairaalan vastaava lääkäri joka on erikoistunut näihin laserhoitoihin ja taatusti pätevä. Sattui todellakin paljon ja naama oli kauhean näköinen viikon, turvoksissa ja ruvella. Mutta tuo kuuluukin KTP-laserin vaikutukseen ja kyllä minulta ne käsitellyt suonet katosi lopullisesti eikä käsittelystä jäänyt mitään jälkiä. Kyllä Mehiläisessäkin on päteviä ja hyviä plastiikkakirurgeja, vaikka onkin laajemman palvelun talo. Moni tunnettu plastiikkakirurgi leikkaa sekä Mehiläisessä että erikoistuneessa pienemmässä klinikassa.

        Tämä nyt meni ohi aiheen mutta kyllä minä kävin mieluummin suomalaisesassa klinikassa pätevän plastiikkakirurgin leikattavana ja hintakin oli vähän halvempi. Lomamatkat käyn sitten erikseen.


      • nevöevö
        Olen tyytyväinen kirjoitti:

        Tuo kertomasi esimerkki laserkäsittelystä ei päde. Minä kävin laserhoitoihin erikoistuneessa yksityissairaalassa poistattamassa myös pintaverisuonia. Työn teki sairaalan vastaava lääkäri joka on erikoistunut näihin laserhoitoihin ja taatusti pätevä. Sattui todellakin paljon ja naama oli kauhean näköinen viikon, turvoksissa ja ruvella. Mutta tuo kuuluukin KTP-laserin vaikutukseen ja kyllä minulta ne käsitellyt suonet katosi lopullisesti eikä käsittelystä jäänyt mitään jälkiä. Kyllä Mehiläisessäkin on päteviä ja hyviä plastiikkakirurgeja, vaikka onkin laajemman palvelun talo. Moni tunnettu plastiikkakirurgi leikkaa sekä Mehiläisessä että erikoistuneessa pienemmässä klinikassa.

        Tämä nyt meni ohi aiheen mutta kyllä minä kävin mieluummin suomalaisesassa klinikassa pätevän plastiikkakirurgin leikattavana ja hintakin oli vähän halvempi. Lomamatkat käyn sitten erikseen.

        Minulle kävi samoin. Yläluomet leikattiin ja kaverini ei edes huomannut, että mitään olisi tehty.

        Sitten leikattiin uudelleen ja ilman emlavoiteen käyttöä. Ei kait sitten enää haluttanu hoitaa kunnolla, kun joutui tekemään sen ilmaiseksi. Vieläkään en ollut tyytyväinen. Toinen silmä jäi erinäköiseksi eli siitä olisi pitänyt kait ottaa vieläkin enemmän, mutta luulin olevani osaavissa käsissä. Lääkäri vain kommentoi tätä, että ei ole vieläkään ihan onnistunu, mutta se on siinä. Samoin toisella kerralla jäi arvet, jotkä näkyvät vieläkin, koska ihoa ei tikattu huolella "puskusaumaan". Ekan kerran jälkeen hän lupasi poistaa vanhat arvet uusintaleikkauksessa, mutta näin ei kuitenkaan käynyt. Kait lääkäriä otti uusintaleikkaus pattiin, kun valitin ja piti leikata ilmaiseksi uudestaan.

        Nyt sitten pitäisi leikata vielä kolmas kerta, mutta ei KL Sairaalassa eikä Asko Salmella.


    • Budapestiin

      Kuten kerroin kävin Mehiläisessä Töölössä (muistaakseni - Hesassa joka tapauksessa) ja lääkäri oli nimenomaan näihin laserkäsittelyihin erikoistunut. Ei minullekaan käsittelystä mitään pysyviä jälkiä jäänyt, mutta niitä verisuonia lääkäri ei saanut kaikkia pois, koska hän mielestäni huiski ja sähläsi sen laserin kanssa. Kiire tuntui olevan kova. Joka tapauksessa pettynyt olin, ja maksoikin aika paljon. Yleensäkin Suomessa on kaikilla lääkäreillä aina valtava kiire, ja se jos mikä minua häiritsee. Tuntuu, että koskaan ei saa millään lääkärilla asioitaan hoidettua loppuun asti, kun seuraava potilas jo huohottaa niskaan. Tämän takia menen ulkomaille, koska siellä on vielä potilaalle aikaa, varsinkin jos on kyse esim. jostain kauneusoperaatiosta.

      Käyn siis vastedeskin vain ja ainoastaan ulkomailla (en kuitenkaan Virossa) kauneusoperaatioissa, mikäli tarvetta ilmenee. Palvelu on paljon parempaa, ja mielestäni muualla Euroopassa ollaan aina askeleen edellä Suomea, ja esim. Unkarissa on lääketieteessä pitkät perinteet noin yleisesti ottaen. Jos ja kun menen uudestaan laserkäsittelyyn menen taatusti ulkomaille.

      • uudet muodot

        Hei
        Olin Hilkka P:n vastaanotolla ja sain todella hienoa, välittävää palvelua.Hän on ammattitaitoinen ja naisena ymmärtää juuri naisten kauneusongelmia.Minulle tehtiin vartalon rasvaimu l. kaikki möhkyrät lähti kyljistä, vatsasta,lantiolta ja alaselästä.Sain vartaloni takaisin.En missään tapauksessa olisi uskaltanut näin suurta opoeraatiota muualla teettää. Pelkästään jälki-kivut ja mahdolliset ongelmat olisi pakko hoidattaa kuitenkin Suomessa.Toki pienemmät toimenpiteet uskaltaisin minäkin esim.Budapestissa teettää. Nyt on kolme viikkoa operaatiosta,muodot paljastuvat pikkuhiljaa turvotuksen alta.Kyllä todella kannatti kipristellä muutama vko.Olen ajatellut myös rintojen kohotusta,jonka voisin teettää ulkomailla,kuten sinä, mutta minulla on ollut nukutusten kanssa ongelmia.Hiukan pelottaa sen suhteen lähteä.....


      • Budapestiin
        uudet muodot kirjoitti:

        Hei
        Olin Hilkka P:n vastaanotolla ja sain todella hienoa, välittävää palvelua.Hän on ammattitaitoinen ja naisena ymmärtää juuri naisten kauneusongelmia.Minulle tehtiin vartalon rasvaimu l. kaikki möhkyrät lähti kyljistä, vatsasta,lantiolta ja alaselästä.Sain vartaloni takaisin.En missään tapauksessa olisi uskaltanut näin suurta opoeraatiota muualla teettää. Pelkästään jälki-kivut ja mahdolliset ongelmat olisi pakko hoidattaa kuitenkin Suomessa.Toki pienemmät toimenpiteet uskaltaisin minäkin esim.Budapestissa teettää. Nyt on kolme viikkoa operaatiosta,muodot paljastuvat pikkuhiljaa turvotuksen alta.Kyllä todella kannatti kipristellä muutama vko.Olen ajatellut myös rintojen kohotusta,jonka voisin teettää ulkomailla,kuten sinä, mutta minulla on ollut nukutusten kanssa ongelmia.Hiukan pelottaa sen suhteen lähteä.....

        Hei,
        Hienoa, jos sinä olet saanut hyvää palvelua Suomessa. Minulla on varmaan vain sitten ollut huonoa tuuria lääkäreiden suhteen? Minulle ei ole tehty rintojen kohotusta missään, minulla oli vain yläluomileikkaus.


    • :::????:::

      Kävin paikkakuntani mehiläisessä n. vuosi sitten leikkauttamassa yläluomet, tulos kohtalaisen hyvä, luomet ei enää roiku, mutta en tiedä, ehkä olisi kui. pitänyt ottaa otsankohotus, joka useimmilla nostaa myös yläluomet...Nyt otsa alkaa ainakin silmän "ulkonurkkien" kohdalta roikkua.
      Tuosta otsakohotus toimenpiteestä ei kirurgi kylläkään mitään puhunut, mutta eräälle tuttavalleni tuollainen tehtiin, ja aika hyvin auttoi myöskin yläluomiin, jotka hänellä roikkui tosi pahasti.

      Kirurgi joka leikkasi oli kiireinen ja valitti koko ajan. Minulla kuulemma myös verenvuototauti, josta syytteli minua, en ollut tuollaista tiennytkään itselläni olevan, koska ei mitkään haavat ole koskaan normaalia enemmän vuotaneet...Myös väitti minun syöneen Omega 3 vitamiineja, jota en ole koskaan tehnyt.(Näissähän tauko kaksi viikkoa ennen leikkausta)Leikkaushaava vuoti runsaasti koko toimenpiteen ajan. Koin kirurgin käytöksen epämiellyttävänä ja loukkaavanakin, ja sanomattakin on selvää etten hänen vastaanotolleen enää menisi.

      • Lääkkeet muistettava

        Kun Salmi leikkasi yläluomeni hän sanoi että paras tulos saataisiin kun kulmia nostettaisiin otsaa kiristämällä. Mutta minulla ei ole ollut siihen varaa koska maksaa jo useamman tonnin.

        Verenvuotoa lisää myös aspiriinipohjaiset lääkkeet ja E-vitamiinia sisältävät tuotteet. Nekin on lopetettava vähintään viikkoa ennen leikkausta.


      • Budapestiin

        Se on totta, että otsankohotusta pidetään uutena yläluomileikkauksena, näin olen lukenut kun olen surffanut netissä. Mutta jos yläluomet ovat pahasti lurpallaan, niin se ei kyllä riitä hyvään lopputulokseen. Minulta muuten nostettiin tuon yläluomileikkauksen yhteydessä toinen kulmakarva "Serdev liftillä" (netissä on tietoa) oikealle paikalleen. Minulla oli noin 4 vuotta sitten kolmoishermosärky ja siinä yhteydessä oikea kulmakarva sekä yläluomi valahtivat, niin että se selvästi näkyi ja häiritsi minua. Tuon kulmakarvan liftauksen hinta oli 400 euroa. Eli yhteensä (yläluomet 800) tuli maksamaan 1.200 euroa.


    • luonnollinen mummu

      Mielestäni silmäluomien leikkaukset olisi tarpeen tehdä silloinkuin ne haittaavat jo näkemistä. Olen 56 vuotias enkä ole koskaan hiuksianikaan värjyyttänyt. Ihmiseltä häviää mielestäni oma persoonansa jos hyvin aletaan "muokkailemaan". Onhan näitä julkkiksia jo tarpeeksi nähty mitä ns.kauneusleikkaukset saavat ihmisen muuttumaan aivan erinäköiseksi. Eiköhän me täällä vältetä aivan Luojan luomana. Tämä on minun mielipiteeni kauneusleikkauksiin.

      • omavalintaista

        Mitäs mummo, jos ihminen haluaa näyttää siltä samalta persoonalta joka hän oli 20v sitten ja josta hän pitää ja joka on hänen minäkuvansa...ja nyt peilistä katsoo itselle vieras, väsyneen näköinen ihminen..

        Mikäli tunnet olosi hyväksi omalla muokkailemattomuudellasi, niin oikein hyvä.Pitää kuitenkin aina muistaa kun aletaan puhua Luojasta että samaan hengenvetoon sopii myös termi "suvaitsevainen" .


      • Nuorekas mummi

        Luonnolliselle mummolle tiedoksi että jos silmäluomet haittaavat näkemistä, ne leikataan julkisella puolella muutaman kympin sairaalamaksulla. Minulla yläluomet oli siinä rajalla olisiko ne leikattu julkisella puolella ja ne olivat olleet minulla roikkuvat jo nuoruudestani saakka. Vanhemmiten roikkuminen oli pahentunut joten halusin hoitaa ne edes samaan jamaan kuin oli ollut nuorena. Kun minulla oli pankkitilillä tuo vajaa tonni, käytin sen ja vapautin jollekin muulle sairaalapaikan.

        Minä olen kyllä värjännyt tukkaani ja joskus permanentannutkin. Kasvojanikin rasvailen ryppyvoiteella jatkuvasti ja joskus käynyt ihan kosmetologillakin. En ole kuitenkaan muuttunut aivan toisennäköiseksi, olen oma itseni. Sen kyllä itsestä huolehtiminen on tehnyt että minut arvioidaan 10-15 vuotta nuoremmaksi ja siitä olen tyytyväinen.

        Kyllähän niitä "Luojan luomia" isompiakin syntymävikoja korjataan, jopa pieniltä lapsilta, joten ei tuolla raamatullisella perustelulla ole vaikutusta.


      • luonnollinen mummo
        Nuorekas mummi kirjoitti:

        Luonnolliselle mummolle tiedoksi että jos silmäluomet haittaavat näkemistä, ne leikataan julkisella puolella muutaman kympin sairaalamaksulla. Minulla yläluomet oli siinä rajalla olisiko ne leikattu julkisella puolella ja ne olivat olleet minulla roikkuvat jo nuoruudestani saakka. Vanhemmiten roikkuminen oli pahentunut joten halusin hoitaa ne edes samaan jamaan kuin oli ollut nuorena. Kun minulla oli pankkitilillä tuo vajaa tonni, käytin sen ja vapautin jollekin muulle sairaalapaikan.

        Minä olen kyllä värjännyt tukkaani ja joskus permanentannutkin. Kasvojanikin rasvailen ryppyvoiteella jatkuvasti ja joskus käynyt ihan kosmetologillakin. En ole kuitenkaan muuttunut aivan toisennäköiseksi, olen oma itseni. Sen kyllä itsestä huolehtiminen on tehnyt että minut arvioidaan 10-15 vuotta nuoremmaksi ja siitä olen tyytyväinen.

        Kyllähän niitä "Luojan luomia" isompiakin syntymävikoja korjataan, jopa pieniltä lapsilta, joten ei tuolla raamatullisella perustelulla ole vaikutusta.

        En ole ikäistäni vanhemman näköinen (ainakaan mielestäni) vaikka vain viileällä vedellä "huuhtelen" kasvojani. Nuorempana meikkasin toki itseäni, mutta näin vanhempana olen vasta hyväksynyt itseni luonnollisen kauniina. On kai itsetunto kasvanut vuosien kertyessä.


      • 18

        Jotkut pärjää hyvinkin omilla avuillaan hautaan saakka, mutta kun yksilölliset erot on suuria varsinkin naamataulun venymisessä, joten mitä sitä turhaa kärsimään, jos sille jotain voi tehdä ilman suurempia uhrauksia. Kun ei tässä olla tasa-arvoisia muutenkaan, jotkut vain on luonnostaan rumempia, niin miksei sitä sitten saisi kohentaa.


      • luomutuote+++
        omavalintaista kirjoitti:

        Mitäs mummo, jos ihminen haluaa näyttää siltä samalta persoonalta joka hän oli 20v sitten ja josta hän pitää ja joka on hänen minäkuvansa...ja nyt peilistä katsoo itselle vieras, väsyneen näköinen ihminen..

        Mikäli tunnet olosi hyväksi omalla muokkailemattomuudellasi, niin oikein hyvä.Pitää kuitenkin aina muistaa kun aletaan puhua Luojasta että samaan hengenvetoon sopii myös termi "suvaitsevainen" .

        ", jos ihminen haluaa näyttää siltä samalta persoonalta joka hän oli 20v sitten ja j"


        hahhaaahhaaaa, kuka haluaa näyttää 6-kymppisenä 2-kymppiseltä


        , johan sille nauraa variksetkin.


      • Tarpeen mukaan
        luomutuote+++ kirjoitti:

        ", jos ihminen haluaa näyttää siltä samalta persoonalta joka hän oli 20v sitten ja j"


        hahhaaahhaaaa, kuka haluaa näyttää 6-kymppisenä 2-kymppiseltä


        , johan sille nauraa variksetkin.

        Eiköhän tuossa ole enemmänkin tavoitteena näyttää kuuskymppisenä kuuskymppiseltä eikä kasikymppiseltä. Ainakin minulta yläluomileikkauksen yhteydessä poistettiin melkoinen rasvamakkara yläluomesta joka muutti silmät taas normaalin näköiseksi.


      • todella leikkaus uus

        Olin näissä luomiasioissa ainakin 3:sti korjailtavana joskus -90 luvulla.
        - nyt täytyy muistuttaa siitä, että mahdollinen painon muutos ja jos painonne muuttuu vaikkapa - 50 kg 10 - 15 vuoden aikana, saattaa ulkonäkö tulla esille ja näkyviin aivan erillaisena kuin oli tarkoitettu.

        Täytyy myöntää se, että aivan uusi korjausleikkaus on aivan paikallaan hyvin monella.


    • luonnollinen mummu

      Arvasin, että mielipiteiseeni tulee kommentteja. Meitä on niin moneen junaan lähtijöitä ja asemallekin jääjiä paljon. Hyvää syksyn jatkoa kaikille toivoo luonnollinen mummu.

      • Budapestiin

        Hyvää syksyn jatkoa sinnekin :) Ei kannata katsoa näitä julkkisten operaatioita lainkaan, niistä suurin osa on mennyt överiksi ja kiristelty ja pistelty aivan liikaa, jolloin koko ihminen muuttuu toisennäköiseksi (esimerkkinä vaikkapa eräs tunnettu näyttelijä tai iskelmälaulaja) eli yleensä ruman ja luonnottoman näköiseksi kuminaamaksi. Onnistunut kasvo-operaatio on sellainen, että sitä ei juuri ulkopuoliset edes huomaa, kasvot ovat vain nuorekkaamman ja ilme freessimmän näköinen, ei niitä juonteita, ilmeitä ja elettyä elämää pidä missään nimessä mennä kokonaan poistamaan. Ikä saa näkyä, mutta kauniilla javalla, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Plastiikkakirurgia parhaimmillaan ja kauneimmillaan on kuin taidetta, joka vaatii kirurgilta todella suurta ammattitaitoa.


      • kohennettu mummo
        Budapestiin kirjoitti:

        Hyvää syksyn jatkoa sinnekin :) Ei kannata katsoa näitä julkkisten operaatioita lainkaan, niistä suurin osa on mennyt överiksi ja kiristelty ja pistelty aivan liikaa, jolloin koko ihminen muuttuu toisennäköiseksi (esimerkkinä vaikkapa eräs tunnettu näyttelijä tai iskelmälaulaja) eli yleensä ruman ja luonnottoman näköiseksi kuminaamaksi. Onnistunut kasvo-operaatio on sellainen, että sitä ei juuri ulkopuoliset edes huomaa, kasvot ovat vain nuorekkaamman ja ilme freessimmän näköinen, ei niitä juonteita, ilmeitä ja elettyä elämää pidä missään nimessä mennä kokonaan poistamaan. Ikä saa näkyä, mutta kauniilla javalla, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Plastiikkakirurgia parhaimmillaan ja kauneimmillaan on kuin taidetta, joka vaatii kirurgilta todella suurta ammattitaitoa.

        Budapestille

        Mikä on serdevlift?Tulin uteliaaksi.


      • Budapestiin
        kohennettu mummo kirjoitti:

        Budapestille

        Mikä on serdevlift?Tulin uteliaaksi.

        Hei! Serdev liftin tekniikkaa on tosi vaikea selostaa näin kirjoittamalla, parhaiten saat selville kun googletat "Serdev suture" tai Serdev lift", niin netissä on tietoa ja videoklippejä. Serdev lift on tunnetun bulgarialaisen plastikkakirurging Dr. Serdevin kehittämä menetelmä. Tässä esim. tietoa: http://www.drserdev.com/serdev_proc.html

        Noin yleisesti ottaen se on tällainen kasvojen (tai rinnat, pakarat) kohotusmenetelmä, jossa ei käytetä veistä, vaan erityisiä "ripustus"lankoja. Siis erityisillä langoilla kohotetaan kasvoja, joko vain tiettyjä alueita (esim. otsa, posket, kaula) tai sitten koko kasvot liftataan. Ensin oli markkinoilla Aptos lift eli väkälankakohotus (tänäpäivänä out), sitten tuli Silhouettte lift eli kartiolankakohotus, ja nyt on tämä Serdev lift, jonka sanotaan olevan kaikkein parhain ja ennenkaikkea kestävin näistä ns. arvettomista liftauksista. Vain huippukirurgit tekevät Serdevin menetelmällä, johon on erityiskoulutus/kurssi, joka kirurgin tulee suorittaa. Suomessa ei kait kukaan vielä tee tällä menetelmällä. Täällä tehdään käsittääkseni vain Aptos ja Silhouette liftiä, mutta muualla Euroopassa Serdev on jo yleisesti käytössä. Serdev lift on lisäksi vähemmän riskitön ja ei niin invasiivinen/dramaattinen kuin "puukolla" leikkely.


      • etukäteen ei arvaa
        Budapestiin kirjoitti:

        Hei! Serdev liftin tekniikkaa on tosi vaikea selostaa näin kirjoittamalla, parhaiten saat selville kun googletat "Serdev suture" tai Serdev lift", niin netissä on tietoa ja videoklippejä. Serdev lift on tunnetun bulgarialaisen plastikkakirurging Dr. Serdevin kehittämä menetelmä. Tässä esim. tietoa: http://www.drserdev.com/serdev_proc.html

        Noin yleisesti ottaen se on tällainen kasvojen (tai rinnat, pakarat) kohotusmenetelmä, jossa ei käytetä veistä, vaan erityisiä "ripustus"lankoja. Siis erityisillä langoilla kohotetaan kasvoja, joko vain tiettyjä alueita (esim. otsa, posket, kaula) tai sitten koko kasvot liftataan. Ensin oli markkinoilla Aptos lift eli väkälankakohotus (tänäpäivänä out), sitten tuli Silhouettte lift eli kartiolankakohotus, ja nyt on tämä Serdev lift, jonka sanotaan olevan kaikkein parhain ja ennenkaikkea kestävin näistä ns. arvettomista liftauksista. Vain huippukirurgit tekevät Serdevin menetelmällä, johon on erityiskoulutus/kurssi, joka kirurgin tulee suorittaa. Suomessa ei kait kukaan vielä tee tällä menetelmällä. Täällä tehdään käsittääkseni vain Aptos ja Silhouette liftiä, mutta muualla Euroopassa Serdev on jo yleisesti käytössä. Serdev lift on lisäksi vähemmän riskitön ja ei niin invasiivinen/dramaattinen kuin "puukolla" leikkely.

        Katsokaapa Kauniita ja rohkeita joskus, sen isoäiti Stephanien kasvoissa näkyy hymyillessä jännästi semmoiset sentin parin levyiset rypytysnauhat ylhäältä alas molemmissa poskissa. Niin ja Taylor ei pysty enää puhumaan kunnolla niiden turvonneiden huultensa vuoksi.


    • 19v.

      Äitini kävi leikkauttamassa yläluomista ylimääräistä ihoa ja rasvaa pois ilman mitään ongelmia. Oulussa kävi jossakin paikassa? Hän on 50-vuotias, ja nyt näyttää silmiensä puolesta ainakin 5 vuotta nuoremmalta, mutta muuten hänestä ei huomaisi ollenkan että leikauksessa on käyt. Luonllisen näköistä ja hyvää jälkeä luulisi täällä koto-Suomessa saavan.

      • lurppaluomi...

        itse leikkautin 2007 Kouvola/Terveystalo ja siellä Plastiikkakirurgi Rintamäki
        luomet roikkuivat silmien päällä ja silmän nurkissa isot rasvatyrät nyt vaikka on kulunut aikaa jo 4 vuotta niin luomet ovat edelleen todella hyvät
        maksoi silloin 1200€ ja joka centti oli sen arvoinen


    • ISOT ITKUT

      Harkitseppa vielä muutama vuosi. Itseltäni leikattiin sekä ylä, että alaluomet verenvuoto komplikaatioilla. Korjausavauksia x4. Siitä johtuen lopputulos paljon huonompi, kuin ennen leikkausta ja pahat arpikudospoimut tekevät peiliinkatsomisen traumaattiseksi.... En suosittele kenellekkään!!!!

      • Järkeä valintaan

        Epäilenpä että jouduit kokemattoman lääkärin leikattavaksi! Omat yläluomeni leikkasi pätevä plastiikkakirurgi jolla on paljon kokemusta. Radiotaajuusveitsellä leikkaaminen teki sen ettei verenvuotoa ollut, eikä tullut yhtään mustelmiakaan. Turvotusta kyllä syntyi, mutta siihen auttoi kylmähaude. Lopputulos on näin muutaman vuoden jälkeenkin vielä yhtä hieno kuin heti alussa, eikä ole tarvittu mitään korjauksia. Hintakin oli edullinen vaikka kävin yksityispuolella. Kannattaa siis valita pätevä lääkäri.


    • miehen mielipide

      Mies 40 , muutama vuosi sitten leikattu yläluomet radiotaajuusveitselle , lyhennys RF, viikon varasin toipumiseen. Alkuun turvotusta oli jonkin verran, mutta mustelmaa ei juurikaan. Ei ollut pelkästään ulkonäköjuttu (vaikka siinäkin positiivinen vaikutus), kevensi oloa ja vähensi päänsärkyä. Nyt katselee vastaavan ikäsi kavereita niin kyllä aika monella olis syytä mennä samaan projektiin.
      Hoitopaikkasuositus: läheltä, kokenut, ei halvin (ei kalleinkaan), uudet tekniikat käytössä /esim. RF).

    • Painajainen

      Kannattaa tosiaan käydä kokeneella plastiikkakirurgilla, joka käyttää uusia menetelmiä, hinta (kunhan ei ole kalleinta) on vuosien mittaan samantekevää jos leikkaus on onnistunut. Itse erehdyin menemään leikkauksiin erikoistuneelle silmälääkärille joka mainosti tehneensä paljon leikkauksia. Nyt tiedän kuka Etelä-Pohjanmaalla niitä epäonnistuneen näköisiä leikkauksia tekee. Hän kertoi kyllä että yleensä tarvitaan kaksi tai kolme leikkausta, mutta oletin että ajan mittaan.. Nyt joudun heti korjauttamaan epäonnistunutta lopputulosta, joka on kaikin puolin huonompi kuin ennen leikkausta: luomet roikkuu, kulmat roikkuu... Olen tekemässä potilasvahinkoilmoitusta, kuten leikannut lääkäri itse neuvoi. Lopputulos oli painajainen, jo toipuminen kesti koko kesän, en kehdannut juuri kuin tummat lasit päässä kulkea.

      • Anonyymi

        Kukahan tää on ollu, et tietäis välttää kyseistä kirurgia.


    • Iloinen ilme

      Olin keväällä suomalaisella lääkärillä leikkauttamassa, perinteinen veitsimenetelmä. Olin koko talven syönyt reilusti omegaa, ja verta taisi tulla aika rutkasti-eivät tietenkään sanoneet, mutta huomasin että tuppoja kului. Itsellä pääsi luomet tulehtumaan pahasti, kun varoin kastamasta haavoja. Niitä olisi pitänyt usein huuhdella lämpimällä vedellä. Tilanne pääsi tosi pahaksi, antibioottien ja varsinkin lämpimällä saippuavedellä huuhtelun ansiosta paranivat nopeasti.

      Suosittelen leikkausta! Piristää ilmettä.

      Nyt olen menossa alakasvojen kohotukseen, mutta minne? Ja mitä maksaa? Olisi hieno kuulla kokemuksia. En ulkomaille tietenkään...

      • Tiedän omani

        Eräät lääkkeet, e-vitamiini ja nuo omegat on lopetettava useaa viikkoa ennen leikkauksia verenvuotoriskin vuoksi. Kaikki lääkärit eivät älyä kertoa tästä potilaalle ennakkoon, se pitäisi tietää itse.


    • lulu5

      Kävin leikkauttamassa yläluomeni PlasticSurgeyssä n.7kk sitten,olin todella tyytyväinen tulokseen,luomet ovat todella hyvät ei minkäälaisia ongelmia,suotta jännitin :)henkilökunta ja lääkärit aivan huippuja palvelu oli todella hyvää.suosittelen

      • lulu56

        7 kk sitten ei ollut Plasticia olemassakaan! ? Missä olet oikeasti käynyt?


    • 36266

      Oletteko saaneet kelan korvauksen vai itse maksaneet? Minulla 30v. "roikkuu" yläluomet ja paljon koko ajan "avaan" silmiäni, ja päätä siis särkee. Mietin, että onkohan mahdollista saada kelan korvaus vaiko maksaako tämän leikin helposti itse.

      Kiitos kaikesta infosta!! :)

      Opiskelija nainen 30v.

      • 32633

        Niin siis tarkoitan, että kuinka helposti voi saada KELAn korvauksia, onko tietoa ja kokemusta? :) Vielä kiinnostaa, täytyykö luomien riippua #hirveästi", että KELAn avustukset saa, vai riittääkö selvä haitta ja "hämmästyneen" ilmeen jatkuvasti pitämisestä tuoma päänsärky. Paljonko leikkaus maksaa?


      • Joku vuosi sitten
        32633 kirjoitti:

        Niin siis tarkoitan, että kuinka helposti voi saada KELAn korvauksia, onko tietoa ja kokemusta? :) Vielä kiinnostaa, täytyykö luomien riippua #hirveästi", että KELAn avustukset saa, vai riittääkö selvä haitta ja "hämmästyneen" ilmeen jatkuvasti pitämisestä tuoma päänsärky. Paljonko leikkaus maksaa?

        Tuosta leikkauksesta ei saa periaatteessa mitään kelakorvausta eikä millään perusteilla. Itse sain jonkun euron kelakorvausta lääkärinpalkkion osuudesta, leikkauksesta ei mitään.

        Mutta jos yläluomet roikkuu niin pahasti että haittaa näkökenttää ja täyttää julkisen puolen kriteerit, pääsee julkiselle puolelle tavallisella sairaalamaksulla. Eli silloinkaan Kela ei maksa mitään korvauksia vaan itse maksetaan sairaalaan se muutaman kympin maksu ja asuinkunnan sairaanhoitopiiri maksaa loput.

        Julkisella puolella leikkaus tehdään ilmeisesti päiväkirurgisesti eli maksaa vähän alle satasen. Yksityispuolella hintahaitari on suuri. Kävin Sairaala KL:ssä ja silloin se maksoi 890 €, nyt ovat nostaneet hintaa.


    • uuuuuuuuuudfdsfssd

      Voi, kiitos vastauksesta! Olen kuullut huhupuhetta tuosta KELAn korvauksesta, jos roikkuvat.. eli olen ilmeisesti ollut aivan väärässä luulossa :) Kiitos vastauksestasi! :)

    • roikkuvat yläluomet

      Onko kenelläkään kokemusta kirurgeista Tiina Leivo tai Stephen Diez?

    • antsku2
    • Nimiä kehiin!

      Mitä hyödyttää sanoa, että "Kävin jossain paikassa X" kun kyse on joka tapauksessa lääkärin, eli YKSILÖN ammattitaidosta?? Miksi Suomessa ei kerrota nimiä: sekä huonoja että hyviä, esim. että Matti Virtanen on puoskari, älkää menkö sille tai Minna Matikainen oli tosi hyvä, voin suositella! Huonot saavat Suomessa tehdä sutta ja sekundaa ja pilata ihmisen ulkonäön ja terveyden, kun kukaan ei kehtaa luetella lääkäreiden nimiä, ei hyvässä eikä pahassa.

      • Ei voi

        Jos menet haukkumaan lääkäriä nimeltä mainiten eikä siinä ole perää (voi olla vain oma mielipide) voi joutua korvausvastuuseen. Yleensä nämä haukkuja ovat käyneet jo rähisemässä lääkärille ja lääkäri tunnistaa tapauksen. Seuraavaksi ovella kolkuttelee haastemies.


      • 3+9
        Ei voi kirjoitti:

        Jos menet haukkumaan lääkäriä nimeltä mainiten eikä siinä ole perää (voi olla vain oma mielipide) voi joutua korvausvastuuseen. Yleensä nämä haukkuja ovat käyneet jo rähisemässä lääkärille ja lääkäri tunnistaa tapauksen. Seuraavaksi ovella kolkuttelee haastemies.

        Kannattaahan sitä käräjille lähteä, jos lääkäri on oikeasti saanut tuhoa aikaiseksi. Kyllä faktat pitää voida sanoa julkisesti.


      • Tulkintaa
        3+9 kirjoitti:

        Kannattaahan sitä käräjille lähteä, jos lääkäri on oikeasti saanut tuhoa aikaiseksi. Kyllä faktat pitää voida sanoa julkisesti.

        Jos lääkäri on todellakin saanut tuhoa aikaiseksi, hän kyllä pyrkii korjaamaan asian ennen kuin lähtee rosikseen. Mutta kun nuo "tuhot" on monasti vain asiakkaan mielipiteitä, tulos ei ollut aivan sellainen mitä haaveiltiin mutta virhettä ei ole tehty.


      • Anonyymi
        Ei voi kirjoitti:

        Jos menet haukkumaan lääkäriä nimeltä mainiten eikä siinä ole perää (voi olla vain oma mielipide) voi joutua korvausvastuuseen. Yleensä nämä haukkuja ovat käyneet jo rähisemässä lääkärille ja lääkäri tunnistaa tapauksen. Seuraavaksi ovella kolkuttelee haastemies.

        Suomessa on sananvapaus. Saat kertoa julkisesti mielipiteesi kirurgin toiminnasta sekä leikkaustuloksesta. Siinä ei ole mitään rikosta. Kirurgia saa arvostella aika rankastikin, ennen kuin mikään syytekynnys ylittyy. Ja työntulosta on täysi vapaus arvostella, se on faktaa. Kyllä faktat saa tuoda julki, ja mielipiteen saa sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on sananvapaus. Saat kertoa julkisesti mielipiteesi kirurgin toiminnasta sekä leikkaustuloksesta. Siinä ei ole mitään rikosta. Kirurgia saa arvostella aika rankastikin, ennen kuin mikään syytekynnys ylittyy. Ja työntulosta on täysi vapaus arvostella, se on faktaa. Kyllä faktat saa tuoda julki, ja mielipiteen saa sanoa.

        Juuri äskettäin otettiin kantaa sananvapauteen. Siihen vedoten ei voi sanoa aivan mitä vain, jossain tapauksissa ylittyy syytekynnys ja siitä seuraa rangaistus.

        Tälläkään palstalla ei voi kirjoittaa ihan mitä vaan. Laki vaatii ylläpitoa moderoimaan tekstejä, joskin täällä se tapahtuu jälkikäteen valtavan suuren viestimäärän takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri äskettäin otettiin kantaa sananvapauteen. Siihen vedoten ei voi sanoa aivan mitä vain, jossain tapauksissa ylittyy syytekynnys ja siitä seuraa rangaistus.

        Tälläkään palstalla ei voi kirjoittaa ihan mitä vaan. Laki vaatii ylläpitoa moderoimaan tekstejä, joskin täällä se tapahtuu jälkikäteen valtavan suuren viestimäärän takia.

        Ei toki siihen vedoten voikaan sanoa/kirjoittaa mitä vain, mutta kuten tuossa joku kirjoitti jo aiemmin, niin kirurgin toimintaa ja työtä/työnjälkeä on täysi oikeus arvostella. Jos menet henkilökohtaisuuksiin/henkilöön eli arvostelet kirurgia muuten kuin kirurgina, se on kunnianloukkaus. Jos esim nimittelet sopimattomasti tai viittaat esim seksuaalisuuteen tms henkilökohtaiseen elämään. Lueppa lakikohta kunnianloukkauksesta. Siinä kerrotaan selkeästi, että mm elinkeinoelämää sekä julkista virkaa koskevaa arvostelua ei pidetä kunnianloukkauksena. Kirurgin toiminta on julkista sekä elinkeinoelämää, työntulos on myös julkista. Näinpä kirurgin/lääkärin on vain nieltävä arvostelut. Liian herkkähipiäisenä ei kannata tuolle uralle suunnata, jos ei arvostelua kestä.


    • ptoosi

      En jaksa lukea muiden kommentteja. Minun luomeni leikkasi Outi Hautalahti Tampereen Mehiläisessä ja lopputulos on täydellinen. Outi on erittäin ammattitaitoinen ja mukava! Konsultaatiokäynnistä jäi varma olo ja Outila ei ollut kiire minnekään vaan kaikki asiat käytiin yhdessä läpi, mitä halutaan ja mitä kannattaa tehdä. Minulla oli raskaat yläluomet sekä toisen puolen ptoosi - mutta eipä enää :) Hänen nettisivuillaan on hinnasto näkyvissä. Itse sain ptoosin korjauksen osalta pienen KELA-korvauksen, joka oli muistaakseni 10%.

      • Ohi on

        Yläluomet leikattiin vajaa kuukausi sitten. Arpien hoitoon suositellaan silikonigeeliä. Olen käyttänyt sitäkin, mutta yöksi laittanut arganöljyä. Se pehmentää arpia melkeinpä enemmän kuin silikonigeeli. Leikkausta ei kannata pelätä. Helppo toimenpide, jonka jälkeen kannattaa varata pari viikkoa lomaa. Työpaikalla kerroin kaikille. Mitäpä noin tavallista toimenpidettä salaamaan.


    • Muuttopoispohjoisesta

      Olen 51 -vuotias mies ja yläluomeni leikattiin KL -Klinikalla Jyväskylässä/Asko Salmi viime viikon perjantaina. Luonnollisesti toimenpide jännitti etukäteen mutta, koska toimin myyntitehtävissä, katsoin, että luonnollisen terveellä ulkonäöllä on merkitystä myyntityössä. Varasin ajan ja menin leikkaukseen. Kokemus oli hieno. Sairaanhoitaja valmisteli kaiken leikkausta varten (piti kädestä toimenpiteen aikanakin.. ok, kuulostaa hassulta mutta rauhoitti..:). Ennen tätä keskusteltiin Askon kanssa toimenpiteeseen liittyvistä asioista, katsottiin kuvia aiemmista leikkauksista, tuloksista, jne.

      Leikkaus meni todella hienosti. Näki, kuinka Askolla oli todella ammattimaisen rento mutta vakaa ote. Leikkauksen jälkeen takaisin junalla pohjoisen tuppukylään, jossa kylläkin aluesairaala mutta kuitenkin. Leikkausarvet paranivat todella nopeasti ja, omaa tyhmyyttäni ja KL -klinikan ohjeista huolimatta, otatin neuleet pois terveyskeskuksessa muutamaa päivää ennen ohjeistusta (tärkeän myyntineuvottelun vuoksi..), koska mitään turvotusta, mustelmia tai kipua ei ollut.

      No, neuvottelun jälkeen menin takaisin kotiin ja pyyhkäsin kädellä kumpaakin silmäkulmaa, kun hieman kutitti. Koska neuleet poistettiin ennen KL -klinikan antamien ohjeiden mukaan, niin kumpikin silmäkulma aukesi. Pieni paniikki, verta vuosi ja leikkauskohta auki, kuin olisi neljä silmää..

      Menin välittömästi paikalliseen keskussairaalaan. Kuten se nykyään on lääkäripulan vuoksi ulkomaalainen, suomea puhumaton lääkäri käsiään etelän ihmisten tavoin viuhkoi (anteeksi vertaus) ja valtavalla energialla kertoi, että kyseessä on vakava tapaus ja vaati välitöntä uudelleenompelua.

      Hieman, tietenkin, hädissäni lähetin sähköpostin KL -klinikalle. Ajattelin, että tämä on oma vika. Miksi menin poistattamaan ompeleet ennen suositusta. Kello oli yli 10 illalla. Ja arvatkaapas, puoli tuntia siitä, KL -klinikan sairaanhoitaja soitti minulle, rauhoitteli ja kertoi, miten toimia. Toimin ohjeiden mukaisesti ja menin kotiin. Kaksi päivää siitä luomien iho on nyt kiinni todella hienosti ja näyttää hyvältä. Vaimoni kanssa olemme miettineet, että mitä, jos olisimme toimineet ulkomaalaisen lääkärin ohjeiden mukaisesti... Kysymme vaan.. (kaikki kunnia ulkomaalaisia lääkäreitä kohtaan mutta olisi ehkä suotavaa, että, jos Suomessa lääkärinä toimii, niin ainakin suomen kieltä osaa..).

      Tämä ei todellakaan ole mikään KL -klinikan mainos vaan ihan oikean aisakkaan oma kannanotto. Jos jossain yläluomileikkauksen teette, niin KL -Klinikka ja Asko Salmi.

      Kiitos KL -Klinikka!

      • sannusssk

        Asko päässyt joululomalla kirjoitteleman itse tänne mainostekstiä? Itse en saanut vuorokauteen mitään vastausta tekstariin (sitä ennen koetin soittaa) tulehdustapauksessa ja kyse oli klinikan päivystävästä puhelimesta. Lisäksi leikkauksessani tapahtui emämunaus, jonka Asko sitten suostui onneksi korjaamaan. Tulos on kaikkea muuta kuin odotin, mutta tällä mennään. Ei kiitos enää plastiikkakirurgiaa minulle.


      • hienoapalveluajosnäinon

        MItä neuvoja sait jotta aukinaiset haavat umpeutui ilman ompelua? ihan mielenkiinnosta kyselen.


    • Vahinkojasattuu

      Jokaisen leikkaukseen liittyy riski. Kaikilla Suomessa toimivilla lääkäreillä on lakisääteinen potilasvahinkovakuutus. Tätä turvaa ei ole, jos leikkauttaa ulkomailla. Turvallisempaa tehdä Suomessa!

      • Kannattaa_olla_tarkka

        Potilasvahinkovakuutus on yleensä firman tai ammattiyhdistyksen nimissä. Vain yksityispraktiikkaa harrastavan lääkärin pitää ottaa henkilökohtainen potilasvakuutus.
        Korvaukset ovat lähinnä vahingonkorvauksia jos lääkäri on toiminut vastoin hyvää hoitotapaa. Tarkempia tietoja löytyy linkistä http://www.pvk.fi/fi/korvauksen-hakijalle/mita-korvataan/
        Jos leikkaustulos ei miellytä, siihen ei saa korvausta. Yleensä asiallinen lääkäri korjaa virheensä niin kotimaassa kuin ulkomaillakin, kuten tuossa ylempänä todettiinkin AS:n toimineen.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe