Kukkura-kauppa -80-luvulla

Entinen turkulainen

Moi,
asuin Turussa 1980-luvulla ja kävin monesti Hämeenkadun Kukkura-kaupassa. Kuka muistaa tämän kaupan? Oliko se vielä olemassa vuonna 1989, ja moneenko se oli auki iltaisin ja lauantaisin? Tarvisin tietoja erästä työtä varten.

14

8746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex hämeenkatulainen

      Kaupan nykyinen nimi on K-extra Puhakka, otas yhteyttä sinne... Nykyisen kauppiaan isä saattaisi muistaa koska on noihin aikoihin itse kauppiaana ollut.

    • -kukkuraetu-

      Vanha keskustelu mutta kerrompa kuitenkin.
      Työpaikkani lähella oli Kukkurakauppa josta merkkejä tyrkytettiin joka ostoksesta. Nehän vastasivat nykyisiä bonuskortteja. Merkit olivat postimerkin kokoisia liimattavia läpyköitä joita piti liimata johonkin vihkoon ja kun vihko oli täysi niin sai jonkun halvan tavaran tai edun.
      Kaupassa oli hirmukaunis kassaneito enkä hennonnut olla merkkejä ottamatta. Niitä kerääntyi lompsaan iso tukku.
      Sitten menin käymään Tallinnassa. Viru Hotellin aulabaarin tiskillä tapasin kauniin ja miellyttävän virottaren joka sai poikamiehen ajatukset hyrräämään.
      Juteltiin niitä ja näitä. Hän hyseli mitä teen työkseni Ja kun kuuli että olen töissä tavaratalossa hän kysyi että onko myyjän palkka hyvä.
      Silloin jostai taivaalta löi salamana jutunjuuri ja keroin etä myyjät tienaavat huonosti mutta joka tilissä saa bonusmerkkejä. Näytin yhtä kukkuramerkkiä ja sanoin että sillä saa alennusta 50 %. Yhdellä merkillä saa ostaa 100 mk arvosta josta alennus. Sanoin että merkkejä saa antaa vain työkavereille trai lähisukulaisille mutta niistä ei saa kertoa kenellekään ettei kateus iskisi.
      Keksin ehdotta neidolle että jos hän antaa minulle pillua niin annan hänelle 10 merkkiä. Neito vaikutti kiinnostuneelta. Nappasi kuitenkin esittelemäni merkin näpeihinsä ja kipitti respaan. Näin että siellä keskusteltiin ja vilkuiltiin minua kiinnostuneena. Arvelin että näinköhän tässä saan kaksi naista yhdellä iskulla, onneksi merkkejä on reilusti.
      Sitten se neito kipitti merkin kanssa takaisin. Läsäytti minua kämmenellä korvalle, tökkäsi merkin tiskille sa sanoi; liimaa se merkki perseeseesi.
      Yritin kumminkin.....

    • Kaverit kertoivat

      Kukkuramerkit kelpasivat Neuvostoliiton postille postimerkkeinä eli kortit tuli perille kun liimasi kukkuramerkin kulmaan, muuta ei tarvittu.

    • josaldinho5783

      EIKS TOI KUKKURA OLLU AIKA MAANLAJUNEN

    • Kukkurakaupalla

      Kukkurakauppa Oy, Y-tunnus: 0110339-4 , on muuten yhtiönä yhä olemassa eli se voi vaikka jonain päivänä olla taas ilonamme :)
      Joo, ja tais olla valtakunnallinen ketju.

    • mika 70.000

      Itäisen-pitkänkadun ja Betaniankadun kulmassa oli myös yks Kukkura-kauppa. 70-luvun loppupuolella muistan kun sain sen vihkosen pappalta ja liimailin sen täyteen niitä merkkejä. Täyden vihon arvo oli muistaakseni kaupassa 10 markkaa.

    • Muistoissa eläjä

      Entä muistatteko vielä Ruokamarkkinat? :) Eikö yksi ollut ainakin Kalevantiellä. Olen ollut niin pieni, että muistot on aika hataria - niitä on varmaan ollut aika paljonkin, mitä nyt äsken Wikipediasta uteliaisuuttani ketjun historiaa vilkaisin.

    • Abolainen(se oikea)

      Eikös myös Betaniankadun ja Itäisen PItkänkadun/Stålarminkadu kulmassa ollut Kukkura?

      • Pikkukundi 70-l:lla

        Siinä oli Tuote-Valinta. Voi olla, että se muuttui myöhemmin Kukkuraksi.

        Ja tuolle vielä pykälän verran edellisemmälle: en muista tuollaista kuin Ruokamarkkinat, mutta muistan Ruokavaraston, joka kansan suussa usein vääntyi Ruokavirastoksi. Tarkoittenetkohan sitä?


      • Muistoissa eläjä
        Pikkukundi 70-l:lla kirjoitti:

        Siinä oli Tuote-Valinta. Voi olla, että se muuttui myöhemmin Kukkuraksi.

        Ja tuolle vielä pykälän verran edellisemmälle: en muista tuollaista kuin Ruokamarkkinat, mutta muistan Ruokavaraston, joka kansan suussa usein vääntyi Ruokavirastoksi. Tarkoittenetkohan sitä?

        Kyllä ne myymälät oli ihan Ruokamarkkinat-nimellä. Tuolta löytyy lisätietoa:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ruokamarkkinat

        Ruokavarastot nyt on ihan eilistä vielä verrattuna Ruokamarkkinoihin. :)


      • googlella

    • 1980 lukua

      Maariankadun ja Brahenkadun kulman valopihassa Brahenkadun puolella taisi olla Kukkura. Toinen oli Eerikinkatu 2.

    • Anonyymi

      mulla on vielä Kukkuran kassi. T: mummi

      • Anonyymi

        Portsassa oli myöskin, Puutarhakadulla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1418
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1165
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1164
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe