Vuokrahevonen

?

Onko mahdollista vuokrata hevonen viikoksi, tai pariksi? Mitä tarvitsee hankkia, jos laittaa pollen lähitallille, jossa on täysihoito, johon sisältyy nää perusrehut, tarhaus ja karsinan siivous. Mikä rotu olisi paras ensimmäiselle hevoselle? Pituutta löytyy n. 160cm ja painan 40-50kg.

14

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nomuttakun...

      no ei kyllä oikeen oo mahdollista kun on TODELLA srtessaavaa hevoselle 'muuttaa' vaan jonnekin viikoksi. miksi edes haluaisit vaan niin lyhyeksi aika? eiko "lähitallillasi" ole esim hoitoheppoja?

      • mimmiponi

        Ei ollutkaan meillä sitä viikkoa paria mielessä kuukausi kaks ois se ehkä:D


    • Enusko

      En ole ikinä kuullut, että hevosia vuokrattaisiin pariksi viikoksi, saatikka yhdeksi. Hevosia vuokrataan yleensä omalla tallillaa, pidemmällä sopimuksella. Voidaan tehdä sopimus, jolloin käyt ratsastamassa hevosta 1-4x viikossa ja maksat näistä päivistä vuokraa. Tämä on tyypillinen käsitys vuokrauksesta.

      Ylläpito kuulostaa enemmän siltä mitä haet. Hevonen luovutetaan käyttöösi ylläpitokuluja vastaan (hevosen tallivuokra, ruuat, mahdolliset sairaskulut yms.), mutta yleensä vähintään pariksi kuukaudeksi. Juurikin tuon takia, että hevoselle on todella stressaavaa muuttaa hetkeksi jonnekkin, kuten yllä oleva kirjoittaja kirjoitti.

      Myös leasing hevosia on mahdollista löytää, joilla sama perjaate kuin ylläpitohevosissa, mutta maksat omistajalle vuokraa hevosesta.

    • ?

      No se viikon vuokraus on oikeastaan vanhempien päätös, mut voisihan sitä vaikka pariksi kuukaudeksi vuokrata ylläpitoon. JA mulla on hoitoheppa lähitallilla ja nyt saisin sitten 'hetkeksi' oman hevosen, kun kokemustakin on kertynyt. Mun pitäisi varmaan kesäksi vuokrata pariksi kuukaudeksi, kun sillon sitä aikaa on paljon ja muutenkin ei oo suunnitteilla mitään matkoja tai mitään ja kyyditkin onnistuu paremmin.

    • Winnyy

      Tuolla vuokrauksella tarkoitat varmaankin ylläpitoa, sillä vuokraus tarkoittaa, että hevonen pysyy siellä tallilla missä asustaa ja siellä käyt hoitamassa sitä jne. Mutta suosittelisin ainakin, jos ylläpitoheppaa siis etsit, niin jotakin kilttiä ja rauhallista hevosta ja rotuna suosittelisin newforestia. Olen itsekkin etsiskelemässä ylläpitohevosta, ja oma hoitohevonen minulla on, mutta ensin vuokraan varmaankin jonkun ponin, ennen sitä ylläpitohevosta :)

    • järjetön

      rodulla ei ole niinkään väliä, kunhan joku sinun tasoisesi hevonen on kyseessä :--)

    • Winnyy

      Niiniii :):)

    • Hevoshul

      Tuo olisi todella stressaavaa hevoselle.Kukaan ei haluaisi anta ahevoselleen tuollaista kokomusta.Todella loukkaavaa ja lapsellista.Hevonen vuokratana pariksi vuodeksi niin kauaksi aikaan että ostat oman hevosen.

      • just_1

        No ei kyllä aina vuokrata!Tallilla missä minulla on hoitoponeja sen omistaja vuokrasi hevosensa talveksi noin pariksi kuukaudeksi.Kyllä hevosia vuokrataan ihan muutamaksi kuukaudeksi.


    • tansku12233

      Miten löydän jonkun sopivan ja hlvan vuokrahepan/ponin?

      • ella

        Lähitalleilta vaan kyselemään.


    • ....

      Sahalan kartano vuokraa 1-2:ksi viikoksi islanninhevosia!

    • Heppa kolm viikoksi?

      Olisiko mahdollista saada noin kolmeksi viikoksi poni/hevonen kotitallille vuokraan ens kesänä? Säkä sais olla noin 140-160cm voi olla kyllä isompikin jos löytyy;) Luonteeltaan saisi olla rauhallinen ja reipas.Ei mielellään oria! Vastatkaa sähköpostiin nimellä [email protected] jos kyseenlaista hepoa löytyy!:)

      • Heppa kolm viikoksi?

        Korjaus:ylläpitoon kotitallille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe