Suzuki pv Viritys

Nörtti joka ei osaa

miten saisin pv:een menemään noin 60km/h ja ottaisi vielä tehopiikin eikä huutaisi 4 vaihteella? ku oon yrittäny 50cc läppis power , välit (14-35) ja luhao mutta menee 68 GPS ja huutaaa 4 vaihteella :( auttakaaa!

59

4132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pv=poistovalmiste

      osta honda cr 125,voimaa löytyy 31.5kw ja se ku ottaa tehopiikin nii tuntuu käsissä pikkase mukavammalta ku joku ihme apinapyörän päällä istuminen.

      • dissaaja

        JEE HONDA JEE! ei näin ... ja miks 125 ? miks ei 250 kotari vaikka :p


      • pv=poistovalmiste
        dissaaja kirjoitti:

        JEE HONDA JEE! ei näin ... ja miks 125 ? miks ei 250 kotari vaikka :p

        sen takia kun siinä mun hondassa on saman verran voimaa ku 250 ktm gs pärrässä... että siitä jos lähetään..sori,siinä kotarissa on ehkä noin 48 heppaa kuristamattomana ja mun hondassa yli 40 heppaa ja kuutioita puolet vähemmä. sen takia. honda on kevyempi kun taas ktm gs 250 on kuin traktori. kokemusta on vitun pennut.. kuolkaa niitte mopojenne kanssa pois hengittää pitäs mut ei pysty ku aina joku nilkki tirisee jollai pv=poistovalmisteella nurkan takaa.


      • fg644fg
        pv=poistovalmiste kirjoitti:

        sen takia kun siinä mun hondassa on saman verran voimaa ku 250 ktm gs pärrässä... että siitä jos lähetään..sori,siinä kotarissa on ehkä noin 48 heppaa kuristamattomana ja mun hondassa yli 40 heppaa ja kuutioita puolet vähemmä. sen takia. honda on kevyempi kun taas ktm gs 250 on kuin traktori. kokemusta on vitun pennut.. kuolkaa niitte mopojenne kanssa pois hengittää pitäs mut ei pysty ku aina joku nilkki tirisee jollai pv=poistovalmisteella nurkan takaa.

        Sen 43hp voit tunkea perseeseesi, mitä juuri valehtelit edellä. 125cc kisapiikeissä on 32-40hp, josta renkaalle jää enään 26-32hp.
        Enemmän kuutioita sama teho = ENEMMÄN VÄÄNTÖÄ ja PIDEMMÄT HUOLTOAJAT.
        Sun CR;ssä on kyllä varmasti kiva piikki, mutta siihen se jääkin. Kaikki teho on ylhäällä, mikä ei ole kovin käytännöllistä, eikä hyödyllistä. Katulaiskassa kurittomassa kevarissa on enemmän vääntöä, kuin tuossa sun paskassasi.

        Lähde rälläilemään sinne hiekkakasallesi täältä pätemästä, kun et mitään tiedä.


      • ulinamies
        fg644fg kirjoitti:

        Sen 43hp voit tunkea perseeseesi, mitä juuri valehtelit edellä. 125cc kisapiikeissä on 32-40hp, josta renkaalle jää enään 26-32hp.
        Enemmän kuutioita sama teho = ENEMMÄN VÄÄNTÖÄ ja PIDEMMÄT HUOLTOAJAT.
        Sun CR;ssä on kyllä varmasti kiva piikki, mutta siihen se jääkin. Kaikki teho on ylhäällä, mikä ei ole kovin käytännöllistä, eikä hyödyllistä. Katulaiskassa kurittomassa kevarissa on enemmän vääntöä, kuin tuossa sun paskassasi.

        Lähde rälläilemään sinne hiekkakasallesi täältä pätemästä, kun et mitään tiedä.

        TM Racing 125; tehoa koneelta vajaa 42 pollee, takarenkaalla 40.
        Ime mulkku paskaa!


      • teijän romut on paskoja.
        ulinamies kirjoitti:

        TM Racing 125; tehoa koneelta vajaa 42 pollee, takarenkaalla 40.
        Ime mulkku paskaa!

        Vitun homot saatana mun peussissa on kiinni saatana tappiin asti viritetty hajabusan kone. Saatana jättää kaikki teidän hökötykset kun tikku paskaan et repikää siitä ! Menee sen 350 km/h ylämäkeen 150 kilosen äijän alla ja 0-100 ei vanhene kun sen 1,5 sekuntia perkele!!


    • dsdsds

      ketää ei kiinnosta sun hondas

    • Janne78.

      "osta honda cr 125,voimaa löytyy 31.5kw ja se ku ottaa tehopiikin nii tuntuu käsissä pikkase mukavammalta ku joku ihme apinapyörän päällä istuminen. "


      Kukas apina se sellaisella ajelee? suljetulla alueellako? Jep, pysy siellä vaan hondinesi.

      Ja se PV virittäminen on laissa ankarasti kielletty, se saa kulkea korkeintaan sen 45 kilometriä tunnissa. Piste.
      Etkö kysy lainkaan lupaa vanhemmiltasi vai ovatko he samanlaisia kuten nämä kuusankosken pasoset ja virran timot joiden isit sallii mitä vaan? Noloa...

      • Gayboy4ever

        okei tota mul on lupa virittää ja miten se sua liikuttaa viritänkö? sie oot nolo :D


      • gaylord 4 ever
        Gayboy4ever kirjoitti:

        okei tota mul on lupa virittää ja miten se sua liikuttaa viritänkö? sie oot nolo :D

        lupa virittää mutta siinä vaiheessa ku poliisisetä tulee perimään moottoripyörän veromaksua ja muita rikesakkoja siitä ajelusta nii taitaa lupahakemukset mennä uusiks vanhemmilles.. ellei sitte tosissaa oo vanhemmat sellaset sulla että maksaa vaa hupina kaikki pois eikä välitä mistää mitää..


      • ogogogogoppv

        "Ja se PV virittäminen on laissa ankarasti kielletty, se saa kulkea korkeintaan sen 45 kilometriä tunnissa. Piste." Siinä vaan on se että PV menee vakionaki yli 50 km/h. Piste.


      • tter
        ogogogogoppv kirjoitti:

        "Ja se PV virittäminen on laissa ankarasti kielletty, se saa kulkea korkeintaan sen 45 kilometriä tunnissa. Piste." Siinä vaan on se että PV menee vakionaki yli 50 km/h. Piste.

        vittu ei kyl mene,miun vakio pv 43 gepsii


    • mees jo

      J78 vittu eiks sul oo mitää muuta elämää ku tääl haukkuu ja trollaa kaikkial, vittu painu sinne mistä tulit saatanan lapsi.

      • pelle ku on..

        ei tee susta yhtää kovempaa mitä oot. J78


    • J78.

      ruikuta lisää

    • qweqweqwewqeqweqweqw

      "Ei sulla ole mitään vitun lupaa virittää anonyymipaska, isäs on homo jos näin on luvannut ja otan osaa.
      Sä olet nolo, sorry vaan. Se joka luovuttaa viritetyn paskan pennulleen on vielä nolompi. siinä totuus, ota opiksi tai jätä ottamatta. "

      Jooh...Mistä alotan...

      Jos kaikkia lakeja mukisematta noudattaa, ja kaikesta ajattelee, ettei jotain voi tehdä, kosta "ei ole lupaa", on yhteiskunnan huora (vanha punk-sana, mutta yhä paikkaansa pitävä). Jos laki on paska, sitä rikotaan. Se on ainoa tapa vaikuttaa lakiin, ja avata päättäjien silmät.

      Ja kysyn, luuletko että kapinaikäistä mukulaa kiinnostaa jotkut lait? Niille on aivan turha yrittää valittaa mistään, ei ne siitä opiksi ota. Eikä ketjun aloittaja edes kysynyt, että onko järkeä virittää, vaan että miten saan moponi kulkemaan nopeutta X. Johonkin "onko järkeä virittää mopo kulkemaan nopeutta X"-topicciin voikin mennä puhumaan niistä virittämisen vaaroista ja vastaavista, mutta turha tänne on sitä tulla inttämään...Joten eiköhän tuon turhan inttämisen sijaan olisi viisaampaa vastata siihen kysymykseen, minkä ketjun aloittaja on laittanut?

      Aina sanotaan, että vastuu virittämisestä on vanhemmilla. Kuitenkin, rikosoikeudellinen vastuu alkaa 15 vuotiaana, joten sen jälkeen vastuu on sillä muksulla siitä virittämisestä, hänelle ne merkit tulee valtion paperiin eikä vanhemmille. Toinen juttu on, jos muksu ennen täytettyäään 15 virittää mopoaan, tällöin vastuu olisi vanhemmilla. Myös 15 vuotias osaa jo ajatella omilla aivoillaan, ja varmasti osaa ottaa pähkäilyissään huomioon sen, että jos jää kiinni...Maaseudulla kiinni jäämistä ei kannata niin paljoa ajatella mitä kaupungissa, koska yleensä maalla ei jää kiinni..

      Viimeiseen kommenttiisi liittyen: Kannattaa välillä kattoa, kuka sen ruikutuksen alunperin on alottanut. Jollet löydä aloittajaa, ota peili avuksi...

      Omasta mielestäni on erittäin noloa tulla internettiin valittamaan teineille, miten kuuluu elää, ja vielä noloutta lisää se, että ketjun aloittaja ei edes kysynyt sitä, mistä aloit inttämään...Epäilen vahvasti, että tässäkin taitaa olla tapahtunut niin, ettet itse saanut aikoinasi virittää, ja siksi nyt valitat täällä, ettei muutkaan saisi, tai ei muutkaan virittäisi...Se, jos joku on noloa...

      "lupa virittää mutta siinä vaiheessa ku poliisisetä tulee perimään moottoripyörän veromaksua ja muita rikesakkoja siitä ajelusta nii taitaa lupahakemukset mennä uusiks vanhemmilles.."

      Tietenkin kannattaa etukäteen sopia, miten homma hoidetaan, jos jää kiinni. Jos sovitte, että maksat itse kaikki maksut kesätyörahoilla, tai vastaavilla, en näe asiassa mitään epäselvää.

      Mutta nyt asiaan, kun olen saanut sanomiseni sanottua noihin J78 offtopic kitinöihin.


      Luhaota ei kannata laittaaa kiinni. Vakioputki on parempi, siinä on tasasempi vääntöalue, ja silti yhtä tehokas. Luhaolla toki saa sen tehopiikin, muttei sillä ole mitään tarkoitusta, jollei sitä tehoa siitä tosiaankaan tule enempää mitä tasasesti vääntävästä putkesta.

      VÄlityksillä taitaa olla ainoa tapa vaikuttaa nopeuteen, ellet sitten vakiosylinteristä olisi viilaamassa itsellesi pyttyä.

      • voi vittu

        niihä sä homo väität vitu kersa sanot vaa toiste isää homoks hani elämä tunge sormes munaan ja nuole vittu sitää niin että tyydyt vitu säälittävä paska mee hoitoo homo sähä sinne kuulut eiku mee kaappiin se sulle oikee paikka tuu ulos sielt koska haluut mut ei tartte tulla tänne noit sun homo vietejä lähetellä !!


    • J78.

      "Jos kaikkia lakeja mukisematta noudattaa, ja kaikesta ajattelee, ettei jotain voi tehdä, kosta "ei ole lupaa", on yhteiskunnan huora (vanha punk-sana, mutta yhä paikkaansa pitävä). Jos laki on paska, sitä rikotaan. Se on ainoa tapa vaikuttaa lakiin, ja avata päättäjien silmät."


      - Tästä olen samaa mieltä. Mutta ethän voi silti väittää, että kaikki laki olisi täysin turhaan jonninjoutavaa paskaa, jota ei tulisi noudattaa. Jos ei mitään lakia yhteiskunnassa olisi, niin täällähän olisi kaikki ihan päin persettä.
      Mutta jos kaikki ajavat mopoillaan sataa ja tuhatta, niin missä on enää mopoja? Missä on turvallisuus?
      Hyväksytkö esim. aseluvat, entä pimeät aseet? Eikö ole hyvä, että lakeja tiukennetaan, ettei kaikki hourupäät saa aselupaa?
      Jos lakia ei olisi, niin kusipäät valloittaisi koko maailman ampumalla toisiaan, meno olisi kuin elokuvissa.
      Haluat siis vaikuttaa päättäjiin, eli miten? Että he sallivat mopojen nopeudeksi 60km/h? Ja missä niillä saa sitten ajaa? Miten luotat siihen missä niillä ajetaan sitä nopeutta tukka putkella? Nopeuteen tottuu, mutta liika nopeus on vaaraksi.
      Tarvitsemmeko nyt kypärät kävelijöillekin tämän uuden lain myötä sitten?

      "Ja kysyn, luuletko että kapinaikäistä mukulaa kiinnostaa jotkut lait? Niille on aivan turha yrittää valittaa mistään, ei ne siitä opiksi ota."

      - Kyllä se kuri menee perille asti, jos on kurin antaja sen toteuttaa. Jos on liian lepsut vanhemmat, niin syy on aina heissä. He ovat vastuussa teistä.
      Minulle meni kuri perille kun olin 15 ja ajoin ekalla mopollani. Pysyin erossa virityksistä, tein sen minkä sain, en yhtään enempää.
      Jos mukula tekee vastoin kieltoja, niin varmasti menee kuri perille jos kuria yleensäkin on. Teinimukula kun on ihan eri sarjaa kuin isännät jotka varmasti saa uppiniskaisen pojan uskomaan asiat kuten ne on sanottu.
      Jos se minusta olisi kiinni, niin jokainen jätkä tietää että ei viritä tai kokee seuraamuksetkin siitä. Ette te niin kovia ole, teiltä puuttuu vaan kuri.
      Meilläpäin ajaa teinit pitkin yötä ja olen välillä käynyt kävelemässä iltalenkkiä ja jos vastaan ajaa mukula keskellä yötä, niin pysäytän sen ja käsken pysymään vastedes kotona ja kysyn myös mitä mopo kulkee.

      "Joten eiköhän tuon turhan inttämisen sijaan olisi viisaampaa vastata siihen kysymykseen, minkä ketjun aloittaja on laittanut?"

      - Ja mikä estää inttämisen? eipä mikään.

      "Aina sanotaan, että vastuu virittämisestä on vanhemmilla. Kuitenkin, rikosoikeudellinen vastuu alkaa 15 vuotiaana, joten sen jälkeen vastuu on sillä muksulla siitä virittämisestä, hänelle ne merkit tulee valtion paperiin eikä vanhemmille. Toinen juttu on, jos muksu ennen täytettyäään 15 virittää mopoaan, tällöin vastuu olisi vanhemmilla"

      - vastuu on vanhemmilla. Kenenkö vanhemmat paskat välittää valtion papereista, sen sijaan virittäminen tulee kieltää se on itsestäänselvä asia. Ei teinit täällä ala marisemaan mistään virallisista oikeuksistaan. Luulisi nyt vanhempien sen tajuavan.
      15 vuotias on täysi pentu vielä, joten vittu mitä paskaa.

      "Epäilen vahvasti, että tässäkin taitaa olla tapahtunut niin, ettet itse saanut aikoinasi virittää, ja siksi nyt valitat täällä, ettei muutkaan saisi, tai ei muutkaan virittäisi...Se, jos joku on noloa..."

      - En saanut en, mutta viritin 25-30 vuotiaana ja otin itse vastuuni teoistani ja ainahan voin virittää uudelleenkin, joten mikäpä minua haittaa etten aikoinani sitä saanut tehdä, kun ainahan sen voi tehdä kun onhan tässä koko elämä aikaa tehdä vaikka mitä. Eli kyse ei ole siitä, vaan siitä että minua vituttaa se että teinit ottavat ylivallan asemalleen vaikka se valta tulee olla vanhemmilla ja niin kauan kun asuu kotonaan, olisi syytä toimia kuten laissa kuuluu.
      JA se mikä on noloa, on lain rikkominen.
      Et taida tietääkään millainen rikollinen itse olen, mutta ei siitä sen enempää :)

      • J78.

        "Tietenkin kannattaa etukäteen sopia, miten homma hoidetaan, jos jää kiinni. Jos sovitte, että maksat itse kaikki maksut kesätyörahoilla, tai vastaavilla, en näe asiassa mitään epäselvää."

        - Sinä olet tyhmä ja juuri tuo kertoo että 15v ei osaa ajatella hevon vittua mitään järkevästi mihin aikuinen kykenee. Kenen vanhemmat muka kuuntelee tuollaista paskaa? Teinikö se sanelee miten asiat hoidetaan? Miten voit edes ehdottaa? Ehdotapa poliisille samaa? Mitä he sanoo?
        Kesätyöt on perseaukisille, niillä et maksa kun bensat korkeintaan.

        "Luhaota ei kannata laittaaa kiinni. Vakioputki on parempi, siinä on tasasempi vääntöalue, ja silti yhtä tehokas. Luhaolla toki saa sen tehopiikin, muttei sillä ole mitään tarkoitusta, jollei sitä tehoa siitä tosiaankaan tule enempää mitä tasasesti vääntävästä putkesta."

        - Mikä vittu on LUHAO? :) sano ihan suoraan että tehoputki. Vakioputki on kuristettu 50cc koneelle eli siihen mikä siinä alunperin on. Tehoputki on suunniteltu avarretuille kanaville ja aukoille, joten älä nyt mitään helvetin vakioputkea siihen laita ainakaan :)
        Jätkät puhuu täällä tehopiikistä :) Tiedättekö te helvetin pällit mikä se teho edes on? :) Se on VÄÄNTÖÄ! Opettelisit perkele edes perusasiat ennenkuin tulet tänne jauhamaan shittua näille kusipäille.
        Tehopiikki tarkoittaa sitä että käyttökelpoinen tehoalue esiintyy loppukierroksilla ja sellainen kone kilpakone joka on täysin paska-ajettava maastossa. Hyvin usein 2 tahtisten virittämisessä käyttökelpoinen tehoalue siirtyy ylemmäs, teho vähenee alakierroksilta.
        Vakioputkella et saa korkeaviritteistä mainitsemillasi palikoilla.

        Ota selvää missä voit ajaa viripelilläsi laillisesti.

        ELi siis kaveri haluaa tehojen esiintyvän yläkierrosalueella ja moponsa kulkevan max 60km/h :) Mitä helvetin järkeä tässä nyt sitten on?
        Nosta puristussuhdetta, vie kansi koneistamolle ja laske tiivistepinta alas n.1-2mm. Toisaalta palotilan muoto ei hyvää sanele, mutta toimii. Sen jälkeen opettele avartamaan aukot ja kanavat, vaihda isompi kaasutin max 16mm. Vaihda tehoputki joka antaa potkun ylimmillä kierroslukualueella....
        jos haluat kerran sinne tehoa, niin nopeus on toissijainen juttu...

        Minulla oli kerran vanhanmallinen vakiopytty josta pakoaukko korotettiin muutama milli...( huono idea ja yksinkertainen sillä tehollinen puristussuhde huononee ) , ja oli alkuperäinen putki, 16mm kaasutin imukanavan sovitus esteettömälle virtaukselle 15/32 ratastukset.... Teho esiintyi vasta korkeimmalla kierrosluvulla ja nopeutta keräsi sen 55-60km/h.


      • J78.
        J78. kirjoitti:

        "Tietenkin kannattaa etukäteen sopia, miten homma hoidetaan, jos jää kiinni. Jos sovitte, että maksat itse kaikki maksut kesätyörahoilla, tai vastaavilla, en näe asiassa mitään epäselvää."

        - Sinä olet tyhmä ja juuri tuo kertoo että 15v ei osaa ajatella hevon vittua mitään järkevästi mihin aikuinen kykenee. Kenen vanhemmat muka kuuntelee tuollaista paskaa? Teinikö se sanelee miten asiat hoidetaan? Miten voit edes ehdottaa? Ehdotapa poliisille samaa? Mitä he sanoo?
        Kesätyöt on perseaukisille, niillä et maksa kun bensat korkeintaan.

        "Luhaota ei kannata laittaaa kiinni. Vakioputki on parempi, siinä on tasasempi vääntöalue, ja silti yhtä tehokas. Luhaolla toki saa sen tehopiikin, muttei sillä ole mitään tarkoitusta, jollei sitä tehoa siitä tosiaankaan tule enempää mitä tasasesti vääntävästä putkesta."

        - Mikä vittu on LUHAO? :) sano ihan suoraan että tehoputki. Vakioputki on kuristettu 50cc koneelle eli siihen mikä siinä alunperin on. Tehoputki on suunniteltu avarretuille kanaville ja aukoille, joten älä nyt mitään helvetin vakioputkea siihen laita ainakaan :)
        Jätkät puhuu täällä tehopiikistä :) Tiedättekö te helvetin pällit mikä se teho edes on? :) Se on VÄÄNTÖÄ! Opettelisit perkele edes perusasiat ennenkuin tulet tänne jauhamaan shittua näille kusipäille.
        Tehopiikki tarkoittaa sitä että käyttökelpoinen tehoalue esiintyy loppukierroksilla ja sellainen kone kilpakone joka on täysin paska-ajettava maastossa. Hyvin usein 2 tahtisten virittämisessä käyttökelpoinen tehoalue siirtyy ylemmäs, teho vähenee alakierroksilta.
        Vakioputkella et saa korkeaviritteistä mainitsemillasi palikoilla.

        Ota selvää missä voit ajaa viripelilläsi laillisesti.

        ELi siis kaveri haluaa tehojen esiintyvän yläkierrosalueella ja moponsa kulkevan max 60km/h :) Mitä helvetin järkeä tässä nyt sitten on?
        Nosta puristussuhdetta, vie kansi koneistamolle ja laske tiivistepinta alas n.1-2mm. Toisaalta palotilan muoto ei hyvää sanele, mutta toimii. Sen jälkeen opettele avartamaan aukot ja kanavat, vaihda isompi kaasutin max 16mm. Vaihda tehoputki joka antaa potkun ylimmillä kierroslukualueella....
        jos haluat kerran sinne tehoa, niin nopeus on toissijainen juttu...

        Minulla oli kerran vanhanmallinen vakiopytty josta pakoaukko korotettiin muutama milli...( huono idea ja yksinkertainen sillä tehollinen puristussuhde huononee ) , ja oli alkuperäinen putki, 16mm kaasutin imukanavan sovitus esteettömälle virtaukselle 15/32 ratastukset.... Teho esiintyi vasta korkeimmalla kierrosluvulla ja nopeutta keräsi sen 55-60km/h.

        Ja sanonpa nyt ihan tähän loppuun vielä pari juttua tuosta virittämisestä eli siitä miten se meni kun minä olin 14-17v ja asuin kotona:
        - Ensimmäinen ajopeli on Suzuki pv -88. Aluksi se oli vakio, rissat tosin oli 15/32. Sen jälkeen tuttu kaveri joka osasi viilata, hoiti homman ja kierroksia tuli kunnolla. Samaan aikaan tunsin muutaman kaverin, jotka EI saaneet tehdä MITÄÄN mopoillensa. Toisella kaverilla oli ihan uusi PV mallia-92 ja hinta sen mukainen. Koskaan ei tämä jätkä koskenut jakarillakaan mopoonsa ja hyvin kesti, sama juttu toisellakin. Niistä menin ohi tietysti kun oma kulki sen 55-60km/h. asensinpa siihen avarretun vakioputkenkin, joka paransi edelleen ominaisuuksia. Siihen aikaan EN tiennyt paskaakaan oikein 2 tahtisten virittämisestä ja monen asian olisin tehnyt toisin, jos omaisin sen tietomäärän, jonka nyt omaan.

        Ostin rippirahoillani toisen PV:n joka oli mallia -94. Ihan siisti peli, oli peilit ja tarakkakin. Se meni sellaisenaan jo 55km/h, viilattuna. Tähän ajopeliin sain kinuttua 50cc läppäsylinterin avaremmilla kanavilla ja 15 hampaisen rissan kanssa mentiin 70km/h, siihen sain myös ostaa Giannellin teharin 16mm Dellorton. Kelpasi.

        50 kuutioisissa pysyttiin. Kaverin vanhemmat olivat hieman vaisumpia, ei ollut montaa jätkää meidän kylillä jolla oli semmoinen pytty kuin AUTISA 70cc. Se PV lähti niin perkeleesti että kun sitä kokeilin kapealla pyörätiellä niin keula nousi joka vaihteella, oli kuristamaton vakioputki ja 20mm Dellorto. Ja tehoa muuten oli!

        Mopoja oli kevaria.... Eli ei tässä sen ikäisenä ihan nörttejä sentään oltu, jos sitä luulitte :)


        Ja kun myöhemmin inspiroiduin tähän harrastuksen pariin uudelleen, oli ikää sen 24-25vuotta. Arvatkaa mitä tein silloin. Tein lähes kaiken mitä PV:lle vaan voi tehdä..
        Ostin lähes kaikki sylinterit mitä markkinoilta sai... oli jopa alumiininen 2 pakoaukkoinen RM:n pytty, 28mm Mikuni... Malossin putkea, CDC:n pyttyJÄ, Malossia läpillä....Autisaa.... kaikkea!
        Näitä viilasin jne.
        Harrastelin muutaman vuoden.. sitten riitti. Nykyään muisto vain. Hauskaa oli.

        Parhaiten mentiin yli 100km/h mutta minua kiinnosti erityisesti virittämisen tekniikka, niinpä ahmin kaiken kirjallisuuden mitä saatavilla oli ja opettelin tekemään monet asiat.
        Mielenkiintoisinta oli 50cc vakiopytyn muutteleminen.

        Että kyllä tämä äijä muistetaan kylillä :) Sen verran oli ääntä ja tehoa ja keula nousi aina kun vastaan tuli :)

        Osaan siis sanoa mikä ON järkevää ja mikä ei.
        Sakkoa tuli.... tuli veroa ja sakkoa. Itse maksumiehenä toki.

        Meinasi mennä jalkakin, mutta onneksi ei. Älkää tappako itseänne, tiedän mistä puhun.


      • ristuksen tampio

        Sulla oo mittää oikeutta pysäyttää mopoilijoita vaikka kuinka myöhä oliski josset oo sitte poliisi !


    • J78.

      Ja moni ikäisenne kaveri SOHLAA JA SOHELTAA nuo koneensa päin persettä. Kun katselee monen touhuja näiden 15-16 vuotiaiden, niin moni kaveri virittää puolitietämyksellä mopoaan, ei oikein tajuta kunnolla mitä tehdään ja tehdään yleensäkin päin vittua. Niin se on aina ollut ja niin se on nykyäänkin :)
      Kun aikuisiällä virittää, niin on jo paljon viisaampi ja pääsee paremmin asioihin kiinni jne. Tästä ei voi olla eri mieltä. Jo aiemmin tiedettiin silloin 90 luvulla kun pojat puhuivat kylällä että muuan kolmekymppinen osasi rassata mopoja kulkemaan.. Joten voisinpa väittää että suurin osa näistä kakaroista pilaa moponsa ja suurin osa harrastaa vain tätä "bolt on" tyyppistä virittämistä, jonka tyhmäkin taitaa, eli puretaan se koneen yläkerta ja vaihdetaan uudet osat tilalle.
      Harva täälläkään osaa oikeaoppisesti viilata saati mitoittaa aukot ja kanavat kuten ne oikeasti tulisi tehdä... Huuhtelukanavien ja sen aukkojen muutostyöt ovat vielä vaikeampia monen toteuttaa.
      Kyllähän näitä poikia mototnetissä aiemmin keskusteli ja sanoi tekevänsä sitä ja tätä, mutta suurin osa teki juttunsa siellä isin autotallissa päin vittua.
      Helppohan se nyt on ajoitusta muuttaa, mutta esim. ei voida ajatella niin, että yksi tietty osa lisää aina sen ja sen verran lisää tehoa.. asia kun ei mene oikeasti niin vaan viritystyö on onnistunut kokonaisuus eli kaikki asiat tulee tehdä oikein ja yhdellä muutoksella voidaan pilata koko homma.
      Olen täällä aiemmin puhunut kuinka äärimmilleen on viritetty motocross pyörien koneet ja niistähän on aina pyritty repimään viimeisetkin tehonrippeet ulos, MUTTA huomioimalla myös osien kesto. Ei voida olettaa, että kun nostetaan kierroslukua äärimmilleen, että kone kestäisi sitä. Sen takia on tingittävä.
      Ja kun puhutaan tehosta, niin se ei tarkoita että viilataan pakoaukkoa 3mm ylös ja imuaukkoa 2mm alas.

      Ehkä jotkut täällä tietääkin jo jonkin verran lukeneena asioista, mutta jos haluaa päästä pukille, on osattava matematiikkaakin, sekä lukea oikeaa kirjallisuutta, jota taasen ei täältä netistä löydä ihan noin vain.

      Niinhän se on aina mennyt "naapurin poikaa ei ole uskominen" joka sanoo että viilaa vähän tuolta ja hio sieltä.... se kun ei toimi välttämättä SINUN mopossasi :)

      Virittäminen on hieno harrastus, mutta nämä kaverit, jotka sen oikeasti osaa, ovat kilpamiehiä. He ajavat kilparadoilla, eivät yleisellä tiellä. Yleisellä tiellä viritetyllä ajopelillä ajavat vain idiootit, joiden koneista saisi fiksumpi revittyä 50% lisää tehoa, mitä he itse saavat.

      Aina löytyy yksi pelle joka kylästä kuka on vaihtanut pv:n runkoon crossipyörän koneen tai kevarin. Näille taunoille ei järki sano että se runko ei ole tehty kestämään edes malossin 80cc pyttyä.
      Miksi tehdä näin? Miksi ei ajeta sillä monttupyörällä, joka on täydellinen rungoltaan, jarruiltaan, jousituksiltaan juuri siihen koneeseen, josta se irroitettiin? En ymmärrä?
      Onko paviaaneilla sitten joku pätemisen tarve?
      No... voin sanoa että se kaveri joka vääntää itse toimivan putken pyttyyn, jonka osannut itse viilata oikeaoppisesti saaden mopostaan selvästi suuremmat tehot mitä normi amatööriviilari, niin sellaisellä jätkällä on jo varaa päteä.
      Tiedän yhden tällaisen aiemmin mototnetistä, mutta en kerro nimeä. Sen voin sanoa että nuori kaveri oli. En ole koskaan livenä nähnyt mitään, mutta jos on maineensa mukainen mies, niin tietää mitä tekee.

      "miten saisin pv:een menemään noin 60km/h ja ottaisi vielä tehopiikin eikä huutaisi 4 vaihteella? ku oon yrittäny 50cc läppis power , välit (14-35) ja luhao mutta menee 68 GPS ja huutaaa 4 vaihteella :( auttakaaa! "

      En tiedä mikä minua huvittaa koko ajan tässä viestissä, mutta repeän aina kun luen tuon :)
      Siis.... miksi se huutaa? :) Laita hyvä mies pidemmät välitykset.

      Tuon on pakko olla vitsi?

      • virittäjä?...

        hei kun tiiät tuon 2t konee virittämisestä niin voitko kertoa miten saisin 2t 125 hondaani alavääntöä?
        joku puhunu vauhtipyörän painottamisesta,v-forcen läpistä,pytyn nostamisesta hieman,sytytyksen ajotuksesta ja sitte paisarin jatkamisesta,alkupäänjatkamisesta..


      • tahjaerju

        Eivätkös nämä 50cc mopot kulje parhaimmillaan jopa 80 km/h,
        mutta kuristuksethan laskevat sen nopeuden 45 km/h. vai?


      • vakiolla mopoilen
        virittäjä?... kirjoitti:

        hei kun tiiät tuon 2t konee virittämisestä niin voitko kertoa miten saisin 2t 125 hondaani alavääntöä?
        joku puhunu vauhtipyörän painottamisesta,v-forcen läpistä,pytyn nostamisesta hieman,sytytyksen ajotuksesta ja sitte paisarin jatkamisesta,alkupäänjatkamisesta..

        en ole mikään virittelijä tai siitä paljoakaan tiedä, mutta ajattelisin että erilaisella putkella ja pakoaukonsäätimen asetuksilla voisi jo saada aikaiseksi paljon.. Luulisin ;) fmf ainakin tekee erilaisia putkia.


    • NWA_

      J78 trollaus ainakin menee teistä kaikista läpi ku nii rageette sielä :D J78 on kyl meikän idoli!

    • asd28

      ostA pv

    • pvfani

      J78 voi haistaa pitkän *****, mee takas kylille jossa sut "tunnetaan" ja ajelee peeveelläs joka "keulii" joka vaihteella" ja tule sitte sanomaan kun laitat viidennen vaihteen tai sen LÄHES mahdottoman kuudennen, ja rm80 yms muut herkut ja ajelet ~150kmh.

    • sianelli

      Hemmetti soikoo viritä sitä Pv:tä nii paljo ku sielu sietää, kerran sitä vaa eletään nii mitä väliä?! Mul on kans pv ja kulkee sen 140km/h
      Viriä:
      80cc malossi
      20 lortto
      17/17 välitykset
      5-vaihde
      gianelli
      tk änkkä
      Naapuri on kemisti nii on sekottanu mulle jotai ihmelitkuu mitä pistää bensan sekaa nii seki auttaa kulkemiseen joku 7km/h
      Pv on ja kyttii vedetty karkuu iha nii mont kertaa karkuu en eenää ees itekkää muista... Kerran vedin Lahden motaril kytist ohi keulien.. Siin vaihees kuumotti aika paljon :D Sanon vaa sen etä KAIKKE ON SALLITUA KUNHAN SIITÄ EI JÄÄ KIINNI......!!!!!

    • jgao

      J78
      Tässä sulle vähä stoorii: Pv runko on tehy japanissa ja siellä myös on 80cc koneet että kyllä ne PV:n rungot kestää sitä vieltä mutta ei mitää 250 kotkan konetta että haista sinä kuule ***** Sä et näköjään tiiä oikeesti Pv:stä mitää, tiiät hikisesti josta crosseist jonku verran, ja niil tiedoil sä kuvittelet et tiiät Pv:stä yhtä paljon!!! Mee sä sinne sun crossiradalle ajaa jollai sun hondal... Ja tiellä saa ajaa nii kovaa ku sielu sietää! kunhan siitä ei jää kiinni:D :D: D :D

      • dfohouidhoahcudf

        Peevee kestää 80cc pytyn helposti mutta rumpujarruista en nyt olisi ihan varma...


    • BUHAHHAA MIKÄ VALHE!

      Vitut, Pv ei kulje täysin vakiona 50, ehkä sen 40-45. Vähän niinku honda monkey joka menee hikiseen 40 vakiona. Voin lyödä tonnista vetoa, että täysin orkkis kunnossa oleva TÄYSIN VAKIO tehoinen suzuki pv EI mene 50. Jos menee vakiona 50 tai yli niin on säädöt pielessä :D

      • trololoolololloooo

        mul on teknisesti täysin vakio kulkee 42km/h mutta mul on myös toinen pv ja se on tappiin asti viritetty ja kulkee sen 2 valovuotta trololololololololo


      • Buhahhaa mikä valhe

        no mulla kulkee 51 aivan vakio ja kaikki säädöt on ihan kunnossa ei mitään virejä


    • pv on paska

      vittu peeveet on luumuja kulkee 80cc:nä hikiseen sata ku on kaikki pyty viilattu ja teharit 24mm kaasarit välit kaikkee. mun derbi drd meni gepsiin 17 vireillä giannellin tehari 19mm kaasari 105 suutin karbonaattiläpät ja välit 13/53

    • 532ggh

      Aika hyvin derbiltä toi 17km/h gepsiin! Oiskohan et pv:ssä on poistettu 5vaihe nopeuden rajottamiseksi? 5 vaihteen pistää ja muuten vakio(kurit pois) kulkee sen 65?? Sitten jos hommaa 6hp 50cc tehosylinterin ulkomailta niin kulkee varmaan oikeilla väleillä päälle 90 kunnon putken kanssa.

      Sitten kun hommaa rm 80 alakerran, pytyn, kannen, putken, tappivälit, viilaa näyttää rämän sylinterille niin johan alkaa kaiken maailman tehariderbit 3-4vaihteella jäämään...

    • tietojaakko1997

      pääsin kerran pv:llä 137km/h koska kampasin hiukset ja pv:ssä oli 73.847cc pytty joka oli viilattu todella hyvin ja käytetty tiskikoneessa joka huollon yhteydessä että koneiston sisälle ei jäisi tonttuja tai menninkäisiä jotka saattaisivat haitata suorituskykyä ja rasvasin koko pv:n rypsiöljyllä ilmanvastuksen isontamiseksi koska muuten se olisi keulinut ympärin ja runko taittunut

    • manki poju

      tietojakko1997 miks vastasit noin vanhaan kyselyyn

    • pvmake

      joo itelki pv menee päälle 120 vähä tuunasin sitä otin lokarit pois ja ostin 80 pytyn ja 32 kaasarin ei vie ku 3lsatasella. Viilasin pyttyy puuviiillalla iha kylmä viileesti jotai 5cm korkeutta ja leveytä 3 cm välit on 12 52 takaratas on modattu barbista että on se peevee laadukas peli. suosittelen 5/5

    • MUU!

      älä höpötä mitään tehopiikeistä. Minun pv on muuten vakio, mutta pakoputki porattiin jo kaupassa vähän väljemmäksi, ettei mene putki tukkoon niin nopeasti. Itse en ole tehnyt sille mitään muuta kuin että madalsin kantta (hieno hiekkapaperi ja peilin päällä hioa) ja vaihdoin ohuemman kannentiivisteen (limsatölkistä leikattu). Menee hieman alle 60km/h.

    • phvee

      Itel pevuksassa :
      50cc power
      16mm kaasari
      vakioputki josta muokattu välipilliä
      vakiovälit 13/35
      huippuja kerää sen 68 km/h.
      kiihtyy mielestäni erittäin rajusti keula nousee vielä 2 vaihteella kaasusta.

      • gre44yh

        Keulii kaasusta noilla vireillä? :DD Vakioputkella et saa millään nousemaan keulaa noilla virityksillä. Ja tosiaankin, vitut menee 68km/h OIKEAA NOPEUTTA GPSään!! Ja joo, tosi hyvin kiihtyy.. :P


    • paska vekotin

      Vakiovälityksillä 68km/h? Kuseta lisää.

    • Geer

      tuota tuota pvt menevät kyllä sen päälle 50 ainakin orkkikset koska orkkiksessa sattuu olemaan paljon parempi sylinteri ... mutta älkää puhuko paskaa tuosta että jollain 50 plusulla ja jollai vitun 16mm kaasarilla menee sen 70 km/h toi menee yli hilseen jumalauta kakki ajais tänäpäivänä 100km/h jos toi pitäis paikkansa...

      -Geer

    • kokenut2

      niimennee vakio orkkis pv ainaki 50km itellä aivan vakio ja mennee yliki

    • kiuaspoika

      kyllä se vaan pittää paikkaansa että 13 35 väleillä saa menemään sen päälle 70 mittarin mukaan. mulla ainaki tekee sillain etttä 60 kaasupohjassa sitte yhtäkkiä läthee kiithtymään ja 70 nousee. 50 power lusu 16 lortto ja luhamunan tehari

      • dcvdvv

        Varmaan saa, mutta ei noilla vireillä. Kierroksia tuohon nopeuteen noilla välityksillä oltava yli 11 000...


    • kiuaspoika

      entiiiä siinä on entisen omistajan laittama power lusu ja ottaa ihan saakelisti kierroksia. iteeki ihmettelen ku niin perskuleesti kierroksia otttoo. 60 kmh kaasu pohjassa loivaan ala mäkeen huuattaa niin sitte yhtäkkiä vaan kierrokset nousee :D

    • perkheeleeee

      hommaa 5 vaihe isompaa kaasaria vaikka

      • fghffdd

        Ai 5. vaihdekko se ensisijainen muutos, jos haluaa ettei huuda niin paljoa? Yleensä alotetaan edullisemmista ja helpommista asioista, kuten välityksien pidennyksellä.. Se on aivan yks ja sama pidennätkö ja nostatko nopeutta välityksillä vai vaihteiston rattaiden hampaiden lukumäärällä, jos nyt ei hifistelemään ruveta.

        Miksi helvetissä isompi kaasari 50cc p :lle, kuin 16mm? Ei mitään järkeä suurentaa..

        Ensin meni 70, hetken päästä alamäessä rupeaa nousemaan nopeus 60 ylöspäin.. Koita päättää jo, kuitenkaan se noilla väleillä ei 70km/h;ta OIKEAA nopeutta TASAISELLA mene. Jos menee niin saa olla jo RANKASTI ja HYVIN viilattu p .

        GPS;ään mitattuna moposi kulkee luultavasti 60-63km/h oikeaa, ei juuri enempää.


    • niinsaaakeli

      gps:ään meni eilen 69km/h että revi siitä. ja kuhan vaan huvikseen tuli testattua että paljo nuilla väleillä mennee. eikä oo viilattu yhtää

    • Vitun paska leipoo

      Tiedoksi vaan että viritetyllä mopolla ajaminen on laitonta

      Työnnä PV:t ja muut paskat perseeseen ja osta DERB.

    • DamnBosLookThatAss!!

      Derbillä saa edes huoraa kyytiin :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      • Lisämaksu

        Kyllä saa, mutta joutuu maksaa tupla hinnan.


    • aksu112

      männänhelmasta 3 millii pois ja isompi suutin :)

      • Jutustelija1

        PV menisi 50cc viripytyllä säädettynä aika tasan 60 todellista. Jos haluaa oikeasti kulkuja niin 80cc crossin kamat laittaa kiinni ja säätöihin.


      • Jutustelija1
        Jutustelija1 kirjoitti:

        PV menisi 50cc viripytyllä säädettynä aika tasan 60 todellista. Jos haluaa oikeasti kulkuja niin 80cc crossin kamat laittaa kiinni ja säätöihin.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

        Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r


    • tappiviripevetti

      Iskän kaverilla(perhetuttu)
      oli nuoruudessaan pv
      joka kulki 110km/h saabin mittariin joka heittää max 5km/h.
      Tää on iha tosi juttu eikä mikää legenda.
      iskä kerto et siin oli joku
      hieman vakioo parempi 50cc pytty(vissii malossi tai luhao
      jonka tää kaveri viilasi ihan "tappiin" ja porattu suurimpaan yli kokoon (oisko 55cc) (on kyllä helkkarin kätevä kaveri käsistään,etten yhtään ihmettele)
      Kansi oli laskettu tappiin.
      joku 20mm kaasari. vauhtipyörää oli kevennetty ja välit vaihdettu sekä viides vaihde.
      ja itsetehty putki joka oli itse mitoitettu sylinterin kanssa ja oli kuulemma helvetin ylä kirtoinen.
      nää o vähä tälläst mutu tietoo pitää kysyy joskus tarkemmi tost peeveest.
      ois jännä tietää onkoha tää pv viel jossai elossa?

    • pevetti4ever

      Mielenkiintoista:)kyl se pv jossai saattaa elos viellä olla:) itselläniki pv jossa viilattu 50cc plusu
      giannelli tehari
      12-32 välit
      16mm dellorto.
      kulkee 73gps ja kiihtyy erittäin rajusti ja nostaa kaasusta keulaa tehopiikillä;) kulkee 81gps pidemmil väleil ja kiihtyyki oikeestaa yhtä hyvi. Tehoo on!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe