Kynsisieni

voi voi

Minulla on lääkäri todennut kynsisienen.
Sain reseptin Diflucan 150 mg XII x 3 ja Loceryl 50mg/g 5ml x 2.

Kävin jo apteekissa kysymässä hintoja (1 annos=75-86euroa).
Unohdin kysyä miten pitkälle ajalle tuo yksi annos on tarkoitettu? Sen verran kallis, että esim. kuukauden hoito ylittäisi budjettini.

Lääkäri oli epäilevä vaihtoehtohoitojen suhteen. Olen kuitenkin kylvettänyt jalkoja omenaviinietikassa ja ajatellut kysellä muistakin (tuki)hoidoista.
Onko Vocca trico tai Citricidal 100 auttanut ketään?

-Entä miten käsittelen kengät/sukat?
-Voiko esim. koira saada tartunnan ja levittää sitä eteenpäin/aina uudelleen?
-Miten 'suojella' läheisiä tartunnalta?

140

196367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p.y.h

      Mikä oli se tuotteen nimi, jossa oli se iljettävä kynsisienipeikko? Se voi olla hyvä.

      Uskon, ettei ne nyt niin paljon voi maksaa

      Vai onko sulla joka varvas täynnä niitä?

      "/

      Ikävää

      Ainut mikä voi tepsiä on apteekarilta saatu tuote tai se mitä hän suosittelee.

      Turha sitä omia konsteja nyt loihtimaan,sillä niin kuin mainoksessa sanottiin: sitä ei saa pois.

      Alatko etsimään halvinta keinoa sientä vastaan vai haluatko huokaista helpotuksesta,että se on ohi?

      • kynsisientä ei enää

        vetysuperoksidi on hyvä hoitoaine osta apteekista 3% ainetta ja älä huuhtele pois hoito alussa joka päivä sitten kerran viikossa on auttanut.


      • anneli

        Minä ainakin haluan sellaisen aineen , mikä auttaa . Maksaa se sitten enempi tai vähempi . Olkaappa hyviä ja antakaa vastaus . Mikä tepsii kysisieneen . Minulla se on peukalon kynnessä , ja on pahan näköinen todellakin . Tiedoista ja neuvoista kiitollinen lukija .


      • vanha konsti parein
        anneli kirjoitti:

        Minä ainakin haluan sellaisen aineen , mikä auttaa . Maksaa se sitten enempi tai vähempi . Olkaappa hyviä ja antakaa vastaus . Mikä tepsii kysisieneen . Minulla se on peukalon kynnessä , ja on pahan näköinen todellakin . Tiedoista ja neuvoista kiitollinen lukija .

        Valkoinen jodi.
        Sitä saa kerjäämällä apteekista, kastoin vanupuikon pullossa ja pyyhin sillä kynsinauhat ja kynnet pullon loppuun Pullo 15 ml.
        Tämä vinkki oli joskus 1960-luvulla jossain terveyspalstalla...

        Sukat on pestävä hyvin, suosittelen esiliotusta vahvassa etikka vedessä. 5l litraa vettä/ 0,5 litraa etikkaa ainakin vrk ennen pesua.

        Onko kenkäsi nahkaa? missä voi sulaa siinä nahka palaa.

        Ne mitkä voi pestä; pese, mutta muista tavallinen pyykinpesuaine liuottaa liimaukset.. Mäntysuopa parempi ja kunnon kuivaus..
        Jätä vaikka saunomisen jälkeen lauteille, jos eivät ole sitä nahkaa..

        Nahka kengät: kaataisin sisälle soodajauhetta ja antaisin olla muutaman vrk sitten muovipussiin ja pakastimeen n. viikoksi.
        Kopistele sooda pois, voit myös imeä imurilla....

        Älä unohda käsineitä pesu tai jotain jo selvitetyistä..


      • sienihyi
        kynsisientä ei enää kirjoitti:

        vetysuperoksidi on hyvä hoitoaine osta apteekista 3% ainetta ja älä huuhtele pois hoito alussa joka päivä sitten kerran viikossa on auttanut.

        Hei! AINOA mikä auttaa melk 100% varmuudella on kynnen poisto ja kynsiaiheen huolellinen tuhoam. Lääkärillä. Itse menossa oon siihen. Kun käsittelee itse kynsiä kumihanskat ja desit käyttöön, tarttuu käsien kynsiin ja ihoon helposti, saksienkin kautta. Lääkekuurit tepsii Vain n.30% varmuudella ja uusiutuminen todennäk. Silti. Luontaistuotteet antaa vain kosmeettista apua, ei tapa sientä. Tulee takasin kun lopetat käytön. Olen asiaa tutkinut paljon,itse vaihdan sukat ja kengät uusiin ja käsittelen kynsisieniaineella jalkojen terveet jäljelle jääneet kynnet sienikynsien poiston jälk varm vuoksi ja jalkasilsat myös. On sama sieni se. Toki haavat pitää elaka hyvin parantua.


      • Eekisetä

        Kokeiltu on kaikkea kynsisieneen.. Ainoa joka on minulla auttanut on lääkärin määräämä FUNGORIN kuuri 1tapletti vuorokaudessa 3kk ajan. Sillä lähti silsat saman tien, eikä ole tullut takas...Kunhan muistaa vanhat jalkineet hävittää tai desinfioida esim. Pitämällä niitä yön yli kloorikylvyssä.


      • Arst
        anneli kirjoitti:

        Minä ainakin haluan sellaisen aineen , mikä auttaa . Maksaa se sitten enempi tai vähempi . Olkaappa hyviä ja antakaa vastaus . Mikä tepsii kysisieneen . Minulla se on peukalon kynnessä , ja on pahan näköinen todellakin . Tiedoista ja neuvoista kiitollinen lukija .

        ONYCOSOLVE on aine jota saa ulkomailta ja se on auttanut lähes kaikilla kenen kanssa olen jutellut, mutta sitä kannattaa etsiä ja sellainen kohta, että saa kahden hinnalla kolme pulloa ja on kallis noin 120€, myydään jossakin, mutta etsikää ja nimestä selviää eikä ole turha aine. Kaverin jalat olivat kuin kynnetkin täysin sienen peitossa ei vain ole enää.


      • Onneli34
        Arst kirjoitti:

        ONYCOSOLVE on aine jota saa ulkomailta ja se on auttanut lähes kaikilla kenen kanssa olen jutellut, mutta sitä kannattaa etsiä ja sellainen kohta, että saa kahden hinnalla kolme pulloa ja on kallis noin 120€, myydään jossakin, mutta etsikää ja nimestä selviää eikä ole turha aine. Kaverin jalat olivat kuin kynnetkin täysin sienen peitossa ei vain ole enää.

        Kokeiltu on. Ei mitään apuja. Uskon että huijausta sekin!!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        sienihyi kirjoitti:

        Hei! AINOA mikä auttaa melk 100% varmuudella on kynnen poisto ja kynsiaiheen huolellinen tuhoam. Lääkärillä. Itse menossa oon siihen. Kun käsittelee itse kynsiä kumihanskat ja desit käyttöön, tarttuu käsien kynsiin ja ihoon helposti, saksienkin kautta. Lääkekuurit tepsii Vain n.30% varmuudella ja uusiutuminen todennäk. Silti. Luontaistuotteet antaa vain kosmeettista apua, ei tapa sientä. Tulee takasin kun lopetat käytön. Olen asiaa tutkinut paljon,itse vaihdan sukat ja kengät uusiin ja käsittelen kynsisieniaineella jalkojen terveet jäljelle jääneet kynnet sienikynsien poiston jälk varm vuoksi ja jalkasilsat myös. On sama sieni se. Toki haavat pitää elaka hyvin parantua.

        OMG! Ei auta! Tulee takaisin! Saksasta saa Onycosolve nimistä ainetta, jolla monet ovat saaneet avun!


      • Anonyymi
        sienihyi kirjoitti:

        Hei! AINOA mikä auttaa melk 100% varmuudella on kynnen poisto ja kynsiaiheen huolellinen tuhoam. Lääkärillä. Itse menossa oon siihen. Kun käsittelee itse kynsiä kumihanskat ja desit käyttöön, tarttuu käsien kynsiin ja ihoon helposti, saksienkin kautta. Lääkekuurit tepsii Vain n.30% varmuudella ja uusiutuminen todennäk. Silti. Luontaistuotteet antaa vain kosmeettista apua, ei tapa sientä. Tulee takasin kun lopetat käytön. Olen asiaa tutkinut paljon,itse vaihdan sukat ja kengät uusiin ja käsittelen kynsisieniaineella jalkojen terveet jäljelle jääneet kynnet sienikynsien poiston jälk varm vuoksi ja jalkasilsat myös. On sama sieni se. Toki haavat pitää elaka hyvin parantua.

        SAATTAA auttaa mut itellä ei kyllä oo auttanu ku uusiutuu vaa...
        T. Kaks kynnenpoistoa takana isovarpaisiin


      • Anonyymi

        Kynsisienen hoito - https://tonzes.com/kynsisieni.htm Kynnen kasvaminen on todella hidas prosessi. Tämä aine toimii, jos on kärsivällinen. Käytin yhtä pulloa noin puoli vuotta 2 kertaa päivässä paksuun, monta vuotta sienestä kärsineeseen varpaankynteen, leikkasin ja hioin pehmennyttä kynttä säännöllisesti. Vasta puolen vuoden kohdalla sairas kynsi irtosi kokonaan ja alta näkyy tervettä kynttä. Käytän nyt toisen pullon uutta kynttä kasvatellessa, mutta näyttää hyvältä. Kynsi on ohut ja terve, eikä iho/kynsivalli enää reagoi niin kovasti. Tällä voi siis päästä pahastakin sienestä eroon, mutta varaudu vuoden hoitoon.


      • Anonyymi
        anneli kirjoitti:

        Minä ainakin haluan sellaisen aineen , mikä auttaa . Maksaa se sitten enempi tai vähempi . Olkaappa hyviä ja antakaa vastaus . Mikä tepsii kysisieneen . Minulla se on peukalon kynnessä , ja on pahan näköinen todellakin . Tiedoista ja neuvoista kiitollinen lukija .

        Nailit tens laite ,jos nyt kirjoitin oikein tuon , se on laser laite .googlatkaa se


      • Anonyymi

        Kynsisienen hoito - https://tonzes.com/kynsisieni.htm
        Kynnen kasvaminen on todella hidas prosessi. Tämä aine toimii, jos on kärsivällinen. Käytin yhtä pulloa noin puoli vuotta 2 kertaa päivässä paksuun, monta vuotta sienestä kärsineeseen varpaankynteen, leikkasin ja hioin pehmennyttä kynttä säännöllisesti. Vasta puolen vuoden kohdalla sairas kynsi irtosi kokonaan ja alta näkyy tervettä kynttä. Käytän nyt toisen pullon uutta kynttä kasvatellessa, mutta näyttää hyvältä. Kynsi on ohut ja terve, eikä iho/kynsivalli enää reagoi niin kovasti. Tällä voi siis päästä pahastakin sienestä eroon, mutta varaudu vuoden hoitoon.


    • kokemus

      Hei!
      Itselläni oli samanlainen vaiva ja hoidatin sen lääkekuurilla pois. Ostin kerran kuukaudessa pakkauksen, joka maksoi kerrallaan jotain 52 euroa. Lääkitys kesti 3 kk ja samaan aikaan kävin alussa ja kuukauden kuluttua maksakokeissa, koska lääke on sen verran tuhtia, että rasittaa maksan toimintaa. Alkoholin nauttimista ei suositeltu lääkityksen aikana - että samalla tuli pakollinen nenänvalkaisu kuuri. Mutta kynsi parani.

      • anneli

        Annappa tuo lääkkeen nimi , niin käyn pyytämässä lääkäriltä sitä lääkettä . Kiitos jo etukäteen neuvoistasi .


      • Akkuli

        Voiko käyttää kynsilakkaa kun samalla hoitaa kynsisientä??


      • Eekisetä
        Akkuli kirjoitti:

        Voiko käyttää kynsilakkaa kun samalla hoitaa kynsisientä??

        Miksipä ei voisi käyttää kynsilakkaa. Ainakin lääkärin määräämään FUNGORIN kuuriin se ei vaikuta haitallisesti. Uusi hieno kynsi kasvaa pikkuhiljaa vaan tilalle näkyy selvä jyrkkä raja sairaan ja uuden kasvavan kynnen välillä.


      • PKAP
        Akkuli kirjoitti:

        Voiko käyttää kynsilakkaa kun samalla hoitaa kynsisientä??

        Voit käyttää, mutta kynnen päälinen pitäisi hioa kerran viikossa pois ja puhdistaa ja lakata sen jälkeen.


      • poutala
        anneli kirjoitti:

        Annappa tuo lääkkeen nimi , niin käyn pyytämässä lääkäriltä sitä lääkettä . Kiitos jo etukäteen neuvoistasi .

        Moi Terbinafin on tablettihoito ja tehoaa varmasti...söin itse vuoden kuurin nyt nyt olen vapaa sienestä. Prayt tuoavat sienen iholta mutta ei kynsistä, näitä on monenlaisia joissa vaikuttava aine on vain vahvaa alkoholia ...spriitä. ostin tutulle alkoholispraytä hintaan 5,80 €/ 250ml pullo. Netissä myydään vahvaa alkoholispraytä onycosolvea hintaan 59,00 € pieni pullo
        Myös nämä tehoavat ihosieneen: Vetyperoksiidi, ja etikka joissa alkoholi on vaikuttava aine


    • Joona

      On uskomatonta, että Suomessa edes saadaan myydä noita em. valmisteita kynsisienen hoitoon. Ne eivät ole auttaneet ketään, eivät autakaan.

      Vertailuna kynsisienen oikea hoito vaatii kuukausien lääkehoidon. Mistään lioksella valelusta/uitosta ei ole minkäänlaista hyötyä. Sieni on syvällä kynnessä, ei sinne mitkään liuokset pääse !

      • ...

        Tuossa kyllä taisi olla mainittuna Diflucan kuuri...


      • Pete

        Oli pakko kirjottaa kun näin tän Joonan viestin.
        Siinä taas kirjottaa joku "minä tiedän kaiken tyyppi". Ite oon muutama vuosi sitten syöny sporanox kuurin lääkkeitä kynsisieneen. Kynsisieni
        lähti,mutta tuli heti takasi(Niin kuin 70% kaikilla). Aloitin uudelleen tän kuurin,mut ne helvetin sivuvaikutukset pakotti lopettamaan tän
        kuurin. Nyt noin puoli vuotta Vocca Trico ainetta
        kynsiin ja entiset repaleiset kynnet alkaa olla olla kuin vauvalla. Tuu vaik kattoo Joona!


      • anneli
        ... kirjoitti:

        Tuossa kyllä taisi olla mainittuna Diflucan kuuri...

        Kuules tuo edellämainitsemasi lääke on tarkoitettu hoitamaan naisten alpää hiivatulehdusta . Ei mitään kynsisientä .


      • PKAP
        anneli kirjoitti:

        Kuules tuo edellämainitsemasi lääke on tarkoitettu hoitamaan naisten alpää hiivatulehdusta . Ei mitään kynsisientä .

        Muistelen lääkärin sanoneen kynsisientä hiivatulehdukseksi.


      • Mikätehoaa

        Siihen se saattaa tehota mutta ei kynsisieneen. Minulla ainakaan.


    • Tuija

      käy ostamassa Silicaa, sitä saa homeopaatilta. Kuukauden annos maksaa n. 6 euroa. Ainakin minä sain avun siitä.

      • eve

        näin sanotaan vocca tricosta:

        Haurastuneet, kellertävät ja paksuutta kasvavat kynnet ovat tyypillisimmät rihma- ja hiivasienen taudinkuvat. Lähes terveen näköisen kynnen alta voi myös tulla valkoista hiivatahnaa. Vaihtoehtona kalliille lääkehoidolle Vocca Trico -hoitonesteellä on kynsisientä hoidettaessa erittäin hyviä tuloksia kohtuullisessa ajassa.

        itse olen käyttänyt kolmisen viikkoa, kynnet ovat selkeästi ohentuneet ja näyttävät paljon paremmilta. odotan innolla kun uusi kynsi alkaa kasvaa!


      • sama vaiva
        eve kirjoitti:

        näin sanotaan vocca tricosta:

        Haurastuneet, kellertävät ja paksuutta kasvavat kynnet ovat tyypillisimmät rihma- ja hiivasienen taudinkuvat. Lähes terveen näköisen kynnen alta voi myös tulla valkoista hiivatahnaa. Vaihtoehtona kalliille lääkehoidolle Vocca Trico -hoitonesteellä on kynsisientä hoidettaessa erittäin hyviä tuloksia kohtuullisessa ajassa.

        itse olen käyttänyt kolmisen viikkoa, kynnet ovat selkeästi ohentuneet ja näyttävät paljon paremmilta. odotan innolla kun uusi kynsi alkaa kasvaa!

        siis saako vocca trico-lääkettä ihan ilman reseptiä apteekista??


    • voi voi

      Edelleen kysyisin, miten te, jotka olette käyttäneet lääkärin määrämiä lääkkeitä, käsitelleet kengät ja sukat?
      Riittääkö sukille 60 asteen pesu, entäs kenkien puhdistus?

      Toinen asia näin kesäaikaan, kun mieli tekee lakata kynnet, eikä viitsisi päivittäin sitä uusia. Mahtaako aineet vaikuttaa lakan alle?

      • Marjukka74

        Oletpas saanut tuhtia tavaraa, toivotaan, että tuo auttaa.
        Sukat neuvotaan pesemään 60 asteessa ja silittämään vilä sen jälkeen. Kannattaa käyttää puuvillasukkia, ovat halpoja ja kestävät pesun ja silityksen.
        Kengät neuvottiin käsittelemään seuraavasti: muovikassiin, pakastimeen useaksi vuorokaudeksi ja daktarin puuterilla puuterointi huolella. Puuterointi uusitaan aina välillä.
        Kynsilakka estää kynsiin voideltavan lääkkeen toiminnan ja antaa sienelle lisäsuojaa, joten eipä kannata lakkailla kuulemma.
        Tämmöiset ohjeet sain minä. Tsemppiä!


      • jkeltakynsi
        Marjukka74 kirjoitti:

        Oletpas saanut tuhtia tavaraa, toivotaan, että tuo auttaa.
        Sukat neuvotaan pesemään 60 asteessa ja silittämään vilä sen jälkeen. Kannattaa käyttää puuvillasukkia, ovat halpoja ja kestävät pesun ja silityksen.
        Kengät neuvottiin käsittelemään seuraavasti: muovikassiin, pakastimeen useaksi vuorokaudeksi ja daktarin puuterilla puuterointi huolella. Puuterointi uusitaan aina välillä.
        Kynsilakka estää kynsiin voideltavan lääkkeen toiminnan ja antaa sienelle lisäsuojaa, joten eipä kannata lakkailla kuulemma.
        Tämmöiset ohjeet sain minä. Tsemppiä!

        Lääkäri määräsi minulle vahvoja lääkkeitä kynsisienen hoitoon. En uskaltannut alkaa syömään niitä koska kaverini sai niistä todella kamalia sivuoireita...ja ne ovat vielä todella kalliita lääkkeitä. Sitten lääkäri passitti minut jalkojenhoitajalle joka kertoi että luontaistuotekapassa on eteerinen ölju rantsilan tea tree jota minun on töpöteltävä topsypuikolla kynsiini.kerran päivässä. Öljy on todella kamalan hajuista mutta nyt laitettuani sitä jo ahkerasti 3kk huomaan että kynsieni väri on muuttunnut ja kynteni ovat paremman näköiset. pullo öljyä maksoi 19e ja sen on oltava 100prossasta. Toki halvempiakin löytyi alta 5e.hintaan. Kannattaapi kokeilla mie ainaski sain apua tästä tuotteesta.


      • aua
        jkeltakynsi kirjoitti:

        Lääkäri määräsi minulle vahvoja lääkkeitä kynsisienen hoitoon. En uskaltannut alkaa syömään niitä koska kaverini sai niistä todella kamalia sivuoireita...ja ne ovat vielä todella kalliita lääkkeitä. Sitten lääkäri passitti minut jalkojenhoitajalle joka kertoi että luontaistuotekapassa on eteerinen ölju rantsilan tea tree jota minun on töpöteltävä topsypuikolla kynsiini.kerran päivässä. Öljy on todella kamalan hajuista mutta nyt laitettuani sitä jo ahkerasti 3kk huomaan että kynsieni väri on muuttunnut ja kynteni ovat paremman näköiset. pullo öljyä maksoi 19e ja sen on oltava 100prossasta. Toki halvempiakin löytyi alta 5e.hintaan. Kannattaapi kokeilla mie ainaski sain apua tästä tuotteesta.

        ja on luonnontuote ilman sivuvaikutuksia, ei kemiallinen lääke. itse sain avun noin kuukaudessa siveltävällä thursday plantationin teatree -aineella. suosittelen!


      • Länkkäri79
        aua kirjoitti:

        ja on luonnontuote ilman sivuvaikutuksia, ei kemiallinen lääke. itse sain avun noin kuukaudessa siveltävällä thursday plantationin teatree -aineella. suosittelen!

        Mitä arvon naiset mahtavat tarkoittaa tällä " sain avun" -mantralla? Kynnet selvästi ohentuneet kolmen kuukauden käytön jälkeen??? "Kemiallisilla" lääkkeillä pitäisi lähteä kokonaan siinä kolmessa kuukaudessa. Itse aloitin kuurin muutama päivä sitten. On sen näköinen ettei kyllä millään eteerisillä öljyillä lähde. Länsimäinen lääketiede go go!


      • Anonyymi
        jkeltakynsi kirjoitti:

        Lääkäri määräsi minulle vahvoja lääkkeitä kynsisienen hoitoon. En uskaltannut alkaa syömään niitä koska kaverini sai niistä todella kamalia sivuoireita...ja ne ovat vielä todella kalliita lääkkeitä. Sitten lääkäri passitti minut jalkojenhoitajalle joka kertoi että luontaistuotekapassa on eteerinen ölju rantsilan tea tree jota minun on töpöteltävä topsypuikolla kynsiini.kerran päivässä. Öljy on todella kamalan hajuista mutta nyt laitettuani sitä jo ahkerasti 3kk huomaan että kynsieni väri on muuttunnut ja kynteni ovat paremman näköiset. pullo öljyä maksoi 19e ja sen on oltava 100prossasta. Toki halvempiakin löytyi alta 5e.hintaan. Kannattaapi kokeilla mie ainaski sain apua tästä tuotteesta.

        Teepuuöljy auttaa,haudoin jalkojani päivittäin lämpimässä vedessä,johon sekoitan teepyuuöljyä. Kuivaan jalat ja tuon kynnet kynsiviilalla jonka jälkeen tupsutan kynsiin Avivin pihkaöljyä. Sieni alkaa pikkuhiljaa vähenemään. En kestänyt noita#kovia lääkehoitoja# yhtään koska on niin paljon muita lääkkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teepuuöljy auttaa,haudoin jalkojani päivittäin lämpimässä vedessä,johon sekoitan teepyuuöljyä. Kuivaan jalat ja tuon kynnet kynsiviilalla jonka jälkeen tupsutan kynsiin Avivin pihkaöljyä. Sieni alkaa pikkuhiljaa vähenemään. En kestänyt noita#kovia lääkehoitoja# yhtään koska on niin paljon muita lääkkeitä.

        Pari korjausta tekstiin,Abicin pihkaöljy on tuo oikea nimi. Saa apteekista ilman reseptiä.


    • kynsisienen uhri 58

      Minulla on myös kynsisieni. Laiskuuttani pidän sitä. Kun saan sen paranemaan lopetan hoidon ja taas tauti palaa. Täytyisi hoitaa jatkuvasti.
      Saan jalkani kynnet hoidettua, kun liotan niitä joka päivä lämpimässä merisuolavedessä.Samalla myös poistan sienen pilaamaa kynttä jalkaraspilla
      eli viilaan niitä ja leikkaan huonoa kynttä pois.
      Jalkakylvyn jälkeen tiputan jokaiselle kynnelle
      1-2 pippaa Vademecum classic väkevää suuvettä. 50%
      suuvesi ei käy.Tätä, kun tekee sitkeästi paranee.

    • :-:-tyhmä-:-:

      Moi!
      Kun ja jos kynsisieneen tulee syöpä, niin, voiko siihen kuolla.Tiedän, tuo oli ehkä tyhmä kysymys, mutta se vaivaa mua.Syöpäähän voi kuolla. Mulla on kynsisieni, ja pelkään, että siihen ehtii tulla syöpä..

      • Nimetön

        Tärkeintä kynsisienestä sinulle MOI

        Ei kynsisienestä saa mitään syöpää. hengitä rauhallisesti ja jatka iloisesti elämääsi.

        Se että sinulla on kynsisieni ( jos sinulla edes on sitä) johtuu vain joko kynnen loukkaamisesta jolloin infektio on päässyt syntymään tai olet syönyt jonkun kaikkivoivan lääkityksen josta myös se on täysin mahdollista.
        Se mistä olet sen saanut ei ole oleellista vaan kuinka pääset siitä eroon.
        Tä kaikkitietävä JONNA jonka lausunto viittaa terveydenhoitohenkilökuntaan osoittaa oman tietämättömyytensä ja hieman naivin typeryytensä joten kukin taaplaa tyylillään mutta kun kyse on ollut Vocca Tricosta niin lääkkeisiin verrattuna tuote on AINOA laboratoriotutkittu ja testeissä toimivaksi sodettu KYNSISIENTÄ vastaan valmistettu tuote.
        Lääkkeet joita Jonna ylistää eivät ole edes tarkoitettu kynsissä esiintyvää sieniinfektiota vastaan vaan keuhkoissa.
        Vastuuttomat ihmiset eli lääkärit, jotka eivät itse niitä suostu syömään, määräävät niitä potilaille melko hurjin seurauksin.
        Yksikään näistä lääkkeistä ei toimi Fusariun tyyppistä sientä vastaan. vain yksi tuote maailmassa toimii ja se on Vocca Trico. Katso netistä JALKATOHTORI.COM sivuiltä miten laboratoriotutkimukset tämän osoittavat.
        Jos haluatte kuulla lisää lääkkeistä niin palataan myöhemmin asiaan. Ennenkaikkea tyttökulta ei sinulle tule syöpää kynsisienestä.


      • :-:-Tyhmä-:-:
        Nimetön kirjoitti:

        Tärkeintä kynsisienestä sinulle MOI

        Ei kynsisienestä saa mitään syöpää. hengitä rauhallisesti ja jatka iloisesti elämääsi.

        Se että sinulla on kynsisieni ( jos sinulla edes on sitä) johtuu vain joko kynnen loukkaamisesta jolloin infektio on päässyt syntymään tai olet syönyt jonkun kaikkivoivan lääkityksen josta myös se on täysin mahdollista.
        Se mistä olet sen saanut ei ole oleellista vaan kuinka pääset siitä eroon.
        Tä kaikkitietävä JONNA jonka lausunto viittaa terveydenhoitohenkilökuntaan osoittaa oman tietämättömyytensä ja hieman naivin typeryytensä joten kukin taaplaa tyylillään mutta kun kyse on ollut Vocca Tricosta niin lääkkeisiin verrattuna tuote on AINOA laboratoriotutkittu ja testeissä toimivaksi sodettu KYNSISIENTÄ vastaan valmistettu tuote.
        Lääkkeet joita Jonna ylistää eivät ole edes tarkoitettu kynsissä esiintyvää sieniinfektiota vastaan vaan keuhkoissa.
        Vastuuttomat ihmiset eli lääkärit, jotka eivät itse niitä suostu syömään, määräävät niitä potilaille melko hurjin seurauksin.
        Yksikään näistä lääkkeistä ei toimi Fusariun tyyppistä sientä vastaan. vain yksi tuote maailmassa toimii ja se on Vocca Trico. Katso netistä JALKATOHTORI.COM sivuiltä miten laboratoriotutkimukset tämän osoittavat.
        Jos haluatte kuulla lisää lääkkeistä niin palataan myöhemmin asiaan. Ennenkaikkea tyttökulta ei sinulle tule syöpää kynsisienestä.

        Kiitos tuosta tiedosta!
        Luin yhestä sivusta, että kynsisieneen voi tulla syöpä, mutta uskon sinua.
        Kiitos sulle! Nyt pelkoni lähti :)

        Mitä teen, kun mun kynsi on pitkä,ja siinä on kynsieni.En uskalla leikata sitä. Luin
        sieltä samalta sivulta, että kynsi voi irrota kokonaan. Onko tuo totta, vai pelotteleeko joku?


      • Nimetön
        :-:-Tyhmä-:-: kirjoitti:

        Kiitos tuosta tiedosta!
        Luin yhestä sivusta, että kynsisieneen voi tulla syöpä, mutta uskon sinua.
        Kiitos sulle! Nyt pelkoni lähti :)

        Mitä teen, kun mun kynsi on pitkä,ja siinä on kynsieni.En uskalla leikata sitä. Luin
        sieltä samalta sivulta, että kynsi voi irrota kokonaan. Onko tuo totta, vai pelotteleeko joku?

        Hoida kynsisieni pois seuraavasti:

        A) Tunnista kynsisieni
        Jos kynsi kasvaa paksuutta ja on väriltään suurinpiirtein vihreän kellertävä, luultavasti sinulla on rihmasieni.
        B) Jos kynnen alta tulee valkoista hieman kovettunutta "ainetta". sinulla on luultabasti hiivasieni.
        Nämä ovat yleisimmät.

        Markkinoiden ehdootomasti huipputuote on Vocca Trico. Sitä myyvät mm. apteekit, kemikaliot. Ota WWW.Vocca.fi ja sieltä löydät jälleenmyyjät paikkakunnittain.
        Tuote on todettu kansainvälisillä tutkimuksilla laadukkaaksi ja tehokkaaksi.
        Helppo ja turvallinen.
        Heidän puhelinnumerostaan löydät asianyuntijat langanpäähän ja heillä on mukana mm. kansainvälisesti tunnustettu mikrobiologi joka pitää tunnin esitelmän ennenkuin vetää eka kerran henkeä.
        Leikaa vaan kyntesi, ohenna ne viilalla, tuhoa sienirihmastot ja huomaat miten helppo koko homma loppujen lopuksi oli.
        Ja lopuksi, Jos sinulla on hoitamaton kynsisieni niin kynsi voi ajan myötä irrota, lääkärit poistaa kynsiä hoitoina, ne varmaan ajattelee että kyn kynnessä oleva sieni saadaan pois repimällä kynsi pois.
        Ota yhteyttä sinne Vocca Oy:n ne neuvoo sua hoitamaan kynnet kuntoon.
        Terveisin "jalkatohtori"


      • Apua löytyy
        Nimetön kirjoitti:

        Hoida kynsisieni pois seuraavasti:

        A) Tunnista kynsisieni
        Jos kynsi kasvaa paksuutta ja on väriltään suurinpiirtein vihreän kellertävä, luultavasti sinulla on rihmasieni.
        B) Jos kynnen alta tulee valkoista hieman kovettunutta "ainetta". sinulla on luultabasti hiivasieni.
        Nämä ovat yleisimmät.

        Markkinoiden ehdootomasti huipputuote on Vocca Trico. Sitä myyvät mm. apteekit, kemikaliot. Ota WWW.Vocca.fi ja sieltä löydät jälleenmyyjät paikkakunnittain.
        Tuote on todettu kansainvälisillä tutkimuksilla laadukkaaksi ja tehokkaaksi.
        Helppo ja turvallinen.
        Heidän puhelinnumerostaan löydät asianyuntijat langanpäähän ja heillä on mukana mm. kansainvälisesti tunnustettu mikrobiologi joka pitää tunnin esitelmän ennenkuin vetää eka kerran henkeä.
        Leikaa vaan kyntesi, ohenna ne viilalla, tuhoa sienirihmastot ja huomaat miten helppo koko homma loppujen lopuksi oli.
        Ja lopuksi, Jos sinulla on hoitamaton kynsisieni niin kynsi voi ajan myötä irrota, lääkärit poistaa kynsiä hoitoina, ne varmaan ajattelee että kyn kynnessä oleva sieni saadaan pois repimällä kynsi pois.
        Ota yhteyttä sinne Vocca Oy:n ne neuvoo sua hoitamaan kynnet kuntoon.
        Terveisin "jalkatohtori"

        Olen hoitanut kynsisientä päivittäin tea tree -öljyllä: leikannut kaiken irti lähtevän pois ja tiputtanut öljyä kynnen rajaan. Kynsi on siis aiemmin irronnut osittain ja kynnen alta lähtenyt valkoista irtokamaa. Öljy on estänyt sientä etenemästä, mutta valitettavasti kun olen lopettanut hoidon, sieni on alkanut aina uudelleen etenemään. En uskaltaisi missään tapauksessa aloittaa vahvaa lääkitystä, koska minulla on muitakin terveysongelmia. Joten olen nyt suuntaamassa apteekkiin hakemaan Voccatricoa.

        Ja kiitti vaan ketjun vinkistä kenkien pakastamisessa, se ei tosiaan olisi tullut mieleenikään.


      • jalkatohtori
        Apua löytyy kirjoitti:

        Olen hoitanut kynsisientä päivittäin tea tree -öljyllä: leikannut kaiken irti lähtevän pois ja tiputtanut öljyä kynnen rajaan. Kynsi on siis aiemmin irronnut osittain ja kynnen alta lähtenyt valkoista irtokamaa. Öljy on estänyt sientä etenemästä, mutta valitettavasti kun olen lopettanut hoidon, sieni on alkanut aina uudelleen etenemään. En uskaltaisi missään tapauksessa aloittaa vahvaa lääkitystä, koska minulla on muitakin terveysongelmia. Joten olen nyt suuntaamassa apteekkiin hakemaan Voccatricoa.

        Ja kiitti vaan ketjun vinkistä kenkien pakastamisessa, se ei tosiaan olisi tullut mieleenikään.

        Voi hurjaa noita tarinoita.
        Ei kenkiä tarvitse pakastaa, ei sienet ole moksiskaan pakkasesta. Minäpä selitän.
        Sienet ( jotkin Niistä) kestävät jopa absoluuttisen nollapisteen. Sienet ovat kaiken eloperäisen A&O.
        Sienet lahottaa, kasvattaa ym vastaavaa. Kun maa paljastuu keväisin niin mikään ei kasvaisi jos sienet olisivät pakkasherkkiä. Entä sitten kuumuus, lääkärit kuulemma sanoo että 60 asteinen vesi tuhoaa sienet. Puhdasta potaskaa se lauma ei ymmärrä biologiasta yhtään mitään.
        Kun metsäpalo liikkuu alueen yli kuumuus on hetkittäin n. 3000 siis 3000 astetta ja mitäs sieltä muutaman viikonkuluttua alkaa ilmestyä. SIENIÄ.
        Jos kerran 60 asteinen vesi tuhoaa sienet niin ei muuta kuin varpaat 60 asteiseen veteen ja hoito edistyy, niinhän lääkärit sanoo.
        Ei sinun tervitse tehdä sukille eikä kengille välttämättä mitään, käytä aineita jotka hoitaa EI SIENET VAAN INFEKTION jalasta tai kynnestä kun kynsi suojaa tai ihon PH on oikea ei sienet aiheuta infektioita. Ei ne sienet minnekään häviä ne eivät vain aiheuta ibfektioita.
        seurataampa keskustelua hieman huvittuneena.


      • Jasmin...
        Nimetön kirjoitti:

        Hoida kynsisieni pois seuraavasti:

        A) Tunnista kynsisieni
        Jos kynsi kasvaa paksuutta ja on väriltään suurinpiirtein vihreän kellertävä, luultavasti sinulla on rihmasieni.
        B) Jos kynnen alta tulee valkoista hieman kovettunutta "ainetta". sinulla on luultabasti hiivasieni.
        Nämä ovat yleisimmät.

        Markkinoiden ehdootomasti huipputuote on Vocca Trico. Sitä myyvät mm. apteekit, kemikaliot. Ota WWW.Vocca.fi ja sieltä löydät jälleenmyyjät paikkakunnittain.
        Tuote on todettu kansainvälisillä tutkimuksilla laadukkaaksi ja tehokkaaksi.
        Helppo ja turvallinen.
        Heidän puhelinnumerostaan löydät asianyuntijat langanpäähän ja heillä on mukana mm. kansainvälisesti tunnustettu mikrobiologi joka pitää tunnin esitelmän ennenkuin vetää eka kerran henkeä.
        Leikaa vaan kyntesi, ohenna ne viilalla, tuhoa sienirihmastot ja huomaat miten helppo koko homma loppujen lopuksi oli.
        Ja lopuksi, Jos sinulla on hoitamaton kynsisieni niin kynsi voi ajan myötä irrota, lääkärit poistaa kynsiä hoitoina, ne varmaan ajattelee että kyn kynnessä oleva sieni saadaan pois repimällä kynsi pois.
        Ota yhteyttä sinne Vocca Oy:n ne neuvoo sua hoitamaan kynnet kuntoon.
        Terveisin "jalkatohtori"

        Täällä kans isovarpaassa ollut jo vuosia (kai) kynsisieni. Söin kalliin Sporanox kuurin (eri värisiä kapseleita tietyin väliajoin). Ei auttanut. Siten kävin toisella lääkärillä, joka totesi, ettei ollut kynsisieni.

        Jätin asian, ja etsin tietoa. Nyt olen lukenut siis jostain kynästä, jota kohta lähden apteekista hakemaan.
        Oma kynteni on juuri tollainen, kuin edellisen viestin kohta 2.
        Eli valkoista mönjää tulee kynnen alta, joka kovettuu. Märkänä on pehmeätä, kuivana kovettuu. Kynsi on tyvestä muutaman millin normaalin kynnen näköistä, mutta suurin osa kellertävää "raidallista" kynttä, jota ei saksilla leikata, on paksua ja tosi kovaa.
        Kiitos kaikille kirjoittajille vinkeistä, kynää aion nyt kokeilla.


      • Candida
        Nimetön kirjoitti:

        Hoida kynsisieni pois seuraavasti:

        A) Tunnista kynsisieni
        Jos kynsi kasvaa paksuutta ja on väriltään suurinpiirtein vihreän kellertävä, luultavasti sinulla on rihmasieni.
        B) Jos kynnen alta tulee valkoista hieman kovettunutta "ainetta". sinulla on luultabasti hiivasieni.
        Nämä ovat yleisimmät.

        Markkinoiden ehdootomasti huipputuote on Vocca Trico. Sitä myyvät mm. apteekit, kemikaliot. Ota WWW.Vocca.fi ja sieltä löydät jälleenmyyjät paikkakunnittain.
        Tuote on todettu kansainvälisillä tutkimuksilla laadukkaaksi ja tehokkaaksi.
        Helppo ja turvallinen.
        Heidän puhelinnumerostaan löydät asianyuntijat langanpäähän ja heillä on mukana mm. kansainvälisesti tunnustettu mikrobiologi joka pitää tunnin esitelmän ennenkuin vetää eka kerran henkeä.
        Leikaa vaan kyntesi, ohenna ne viilalla, tuhoa sienirihmastot ja huomaat miten helppo koko homma loppujen lopuksi oli.
        Ja lopuksi, Jos sinulla on hoitamaton kynsisieni niin kynsi voi ajan myötä irrota, lääkärit poistaa kynsiä hoitoina, ne varmaan ajattelee että kyn kynnessä oleva sieni saadaan pois repimällä kynsi pois.
        Ota yhteyttä sinne Vocca Oy:n ne neuvoo sua hoitamaan kynnet kuntoon.
        Terveisin "jalkatohtori"

        Mitähän tarkoittaa kun Voccapakkauksessa käsketään suorittamaan vain kertakäsittely ja käyttämään loput sukkien desinfioimiseen. Kynnessä ei näy vielä mitään muutosta. Maalaisjärjellä tuntuisi toistuva käsittely luontevammalta.


      • Kokeilussa on vocca
        Candida kirjoitti:

        Mitähän tarkoittaa kun Voccapakkauksessa käsketään suorittamaan vain kertakäsittely ja käyttämään loput sukkien desinfioimiseen. Kynnessä ei näy vielä mitään muutosta. Maalaisjärjellä tuntuisi toistuva käsittely luontevammalta.

        Siis desinfioi koko jalkateräsi ohjeiden mukaan vain kerran. Desinfiointivesi sitten ohjeiden mukaan pesukoneeseen ja sukkien desinfiointi, ja kenkien desinfiointi ohjeiden mukaan.
        Pulloon jää vielä paljon ainetta jota joka ilta pumpuliin ja pumpuli kynnen päälle n. 20 min. Näin kuukauden ajan ja sitten joka kolmas päivä, kunnes uusi terve kynsi on kasvanut. Näin lupaa valmistaja.


      • kauan kärsinyt
        Candida kirjoitti:

        Mitähän tarkoittaa kun Voccapakkauksessa käsketään suorittamaan vain kertakäsittely ja käyttämään loput sukkien desinfioimiseen. Kynnessä ei näy vielä mitään muutosta. Maalaisjärjellä tuntuisi toistuva käsittely luontevammalta.

        Mulla ollut 10v kynsisieni. Voccasta ei mitään apua. Lääkitys paransi pulessa vuodessa, mutta uusi. Nyt olen käyttänyt Nailprotector puikkoa ja parani. Paras aine kaikista.


      • Älypää!
        jalkatohtori kirjoitti:

        Voi hurjaa noita tarinoita.
        Ei kenkiä tarvitse pakastaa, ei sienet ole moksiskaan pakkasesta. Minäpä selitän.
        Sienet ( jotkin Niistä) kestävät jopa absoluuttisen nollapisteen. Sienet ovat kaiken eloperäisen A&O.
        Sienet lahottaa, kasvattaa ym vastaavaa. Kun maa paljastuu keväisin niin mikään ei kasvaisi jos sienet olisivät pakkasherkkiä. Entä sitten kuumuus, lääkärit kuulemma sanoo että 60 asteinen vesi tuhoaa sienet. Puhdasta potaskaa se lauma ei ymmärrä biologiasta yhtään mitään.
        Kun metsäpalo liikkuu alueen yli kuumuus on hetkittäin n. 3000 siis 3000 astetta ja mitäs sieltä muutaman viikonkuluttua alkaa ilmestyä. SIENIÄ.
        Jos kerran 60 asteinen vesi tuhoaa sienet niin ei muuta kuin varpaat 60 asteiseen veteen ja hoito edistyy, niinhän lääkärit sanoo.
        Ei sinun tervitse tehdä sukille eikä kengille välttämättä mitään, käytä aineita jotka hoitaa EI SIENET VAAN INFEKTION jalasta tai kynnestä kun kynsi suojaa tai ihon PH on oikea ei sienet aiheuta infektioita. Ei ne sienet minnekään häviä ne eivät vain aiheuta ibfektioita.
        seurataampa keskustelua hieman huvittuneena.

        Ne sienet siellä paloalueella joko a) on ollu pinnan alla suojassa siltä 3000 asteen lämpötilalta b) levinnyt itiöinä paloalueelle. Vastaava esimerkki on että poltat takassa halon tänään ja huomenna siellä takassa on halko. Tällä todistin sen että halko ei palanut.


      • Lehtori manne
        :-:-Tyhmä-:-: kirjoitti:

        Kiitos tuosta tiedosta!
        Luin yhestä sivusta, että kynsisieneen voi tulla syöpä, mutta uskon sinua.
        Kiitos sulle! Nyt pelkoni lähti :)

        Mitä teen, kun mun kynsi on pitkä,ja siinä on kynsieni.En uskalla leikata sitä. Luin
        sieltä samalta sivulta, että kynsi voi irrota kokonaan. Onko tuo totta, vai pelotteleeko joku?

        Potkasin seinään ja kynsi lähti. Sattu vähän mutta parani nopeasti. Älä pelkää kynsisienen haitta on vain kosmeettinen jos häiritsee niin kysy näiltä.


    • No niin, tässä ratkaisu

      Ainut tapa hävittää kynsisieni on poistaa koko kynsi. Näin se ei pääse leviämään minnekään, ja vaikka sen jälkeen täytyykin käyttää avonaisia kenkiä ja muutenkin varoa kynttä, on se huomattavasti halvempi ja yksinkertaisempi tapa poistaa kynsisieni kuin järkyttävän kalliit lääkekuurit, joita joutuisi syödä vähän väliä, koska ne eivät tehoa täysin.

      • uskoisi

        Minulle sanoi jalkahoitaja, että kynttä ei kannata poistattaa, koska tilalle kasvaa samanlainen kynsi!


      • oi voi

        Kynnen irtikiskominen ei auta yhtään mitään. Syötyäni kolme lääkekuuria - ensin pari viikkoa Lamisilia, joka ei parantanut mitään, aiheutti vain järkyttävän, viikkoja vaivaavan nokkosihottuman ja sitten kaksi eri pulssia Sporanoxia ilman mitään vaikutusta - lääkäri nykäisi isovarpaan kynnen irti. Ja kappas vain, ihan samanlainen kynsi kasvoi tilalle. Tämän vuoden alussa päätin kokeilla Cosmaro-kynää, seurauksena kynsivallin tulehdus - taidan olla allerginen laventelille... Seuraavaksi ajattelin siirtyä Vocca Tricoon, jos siitä vaikka olisi apua. Tämä show jatkuu nyt yhdeksättä vuotta.


    • Kokemusta on

      Lääkekuurit on halventuneet.
      Omavastuu on n.6€ / 28 päivän kuuri.
      Kysy apteekista halvin vaihtoehto!

    • Sienitärkö?

      Peukalon kynsi on aika paksua tavaraa.. Minkään värinen se ei ole, siis ihan normaali, mutta keskellä kynttä on aikamoinen "kuoppa". Kynsi ei oikein tunnu kasvavan ja tuo oikeesti näyttää vähän kummalliselta.

    • Mansikkavarvas

      Kauhukseni huomasin tässä taannoin, että minun somiin varpaankynsiini, tai itse asiassa isonvarpaan kynteen, oli pesiytynyt tämä inha kynsisieni. Ei epäilystäkään asiasta. Toisaalta oikein taiteellisen näköinen, mutta en halunnut mokomaa varpaaseeni, yök. Kävin tällä palstalla ja ajattelin kokeilla tuota Vocca-tuotetta. Ei kiinnosta huudattaa maksaa noilla tableteilla. Ei ollut Voccaa myynnissä, mutta löytyi Phyto Nail Protector. Kynän näköinen kapistus jota käytetäänkin kuin tussia.
      Voi että alkoi tulla sienelle paha mieli kun kuuri alkoi! On mielenkiintoista ollut seurata miten kynnen väritys ja kuviot muuttuvat. Kynsimatriksista kasvaa terve kynsi ja vielä on neljännes kynttä tuota sienen vaurioittamaa. 30 rahaa maksoi se kynä ja näkyi olevan hintansa väärti :-)

      • lääkityksen jälkeen

        Sain taannoin pahan kynsisienen pois muutaman kuukauden lääkityksellä. Jonka jälkeen sieni yritti tulla uudelleen useampaan varpaaseen.
        Kokeilin huvikseni hiustenkuivaajaa ja JOKAINEN KYNSI PARANI. Ja karkeat, valkohilseiset (silsa?) jalkapohjani ja pykäläiset kantapääni muuttuivt ilman rasvoja sileiksi ja pehmeiksi!

        Siis ohje: pese jalat päivittäin ja kuivaa ne heti tehokkaasti, erityisesti kynnet, niin kuumalla puhalluksella kuin kestät, todella kuiviksi: useampi minuutti.
        Ja jos jalkasi hikoilevat, vaihda kuivat sukat useamman kerran päivässä.
        Paranemista jouduttaa, jos leikkaat sieniosat pois kynsistä niin tarkkaan kuin saat ja hiot loput pois kynsiviilalla.

        Väittäköönpä tätä ohjetta vastaan vain sellainen, joka ei kokeile kuivaamista ensin muutamaa vikkoa!
        Tulos on yllättävä!

        Minun tulkintani nykyisestä jalkasieniepidemiasta on, että kun nykyihmiset peseytyvät päivittäin, toisin kuin entiset kerran viikossa saunojat, uivat usein, jne, jalat kastuvat vähän väliä. Ja jalkasieni vaivaa vain niitä, jotka kuivaavat jalkansa huonosti.

        Kertokaa kokemuksista jos kokeilette!
        Olisi kiva kuulla muittenkin tuloksista!


      • Kikka

        Mulla on toi kynä ollut nyt muutaman viikon ja olen sitä laittanut aamuin illoin.

        Kynnet on "rauhoittuneet" jotenkin ja tuntuvat paremmilta. Kuinkahan kauan tota hoitoa pitää käyttää? Vielä ei näy uutta tervettä kynttä selvästi.


      • kaupastako?

        Missä tällaista kynää myydään?


      • Mansikkavarvas
        kaupastako? kirjoitti:

        Missä tällaista kynää myydään?

        Apteekki on oikea osoite. Yksi kynä varmaan piisaa. Käytän 2 x päivässä ja tilanne on nyt se, että kynsisieni tekee matkaa manan majalle. Kolme neljännestä etuvarpaan kynnestä on jo ihan ok ja pian pääsen leikkaamaan sitä kauheinta mustanruskeaa osaa huis hemmettiin! Tavoite on olla jouluna sienetön ja viimeisetkin jäljet siitä ikävä muisto vain.


      • Nimetön
        Mansikkavarvas kirjoitti:

        Apteekki on oikea osoite. Yksi kynä varmaan piisaa. Käytän 2 x päivässä ja tilanne on nyt se, että kynsisieni tekee matkaa manan majalle. Kolme neljännestä etuvarpaan kynnestä on jo ihan ok ja pian pääsen leikkaamaan sitä kauheinta mustanruskeaa osaa huis hemmettiin! Tavoite on olla jouluna sienetön ja viimeisetkin jäljet siitä ikävä muisto vain.

        onko kyseessä tämä kynÄ? Onko kokemuksia? Huuhdellaanko tämä pois,sain sen vaikuteman paketista...??


      • Kalle

        Ostin kynän pari kuukautta sitten ja hyvin näyttää aine toimivan. Sienen kasvu on pysähtynyt ja uutta tervettä kynttä kasvaa tilalle. Jospa ens kesänä vois käyttää sandaaleita ilman sukkia. ;)


      • isovarpaan
        Kalle kirjoitti:

        Ostin kynän pari kuukautta sitten ja hyvin näyttää aine toimivan. Sienen kasvu on pysähtynyt ja uutta tervettä kynttä kasvaa tilalle. Jospa ens kesänä vois käyttää sandaaleita ilman sukkia. ;)

        kynsissä ollut sieni.
        Infektio sai alkunsa samoihin aikoihin ,kun v.-90 sairastin pahan oikean jalan iskiashermosäryn ,joka piti petissä puoli vuotta ja kaikkiaan vaivasi 10 vuotta. Jalan verenkierto heikkeni sairauden aikana niin pahoin ,että nilkan seudun pintaverisuonet näkyivät tummina viiruina ihon pinnassa. nyt tilanne siltä osin on jo korjaantunut ,mutta infektio jäi.

        Aikoinaan yritin kaikenlaista omahoitoapontikasta pihkaan,koska sillon -90 luvun alussa lääkärin määräämä lääkitys olisi maksanut useita tuhansi markkoja.Mikään ei kuitenkaan ollut riittävän tehokasta. Paranemista oli kyllä aina hoitojen aikana jonkinvérran,mutta sitä ärhäkämmin tuli takaisin. Pahiten on nyt pikkurillissä ja isovarpaassa,jotka on lähes kauttaaltaan sienen myllertämänä. Hoidoista olin jo toivottomana luopunut ajat sitten, mutta nyt nähtyäni tällä nämät kirjoitukset toivo heräsi ja taidanpas astella huomispäivänä apteekkiin ja kokeilla vielä ainakin kerran.
        Nimim. toivossa elävä


      • ex kynsisieni

      • jeee....
        Kikka kirjoitti:

        Mulla on toi kynä ollut nyt muutaman viikon ja olen sitä laittanut aamuin illoin.

        Kynnet on "rauhoittuneet" jotenkin ja tuntuvat paremmilta. Kuinkahan kauan tota hoitoa pitää käyttää? Vielä ei näy uutta tervettä kynttä selvästi.

        Mulla auttoi apteekista saatava Nalox kynsisieneen voide menestyksellisesti sieneen, suosittelen ja ehdottomasti helppo käyttöinen voide.


      • Ernesti -66
        jeee.... kirjoitti:

        Mulla auttoi apteekista saatava Nalox kynsisieneen voide menestyksellisesti sieneen, suosittelen ja ehdottomasti helppo käyttöinen voide.

        Nalox on aivan humpuukia! Laitoin firmaan postia, väitti että 80 % saa avun, kun kyselin tarkemmin moisesta, ei enää edes vastannut. :)
        3 % vetyperoksiidiliuos auttaa, siihen välillä tea tree sivelyjä... ja kas kummaa!!! Sieni alkaa katoamaan... Kuukaudessa 100 kertaa parempaan päin, kuin mitä Naloxin 3 tuubia 4:n kuukauden aikana. :)
        Eikä maksa montaa ekua...


      • Meillä on syöty suun kautta monen monet kuurit kynsiin. Vähän on alkanut uusi kynsi olla tervettä,mutta kuuri pitäisi kestää ns ylläpitoannoksena varmaan ainakin vuoden,sillä hetken päästä kynsi on samanlainen. Nyt mieheni osti sellaisen "tussin" ja sai sillä joksikin aikaa ukkovarpaan kynnen inhimillisen näköiseksi. Itse käytin Voccaa ja kynsi meni piloille: Se näet irtosi yli puolen välin ja jämähti siihen. Vaikka uutta kasvaa,kynsi ei ole kiinni juuri muussa kuin kynsivallissa. En tiedä pitäisikö jatkaa käyttöä ja katsoa,tippuuko koko kynsi pois vai mitä muuta voisin tehdä.


    • sutomasi

      Olen käyttänyt Vocca Tricoa ja toimii todella hyvin. Ei mitään sivuvaikutuksia ja on turvallista käyttää, kun minullakin on kolesteroli lääkitys, jonka kanssa kynsisienilääkkeet (suun kautta nautittavat) eivät käy.
      Kuukauden verran käytin päivittäin ja nyt vaan noin kerran viikossa. On kiva seurata kun uutta kynttä pukkaa.
      Olen selvästi huomannut, että kun rupesin voitelemaan kynttä myös voiteella (saman firman Oliivivoide) uutta kasvua on tullut nopeammin. Varmaan mikä tahansa voide sopii.
      Suosittelen. Ei kuormita maksaa ja munuaisia. Kyllä ne elimet kannattaa säästää vakavampiin sairauksiin.

      • Manta.

      • mustakerttu
        Manta. kirjoitti:

        Voi kauheeta. Miksi hyvä ystävä sinä itseäsi myrkytät statiineilla? Korkea kolesteroli nykytiedon mukaan antaa pitkän elämän. Statiinit on punariisistä löydetty homesieni myrkky, joka tuhoaaa syöjänsä elimmistöä. Siksi monille tulee lihaskivut.

        http://www.biovita.fi/uusi/news.php?lang=fi&id=1406

        http://www.biovita.fi/uusi/news.php?lang=fi&id=1555

        Nykyään mennään täällä ja ei maksa mitään kaiken lisäksi terveys paranee. Ehkä myös kynsien hyvin
        vointiin.

        sattuisiko joku tietämään vielä sellaista tärkeää tietoa, että voiko sitä vocca tricoa käyttää turvallisesti imetyksen aikana?

        -tiedosta kiitollinen....


      • sienikynsuyök
        mustakerttu kirjoitti:

        sattuisiko joku tietämään vielä sellaista tärkeää tietoa, että voiko sitä vocca tricoa käyttää turvallisesti imetyksen aikana?

        -tiedosta kiitollinen....

        kuinka paljon tuo vocca trico maksaa noin suunnilleen?


    • kynsikäs

      Minulla myöskin kynsisieni, sain lääkäriltä reseptin Fungorin 250 mg tabletteja, yksi pitää ottaa päivässä.
      Ei ole ainakaan vielä tullut mitään sivuvaikutuksia, olen syönyt jo kuukauden. Hinta on muuten viisi euroa/kk kun otetaan kelan korvaus pois, eli ei kallista. Lääkäri sanoi, että kynsisientä ei saa pois muuten kuin sisäisesti otettavalla kuurilla ja uskon sen, koska olen vuosikausia yrittänyt "luontaismenetelmillä" mutta en ole onnistunut.

      • Onnistuisiko?

        Jotkut sanovat saaneensa sienen pois Atamon säilöntäaineella sivellen, jota saa ruokakaupasta.

        Sain Loceryl lääkekynsilakalla yhden kynnen täysin terveen näköiseksi, mutta sitten toinen kynsi sairastui.

        Ennen Loceryl kuuria käytin kynteen Atamonia, joten en tiedä millä se apu sitten loppujen lopuksi tuli.


      • Symppis53

        Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Kunnon kynsisieni ei lähde pois millään poppakonsteilla. itselläni oli jalan isossa varpaassa kynsisieni ja söin Fungorin lääkitystä (lääkäri määrää) n. 1½ vuotta ja nyt on yli vuoden sieni ollut poissa. Lääkitystä pitää noudattaa niin kauan kunnes tilalle on kasvanut uusi kynsi. Pitkällinen hoito ja lääkärit eivät kauhean mielellään määrää lääkitystä kun jotkut lekurit eivät usko tähän lääkitykseen, minulla kyllä lääke auttoi ja oli todella halpahintainen. Taisi maksaa alle 50 euroa koko 1½ vuoden hoito. Lisäksi ei mitään sivuoireita, jokin lääke vain ei sovi Fungorin kanssa yhteen ja sen lääkäri tarkastaa jo ammattinsa puolesta. Apteekkien kynsisieneen myytävät lakat ovat ihan humpuukia.


    • usko pos

      Itselläni oli muutama vuosi sitten kaikissa varpaissa paha kynsisieni. Söi resptilääkkeen, jonka loputtua sieni alkoi tulla takaisin. Yllätys, yllätys, hoito joka tehosi oli HIUSTENKUIVAAJA!
      Joka päivä jalkojen pesun jälkeen kuivaan varpaat ja jalkaterät tehokkaasti niin kuumalla kuin pystyn. Erityisesti kynnet. Myös kantapäiden pykimät paranivat tällä.
      Oma selitykseni tälle on, että kun sieni kasvaa viileässä ja kosteassa, niin kuumuus ja kuivuus tuhoavat sen. Entisaikoihin verrattuna nykyihmisen jalat kastellaan suihkussa joka päivä, saunan kuumuus puuttuu suihkusta. Pyyhkeellä jalkoja ei saa läheskään niin kuiviksi kuin kuivaajalla.

      Kaikista liotuksista oli pelkkää haittaa, ne vain pahensivat asiaa.

    • Lykkyä tykö!

      Tehosta jalkojen kuivausta, sieni elää kosteassa. Kuumuus tappaa sientä: joka pesun jälkeen tehokas kuivaus hiustenkuivaajalla (!) Hikoilun vuoksi mielellään kuivaus kerran päivässä, vaikka et kastelisikaan jalkoja. Saunassa mene pitkällesi jalat kattoon. Vaihtosukat mukaan töihin ja jalat ulos kengistä niin usein kuin mahdollista.
      Omenaviinietikkaliotus pelkästään pahensi itselläni sientä.
      Lääkkeesi ovat taatusti tehokkaat ja kyllä lääkäri olisi puhunut jatkokuurista, jos se olisi tulossa. Mutta kynsisieni on niin herkästi uusiutuva, ettei lääkäri pysty ennustamaan pitkälle.
      Itse kokeilin kaikki mahdolliset konstit (lääkityksen lisäksi) ja vain hiustenkuivaaja tehosi. Jos välillä "repsahdan" ja jonkun kynnen reuna alkaa taas muuttua valkoiseksi, saan sen kuntoon hiustenkuivaajalla! Varmaan vaikea uskoa. Mutta olen itse sairaanhoitaja ja silti, KOKEMUKSESTA, uskon tähän enemmän kuin lääkkeisiin. Samalla hävisivät kaikki kovettumatkin varpaista, kantapäistä ja jalkapohjista, varmaan nekin ovat samaa vaivaa. Kuivaa siis koko jalkaterä.
      Ei tarvitse tehdä sukille mitään ylimääräistä ja koiraan ei tartu.
      Pidä kengät kuivina ( hiustenkuivaajan kuumuus voisi olla hyvä niihinkin?)
      Nykyisin on sientä niin paljon, että sitä löytyy joka paikasta. Vasta-ase on kuumuus ja kuivuus.

    • Loistokeksintö

      Kesäkuussa oli täällä kirjoitus kynsisienen hoitamisesta hiustenkuivaajalla. Olen tehnyt ohjeen mukaan ja JUTTUHAN TOIMII!
      Nyt selviän ilman lääkkeitä, ja vähällä vaivalla!
      Kiitokset kirjoittajalle!

      • P I T K Ä kokemus

        Koska ongelma kokonaisvaltainen, kalliit apteekkituottet ovat mielikuvajuttuja - niiden myynti perustuu samaan kun kaikkien myytävien tuotteiden myynti - ihmiset haluavat ostaa mielikuvia.
        Tuo hiustenkuivainohje on aika looginen ja uskottava keino.


      • kokeilen
        P I T K Ä kokemus kirjoitti:

        Koska ongelma kokonaisvaltainen, kalliit apteekkituottet ovat mielikuvajuttuja - niiden myynti perustuu samaan kun kaikkien myytävien tuotteiden myynti - ihmiset haluavat ostaa mielikuvia.
        Tuo hiustenkuivainohje on aika looginen ja uskottava keino.

        Ihmisillä on kummallinen tarve uskoa vain lääkkeisiin, muut ohjeet ohitetaan.
        Käytettäisiinpä enemmän talonpoikaisjärkeä!
        Kuumuus ja kuivuus on todella uskottava juttu.


      • Sienellinen
        kokeilen kirjoitti:

        Ihmisillä on kummallinen tarve uskoa vain lääkkeisiin, muut ohjeet ohitetaan.
        Käytettäisiinpä enemmän talonpoikaisjärkeä!
        Kuumuus ja kuivuus on todella uskottava juttu.

        Itse olen kärsinyt pahasta kynsisienestä ihan nuoresta saakka, uskoisin että osasyynä on vahvat kortisonilääkitykset. Sitä on aikoinaan koitettu hoitaa ties millä rasvoilla ja tableteilla, vaan eipä hyödyttänyt. Nyttemmin ongelmaani ''palanneena'' sain lääkäriltä Sporanox kuurin, josta olen nyt ensimmäisen kuurin syönyt.

        Mulla on myös todella kuivat ja hilseilevät jalkapohjat, ja siksi epäilen, että tuo puhallin kuivaaminen kuivattaisi niitä vain lisää, aion kuitenkin kokeilla.

        Kiitos vinkistä!


      • Janne Tuominen
        Sienellinen kirjoitti:

        Itse olen kärsinyt pahasta kynsisienestä ihan nuoresta saakka, uskoisin että osasyynä on vahvat kortisonilääkitykset. Sitä on aikoinaan koitettu hoitaa ties millä rasvoilla ja tableteilla, vaan eipä hyödyttänyt. Nyttemmin ongelmaani ''palanneena'' sain lääkäriltä Sporanox kuurin, josta olen nyt ensimmäisen kuurin syönyt.

        Mulla on myös todella kuivat ja hilseilevät jalkapohjat, ja siksi epäilen, että tuo puhallin kuivaaminen kuivattaisi niitä vain lisää, aion kuitenkin kokeilla.

        Kiitos vinkistä!

        Otsoniterapia!!!

        http://www.otsoniterapia.net/uutta/kynsisieni.htm

        Tutustukaa tähän ystävät


      • oo988
        Janne Tuominen kirjoitti:

        Otsoniterapia!!!

        http://www.otsoniterapia.net/uutta/kynsisieni.htm

        Tutustukaa tähän ystävät

        Kannattaa todella tutustua, koska todella hyviä tuotteita ja olen kuullut että auttaa!


    • mewu

      Jalkasieneen kannattaa laittaa valkosipulia. Siinä on samaa vaikuttavaa ainetta kuin reseptilääkkeissä.

    • Terveet kynnet

      Ainut jolla parani on nailprotector. Sitkeästi käyttää ohjeen mukaan niin uusi kynsi tulee terveenä.
      Olen koittanut lääkitystä (½vuotta) sieni uusi. Kovaa myrkkyä ne lääkkeet maksalle muutenkin.
      Voccaa kokeilin eikä apua. Teepuuöljy ei auttanut.
      Nailprotectorilla parani ja paras tulos pysyy, kun kynnet on kunnossa niin vielä käyttää joskus Esim: sanan tai suihkun jälkeen noin kerran viikossa.
      Yksi puikko kestää todella kauan vaikka maksaakin pari kymppiä.

      Kannattaa ostaa.

    • Nyt onnaa

      Meillä ei Nailprotector eikä mikään muukaan ulkoinen lääkitys auttanut, ainoastaan tältä palstalta löytämäni vinkki vetyperoksiidista näyttää tappaneen kynsisienen. Käytin vetuperoksiidiliuosta kolme kertaa, noin 3 kuukauden aikana.

      Itse tein näin:
      1) laita jalkaan ohut/pitkä pakastepussi, ja kimmoisa sukka sen päälle
      2) kaada noin 0,5 desiä 3% vetyperoksiidiliuosta pusin sisään
      3) anna vaikuttaa 2-3 tuntia
      4) huuhtele, kuivaa ja lopuksi rasvaa jalka

      Ensimmäisellä kerralla kynsisieni turpoaa, se voi sattua vähän jolloin voi olla parempi keskeyttää hoito. Toisella ja kolmannella kerralla sitä ei havaintojeni mukaan enään tapahdu, koska kynsisieni on tuhoutunut ensimmäisellä kerralla. Terveissä kynsissä ei tapahdu mitään, se on niille kuin vettä vain.

      Olen leikannut kynttä samalla, nyt ei tarvitse muuta kuin syödä kalkkia jotta saa kynnen kasvamaan, ja muistaa hoitaa jalkoja rasvaamalla paremmin.

      • mhk68

        tuo vetyperoksidi "poltti" minun ihoni ihan paskaksi ja sieni ei lähtenyt. tyhmyyksissäni uskoin kun eräällä toisella palstalla joku hehkutti sitä. taidat olla sama henkilö? kadun niin kybällä että menin testaamaan. nyt jalka todella pahassa kunnosssa. enää ei se kynsisieni ole ole isoin ongelma vaan märkivä, haiseva ja särkevä iho siinä kynnen ympärillä.


    • ooppoo12
    • sienineiti kynsikäs

      Hirveä tää sienitauti, ja sain helkutti vieköön ex-poikaystävältä! No, sentään on ollut seksi hyvää sen kanssa eikä oo tullut hiviä (mitä siis ex-poikaystillä ei ole), ehkä kumminkin mielummin tämä ällötystauti kuin hiv. Täytyypä koittaa hiustenkuivaajaa, jotkut on suositellut sitä ja auttanut kuulemma ainoana. Lääkitys on (toisen kerran) menossa. Pikkuisen näyttää auttavan. Oon vaan sellasesta kiinnostunut, että onko pakkasen lämpöasteella merkitystä kun oon sinne niitä kenkiä tunkenut. mulla on sellanen -6 asteen pakkasluukku, toivottavasti auttaa.

    • sienekäs

      Onko kukaan käynyt kynsisienestä jalkahoitajalla?
      Onko siellä sanottu mitään millä hoitaa kynsisientä?

      • Kynnenpurija

        On käyty,eikä sanonut mitään. Tosin meinas ettei oo kynsisieni. Ei sanonut,olisko sitte hiivasieni,mutta olen alkanut itse epäillä että näin on.


    • kynsisieni

      Minut patisti jalkaterapeutti (= jalkojenhoitaja) vuosi sitten ihotautilääkärille sieni-infektion toteamiseksi. Jalkojenhoitaja sanoi kellertävien ja paksujen kynsieni haisevan aivan, kuin niissä olisi kynsisieni. (sanoi, että hänkin voi sieninäytteen ottaa ja hoitaa tutkittavaksi, mutta kehotti hoitamaan työterveyshuollon kautta).

      No, kävin ihotautilääkärillä, joka katsoi kynsiäni ja sanoi "juu, kynsisienelle näyttää, ei kannata testiä ottaa, lääkkeet joko auttavat tai eivät, joten mene vain takaisin jalkojen hoitajalle ja anna hänen pariin kertaan tehdä kynsisienen mekaaninen poisto".

      Ehkäpä arvaattekin, että minun hoitoni jäivät siihen ja sieni edelleen varpaankynsissä. Puistattaa ajatus mekaanisesta kynsien ronklaamisesta ja mitähän se edes maksaisi.

      Nyt olen lueskellut täällä ja ihmettelen, mitä asialle tekisin.

    • Upea keksintö

      Tiedän itseni lisäksi kolme muuta, joitten kynsisieni on parantunut hiustenkuivaajalla.

      • kynsivaiva

        Reilu pari vuotta sitten pikkuvarpaan kynsi alkoi paksuuntua mutta raskauden ja imetyksen takia en ole uskaltanut kokeilla mitään vahvempia lääkityksiä, ainoastaan sitä teepuuöljyä mutta ilman suurempaa tulosta. Nyt viereisen varpaan kynnessa näyttäis olevan sama ongelma mutta koska taas imetän niin vahvemmat konstit on ilmeisesti unohdettava. Kävin kuitenkin hakemassa apteekista naloxia kun arvelivat apteekissa että imetyksen aikana voisi käyttää eikä paketissakaan sitä kielletä. Onko muilla kokemuksia kynsisienen hoidosta raskauden tai imetyksen aikana? Onko joku käyttänyt Naloxia ja millä tuloksella?


    • kalileokalilee

      nail protector on pelastus, kiitos siitä kertojalle/kertojille; jo muutaman päivän käytön jälkeen selvää edistystä, kiitos. suosittelen lämpimästi kokeilemaan!

    • Länkkäri79

      Hyvän tähden sentään! Hiustenkuivaajaa, eteeristä öljyä, vocca tricoa ja valkosipulia! Että näistä ovat arvon rouvat edelleen "saaneet avun"?

      Kynsisieni ei ihan oikeasti lähde pois millään muulla, kuin 3-6 kuukauden suun kautta otettavalla reseptilääkkeellä. Mitkään siveltävät salvat eivät auta, kuten edellä onkin mainittu. Elimistö tulee kyllästää vaikuttavalla aineella. Tulokset alkavat näkyä parissa kuukaudessa, mutta lääkkeen syöntiä tulee jatkaa niin pitkään, että täysin terve kynsi on kasvanut kokonaan infektoituneen tilalle. Mielellään tietysti vielä hieman tämän jälkeenkin.

      Itse söin muutama vuosi sitten kolmen kuukauden kuurin, jonka aikana terve kynsi ei täysin ehtinyt kasvaa, jolloin hain vielä lisäksi reseptin kahdeksi kuukaudeksi. Luonnollisesti leikkasin ja viilasin infektoitunutta kynttä pois niin paljon kuin varvas antoi myöten. Sieni ei ole uusinut. Minkäänkaisilla salvoilla tai voiteilla ei myöskään voi kynnen kasvua vauhdittaa, sillä kuten sanottu, varsinainen kynsi on kuollutta solukkoa, joka ei enää minkäänlaisista ravintoliuoksista paremmaksi muutu!

      Lopuksi lainaus terveyskirjastosta: "Itsehoitolääkkeet eivät tehoa kynsisieneen. Sienilääkevoiteet ja -jauheet saattavat vaikeuttaa diagnoosiin pääsyä, mutta ne eivät paranna kynsisilsaa." Lääkäriin siis välittömästi epäilysten herättyä ja minkäänlaisia tippoja, salvoja, vocca tricoja, hiustenkuivaajia, kyniä tai muitakaan itsehoitotuotteita ei tule käyttää, vaan sieni on parasta nujertaa heti alkuun asianmukaisella lääkityksellä.

      http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00254&p_haku=Kynsisieni

    • vieras

      sain itse fungorin nimistä lääkettä ja osaisko joku täällä sanoa saako kuurin aikana käyttää alkoholia?

    • uuy777

      Vaihtoehtohoitona voin sanoa että sellainen tuote kuin O-LIVE otsonoitu oliiviöljy on tosi tehokas eikä ole kallis!

      • Länkkäri79

        EI!

        Millään öljyillä tai linimenteillä ei kynsisieni lähde, vaan se vaatii suun kautta otettavan, sienen lisääntymisen estävän lääkityksen. Lääkitystä tulee jatkaa niin pitkään, että infektoitunut kynsi on kasvanut kokonaan pois, eli useamman kuukauden.

        Minkäänlaisilla kynsiin siveltävillä tuotteilla ei saada tuloksia.


      • Lääkäri ei = Jumala
        Länkkäri79 kirjoitti:

        EI!

        Millään öljyillä tai linimenteillä ei kynsisieni lähde, vaan se vaatii suun kautta otettavan, sienen lisääntymisen estävän lääkityksen. Lääkitystä tulee jatkaa niin pitkään, että infektoitunut kynsi on kasvanut kokonaan pois, eli useamman kuukauden.

        Minkäänlaisilla kynsiin siveltävillä tuotteilla ei saada tuloksia.

        Miten voit sanoa noin jos noinkin moni tässä viestiketjussa kertoo saaneensa avun muilla kuin noilla rankoilla lääkekuureilla joiden puolesta itse liputat?? Jos tuloksia on syntynyt muillakin keinoin niin ethän voi väittää etteivät keinot toimi!

        Jokainen tietenkin saa hoitaa itseään haluamallaan tavalla mutta suosittelisin ensin ainakin kokeilemaan luontaisia keinoja ennemmin kuin vahvaa lääkitystä joka vaikuttanee sitten muuallekin kehoon eikä todennäköisesti positiivisin tavoin..


      • Anonyymi

        Minullakin parani otsonoidulla oliiviöljyllä, puolessa vuodessa, viilausta usein ja kaksi kertaa päivässä voidetta.


    • jopi232

      Millä helvetillä saan tän kynsisienen pois? oon 22 vuotias mies ja tykkään harrastaa uintia, mutta tämän paskakynnen kanssa en ilkeä mennä lähellekkään uimahallia

      • varma keino parantaa

        Kynsisienen saat varmasti pois kun hoidat sienikynsiäsi 3% vetyperoxidilla. Itse olen kärsinyt sienikynsistä vuosia ja kokeilin kovat lääkehoidot ilman apua. Netistä sain neuvon vetyperoksidista ja se ihan oikeasti auttaa.Kynteni ovat olleet jo pari vuotta terveet. Sivele sitä vanupuikolla kynsiin ensin kerran päivässä ja parin viikon jälkeen kerran viikossa.Aine kuohuttaa töhnät pois ja se pääsee sienirihmastoihin tappamaan sientä.Aine ei maksa paljon ja sitä saa ilman reseptiä apteekista.Kokeile niin saat terveet kynnet.


    • tabletit ostanut

      Suun kautta otettava Trebinafin (reseptilääke) maksaa hiukan yli 15 euroa 3 kk annos.

    • jopi232

      kirjottaako lääkäri reseptin jos soitan sille

    • 2010tepa

      loceryl 5%maksaa ruotsissa 35e ja riitää suunilleen puoleksi vuodeksi

    • temu

      NALOX-kynnenhoitoaine on ainakin TÄTTÄ HUMPUUKIA ja KALLISTA, eikä mitään hyötyä... 2 tuubia voidellut, eikä mitään parannusta. :(
      Markkinahemmojen humpuukia.
      Kokeilen vetysuperoksiidia ja jos sitä puuöljyä.. jos ei lähe, olkoon...

    • Tattis mallia 2012

      Terveisiä sille henkilölle, joka ensimmäisenä näillä keskustelupalstoilla kertoi käyttäneensä vetyperoksidia: tosi hyvä juttu, ja se workkii!

      Ahkerana uimarina hankin sienen isonvarpaan kynsiin ja jalkapohjaan hallista sekä hautomalla jalkojani helteessä ilman sukkia tennareissa. Kun huomasin asian, oli alussa strategiana piilottaa se punaisen kynsilakan alle. Sitten, kun sieni oli levinnyt jo myös toisen peukalon kynteen ja toinen ukkovarpaankynsi irronnut itsekseen, päätin että on pakko ryhtyä hoitamaan asiaa pois päiväjärjestyksestä…

      Ostin apteekista tälläkin palstalla mainostettua 3 % vetyperoksidia ja valelin sillä kynnet aamulla ja illalla. Lisäksi haudoin jalkoja ruokasoodasta tehdyssä jalkakylvyssä. Leikkasin kynnet niin lyhyiksi kun voin ja hioin kaikki paksuuntumat pois. Samalla kaikki ihokovettumat pois varpaiden sivuilta ja kantapäistä. Kun iho rupesi ärtymään vetyperoksidista, ohut kerros hydrokortisonia auttoi. Lisäksi kunnon rasvaus perusvoiteella, että iho pysyy pehmeänä ja hyvässä kunnossa.

      Pesun ja liotuksen jälkeen kuivasin jalat aina pesun jälkeen todella huolellisesti, vaihdoin sukkia jopa kaksi kertaa päivässä. - Ei niinkään lian vuoksi, vaan koska halusin niiden olevan koko ajan kuivat.

      Sitten vanhat tennarit roskiin ja sukat ennen pesua likoon kloriteveteen.

      Nyt on kulunut pari-kolme viikkoa, ja kas kummaa, sieni on hävinnyt lähes kokonaan! Olen asennoitunut tähän siten, että jalkoja on vain jatkossa hoidettava koko ajan. --Ja sukkia on hyvä käyttää ainakin urheilujalkineissa, vaikka näyttäisi ihan juntilta.

      Sen sijaan koko systeemin vaikuttava ja monta kuukautta kestävä antibioottikuuri mahdollisine sivuvaikutuksineen tuntuu minusta hullulta sellaisen vaivan vuoksi, joka on muilla konsteilla hoidettavissa tai ainakin pidettävissä kurissa.

      • mhk68

        lopeta jo tuo vetyperoksidin ylistäminen. olen varma että yksi ja sama henkilö näitä kirjoittaa eli palstoille. en tiedä motiiveja, mutta minulla ja miehelläni ei tod. toiminut. tuli vain lisää ongelmia ja jalat paskana.


      • Tattis mallia 2012
        mhk68 kirjoitti:

        lopeta jo tuo vetyperoksidin ylistäminen. olen varma että yksi ja sama henkilö näitä kirjoittaa eli palstoille. en tiedä motiiveja, mutta minulla ja miehelläni ei tod. toiminut. tuli vain lisää ongelmia ja jalat paskana.

        No, on meitä ainakin kaksi kirjoittajaa jotka uskovat tähän konstiin: minä ja joku toinen, jonka kirjoituksesta idean bongasin. Kokeile sinä toki jotain muuta, jos tämä konsti ei tehoa.

        Niitä sieniä on erityyppisiä, toisiin vetyperoksidi ilmeisesti vaikuttaa, toisiin sitten ilmeisesti ei. Kunnollinen kuivaaminen, puhtaus ja hyvä hoito vaikuttavat varmaankin myönteisesti joka tapauksessa.

        Nyt minun tilanteeni on sellainen, että kaikki kynnet kasvavat jaloissa siististi, mutta hitaasti. Jalkapohjassa taas on 20 c kokonen laikku, joka ei suostu tokenemaan. Se alkaa syyhyämään ja tekee rakkuloita aina kun jalat hautuvat vähänkään pidemmän aikaa tiiviissä jalkineissa.

        Sitkeyttä tämä vaatii, kuten moni on jo todennutkin...


    • esimies..nainen

      Minä uskon tuohon hiustenkuivaus menetelmään..
      Olen samaa mieltä kirjoittanjan kanssa että kynsisieni pesii kosteassa ja sillähän on loisto olot kynnen alla ja jos mietitte tarkkaan niin kuka kuivaa kyntensä ja varpaansa aina niin hyvin...ettei muka kosteutta ole kynsien alla ja jaloissa mm, hikoilu on myös sienelle se mahtava kasvualusta..
      Täälläähän kysyttiin halpaa hoitoa ja tuo hiustenkuivaaja systeemi on halpa ja joku toinenkin oli siitä avun saanut joten minä ryhydyn tähän toimenpiteeseen oitis..
      Kynteni on nyt 4,jästä varpaasta melkein pois ja ne on kipeät mutta uskon vahvasti tuohon kuivus operaatioon ja jos ei tuota jaksa tehdä ja etsii aina helopmpaa konstia niin siitä vaan sitten ostamaan kalliita lääkkeitä ja tehoaako se...ei tiedä..jos haluatte kynsisienen taittuvan peskää jalkanne useasti ja kuivatkaa hiustenkuivaajalla ja vaihtakaa puhtaita sukkia..ostakaa valkoisia puuvilla sukkia ja ne voi kloriitilla käsitellä joten kloriitti on halpaa ja kestää kauan...tämä ohje on niille jotka omaavat säännöllisen taidon hoitaa itseään..
      Ei tämäkään anna tulosta varmaan heti tässä ja nyt...pitää myös olla kärsivällisyyttä asialle..joten taistelu alkaa kynsisientä vastaan..hiustenkuivaajalla..

      • Marjastaja53

        Kysymys kaikille jotka olette painineet tuon kynsisieniongelman kanssa. Oletteko kokeilleet tuota otsonoitua oliiviöljyä (siis sitä erittäin vahvaa) jota mainostetaan että siitä apu löytyy. Löytyykö? Kiinnostaisi kokeilla mutta kun kaikkea on kokeillut ja kaikki ovat aika kalliita kokeiluja ei viitsisi ihan tyhjän takia taas pistää rahaa hukkaan. Olen vetyperoksidilla kokeillut, taitaa kolmas pullo olla menossa, mutta mielestäni ei siitä ole kyllä suuremmin ollut apua niin jotain tarttis keksiä. Kommennetteja please.


      • 27.5.2004

        Olikin vanha ketju::


        Valkoinen jodi.
        Sitä saa kerjäämällä apteekista, kastoin vanupuikon pullossa ja pyyhin sillä kynsinauhat laakeasti ja kynnet pullon loppuun Pullo 15 ml. Vähin täin aina kastumisen/pesu jälkeen. Jalat aamulla ja illalla.
        Tämä vinkki oli joskus 1960-luvulla jossain terveyspalstalla...

        Sukat on pestävä hyvin, suosittelen esiliotusta vahvassa etikka vedessä. 5 litraa vettä/ 0,5 litraa etikkaa, ainakin vrk ennen pesua.

        Onko kenkäsi nahkaa? missä voi sulaa siinä nahka palaa?

        Ne mitkä voi pestä; pese, mutta muista tavallinen pyykinpesuaine liuottaa liimaukset.. Mäntysuopa parempi ja kunnon kuivaus..
        Jätä vaikka saunomisen jälkeen lauteille, jos eivät ole sitä nahkaa..

        Nahka kengät: kaataisin sisälle soodajauhetta ja antaisin olla muutaman vrk sitten muovipussiin ja pakastimeen n. viikoksi.
        Kopistele sooda pois, voit myös imeä imurilla....

        Älä unohda käsineitä, pese jollain jo selvitetyistä..


      • Halpaa, turvallista

        Hiustenkuivaajajuttu oli jo vähintäänkin viisi vuotta näillä palstoilla ja sitä kokeilleena ja säännöllisesti käyttävänä voin vakuuttaa, että toimii hyvin! Kynnet ovat olleet kunnossa ilman lääkkeitä viimeiset viisi vuotta. Sitä ennen oli sieni jokaisessa kynnessä. Hoitovillityksenä oli silloin viinietikkaliotus, joka pelkästään pahensi asiaa. Sukille ja kengille en ole tehnyt mitään koko aikana.
        Paranemistulokset näkyvät nopeammin, jos viitsit viilata sairaat kohdat kynsistä ohuiksi. Vähintäänkin parissa kuukaudessa näkyy paraneminen.
        Eikä hoito rasita maksaa, niinkuin lääkkeet!


      • Kokeillut
        Halpaa, turvallista kirjoitti:

        Hiustenkuivaajajuttu oli jo vähintäänkin viisi vuotta näillä palstoilla ja sitä kokeilleena ja säännöllisesti käyttävänä voin vakuuttaa, että toimii hyvin! Kynnet ovat olleet kunnossa ilman lääkkeitä viimeiset viisi vuotta. Sitä ennen oli sieni jokaisessa kynnessä. Hoitovillityksenä oli silloin viinietikkaliotus, joka pelkästään pahensi asiaa. Sukille ja kengille en ole tehnyt mitään koko aikana.
        Paranemistulokset näkyvät nopeammin, jos viitsit viilata sairaat kohdat kynsistä ohuiksi. Vähintäänkin parissa kuukaudessa näkyy paraneminen.
        Eikä hoito rasita maksaa, niinkuin lääkkeet!

        Minä suosittelen myös tuota hiustenkuivaajan kokeilemista, vaikka äkkiseltään kuulostaa uskomattomalta. Kokeilin sitä parin vuoden säännöllisen tuloksettoman sienivoiteilla rasvaamisen jälkeen sitkeään jalkasieneen, ja se todella paransi ja pitää kurissa ihottuman. Pahassa vaiheessa kannattaa pestä ja kuivata jalat aamuin illoin. Lisänä voi käyttää sienivoidetta tehostamaan hoitoa. Kun jalat paranevat, niin meillä on riittänyt kuivaus hiustenkuivaajalla suihkun jälkeen.


    • respavapaat

      Mites ne apteekin tuotteet mitä mainostetaan kynisieneen että auttaako yhtä hyvin kuin reseptilääkkeet. itse olen kokeillut nailneria mutta aika vähän auttaa. Mutta kun niiitä on muitakin merkkejä.

    • Viisastunut

      Unohtakaa hyvät ihmiset ne apteekkien KALLIIT reseptivapaat litkut, kynät ja mitä niitä onkaan! Itsekin sorruin niihin kynsisienen ilmestyttyä. Täyttä humpuukia!
      Nyt on lääkekuuri menossa ja oireet häviämään päin. Eikä ole hinnan kiroissa, 4 kk:n kuuri maksaa alle 50 euroa.

    • Voitatti

      Jalkahoitajan suorittama mekaaninen kynnen poisto ei tarkoita nyhtämistä juurineen.
      Hoitaja laittaa jotakin tököttiä kynsiin ja tupot päälle. Sitä pidetään muutama päivä ja jalkoja ei saa kastella hoidon aikana. Sitten hoitaja vain ottaa kynnet pois, se ei satu yhtään ja verta ei tule. Valitsin sen vaihtoehdon, kun lääkäri olisi halunnut repiä kynnet "hohtimilla".

    • Tattis mallia 2012/8

      Ihan huvikseen, ja toivottavasti jollekulle hyödyksi, laitan tähän ketjuun tilannepäivityksen:
      Aloin taistella kynsi- ja jalkasientä vastaan elokuussa 2012. Konsteina oli puhtauden, kynsien lyhyeksi leikkaamisen ja ohueksi viilaamisen lisäksi kunnollinen kuivaus ja vetyperoksidi.
      Nyt 7 kk myöhemmin näyttää, että olen voittanut sen pirullisen vaivan, joka minun tapauksessani aiheutti sekä kutinaa että hajua! Huraa!

    • Kynsisienen hoito
      • Reptista

        Lapsena kun kaatuilin, äiti hölväsi vetysuperoksidilla aina ne haavat jaloista. Nyt on sitten ihon pH muuttunut sellaiseksi, että kynsisieni tarttui ja silsa, eikä mikään tunnu auttavan. Joskus Trosydcort auttaa, joskus peräti Amoxicillin penisilliini noihin tulehtuneisiin jalkoihin. Viimein syy jatkuviin iho-ongelmiin selvisi: psoriaasi, joka johtuu verenpainelääkkeistä, eli ei ollutkaan sieni. Lisäksi löytyi kasvain rinnasta, joka leikattiin, eli psorikyhmy... Antibioottikuurit helpottavat hetkeksi, mutta sitten ihottuma palaa. Aikamoista kiusaa. Huomasin, että D-, B- ja A-vitamiinivajaus voi aiheuttaa ihottumia, joten nyt nieleskelen Sana-sol-liuosta... Ruokavaliossa happamat emäksiset ruuat tulee pitää tasapainossa, niin sientä tai psoria ei elätä kehossaan...


      • henuli1
        Reptista kirjoitti:

        Lapsena kun kaatuilin, äiti hölväsi vetysuperoksidilla aina ne haavat jaloista. Nyt on sitten ihon pH muuttunut sellaiseksi, että kynsisieni tarttui ja silsa, eikä mikään tunnu auttavan. Joskus Trosydcort auttaa, joskus peräti Amoxicillin penisilliini noihin tulehtuneisiin jalkoihin. Viimein syy jatkuviin iho-ongelmiin selvisi: psoriaasi, joka johtuu verenpainelääkkeistä, eli ei ollutkaan sieni. Lisäksi löytyi kasvain rinnasta, joka leikattiin, eli psorikyhmy... Antibioottikuurit helpottavat hetkeksi, mutta sitten ihottuma palaa. Aikamoista kiusaa. Huomasin, että D-, B- ja A-vitamiinivajaus voi aiheuttaa ihottumia, joten nyt nieleskelen Sana-sol-liuosta... Ruokavaliossa happamat emäksiset ruuat tulee pitää tasapainossa, niin sientä tai psoria ei elätä kehossaan...

        Mulla ei tehonnut teepuuöljy, vetyperoksidi eikä scholl kynsisieniaine. Teepuuöljyä käyttämällä kyllä sairas kynsi irtosi kokonaan. Vetyperoksidi näytti tekevän jotain parannusta kynnen ulkonäköön, mutta en saanut silläkään paranemaan. Ehkä en ollu tarpeeksi sinnikäs... :/ käytin kyllä 2 kertaa päivässä topsilla suoraan kynnelle, mutta ehkä en viilaillut tarpeeksi enkä pakastellut / uusinut sukkia.

        Ajattelin nyt kokeilla vielä otsonoitua öljyä... tästä en ollut kuullut aiemmin.

        http://www.otsoniterapia.net/uutta/kynsisieni.htm

        http://www.hoitolasusannahyytiainen.palvelee.fi/13


    • laserilla eroon?

      Nykyisin kynsisieneen on Suomessakin tarjolla laserhoitoa.
      Onko joku täällä kokeillut tai saanut siitä pysyvän avun?
      Hoito on vielä hintavaa, mutta ulkomailla on ollut jo käytössä muutamia vuosia.

      Ajattelin, jos vihdoin saisi avun ikävään vaivaa, mitä mitkään lääkekuurit tai ulkoiset luiokset tai voiteet eivät ole parantaneet. Vaiva ollut liki 30v ja rahaa vaan palanut näihin huuhaa-juttuihin.

    • Mikään

      muu ei auttanut kuin ruokasooda.
      Sillä lähti

    • Kynsisieni lähtee

      Kynsisienihän lähtee nyppäämällä sen kynnen pois, kerran se vaan kirpasee.

    • mikäavuksi

      Useimmat täällä puhuvat kynsisienen olevan haisevaa mönjää joka leviää myös varvasväleihin. Minulla se ei ole levinnyt iholle, ei haise ja suhteellisen kiinteää rakenteeltaan. Kohottaa kynnen keski osaa, mutta ei leviä reunoille. Kynnen pinta terveen näköistä. 7 kynttä sairastunut.

      Onko jollain muulla tämän tyyppistä sientä ja mikä hoito tehonnut/ ollut tehoamatta?

      Itse olen nyt pitänyt siistimpänä, kun saaneet varpaat olla hautumatta jatkuvasti kengissä ja etikalla huljuttelen päivittäin, joskus tea tree öljyä. Mutta ei kuitenkaan vaikuta paranevan noilla konsteilla. Loceryl lakka piti samaan tyyliin kurissa, mutta ei ollenkaan parantanut.

    • kotikonstin testaaja

      Aloitin tänään etikka/hiustenkuivaaja-itsehoihon. Mulla on paha kynsisieni ollut jo vuosia ja oikean jalan kaikissa varpaankynsissä. Vasemman jalan kahdessa kynnessäkin hieman.
      Olisi ollut hienoa kuvata joka päivä tilanne ja koostaa niistä sitten parin kolmen kuukauden jälkeen nopeutettu yhteenveto miten tämä kotihoito tehosi vai tehosiko ollenkaan. Mutta kun aikaa on mennyt puolitoista kuukautta niin kerron ensimmäisistä havainnostani silloin täällä, jotta ehkä joku toinen välttyy turhalta kokeilemiselta tai sitten mahdollisesti saa avun.

    • Tervevarpainen

      Minulla oli vuosia sitten paha kynsisieni jokaisessa varpaankynnessä. Yritin hoitaa sitä viinietikalla, pahensi asiaa. Sain lääkekuurin ja käskyn hiottaa jalkahoitajalla sairaitten kynsien pinnat ohueksi. Hioin kynnet itse kynsiviilalla ja aloin kuivata kynsiä päivittäin kuumalla hiustenkuivaajalla. Kynnet paranivat vauhdilla, lääkärikin ihmetteli tulosta jälkitarkastuksessa. Ja kantapäätkin muuttuivat pehmeiksi ilman rasvoja.
      Tästä alkaen olen kuivannut kynnet ja jalkaterät kuumalla hiustenkuivaajallla joka pesun jälkeen. Vuosien mittaan joku kynnenreuna on joskus yrittänyt muuttua selvästi vaaleammaksi, mutta paranee tehostetulla kuumakuivauksella.
      Selitys tälle asialle on mielestäni se, että sienethän kuolevat kuumassa ja kuivassa! Juttu koskee myös silsaa ja kynsisientä. Suosittelen kokeilemaan!

      • SamaTäällä

        Samat kokemukset kuin Tervevarpaisella.
        Aloin hoitaa viinietikkaliotusten pahentamia kynsiäni hiomalla sairaat osat pois ja kuivaamalla jokaisen pesun jälkeen varpaat ja jalkaterät kuumalla hiustenkuivaajalla.
        Kynnet ovat pysyneet terveinä jo useita vuosia.


    • levynoomi

      On täällä "Tohtoreita ja Puoskareita"riittämiin.
      Sain minäkin "ennustaja-eukolta" (Tri) aikanaan Laseryliä kynsisieneen.
      Piti kahdesti viikossa hioa tartunnan saanutta kynttä "viilalla"ja sivellä kynteen Laseryliä Tein sitä liki vuoden,voitelin ja hioin. Kuinka ollakaan,aineen vaikutus
      kynteen ei tehonnutkaan enää,vaan pysähtyi noin kolmeen milliin kynsinauhasta
      ja siinä se pysyi.
      Täällä palstalla liki jokainen on otaksunut,että syömällä jotakin mömmöä tai liottamalla sairastunutta kynttä joillakin lilimenteillä kynnet tervehtyy.
      Kuinka ollakkaa minulle neuvo kuului,että koko kynsi on saatava poistetuksi.
      Siis mitä jää jäljelle,kynnen poisto

    • Ida-alviina

      Olen muutamia kuukausia hoitanut kynsisienen saastuttamia ukkovarpaan- ja pikkuvarpaan kynttä RAJAMÄEN PERINTEISELLÄ VÄKIVIINA ETIKALLA. Tuloksia alkaa tulla. Uutta tervettä kynttä on pikkuvarpaaseen tullut. Pikkuvarpaan kynsi oli kokonaan paksuuntunut. Nyt kynnen juuressa tervettä kynttä. Samanaikaisesti olen ottanut Piimax C kalkki D -valmistetta 4kpl/vrk.
      Piimax C Kalkki D:tä löytyy päivittäis kaupasta esim S-kauppa.
      Kastelen vanutupon laimentamattomassa etikassa ja sillä sivelen KAIKKI varpaan kynnet, myös terveet. Muutaman kerran viikossa.
      Kokeilin apteekista saatavia kynsisienen hoitoon saatavia kynteen siveltäviä aineita. Ovat kalliita ja tehottomia. Etikka ja Piimax- valmiste ovat edullisia. Suosittelen kokeilemaan.

      • Silsarumpu

        Olen kokeillut markettien ja apteekkien höpö höpö -hoitoja kynsisieneen. Mikään ei toimi. Testattu on ainakin kymmenen eri tuotetta; Daktarin, Nailer, Scholl, Abicin, Canespro, Nailner.. Olen myös kokeillut teepuuöljyä, pihkalakkaa, valkosipulia, alkoholia, salisyylihappoa, kuivausta kuumalla ilmalla jne. Terbinafiini tuotti myös vesiperän. Kun ei toimi, ei toimi. Kyllähän tässä on tunne, että rahat pois epätoivoisilta.

        Paras tehonnut hoito on kynnen poisto. Perustelu on yksinkeertainen: Kaikkien hoitojen suurin ongelma on saada vaikuttava aine kynnen sisään. Kun kynsi poistetaan, tilanne on heti parempi.


    • Finni

      Kynsien sienien hoito on hyvin tärkeää aluksi ensimmäisten oireiden ilmaantuessa, kun loinen ei ole vielä alkanut moninkertaistaa ja levittää muille kehon osiin. Lisäksi se on erittäin helppokäyttöinen lähetysyhteyden kautta. Näin ollen kaikki perheenjäsenet vaikuttavat usein kynsien sieniin. Ja että kaikki tämä ei tapahdu, sinun on välittömästi tunnistettava kynsisaippua ja aloitettava sen hoitaminen.

      Ostin Onycosolven täältä http://eu-sale.com/fi/onycosolve-suomi/

      • Fungo

        Auttoiko Onycosolve?


      • Parkkis

        Yritin tilata. Tilaussivu on tyhjä.


    • Yasmin1964

      Minulla ei onycosolve auttanut yhtään. Kynnet edelleen samassa kunnossa kuin ennenkin.

    • Ärsyttävää

      Olisi kiva tietää, saako tuosta onycosolvesta mitään apua. Olen kokeillut kaikkea ja kynsisieni on vaan ja pysyy.

    • LedElec

      Oon kokkeillut apteekkissa olevaa tavaraa kynsisienihoitoon, mut ei mitään oo auttanut - vaan rahhaa on mennyt hukkaan. Testasin kiinalaisten tavaraa ja yksi niistä näyttä tehoavaan, sieni selvästi ei pääse etenemään. Nyt puhdistan kyyntä jatkuvasti vanhasta ja laitan tätä ainetta:

      https://www.aliexpress.com/item/Fungal-Nail-Treatment-Essence-Liquid-Whitening-Toe-Nail-Fungus-Removal-Nail-Art-Tool-Foot-Nail-Feet/32882941183.html?spm=2114.search0104.3.29.6a0d7582TWGbr1&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10065_10068_319_317_10696_10084_453_454_10083_10618_431_10304_10307_10820_10821_537_10302_536_10059_10884_10887_100031_321_322_10103,searchweb201603_51,ppcSwitch_0&algo_expid=d98dde27-4dad-4c1e-a58e-10a13783aaec-4&algo_pvid=d98dde27-4dad-4c1e-a58e-10a13783aaec&transAbTest=ae803_5

      Ei kovin kallista.

    • Anonyymi

      Pihkalakka apteekista niin kynsisieni lähtee kuukaudessa. Olen kokeillut kaikkia aineita mitä suomesta saa eikä oo auttanut. Oon kärsinyt kynsisienestä ainakin 10vuottta mut sit hain Pihkalakka apteekista niin johan katos kynsisieni. 2kertaa viikossa vaurioituneelle kynnelle. Eron huomas jo viikossa.

    • Anonyymi

      Kuunnelkaa yotubesta have healthty pink toenails subliminalia Ancient power kanavalta ,voihan sen testata ...

    • Anonyymi

      Kaupasta iso pullo väkiviinaetikkaa ja jalkakylpyjä 1/2 vettä ja 1/2 etikkaa iltaisin 15 - 30 min pari kolme viikkoa, niin jaloista lähtee kaikki epämiellyttävä kynsisieni, kovettumat ja syylät. Eikä ole tullut takaisin.
      Tämä väkiviinaetikka tuli onneksi kokeiltua ja yllätyksenä parani kynsisieni ja lähti kovettumat ja syylät.
      Kylpyjä voi jatkaa pitempäänkin, mutta varmasti paranevat ja edullisesti.

      T. Iloisesti yllättynyt ja vuosia kärsin turhaan!

    • Anonyymi

      Pidä kosteissa paikoissa sandaaleita.Kastele sukkien terät kiehuvassa vedessä.Minä olen laittanut kenkiini jotain tiivistä,pehmeää paperinkaltaista,jota löysin.Joku oli heittänyt pos,olivat varmaan pesu "kintaita"

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      80
      3530
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3314
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3059
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1951
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      144
      1522
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1292
    Aihe