Airsoft

Ellu_82

olen kuullut poikani käyvän pelaamassa airsoftia hänen kaverinsa luona. Otin pojan heti kättelyssä puhutteluun, ja sanoin, että saat harrastaa sitä, kun olet 18 vuotias. Nyt poika on 15, Kyllä tuon ikäisellä tuntuu jos kuula tulee peppuun. Huonoja vanhempia, jotka antavat poikiensa pelata tätä. Sotahullujen peli se on. Poikani on myös kinunut päästä harrastamaan tätä lajia jossain Airsoft seurassa, enkä tietenkään päästänyt! Ja mitenkäs pitkää kotiarestia ehdottaisitte siitä, kun poikani oli käynyt salaa pelaamassa? onkohan yksi kuukausi tarpeeksi? Poika sanoo itse että korkeintaan 3 viikkoa, noh, mitäs mieltä olette?

321

11575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eieieieiei!

      Älä missään nimessä anna lapsesi tehdä tätä! Anna piiiiiitkä panna, kuukausi on ihan hyvä. minunkin lapseni sai mustelman pelatessa tätä.

      • kauheeta

        oi oi oi kuinka kauheeta!! poikas sai mustelman!! kyllä nyt on maailmanloppu lähellä!!! ps vitun kauheeta yks mustelma


      • Mini softaaja
        kauheeta kirjoitti:

        oi oi oi kuinka kauheeta!! poikas sai mustelman!! kyllä nyt on maailmanloppu lähellä!!! ps vitun kauheeta yks mustelma

        On se nyt aika vakavaa. :D


      • kakki45

        Au hitto ku on kauheaa. Oon ite 11v ja oon harrastanu softia yli 4 vuotta ja korkeintaan pari mustelmaa on tullu....... mutta kun pelasin futista nii sain pallon munille KAKSI kertaa yhdellä liikuntatunnilla!! joten miettikääs siis ihan pikkasen uudelleen pliis...


      • kysyjä

        Ooks tosissas ?


      • kakki45
        kysyjä kirjoitti:

        Ooks tosissas ?

        Olen


      • SääliksKäy!

        Joo. Munki poika sai mustelman softatessa. Sitten hän meni kouluun, ja kaatui pyörällä. Aivotärähdys, käsi murtui ja sairaala kutsuu. Sitten hän pelasi jalkapalloa, potkaisi jalat yhteen kaverin kanssa ja jalka paketissa.


      • softaaja1
        kakki45 kirjoitti:

        Au hitto ku on kauheaa. Oon ite 11v ja oon harrastanu softia yli 4 vuotta ja korkeintaan pari mustelmaa on tullu....... mutta kun pelasin futista nii sain pallon munille KAKSI kertaa yhdellä liikuntatunnilla!! joten miettikääs siis ihan pikkasen uudelleen pliis...

        Hei, jätkälla ei oo ees munia niin miten niihin voi osua kerrohan mulle?


      • HelLvEtTi

        Vittu oikeen mustelman. Mieti sit jotain lätkää ku on tarpeeks vanha ja saa taklata vastapalloon ja menee olkapää sijoiltaan


      • kakki45
        softaaja1 kirjoitti:

        Hei, jätkälla ei oo ees munia niin miten niihin voi osua kerrohan mulle?

        Turpa kiinni sönkkö!


      • voivittuteidänkanssa
        SääliksKäy! kirjoitti:

        Joo. Munki poika sai mustelman softatessa. Sitten hän meni kouluun, ja kaatui pyörällä. Aivotärähdys, käsi murtui ja sairaala kutsuu. Sitten hän pelasi jalkapalloa, potkaisi jalat yhteen kaverin kanssa ja jalka paketissa.

        Eihän se oo sen Air softauksesta tulleen mustelman vika dumbass. Se on kuule sun poikas oma vika että kaatu pyörällä ja ei näköjään käyttäny kypärää.Ps Turvallisuus enennen kaikkea :P (Sitä softausta voi pelata ihan virallisilla kentillä jossa vaaditaan silmille suojaus ja alanaamalle. Pelinvalvojat ovat varmasti ensiapu taitoisia joss semmoinen pieni mustelma sattuu tulemaan)


      • Einäinnnn

        Kasvatatko sä pojastas jotain vitun nyhveröö


      • SunIsäs
        kakki45 kirjoitti:

        Turpa kiinni sönkkö!

        AHAHAHAHAH . menikö tunteisiin kannattaisko kasvattaa pallit ja sitten vasta tuut sanomaan


      • Anonyymi
        Mini softaaja kirjoitti:

        On se nyt aika vakavaa. :D

        Ei herranne aika ite 12v :D ja vanhemmat antaa pelaa vaikka todella tiukkoja on ite käytän maskii Lasei ja hattuu ja pelailen kaverin kaa jos aloitus viesti ei oo trolli nii aika natsi toi on ja parempi se on että lapsi vilisee metässä ku jollai tietokoneella pimeässä huoneessa pelaamassa päivät pitkät mun mielestä kuuluu saada välillä mustelmia Ei tosta kori arestia kuulu antaa sopia vaikka yhteiset säännöt


      • Anonyymi
        SääliksKäy! kirjoitti:

        Joo. Munki poika sai mustelman softatessa. Sitten hän meni kouluun, ja kaatui pyörällä. Aivotärähdys, käsi murtui ja sairaala kutsuu. Sitten hän pelasi jalkapalloa, potkaisi jalat yhteen kaverin kanssa ja jalka paketissa.

        Lol


      • Anonyymi
        Mini softaaja kirjoitti:

        On se nyt aika vakavaa. :D

        ei ole


      • Anonyymi

        Mitä vittua lapsesi menee inttiin vittu sillä voi räjähtää kranaatti käteen ja sä et anna lapsesi pelata airsoftii. Ps mitä vittua


      • Anonyymi
        softaaja1 kirjoitti:

        Hei, jätkälla ei oo ees munia niin miten niihin voi osua kerrohan mulle?

        Mitä haluat m:lesi:pallon, kuulan tai tulta?


      • Anonyymi
        kakki45 kirjoitti:

        Au hitto ku on kauheaa. Oon ite 11v ja oon harrastanu softia yli 4 vuotta ja korkeintaan pari mustelmaa on tullu....... mutta kun pelasin futista nii sain pallon munille KAKSI kertaa yhdellä liikuntatunnilla!! joten miettikääs siis ihan pikkasen uudelleen pliis...

        Mun pojat jotka nyt aikuisia leikki kuula sotaa kesäisin päivät ja illat. Eikä niistä mitään sotahulluja tullut, ei ne ole mitään aseita , kiven heittäminen sattuu enemmän. Vein kyllä niitä ampumaradalle että oppivat että oikea ase ei ole lelu. Pitäis kyllä muistaa että ei kaikkea saa kieltää. Vaikka jotkut sitä yrittää estää niin pojista tulee miehiä.


    • AirSoft harrastaja

      Miksi lapset eivät saisi harrastaa airsoftia? Se on hyvä harrastus. Olen 13 vuotias ja harrastan sitä paljon. Veljeni on 11 ja harrastaa sitä. MIKSI EI !?

      • p

        pidä vittu sitä asetta vituu sillai mite kuuluu


      • 18246

        mä oon ite 9v ja harrastan airsoftii sähköaseilla ja sun muilla mutta noi äidit ei välitä


      • Anonyymi
        18246 kirjoitti:

        mä oon ite 9v ja harrastan airsoftii sähköaseilla ja sun muilla mutta noi äidit ei välitä

        Mäki oon 9:D ja käytän vaa pistoolii


      • Anonyymi
        p kirjoitti:

        pidä vittu sitä asetta vituu sillai mite kuuluu

        Siis sinä p-v*ttu osaat pitää sitä asetta oikein,
        mutta et osaa kirjoittaa oikein edes yhtä lausetta!
        Kynä käteen, paperi ja kirja eteen ja kirjoittamaan!

        Kakarat vakoilee täällä, miten aikuiset yrittää kasvattaa heitä!


    • Huohh...

      Hahahahahahaaaa... ''lapseni sai mustelman'' AirSoft on urheiluharrastus! Kyllä muissakin urheilulajeissa tulee mustelmia esimerkiksi jääkiekko. Osta lapsellesi AirSoft- ase ja varusteet ja anna hänen harrastaa.

      • -A-

        just niin mä en ymmärrä mikä aikusilla on airsoftii vastaan ite oon koht 13 oon alottamassaharrastusta ja mulla meni vuosi saada mun äiti ylipuhuttua siihen niin ettekö te voi jo antaa periksi itsenimielestä lajissa ei ole mitään pahaa.

        se menee samoilla linjoilla kun jalkapallo.


      • Airsoftaaja00
        -A- kirjoitti:

        just niin mä en ymmärrä mikä aikusilla on airsoftii vastaan ite oon koht 13 oon alottamassaharrastusta ja mulla meni vuosi saada mun äiti ylipuhuttua siihen niin ettekö te voi jo antaa periksi itsenimielestä lajissa ei ole mitään pahaa.

        se menee samoilla linjoilla kun jalkapallo.

        Mun äiti ei välittänyt ostin välineet omatoimisesti. Eihän kaupat myy alle 18-vuotiaalle airsoft aseita mutta olen ostanut melkein kaikki aseeni huutokaupoista. Olen myös ostanut muutaman uutena mutta silloinn äiti tuli mukaan kauppaan


      • Anonyymi
        -A- kirjoitti:

        just niin mä en ymmärrä mikä aikusilla on airsoftii vastaan ite oon koht 13 oon alottamassaharrastusta ja mulla meni vuosi saada mun äiti ylipuhuttua siihen niin ettekö te voi jo antaa periksi itsenimielestä lajissa ei ole mitään pahaa.

        se menee samoilla linjoilla kun jalkapallo.

        Poika hyvä, kyllä pallopelit ja sotapelit aseineen ovat ihan eri luokkaa!
        Eipä tarvitse pelätä, että jätkät makoilisivat kotona,
        kun tarvitaan metsiin rypemään ase kourassa!
        Siellä ne typytkin marssivat jo hampaat irvessä.


    • V**tu

      Itse ole huono vanhempi kun et anna lapsesi harrastaa... ''sotahullujen peli'' Se on harrastus siinä missä muutkin.

      • V**tu

        olet*


      • Tacem

        On se parempi harrastaa softausta, kuin pelata koko päivä pleikalla!!!


      • V**tu kirjoitti:

        olet*

        "Sota jullujen peli" kaikkea sitä kuulee


    • hyvä olet

      Aloittajan kanssa täysin samoilla linjoilla! Aivan hullua pelata Airsoftia! SOTAHULLUJEN PELI. Tämä yhteisö pitäisi saada pois, kuka haluaa leikkiä sotaa aidonnäköisillä aseilla? Sota ei ole leikinasia! Siwojakin ryöstty kuulapyssyillä!

      • siwa

        siwa on köyhä kauppa.what is just a gun not dangerous but baceball bat:fuckin dangerous


      • kokeilkaa itte

        Niin on jotkut hullut ryöstäny Siwoja miten liittyy AirSoftiin? Se on vaan pölliny joltakulta OIKEELTA harrastajalta sen pössykän.


      • ESKO669

        on niitä siwoja ryostetty pesäpallomailallakin ÄLKÄÄ SIIS VITUSSA ANTAKO NIITTEN PELATA PESITÄ!


      • OotIhanNoob

        Oliks toi vitsi?


      • Ja sit viel

        Mun kaveri 12v ja sen broidi 3v omistaa myös pyssyt. Nimittäin vesipyssyt. Miettikää nyt! Nehän saattaa aikuisina räjäyttää siwan singoilla!


      • "HYVÄT VANHEMMAT"
        ESKO669 kirjoitti:

        on niitä siwoja ryostetty pesäpallomailallakin ÄLKÄÄ SIIS VITUSSA ANTAKO NIITTEN PELATA PESITÄ!

        ja on ne siwat vesipyssyilläki ryöstetty onk neki sit nii saatanan vaarallisii et lapset ei saa varmaa pelat enää vesisotaa tommoste "HYVIEN VANHEMPIEN" takia

        ja mitä airsoftiin se on ihan normaali harrastus missä sattuu ja tapahtuu niinku jalkapallos jalkapallo on tilastollisesti MAAILMAN VAARALLISIN HARRASTUS airsoftissa ei voi tapahtuu muut ko saad pienii mustelmii ja naarmui

        PS.Aiotteko te "HYVÄT VANHEMMAT" kieltää myös jalkapallon ja jääkiekon?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?


      • airsoftyes

        Voi ttu mitä puhetta, stanan natsi


      • samaa mieltä
        "HYVÄT VANHEMMAT" kirjoitti:

        ja on ne siwat vesipyssyilläki ryöstetty onk neki sit nii saatanan vaarallisii et lapset ei saa varmaa pelat enää vesisotaa tommoste "HYVIEN VANHEMPIEN" takia

        ja mitä airsoftiin se on ihan normaali harrastus missä sattuu ja tapahtuu niinku jalkapallos jalkapallo on tilastollisesti MAAILMAN VAARALLISIN HARRASTUS airsoftissa ei voi tapahtuu muut ko saad pienii mustelmii ja naarmui

        PS.Aiotteko te "HYVÄT VANHEMMAT" kieltää myös jalkapallon ja jääkiekon?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

        Joo, älkääkä antako lastenne opetella polttopuiden tekoo , siwa on ryöstetty pari kertaa kirveellä


      • Junsee

        Voi luoja kun on neidit sitä varovaisella päällä ''sotahullujen peli''.... Ei luoja ostakaa lapsellenne ase ja päästäkää metikköön softaa ei se satu joku täti siel kirjottamas et : noku meidän aaron jalkaan tuli kuula ja tuli mustelma... Tai meijän poika harrastaa sitä salaa ny koko loppuiäkseen kotiaresttin OIKEESTI SE EI TAPA JA KUNTO KOHENEE JOS ETTE USKO NII MENKÄÄ ITE RÄPIMÄÄN METTÄÄ 5 Tunniks niin kyllä näätte...


      • KSF
        siwa kirjoitti:

        siwa on köyhä kauppa.what is just a gun not dangerous but baceball bat:fuckin dangerous

        Oon 10vuotias ja harrastan softausta en ymmärrä miks ees 15:V ei voi harrastaa softia.


      • haista HYVÄ OLET

        haista sinä vitun mursun paska kasa aivoton juntti isäs munaa. airsoft on urheilua ja siinä saa andrenaliinipiikkejä joka toinen sekunti. (ei nyt ihan piikkejä) mut silti


      • Ha########

        Ootko sää ihan sekasin se ei oo sotahullujen peli se on harrastus jossa saa liikuntaa hyvin tulkaa kitisee sitten ku presidentti sanoo sitä sotahullujen peliksi!


      • Anonyymi
        kokeilkaa itte kirjoitti:

        Niin on jotkut hullut ryöstäny Siwoja miten liittyy AirSoftiin? Se on vaan pölliny joltakulta OIKEELTA harrastajalta sen pössykän.

        Söis


      • Anonyymi
        haista HYVÄ OLET kirjoitti:

        haista sinä vitun mursun paska kasa aivoton juntti isäs munaa. airsoft on urheilua ja siinä saa andrenaliinipiikkejä joka toinen sekunti. (ei nyt ihan piikkejä) mut silti

        Voi sitä "mursun paskaa" poloista, joka sinutkin sattui synnyttämään,
        syöttämään ja vaatettamaan!
        Minä en uskaltaisi asua samassaasunnossa kanssasi!
        Pelätköön rassu-viholliset jos tulevat lähellesuomalaisia ipanoita,
        jotka jo pennusta rämpivät metsissä tähtäillen m*nille ja silmien väliin!


    • Kone__

      Silloin pitäisi kieltää kaikki nettisotapelit ja kaikki pc sotapelit... samaa niissä tehdään eli leikistä tapetaan. Tämä taas aiheuttaisi lisää ongelmia nuorten parissa.

    • Ellu_82

      kullä mua nyt ainakin harmittaisi, jos saisin pipin kuulasta ihan turhaan. Varmasti sattuu, ja pointtini oli, etten halua lapseni loukkaantuvan! nettipeleissä ei tule pipejä eikä mustelmia!

      • Voi ei

        Ei siinä haavoja tule


      • Ei näin

        Nettipeleissä huononee kunto ja ryhtikin menee kun aikansa niitä pelaa. Airsoft on liikuntaa vaikkakin se ei ole mitään kuntourheilua ja saahan sitä raitista ilmaakin kun aikansa ulkona riehuu. Ei kuulasta nyt kauheen isoo mustelmaa tuu ja yleensä sellasta ei ees tule kun pukee paremmin päälle. Niin ja se ei ole mitää sotahulluuttaa et harrastaa sitä koska ei kukaan jonka tunnen ja harrastaa airsoftia niin haluu sotaa ja hän joutuu muutenkin menee kohta armeijaan.


      • Harrastakaaairsoftii
        Ei näin kirjoitti:

        Nettipeleissä huononee kunto ja ryhtikin menee kun aikansa niitä pelaa. Airsoft on liikuntaa vaikkakin se ei ole mitään kuntourheilua ja saahan sitä raitista ilmaakin kun aikansa ulkona riehuu. Ei kuulasta nyt kauheen isoo mustelmaa tuu ja yleensä sellasta ei ees tule kun pukee paremmin päälle. Niin ja se ei ole mitää sotahulluuttaa et harrastaa sitä koska ei kukaan jonka tunnen ja harrastaa airsoftia niin haluu sotaa ja hän joutuu muutenkin menee kohta armeijaan.

        Sinä ei näin tyyppi mulla kävi noin et pelasin liikaa ja meni ryhti mut kunto ei koska pelaan lätkää jalkkist ja muutenkin urheilen


      • Älä hössötä

        No mites ävi tälle Norjalaiselle Breiviikille tai mikä olikaan... Pelasi sota pelejä ja sitten ei enään pelit riittäny ja hankki OIKEITA aseita ja ampui monta ihistä.Yhtä hyvin voisit antaa tälle pojalle nyt suosiolla se nleikki aseen ja annat hänen harrastaa tätä lajia, Koska siinä kaikki tuntuu melkein jopa oikealta niin ei tarvii oikeita aseita hankkia ja ruveta tappaaan ihmisiä


      • jeii.
        Älä hössötä kirjoitti:

        No mites ävi tälle Norjalaiselle Breiviikille tai mikä olikaan... Pelasi sota pelejä ja sitten ei enään pelit riittäny ja hankki OIKEITA aseita ja ampui monta ihistä.Yhtä hyvin voisit antaa tälle pojalle nyt suosiolla se nleikki aseen ja annat hänen harrastaa tätä lajia, Koska siinä kaikki tuntuu melkein jopa oikealta niin ei tarvii oikeita aseita hankkia ja ruveta tappaaan ihmisiä

        Tuon voi sano myös näin: Mitäs kävi, kun Norjalainen Breiviikki oli softaamassa, vaan ei enää kuulapyssyt riittäny. Ampui 67 mummoa.


      • Ai ei vai
        Voi ei kirjoitti:

        Ei siinä haavoja tule

        Harvase kerta joltain aina naamasta verta tulee. ;)
        Mutta se o lajin luonne.


      • v##tu oikeesti

        Ellu_82 apua pipejä ja haavoja niitä sattuu kenelle vaan 8v pikku pojatkin kestää sen eikä itke mieti vähän


      • OokkoTosissas

        Ellu_82 jos nyt todella mietitään niin, esim jalkapallossa/jääkiekossa on paljon suurempi todennäköisyys saada niitä ns."pipejä". Airsoft on hauskanpitoa metsässä eikä siinä ole mitään pahaa, ja tuskin lapsesi mitään K markettia mene ryöstämään airsoftin takia.
        P.S Lapsesi on jo viistoista, meinaatko sinä vielä kieltää häneltä esim jääkikon? Katsos ettei hän saa niitä helvetin mustelmia? voi voi


      • Anonyymi

        Voiii pipi tuli :( helvetin natsit


      • Anonyymi
        Voi ei kirjoitti:

        Ei siinä haavoja tule

        Ei kiinnosta baikka tulisi


      • Anonyymi

        Voi hyvänen aika, mikä perustelu! Kyllä se, että netissä pelaa sotapelejä vaikuttaa paljon kielteisemmin lapseen kuin joku kaverin kanssa leikki!
        Tämä äiti ei ole kiireiltään ehtinyt lukea muuta kuin - ei mitään!

        Minä en antaisi lapseni leikkiä mitään toisen vahingoittamista.
        Metsiin mennään tutkimaan luontoa, keräämään marjoja ja sieniä,
        eikä ammuskelemaan toisia puiden takaa!


    • -.-

      Kyllä niitä tulee vaikka ompelussakin! Ja ne ''pipit'' ei tule turhaan.

    • ----

      Jos ostat lapsellesi leikkiveneen se ei tee hänestä merimiestä. Jos ostat hänelle AirSoft- aseen se ei tee hänestä sotahullua. AirSoft ei ole sitä että ammuskellaan pitkin kyliä ja riehutaan. Siinä ollaan sotaa suljetulla alueella ja suojat ovat pakolliset. AirSoftin huono maine tulee siitä kun jotkut 8 - 12 lapset ammuskelevat ''kuulapyssyillä'' pitkin kyliä. Olisiko parempi että lapsesi pelaisi koko päivän tietokoneella sotapeliä vai olisi ulkona harrastamassa AirSoftia?

      • airsoftaaja 11v

        Joo .ostahan ellu lapselles gta V. Siitä se sotahulluus alkaa. Mä oon 11v ja mä sään pelata airsoftii mutta en mitään sotapelejä


    • Ellu_82

      sotapelit parempia, ei Airsoftia!

      • Niinja vielä yksi juttu, taitaa olla Ellu trolli käyttäjä, kuukausi kotiarestia liikaa, liian vastainen mielipide oikeaksi vanhemmaksi ja vielä sanoo: sotapelit parempia, ei AIrsoftia!" RAIVOSTUTTAVAA! Kieli asukin tuntuu nii hutaistulta, tulee mieleen hullu 14vuotias....


      • mieti vähä
        sejase kirjoitti:

        Niinja vielä yksi juttu, taitaa olla Ellu trolli käyttäjä, kuukausi kotiarestia liikaa, liian vastainen mielipide oikeaksi vanhemmaksi ja vielä sanoo: sotapelit parempia, ei AIrsoftia!" RAIVOSTUTTAVAA! Kieli asukin tuntuu nii hutaistulta, tulee mieleen hullu 14vuotias....

        Sotapelit on k18 AirSoft kaikille sallittua, ni mietippä vähä ellu_82.


      • -A-

        aikuset ei näköjään ymmärrä pelin ja todellisuuden eroa olen huomannut saman itse montakertaa =(


      • Airsoft, No mw3

        Hei ellu, voit itse päättää haluatko lapsestasi hyväkuntoisen joka pitää liikunnasta vai läskin joka istuu koneella 6 tuntia putkeen ja syö sitten, kiroilee ja ragee sulle kokoajan. Itse oon 13v softannu 2 vuotta ja on KIVAA. Pelit kestää 6-5h pelistä riippuen. jotkut pelit tunteja pidempäänkin. Airsoft on MAHTAVA harrastus.


      • Harrastakaaairsoftia

        Vittu hae Wikipediasta airsoft ja kato se o laji joka ei ole nähnytkään sotahulluutta ite harrastan ekaa vuotta. Sotapelit o paljon vaarallisempia mielelle ku airsoft tuottaa lisää kavereita ja monta hienoo juttuu mitä aikuiset ei voi kuvitella.


      • makke11

        Ellu_82 ime munaa


      • Kuuluuko

        Sotapelit on kahdeksantoista vuotiaille jotenka halooooo


      • micael3
        Airsoft, No mw3 kirjoitti:

        Hei ellu, voit itse päättää haluatko lapsestasi hyväkuntoisen joka pitää liikunnasta vai läskin joka istuu koneella 6 tuntia putkeen ja syö sitten, kiroilee ja ragee sulle kokoajan. Itse oon 13v softannu 2 vuotta ja on KIVAA. Pelit kestää 6-5h pelistä riippuen. jotkut pelit tunteja pidempäänkin. Airsoft on MAHTAVA harrastus.

        mä olen istunut pelikoneen ääressä aikaisemmin yli 6 tuntia nyt kun on juossut vähän 3700g painavan aseen kanssa on kuntokin parantunut ekan kerran kun olin juoksemassa jalkaan sattu seuraavana päivänä mutta sun pitää vain liikkua niin se parani
        PS:kannattaa ensin kysyä sukulaisilta onko aseita mä sain enolta 2 asetta


      • alas kukkahattuhomot

        Voi vittu saatanan kukkahattutäti ei airsoftissa loukkaannu vaikka olis kalsareilla ole nyt hiljaa ja painu vittuun


      • mistä hartastus
        Airsoft, No mw3 kirjoitti:

        Hei ellu, voit itse päättää haluatko lapsestasi hyväkuntoisen joka pitää liikunnasta vai läskin joka istuu koneella 6 tuntia putkeen ja syö sitten, kiroilee ja ragee sulle kokoajan. Itse oon 13v softannu 2 vuotta ja on KIVAA. Pelit kestää 6-5h pelistä riippuen. jotkut pelit tunteja pidempäänkin. Airsoft on MAHTAVA harrastus.

        Mssä harrastat ja minkä ikänen tarvii olla harrastaa airsoftii oon ite 11v ja meen metsään yksin ampuu ku ei oo kunnon airsoft harrastusta


      • Haluukko sä ettö lapses mädäntyy siellä selkä kyyryssä ja juo ed:tä päivästä toiseen?


      • Anonyymi

        Jumalauta haluuks sä et sä näät su poikaa vaa ku se tulee hakee vettä/ruokaa jos se pelaa airsoftii nii sä näät sitä joka vitu päivä.


    • softaaja97

      Sotapeleissä tapetaan airsoftissa ei...

      • kakkis16

        aivan


      • mummeli2

        niinpä


    • Pasifistiko 8)

      Kyllähän se on niin että, vanhempien pitää tuntea lastensa harrastukset ja parhaimpansa mukaan tukea lapsia siinä. Tuon ikäisen esiteinin kanssa yhdessä harrastaminen varmasti keventää myös niitä "teini" ongelmia ja lähentää nuorta ja vanhempia. Samalla voit tuoda niitä oikeita näkemyksiä asioista ja ohjata ajatusmaailmaa oikeaan suuntaan. Ennen Airsoftia leikittiin sotia muilla tavoin, varsinaisen "sota" ja "taistelu" pelien ja leikkien kieltäminen ei ole ratkaisu, eikä nuoren rankaiseminen siitä että hän on kiinnostunut harrastamaan jotain sellaista mistä itse pitää (ja samalla pitää sisällää ulkona liikkumista ;) ).

    • kerronpas lajista

      noniin rouva ja herra hyvävanhemmat jotka eivät anna lapsensa harrastaa. Jos teitä vanhempina pelottaa nyt esim nämä mustelmat niin ihan esimerkkinä annan jalkapallon jossa ihan yhtä helposti tulee mustelma vaikkapa kaatuessa. Tosin jos oikeen huonosti käy voihan se pallo tulla päähänki ja niskaan käyä kipiää. Niin. Airsoftussa tulee myös vaikk minkälaista naarmua ja mustelmaa, mutta ehän kuuluu lajiin. Oman n 5v kestäneen airsofturani aikana tavannut monia uusia ja mielenkiintoisia ihmisiä, joista on syntynyt sitten sosiaalinen ryhmä, joitten kanssa tulee aikaa vietettyä. Itselläni on tuohon "lapsista tulee sekopäitä"- asiaan puuttumista. Miten perustelette tämän sanomanne? Ihminen voi olla totaalinen piilosoftaaja tai tuoda sen esille hyvällä tavalla promotoimalla lajiaan. Itselläni airosft jäii musiikkiharrastuksen varjoon jos en ilmineeraisi sitä kertomalla juuri softausta lapsilta kieltäville aikuisille.

      Joku muu tietävä softaaja saa lisätä tähän jos tulee mieleen ja saa toki kommentoida.

      • Tipi2002

        Airsoft on hyvä harrastus itsekin aijon alottaa. Mulla on aseena g608 ja mun ikä on10 monta vuotta pitää olla että saa alottaa mul ase jóllu jo 5v lähtien xD


      • ei oo
        Tipi2002 kirjoitti:

        Airsoft on hyvä harrastus itsekin aijon alottaa. Mulla on aseena g608 ja mun ikä on10 monta vuotta pitää olla että saa alottaa mul ase jóllu jo 5v lähtien xD

        Ei oo ikärajaa paitsi noilla vi##n elluilla


      • Anonyymi

        Oon kymmenen ja pelaan airsoftia ja se on hyvä harrastus oon pelaillu sitä iskäni kanssa ja kunhan silmät suojaa nii siinä ei mitää satu ja sovittiin silleen että aina maski päässä vaikka mikä olisi ja joo kyllä se vähän tuntuu jos paljaalle iholle tulee mutta ei se tapa minusta on parempi pelata softia kun pelata sota pelejä yksin kotona olen puhunut


    • ei...

      AirSoftia ei saa kieltää, jos lapsesi sitä harrastaa. Se on kivaa, vaikka siinä joskus tulee mustelmia... Mutta siinä on suojavarusteet pakollisia

    • 16v

      Olen harrastanut softausta 3 vuotta ja saanut ilman vaurioita mutta olen harrastanut koripalloa 5 vuotta ja matsissa kätyeni murtui kolmesta kohtaa softaus on turvallisempaa kuin muut lajit.

    • Ellu_82

      Noh, lapseni pelaa jääkiekkoa, ja kesäisin jalkapalloa. Mutta silti en ota riskiä, että lapsestani tulee sotahullu! Lapseni seuraa öisin NHL:ää, ja näytti minulle tänään taklauksen, jossa bostonin pelaaja joutui sairaalaan. Taisi olla joku Nathan Horton. Nyt olen aivan ihmeissäni, kun säännöissä sallitaan myös vartalotaklaukset poikani peleissä vuoden päästä, luulen, että voisin kieltää lastani pelaamasta jääkiekkoa. en halua, että lapseni saa mustelman airsoftissa, enkä halua että lapseni halvaantuu jääkiekkopelissä! voisin ehkä päästää poikani pelaamaan Airsoftia, turvallisempaa kuin jääkiekko, mutta poika itse sanoo pelaavansa jääkiekkoa mielummin. turvallisuus ennen kaikkea? Olen lian ankara jos otan molemmat pois? Pitäisikö antaa poikani käydä softaamassa?

      • junzee

        Tiesitkö, että kotona sattuu eniten tapaturmia? Et itse varmaankaan pyöräile, aja autoa, ui, juokse, pelaa mitään pallopeliä tms, koska näissähän voi sattua jotain!!! Lisäksi eräs äärimmäisen vaarallinen asia on nimeltään asepalvelus, jonka aikana leikitään ihan oikeilla pyssyillä :O KAMALAA!!! "en halua että lapseni saa mustelman airsoftissa" MITÄ HEL****IÄ??!! Mustelma :(((((( Jos itse saisin mustelman, elämäni olisi käytännössä mennyttä, sehän on tappavaa. Kamoon hei, pikkulapset saavat mustelmia hiekkalaatikolla ja vielä nauravat päälle!


      • hokipelaaja

        Onkos poikasi jotenkin selvästi kehityksestä jäljessä kun pelaa noin 3 vuotta nuorempien joukkueessa? Vartalotaklaus sallitaan jo 12 vuotiaina ;-)


      • softaajan äiti

        Sotahullu tulee lapsesta, jonka äiti on ylisuojeleva ja jonka silmissä sotapeleistä yms. tulee kielletty hedelmä, joka on pakko saada. Toisille airsoft on vain liikunnallinen harrastus, hänelle siitä voi tulla vaikka minkälainen päähänpinttymä. Mene itse katsomaan airsoft-yhdistyksen peliä niin tiedät edes mistä puhut. Meneehän se poikasi pian armeijaankin niin halutessaan.


      • airsoft

        Sain AirSoftissa mustelman jalkaan.
        Koulumatkalla kaaduin pyörällä ja huulesta tuli verta.
        Kotona kaadoin vahingossa kiehuvaa vettä käden päälle.
        Mäenlaskussa laskin hyppyristä ja putosin mahalleni.
        Vertaapa vähä näitä ellu_82


      • -A-

        pitäisi!

        ja sillä sipuli.


      • ---

        No kumpiko on vakavempaa murtuma vai mustelma?


      • En tiiä

        Liian huolehtiva vanhempi on huonompi entää siinä välissä! Ei mitää järkee kieltää omalta lapselta kaikki misä käy yhtää kopeää! Siinä sitä oppii!


      • Harrastakaaairsoftii

        Molemmat mut ota futis pois koska jos suomalainen aikoo futariks sen tulevaisuus on ihan pska


      • Softailija

        Kyllä.


      • ghillie

        Ehkä sinun kannattaisi käydä pelipaikalla katsomassa sitä softausta, Jos sen tuomitset noin jyrkästi nii voisit tuomita samantien kaiken muunkiin. Itse harrastanut n.2 vuotta eikä naarmun naarmua ole tullut, Onko se nyt noin vaarallista


      • hene4

        Pitäs sano sille että annat sen softata


      • väärin
        Harrastakaaairsoftii kirjoitti:

        Molemmat mut ota futis pois koska jos suomalainen aikoo futariks sen tulevaisuus on ihan pska

        suomen maajoukkue ei pärjää futiksessa mutta yksittäiset pelaajat kyllä pelaa ihan suurissa ja hyvissä seuroissa maailmalla


      • -_-

        Ei jumankauta ellu... Ei se softaus vaarallista ole kun on suojat ja säännöt!


      • OOTKOVÄHÄTYHMÄ

        voi helvetti... En halua että lapseni saa mustelman airsoftissa... ootko aivan vitun tyhmä!!????!?


    • 14v-softaaja.

      En ymmärrä pointtiasi. Jokaisessa harrastuksessa käy joskus onnettomuuksia, ja paljon pahempiakin kuin pari mustelmaa muutaman millin paksuisesta kuulasta. Tajuan sen, että ei ole hyvä asia antaa lasten ammuskella pitkin kyliä, ilman mitään asiaankuuluvia suojia, mutta jos kunnolla aikoo airsoftia harrastaa, niin peleissä VAADITAAN asiaankuuluvat suojat, maskit yms. Ja jos lapsesi harrastaisi airsoftia, niin sehän olisi vain hyvä juttu. Viettäisi tunteja metsässä mukavassa seurassa, saisi ulkoilmaa, liikuntaa ja jopa uusia kavereita airsoft piireistä. Eli tiivistettynä airsoft on aika sosiaalinen laji, siinä tarvitaan jonkunverran älyäkin, eikä vain rynnimistä vihollisia päin. Tässä vielä pitkä lainaus käyttäjän Thoni, keskustelusta "Muovikuulapelaaminen - Airsoft":

      "Pelit yleensä yhdistetään sotaan ja väkivaltaan, mikä on yksi suurimmista virheistä mitä sivustakatsojat tekevät. Laji on urheilullinen ja kehittää monia osa-alueita. Pelipaikoilla saadut uudet ystävät ja kokemukset ovat korvaamattomia.

      Varttuneemmat pelaajat yleensä ohjeistavat nuorempia yhdistämästä lajia väkivaltaan, mm. puuttumalla sanoihin sota, tappaminen ja kuoleminen. Me vain pelaamme, tipumme pelistä ja pidämme hauskaa.

      Miksi laji sitten yhdistetään väkivaltaan ja sotaan? Maastopuvut, aidon näköiset ja painoiset muovikuula-aseet, muu militaarinen varustus. Kuitenkin nämä ymmärretään väärin. Maastopuvut vain sattuvat olemaan parasta hinta-/laatusuhteeltaan sekä omaavat mainion naamio-arvon vrt. siniset verkkarit ja farkkutakki, samoin myös armeijan aidot varusteet, kuten reput ja taisteluvaljaat ja -liivit. Lisäksi kypärät ja muut suojat suojaavat fyysisiltä vammoilta, esimerkiksi kaatumisilta ja liukastumisilta."

      • Myös14v-softaaja

        Mä olen samaa mieltä siitä että softaus on oikeastaan yksi turvallisimmista urheiluharrastuksista jos käyttää asian mukaisia varusteita. itselläni on sähkötoiminen tokyo marui mp5k ja jousitoiminen mp5 ja jousitoiminen pisla m27. Jep ei mekään käytetä kun ollaan softaamassa niin mitään "mä tapoin sut" tai jotain muuta vastaavaa. käytetään vaa n jotain että "mä ownasin tai tiputin sut". iteltäkin löytyy myös kaiken maailman sotilas varusteita ja mm. mun softaus varusteisiin kuuluu maastopuvun lisäks jopa teräskypärä.


    • anna sern softata

      Suosittelisin että pitäisi antaa lapsen harrastaa sitä mitä hän haluaa. olen itse 11. jos olisin isä antaisin lapsen harrastaa airsoftia. ei siinä ole mitään huonoa. eikö se ole vaan tärkeää että lapsesi saa liikuntaa itse antaisin mennä.

    • -------------

      lapsi 15v ja oot 82? :PP

      • ---------------

        Huom, en tarkoita 82v vaan syntynyt 1982


    • Ellu_82

      Tuli kirjoitusvirhe, lapseni on 12, Ja siis tulevallla kaudella vartalotaklaukset. mutta siis, kun neitikiekko loppuu, niinkuin valmentajat sanoo, Lapseni saa aloittaa melomisen. Pyssyjä en osta. Jääkiekko siis loppuu, olen vastuullinen vanhempi.

      • Et herran pieksut voi olla tosissas!!! siis oks sun poikas joku 20 gramman tikku joka lentelee tuules ja pienestäkin iskusta luu murtumia -.- siis nyt kun teillä alkaa noi talaukset harva siel ees taklaa te harjottelette niitä taklausten vastaan ottamista ja 2 vuoden jälkeekin sielä harva taklaa taino semmosia laitaan kiinni työntämisiä mutta harvasen päivä sielä tyypit lentelee ja ymm -.- onneks en saanut tuollaisia vanhempia (onneks)... tietysti on poikkeuksia missä tankit ryntää päin ja sitte näkee lintuja mutta taas sekunnin jälkee luistellaan... -.- Mutta suosittelen että annat hänen mennä kokeilemaan ja jos hän tulee itkien kotiin niin et anna mennä enään jos suojelet häntä liikaa sillä voi olla vakavat seuraukset....


        PS: Anteeksi äidinkieleni...


      • -A-

        hei siis eikö poikasi voisi yksinkin rahoittaa oman harrastuksensa niinkuin minä?????


      • Harrastakaaairsoftii

        Vittu ku jääkiekko on paras laji ja mää ja mun kummisetä (entinen tapparan peluri) ollaa mietitty miks junnut ei saa taklii...


      • ghillie

        Tolla perusteella sun kultamussukkas karkaa joku päivä


      • kakkis54

        Siinä hän voi hukkua helposti


      • voivittu3

        Pliis sano ettet oo todelinen! Jääkiekkoa ei saa harrastaa jos rakastaa lajia, mutta siinä voi sattua tapaturmia? Oikeesti miten vitun moinen ylihuolehtia ämmä voi edes miettiä tollasta! Kiitos sait mahdollisesti poikasi elämän mukavimman asian loppumaan!


      • sadtjtyjd
        kakkis54 kirjoitti:

        Siinä hän voi hukkua helposti

        no nyt alkaa haiskahtaa trolli


      • Softaaja.00
        -A- kirjoitti:

        hei siis eikö poikasi voisi yksinkin rahoittaa oman harrastuksensa niinkuin minä?????

        Minäkin olen rahoittanut koko harrastuksen (paitsi sain yhden aseen joululahjaksi)


    • mell.i.t

      ei ne ole pyssyjä vaan leikkipyssyjä olet liian suojelevainen vanhempi lapsihan ei voisi tehdä juuri mitään ja mieti poikaasi häneltä kielletään kaikki mitä hän haluaisi harrastaa hänen pitäisi maata tyyliin vain sohvalla ja kun kaverit kysyisivät vaikkapa pitämään hauskaa niin kiellät sen

    • 233124

      HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHHH!!!!!!

      Toivon, että AP on rölläämässä :DDD

      Jos ei, niin vedähän v*tun viherhippi ittes jojoon. Lapses ei ansaitse noin helvetin tyhmiä vanhempia :D

    • AIRSOFT598

      AIRSOFT ON PARASTAAAAAAAA!!!!!!!!

    • öhöö Jääkiekkokkin on vaarallisempi laji (tuplasti) kuin airsoft, esim yhellä just murtu sormi ja polvi viikko sitten pelissä. airsoftissa en ole törmännyt vastaaviin tilanteisiin ikinä... -.- joten kukkahattu tädit se vain kirpasee kun kuula osuu jalkaan ei se sen kummempaa ole -.-...minua ammuttiin huuleen 5 metrin päästä ja kirpasi aika hitosti ja tuli punainen jälki, HUI KAMALA PITÄÄKS NYT MUN PÄÄ AMPUTOIDA!! D= Et oikeesti tutustukaa harrastukseen ennenkun tulette haukkumaan sitä -.- ja joku taisi kirjoittaa että niillä pyssyillä on ryöstetty siwa, niin he ovat menneet ostamaan sen aseen uhkailua varten, ja pilaavat sillä airsoftin maineen tuskin kukaan (oikea) airsoftaaja juoksentelee tuola pitkinkatuja ja ammuskelee ihmisiä. (voitte toki kertoa olenko väärässä itse en ole törmännyt sellaiseen)


      PS: ja siis minä harrastan airsoftia sekä jääkiekkoa. Anteeksi äidinkieleni tuo tyhmä google chromen oikein kirjoitus ohjelma häiritsee...

      • Juu, gtvsss täysin oikeassa, ihmiset pilaamassa airsoftin mainetta, ehkä jotkut sotahullut pelaavat sitä juuri sen "sodan" takia, mutta me teemme siitä realistista, mutta ei kuitankaan sotamaista.


    • Joku-airsoftaaja

      Lol ite olen 11v ja kohta pääsen harrastamaan airsoftia, miksi hitossa et anna harrastaa??? Ei jumankauta..

      • Joku-airsoftaaja

        gtvsss on mun mielestä ihan helvetin oikeessa.


    • Suoraan sanottuna, TÄYTTÄ PASKAA, jo itse 13v harrastanut airsoftia 10v asti, vanhemmat antaa - siinä rakastavaisen vanhemma yksi esimerkki, vaikka ovatkin -62 ja -66 syntyneet, luottaa, itese kun se luota 15vuotiaaseen! - joo totta kai se kuula aina vähän sattuu, mutta se on pelin henki, silloin iteselläni 10v oli hirveät ajatukset ja masensi, aloin pelata airsoftia, se ei enään tuntunut väkivaltaiselta jne. airsoftin yleisissä säännöissä sanotaan jotenkin näin että: "Suojalasit (kunnolliset, ei mitkään rakettilasit) pitää olla kaiken ikäisillä ja all 15v pitää olla lisäksi hammassuojat tai maski, tai vain koko naama maski." ja niin, jo nämä on hoidettuna, ei suurta vaara ole, tietenkin voi aina kaatua jne. mutta se kuuluu kaikkeen, jos mietit, lävistääkö se kuula ihoa, ei ellei ammuta raskasta metallikuullaa päälle 160m/s (normi airsoft ase ampuu 90 m/s puolet kevyempiä kuulia, eli paaaaljon turvallismpi) noin metrin päästä. ELI airsoft turvallista, jos on ne mainitut suoja varusteet, teillä tiukkaa, mutta en tuomitse, on vanhempien asia miten "hyvin" tai hyvin rakastaa ja kasvattaa, ja vielä kerran TÄYTTÄ PASKAA

    • p

      airsofissa kuuluu kämpiä paikoillaan eikä mitään vittu mennä rynnäkköö niinku joku vitun hullu ja asetta pitää pitää oikealla tavall ja jos juokset :älä vittuu pidää yli 1cm pitusta asetta yhel kädel vaa 2 kädel pistoolii kannataa pitää kahdella kädel ei yhel

      • p

        kuulat ei sitä paitsi satu jos on joku muovinen paska jos aseessa on terästä melkein joka paikka se sattuu sitte helvetisti ellei oo talvi tai nahkatakki päällä ja kannataa kämpiä jos ei halua kuulaa ottaa ja ostakaa lapsillenne BATTLLEFIELD 3 EI MITTÄÄ EPÄ AITOO CALL OF DUTYY JOSSA RYNNITÄÄ VITTUUU KOKO AJAN JA kuollaan vittu saaaatannnnhaaa 10s välein


      • p
        p kirjoitti:

        kuulat ei sitä paitsi satu jos on joku muovinen paska jos aseessa on terästä melkein joka paikka se sattuu sitte helvetisti ellei oo talvi tai nahkatakki päällä ja kannataa kämpiä jos ei halua kuulaa ottaa ja ostakaa lapsillenne BATTLLEFIELD 3 EI MITTÄÄ EPÄ AITOO CALL OF DUTYY JOSSA RYNNITÄÄ VITTUUU KOKO AJAN JA kuollaan vittu saaaatannnnhaaa 10s välein

        sota hulluks tuulee saatanna sitte ku pääsee afhanistanii


      • lololo
        p kirjoitti:

        kuulat ei sitä paitsi satu jos on joku muovinen paska jos aseessa on terästä melkein joka paikka se sattuu sitte helvetisti ellei oo talvi tai nahkatakki päällä ja kannataa kämpiä jos ei halua kuulaa ottaa ja ostakaa lapsillenne BATTLLEFIELD 3 EI MITTÄÄ EPÄ AITOO CALL OF DUTYY JOSSA RYNNITÄÄ VITTUUU KOKO AJAN JA kuollaan vittu saaaatannnnhaaa 10s välein

        mitä sää selität


      • halasjak

        Mitä vittua?


    • mitvit

      no on airsoft ainaki parempi ku tietokone pelit. istuu sisällä vaa pelaamas jotai bf3 koko päivä, airsoft parempi, siin tulee ulkoiluu ja hyvä tiimitaktiikka

    • ex-softaaja

      Sotahullujen peli?! olen nuoruudessani harrastanut tätä lajia 10 vuotta, sotaa tämä ei todellakaan ole. airsoft on niin sanottu pudotus peli merkataan vastustaja kuulalla ja vastustaja siirtyy off-game alueelle.kuula "aseissa" käytetään 6mm muovikuulia jotka eivät todellakaan tee ihoon muuta kuin Ehkä pienen punoituksen vaatteen läpi ja saattaa vähä nipistää.uutisissa on ollut kaikenlaista juttua että joltakin on lähtenyt näkö kuula aseen takia ja kyseessä on ollut ala-aste ikäinen pentu joka ei osaa tuntea vaaroja eikä ole ymmärtänyt käyttää suojalaseja.

      Tosiaan joo jos annat lapsesi harrastaa airsoftia se ei tee hänestä sotahullua päinvastoin. airsoft seuraan kannattaa aina hakeutua seuroilla on hyvä yhteishenki ja mukavia ihmisiä löytyy aina 12 vuotiaasta neljäkymppisiin perheen isiin. seurat pelaavat aina vuokratuilla ja syrjäisillä alueilla mm.kouvolassa on vanha ratapiha orimattilassa virenoja tiilitehdas sekä monia monia muita


      iItse aloitin pelaamiseen jossain ylä-asteen alkuvuosina ja kiinostus loppui sitten vanhemmaksi tullessa.koskaan pelatessa ei sattunut mitään onnetomuuksia ,toisinaankuin pelasin samoihin aikoin sählyä kaatusin kaverin tönäisystä tiiliseinää päin ja kova aivotärähdys tuli


      Lueskelin tältä topicilta että kuula-ase olisi lelu ei todellakaan ole lelu aseen käytössä tulee olla varoivainen ja huolellinen.koskaan et voi tietää mihin se kuula voi osua.mitään asetta tai ampuma aseen tapaista et saa kantaa julkisella paikalla sama koskee airsoft aseita jos tuota lakia rikkoo voit saada kivan pikavoiton.koulun ja päiväkotien pihoilla pelailu on rangaistavaa! jos ei muuta paikkaa löydy niin pikku nassikat voi siirtyä vaikka lähimmälle soramontulle tai jonnekkin metsään missä ei liiku ketään!

      ps n 10 vuotta airsoftia harrastanut ja jäsenenä 8 vuotta

      M

    • een liity tähä mut mitä järkee iha turhaa

    • Näinmennään

      Nykyään on isompia yhdistyksiäkin joihin voi kuka tahansa mennä pelaamaan, nii kanttii viedä lapsesi niihin pelailemaan, jos kerta hän haluaa. Ja poikasi kyllä varmasti tajuaa että se kuula jos paljaalle iholle osuu nii kirpasee kivasti, eikä siitä mitään sotahullua kehity.

      • LEKI #5

        Määki pelaan jääkiekkoa (oon 99) niin siellä saa jo taklata, eikä se että saa taklata tarkota että joka ottelus tulee hirveitä pommeja. Sun on vähän paha verrata junnukiekkoa NHL kiekkoon. Ja mitä sitte vaikka pelis tulee taklaus. Se on vaan hienoo ku näkee miten elämä joskus vähä satuttaa. Ja jos sun poikas oppii ottaa ne taklaukset vastaan ja pitää päänsä ylhäällä nii ei siä sillo pitäs hirveesti sattua. Elämään kuuluu ruhjeet.


    • -Jasmin-

      30 vuotiaalla (82 pääte nimimerkissä) 15 vuotias lapsi? tämä on provo, aika harvinaista saada lapsi 15 vuotiaana. mene rölli nukkumaan.

      ite harrastanu airsoftia jo vuosikausia ja eipä tuossa mitään vaarallista ole, kunhan pidetään järki päässä ja on kunnon varusteet. äläpäs puhu asioista joista et tiedä.

      • dillah_97

        Aivan oikeessa uskoisin että kun lapselle pitää pienen aseen käsittely tunnin ja semmosen Nii mitää ei käy jonkun heikon beretan vaa ekaks aseeks


    • make1235676543

      voi kait penikoille tulla mustelmia yms vaikka ne harrastas golffia.Itse antaisin pelata ja onkai se parempi että tuolla metikössä juoksentelee ku jossain kaupungissa vetelee pussikaljoja

    • ajatelkaa!

      ajatelkaa mä oon 11v ja pelaan vaan joka päivä tietokoneella koska vanhemmat ei anna ostaa airsoftia ne sanoo mitä sitten kun kuula osuu silmään ,niillä ei sitten ammuta ilman lupaa,sitten kun tullaan ampumasta niin minä laitan ne lukkojen taa.
      ois varmaan parempi olla pihalla kuin sisällä pelaamassa tietokoneella

      • AirsoftOnKivaa

        Näytäppä tämä vanhemmilles: Airsoft harrastuksena, PKS-airsoftin kirjoittama tietoisku huoltajille ja harrastajille.

        AirSoft, ampuuko se niitä värikuulia?

        Airsoft on alunperin Japanista liikkeelle lähtenyt replika-aseharrastus, joka on viime vuosina kasvanut Suomessakin varsin varteenotettavaksi harrastusmuodoksi.

        Itse airsoft-sanalla tarkoitetaan sekä harrastusta, että harrastusvälinettä, heikkotehoista muovikuulia ampuvaa asereplikaa. Joskus airsoft sekoitetaan samantyyppiseen harrastukseen, paintballiin, jossa käytetään isompia ja väriä sisältäviä kuulia. Myös pelivälineet poikkeavat toisistaan. Yleisimmin airsoftista puhuttaessa tarkoitetaan näillä replikoilla pelaamista. Puhkupyssy, kuten jotkut harrastajat näitä aseita leikkimielisesti kutsuvat, on siis heikkotehoinen kaasunpaineella toimiva oikeaa ampuma- asetta muistuttava harrastease, joka ampuu 6 mm tai 8 mm nimellishalkaisijaltaan olevaa kuulaa. Normaalin, virittämättömän, peleissä yleisesti käytetyn aseesta lähtevän kuulan lähtönopeus on noin 80–90 m/s. Tällainen ase jättää lähietäisyydeltä paljaalle iholle ammuttaessa pienen mustelman.

        Se kaikkien tärkein!

        Silmien Suojaus! Aseiden heikko teho mahdollistaa niiden turvallisen käytön toista pelaajaa vastaan. Kuulat kuitenkin singahtelevat sen verran kovaa, että silmät pitää suojata asianmukaisin suojaimin. Käytännössä tähän käyttöön eivät kelpaa mitkä tahansa suojaimet, vaan lasien täytyy täyttää tietyt turvavaatimukset, esim. laskettelulasit tai kemialasit eivät missään nimessä käy. Lajiin tarkoitetuttujen ritilämaskien hinnat alkavat noin 20 eurosta, joka on varsin pieni hinta tärkeästä suojavarusteesta.

        Juoksuhauta.net:n silmäsuojainvertailussa on käsitelty asiaa tarkemmin. www.juoksuhauta.net. Maskeissa on yleensä kasvot peittävä suoja, joka suojaa huulet ja hampaat. Pelkille silmäsuojaimille suositellaan kaveriksi hammassuojia, esimerkiksi jääkiekosta tuttuja hammassuojia tai hampaiden suojaksi voi myös itse askarrella oman patentin. Airsoft harrastuksena ei ole sen vaarallisempi kuin muutkaan yleiset urheilulajit, vaikkapa jääkiekko tai kontaktilajit voivat olla riskialttiimpia.

        Airsoftissa on kysymys elämyksistä, jännittävistä hetkistä ja hauskanpidosta. Jotta hauskanpito onnistuisi ja elämyksistä pystyisi nauttimaan, on jokaisen hyvä tietää muutamia tärkeitä asioita. Miten ase toimii? Yleisimmin aseet toimivat jousi/mäntä/sylinteri-kokonaisuudella, jolla puristetaan riittävä määrä ilmaa kuulan taakse, jolloin paine lähettää ammuksen liikkeelle. Nämä jousienergiaan perustuvat aseet voidaan lisäksi jakaa kahteen eri luokkaan. Käsiviritteisissä (vemput) jousi viritetään itse taakse esimerkiksi aseen luistista vetämällä, ja liipaisinta painettaessa mäntä vapautuu, jolloin ase laukeaa. Sähkötoimisissa aseissa jousen virityksen hoitaa sähkömoottori kellokoneiston avustuksella. Tällöin aseella voi ampua itselataavaa kerta- sekä sarjatulta. Toinen hieman erilainen aseluokka ovat ponnekaasuun perustuvat aseet, eli ns. kaasuaseet. Nämä ottavat energiansa nestekaasusta, joka laajetessaan synnyttää painetta, jolla kuula saatetaan matkaan.


      • AirsoftOnKivaa
        AirsoftOnKivaa kirjoitti:

        Näytäppä tämä vanhemmilles: Airsoft harrastuksena, PKS-airsoftin kirjoittama tietoisku huoltajille ja harrastajille.

        AirSoft, ampuuko se niitä värikuulia?

        Airsoft on alunperin Japanista liikkeelle lähtenyt replika-aseharrastus, joka on viime vuosina kasvanut Suomessakin varsin varteenotettavaksi harrastusmuodoksi.

        Itse airsoft-sanalla tarkoitetaan sekä harrastusta, että harrastusvälinettä, heikkotehoista muovikuulia ampuvaa asereplikaa. Joskus airsoft sekoitetaan samantyyppiseen harrastukseen, paintballiin, jossa käytetään isompia ja väriä sisältäviä kuulia. Myös pelivälineet poikkeavat toisistaan. Yleisimmin airsoftista puhuttaessa tarkoitetaan näillä replikoilla pelaamista. Puhkupyssy, kuten jotkut harrastajat näitä aseita leikkimielisesti kutsuvat, on siis heikkotehoinen kaasunpaineella toimiva oikeaa ampuma- asetta muistuttava harrastease, joka ampuu 6 mm tai 8 mm nimellishalkaisijaltaan olevaa kuulaa. Normaalin, virittämättömän, peleissä yleisesti käytetyn aseesta lähtevän kuulan lähtönopeus on noin 80–90 m/s. Tällainen ase jättää lähietäisyydeltä paljaalle iholle ammuttaessa pienen mustelman.

        Se kaikkien tärkein!

        Silmien Suojaus! Aseiden heikko teho mahdollistaa niiden turvallisen käytön toista pelaajaa vastaan. Kuulat kuitenkin singahtelevat sen verran kovaa, että silmät pitää suojata asianmukaisin suojaimin. Käytännössä tähän käyttöön eivät kelpaa mitkä tahansa suojaimet, vaan lasien täytyy täyttää tietyt turvavaatimukset, esim. laskettelulasit tai kemialasit eivät missään nimessä käy. Lajiin tarkoitetuttujen ritilämaskien hinnat alkavat noin 20 eurosta, joka on varsin pieni hinta tärkeästä suojavarusteesta.

        Juoksuhauta.net:n silmäsuojainvertailussa on käsitelty asiaa tarkemmin. www.juoksuhauta.net. Maskeissa on yleensä kasvot peittävä suoja, joka suojaa huulet ja hampaat. Pelkille silmäsuojaimille suositellaan kaveriksi hammassuojia, esimerkiksi jääkiekosta tuttuja hammassuojia tai hampaiden suojaksi voi myös itse askarrella oman patentin. Airsoft harrastuksena ei ole sen vaarallisempi kuin muutkaan yleiset urheilulajit, vaikkapa jääkiekko tai kontaktilajit voivat olla riskialttiimpia.

        Airsoftissa on kysymys elämyksistä, jännittävistä hetkistä ja hauskanpidosta. Jotta hauskanpito onnistuisi ja elämyksistä pystyisi nauttimaan, on jokaisen hyvä tietää muutamia tärkeitä asioita. Miten ase toimii? Yleisimmin aseet toimivat jousi/mäntä/sylinteri-kokonaisuudella, jolla puristetaan riittävä määrä ilmaa kuulan taakse, jolloin paine lähettää ammuksen liikkeelle. Nämä jousienergiaan perustuvat aseet voidaan lisäksi jakaa kahteen eri luokkaan. Käsiviritteisissä (vemput) jousi viritetään itse taakse esimerkiksi aseen luistista vetämällä, ja liipaisinta painettaessa mäntä vapautuu, jolloin ase laukeaa. Sähkötoimisissa aseissa jousen virityksen hoitaa sähkömoottori kellokoneiston avustuksella. Tällöin aseella voi ampua itselataavaa kerta- sekä sarjatulta. Toinen hieman erilainen aseluokka ovat ponnekaasuun perustuvat aseet, eli ns. kaasuaseet. Nämä ottavat energiansa nestekaasusta, joka laajetessaan synnyttää painetta, jolla kuula saatetaan matkaan.

        Verkkarit vai jamekset?

        Kiinnostuksen lisääntyessä kannattaa harkita myös muun varustuksen ostamista. Suojalasien lisäksi useimmat hankkivat maastopuvun ja maihinnousukengät. Airsoftia pelataan yleisesti metsässä, jossa maasto on hyvin vaihtelevaa, jolloin kengissä kannattaa olla nilkkaa tukevat varret. Maastopuku puolestaan sulauttaa softaajan maastoon, eikä pelaajan tarvitse pelätä vaatteiden likaantumista tai repeytymisiä. Kenkiä ja kokonaisia maastopukuja saa halvimmillaan 20 eurolla. Tähän hintaluokkaan kuuluvat jo armeijan ylijäämät, joita kannattaakin ostaa, sillä ne kestävät paremmin kuin halpamarkettien tuotteet. Ei pakollinen mutta hyvä varuste on myös aselaukku. Aseen oma laatikko rikkoontuu pidemmän päälle eikä sitä ole muutenkaan mukava kantaa. Lyhyt ase mahtuu tosin vaikkapa reppuun piiloon, mutta pidempi pyssy vaatii ehkä jo kunnollisen laukun. Ase pitää suojata kuljetuksen ajaksi niin, että se on kokonaan peitettynä eikä esimerkiksi piippu heilu repun kyljestä.

        Ai, miten sitä sitten harrastetaan?

        Airsoft-pelejä voi kuvata vaikka taistelusimulaatioksi, joskaan touhu ei yleensä tuon termin vakavuuden asteelle pääse. Yleisesti tarkoituksena on osua vastustajan pelaajaa kuulalla, jolloin osuman saanut poistuu pelistä. Tosin pelivariaatioita on lukemattomia, lipunryöstöstä puolustus-hyökkäyspeleihin ja edelleen vaikka tiedustelupainotteisiin erikoistehtäviin. Lisäksi Suomessa järjestetään, pääasiassa kesäisin, isompia skenaariopelejä, jotka ovat ikään kuin juonellisia tapahtumia. Usein skenaariot sijoittuvat taustajuonellisesti johonkin kuvitteelliseen tai aitoon konfliktiin, yleisimpien teemojen pyöriessä nykypäivästä Vietnamin viidakoihin. Näissä tapahtumissa pelaajat toimivat kentällä suorittaen erilaisia taustajuonen vaatimia tehtäviä. Useimmiten homma tosin on lähinnä juoksentelua paikasta A paikkaan B yrittäen osua vastustajaan ja olla itse ottamatta osumaa. Välillä skenaarioissa pääsee kuitenkin kokeilemaan omia rajojaan ja parhaimmillaan tunnelma on kuin astuisit itse aitoon tilanteeseen. Aamuyön hiljaisessa metsässä usvan seassa varovasti hyökkäystasalle etenevän ryhmän mukana kulkeminen on elämys, jota on vaikea unohtaa. Tässä harrastuksessa on vaikea jäädä “vaihtopenkille” istumaan. Kaikki pääsevät pelaamaan ja jokainen otetaan huomioon. Vaikka laji on hyvin liikunnallinen ja välillä hyvinkin nopeatempoinen, niin se ei rajaa ketään pois – kaikki ovat tervetulleita, ikään, kuntoon tai varustukseen katsomatta. Airsoft kehittää niin kuntoa kuin myös sosiaalisia taitoja ehkäisten näin nuorten syrjäytymistä. Pelkän pelaamisen lisäksi järjestetään opetus- ja opastustapahtumia. Isompia koulutuksia ovat olleet Chairbornen Bootcamp ja Turkusoftin Training day. Näissä tapahtumissa hiotaan pelitaitoja ja kerrotaan aseen käsittelystä.

        Missä pelataan?

        Airsoftia ei voi eikä saa harrastaa ihan missä tahansa. Pelialueen pitää olla syrjemmällä asutusalueilta, turvallisuuden ja mahdollisten väärinkäsitysten vuoksi. Alueelle täytyy olla myös omistajan lupa! Pelaaminen on kiellettyä asutuksen lähellä, takapihoilla, leikkipuistoissa, sekä yleisillä ulkoilualueilla. Lyhyesti sanottuna yleisellä paikalla pelaaminen on kielletty! Luvallisista pelipaikoista kannattaa kysyä paikallisilta tiimeiltä ja yhdistyksiltä. Järjestyslaissa mainitaan seuraavasti: ampuma-asetta tai räjähtävää esinettä erehdyttävästi muistuttavien esineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty! Vastuu on huoltajilla ja jokainen pelaaja on vastuussa itsestään Airsoft-aseiden myyminen sekä muu pysyvä luovuttaminen alle 18-vuotiaalle on kielletty ilman hänen huoltajansa suostumusta.


      • AirsoftOnKivaa
        AirsoftOnKivaa kirjoitti:

        Verkkarit vai jamekset?

        Kiinnostuksen lisääntyessä kannattaa harkita myös muun varustuksen ostamista. Suojalasien lisäksi useimmat hankkivat maastopuvun ja maihinnousukengät. Airsoftia pelataan yleisesti metsässä, jossa maasto on hyvin vaihtelevaa, jolloin kengissä kannattaa olla nilkkaa tukevat varret. Maastopuku puolestaan sulauttaa softaajan maastoon, eikä pelaajan tarvitse pelätä vaatteiden likaantumista tai repeytymisiä. Kenkiä ja kokonaisia maastopukuja saa halvimmillaan 20 eurolla. Tähän hintaluokkaan kuuluvat jo armeijan ylijäämät, joita kannattaakin ostaa, sillä ne kestävät paremmin kuin halpamarkettien tuotteet. Ei pakollinen mutta hyvä varuste on myös aselaukku. Aseen oma laatikko rikkoontuu pidemmän päälle eikä sitä ole muutenkaan mukava kantaa. Lyhyt ase mahtuu tosin vaikkapa reppuun piiloon, mutta pidempi pyssy vaatii ehkä jo kunnollisen laukun. Ase pitää suojata kuljetuksen ajaksi niin, että se on kokonaan peitettynä eikä esimerkiksi piippu heilu repun kyljestä.

        Ai, miten sitä sitten harrastetaan?

        Airsoft-pelejä voi kuvata vaikka taistelusimulaatioksi, joskaan touhu ei yleensä tuon termin vakavuuden asteelle pääse. Yleisesti tarkoituksena on osua vastustajan pelaajaa kuulalla, jolloin osuman saanut poistuu pelistä. Tosin pelivariaatioita on lukemattomia, lipunryöstöstä puolustus-hyökkäyspeleihin ja edelleen vaikka tiedustelupainotteisiin erikoistehtäviin. Lisäksi Suomessa järjestetään, pääasiassa kesäisin, isompia skenaariopelejä, jotka ovat ikään kuin juonellisia tapahtumia. Usein skenaariot sijoittuvat taustajuonellisesti johonkin kuvitteelliseen tai aitoon konfliktiin, yleisimpien teemojen pyöriessä nykypäivästä Vietnamin viidakoihin. Näissä tapahtumissa pelaajat toimivat kentällä suorittaen erilaisia taustajuonen vaatimia tehtäviä. Useimmiten homma tosin on lähinnä juoksentelua paikasta A paikkaan B yrittäen osua vastustajaan ja olla itse ottamatta osumaa. Välillä skenaarioissa pääsee kuitenkin kokeilemaan omia rajojaan ja parhaimmillaan tunnelma on kuin astuisit itse aitoon tilanteeseen. Aamuyön hiljaisessa metsässä usvan seassa varovasti hyökkäystasalle etenevän ryhmän mukana kulkeminen on elämys, jota on vaikea unohtaa. Tässä harrastuksessa on vaikea jäädä “vaihtopenkille” istumaan. Kaikki pääsevät pelaamaan ja jokainen otetaan huomioon. Vaikka laji on hyvin liikunnallinen ja välillä hyvinkin nopeatempoinen, niin se ei rajaa ketään pois – kaikki ovat tervetulleita, ikään, kuntoon tai varustukseen katsomatta. Airsoft kehittää niin kuntoa kuin myös sosiaalisia taitoja ehkäisten näin nuorten syrjäytymistä. Pelkän pelaamisen lisäksi järjestetään opetus- ja opastustapahtumia. Isompia koulutuksia ovat olleet Chairbornen Bootcamp ja Turkusoftin Training day. Näissä tapahtumissa hiotaan pelitaitoja ja kerrotaan aseen käsittelystä.

        Missä pelataan?

        Airsoftia ei voi eikä saa harrastaa ihan missä tahansa. Pelialueen pitää olla syrjemmällä asutusalueilta, turvallisuuden ja mahdollisten väärinkäsitysten vuoksi. Alueelle täytyy olla myös omistajan lupa! Pelaaminen on kiellettyä asutuksen lähellä, takapihoilla, leikkipuistoissa, sekä yleisillä ulkoilualueilla. Lyhyesti sanottuna yleisellä paikalla pelaaminen on kielletty! Luvallisista pelipaikoista kannattaa kysyä paikallisilta tiimeiltä ja yhdistyksiltä. Järjestyslaissa mainitaan seuraavasti: ampuma-asetta tai räjähtävää esinettä erehdyttävästi muistuttavien esineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty! Vastuu on huoltajilla ja jokainen pelaaja on vastuussa itsestään Airsoft-aseiden myyminen sekä muu pysyvä luovuttaminen alle 18-vuotiaalle on kielletty ilman hänen huoltajansa suostumusta.

        Airsoft-ase ei ole lelu.

        Pahimmillaan suojaamattomaan silmään osuessaan airsoft-aseesta ammuttu kuula sokeuttaa. Tästä syystä airsofteja ei voida varauksetta suositella lasten harrastusvälineiksi. Asetta alaikäiselle hankittaessa vanhempien tuleekin tuntea vastuunsa ja varmistaa, että nuori suhtautuu harrastevälineeseen sen vaatimalla vakavuudella. Aseiden replikaluonteen takia ne voivat aiheuttaa helposti väärinkäsityksiä ja turhia hälytyksiä, jos niitä kannetaan järjestyslain vastaisesti julkisilla paikoilla. Jos asetta tai varusteita ostaessasi et ole varma jostain asiasta, kannattaa kysyä myyjältä. Myyjällä on myös velvollisuus kertoa asioista ja varmistaa mm. että asianmukaiset suojavälineet löytyvät. Jokainen pelaaja on vastuussa itsestään ja varusteistaan. Kuitenkin jos selvästi pystytään todistamaan, että pelaaja on omilla toimillaan ja säännöistä piittaamatta aiheuttanut fyysistä tai materiaalista vahinkoa toiselle pelaajalle, on koituneet vahingot korvattava.

        Käyttäytyminen pelialueella.

        Kun yhteen paikkaan kerääntyy suuri joukko ihmisiä, tapaturman riski kasvaa. Yhdistykset ovat tehneet yleiset yhteiset säännöt siitä, kuinka pelissä ja pelialueella käyttäydytään. Säännöt kokonaisuudessaan löytyvät yhdistysten sivuilta.

        Offgame on paikka, johon pelaajat siirtyvät eliminoiduttuaan pelistä. Suojalasit saa riisua vasta offgamelle saavuttaessa. Offgame-alueella ei ammuskella, säädetä asetta tai osallistuta käynnissä olevaan peliin. Offgame-alueella aseessa täytyy olla varmistin päällä, lipas irti ja ns. tyhjälaukaus ammuttuna. Tyhjälaukaus suoritetaan eliminoitumisen jälkeen ennen offgame-alueelle tuloa.

        Jos pelin ollessa käynnissä syntyy joko pelaajan tai ulkopuolisen henkilön terveyden vaarantava tilanne (esimerkiksi alueelle tulee henkilö ilman maskia tai pelaajan maskin kiinnitys pettää) keskeytetään peli huutamalla ”PELI SEIS!” Jokainen huudon kuuleva pelaaja on velvoitettu toistamaan ko. huudon. Pelin ollessa seis pelaajat eivät saa liikkua tai edistää muutenkaan omaa pelaamistaan. Kun tilanne on selvitetty jatketaan peliä ”PELI JATKUU!”-huudolla. Pelipaikalla aseen testilaukaukset suoritetaan ennaltamääritetyssä paikassa, jos paikka on epäselvä, kysy pelinvetäjältä.

        Lajin hauskuutta on vaikea laittaa paperille, se pitää kokea itse, ja kokeilemalla selviää parhaiten miksi airsoftia harrastetaan. Itse pelikokemusta täydentää, kaiken jännityksen ja juoksentelun jälkeen, leppoisa jutustelu kavereiden ja tuntemattomien pelitovereiden kanssa, hyvällä onnella nuotion ääressä auringon noustessa. Jotta pystyisimme jatkossakin tätä lajia harrastamaan, toivomme, että jokainen kantaa vastuun ja noudattaa muutamia tärkeitä sääntöjä, niin vasta aloittelevat ja kuin myös kokeneemmat pelaajat.

        Lisää tietoa?

        Aina kannattaa kysyä jos on jostain asiasta epävarma, varsinkin silloin kun olet uudella pelipaikalla ja isommissa järjestetyissä peleissä. Kun olet ostamassa asetta liikkeestä, kysy askarruttavista asioista myyjältä. Pelipaikoilla on yleensä kokeneempia pelaajia, jotka auttavat mielellään. Tälle sivulle on listattu Suomessa toimivat yhdistykset ja joitakin sivustoja. Näistä löydät tiedot pelipaikoista, tapahtumista ja usein myös hyödyllisen keskustelulaudan. Internet on muutenkin pullollaan tietoa airsoftista ja siihen liittyvistä asioista. Airsoft-aseita ja varusteita myyviä liikkeitä löydät sivustojen kautta, keskustelulaudoilta ja kysymällä muilta pelaajilta. Mutta kaikkein tärkeintä on, että noudatat annettuja ohjeita ja sääntöjä, huolehdit siitä että sinulla asianmukaiset suojaimet ja pidät hauskaa!

        Alkuperäinen teksti: www.pks-airsoft.net


      • 14v aloittamassa softin
        AirsoftOnKivaa kirjoitti:

        Verkkarit vai jamekset?

        Kiinnostuksen lisääntyessä kannattaa harkita myös muun varustuksen ostamista. Suojalasien lisäksi useimmat hankkivat maastopuvun ja maihinnousukengät. Airsoftia pelataan yleisesti metsässä, jossa maasto on hyvin vaihtelevaa, jolloin kengissä kannattaa olla nilkkaa tukevat varret. Maastopuku puolestaan sulauttaa softaajan maastoon, eikä pelaajan tarvitse pelätä vaatteiden likaantumista tai repeytymisiä. Kenkiä ja kokonaisia maastopukuja saa halvimmillaan 20 eurolla. Tähän hintaluokkaan kuuluvat jo armeijan ylijäämät, joita kannattaakin ostaa, sillä ne kestävät paremmin kuin halpamarkettien tuotteet. Ei pakollinen mutta hyvä varuste on myös aselaukku. Aseen oma laatikko rikkoontuu pidemmän päälle eikä sitä ole muutenkaan mukava kantaa. Lyhyt ase mahtuu tosin vaikkapa reppuun piiloon, mutta pidempi pyssy vaatii ehkä jo kunnollisen laukun. Ase pitää suojata kuljetuksen ajaksi niin, että se on kokonaan peitettynä eikä esimerkiksi piippu heilu repun kyljestä.

        Ai, miten sitä sitten harrastetaan?

        Airsoft-pelejä voi kuvata vaikka taistelusimulaatioksi, joskaan touhu ei yleensä tuon termin vakavuuden asteelle pääse. Yleisesti tarkoituksena on osua vastustajan pelaajaa kuulalla, jolloin osuman saanut poistuu pelistä. Tosin pelivariaatioita on lukemattomia, lipunryöstöstä puolustus-hyökkäyspeleihin ja edelleen vaikka tiedustelupainotteisiin erikoistehtäviin. Lisäksi Suomessa järjestetään, pääasiassa kesäisin, isompia skenaariopelejä, jotka ovat ikään kuin juonellisia tapahtumia. Usein skenaariot sijoittuvat taustajuonellisesti johonkin kuvitteelliseen tai aitoon konfliktiin, yleisimpien teemojen pyöriessä nykypäivästä Vietnamin viidakoihin. Näissä tapahtumissa pelaajat toimivat kentällä suorittaen erilaisia taustajuonen vaatimia tehtäviä. Useimmiten homma tosin on lähinnä juoksentelua paikasta A paikkaan B yrittäen osua vastustajaan ja olla itse ottamatta osumaa. Välillä skenaarioissa pääsee kuitenkin kokeilemaan omia rajojaan ja parhaimmillaan tunnelma on kuin astuisit itse aitoon tilanteeseen. Aamuyön hiljaisessa metsässä usvan seassa varovasti hyökkäystasalle etenevän ryhmän mukana kulkeminen on elämys, jota on vaikea unohtaa. Tässä harrastuksessa on vaikea jäädä “vaihtopenkille” istumaan. Kaikki pääsevät pelaamaan ja jokainen otetaan huomioon. Vaikka laji on hyvin liikunnallinen ja välillä hyvinkin nopeatempoinen, niin se ei rajaa ketään pois – kaikki ovat tervetulleita, ikään, kuntoon tai varustukseen katsomatta. Airsoft kehittää niin kuntoa kuin myös sosiaalisia taitoja ehkäisten näin nuorten syrjäytymistä. Pelkän pelaamisen lisäksi järjestetään opetus- ja opastustapahtumia. Isompia koulutuksia ovat olleet Chairbornen Bootcamp ja Turkusoftin Training day. Näissä tapahtumissa hiotaan pelitaitoja ja kerrotaan aseen käsittelystä.

        Missä pelataan?

        Airsoftia ei voi eikä saa harrastaa ihan missä tahansa. Pelialueen pitää olla syrjemmällä asutusalueilta, turvallisuuden ja mahdollisten väärinkäsitysten vuoksi. Alueelle täytyy olla myös omistajan lupa! Pelaaminen on kiellettyä asutuksen lähellä, takapihoilla, leikkipuistoissa, sekä yleisillä ulkoilualueilla. Lyhyesti sanottuna yleisellä paikalla pelaaminen on kielletty! Luvallisista pelipaikoista kannattaa kysyä paikallisilta tiimeiltä ja yhdistyksiltä. Järjestyslaissa mainitaan seuraavasti: ampuma-asetta tai räjähtävää esinettä erehdyttävästi muistuttavien esineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty! Vastuu on huoltajilla ja jokainen pelaaja on vastuussa itsestään Airsoft-aseiden myyminen sekä muu pysyvä luovuttaminen alle 18-vuotiaalle on kielletty ilman hänen huoltajansa suostumusta.

        Onko softaamisessa sitten ikärajaa jos aseita ei saa myydä alle 18v? Lisäksi voiko softaus-seuroihin liittyä netin kautta?


    • airsoft123

      ite oon 11v alan harrastaa airsoftia pks airsoft ry:ssä jos asianmukainen maski on voi harrastaa

      • ei ole

        samaa mieltä ei se ole sotahullujen peli oisiko muka se kivaa että pelataan päivät pitkät black opsia kuin hyöty liikunta ja raittiin ilman saaminen :-D ja minua saa seurata twitterissä käyttäjänimeni on jittery leech 959 kaikki yhteen muistaakseni ja olen myös kikissä ja käyttäjänimeni siellä on juhnimuhis antakaa ihmeessä palautetta ps olen 11v


    • ööps

      jääkiekko on vaarallisempaa kuin airsoft esim: mun veljeltä meni poikki ranteesta luu kun se pelas jääkiekkoo

    • bb

      vv

      • airsoft

        mull o ak47 airsoft on kivaa pojan ei pitäisi saada arestia olen 8 ja harrastan


      • m4
        airsoft kirjoitti:

        mull o ak47 airsoft on kivaa pojan ei pitäisi saada arestia olen 8 ja harrastan

        mä oonki 6 ja mul o king arms m4a1


      • Kumimies
        m4 kirjoitti:

        mä oonki 6 ja mul o king arms m4a1

        Ei pahlla mutta sä taidat olla vähän sillä liian nuorella puolella...


    • puusoft

      Te ootte ihan perseestä jos ette anna lasten pelata airsoftia!

    • ##########

      airsofti on iha vitun hyvä harrastus kun ite olen jo harrastanu kaks vuotta airsofii. se on hauskaa ja hyvä harrastus jos suojaa jollai naaman. antakaa lapsenne harrastaa sitä ja kattokaa sit et ons sil kaikki tarvittavat suojat!.

    • M1K51?

      Itse olen jankuttanut jo 5kk ja en oo saanut. tuolla vahän matkan päässä talosta kay softaamassa muita ja naapurikin harrastaa. äiti sanoo että mie en halua että sie leikit tappavasi joitakin.

      • somebody.

        Ekaksi sano äitilles että airsoft ei liity tappamiseen mitenkään!


    • Softaaja 12v

      Mulle tuli jalkapallopelissä napit kovaa jalkaan ja tuli isot mustelmat airsoftissa pieniä pinta naarmuja vaan tullut kun aika tehokkaatkin aseet on osunut. Kyllä siinä voi silmäkin puhjeta mutta siksi siinä naama suojat pakolliset. Eli miks lapsi ei sitä saa harrastaa?

    • Koti.-äiti

      Lapseni ovat 10-ja 11-vuotiaat ja harrastavat softaamista 5-10 ihmisen porukassa ja kertaakaan ei ole käynyt mitään! Niillä on reilu ja järkevä porukka. Softaamaan ei pääse jos ei ole maskia. Joten annavaan poikasi lähteä softaamaan jos naama on suojattu järkevästi!

      • ensaasoftaa

        Olen 11v eikä äitini anna minun softata vaikka olisi hyvät suojamaskit. Eikö ookki typerää. ostaisin mossberg 500 L.E haulikon.


      • airsoftkiinnostunut
        ensaasoftaa kirjoitti:

        Olen 11v eikä äitini anna minun softata vaikka olisi hyvät suojamaskit. Eikö ookki typerää. ostaisin mossberg 500 L.E haulikon.

        Älä osta haulikkoa, osta sähkö/kaasukäyttöinen sarja tai kertatuli ase, vaikkapa AK tai Xtreme-Co2pistooli.


      • Olen sun Äiti
        ensaasoftaa kirjoitti:

        Olen 11v eikä äitini anna minun softata vaikka olisi hyvät suojamaskit. Eikö ookki typerää. ostaisin mossberg 500 L.E haulikon.

        EI SE SUINKAAN OLE TYPERÄÄ itse poikani kerran meni softaamaan pistoolilla jonka löys metsäsätä niin annoin sille 8 kuukauta arestia airsoft on huono epä vastuulinen laji


    • AAPELI

      Softaaminen ei ole lasten laji...
      En kiellä sitä mutta Softauspaikkoja ei juurikaan ole...
      Lapsi menee jonnekin talon pihaan ja heti poliisit perässä.
      Kukaan täältä tuskin on kokenut sotaa.
      Sota on melko paha asia,eikä sitä tarvitse liioin jutella.

    • airsoft 13v

      Miksi et antaisi lapsesi harrastaa airsoftia ? Airsoft on hyvä harrastus, siinä saa liikuntaa ja kuntoa ja ulkoilmaa. Ei tule "pahoja" jälkiä/ jälkiä ollenkaan jos on siihen sopivat varusteet. Airsoft on hyvä harrastus,itse olen 13 ja harrastanut nyt vuoden,eikä todellakaan ole sotahullujen peli koska ensinäkin airsoft ja oikeat aseet ovat aivan eri asia.

    • Airsoftia 4 vuotta

      Aika monessa harrastuksessa tulee MUSTELMA... Jos et halua että poikasi kuolee jossain oikeassa sodassa, niin anna sen harrastaa airsoftia.. Siinä ei sentään kukaan kuole..

    • Urheilija.

      Kuules ämmä, luet tän loppuu nii ehk tajuut. Kirjotan tämän siksi, että en haluaisi olla itse poikasi asemassa. Siis oikeesti, airsoft on harrastus! Mikset samantien kiellä vaikka jalkapalloa, siinähän voi tulla jalkavammoja!!! ... ... ...Antaisit poikas harrastaa mitä tahtoo, mä oon 13v (7lk) ja mun vanhmempien mielestä se on hyvä liikunta harrastus. Samoin puolet mun kavereista harrastaa sitä, mä harrastan myös lätkää, futista, säbää ja teline voimisteluu....Eri asia on tietenkin, jos poika on retardi joka ampuu kotona sisällä aseilla ja paskoo TVn jne. Uskon, että poikas on iha fiksu poika nii antaisit sen pelata sitä. Tarvii vaa suojavarusteet, mut on toi ny aika noloo kieltää 15 vuotiaalta softaamine. Tollaset ihmiset on niin tylsiä. Sitten ku poikas muistelee mitä on tehny kakarana, nii se muistaa et se on istunu kotiarestissa ja pelannu MWtä ja Opsii pleikalla. Vitun tylsä elämä. Vanhana pitäis aina muistella nojatuolissa mitä kaikkee on tullu tehtyy, eikä muistella mitä on jättäny tekemättä. Airsoft EI OLE MITENKÄÄN RAAKA/VERINEN harrastus. Jos haluut pojastas läskin sohvaperunan, joka ei jaksa nostaa persettää ylös siitä ja joka on ihan outsider toisin kun muut pojat jotka saa tehdä mitä haluaa. Ymmärrän, jos mutsi kieltää röökin, viinan jne. (Ja mä en oo ees kokeillu) Mut softauksen.. En oikeesti ymmärrä. "Sotahullujen harrastus" ...Tajuutko, et jotkut ihmiset on tuol Vietnamis ja Afganistanis ja muual rauhan turvaajin ja näkee aukenaisii päitä ja joutuu availee elävii ihmisii koska niitten sisälle on kiinnitetty poimmei jne. Vertaat softausta siihen? LOL!

    • !!!!

      Sotapelistähän ne voivat tulla "sotahulluksi" koska anders breivik oli pelannut sotapelejä ja mitä se teki kaikki varmaan tietää mutta moniko on tulut hulluks airsoftista mä en tiiä yhtään.

    • ÄLÄ

      Älä missään nimessä anna pojalle koti arestia lain mukaan alle 18 vuotias saa pelata airsoftia ostajan pitää lain mukaan olla 18v sitä paitsi airsoftissa käytetään suojavarusteita!

    • minä kerron

      Mitippä jos poikasi harjastaisi painballia nänelle tulisi isompia mustelmia kuin jalkapallo airsoftista tulee pahimmillaan selaisia haavoja joita tulee täysin mistä vaan jos et hallua että poikasi sais sellaisia se on täysin varmaa että et koskaa onnistu. airsoftissa ei tule sotahulluks pikeminki se on lääkettä sotahulluudelle se avaa uusia taitoja pojallesi jos on 3 cm paksunen huppari ja housut niin ei tulee edes mustelmaa jos vastustajan ase ei ammu 120 m/s mikä on epätoden näköistä kokeneiten kans sitten käsissä kannattaa olla talvi hanskat poikasi ainoastaa huomaa kun se kuula osuu eikä satu ajatelee vaan "jaa sain osuman" ei sen kummenpaa maski kannattaa olla jottei osu hampaisii ja täytyy olla softaus maski tai lasit muita ei sais käytää airsoftissa on tiukat lait muutenkin niin sun ei tarte enään keksiä uusia lakeja pojalesi jos onkin kyse todelisuudessa vain rahasta niin hanki varusteet jotka ei maksa paljon halvin ase minkä tiiän on vain 5 € ja se on airsoft vempu pisla takapiha pelit ovat niitä kaikein vaarallisempia kannattaa käydä oikeisa peleissä siinä oppii kaikea mitä nykyää lapsen täytyy osata tietokone pelit opetaa päin vastoin oikeastaan airsoft on turvalisin opetavaisin parhain viihhytämään ja ynnä muuta harrjastuksista ampuuhan ne lapset ilmakiivääreilä ne on ainakin kummenen kertaa vaarallisempia kuin airsoft kun niisähän ei ole olemaskaan minkään laista suoja varusteita lapsisuojelus eisais välitää siitä mitä sielä tapahtuu kun säänöt airsoftin harrastamiseen on tarpeeks korkeat muutes jos kuulut lastensuojeluun niin tiedät että on lapiset ovat hakaneet ja jopa tapaneet vanhempia kun ne ovat olleet liian tiukia turvalisuus asiassa mitä sinä harjastat ja jospa sun äitis kieltäisi sen täysin kun olit nuori miltä susta ois tuntunut ja saisit kuukauden kotiarestin toden näköisesti olet saanutkin kun äitin vaisot ovat perintöintyviä piahan lepsesi menee ripille ja sielä nykyää tapahtuu vaika mitä mitä ennen ei ole tapahtunut ja sitten parin vuoden pääst hän vaikka vahingossa hanikii lapsen ja antaa tehä sen sitä mitä hän itse ei ole saanut tämä kaava on tapahtunut jo tarpeeksi monesti jospa ois aika muuttaa tätä mailmaa tässäkin asiassa hieman kejrallaan

    • arisoftin kannattaja

      Olen 11v ja aloitin just airsoftin. Todella kivaa hommaa ja parempaa kuin jotakin balettia mitä varmaan ehdodat sun lapselles. Monien aikusten on vai hankalaa ymmärtää, että airsoftissa Käytetään maskeja/laseja. Ei voi olla kovin vaarallista. Olet ite VITUN surkee äiti.

      • softi rules

        Olen 13 vuotias ja tykkään softaamisesta todella paljon. On muhunki osunu mont kertaa.ja mun kaverii osu päähän ja siit tuli verta eikä se alkanu siit itkee tai valittaa toisinku jokku vanhemmat jokka ei tajuu et softi on todella hyvä harrastus.ja kaikkee muuta ku sota hullujepeli. Jokku mun kaverit ei tiä paskaakaan esim toisest maailman sodast tai fanita sotaa mut harrastaa sitä silti hyvässä urheilu hengessä joku voi olla eri mielt mut hei.


      • suff

        Minä itse olen 11v ja ajattelen aloittaa airsoftin. Kunhan vain isäni suostuisi ja saisin kavereita mukaan pelaamaan niin kaikki olisi ok


    • Honi

      Just.... Airsoft on kuin megazone eli ammuskellaan toisia hauskan pidoks ekä millään pahalla mielellä mennä kentälle niinkuin joku natsi. Olen 12v ja aseena tokyo marui scorpion vz61 jousi ja ampuu 72 metriä sekunnissa. Ammuin piippu kiinni ihossa tuli vaa mustelma. Oisko parempi jos. Poikasi pelaamassa esim MW3 10 h ja koko ajan vähitellen sokeutumassa. Softaamassa saa raitista ilmaa ja ei se pakosti ole mitää "tappamista", se vois olla vaikka lipun ryöstöö tai alueen valtaamista!

    • jaa

      Ei se pariin mustelmaan kuole!

    • juhjtfgd

      Joo softaaminen on hyötyliikuntaa anna sitte poikas istuu koneella. Mies ei ole mitää ilman paria mustelmaa'!!

    • atteli innokas softari

      Hanki varusteet jos pelkäät ett sattuu kiellä pesis lätkä jalis jtn nää lajit kaikki jos pelkäät ett sattuu ei niist vittu mitää hullui tuu ja kaikki hullut pelaa jtn 18k pelei ett

    • 13:v

      Airsoft on hyvä harrastus eikä se niin kipertäkä jos kuula osuu mihinkään kokemusta on tymää on kieltää softaus

    • no voi lol

      7aatana! miks ei?=se on hauskaa

    • 13v

      en jaksa ladata vemppua.....

    • 11vuotias

      Olen 11v poika joka ei harrasta airsoftii,pelaa jotaki 16 tuntii vuorokaudes putkeen
      ja ragee koko ajan vanhemmille.
      joten miettikää vähä

    • Softaaja4

      Hyvä ellu_82 ihan tosissaanko ajattelit antaa pojallesi kuukauden kotiarestia? Onko tää topick joku vitsi? Annat poikasi pelata K18 pelejä muttet harrastaa Airsoftia,Airsoft on vastalääkettä sotahulluuteen emme käytä termejä: kuollut,tappaminen jne. Vaan termejä eliminoitunut,tiputtaminen. Voisit vaikka lukea pks-airsoftin tietoiskun tästä http://www.pks-airsoft.net/index.php?option=com_content&view=article&id=20&Itemid=31
      Ilman suojuksia peleihin EI ole asiaa.

    • jugi957

      Kyll airsoftii saa harrastaa oon itte 9v eikä oo tullu yhtään mustelmia pelaan sitä talvellakin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Softailija

      Airsoft on vaan niin HIMPULAN hyvä harrastus. Ku on suojavarusteet ni kaikki on aivan oikein ja turvallista. Esim.siinä juostessa vaan kunto kasvaa. Ei parane haukkua koko harrastusta jos vain yksilö käyttäytyy väärin.

    • SOftari34

      minusta 7 kuukautta riittäisi kotiarestia sillä hän on liian nuori tälläisiin leikkeihin

      • Airsoftonparas

        Ei kyllä ole jos tietää että niillä ei ammuskella toisia huvinvuoksi.


    • random pesukone

      Mun mutsi on niin pasifisti ja ylihuolehtivainen mutta ei pitänyt edes keskustella saanko aloittaa airsoftin... Ei en saa katsoa leffoja joihin ei riitä ikä. Ei en saa valvoa niin myöhään kuin minun ikäiseni saavat. Mutta kyllä saan pelata airsoftia! jos on järki ja maski tai lasit päässä niin on turvallisempaa kuin futis. Ja se kohottaa kuntoa ja saa uusia kavereita.

    • kokenut kivärist1

      älä missään nimessä anna lapsesi harrastaa airsoftia koska itse harrastin sitä ja kuula osui peppuuni ja sitten peppuni piti leikata.

      P.S. nykyään joudun kakkaamaan putken avulla





































      P.S.S tapa ittes

      • <3Airsoft

        No on sulla aika arka perse jos leikata pitää...


      • Pedo

        Mun peppu räjähti kerran kun istuin ja olin softaamassa !!!!!!!!!!!!!!!!!! SE ON VAARALLISTA

        P.S kakkaan nykyään korvasta

        P.S.S se satuu hitosti


    • kokenut kivär1st1

      Joo vittu mulla tapahtu sama mutta en voi paskantaa muutaku suun kautta kun perse palo niin pahasti kuulasta tulevasta kitkasta.

      • airsoftkiinnostunut

        Et voi olla tosissasi. Minun tietääkseni peppusi joudutaan leikkaamaan vain jos ammutaan alle metrin päästä jollain sar-10 Co2:Ella ( lähtönopeus 205m/s) tai metallikuulalla.


    • Airsoft = BEST
    • kkmm2

      No pitäiskö istuu sit sohil 2-4 tuntii vai juosta metäs2-4 tuntii saakuntoo,liikuntaa

      • 11v softaaja

        airsoft on hyvä harrastus. Kannattaa alottaa. Mieti ellu-84 et kumpi sattuu enemmän et jääkiekos taklataan jalka murtuu vai pien kirpasu kuulasta? Oon ite 11 mul on jo haulikko, pisla (akimbo/kaks), snipu, 2 savu kranuu, 5 norm kranuu, 2 vaihto lippaat aseisiin, lippaiden lataaja, maski, reput tarvikkeet yms. Mä yleensä juoksen mut joskus (harvoin) kämppään. Oon harrastanu jo 6viikkoa airsoft. Sori äidinkieli koska kirjotan kännyl.


    • 19 v.

      Tämä koko topikki tuntuu trollaukselta. Oikeesti, mustelmia? Minulla on tullut enemmän mustelmia ja isompia vain koska olen tapellut velveni kanssa. Softissa on tullut ehkä se 6mm pieni punainen läiskä ihoon joka katoaa ehkä päivän päästä ihosta.

      Mieti nyt ja ota järki narikasta: onko huvä ettei lapsesi tee mitään mistä hän pitää? Korkatkaa jos olen väärässä mutta eikö se ole niin että nuoressa iässä pitäisi saada kolhuja jotta ihminen sekä fyysisesti ja psyykkisesti selviää elämästä ja saa hyvän kropan? Mieti tuota.

    • Airsoft ei ole vaara

      Ellu_82 olet hullu!! Airsoft ei ole sotahullujen peli! Siitä saa liikuntaa, toisin kuin koneella istumisesta! Poikani 13, osti aseen ja kuulat itse, ei siitä saa kuin pieniä mustelmia, älä kiellä lapseltasi harrastuksia, ei lapsestasi tule isona hitleriä. Itse annoin luvan pojalleni ostaa itse aseen ja kuulat, suojalasit. Ei hänestä mitään sotahullua ole tullut. Mukava harrastus se on. Kummasta tulee enemmän vaurioita mielenterveydelle: K-18 sotapeleistä , vai airsoftista josta saa liikuntaa ?

    • jomppaleevi

      Sä oot aika hullu ellu-82 mieti tarkkaan sota peli jossa revitään päät irti ja saa traumoja kaverikin pelas liikaa sota pelejä ja näki pahoja unia.JOTEN AIRSOFT ON HARRASTUS JOSSA SAA PALJON LIIKUNTA EI TRAUMOJA JA HITLERIKS TULEE SOTA PELEISTÄ JA LIIAN TIUKASTA KURISTA!!! (onko selvä?)

    • latevitonen

      jos airsoft on sotahullua niin on armeijakin

      • Afganistan

        Jos pelkäät että lapses tulee sotahulluks ni lähetä se ja ittes afganistaniin ni ymmärrätte mitä sota on ja mitä airsoft on


    • Oikeesti... -_-

      Jos lapsi haluaa harrastaa Airsoftia, nii anna sen harrastaa. Jos tulee joku mustelma, nii se on sitte lapsen ongelma.

    • 13vAirsofter

      11vairsoft, kuulostat selvästi CoD jonnelta. Mene vittuun Airsoftista, tuommoisia jonneja emme tarvitse.

      • -__-

        Ja 13vAirsofter ei kuulosta CoD jonnelta........? Ikä ei aina tarkoita jonneuden määrää. (Jopa 50 voi olla jonne.) Itse olet näitä "jonneja" kaksi vuotta vanhempi ja heti hätistelemästä pois hyvästä harrastuksesta joka sopii melkein kaiken ikäisille. Muutenkaan tuollaista syrjivää asennetta ei airsoftissa kaivata joten voit kyllä itse noudattaa omaa käskyäsi ennen kuin alat käskemään muita.


    • Hirveää ******

      Voi jumalauta mitä touhua näinkö kasvatat lapsesi? Ensinnäki airsoft on harrastus siinä missä jääkiekko ja jalkapallo. Ja millainen bimbo huolestuu jos poika saa yhden mustelman? Ja jos siihen mennään että tälläinen opettaa "sotahulluksi" niin meinaatko kieltää pojaltasi armeijjankin? Kiitos paljon, kun osoitit tyhmyytesi!

    • everyone got trolled

      troll much?

    • Henkilö

      Airsoftissa ei ole mitään pelättävää se on hauska harrastus 11-19 vuotiaille pojille. Siinä voi saada korkeintaan samoja vammoja kuin lenkkeilyssä metsässä ja kunhan käyttä silmä suojaa niin se on urheilua siinä missä jää-kiekko ja pesiskin. Ja tarkemman selostuksen saa jos käy you tubessa kattomassa ammattimiehen selostuksen. Laittaa vaan hakuun airsoft aamu tv.

      • kaasutus

        jep mä oon 10v ja ammun kaasukäytösel pislal XD


      • Eiiälläväli

        Hyvä harrastus kyllä, mutta en tuota ikäluokkaa rajoittaisi tuohon. Airsoftia voi harrastaa minkä ikäinne henkilö vain, vanhimmat henkilöt joita itse olen 5 vuoden aikana tavannuv, ovat luultavasti olleet jo 40-50 seudulla. Ikä ei katso tätä ;=


    • Herää ny!

      Ellu ! Ne " pipit " ovat airsoftissa kunnia-asia ! Ärsyttää tollaset kukkahattutädit ku pitää valittaa uusista harrastuksista .. Itse olen 13v ja harrastan airsoftia eikä mitään ole käynyt paitsi yksi mustelma käteen...

    • msdf_1

      Miksi en ota ketään täällä vakavissani: Suomi24.
      Painukaa Softaajan foorumeille vinkumaan.

    • haluisinmuttensaa

      Haluisin softaa mutta äiti sano ettei haluu että mulla on ase kädessä.. Hui kamala. Oon kattellu pitkään aseita yms. Oon 11v

    • ehehehehehe

      mitä vaarallista on leikkiä joillain lelu pyssyillä XD ei saatana

    • softaripoika

      Airsoft on hyvä harrastus voin sanoo

    • Airsoftia harrastava

      No huhhuh...
      Airsoft on liikuntaa, ja siitä saa harjoitusta, kun poika menee Armeejaan.
      Ethän halua, että lapsi on päivätpitkät koneella ja pelaa sotapelejä?
      Airsoftiinhan on tehty suojavälineetkin erikseen.

    • "sotahullu"

      "Lapsestanili tulee sota hullu" Entas vesipyssylla ampuminen ja vesipallojen heitto ? Onko seki "sotaa". Missä kiven kolossa oot asunu ?

    • SOFTARI12

      airsoft on hyvä harrastus ite oon 12 v ja harrastanu airsoftii jo pari vuotta airsoftissa kunto kasvaa ku juoksee metsässä saa raitista ilmaa ja uusia kavereita ja parasta airsoftissa on kun peli loppuu kukaan ei kuole okei tehokkaasta aseesta voi tulla mustelma mutta so what! elämässä sattuu ja tapahtuu aina kuula on 6mm paksunen ja kirpasee vähän ei se jälki pitkäks aikaa jää

    • AirsoftPro123

      Airsoftissa ei ole mitään pahaa, kunhan käytetään suojalaseja, ettei kuula osu silmään. Airsoftissa saadut vammat ovat paljon lievempiä kuin esim. jalkapallossa ja jääkiekossa saadut vammat. Mieluummin mustelma, kuin purukalusto uusiksi :)

    • ampuja

      Perkele meiän pappa opetti meiän äitille ampuu startti pislalla ja ilmakiväärillä ja itekki molemmilla ja oon 13


      softissa oppii ampumaan ja näin saa vaikutelman aseesta aikaisemmin. Itse tykkään ampua ja ajattelen että se kehittäisi minua jos sota sattuisi kohdalle

    • Nimionmerkki

      Minä olen aloittamassa softaamisen ja äeti sano että 300 on hinta raja ja mikä ase kannattaa ostaa. jaa tota airsoft EI OLE VAARALLISTA jos käyttää oikeita suoja varusteita, ja ja ja MELONNASSA VOI HUKKUA lol :D.

    • rieska1

      saatanan homot huarat

    • qddqw

      Taitaa olla suurimmalla osalla näillä airsoftin kieltäjillä ongelmana vain se että airsoftissa käytetään aseita...

    • kujansuumikke

      Olen itse 15 ja harrastan silloin tällöin airsoftia kaverieni kanssa. Äitini mielestä se on ihan ok. Pitää vain ymmärtää että airsoft aseet eivät ole leluja joilla ammuskellaan toisia huvinvuoksi. Mutta jos sen kiellät niin ei siihen mitään voi sanoa muuta ku että sääliks käy jos tämä poika rakastaa softausta yhtä paljon kuin minä D:

    • Älä hössötä

      No tietokoneellako sotapelejä sitten pelailee?Onko se parempi?Itse antaisin kyllä harrastaa tätä lajia,siinähän tulee päivän liikuntakin samassa.Ja lisäisin vielä jos et ole ymmärtänyt perustua lakiin niin ei tuo 18 ole ikä raja hallussa pitoon vaan ostoon.Vanhempien luvalla tätä saa lainkin mukaan alle 18 vuotiaana harrastaa,mutta jos et tätä hianoa lajia anna hänen harrastaa niin voihan hän erakkona elää virtuaaali maailmansa kannssa :) hyvää jatkoa sullekki.

      • airosft yes

        se on niiin pesheest ku joillakin huoltajilla on niitä KUPPASIA mielipiteitä et airsoft johtaa sarjamurhaajaksi ja että pittää olla 18


    • *softaaja*

      Mitäs mieltä pojan isä on asiasta?oli pakko kysyä.

    • Rayen

      Noh ite olen 12v ja haluisin harrastaa airsoftia. ite pitää ostaa kaikki varusteet ja muut ja äiti sanoo että en saisi harrastaa sitä koska se on vaarallista. noh sain puhuttuu sille järkee niin se haluis tietää jotain "Sivustoja" enkä ite tiedä niistä paljon. niin voisitteko lähettää jotain airsoft sivustoja jos tiedätte? Asun helsingissä.

      Äidinkieleni ei ole kovinkaan paras minulla

    • kyllä!

      Minä olen 13 v ja softaan siinä ei ole mitään pahaa!

    • puhu järkee

      Hui saat mustelman se on softin ku pääjuttu *! =D

    • JIHAD!

      Kyllä silloin on kasvatuksessa joku mennyt pieleen, jos vanhempien pitää pelätä, että 15 vuotiaasta tulee sarjamurhaaja, jos se näkee asetta muistuttavan esineen.

    • kyllk

      Tosiaan pakko nauraa näille kommenteille. Kun mietin omaa historiaani lajin parissa, niin se oli hyvä juttu. Nykyään en sitä harrasta, harrastin sitä hyvin aktiivisesti n4 vuotta. Se homma oli hauskaa, kävi kuntoilusta ja vieläpä sosiaalista. Asehullua minusta ei tullut (kyllä, minun täytyy olla poikkeus koska kukkahattutädit eivät ole väärässä) ja inttiin menokin hiukka vituttaa. Kaiken lisäksi se metässä juokseminen kun sataa ja alat jäädä alakynteen muistuttaa ettei se homma aina ole herkkua, vie sotaintoa pois :D Pelasin siis porukassa jossa keski-ikä oli n 20. vanhin oli n 50. Kaikilla oli selvää miten asetta käsitellään, eikä aseissa ollut edes lipasta ellei ollut peli päällä. Ja vaarallisuudesta.. Okei, siinä voi kuula tulla kovaa. Se sattuu. Mut mikä helvetin nöss on jollei kestä 6mm kuulaa joka tulee max 3 J voimalla? :D Kuitenkin ajan bmx:llä, sitä varmaan se pikku jani-petterinne saisi harrastaa? Mutta, iloksenne voin todeta että sen ansiosta olen ollut tajuttomana naama auki ja yöpynyt sairaalassa. Airsoft on mielestäni melko turvallinen laji, kunhan suojaus on kunnossa :)

    • Tostaeikuulurangaist

      Ei näin. Olen 13-vuotias ja pelaan airsoftia. Airsoft on mukava, liikunnallinen laji, joka sopii just pojille jotka tahtovat jännitystä. Toi on ihan ylihuolehtimista jos poika on 15v. Osumat eivät edes satu, ja jäljet häviää VIIMEISTÄÄN viikon päästä. Pääasia on että suojaa SILMÄT ja mielellään myös korvat ja suun. Kasvot ylipäätään. Jos poika on noin innoissaan airsoftista, anna hänen harrastaa sitä koska hän kuulostaa siitä kovasti nauttivan. Se saattaa sitten myöhemmin harmittaa ettei siihen antanutkaan lupaa. Ja jos osumat olisivat muka pahoja tai laji muuten vaarallinen, se olisi laiton suomessa. Ja toivon ettet ollut tosissas antamassa rangaistusta tuosta. Oon pojan puolella, anna hänen pelata.

    • Jekku198

      Ei siinä mitään kunhan lapsi huolehtii suojavarusteista ja se on tärkein että on maski päällä ja ehkä kyllä pitkät vaatteet olis hyviä. ''Mutta siitä tuli mustelma! Hui kun on nii kauheeta!'' Siis kokeileppas kerran esim. pesäpalloa kun kaveri latasee siitä sen pallon 130km/h päin naamaa nii kyllä siitä pikkusen isompi jälki tulee tai sitten jääkiekossa joku kamppaa tai latasee sen kiekon niin airsoft harvinaisen turvallinen laji jos sitä pelaa oikein. Useat luulevat silti, että airsoft on ''sotahullujen pelleilyä'' no ei kyllä ole sillä airsoft ei ole mitään että mennääs Tarmo tohon mettää juoksee ympyrää ja räiskitään näillä aseilla ku jotkut urpot! Airsoftissa ei ole mitään väärää jos lueskelee netistä tarkemmin ja pohtii sitä enemmän niin ei ole muuta vaaraa kuin että nilkka nyrjähtää (jos ei käytä nilkkaa tukevia kenkiä esim. maihinnousukengät) ja toinen on se pieni mustelma.Airsoftissa ei tapeta ketään, eikä se ole sotaa. Se on peliä ja muiden pelaajien ''tiputtamista'' eikä mitään sellaista mistä ne jotkut sotapelien 6h päivässä pelaavien ihmisten mielestä on, kaikissa harrastuksissa on vaaransa. Ajatteleppas sitä hetki niin ei ole harrastusta jossa ei olisi mitään sattumisen vaaraa.

    • Jekku198

      PS. Siwojakin kyllä ryöstetään näillä kuulapyssyillä ja se yhdistetään sitten heti airsoftiin, jos siwa ryöstetään pesäpallomailalla niin miksei ihmeessä sitäkin yhdistetä, että pesäpallon takia lapsestani tulee joku varas?!

    • vastaus jekku198

      jekku198 entä puukko sitten pitäskö ruuanlaitto,ymsymsyms kieltää eikö se oo aika väkivaltainen ja murhiin,tappoihin ja myös niihin siwan ryöstöihin käytetty esine :P
      ps: kotitaloius pois kouluista lapsista tulee väkivaltasia kun puukon käyttökin opetetaan kädestä pitäen ;D
      ja sinulle huolissasi oleva äiti
      Oletko ehkä pikkaisen ylisuojeleva miltähän pojastasi tuntuu onko hän koulukuisattu ,Syrjitty... No oma päätöksesi..

    • pööö454545

      juu minun 4.5mm kyrpä harrastaa tätä kyseistä lajia ja on ollut kuulema todella tyydyttynyt tähän kyseiseen lajiin. myös ystäväni naapurin kikkeli harrastaa minun kanssani airsoftia. niiin juuri .HA gay!!!!. saataknan runkku huorat tunggen teidän elektroniset aseet teille perseeseen poikittain saatana nii mulla on vaa RAPALA!!! nii että jos siitä lähetää saatanan kikulit vittu oottekyllä saatanan homoja kun eilen mun mummion koiraki nussas mun siskoa pimpinreikään
      ja kohta mie nussassen teitä silmmöön ni kannattoo juskua vitun ampiuskeen
      plus haluuko kukaan laatu 5.2 cm kikkeliä perseeseen??????????????????????????????*?=??????=??*dr?DU ja kakka on ruskeaa!!!

    • mini softaaja

      oi on paha ku oon 9 ja harrastan airsoft mut satuu varmaan jos pitää varusteita ja en softaa alasti

    • bobipoika

      Oliks toi vitsi? Mun vanhemmat on varmaan maailman suojelevaisimpia, ja saan pelata airsoftii. Oon 12-vuotias ja mulla on noin 12 muuta tyyppii jotka on mun ikäsiä ja pelailen niitten kanssa airsoftia usein! Kamoon! Mkitkä vanhemmat kieltää lapselta sellasen ilon? Lätkä ja Futis on paljon vaarallisempia harrastuksia kunhan vaan pitää silmäsuojia. Airsoft ei ole keilletty alle 18v! Tuhansien ihmisten seuratkin päästää jopa 10v softaajia isoihin skenaarioihin. Älä anna sille mitään rangaistusta ja osta sillle kamat lahjaks. Lapset ja nuoret, ovat kiinnostuneita aseista ja sodasta. Rajottamalla et saa lastas lopettamaan salaa softausta. Hyväksy se, että 15v ei oo mikään vauva!
      ET TAIDA TOSISSAANKAAN TIETÄÄ MITÄ ON AIRSOFT JOS VÄITÄT ETTÄ HUONOT VANHEMMAT ANTAA PELATA SITÄ!
      Toivottavasti viesti meni perille! Olen aina valmiina taistelemaan sorrettujen nuorten puolesta!

      • aloittafasoftaaja

        ihana lopetus :=)


    • santtu

      poikani pelaa airsoftia kavereiden kanssa.ovat iältään 8-10 vuotiaita. annan sitä pelata jos vanhemmat ovat kotona! ja suojavarustukset ollaan tietenkin ostettu. ja ihan ovat kuules kilttejä poikia!!!!!!!! nämä ovat nykyaikaa :)olen samaa mieltä bobipojan kans että ei taida vanhemmat tietää kaikki mitä SOFTAAMINEN on :)

    • KukkahattutäditAlas!

      Ei siinä harrastuksessa mitään pahaa ole Ja jos pelkäät lapses saavan jotain pikku pipejä ni laita lapses sitten jonnekkin tynnyriin kellarin uumeniin ettei tuu mitään haavereita esim. AURINGONPISTOSTA!

    • Random tyyppi

      Ei airsoftis mitää pahaa oo

    • softaaja1

      Yks mustelma?! Ja poikas 15v??!
      Mihin Tää maailma on menossa??
      Ite oon 13v ja käyn ahkeraan softaamassa. Hyvä ja liikunnallinen harrasti kun suojat on kunnossa.

      Ylisuojelevista vanhemmista sais juttua loputtomiin...

    • ES Jonne

      Hommaa pojalles BF4 nii ei käy varmaan pelaamas Airsoftii salaa

      • mr.soft

        Kakaras karkaa tolla menoo XDXDXD


    • lölölölölö

      HALUUKKO ET SUN KAKARASTAS TULEE LÄSKI JONNE JOKA PELAA 12TUNTII PÄIVÄS VAI ET SIITÄ TULEE REIPAS JA MUKAVA!?!?!??!?!?!??!??!?!?!?!?!??!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!?

    • dfgs

      vertaas näitä ellu_82.jääkiekos voi halvaantuu.melonnassa voi hukkuu.airsoftis voi tulla mustelma.mietis nyt vittu vähän ellu_82!

    • airsoftaaja2

      ite oon 10v ja harrastan airsoftia. se on parasta mitä tiedän elämässäni

    • HUOH 1.v

      "Sotahullujen peli se on" EIPÄHÄN RUOTSILLE HÄVITÄ!! itse persaukseen, maskiin ei se tunnu! Mustelma! todennäköisesti naapurin make tekee pahempaa jälkeä kuin 6 grammanen kuula!

      • true story

        jos ammut jollain 6g kuulalla sulla pitää olla joku vuoden 1789 kuula/airsoft sitä ei edes sanota airsoftiksi jos kuulan paino on alle 10 g ammun itse m4ai kuulan paino 20g lähtönopeus 110m/s makso 159.95


    • ak 47

      Kuulkaas, kaveri sai jääkiekon otsaan ja siinä on vieläkin jälki. Jos ammut toista airsoft aseella selkään ei välttämättä tuu mitään jälkeä. Tietenkin maski tai lasit mut airsoft on parad harrastus.

    • haha noob

      säälittävä äiti olet..

    • vrgyhhhhjkeeteewaqrjbvxx

      Kohta se ampuu sua perseelle

    • hmmm....

      Miks vanhemmat antaa ostaa vesipyssyjä mut ei kuula munkaan vanhemmat ei anna ostaa pyssyjä nekin on jos niin kauheeta pyssyt

    • TURVALLISUUS!!

      Hei kaikki. Olen jo muutaman vuoden airsoftia harrastanut ja mukavaa on ollut vaikka välillä se kuula napsahtaa ikävästi, mutta niistä on tullut vain pikkuisia punaisia täpliä jotka häviää parin päivän päästä eikä ne satu oikeestaan paljoa. Mielestäni airsoft on erinomainen harrastus kaikille jotka tiedostaa ja noudattaa sääntöjä ja turvallista kuula-aseen käyttöä. Vanhempien pitäisi juuuri päästää lapsensa niihin ryhmiin. Airsoft on harrastuksena turvallisempi kuin moni muu harrastus ja juuri ne yhdistykset ja ryhmät tekee siitä turvallisempaa. Teille kaikille vanhemmille jotka ette airsoftia hyväksy sanon sellaisen neuvon että hommatkaa lapsillenne sekä itsellenne ne varusteet ja menkää yhdessä harrastamaan. Turvallisuudesta vielä sen verran että jokaisen vanhemman jotka epäilee airsoftin turvallisuutta niin se on turvallista kunhan huolehditaan kunnolllisesta silmien suojauksesta mitä EI TULISI TOTEUTTAA MILLÄÄN KEMISTIN LASEILLA TAI LÄHIKAUPAN 50sentin SUOJALASEILLA. Suoja lasit tulisi ostaa esim. airsoft liikkeestä sekä laseja tulisi ampua noin metrin päästä linsiin/ritilään sekä sankoihin/solkiin ja täten todeta että ne kestää. Lisäksi jos ei käytä maskia niin hammassuojat on suositeltavat. Sillä kuulat voivat tehdä SUOJAAMATTOMILLE hampaille pahaa jälkeä (sama pätee suojaamattomiin silmiin). Itse käyn keski-suomen airsoft yhdistyken peleissä ja siellä huolehditaan turvallisuudesta erittäin hyvin ja pelaajat ovat mukavia. Ylipäätään suurin osa softaajista on hyviä tyyppejä ja auttavat ja opastavat tulokkaita mielellään. Kaikkien softaajien tulisi pelata ajatuksella TURVALLISUUS ENNEN KAIKKEA. Näin ajattelee jokainen vähänkin kokeneempi softajaa ja ajatus tulisi juurruttaa nuoriin pelaajiin jo kotona, mutta softausta ei tulisi kieltää. Ja muistakaa vanhemmat pitää huoli että poikanne/tyttönne sisäistää säännöt sekä turvallisen harrastevälineen käytön. (Ja kyllä, airsoft ei ole vain poikien harrastus vaan myös tytöt voi sitä harrastaa, ja airsoft ase on harrasteväline eikä sitä mielestäni tulisi nimittää aseeksi)

    • Doomed

      :DDD Pelkuri itse aloitin airsoftin 9 vuotiaana ja ei haittaa ku 1 mustelma tulee se kutittaa ja mun vanhemmat ei sano mitään. Sitä kun ei saa harrastaa nii lapselta ilo pois.

    • C'mon!

      Hei nyt oikeesti ihmiset! AirSoft on huomattavasti parempi mielelle ja terveydelle kuin taas tietokonepelien pelaaminen. Sillä jos lapsesi ei harrasta mitään tarpeeksi liikunnallista samalla kun pelaa pelejä niin odotahan vain niin hän on huonossa kunnossa jo 50 vuotiaana! AirSoft:ssa saa raitista ilmaa, liikuntaa, refleksit paranee, normaaleja urheiluun liittyviä pikku haavereita. Ensinnäkin kukaan ei ole vielä kuollut AirSoft:ssa ja muutenkin suojavarusteet yms. säännöt on keksitty ja ovat myös pakolliset! Wikipediastakin voitte lukea ja ottaa itse selvää millaista se on. Ikärajaa AirSoft:lle on yli 13-15! Joten jos nyt miettisitte muutenkin. Kyllä se on paljon vaarallisempaa että annatte lapsen mennä itsekseen jossain tuolla kuulaaseen kanssa ilman suojavarusteita, kun taas että annatte hänen rämpiä suojatulla ja valvotulla alueella ampumassa kavereiden ja muiden kanssa suojavarusteilla ja tiukoilla säännöillä! AirSoft ei kehitä mitenkään sotahulluutta, jos ihminen pitää ampumapeleistä sun muista sellaisista EI tarkoita että hänestä tulee jokin hullu joka lähtee kylille ampumaan. Vaan päinvastoin! Jos lapsi kasvaa väkivallan yms. keskellä elämänsä aikana niin SILLOIN hänestä saattaa tulla pikkurikollinen mutta ihan oikeasti useinmiten näillä jotka tämän aloittaa omistavat jonkinlaista järkeä! Siis miettikäähän vähän. Vanhemmat, jos teitä todella pelottaa että tässä harrastuksessa sattuu lasta paljon pahemminkin niin älkää kyselkö randomeilta ihmisiltä vaan ihan alan asiantuntijoilta! Silloin saatte HUOMATTAVASTI enemmän tietoa! Sitten nämä jotka täällä kommentoivat, tämä nainen on selvästikkin pyytänyt apua tällaisessa ja halunut enemmän tietoa eikä asiallisia lyhyitä ilmaisuja esim. ''Voi vi**u kun on noloo! :DD'' Mutta tosiaan, jos te vanhemmat hyvät haluatte jotain tietoa tällaisesta: ASIANTUNTIJAT! Ei kysymyksiä tuntemattomilta jotka ei välttämättä edes tiedä koko asiasta mutta lukevat vain jostain! Kiitos.

    • Huoh nää vanhemmat

      Tee niiku tykkäät mut pilaat poikas elämän joko valitset että hän on liikunnallinen ja pärjää ku ryssä astuu sisää tai että hän on vitun läski ja ei puolusta ittenäysyyttä ku sitä tarvitaan
      PS: oon 15.v ja harrastanu softausta 8 vuotta

    • nobo52673

      airsoftia saa pelata alle 18v minulla on rynnäkkökivääri ak-47 ja olen 11v

    • ää noobi

      tyhmä airsoft aseiden osto ikä raja k18 mutta muuten ei oo ikä rajaa tiiän itte kun alotin airsoft harrastukesen kun olin 7v ja silloin mulla oli jo 100 euron edestä aseita ja tarvikkeita

      • true story

        sori mutta nykyään lapsetkin saa ostaa airsofteja
        Airsoft Suomessa[muokkaa wikitekstiä]

        Airsoftia on harrastettu Suomessa laajamittaisesti 1990-luvulta asti, mutta laajamittaisemmin airsoft tuli tunnetuksi 2000-luvulla. Merkittävimpiä muutoksia suomalaisessa airsoftissa ovat olleet kiinalaisten halpatuotantoaseiden leviäminen vuodesta 2007 lähtien sekä harrastajakunnan nuoreneminen: toisin kuin useimmissa muissa maissa, Suomessa airsoftilla ei ole ikärajaa.lähde?

        Tyypillinen suomalainen airsoft-tapahtuma on ns. viikonloppupeli: joko lauantaina tai sunnuntaina järjestettävä, kestoltaan yleensä noin kuuden tunnin pituinen tapahtuma, jonka aikana järjestetään useita pienempiä pelejä. Toinen tyypillinen tapahtumatyyppi on skenaario, joka tarkoittaa kestoltaan tavanomaista viikonloppupeliä pidempää ja yleensä yhtäjaksoista peliä. Skenaariopelien tyypillisiä ominaisuuksia ovat laajuus – yksi skenaario saattaa kerätä parhaimmillaan satoja pelaajia – sekä tietty idea: skenaariopelit perustuvat yleensä tiettyyn tosipohjaiseen tai täysin fiktiiviseen juoneen, joka ohjaa pelin kulkua ja pelaajien käyttäytymistä. Skenaarioiden ideat saattavat vaihdella suurestikin: jotkut skenaariot erottuvat viikonloppupeleistä ainoastaan pituudellaan, kun toisessa ääripäässä olevat pelit saattavat käyttää jopa LARP-elementtejä niin, ettei viikonloppupeleissä tyypillinen objektiivi, eli toisen osapuolen eliminoiminen, olekaan enää ollenkaan tärkeä mikäli pelissä edes on osapuolia.

        Suomessa ei ole vielä valtakunnallista airsoft-kattojärjestöä, mutta alueellisia yhdistyksiä on perustettu ympäri Suomea ja ne ovat järjestäytyneempiä kuin ennen. Nämä alueelliset yhdistykset pyrkivät ajamaan alueensa harrastajien asiaa järjestetyn toiminnan, jäsenetujen ja parempien harrastuspaikkojen avulla. Alueelliset yhdistykset ovat suomalaisen airsoft-harrastuksen kulmakivi: ne ovat oman alueensa pääasiallisia viikonloppupelien järjestäjiä ja parhaimmillaan ajavat airsoft-harrastajien oikeuksia alueellaan.

        Suomalaisten airsoft-harrastajien määrää on vaikea laskea, minkä vuoksi sitä ei koskaan ole varsinaisesti yritetykään. Useimmiten harrastajien määräksi arviodaan kuitenkin joitakin tuhansia ihmisiä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Airsoft


    • softman776655445566

      Vittu yeah kylla viisitoista vuotiaan pitää saada pelata airsoftia

    • haista vittu

      Haista vitun huora paska. Softaus on helevetin hauskaa puuhaa kun kaikki noudattaa sääntöjä. JA paskat kotiarestista ja puhuttelusta!!! Perkeleen paska kusipää on se joka kieltää softaamisen, sanon minä!

    • ASIAAAAAAAAA!

      siis miettikää lapsi harrastaa airshoftia ja sitten isona menee Afghanistaniin rauhanturvaajaks ni Airshoftissahan se taito tulee tallelle ja jos et anna harrastaa airshoftia niin ei siellä rauhanturvaajanakaan pärjää että liikuntaa ja Airshoftia jos annat lapsesi pelata Sotapelejä joissa ei tule "pipiä" niin ei se kunto tai kestävyys siinä kasva! Airshoft auttaa näissä asioissa!

      • kysymys?

        Löytyisköhän lappeenrannasta mitään airsoft seuraa.


    • joppekalkkuna

      Mun pitää sanoo et airsoftil ei oo ees ikärajaa ja se on ihan kiva harrastus kun sehän on loppujen lopuks ihan pelkkää liikuntaa vähän vaan siin ammutaan ja kyl mä sanon et ne pelit on paljon pahempii kuin airsoft ja ei ne pelitkään niinn pahoi oo joten airsoft ei ainakaan oo huono harrastus vaan hyvä

    • JOO OOTTE NOLOI!!

      Itse on 11v ja oon harrastanu kohta vuoden verran itse asiassa en harrasta vielä koska pelaan kavereitten kaa metäs mutta te kaikki ''hyvät vanhemmat'' !!!!!

      miettikää esim jääkiekkoo paljo vaarallisempi kuin airsoft
      2 jalis vaarallisempi kuin airsoft

      jaika nolo juttu oli se et se oli 13 vuotta tai jotai ''kyllä silläkin tuntuu jos tulee kulla peppuun'' sereously?

      airsoft on hyvä laji!! liikunnallinen ja kohottaa kuntoa!!!!!

      se on harrastus!

      airsoftin maineen pilaa vaan ne 8-11 v jonnet jotka apinoi kylällä ja ampuu softeilla

      itselläni on sähkö toiminen MP40

      clock 17 ja m16A1

    • Softaaja123

      oon harrastanu airsoftausta jo vähän päälle vuoden eikä oo sattunu mitään. tosin oon lasketellu kolme vuotta ja siinä on selkä tärähtäny pahasti ja tällä hetkellä on paha polvi vamma (tullut laskettelusta). joten suosittelen airsoftausta koska se on hauska ja kehittävä laji.

      • Softaaja123

        Ps: ostakaa famas


    • army isä

      Ellu_82 olen kahden lapsen isä ( pojat 17 ja 14 ) ja molemmat ovat harrastaneet airsoftia n.5-6v. Muistaakseni pahin "loukkaantuminen" mitä lapseni ovat kohdanneet harrastuksen parissa on murtunut sormi kaatumisen vuoksi, poislukien se fakta että toinen pojistani mursi nilkkansa matkalla koulusta kotiin ja vieläpä samasta syystä. En näe että airsoft olisi sotahullujen peli, koska a. Se ei ole sotaa b. Hulluus voidaan verrata mielenterveysongelmiin, eikä se ole hullujen peli. Miten voit saada lapsestasi vastuuntuntoisen airsoftaajan, tee hänelle selvät rajat ja mene hänen kanssa esim. Airsoft kurssille. Poikani ovat oppineet ampumaan ensin oikeilla aseilla, he osaavat turvallisen aseenkäsittelyn perusteet ja säännöt. Ja jos he airsoft aseilla rikkovat näitä sääntöjä, harrastus loppuu. Tämän kuuden vuoden aikana minun ei ole kertaakaan tarvinnut puuttua heidän tekemisiinsä. Oletan tietäväni aiheesta ( aseet ja niiden käsittely ) sillä viimeiset n.20v olen työslennellyt maamme puolustusvoimissa kouluttajana. Minun neuvoni sinulle, älä kiellä lapseltasi suoraan jotain vaan anna hänelle rajoilla ja valvonnalla mahdollisuus näyttä sinulle että hänestä on siihen. Se kasvattaa lastasi oikeaan suuntaan positiivisessa mielessä.

    • Faktatieto

      Tällaista ihmistä sanotaan kukkahattutädiksi

      • Mulgwist

        Olet oikeassa T:Tunnensinut


    • harrastan itsekkin

      Se ei ole sotahullujen peli se on harrastus! Kun on oikeanlaiset suojavarusteet niin se ei satu. Lapsen harrastuksen valintaa pitää kunnioittaa.

    • T.T

      oon 9 aluksi tilasin viikko sitte sähkökäyttöisen automaatti kiväärin ja kaasukäyttösen pistoolin menin eliakselle softaa 2 viikkoo sitten äiti lähetti tekstarin kivaa saat raitista ulko ilmaa iskä oli että ne kuulathan sattuu vähän aarnilla oli ak47 ja elkulla m16 ak lähti vaemaan 90m/s ja m16 120m/s ja kyl mua viime kerrala ammuttiin päähän muttakyllä siitä itku tirahti siis sillä m16 7m päästä ei se satu jos se tulee muualle kroppaa ja muuten se tuli paljaaseen pähän koska pipo lähti paikoiltaan meiän luokan se aarni aikoo ostaa800 sadan snipu paketin ja mä ostan noi sit mä aion kyllä mennä mustavuoreen softaa meiän luokkalaiset ostaanytjo niitä aseitaan ja ellu haista sinä piip oon 3 luokal

    • voi kauhia!

      Voi kauhea! Antaisin ainakin 0.00001 sekunttia arestia

    • VOI PASKA

      Kaikki vaan ragee :D. Mutta mitä vitun väliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :(((((

    • joo jee

      Mee vittuun!!!!!!! Anna sille 0.001 s koti arestia se on harrastus ja se on taktinen ja opettava peli. Autaa armeijjassa kun itse pienenä harrastin. airsoftausta ja olen nytten itse kersanttina. Anna hänen pelata jos kuula lentää perseeseen niin se on oma vika.

    • 7 vuotias

      Äääääääääääääääääääääääääääääääääääääääliö. Harrastan airsofia ja olen jo 7 vuotias

    • 7 vuotias

      Äääääääääääääääääääääääääääääääääääääääliö. Harrastan airsofia ja olen jo 7 vuotias

    • 7 vuotias

      Äääääääääääääääääääääääääääääääääääääääliö. Harrastan airsofia ja olen jo 7 vuotias

    • Voi vit*u

      Kyllä suomessa on paljon kukkahattuja...

    • airsoftman

      Pojanpoika lähestyi asiassa ja esitteli lajia.Oli tiedustellut kotona mielipidettä ja käsitys asiasta kotona kielteinen.Puhuin poikani kanssa asiasta ja tulimme sitten tulokseen asiaan tutustutaan.Kävimme Mustavuoressa katsomassa pelien kulkua ja juttelimme porukan kanssa.Erittäin asiallisia ihmisisä,nuoret 10-18 esittelivät
      lajia,tosi asiallista välineiden esittelyä.Ei mitään elvistelyä kenellä parempi väline.
      Turvallisuus peli valvojilla tosi tiukkaa. Hyvä tunnelma. Joukkueet jaettiin ja peli alkoi,selvät komennot. Poikien ja miesten maailmaan on aina kuulunut harjoittelu aseilla, miekoin,keihäin,nk.pyssyin.Kuka ei olisi leikkinyt poliisi ja rosvo leikkejä.
      Aseiden tuntemus ja niiden käsittely,sekä ohjeiden ja sääntöjen noudattaminen on ehdoton edellytys tässä harrastuksessa.Itse olen harrastanut ammuntaa jo 60v. käyn edelleen radalla harjoittelemassa.Harjoittelu on tinkimätön kunto mittari,se näkyy heti tuloksissa,Nyt on hankittu muutama kertalaukeava jousi toiminen airsoft väline ja harjoittelu on maaliin ampumista sekä tölkkinen kaataminen näillä. etäisyydet n. 10-15m. maximissaan.Tehot niin pieniä.Ensi rata autotallissa,sitten maalla rajatulla alueella.Varusteet kunnossa,suojalasit.Suosittelen ,tosi mielekäs harrastus.Ulkona ja tekemisen maku.Pojan kommentti,tää on paljon kivempaa kun tietsikalla pelaaminen.
      Huom.Aina on vanhempi mukana kun välineet on käytössä.Säilytys tallissa ja kuljetus aina suojattuna. Hyvä harrastus. Ei aseet tapa,vaan asenteet.

    • Neuvoja,

      Anna hänen harrastaa Airsoftia! Tuon ikäisen lapsen pitäisi saada harrastaa sitä, koska oikeilla varusteilla Airsoft on täysin turvallinen harrastus. Nykyään 10 vuotiaasta ylöspäin moni harrastaa kavereiden kanssa Airsoftia. Onhan se parempi että nuoret menevät metsään juoksemaan ja ja "leikkimään sotaa" kuin pelata tietokoneella sisällä päivät pitkät. Joten kotiaresti on huono ratkaisu tässä asiassa.

    • Joajiina

      En todellakaan ymmärrä miksi lapsi ei saisi harrastaa airsoftia. Ei se ole sen vaarallisempi kuin mikään muukaan harrastus. Omat vanhempani olivat todella ylihuolehtivia ollessani lapsi ja nuori. Eivät antaneet airsoftata kuin vasta ollessani 16, mopoa tms. en saanut hankkia, skeitata en muka olisi saanut, bussillakin sain kulkea vasta yläasteella yksin. Se oli tuskaa. En ainakaan koskaan haluaisi kieltää lapsistani kaikkia kivoja asioita. Tiedän, että olen jäänyt niin paljosta paitsi vanhempieni ylihuolehtivaisuuden takia. Anna nyt edes lapsellesi ilo tehdä asioita, joista pitää. Sinä se tässä olet se, joka ansaitsisi kotiarestia, kun kidutat lastasi kieltämällä kivat asiat. Sitä paitsi kotiarestista ei edes ole mitään hyötyä, minuun se ei millään tavalla tehonnut. Hyvin pystyin tekemään edelleen monia vanhempieni kieltämämiä asioita salaa.

    • jumalauda XDD

      Ei vittu ootte pellejä. XDD Typerin mutsi ikinä

    • Saatananpalvojajaomena

      Ellu se on mustelma... Anna poikasi harrastaa!

    • seppinen0406

      poikani on 11 ja harrastaa airsoftia ja ei siinä mitään mustelmia tulee harvase päivä. Toinen poikani ppelaa jääkiekkoa ja on jokaisen treenin jälkeen ruhjeillla ja jalka ollut kerran paketissa ja käsi kaksi kertaa. Että älkää muutkaan äidit turhaan panikoiko. Ei se airsoft niin pahaa ole. :D

    • valtsu50

      Anna lapsellesi airsoft-ase ja päästä metsään ampumaan. Miksi useat aikuiset ovat harrastusta vastaan?

    • olenasianajajajanne

      Jos multa kysytään.Airsoft on k18, mutta mutta jos vammat on se ongelma että poikasi ei saa harrastaa.Sinun pitäisi verrata airsoftia johonkin toiseen lajiin.

    • oinas1

      Ei kannata harrastaa koko lajia poikas käyttää rahansa roskaan poikas vois ostaa mielummin vaikka mopon itellensä.

    • Vittuuuuuuuuu

      Vittuuu AirSoft on hyvä harrastus Vain huonot vanhemmat ei anna pelata sitä.

    • äläValita82vÄpärä

      Softaus on turvallinen harrastus eikä siitä tarvitse antaa yhtään kotiarestia, ellei lapsesi keksi softata ilman maskia.

    • AirsoftRocks

      Moi oon 12 v ja isäni sanoo etten saisi harrastaa koska se kuula voi tulla silmään vaikka käyttäisin suojia ja laseja/maskeja. Haluisin tosi kovin harrastaa airsoftia mutta en saisi. Kenen mielestä minun isäni pitäisi antaa minun harrastaa sitä? (tiedän että kuula ei satu ja olen tuntenut sen) Äänestäkää tätä jos olette sitä mieltä että minun pitäisi saada harrastaa airsoftia? PS. En käytä tätä keinona jolla saisin äänestyksiä

      • 12v poika

        Ei siinä mitään käy!
        Äitini ei aluksi antanut minun softata mutta
        Pian saan sen aloittaa. Kun on maski
        Ja muut suojat mustelma on isoimpia vammoja
        Mitä tulee...


      • 42 vuotias äiti
        12v poika kirjoitti:

        Ei siinä mitään käy!
        Äitini ei aluksi antanut minun softata mutta
        Pian saan sen aloittaa. Kun on maski
        Ja muut suojat mustelma on isoimpia vammoja
        Mitä tulee...

        Jep. Samaa mieltä olen 42 vuotias äiti ja poikani on pelannut airsoftia paljon! Se on kiva peli jos on asiaan kuuluvat suojat käytössä.itse olen tätä kokeillut ja hauskaa se on!!


      • degghjjhh
        42 vuotias äiti kirjoitti:

        Jep. Samaa mieltä olen 42 vuotias äiti ja poikani on pelannut airsoftia paljon! Se on kiva peli jos on asiaan kuuluvat suojat käytössä.itse olen tätä kokeillut ja hauskaa se on!!

        Jos haavat haittaa tai muistelmat niin eivoi tehdämitään


      • paras tyyppi

        Alavan harrastaa ei isi päätä aina.!


      • Anonyymi

        Suomen lain mukaan alle 18-vuotias ei saa ostaa vastaavaa asetta.
        Alaikäinen saa käsitellä asetta vanhempansa valvonnassa.
        Lain rikkominen voi tuoda 3 VUOTTA VANKILAA!
        Toivottavasti vanhemmat pistetään perillisensä kanssa lusimaan,
        mutta ei samaan koppiin, kun eivät osaa kasvattaa.
        Lukekaa ensin Suomen lakia lajista ja järjestyssääntöjä!


    • VaginalErection

      JUMALAUTA VITTU SAATANA NYT VÄHÄN RYHTIÄ VANHEMMAT! JOS LAPSI PELAA VAAN PLEIKALLA TAI PELAA FUDISTA NIIN MITÄS VITTUA SE SIITÄ OPPII? HÄH EI MITÄÄN, AIRSOFTISSA KUITENKIN HARJOITELLAAN LIIKUNTAA JA PIDETÄÄN HAUSKAA, HUOM AIRSOFT ON MYÖS URHEILUA, SE ON PERSEESTÄ VASTA SITTEN KUN LAPSESI RUPEAA VALITTAMAAN 18VNÄ ETTÄ EI SAANU TEHDÄ TIETTYJÄ ASIOITA JA HÄNESTÄ TULEEKIN VANHUSKODIN HOITAJA EIKÄ MIKÄÄN FUDISPELAAJA TAI SOTATUTKIJA. no on vittu oma päätöksesi haluatko pojastasi urpon paskan joka ei tiedä mistään mitään vai rohkean joka tietää paljon asioista joita hän voisi silloin ehkä tulevaiseuudessa kun hänellä on omia lapsia kerto heille.

      • 42vuotias äiti

        Minusta sellaiset äidit jotka eivät anna pelata
        Lapsiensa airsoftia ovat itse jotakin paniikki
        Häiriöisiä mulkeroita! Tuleeko lenkkeilyssä
        Halvaantumia? Entäpä Pesäpallossa? Niin!
        Lenkkeilyssä eituke halvaantumia joten miksi
        Airsoftissa tulisi? Ota vain ase mukaan lenkille
        Niin se on lähes sama asia!

        Ps: Pesäpallo sattuu yhtä paljon kuin airsoft muovikuula. Ja. Ellu_82 oli trolli käyttäj


    • herää pahvi

      Ite oon 14 vuotta vanha ja oon harrastanu airsoftii 2 vuotta. Kyllähän se voi vähän aina kirpasta ku ittelläniki o tossa 140 lähtevä tarkkuuskivääri. Nii ja joka tapauksessa toi on hyvää harjottelua armeijaa varten. Niin ja jos syttyy sota niin ei oo sekään hyvä että suomella on Vaan mammanhousuja puolustamassa isänmaataan. Ja tuskin yhteen mustelmaan toi maailma loppuu. Kuhan ei vaa ne jotkut Vanhemmat niitä as aseit iha psykopaateille ostas

    • poika022

      Airsoft ei ole k-18 alle 18v ei vain saa ostaa asetta ilman aikuisen suostumusta anna poikasi harrastaa jos tykkää lajista etkö itse ole nuorena halunnut tehdä jotain mihin vanhenpasi eivät suostuneet ja sitä saa harrastaa seurassa jonka ikäraja on 13v raidat olla itse ylisuojeleva vanhempi.

    • blähblähbläh

      Huono argumentointi on aina huonoa.

      Airsoftia ei todellakaan tule kieltää, ellei lapsi ole liian nuori käsittämään turvamääräyksiä, sekä aseen oikeanlaista käsittelyä. Jos lapsi ymmärtää säännöt ja turvallisuusmääräykset, hän voi hyvinkin pelata airsoftia. Airsoft on todella hyvää liikuntaa luonnossa, se on kuntoa kehittävää ja se kehittää osittain myös sosiaalisia taitoja. Airsoft on sosiaalinen laji.

      Airsoft myös valmistaa osittain ehkäkin asepalvelukseen, aseiden käsittelyn puolella. Onhan airsoft aseissa ja aidoissa tuliaseissa eroja, mutta käytännössä airsoftin turvallisuusmääräykset ovat samantapaisia, piippulinja jne jne... Airsoft kehittää siis useampia alueita, eikä vain kuntoa. Varsinkin kun varusmiespalvelus on suomessa pakollinen.

      Pitäisikö asepalvelus kieltää, eiköhän siellä kuitenkin ajatella vihollista anonyymina ja vain uhkana, joka pitää tuhota tavalla tai toisella? Ainakin minulle näin opetettiin. Ei inhimillisyyttä. Enemmän asepalvelus kehittää sotahulluutta ja vaikuttaa mielenterveyteen nykymaailmassa kuin airsoft. Airsoftissa ei ketään kuole, siinä on myös huumori vahvasti mukana. Voin sanoa näin 5 vuoden harrastamisen jälkeen nämä faktat.

      Videopelien ja väkivaltaisten elokuvien katsominen 13-vuotiaana on paljon vahingollisempaa kuin airsoft, jos turvallisuusasiat on kunnossa. Lapsen arvostelukyky elokuvien ja pelien kohdalla on huono, koska itse näissä viihdemuodoissa ihmisiä kuolee, se voi olla silmitöntä ja turhaa. Airsoft ei ole tätä, millään tavalla. Eri asiana voidaan pitää milsim ja eläytymispelejä ylipäätänsä, joissa eläydytään ja "kuollaan". Eläytymispelitkin toisaalta ovat pääasiassa k-15 ikärajalla vähintään, ja meno ei todellakaan ole kuolemanvakavaa.

      Jos lapsi todistaa ymmärtävänsä nämä asiat, turvallisuuden ja aseiden käsittelyn ( mm. julkisilla paikoilla laukussa ja piilossa, piippulinja, eikä ammuta sitä naapurin Mirjaa), niin lapsi voi hyvinkin harrastaa airsoftia. Airsoftin huono kuva tosin johtuu siitä, että monet pienet pojat pitävät vemppupelejänsä julkisissa puistoissa ja muutenkin. Ei ihme jos vammoja syntyy tätä kautta. Lajin imago kärsii pahasti juuri nuorempien töppäyksistä. Tämä voi johtua vanhempien välinpitämättömyydestä lajia kohtaan ja lasten tekemisiä. Lasta pitää tukea ja olla mukana harrastuksessa siinä suhteessa, että ymmärretään perusasiat. Jotta aikuisen ei tarvitsisi itse kaikkea opettaa, on hyvä aloittaa harrastus seuran kautta, googlettamalla löytää.

      Airsoftin ainoat huonot puolet ovat nämä: laji on kallis, jos siihen hurahtaa ja haluaa todella panostaa varustukseen, mutta se riippuu itsestä ;) Toisekseen, metsässä voi tapahtua onnettomuuksia, mutta niin yleensäkkin voi tapahtua jo marjastaessa.

      Turha pelko ja mutina pois ja kannustusta lapsen harrastukseen, vastuullinen harrastus pitää lajia yllä. Mukava ja todella jännittävä laji, josta on moneen.

    • Matoperse

      Vittu sunkaa pitikö oikeen ampulanssikin soittaa.

    • kessy33

      mun pää vittu repee tollaseesta oon 16v jätkä oon käyttäny nyt 7 vuoden ajan jo vittu 15tuhatta euroa koko harrastuksee oon saanu jälkijä jne mut jotai arestii oikeesti plz :D tapa ittes :P jos pelkätä et sun poikas saa jotai traumoi tai mustelmii niin mustelmii se saa jo armeijassaki kieltää vittu kaikki :D

    • Ville005

      Ite oon 11 v ja olen harrastanut airsoftia ja paintballia mutta ajattelin jatkaa harrastusta nyt harrastan enemmän metsästystä ja siinä ammutaan oikeita eläimiä joten osta pojallesi vaan se airsoft ase ja varusteet eikä missään nimessä mitään aresteja vaan poika harrastamaan vaan kaikkien pitäisi saada harrastaa onko se sorsien ampuminen sitten pahempaa mutta mielestäni kaikkien pitäisi minkä ikäisinä vaan saada harrastaa mitä vaan ja itellä on muute oma haulikko et ei se kuula ase sitä pahempi ainakaan ole

      • Lääninpää

        Totta Ville005


    • Lääninpää

      Ööö muuten tästä aiheesta on tullut sota

    • Homo696996

      Anteeks ku vastaan näin myöhään mutta mun kaveri ampu mua parin kymmenen sentin päästä paljaalle perseelle eikä siinä oo mitää mustelmaa

    • Airsoft69696

      Se ei ole sotahullujen peli. Kiinnostaa vaa ku jotkut vanhemmat sanovat että harrasta jotain saisit sieltä kavereitakin niin sitten ku löydetään mieleen sopiva harrastus nii sanotaa ei. Kaikki harrastukset eivät tarvi olla vanhemman mieleen että jotain vitun lego harrastuksia tai jotain saatana jalkapalloa tarvi ehdottaa. Ja jos se on sotahullujen peli niin onks armeija hullu otetaa si se pois nii putin tulee varmasti marssien tänne heti armeija käytää airsoft aseita heidän simulaatioissa. Ja sieltä Airsoft seurueesta vois löytyy vähä parempia kavereita ku sieltä koulusta ku käydää välitunneil tupakal tai työnettää nuuska huulee. Suosittelen miettimään vielä muutaman kerra lapses parast

    • hästägsoftaasäkin

      oon 11v ja just 4kk sit alotin harrastuksen ja on ihan sairaa mukavaa koneella istuminen on sadepäiville tai illoille mielestäni 4-6h on paljon parempi uhrata softille ku jolleki pelille

    • Ootihavitupaskahuoltaja

      Vitu natsi

    • Anonyymi

      Itse alotan kanssa ja oon kymmenen vuotta ja jos poika tai tyttö on kiinnostunut harrastamaan softausta niin suosittelen tukemaan häntä enkä haukkua sota hulluksi on ihan OK tykätä aseista itse aloin kiinnostua sodasta ja aseista viisi vuotiaana enkä ole psykopaatiksi tullut ja pikku vekeistä ei kannata suuttua mutta voisit poikasi kanssa keskustella tästä että se on tietenkin oma asiasi että miten toimit mutta laitoin nyt pienen vinkin

    • Anonyymi

      Perkele pojastas tulee nyhverö anna pojan paukutella kun on vaan tarpeeks hyvät suojavarusteet

    • Anonyymi

      ei siitä lähes tuu mustelmaa.

    • Anonyymi

      Ootko edelleen näin 10 vuoden päästä samoilla linjoilla. Säälittää sun poika ku ei päässy harrastaan mahtavaa lajia. Huono äiti

    • Anonyymi

      Kyllä pitäälasten saada pelata näillä kivoilla airsofteilla😡😡😡

    • Anonyymi

      Dumb fuck ma olla 13 voutias

    • Anonyymi

      Haistappa sinäkin iso laiska paska ku vittu ei voi lapsi seurata unelmiaan ku paskoja vanhempia.

      Itse oon harrastanut 7 vuotiaasta asti ja ei ole mutsillakaan ollut ongjelmaa niin voit vaa ny päästää sen harrastaan

    • Anonyymi

      Airsoft on turvallinen harrastus jos välineet on kunnossa ja niitä muistetaan käyttää. Jousiaseilla voi aloittaa edullisesti, mutta paremmilla sähkö/kaasuaseilla saa autenttisuutta peleihin. Tehokkaasta/viritetystä aseesta voi kuulan osuma tuntua kipeänä kirpaisuna ainakin lähempää, mutta ainakin osumat huomaa paremmin myös kauempaa. Jos pelataan tehokkaammilla aseilla, niin kannattaa käyttää koko kasvot peittävää maskia.

    • Anonyymi

      Siis iihan kamalaa tuommonen! Voi hyvä jeesus sentään! Nyt vähennät heti ruoan määrää ja seisotat valveilla joka ilta. Hyväksi on kanssa suihkuttelu kylmällä vedellä tunin välein. Idiootti.

    • Anonyymi

      Paska äiti

    • Anonyymi

      Vitut

    • Anonyymi

      Kuulkaas alaikäiset soft-pelaajat ja teidän vanhempanne!
      Menkää lukemaan lakia myös air soft aseiden käytöstä!
      Alle 18-vuotias ei saa ostaa asetta ja alaikäinen saa ammuskella vain vanhemman ohjauksessa! Kotipihalla, yleisellä paikalla Air Soft aseen kantamisesta voi saada lain mukaan jopa 3 vuotta VANKILAA!

      Täällä ei ole mitään käsitystä mistään Suomen laista tai
      järjestyssäännöstä! Vanhemmat pitäisi pistää myös vankilaan,
      kun sallivat kakaroiden käyttää lain kieltämiä aseita!
      Ei se, että pikkupennut ammuskalevat metsissä tee siitä hyväksyttävää toimintaa! Kirjoittamaan eivät ole oppineet!
      Pahuksen kakarat!

    • Anonyymi

      Karen

    • Anonyymi

      Kuule et sä ole airsoftia nähnykkään anna pelata jos haluaa airsoft kuula antaa korkeinttan mustelman ja jääkiekossa saatta murtua jalka ja airsoft ei tidellakaan ole sotahullujen peli kokeile itse ennen ku tuomistset.

    • Anonyymi

      Et anna lapsesi harrastaa airsoftia ja vielä arestia? Sut pitäis ampua

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4974
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3267
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1405
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      74
      943
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe