Sap ohjelma?

anni,

hei meidän firmaan on tulossa sap.ohljelma. olen kuullut että olisi
hyvin kankea ohjelma ja kestää kauan oppia ja että
on jäykkä.Jos yrittää etsiä jotain niin mitään ei löydy.
meillä ohjelma tulee kirjanpitoon ja laskutukseen.
Onko teillä kokemuksia kyseisestä ohjelmasta.
pelottaa kovasti se ohjelma huhujen perusteella

16

7098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bizz

      Tuo lausuma piti paikkaansa joskus 5-10 vuotta sitten.
      SAP mielletään vain kankeaksi koska se pakottaa työskentelemään oikein.
      Oikeastaan tuo pätee kaikkiin toiminnanohjausjärjestelmiin tavalla tai toisella.

      • Anti-SAP

        Taidat olla SAP-myyntimies kun tuollaista potaskaa suollat? SAP _on_ ihan tolkuttoman kankea ja sen käyttöliittymä on käytettävyydeltään ja loogisuudeltaan jotain ihan käsittämätöntä. Niinhän se menee, että SAP ei mukaudu organisaation tarpeiden mukaan vaan organisaatio joutuu muuttamaan toimintaansa niin, että se sopii SAP:in toimintalogiikkaan. SAP:in logiikka voi sopia saksalaiseen autotehtaaseen, mutta kyllä moni muu organisaatio on sen kanssa ihmeissään.

        Otan osaa Anni, monessa paikassa SAP on käytössä mutta positiivisia kommentteja siitä harvoin kuulee muilta kuin pässeiltä johtajilta, jotka myyntimiesten lobbauksella sen ovat firmaan ostaneet.


      • VihaanSAPpia

        SAP on järkyttävää roskaa. Todella epämiellyttävä käyttää ja jälkeen jäänyt. Jämähtänyt 1990 -luvulle.

        Sappi todellakin sapettaa.


    • asssjantntija

      Mistä ohjelmasta vaihdatte?

    • Ei SAPia!

      Olen töissä kunnalla ja meidän piti siirtyä käyttämään SAPia syksystä 2010. Edelleen homma takkuaa, enkä saa tileistämme ajantasaisia tietoja. Henkilöstölle on yritetty pitää erinäisiä koulutuksia, mutta fakta vaan on, että aikaisemman ohjelmamme opin käyttämään ilman mitään lisäkoulutusta ja tätä ohjelmaa ei saada edes kunnolla pyörimään, vaikka sitä on valmisteltu jo monta vuotta. (Valmistelu alkoi vielä paljon aikaisemmin, kuin käyttöönoton piti tapahtua.)

      Jos ikinä olen itse sellaisessa roolissa, että voin vakuttaa siihen, otetaanko SAP jossain käyttöön vai ei, niin valinta on helppo. Mikä tahansa muu ohjelma on väkisinkin parempi!

    • kp

      SAP toimii erinomaisesti, kun se on modifioitu oman yrityksen tarpeisiin. Kyllä SAP taipuu, mikäli taitoa löytyy! Itse olen käyttänyt kyseistä ohjelmaa sekä edellisessä että nykyisessä työpaikassani, ja ei ole kuin hyviä kokemuksia.

      • SAP pitäisi kieltää

        Vaan kun se ei taivu. Kuten joku aikaisempi kommentoija totesi, yrityksen toiminnan pitää muuttua SAPin mukaiseksi. SAP ei taivu vastaamaan yrityksen tarpeita. Meillä meni viime vuosi siihen, ettei edes tiedetty, paljonko rahaa oli mennyt ja mihin se oli mennyt.

        Tänä vuonna en ole edes viitsinyt käydä SAPissa, kun raportit oli ensin täynnä virheitä ja sitten eivät toimineet. Piti muka saada tallennettua omat räätälöidyt raportit. Ja paskan marjat. Sai ne tallennettua, mutta SAP osasi ajaa ne vain sen yhden kerran, eikä sen jälkeen uudelleen


    • Petteri per...

      Paska ohjelma...

    • buswells

      höpsistä, SAP on yksi parhaista kun sitä oppii käyttämään.
      ei syytä paniikkiin jos ei heti rullaa, menee aikansa uutta omaksuessa.
      Sap on kätevä esim.raportoinnissa, sieltä voi suoraan ajaa exceliin raportin ja sitten muokata.myös ennakoiva teksti jota ei kaikissa muissa TH ohjelmissa ole, esim. monista uusista sähköisen TH ohjelmista sekin puuttuu. eli SAP muistaa mitä olet yrittänyt syöttää, clever!

      • Voi jesus

        Taidat olla SAPin edustaja, kun noin puhut. Oman kokemukseni mukaan yksikään mainitsemasi kohta ei pidä paikkaansa.


      • Ei ensimmäisenä SAP

        Muistakin softista saa tulostettua exceliin, ei se ole mikään SAPin erikoisuus, joten turhaa hehkutusta tuollainen. Joistakin softista löytyy myös excel-import, eli excel-tiedostoja voi lukea sisään järjestelmään, ei mitään uutta ja ainutlaatuista tämäkään.

        Olen rakentanut muutaman ERP- ja ASP-systeemin ja tiedän mistä puhun. SAPin ongelma on se, että se yrittää tarjota kaikille kaikkea, lopputulos on se ettei se tarjoa paljoakaan juuri kenellekään. Tosin sama ongelma löytyy monesta muustakin softasta. Oikeasti Suomessa ei ole montakaan sen kokoluokan firmaa jolle SAP olisi optimaalinen valinta.

        Oman ongelmansa tuo softakonsulttien kirjava osaaminen. Konsultin pitäisi tuntea toimiala ja yrityksen toimintatavat jotta pystyisi rakentamaan järjestelmästä loogisen. Enpä suosittelisi ihan ensimmäisenä SAPia...


    • Provisor66

      On kyllä erittäin paska ERP.
      Oriola ongelmat johtuu tuosta.

      • passappasappassap

        SAP potkaisi toimarin pihalle oriolasta. Hyvä softa.

        Oikeastaan softan nimeksi pitäisi laittaa AKSAP. Kun luet tuon oikealta vasempaan niin saat selville mistä on kyse.


    • SAP_on_todella_ankea

      SAP on hemmetin kankee ja typerä kivikautinen systeemi.

      Itse näen SAP:n yhtiölle badwillinä. Jos yhtiö on niin tyhmä, että käyttää SAP:ia ja sillä on myös VARAA käyttää sitä niin silloin myös liksankin pitää olla selkeesti isompi kuin muualla.

    • Anonyymi

      Hei!

      Käytän SAP:pia taloushallinnossa ja olen samaa mieltä, kuin monet, että ohjelma on kankea ja sen oppiminen ottaa oman aikansa.

      Tietääkö joku miten vaikea prosessi on csv- tai Excel-tiedoston siirtäminen SAP:piin?

      • Anonyymi

        En mä tule Manpowerille töihin, älå unta näe.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe