on tuo raksutus pahentunut, kun vaihdoin öljyt 10w60 suosituksesta. Mulla on siis teholastu. Heti käynnistyksen jälkeen ei niinkään, mut sitten taas ja joskus häviää. Että mikähän nyt?
850 t5 raksuttaa
10
1479
Vastaukset
- volvo_puranen
Paljon sillä Volvollaa on ajettu.
Raksutus:nokka-akseli tai venttilikoneisto on kulunut.
Tai jokin apulaite viallinen esim vesipumppu tailaturi.
Koputus:Runkolaakerit kuluneet pahenee kun kuormitetaan konetta
Kampiakselin laakerit
Männät väljät sylinteriin josauto on kylmä
Polttoainesuuttimet ? tai ne hydraalinen venttilikoneisto vaatii määrätyn paineen jolloin ne öljytiehyeet on selvät ja riittävä öljypainen huolehtii siitä sopivasta venttilivälyssten säädöstä jolloin sitä naputusta ei kuulu.Kuten huomaat niin voisitko kertoa onko se ääni metallinen eli kova vai millainen.Jos koneesta otettu liikaa tehoja niin laakerit eivät tykkää hyvää.- targa63
4300000 jo ajeltu. Ei o se tehoboxi ollutkuin koekäytössä, eikä revitelty. Raksuttelu paheni öljynvaihdon jälkeen (outoa?). Ei ole sellaista syvempää kuminaa mielestäni, niinkuin laakerien kans...Ei kuulu laturista eikä vespumpusta.Raksutusta enenminkin on laatu tai naputusta.. Vakiboxi on paikallaan. Auttaiskohan pesevä öljy?
- volvo_puranen
targa63 kirjoitti:
4300000 jo ajeltu. Ei o se tehoboxi ollutkuin koekäytössä, eikä revitelty. Raksuttelu paheni öljynvaihdon jälkeen (outoa?). Ei ole sellaista syvempää kuminaa mielestäni, niinkuin laakerien kans...Ei kuulu laturista eikä vespumpusta.Raksutusta enenminkin on laatu tai naputusta.. Vakiboxi on paikallaan. Auttaiskohan pesevä öljy?
Tuota autollaa iaka paljon ajettu jossain voi olla jo kulumaa.Onko siellä koneessa mitkä öljyt onko ne 10-60w jotka on tarkoitettu tuonnee radalle jolloin se kuumakestävyys niissä on hyvä jolloin se öljypaine on riittävä voitelemaan niitä koneen osia .Vai 5w 50 Rally Formula Mobil joka riittää ihan normi ajoon .Kun se öljymerkki ja sen viskositeetti vaikuttaa niin moneen asiaa.Joten sovitaan laitetaan aloitusviestiin tästä päivästä mitkä öljyt on autossa.Jos kone on jo väsynnyt huonoillaa öljyillä ajettu ja ei ole muistettu vaihdellaa 10tkm välien niitä öljyjä ja sitä suodatinta niin se lyhentää sitä moottorin elinikää..
- volvo_puranen
targa63 kirjoitti:
4300000 jo ajeltu. Ei o se tehoboxi ollutkuin koekäytössä, eikä revitelty. Raksuttelu paheni öljynvaihdon jälkeen (outoa?). Ei ole sellaista syvempää kuminaa mielestäni, niinkuin laakerien kans...Ei kuulu laturista eikä vespumpusta.Raksutusta enenminkin on laatu tai naputusta.. Vakiboxi on paikallaan. Auttaiskohan pesevä öljy?
Autowikistä lainattu alla oleva teksti ja kuten tuolla aloitusvietissä sanoin jos ne hydraaliset venttiilinnostajat voivat pitää raksuttavaa ääntä kuin vanha dieseli.
"Hydrauliset venttiilinnostimet
Hydraulisia venttiilinostimia käytetään venttiilikoneistossa monissa uudemmissa moottoreissa. Hydrauliset nostimet ovat itsestään säätyvät ja eivät siksi tarvitse ylimääräisiä välyksiä venttiiliosien välillä tai säännöllistä säätöä, kuten mekaaniset nostajat. Tämä nostinmalli toimii hydraulisylinterin tapaan, eli siinä on ulkoholkki, jonka sisällä on tiivistetty mäntä. Kokonaisuus on täytetty moottoriöljyllä, joka painaa mäntää ja eliminoi täten välyksen venttiilin- ja nokan välillä. Nollavälys taas vähentää moottorin käyntiääntä, ja toimiessaan hydrauliset nostajat eivät pidä samanlaista raksuttavaa ääntä kuin mekaaniset nostajat.
Hyrauliset nostajat saattavat likaantua, jolloin mäntä ei liiku nostajan sisällä riittävän kevyesti ja nostajat pitävät ääntä. Hydraulisille nostajille on myös ominaista, että ne pitävät jonkin verran ylimääräistä ääntä esimerkiksi kylmäkäynnistyksen jälkeen, jolloin öljynpaine ei vielä ole kohonnut riittävän korkeaksi ja kylmien osien välillä on ylimääräisiä välyksiä.
Hydraulisia nostimia ei voi säätää vaan kulunut nostaja on aina vaihdettava uuteen. Nostimet voi puhdistaa, mutta usein ne tulee ilmata erikseen ennen takaisinasennusta.
- targa63
Joo, nyt 5w40 oilit ja paree. Mut nyt sit häviää tehot, savuuttaa joskus, nykii, ei taho tyhjäkäyntiä pyöriä, IMM uusi, tulpat uudet, ja oiskohan joku tee-itsemies laittanyt jopa turbiinin ja kaasuläpälle tulevat ilmaputket jotenkin sekaisin? Oisko kuvia asiasta? Ja mikä on se letkunvänkkyrä, joka tulee kaasuläpälle ja siinä sellanen pienenmpi putki sinne kaasuläpän päälle olevalle pötikälle? on meinaan ilmastointiteippiä aika läjä!
- volvo_puranen
Tuota kun se Turbon huoltovli on semmoiset 220-240tkm niin koska teidän turbo on huollettu ja polet tarkistanut ettei sniissä siivissä ole väljyyttä .Toinen seikkaa jos vaihtaisit ne letkut silikonisiin ja niihin kunnon lemmarit.Ne teippi viritykset ei kuulu autpoiluun .Onko autossa ahtomittari mitä ne paineet näyttää .Lukaise tuo jos haluat asentaa sen ahtomittarin http://www.armbell.com/volvoclub/viewtopic.php?p=11776&sid=05896fdc15302083824abdf84ded7857&mforum=volvoclub
- targa63
turbiini on vaihdettu 07 ja sillä on ajeltu tommoset 100tkm, jep, kaikki letkut menee kyllä vaihtoon ja sain koneistetun kannenkin 200€, eikun vaihtamaan! Olikos ne koneen sylinterin paineet siellä 11-13 kioa? Kyl tää tästä pikkuhiljaa tokenee, kun on muuten niin pirun siisti ja täysin ryosteeton auto. Sit viel simmonen, et mikähän etupäässä lokattaa, vaik raidetangon päät ja iskarit alatukivarret vaihettu.. Ei katastusmies mitään kyllä sanonut toissapäivänä. Vetonivelet ne ei oo, monttulikossa vähän kolahtelee. Vedot tuli takas, kun kaasuläpälle tulevan mutkaletkun vaihdoin ja putsasin tyhjismoottorin vaihdoin IMM:mmän. Sul kyl on tota tietoa kyl paljon, kiitos tähän asti! Laitan sinne eläinsuojeluun pennosia, jos kerrot viel sen tilinro:n. Ite ajattelin täst lähtee HESY:n toimintaan mukaan. Itellä ollut koiruja ja nyt meillä on vaimon kanssa 18-vee kissineiti, joka on kyllä aikaslainen POMO!
- volvo_puranen
Kyllä ne turbossa on ne puristuspaineet sitä 11-13 bar luokkaa joten se korkeintaa 2 bar heitto huononman ja paremman sylinterin välillä korkeintaan sallitaan. Tarkista ne "koiranluut" ohje tässä
Kallistuksenvaimentimen yhdystangon vaihto eli "koiranluut"
Kannataa ostaa tarvikeliikkeestaä alkuperäinen ns tarvikeosa maksaa 27e kappale eli
54e 2kappaletta ja kyseiset osat kestää sen reilusti 200tkm oikein ajettuna autolla
Tarvitset hallitunkin nostamiseen ja siitä pyörän vierestä nostokohta ainakin kestää se alatukivarsi.
Rengas irti ja osaa vaihtamaan itsellä konehuoneessa on se tukitanko jolloin auto pysyy kuosissa jolloin niitä rautakankia ei tarvita sen nivelen paikoileen saamiseen
En rupea kirjoittamaan sitä vaihtoa jokainen sen osaa vaihtaa katsotte vaan uudesta osasta sen toiminta eli siellä takanan on 16 millin avaimen hahlo jolla pidetaan akselia paikalla ja avataan pultti kunnon raikkä avaimella.Ei voimaa vaan rauhassa tehdään molemmin puolin hommat kuntoon .Joo laita auto kuntoon kerralla niin kun sitä huoltaa niin huolettomia kilometrejaä edessä .Kun turbo muista jäkikäyttää se kone että lämmöt laskee ettei tule niitä kansivikoja samoin kun lähetään liikkeelee annetaan rauhassa lämpöjen nousta.Kun autoa ei saa ajamllaa rikki kun monesti se vain käyttäjä ei tiedä kuinka se autoa pitäsi oikeasti ajaa että kone kestää..Laitan seuravaan viestiin sen tilinumeron ettei tämä viesti katoa kun kaivelen suosikkikansiota linkkiä.Pikkuiset orvot kissapennut kiittää.- volvo_puranen
Hyvinkään eläinsuojelu yhdistyksen tukisivu siellä se tilinumero jonnee voi lahjoittaa itse katsomansa summan.
http://www.hyvinkaanesy.fi/tuki.html - ; Ddddff
volvo_puranen kirjoitti:
Hyvinkään eläinsuojelu yhdistyksen tukisivu siellä se tilinumero jonnee voi lahjoittaa itse katsomansa summan.
http://www.hyvinkaanesy.fi/tuki.html: DDDDDDDDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2082214Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691746Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä821558En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1471447- 531442
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1321171Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2241048- 173997
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja55882Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat61811