Pakurikääpä elintarvikkena markkinointi KIELLETTY

Pakurikääpä...

Ostin PAKURIKÄÄPÄÄ, ja naurussa oli tosiaan pitelemistä, kun pakkaukseen on pitänyt Elintarvikeviraston määräyksestä painaa, että markkinointi elintarvikkeena KIELLETTY.

Onkos tämä niitä Enkovaaran kotkotuksia? Mutta ihan hyvää teetä siitä tuli, eikä tarvitse mitään makeutustakaan, ei ainakaan minun suuhuni.

Onkos täällä muita pakurikäävän käyttäjiä?

56

6535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gersonist1
      • Mutta...

        tärkeintä olisi nyt tietää, PARANTAAKO PAKURIKÄÄPÄJAUHEEN NAUTTIMINEN SYÖVÄN VAI EIKÖ SE PARANNA.


      • kääpä20
        Mutta... kirjoitti:

        tärkeintä olisi nyt tietää, PARANTAAKO PAKURIKÄÄPÄJAUHEEN NAUTTIMINEN SYÖVÄN VAI EIKÖ SE PARANNA.

        Setäni sai "kuolemantuomion" lääkäriltä 5 vuotta sitten.
        Hoitoa ei enää jatkettu syöpään.Hän aloitti pakurin käytön ja vöi hyvin
        vieläkin.Näyttää ainakin häneen tehoavan .


      • Huikeaa.
        kääpä20 kirjoitti:

        Setäni sai "kuolemantuomion" lääkäriltä 5 vuotta sitten.
        Hoitoa ei enää jatkettu syöpään.Hän aloitti pakurin käytön ja vöi hyvin
        vieläkin.Näyttää ainakin häneen tehoavan .

        .


    • soopari

      Älä puhu soopaa; ei EU mitään yrttejä ole kieltänyt. Sen sijaan lainsäädäntö muuttuu siten, että kuluttajien harhaanjohtaminen niiden epäasiallisella markkinoinnilla ei enää ole mahdollista.

      • EU kylläkin

        Pakuri-jauhepussissa lukee:
        HUOM! EU-åäätös: Pakurin markkinointi elintarvikkeena on kielletty!

        Josten selvää päässinlihaa, EU määrää, että ihmiset eivät saisi hoitaa terveyttään itse. Eivätköhän ole lääketehtasmafiosovioiden kätyreitä ?


      • ----- , m.l
        EU kylläkin kirjoitti:

        Pakuri-jauhepussissa lukee:
        HUOM! EU-åäätös: Pakurin markkinointi elintarvikkeena on kielletty!

        Josten selvää päässinlihaa, EU määrää, että ihmiset eivät saisi hoitaa terveyttään itse. Eivätköhän ole lääketehtasmafiosovioiden kätyreitä ?

        "HUOM! EU-åäätös: Pakurin markkinointi elintarvikkeena on kielletty!"

        Höh. Ja taas. Siinähän lukee "markkinointi elintarvikkeena". Ei siinä myynnistä mitään puhuta!!! Mutta mitään lupauksia ja elintarvikekäyttöä ei siis saa käyttää myynnin edistämisessä. Vielä kerran: markkinointi ja myynti ovat kaksi eri asiaa kuten myös terveysväittämien esittäminen ja myynti.


      • EU kylläkin
        ----- , m.l kirjoitti:

        "HUOM! EU-åäätös: Pakurin markkinointi elintarvikkeena on kielletty!"

        Höh. Ja taas. Siinähän lukee "markkinointi elintarvikkeena". Ei siinä myynnistä mitään puhuta!!! Mutta mitään lupauksia ja elintarvikekäyttöä ei siis saa käyttää myynnin edistämisessä. Vielä kerran: markkinointi ja myynti ovat kaksi eri asiaa kuten myös terveysväittämien esittäminen ja myynti.

        Useinhan tällaisten tuotteiden pakkauksessa on esim. käytön esimerkkejä, kuten juuri tuon teen valmistus.
        Nuo EU päätökset loukkaavat asiakkaiden oikeutta tuotteen käytönohjauksen saamisessa. Jotta tuotetta ei käyttäisi väärin, pitäisi olla ohjeet. EU riistää kuluttajilta sen oikeuden. Mielestäni EU:n toiminta on rikollista, vastoin kuluttajansuojan antamaa oikeutta. Loukkaa nimenomaan kuluttajasuojan antamaa oikeutta tuotteen käytön ohjauksesta


      • Näin on näreet
        EU kylläkin kirjoitti:

        Useinhan tällaisten tuotteiden pakkauksessa on esim. käytön esimerkkejä, kuten juuri tuon teen valmistus.
        Nuo EU päätökset loukkaavat asiakkaiden oikeutta tuotteen käytönohjauksen saamisessa. Jotta tuotetta ei käyttäisi väärin, pitäisi olla ohjeet. EU riistää kuluttajilta sen oikeuden. Mielestäni EU:n toiminta on rikollista, vastoin kuluttajansuojan antamaa oikeutta. Loukkaa nimenomaan kuluttajasuojan antamaa oikeutta tuotteen käytön ohjauksesta

        Olen hyvin närkästynyt ja loukkaantunut EU:n ihmisarvoa loukkaavista menettelyistä. Kerran Suomi on ainut EU maa, jossa pakuriteeta ei elintarvikkeeksi saa myydä eikä markkinoida.

        Miksi meillä hemmetti nuoleskellaan sen EU: pyllykolokin?
        Markkinointi ja myynti, eivät ole täysin erotettavissa toisistaan. Ne menevät osin päällekkäin.

        Suomessa ei saa siitä huolimatta myydä pakuriteetä elintarvikkeksi, vaikka EU lainsäädäntö sanookin, ettei saa markkinoida.
        Kun minä menen kauppaan ostaakseni PAKURITEETA, minulle ei sitä saisi myydä. Minun pitäisi vakuutella kauppias, että jalkakylpyyn tai johonkin ulkoiseen käyttöön ostan.

        Kun ilmaisen myyjälle haluavani raiintoaineeksi sen ostaa, silloin myyjä rikkoo jo tuota EU:nsäädöstä.

        No jos jonkun mielestä sitä saa myydä elintarvikkena, vaan ei markkinoidan, niin taas tuli seinä vastaan. Kuluttajan suoma määrittelee, että tuotteessa täytyy olla käyttöohjeet. Suositus annokseksi, mutta kun suomalaiset viranomaiset haluaa nuoleksella sitä EU:n pyllyvakoa, niin eihän tällaisia ohjeita silloin sallita laittaa pakkauksiin.

        Niin että se siitä markkinoinnista ja myynnistä. Kyllä totuus on se, että ravitsemusliikekkään ei saa tarjoilla pakuriteetta asiakkailleen. Se on myymistä. Näin vaan on näreet.

        Mutta minä juon PAKURITEETÄ kaiken päivää akuutissa syövässä syöpää vastustavien ravintoaineiden kera syöpää vastustamaan.


      • fffffffuuuuu
        Näin on näreet kirjoitti:

        Olen hyvin närkästynyt ja loukkaantunut EU:n ihmisarvoa loukkaavista menettelyistä. Kerran Suomi on ainut EU maa, jossa pakuriteeta ei elintarvikkeeksi saa myydä eikä markkinoida.

        Miksi meillä hemmetti nuoleskellaan sen EU: pyllykolokin?
        Markkinointi ja myynti, eivät ole täysin erotettavissa toisistaan. Ne menevät osin päällekkäin.

        Suomessa ei saa siitä huolimatta myydä pakuriteetä elintarvikkeksi, vaikka EU lainsäädäntö sanookin, ettei saa markkinoida.
        Kun minä menen kauppaan ostaakseni PAKURITEETA, minulle ei sitä saisi myydä. Minun pitäisi vakuutella kauppias, että jalkakylpyyn tai johonkin ulkoiseen käyttöön ostan.

        Kun ilmaisen myyjälle haluavani raiintoaineeksi sen ostaa, silloin myyjä rikkoo jo tuota EU:nsäädöstä.

        No jos jonkun mielestä sitä saa myydä elintarvikkena, vaan ei markkinoidan, niin taas tuli seinä vastaan. Kuluttajan suoma määrittelee, että tuotteessa täytyy olla käyttöohjeet. Suositus annokseksi, mutta kun suomalaiset viranomaiset haluaa nuoleksella sitä EU:n pyllyvakoa, niin eihän tällaisia ohjeita silloin sallita laittaa pakkauksiin.

        Niin että se siitä markkinoinnista ja myynnistä. Kyllä totuus on se, että ravitsemusliikekkään ei saa tarjoilla pakuriteetta asiakkailleen. Se on myymistä. Näin vaan on näreet.

        Mutta minä juon PAKURITEETÄ kaiken päivää akuutissa syövässä syöpää vastustavien ravintoaineiden kera syöpää vastustamaan.

        Ei sitä tarvitse ostaa, sitä voi hakea itsekin metsästä.


      • Metsänomistaja
        fffffffuuuuu kirjoitti:

        Ei sitä tarvitse ostaa, sitä voi hakea itsekin metsästä.

        Ei voi. Se on laitonta.


      • 0000007

      • Metsänomistaja
        0000007 kirjoitti:

        Kyllä voi.http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/superruuaksi-povattu-pakurikaapa-jaa-metsiin/597060/. Pakuri luetaan sieniin ja kuuluu näin ollen jokamiehenoikeuden piiriin.

        Ei muuten varmasti kuulu jokamiehen oikeuksiin. Kannattaa hankkia paikkansa pitävää tietoa. Itse sieni on puun sisällä ja tämä musta möykky on sienen itiöemä, joka luetaan puuainekseksi. Puun kerääminen on kiellettyä ilman maanomistajan lupaa.


      • Susi76
        Metsänomistaja kirjoitti:

        Ei voi. Se on laitonta.

        Pakurikääpä on sieni ja sienestys on jokamiehen oikeus tosin puun kaataminen sienen saamiseksi ei ole laillista mutta eihän Pontikantekokaan kuulu jokamiehen oikeuksiin ja silti sitäkin tehdään.


      • %taata
        0000007 kirjoitti:

        Kyllä voi.http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/superruuaksi-povattu-pakurikaapa-jaa-metsiin/597060/. Pakuri luetaan sieniin ja kuuluu näin ollen jokamiehenoikeuden piiriin.

        Pakurin keräämiseen tarvitaan maanomistajan lupa, eli se on poikkeus jokamiehenoikeudesta.
        Kävipä tuuri sikäli että omassa metsässäni on pakurikoivu. Siitä keitettyä teetä olen juonut päivittäin viimeiset puoli vuotta muun eturauhassyöpähoidon tehostamiseksi. Sen varaan ei koko hoitoa voi jättää, mutta juoma on joka tapauksessa ihan hyvää yrttiteetä.


      • Katrikat
        Susi76 kirjoitti:

        Pakurikääpä on sieni ja sienestys on jokamiehen oikeus tosin puun kaataminen sienen saamiseksi ei ole laillista mutta eihän Pontikantekokaan kuulu jokamiehen oikeuksiin ja silti sitäkin tehdään.

        Puuhun kajoat, jos aiot vastan tehdä. Siihenkin tarvitset maanomistajan luvan. kukkasia, marjoja, sieniä voit kerätä. Entä varvut? Heiniäkin ehkä kimpun verran.


    • .

      Ja hyvä niin, näitä harhaanjohtajia on ihan tarpeeksi, valitettavasti. Ja ihmiset vielä uskovat moisiin. Niiden markkinointi on liki poikkeuksetta epäasiallista.

      • Pakurikääpä..

        Sanoppa se, mitä harhaanjohtamista siinä olisi, jos olisi laitettu näin: Pakuritee:
        1 litra vettä ja 2 tl pakuripääkääpäjauhetta. Keitetaan n. 10 minuuttia. Siivilöidään. Ja samaa jauhetta voi ketittä useita kertoja yhä uudelleen ja uudelleen.

        Mutta kun ei tajuta asiasta tuon taivaallista, niin ei.


    • Pa$kat luonnosta

      Onkin parempi syödä laillisia elintarvikkeita, esim. grillimakkaraa, maitoa ja runsaasti transurasvaa. Syöpäkin hoituu tällöin paremmin lääkkeitten avulla kun syö laillisia elintarvikkeita.

      • gersonist1

        Niin, se kertoo paljon yhteiskunnan valtarakenteista (mitä se kertoo?), että McDonalds saa jatkaa kaupusteluaan, mutta tuhansia vuosia käytössä olleet yrtit kielletään. Rasvainen roskaruoka tuo syöpäteollisuudelle paljon uusia asiakkaita, siinä lienee syy.


      • Mnasikkasuu..

        Mansikkafahka ällötti, kun siinä oli mielettömän voimakas esanssin maku. Tänään hätäpäissämme ostettiin mansikkarahkaa Lidll:stä kun tarvittiin sellaista kippoa kiireesti. Aateltiin, että siitä sitä saa kun syödään se rahka. Mutta voi kauhistuksen kanan jalat, miten esanssille se maistui. Ei hitustakaan mansikan makua. Ainoastaan mansikan kuvat päällä, loput varmaan punajuurella värjättyä ja esanssilla maustettua.

        Että sellaista se hyväksytty ruoka on. Hyi helekuta sentään. Ukkokini sano, että ne ei tiijä ees mansikan mausta mitään. Meillä laitetaan rutostin maksikoita rahkaan, ja sydään sillä lailla. Ei sokeria eikä kermaa, ja hyvä on ja maistuu mansikalle. Mutta mansikatkin varmaan pian kielletään.


      • Syöpää lisää

        Niin ja syöpääkin saadaan paremmin aikasiksi. Ja lääketehtaiden osakkeenomistajat riemuitsevat.


    • sooparinen

      Koska täällä näyttää vallisevan sivistysvaltiossa ihan käsittämätön lukuatidon puute, laitan tähän uudellaan aikaisemman viestini:

      "Älä puhu soopaa; ei EU mitään yrttejä ole kieltänyt. Sen sijaan lainsäädäntö muuttuu siten, että kuluttajien harhaanjohtaminen niiden epäasiallisella markkinoinnilla ei enää ole mahdollista. "

      Mistä ihmeesta jokin kieltämis-luuleminen on saanut alkunsa????? :-O

      Väärien terveysväittämien esittämien sen sijaan kielletään ja se on erinomaista se.

      • sokea opastaa...

        "lukuatidon puute" todellakin :))


      • Tyhmyyksiä..

        "Väärien terveysväittämien esittämien sen sijaan kielletään ja se on erinomaista se. "

        Mitä hemmetin terveysväittämiä siiinä on, jos pakkauksessa on annettu sen käyttöohje, miten teetä siitä tehdään. Se ei olekkaan ihan samanlaista tehdä teetä PAKURISTA kuin tavallisesta teestä.

        Teillä taitaa olla todella harhaiset käsitykset asioista, tai ei oikeastaan ymmärrystäkään.


    • teen juoja

      Hyvää teetä.

      """Lisäksi paljon mainostetaan ja myydään ns. terveysvaikutteisia jogurtteja (Activia, Actimel, Gefilus, Valio olo jne...), joissa on 5 palaa sokeria per 1 dl tai vastaavasti makeutus- sekä lisäaineita. Eli se niiden "terveysvaikutuksista". Näitä tuotteita EI saa mainostaa terveysvaikutteisiksi, koska niitä ei ole tieteellisesti tutkittu 2011. """

      http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article474182.ece?s=u&wtm=medi-16072010

      http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=186

      Silti näitä mainostetaan edelleen:


      Rypsipossun anatomia, nielemmekö terveysväittämät pureskelematta?

      http://areena.yle.fi/ohjelma/3388

    • mietiskelijäneiti

      Käytän vain ulkoisesti jalkasieneen, ei ole vielä tehonnut. 3pv menillään no ehkä vähän punotus vähentynyt. En kyllä uskaltais moista litkua juoda. Kovasti kirjoitellaan ja kehtutaan mutta mitää faktatieta ei löydy. Esim, joku olis testannut johonkin vaivaan ja olis parantunut. Tuun kertoon mitä tämä minun jalkasilsa tykkää 2-viikon kuurista. Oon siis käyttänyt teetä sillä sivellyt jalan iltaisin. Kertokaa ihmeessä henkilökohtaisia kokemuksianne ne kiinnostaa.

      • Papin poika

        Hei, silsanlevittäjäneiti.

        Vastasin terveyspalstalla olleeseen kysymykseen jalkasienen hoidosta.

        Muutaman tupakkaskin hinnalla saat tehokasta lääkettä
        ( toistaiseksi ainoa yhdiste maailmassa)
        kuukauden pillerit ja ei tartte tautisena kuleskella ja sivellä
        jotain kasviuutteitta kinttuihin.

        Selvitä asia ja hoida itsesi kuntoon


      • mietiskelijäneiti
        Papin poika kirjoitti:

        Hei, silsanlevittäjäneiti.

        Vastasin terveyspalstalla olleeseen kysymykseen jalkasienen hoidosta.

        Muutaman tupakkaskin hinnalla saat tehokasta lääkettä
        ( toistaiseksi ainoa yhdiste maailmassa)
        kuukauden pillerit ja ei tartte tautisena kuleskella ja sivellä
        jotain kasviuutteitta kinttuihin.

        Selvitä asia ja hoida itsesi kuntoon

        Heippa
        Olen kaksi lamisil kuuria käyttänyt ennen tätä kokeilus pakurilla. Lähinnä halua tuoda sen esille miten vaikuttaa itse en siihe usko. Tosin ihottuma jota kutsuin jalkasieneksi on parantunut. Siis en tiedä edes oliko jalkasieni kun mulla on ollut aina kuivat jala ja rasvaaminen auttaa. Enkä tiedä oliko pakuri mikä paransi vai rasvaaminen mutta jalka on terve ja se on pääasia.


      • kilpauimari
        Papin poika kirjoitti:

        Hei, silsanlevittäjäneiti.

        Vastasin terveyspalstalla olleeseen kysymykseen jalkasienen hoidosta.

        Muutaman tupakkaskin hinnalla saat tehokasta lääkettä
        ( toistaiseksi ainoa yhdiste maailmassa)
        kuukauden pillerit ja ei tartte tautisena kuleskella ja sivellä
        jotain kasviuutteitta kinttuihin.

        Selvitä asia ja hoida itsesi kuntoon

        En tupakoi enkä tiedä tupakka-askien hintaa. Ilmoitatko tuon lääkkeen nimen niinvoi siitä pyytää resepstin lääkäriltä kun seuraavan kerran käyn. Hinta myös kiinnostaa Käyn paljon uimahallissa ja olen suojautunut aina uimatossuilla en sitten tiedä onko tullut uimahallista vai kuivattaako vain pelkastään kloori. Rasvata pitää jatkuvasti muuten tulee ihottumat lamisilit ei ole auttaneet. Vois sitten kokeilla suraavaksi sitä sun lääkekuurias jos vielä tulee ihottumaa. En todellakaan ole levittänyt mitään tauteka koskaan kotonakin käytän aina suihkussa tossuja ja omia pyyhkeitä ja sukkia. Eikä miellä muilla perheenjäsenillä ole ollut mitään sienioireita.


      • mietiskelijäneiti
        Papin poika kirjoitti:

        Hei, silsanlevittäjäneiti.

        Vastasin terveyspalstalla olleeseen kysymykseen jalkasienen hoidosta.

        Muutaman tupakkaskin hinnalla saat tehokasta lääkettä
        ( toistaiseksi ainoa yhdiste maailmassa)
        kuukauden pillerit ja ei tartte tautisena kuleskella ja sivellä
        jotain kasviuutteitta kinttuihin.

        Selvitä asia ja hoida itsesi kuntoon

        Jostain luin että joku sisäine resptilläoleva sienikuuri olisi niin vaarallinen, että saa pelätä maksavauriota. Tietääkö joku tästä lääkkeestä kenties enemmän


      • Feger

      • Terveys on Oikeus

        Paraneminen tapahtuu aina sisältä päin, ei ulkoa. Jos haluat parantua, paras ja tehokkain tapa on juoda teetä. Sama kaikissa ihonhoitotuotteissa - sen sijaan että laitat tehdasvalmisteista kosteusvoidetta ulkoisesti iholle, huolehdi että syöt tarpeeksi hyvälaatuista rasvaa ja ravintorikasta ruokaa ja iho paranee ja kosteutuu itsestään. Kaikki ulkoiset keinot ovat tehottomia. Ne hoitavat vaan oiretta, eivät syytä. Rahat vaan menevät hukkaan.

        Saksalainen ystäväni on kärsinyt joka talvi keuhko-ongelmista. Annoin hänelle pussin pakurikääpää joulukuussa ja hän soitti nyt helmikuussa ja ylisti ainetta kertoen että kaikki hänen keuhko-onglemansa olivat lähteneet sillä!


    • silkkiuikkutyttönen

      Miksi käytät tätä teetä, onko sinulla joiki sairaus jota hoidat. Minä en ainakaan keksi mitään syytä miksi alkaisin käyttään pakuriteetä. Minkä laisia terveysvaikutuksia ko. totteella on kun se herättää nain suuria intohimoja keskustelijoissa. Minulla on tiedossa puu jossa moinen kääpä kasvaa annan olla niinkauan sen rauhassa kun keksin sille järkeää käyttöä

      • eikö mitään?

        Mitäs varten sinä sitten täällä syöpäpalstalla pyörit?


      • niin mikähän sairaus

        Voi taivas sentään, kun ollaan syöpäpalstalla, niin kyselet, onkko jokin sairaus?
        Minä käytän pakuriteetä yhtenä syöpää vastustavana tuotteena, ja sain juuri keskiviikkona lääkäriltä positiivista palautetta, että tilanne on parantumaan päin ja vain ja ainoastaan näillä syöpää vastustavilla ravintotuotteilla, ei sytostaateilla. Sytoilla ei saatu tuloksia, joten niiden lopettamisesta on jo yli 3 kk.


    • fgdgfdgd

      Mikä syöpä sinulla on?

    • niin mikähän sairaus

      Keneltähän mahdoit kysyä nimimerkki "fgdgfdgd"?

      Jos tarkoitat minua, niin rintasyövästä on alkunsa aikoinaan ottanut, ja vaikka enää ei ole edes rintoja jäljellä ja syöpä on edennyt luustoon sekä keuhkoihin ainakin varmuudella (neulanäytteet).

      Nyt kun saan rahaa, laajennan vielä hoitoaineita, ja liitän näiden lisäksi vielä lysiinin, proliinin, polyfenoolin - C-vitamiinin yhdistelmän. C-vitamiinia meneekkin jo nyt 2000 mg mutta nuo kolme muuta ainetta, lysiini - proliini ja polyfenooli vielä liitän lisäksi, kunhan saan ne hankittua.

      • Terveys on Oikeus

        Hei,

        Tässä on ihan huippuhyvä juoma minkä avulla moni on parantunut syövästä:

        http://www.ravintorengas.fi/fi/uutejuoma

        Tämän pitäisi olla jokaisen perheen vakiovarusteena! Tällä on lähtenyt pahimmatkin taudit ja monilla syöpäpotilailla on ollut jo saattohoitoennuste ennen kuin ovat aloittaneet tämän nauttimisen. Ovat silti parantuneet tällä, ilman leikkauksia tai säde- tms hoitoja ja jatkaneet sen jälkeen elämäänsä normaalisti ja elinvoimaisina! Juo pullo päivässä joka pv ja kuukauden päästä pitäis jo näkyä muutos omassa tilassa!

        Voimia ja Siunausta Paranemiseen!


      • ystävä
        Terveys on Oikeus kirjoitti:

        Hei,

        Tässä on ihan huippuhyvä juoma minkä avulla moni on parantunut syövästä:

        http://www.ravintorengas.fi/fi/uutejuoma

        Tämän pitäisi olla jokaisen perheen vakiovarusteena! Tällä on lähtenyt pahimmatkin taudit ja monilla syöpäpotilailla on ollut jo saattohoitoennuste ennen kuin ovat aloittaneet tämän nauttimisen. Ovat silti parantuneet tällä, ilman leikkauksia tai säde- tms hoitoja ja jatkaneet sen jälkeen elämäänsä normaalisti ja elinvoimaisina! Juo pullo päivässä joka pv ja kuukauden päästä pitäis jo näkyä muutos omassa tilassa!

        Voimia ja Siunausta Paranemiseen!

        Meidän tuttava kuoli munuaissyöpään etäispesäkkeitä joka puolella vaimonsa kanssa joivat kuusenkerkkä uutejuomaa vaimo teki itsemurhan jonkun kuukauden päästä miehen kuolemasta niin hyvin kerkkä juoma auttoi.


    • AF

      Ei tarvitse uikuttaa, jos lähtee ihan itse metsään, ja sieltä koivun kyljestä tahkoaa oman pakurin! Mitä puhtaampi metsä, sen parempi. Kannattaa ottaa mukaan jotain terävää sekä hakkuuase, esim. puukko ja vasara ovat toimineet hyvin, "hätätapauksessa" myös linkkarilla saa irti palasia kerrallaan. Hyvin ovat palat säilyneet jo puoli vuotta jääkaapissa hedelmäpussissa!

    • anonymous 0000
    • Kääpiäinen

      Sallittu on jälleen elintarvikekäyttökin (kunhan on pienimuotoista, so. markkinoidaan ravintolisänä tai esim. teejauheena):
      http://www.hs.fi/kotimaa/Pakurikääpä pääsi viranomaispannasta/a1305546021487

    • 302048585

      Pakurikääpää löytyy helposti. Ensin kuivaus ja sitten lohkominen pieniin palasiin ja jauhetaan kodin yleiskoneella suodatinkahvia muistuttavaksi jauheeksi.

      Vettä kattilaan ja jauhe sinne. Kiehautetaan ja annetaan imeytyä puoli tuntia.
      Kuppiin hunajaa ja pakuriteetä, se tekee syövän olon todella ilkeäksi. Toimii!!

    • eipä kiinnosta

      Lääketeollisuus ja sen lobbarimedia (kuten ym. hesari) ovat kieltäneet niin monet luonnonlääkkeet, että pakurikäävän vapauttaminen on kuin pieru saharassa.

      Ei sillä tikkatee on hyvää, mutta en jaksa nähdä tämän vapauttamista kuin myönnytyksenä ettei kansa heräisi todellisuuteen ja laittaisi Eviraa ja muita pahoinvointiteollisuuden ohjaamia tahoja vastuuseen.

    • tusaha

      Paljon on puolesta ja vastaan tässäkin ketjussa, mutta kerron nyt omasta suhteesta pakuriin.
      Ainut perussairaus minulla on Astma, ongelma-aikoja ovat alkusyksy ja alkukevät, flunssat tahtoo pitkittyä ja lopulta mennä keuhkoihin lääkekuureista huolimatta.
      Pakurista olen kuullut yli vuosi sitten. Kiinnostuin ja mieheni hankki pakuria puhtaasta itälapin metsästä. Aloitimme juomaan pakuriteetä elokuussa päivittäin ja uskon että siitä syystä minulla en syksyn flunssarulianssia tullut ollenkaan, lopputalvikin meni terveenä.
      Jossain vaiheessa teen juonti kuitenkin jostain syystä jäi ja vaikka itseäni muistuttelin en saanut aloitettua kuuriluontoista teen litkimistä nyt vuoden alussa. Ja nyt ollaanki sitten taas lääkekierteessä. Toinen kuuri menossa, alkoi 3 päivää edellisen päättymisen jälkeen. En parantunut edellisestä vaan kuume nousi heti 2 päivää viimeisen lääkkeen jälkeen. Nyt odotan että tämä lääkekuuri tepsisi... tai väsyn tähän sairasteluun ja koekelen pakurin voiman. Yhtäaikainen käyttöhän ei ole suotavaa.
      Että tällä vähäisellä kokemuksella aijon jatkossa lääkitä itseäni ennakkoon pakurilla, ainakin nämä kaksi minulle vuodesta pahinta aikaa.

      • lappilainen20

        Kyllä itälapin metsät on kaukana puhtaasta. Venäjän puolelta tulee niin paljon saastetta ilmavirtojen mukana että sieltä ei kannata ottaa syötäväksi yhtään mitään.


    • ParasPakuri

      Kaikkein halvimmalla saat laadukasta kuivattua ja valmiiksi jauhettua jne. pakurikääpää tilattua tietysti suoraan kerääjältä:
      www.paraspakuri.com/valikoima

      Todella edulliset hinnat sisältävät jo postikulut valmiiksi ja maksutapana mm. kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksunapit.

    • VOIKUKAN SYÖJÄ

      Kova kiinnostus pakuria kohtaan, terveellisiähän ne on yrttiteet olleet ennenkin, itselläni onkelmia on ollut ravinnon imeytymisessä eli suoli toimii liian vikkelästi ei hyvä sekään, nyt vihdoin hokasin aloitin syömään maitotohappopakteereita ja aivan kuin olisi ravinto alkanut paremmin imeytyä eli " pakurit" talteen. Se vaan ettei näistäkään syöpäsairaan ravinto-oppaassa paljon opasteta, onneksi on netti.

    • Mielenkiintoista on

      Mielenkiintoista

    • viiskasieki

      Miten pakurinkäävän saa jauheeksi. Löysin pari isoa pakurinkääpää lähimetsästä.

      • voikukan syöjä

        Metsässä jo pienii pakurin tikkuaskin kokoisiin palasiin , sitten ne kuivataan vaikka jääkaapin yläpuolella hyvin, Itse hienonsin pakurin käärimällä pienen määrän puhtaan puuvillakankaan sisään, sitten vain vasaralla koputtelee pakettia tukin päällä kunnes on hienoa sisältä.


      • %taata
        voikukan syöjä kirjoitti:

        Metsässä jo pienii pakurin tikkuaskin kokoisiin palasiin , sitten ne kuivataan vaikka jääkaapin yläpuolella hyvin, Itse hienonsin pakurin käärimällä pienen määrän puhtaan puuvillakankaan sisään, sitten vain vasaralla koputtelee pakettia tukin päällä kunnes on hienoa sisältä.

        Itse veistelen sitä vesurilla puun kyljestä ämpäriin, sitten murentelen paksuimmat lastut sormin ja kuivaan leivinpaperilla jäähtyvän puuhellan päällä tai tähän vuodenaikaan auringossa.
        Jos jostain löytäisi vanhan kunnon kahvimyllyn, niin sillähän homma kävisi vielä tehokkaammin.


      • juon päivittäin

        Itse juon päivittäin takapihan koivusta noudettua pakuria. Leikkaan hyvällä puukolla pieniä paloja rasiaan, mustaa ulkokuorta ja ruskeaa sisäosaa. Sitten laitan ne suoraan kattilaan ja keitän. Samaa tavaraa keitän noin viikon lisäämällä vain vettä. Varsinkin ulkokuori on tehokasta, työterveys lääkäri ihmetteli kalkkia olkapään nivelessä kuinka ei ole vaivannut... En viitsinyt kertoa että pakuritee päivittäin pitää sen kunnossa. Muutenkin aivan mahtavaa tavaraa suosittelen kokeilemaan. Pasi


    • nonni..eli se pakuri onkin suht arvokasta. oli tuossa pihan reunassa todella iso ja todella vanha koivu. ihmettelin aina et mikä siin on ku on sellanen ihme tauti haarassa..se oli valtava pakurikääpä, nyt jälkeepäin vatsa saanu tietää mikä se oli..hyvin se 100-200kg palo saunan uunissa :(

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe