ML:stä tietoa !

Johtotähtikö.!!!

Tietoa kaipaisin mersun maasturista. Olen ymmärtänyt että alkupään malleissa olisi ollut paljon ongelmia. Minkähän laisista ongelmista on kysymys. Mitä mahtaa olla dieselvero 270 cdi:ssä ja kulutus. Vaunun vetoon olen kaavaillut kyseistä peliä. Siihen se on varmasti enemmän kuin hyvä. Kertokaa vaan reilusti ajautuksianne tähän kyseisestä pelistä. Minulla ei ole ikinä ollut mersua joten tästä tulisi ensimmäinen johtotähteni. Kiitti etukäteen asiallisista vastauksista.

17

20436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkennusta kehiin!

      Mitäköhän ML-korimallia tarkoitat? Varmaan sitä vanhempaa kun 270 CDI -koneesta kyselet kun sitä nykyistä korimallia ei ainakaan suomeen ole tuotu tuolla koneella.

      Yleisesti ottaen nuo mersun maasturit eivät ole ihan viattomimpien maineessa. Tiedä sitten vaikuttaako valmistusmaa (tulikohan jo ne aiemman korimallin ML:t jenkeistä vai tehtiinkö ne vielä saksassa)

      • RFIJFD

        Itellä ML320 CDI (2006) ja jonkun verran on vikoja. Taitaa olla tuo 280 CDI viattomampi kuin tämä omani.


    • ,,,

      Alkupään autojen ongelmat johtuivat hyvin pitkälle valmistusmasta. Jenkkien laatu ei ole ihan sieltä parhaasta päästä. Lisäksi autot tulivat kokonaan uudesta tehtaasta Alabamasta, joten lastentaudit johtuivat varmasti osaksi tekijöiden kokemattomuudesta. Uudet ML:t, R:t, ja GL:t tehdään edelleen samassa tehtaassa, mutta enää ei heikosta laadusta puhu kukaan.

      Ongelmat koskivat yleensä pikkuasioita. Ovien lukkomekanismeja, sähköikkunoiden katkaisimia, bensamittarin antureita yms. pikkuosia. Ei siis mitään vakavaa, mutta todella ärsyttävää. Itsellä ollut sama ML nyt noin 5 vuotta ja oikeastaan kaikki edellämainitut ja keskustelufoorumiessa esille nousseet heikkolaatuiset osat ovat hajonneet. Uudet, parempilaatuiset olen hommannut halvalla eBaysta ja autoa huollatan muualla kuin Vehossa. Auton ylläpito on ollut kaiken kaikkaan melko edullista. Todennäköisesti nuo pienet laatuvirheet on korjattu edellisten omistajien toimesta kaikissa muissakin vanhemmissa autoissa, joten en niistä kovinkaan paljoa murhetta kantaisi.

      Kertaakaan auto ei ole viiden vuoden aikana tien päälle jättänyt, joten perusrankenteeltaan ML on kestävä ja hyvä auto. Olen kuullut, että dieseleissä on ollut edellämainittujen pikkuvikojen lisäksi kaiken näköistä suutin yms. ongelmia, mutta itsellä on bensakone, joten en osaa näiden juttujen todenperäisyydestä sanoa mitään.

      Kalliimpia kuluvia osia itsellä ovat olleet katalysaattorit sekä takajouset/iskarit. Tällöinkin osat kannattaa tilata jenkeista tai Saksasta. Hinnat netissä ovat parhaimmillan noin neljänneksen Vehon hinnoista.

      Oman kokemuksen ja muita kuultujen kommenttien perusteella hankkisin dieseliä mieluummin V8 bensakoneen. Niissä on kestävämmät koneet, kulutus litroissa lähes sama ja hinnaltaan esim. 430 on lähes puolet halvempi kuin saman verran ajettu diesel. Ainoa ongelma bensakoneessa on se, että et saa autoa enää myydyksi kenellekään, kun kaikki haluavat sen dieselkoneisen.

    • cgc4c3cg3v3t4

      Itsellä on vm 98 ML bensakoneella ja ymmärrän, että ML moitittiin uutena. Minuakin hermostuttaisi jos 70 000 ecun autossa tuhkiksen avaaminen olisi hankalaa, korin saumojen toleranssit aika harvat ja jotkut katkaisijat aika rimpuloita. Sen en tiedä yhtään toista reilun kymppitonnin vehjettä, joka olisi samlla tavalla tilava, hiljainen, tehokas, kestävä ja perusasioissa laadukas.

      Minun ML ei ole huoltojen lisäksi kaivannut kuin bensaa tankkiin ja ajoa.

      • Anonyymi

        Puolivuotta omistanut 270 ml jättänyt 3 kertaa matkan varrelle polttoaineen saantivika ja remonttia Tehy n.1700e edestä kaikkiaan kaikkiin vikoihin.seuraava aito on toyota.vaikka onkin kalliimpi nelivetoa kuin mese


    • verotero

      Jos ML:n meinaa ostaa, kannattaa miettiä aika tarkkaan dieselin ja bensan välillä. Auto on painava ja siksi dieselvero on suuri. Alkupään CDI-koneet eivät ole viattomia vaan ennemminki melko vikaherkkiä. Niitä vikoja ei paljon ominpäiten korjata, vaan pajalle on sitten asiaa.

      Jos kilometrejä ie tule paljoa, on vaikea nähdä järkeä dieselissä tässä tapauksessa. Ellei sitten halua lisätä terveydelle haitallisia pienhiukkaspäästöjä.

    • Johtotähtikö !!!

      Kiitos vaan kovasti vastauksista. Nää jutut sekotti ajatukset disel/bensa kärrystä. On se vaan vaikeeta tuo vaihtaminen. Minkä kokoisilla koneilla on bensa versioita. Jossain näin 2,3 litrasen bensan, onko tuo liian pieni mylly näin painavaan autoon viellä jos ottaa vaunun perään.
      Onko korit ruosteherkkiä? Onko näissä käytetty galvanoitua tai sinkittyä peltiä?
      Kilsoja tulee vuodessa noin 20 tuhatta mittariin.
      Jos pitäisi valita ML:n, Volvo XC90:n, BMW X5, Subaru Forester:n välillä niin suosituksia kaivataan.

      • ,,,

        Bensakoneista sanoisin, että unohda 230. Se on liian pieni. Kuvaavaa on se, että se kuluttaa enemmän kuin 320. Eli ei sovellu ainakaan vetokäyttöön. V6 moottorisella 320:llä olen ajanut vähän ja se on ihan ok. Se on edullisin vaihtoehto hankkia ja ylläpitää.

        Itse ostin aikanaan kasikoneisen. Ne eivät kuluta juurikaan enempää, mutta tarjoavat mutavuutta ja vaivattomuutta paljon enemmän. Vääntöä riittää.

        Kasikoneisia on kolmea eri mallia: 430, 500 ja 55 AMG. 430 ja 500 on oikeastaan sama malli, 500 korvasi 430:n vuonna 2002. 55 AMG on omaa luokkaansa tehon, varustelun ja sisustan laadun suhteen. Jotkut osat, etenkin alustassa maksavat reippaasti enemmän kuin muissa malleissa, eli Vehoon ei kannata poiketa AMG:n kanssa. Kun hankkii osat netistä ja tuntee hyvän mersupajan, niin kukkaro kiittää. Luonnollisesti AMG on varmaan noin 5 tonnia kalliimpi kuin vastaavakuntoinen pienimoottorisempi bensamalli. Mutta saa sen AMG:n silti samalla hinnalla kuin vastaavankutoisen dieselin, joten jo senkin vuoksi unohtaisin sen vikaherkän nokivasaran kokonaan.

        Jos haluat käyttää alle 15t, niin etsi hyvä 320. Jos käytät 15-20t, niin etsi hyvä 430. Jos käytät 20-25t, niin hanki hyvä 55 AMG. Vuosimalleista sen verran että 2001 tuli ensimmäinen facelift, jossa suurin osa laatuvirheitä korjattiin. 2002 tuli toinen, jossa sisustaa ja puskureita muutettiin. 2004 tuli viimmeinen facelift. 320 muuttui silloin 350:ksi.

        Muista merkeistä. Volvo on ollut tutulla. Alusta ei kestä, kuten ei kestä muissakaan Volvon tehokkaimissa ja painavimmissa malleissa. En ostaisi. BMW ja Subaru ovat varmasti kelpo pelejä, mutta ML on ainakin Bemariin verrattuna aika paljonkin edullisempi.


      • permanto

        ostin 2 kk sitten ml 55 AMG:n ja täytyy sanoo et nyt on alla auto isolla A:lla. tavallista kirkonkylän kauppareissua ja koiran ulkoiluttamista autossa istuen ni kulutus oli eilen tankattuna 11,7 / 100 km. ei oo paha ensinkään kun ottaa huomioon mikä ja minkälainen Auto on alla, oli ajettu 198 000 ostaessa ja kavereiden kateus on lähes käsinkosketeltavaa tosin jokainen sanoo olevan oikea auto, tuollanenhan sen pitää olla !


    • Kyllä ML on paras

      Oi voi voi älä vaan sekoa noihin ropposiin "Volvo XC90:n, BMW X5, Subaru Forester"
      Grand Cherokee voisi olla OK mutta on niissäkin omat ongelmansa.

    • verotero

      Ehdottomasti ML on tämän joukon paras auto. Kannattaa muistaa, että w163 tehtiin GL:n pohjalle eli se on perusteiltaan aito maastoauto toisin kuin w164. Mukana on jatkuva neliveto ja alennusvaihteet. Rungollisessa autossa peltien mahdollista ruostumista (jota en ole ML:ssä nähnyt) on helppo korjata, kun ne eivät ole kantavia rakenteita.

    • 0mistaja

      ML on ihan kuningaspeli ja Mersuista yksi kaikkien aikojen parhaista. Ostamaan vain j apian, ettei kjoku muu nappaa sitä nenän edestä, sehän harmittaisi.

    • ämmälhän mie sorruin

      ostin 277tkm 430 bensa V8 2000vm. On tillaa ja varusthet kohilla ja hiljainen. etelästä hain ja laphin ajettua lukema oli 13l koko välin, kun tankkauksia laskin. Halvempi oli ostaa, ku tiisseli ja kulutus nuin raskaaksi autoksi minusta yllättävä plussa. Vakuutukset kalhit. Tehoa on tarpheksi. tiisseliä ei ole ikinä ollu, ku niistä en mithän tiijä. 98 tankhin ja methän, ku mettäautoksi ostin. ei siis ole jokapäiväisessä ajossa. Siihen ei varmhan kukkaro kestä. noi äx viitoset ei kestä laatikoilta ainakhan täällä lapissa, niitä mie olen nähny. Volvoista en tiiä, mutta itte kyl ton volvon ottasin, ku äx viitosen. Tääki viesti varmhan tuli sulle tarpheshen, ku alkuposti tullu 2001! Mut kivahan se on kaljan kans istua ja yksin kirjotella. kapakhan ei tohi lähtiä, ku huomenna duunhin, niinku etelässä sanothan!

      • w164

        Minä hain 2007 vuosimallisen 350 koneella varustetun 2011. Autolla ajettu nyt 220.000. Hyvin luotettava peli. Normaalit huollot tehty eikä ole tarvinnut tehdä mitään muuta ajettujen 100.000 kilometrin aikana. Automaattilaatikko toimii loistavasti, pellit ruosteettomat, ilmajouset eivät ole reagoineet pakkaseen vaikka tuosta varoiteltiin ja auto ilman turboa joita meni edellisistä VAG konsernin pirsseistä liikaa. Muutenkin mukavuus huippuluokkaa. Parhaat penkit mm mitä on ollut missään autossani ikinä. Tällaiselle selkäkramppaiselle erittäin hyvä juttu. Suosittelen


      • 3523523

        Oletko joku vajaaälyinen kun kirjoitustyyli on tuollainen. Toivottavasti et ainakaan puhu kuin vatipää


    • kysymykseni

      löytyykö mercedes-benz ml 270 w163 lampunpesijöitä mistään???

    • Marjaliisavikatila

      Kyllä Marja-Liisassa vikoja piisaa,automaattiloota ei kestä jos vetää raskasta kuoramaa ja ei umpihankee,se on aurattujen teiden auto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe