Terve
Autotalli ilmoittaa ko. auton kulutukseksi seuraavaa: 6,1 7,5 11,7. Onko tuossa mitään tolkkua? Auto on kuitenkin 2.5l bensakoneella ja painaa 1500kg.
Kertokaa myös muita kokemuksia, olen kiinnostunut autosta.
Mikko
Noin
Moi !Suurinpiirtein pitää minun kaasujalallani paikkaansa.
--
Melko optimistiselta kuulostaa
Käsillä ei ole nyt 523:n manuaalia, mutta 525 kuluttaa manuaalinsa mukaan 7,7 9,8 13,4. Oma 523i Tourinkini vei viimeksi 9,2 pääasiassa maantiellä, ja kaupungissa bensaa kyllä kuluu. Edellinen maantielenkki meni 8,4. Iso kone, iso lompakko...Kauneus on katsojan silmässä
Itsekkin joskus kyseistä asiaa pohtineena ja ihmetelleenä otin asiasta selvää viime viikolla. Ajoin täydellä tankilla (n.70 l) 909km maantieajoa. Ajoneuvoni on v.1997 523i manuaalivaihteistolla olen madaltanut alustaa 40 mm. & alla pyörivät takana 265/35 18".(Kulutuksen pitäisi olla normaali huomattavasti enemmän) Eli kyllä se maantie määrä on kohdallaan, kaupunkiajo onkin toinen juttu....kuluu paljon..eipä
onnistu meikäläisen kaasu jalalla tuo 12,2 näyttää keski kulutusta seka ajossa maantie ajossa kyllä jos malttaa saattaa päästä vähän yli 7litraan mulla on kylläkin automaatti!!!Aika lähellä
Oman kokemukseni mukaan kyllä noi lukemat pitää suunnilleen paikkansa. 6.1 on hiukan liian optimistinen. Itellä on vienyt maantieajossa parhaimmillaan 7.1. (vakionopeussäädin kannattaa pitää päällä). Auto on manuaali 523, kokonaisuutena aivan loistava auto. Suosittelen !Itsekin etukäteen epäilin tuota kulutuspuolta e34 520 jälkeen, mutta käytäntö on yllättänyt positiivisesti. Jokunen aika sitten nauratti hieman kun eräs vanhempi herrasmies totesi ja kummasteli, että perhana - hänen 1.4 toyota vie saman...
keppivaihteinen
vie kaupungissa helposti 12l/100km, maantiellä pitemmillä pätkillä saa menemään 8l/100km keskinopeuden ollessa 95km/h paikkeilla. Nykivämpi ajotyyli ja reipas ohittelu niin menee helposti litra puoltoista lisää. Kyllä sille 2.5l koneellekin keitto maistuu... tourinki vie suhteessa vielä enemämn >100km/h nopeuksissa sedaniin verrattuna.maantiellä vähän
523iA vei maantiellä aina ilman vakionopeudensäädintä 6,7-7,5. Sekalainen ajo 9,5, mutta kaupunkiajo ei ollut Helsingin ruuhkissa seisomista, vaan pienemmissä kylissä pyörimistä.Työkaveri osti vm.91 kadettin, jotta säästää työajossa bensaa, no vie kuulemma matka ajossa siinä 8-9 litraa sadalla... :D pikkuisen nauratti :DDD
Ostakaa duunarit vaikka joku punto.
Nuo ilmoitetut kulutukset on yleensä mitattu about +24 lämpötilassa kevyellä kuljettajalla ja kevyellä kaasujalalla ajaen. "reipas" kuski kuluttaa paljon enemmän.