iskiashermokipu - mille lääkärille?

mikä on etenemisjärj

n 2vk olen kärsinyt pakaran-pohkeen välisiistä kivuista.kontallaan jalan ojennus sattuu hirvittävästi pahimmat hetket ovat ylösnoustessa aamulla. samoin jos jalalle tulee yhtää painoa. eteentaivuts kädet lattiaan ei onnistu polvet lukossa. joustaen kipeellä puolella kyllä. nyt kkinnostaa että oletteko kukaan saaneet apua terveyskeskuksen omalta "yleislääkäriltä"? epäilen että hän määrää buranaa ja lepoa/venyttelyjä. onko parempi mennä heti kalliimmalle yksityiselle? SIIS ENSIN LÄÄKÄRILLE? vai naprapaatti/kiropraktikko tms?

11

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auris.

      voi äiti, vastatkaa nyt. vuorokausi kulunut odotin kyllä jo muutaman kommentin...

    • oiuytre

      onko vuorokausi nyt liikaa jos olet jo 2 kuukautta kärsinyt turhaan .yleensä käynti kansanparantajalla riittää
      googleta manuaaliterapeutti mynämäki ja älä unohda kertoa parantumisestasi täällä.
      ai nii vastasit itse kysymykseen lääkärille menosta eli aivan turhaa.

    • fsfuy

      kai nyt sen verran että kuvaukst tms että näkeeonko valilevyn tyrä tai

    • selkäpoikki

      Älä anna tuon kroonistua!! Naprapaatille mars mars! Itse menin vasta kun en päässyt kävelemään kunnolla.

    • poiuytrewq

      nyt onb mennyt n 10 päivää kun itkit pikaista apua. kerro meille miten sait vaivasi kuntoon menitkö napralle vai manuaaliterapeutille vai ihan käväisit lekurissa ja istuit metrin päässä lääkäristä tullen sen kummemmaksi?

    • syödään nyt 2vk lääk

      kuulepas. kohtuu helpoa oli tuommoisen viikon.kävin salilla tekee vaikka mitä ja juoksemassakin keskiviikkona eikä vaivat tulleet. tuli sitten punnertamista käsin tehtyä vuorotahtiin sekä venyttelyä selällään niin että jalat polvista taittettuna selän alle tuossa eilen entiä mikä laukas mutta yöllä alkoi kivut niin että en voinut nukkua kuin kyljelleen siis sivureidellä ja vielä silä kipeällä puolellla. aamuulla nappasin buranan niitä on 29kpl eli jospa alotan sen kuurin sitte nyt kun välttelin sitä epäilyksieni takia. samoin menin tennispallolla kylki/makuuasennossa pyöritteleen pakaran seudulla. joo mutta ylös nousu ja kävely ei oo enää normaalia pitää laskelmoida millä voimalla astuu jne.

      • semmosta30

        eli selän puolelle ei juuri tunnu mutta pakara sisälle ja pohkeen nää on pahimmat. esim suosittu liike kontallaan ja vuorottaisen/vastakkaisen käden ja jalan nosto ottaa tautisesti.myös terveen jalan.


    • Aikoinaan omien selkävaivojen kanssa en arvauskeskuslääkäriltä saanut konkreettista apua. Kyllästyin toistuvaan "viikko saikkua ja buranaa" pompotteluun joka ei korjannut ongelmaa, joten hakeuduin lopulta yksityiselle fysiatrille. Tämän yksityisen lääkärin kautta asiat lähtivät hoitumaan. Sain lähetteen erikoissairaanhoitoon fysiatrian poliklinikalle jonka kautta tehtiin mm. diagnostisia kuvantamistutkimuksia sekä fysioterapeutin tekemiä testejä joiden kautta iskias sitten diagnosoitiin ja monia muita diagnooseja suljettiin pois. Poliklinikalle pääsy kesti muistaakseni pari kuukautta. Ennen poliklinikalle pääsyä ja sen jälkeenkin kävin saman fysiatrin kirjoittaman n. parinkymmenen kerran lähetteen turvin yksityisellä fysioterapeutilla joka ohjasi tekemään oikeita jumppaliikkeitä, antoi infrapunahoitoa sekä hieroi ja seurasi lihaskunnon kehittymistä. Fysiatri laittoi myös lääkityksen kohdalleen niin, ettei kipu rajoittanut kuntoutumisen aloittamista tai etenemistä. Myös sairasloma oli aika pitkä, sillä silloiseen työhön kuului toistuvaa raskaiden taakkojen liikuttelua. Onneksi tällä lääkityksen tukemalla kuntoutuksella kivut lakkasivat eikä iskias ole vaivannut vuosiin. Tosin entisestä ammatistani olen tämän iskias-episodin jälkeen kouluttautunut eteenpäin.

    • toipunut.

      Varaa aika yksityiselle fysiatrille. Ei tarvitse odotella.

    • Zimpanzi

      Iskiaskivut loppuvat itsestäänkin. Jos kovaksi äityy, niin särkylääke naamaan.
      Turha maksaa jollekin lääkärinkuvatukselle joka ei voi mitään asialle tehdä.

    • iskias

      kokeile kalevalaista jäsenkorjaajaa,sain itse avun juuri samanlaiseen vaivaan,kukaan muu ei pystynyt auttamaan.lääkäri määräsi kipukynnystä nostattavaa lääkettä ja toivoi ettei vaiva jää krooniseksi!jatkuva kipu meinasi viedä järjen,minulla oli hermo puristuksessa jonka jäsenkorjaaja vapautti,en olisi ikinä uskonut ,mutta nyt on pakko kun kivut ovat poissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe