HUALYRONIHAPPO ja SYÖPÄRISKI

Kaunis 23-vee Espoo

Minulla on aika varattuna hualyronihappoinjektiohoitoon mut sit luin Gloria-lehdestä (elokuu 2010) jutun biokemisti Anne Kultin tekemästä hyalunonaanitutkimuksesta (= hualyronihappo) josta ko. nainen on tehnyt väitöskirjan. Kultin mukaan hualyronihappo lisää syövän aggressiivisuutta ja huonontaa pt:n ennustetta!! KAUHEETA!! PELOTTAA toi juttu mut haluaisin ainakin kerran kokeilla huulien täyttöä!

http://www.uku.fi/vaitokset/2009/ISBN978-951-27-1370-7akultti.htm

Mitä mieltä olette asiasta? Kommentoikaa asiallisesti.

PS Se sekopää-friikki joka vastustaa mm. silikoneja (ne mulla jo on!!), injektiohoitoja, täyttöhoitoja ym. ja pauhaa täällä työkseen, voipi olla ihan hiljaa!!! Sut on jo niin kuultu!!

22

3732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pula-ajan missi

      En tiedä meneekö nyt metsään, mutta ymmärsin tuon niin että pitää olla jo sairastunut syöpään, että se huonontaa paranemista tietyissä syöpätyypeissä.En minä ainakaan ymmärtänyt niin että se lisäisi mitenkään syöpään sairastumisen riskiä.Ei se ainakaan käynyt ilmi tuosta tekstistä.

    • Kaunis 23-vee Esbo..

      Samaa minäkin pohdin kun luin tuon artikkelin.

      Mutta kun ihmisessä kautta koko elämän ajan syntyy syöpäsoluja jotka terve imuunijärjestelmä tuhoaa ennen kuin ne ehtivät lisääntyä alkua pidemmälle.

      Se tässä eniten pelottaakin että jos toi hualyronihappo jotenkin "kilpailee" immuunijärjestelmän solujen kanssa ja sit ne syöpäsolut pikkuhiljaa veisi voiton saadessaan "energiaa" hualyrohaposta jonka seuraksena ne muuttuisivat aggressiivisemmiksi koska ne syöpäsolut muuttuvat rakenteeltaan piikkimäisiksi jolloin niiden ulkopinta laajenee ja ne leviävät helpommin ympäröiviin kudoksiin.

      Laittakaa edelleen rohkeasti kommentteja !

    • Eipä auta pelätä!
      • Onhan se

        hyvä että arkussa huulet pullottaa.


    • Pelästyin oitis

      Hui kauheeta! Onko teistä joilla näitä täyteaineita on niin ootteko kuullu koskaan aikaisemmin tuosta riskistä? Kommentoikaa?

    • solunmuodostus

      Minä luin jo puoli vuotta sitten kansainvälisiä artikkeleita tästä aiheesta. Se on myös syy miksi itse en tule uskaltamaan injektiohoitoihin koskaan. Hyaluroni- ja muut vastaavat aineet saattavat "piiskata" solumuodostusta, muuntaa solun jakautumista. Injektiohoidot voivat provosoida ihmisen "nukkuvaa perimää". Tästä ei ole vielä selvää näyttöä, mutta en ota itse henkilökohtaisesti sitä riskiä, että 10 vuoden kuluttua todetaan injektiohoitojen kohtalokkuus terveille soluille.
      Ei kiitos, vaikka kauneusleikkauksessa käynyt olenkin. Mieheni on geenipuolen ihmisiä ja antoi ehdottoman "ei"-sanan näistä kysyttäessä.

      • rouva tohtorska

        Nimimerkki "solunmuodostus"! Noista lukemistasi artikkeleista on olemassa varmasti myös nettiversiot joten laittapa linkkejä niin me muutkin voimme niihin tutustua tai jopa uskoa asian "todenperäisyyttä" vai oletko sittenkin toi friikki johon ketjun aloittakin viittaa??

        Minun tietääkseni hyaluronihappoa on tutkittu pitkään ennen kuin yksikään ihminen on sitä nahkansa alle saanut!! Miettikääpä sitä korvausvaatimusten satoa jos asiaa ei olisi tutkittu ja jotain solumuutoksia alkaa ilmaantua!!!

        Minun mieheni on lääkäri joka hoitaa mm. syöpäpotilaita ja hän ei tietenkään ole mikään nipottaja joka kieltää kaiken pelkkien ennakkoluulojen pohjalta!!


    • Natrelle syopaepäily

      Syopaongelmaa tutkitaan nyt Natrelle rintaimplanteissa myos.

    • Ei kukaan,.

      Jolla on vähääkään järkeä päässä ota mitään happoja ihonsa alle.
      Ja kaikenlainen muukin kemikaaleilla pelleily on melko varma tae sille että noutaja tulee normaalia aikaisemmin.

    • hmm...

      Pelottaa kyllä minuakin, kun olen vasta 19 ja meinannut ottaa täyteainetta.... Mutta minä olen kyllä lukenut että nuo hyaluronihapot on sellaista ainetta mitä on normaalistikin meissä itsessämme, joten ihmetyttää, miten se vosi muka lisätä syövän riskiä. Kävin myös juuri vastikään plastiikkakirurgin vastaanotolla, ja hän sanoi että näissä keskusteluissa on sotkettu asiat, ja syöpäkasvaimista on vain löydetty tätä ainetta, mutta sitä on myös muualla kehossamme eikä se lisää syövän riskiä. Tiedä nyt sitten mitä uskoa!!

    • vielä lisäpohdintaa

      Olen tuo äskeinen kirjoittaja, nyt vasta katoin tuon ensimmäisen linkin tosta väitöskirjasta... Tuossa mietityttää nyt se, että edistääkö lisäannos hyaluronia ainoastaan jo olemassa olevan syövän etenemistä vai myös syövän muodostumista? Ja liittyykö riski näihin hyalorinipistoksiin vai pelkästään syövän itse aiheuttamaan kiihtyneeseen hyaluronihapon tuotantoon, jos se on runsaampaa kuin pistoksen tuottama määrä? Ja kun hyaluronia laitetaan esimerkiksi kasvoihin, josta sen hajoamistuotteet kulkeutuvat muualle kehoon, ei kai sille alueelle, jossa on jo mahdollisesti kehittymässä syöpä, päädy välttämättä kovin suuria määriä hyaluronia...? en tiedä... olisi kiva kysyä asiantuntijalta, että voisi olla varma asiasta, koska kukapa nyt haluaisi pienen turhamaisuuden takia riskeerata terveytensä, jos riski selvästi on olemassa.

    • Milla21-vee

      IMAGE-lehdessä on monipuolinen monen sivun pituinen juttu piikkihoidoista mutta syöpäriskistä ei sinäkään puhuttu mitään! Jos riski on olemasa, eikö sitä pitäisi tutkia tarkemmin ja myös puhua siitä julkisuudessa enemmän?

    • Haluan FAKTAA...

      Olen menossa huulien täyttöön ja kysyin kosmetologilta tästä syöpäriskiasiasta mutta hän ei ollut tietävinään mitään koko riskistä vaan väisti kysymykseni. Luonnollisestikin aion vaihtaa toiselle kosmetologille! Mietityttää t tuo riski kun luin tuon Kuutin tutkimuksesta! Onko aihetta pelätä oikeesti kun olen vasta 25-vee? Miten usein on sit jatkossa turvallista ottaa noita hyalyronitäyttöjä? Kaipaan hirveesti tietoa tästä!

      • sdfghjl

        Grillattu makkara ,auringonotto, aurinkorasvat,ruuan lisäaineet , pakokaasut,sinilevä, tupakka...siinäpä muutama syöpää buustaava juttu näin kesäksi...

        Jos esim. vedät röökiä, niin on täysin turha jeesustella fillereiden syöpämahdollisuuksista. Tumppaa ennenkuin on myöhäistä


      • Höhö

        Ei kai kukaan alle 5kymppinen noihin myrkkyihin sorru.


      • 46, so what?
        Höhö kirjoitti:

        Ei kai kukaan alle 5kymppinen noihin myrkkyihin sorru.

        Tarkoittaako tämä nyt sitä, että kun täyttää 50, on pakko sortua? En aio. Vanhenen ennemmin luonnollisesti. En oikeasti tajua, miksi kauniit nuoret naiset haluavat tehdä moista itselleen? En kuitenkaan saa asiallista vastausta, mutta voisko joku vähän valottaa mulle tätä juttua.


    • botox harkinnassa

      Väittäreitä tehdään aiheista millä otsikoihn päästään.
      Kaikkihan se syöpäriskiä lisää, kun asiaa sopivasta kulmasta lähestyy.
      Samaista happoahan käytetään nykyään myös kosmetiikassa eli löytyy liftingvoiteita, joissa on myös sitä hyödynnetty. Ihan apteekistakin.

      Tuskinpa nyt ainakaan se kerran kokeilu mitään syöpää aiheuttaa.

    • Hymykuoppa vm. -67

      Mutta erilaisilla kasvovoide-fillereissa sitä juonteita täyttävää hyalyronia on minimaalisen vähän verrattuna siihen määrään kun sitä injektoidaan neulalla ihon alle esim. joko huuliin tai suupielijuonteisiin! Heräsin ketjun aloittajan ansiosta miettimään aineen turvallisuutta jota kerran olen antanut suupieliini piikittää. Aihe kaipaakin asiallista keskustelua ja lisätietoa koska seuranta-aikoja ei oikeasti ole koska injektiohoidoilla on lyhyt historia. Kaikkia kauneuteen liittyviä operaatioita vastustavien kannanottoja en siltikään kaipaa vähääkään.

    • botox harkinnassa

      Vähän on voiteissa verrattuna piikkeihin, mutta niitä voiteita sitten käytetään aamuin illoin, ehkä vuosien ajan. Ehkä jopa montaa sorttia ja koko naamalle.

    • Virpi vm. 1967 Tre

      Ystäväni on kosmetologi ja hän oli tietoinen Anne Kultin tutkimuksesta.

      Hyaluronihaposta hän infosi minulle seuraavaa: Kasvovoiteissa käytettävä hyaluronihappo tulee valmistajalle isoissa säiliöissä joita valmistaja laittaa tekemäänsä voidepohjaan.

      Valmiissa kaupanhyllyllä myytävässä tuotteessa hyaluronihapon määrä on minimaalisen pieni. Tuoteselosteessa aineen saa mainita jos sen määrä tuotteessa n. 0.1%! Ts. ihon alle annettavassa injektiossa hyarulonia on huomattavan paljon enemmän kuin voiteessa joka kestää kuukausia!

      Esim. nasolabiaaleihin voi riittää 1 ml ampulli hyaluronia ja sen kesto voi olla 4 kk -1 vuosi. Sitten onkin aika harkita seuraavaa injektiota!

      Joten pitkällä aikavälilläkään voiteissa käytettävän hyaluronihapon määrä ei yllä lähellekään sitä määrää jonka aktiivinen injektoiden ottaja tulee saamaan injektioistaan.

      Itsekin olen kiinnostunut hankkimaan kaiken mahdollisen tiedon mahdollisesta syöpäriskistä.

      Olen kerran ottanut PerfectaDermia ja sen vaikutus kesti vain n. 4 kuukautta ja nyt pitäsi ottaa seuraava "piikki" kunhan vaan tietäis mikä olisi PerfectaDermia pitempikestoisempi.

      Hyaluronihapo ei ole oikeastaan lainkaan mikään happo vaan enemmänkin sokerimolekyyli jonka juonteitatäytttävä vaikutus perustuu hyaluronimolekyylin ominaisuuteen imeä itseensä kosteutta ja kosteus on se tekijä joka ne juonteet täyttää

    • Mainonnan uhri

      KAtsoin dokkarin fillerivoiteista. On TOTTA että niihin käytettävä hyalyronifilleri tuli - ei säiliöissä vaan - isoissa tankeissa valmistajatehtaalle. Purkkeihin laitettiin todella vähän filleria. Juuri sen verran että siitä voi laittaa maininnan purkin kylkeen! Ja kun nimi on purkinkyljessä, se onkin hyvä syy nostaa tuotteen hintaa. Suurin hyöty meneekin sitten valmistajalle ja osakkeenomistajille. Voi että kun meitä hyväuskoisia naisia kusetetaan ja kunnolla!

    • kiinnostunut1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe