Työelämävalmennus REILUA???

Uuuvutuksissa

Olen nyt siis 4. kuukautta työelämävalmennuksessa eräässä pienen pienessä yrityksessä. Ja nyt rupeaa takki olemaan niin tyhjä ja kuuppa lepoa vaille. Tässä yrityksessä on kaks vakituista työntekijää eli yrityksen perustajat. Minun lisäksi siellä on yksi työharjoittelija joka on 4h päivässä 5 kertaa viikossa paikalla. Minä teen 6h päiviä 5 kertaa viikossa ja vaikka tunti määrä on vähän niin tuntuu että olen lopen uupunut työhön. Jos menen aiemmin töihin (niikuin tänäkin aamuna 40 min aiemmin) en saa niitä ylimääräisiä tunteja otettua pois IKINÄ! Saan EHKÄ edellisen viikon perjantaina tietää seuraavan viikon maanantain työvuoron...olen pomoilta tästä kysynyt ja toinen ei sano mitään ja toinen sitten huutaa pää punaisena ja tähän työkkärin täti sanoikin että oletko koittanut puhua heidän kanssaan rakentavasti??joo...hmm.
Tällä hetkellä toinen pomoista on kesälomalla ja pyöritämme yritystä 1 pomon ja kahden työharjoittelijan voimin... Minulle toinen pomo vielä kehtasi sanoa että emme pitäisi lomia ollenkaan tai yritys olisi kiinni jos työharjottelijoita ei olisi. Yhden ihmisen voimin kyseistä yritystä ei pysty hoitamaan. Haluaisin kovasti lopettaa työharjoittelun mutta karenssihan siitä pamahtaa..Palkkaa jos saisin niin varmasti jatkaisin työtä mutta tuntuu orjuuttamiselta nyt koko homma. Kertokaahan mielipiteitä ja omia kokemuksia jos olette tälläisen ongelman kohdanneet??Ja mitä minun oikeasti kannattaisi tehdä?

12

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saikkua hakeen heti!

      Saikulle?

    • Uuuvutuksissa

      Joo näinhän se on tehtävä...ja sitten lääkärin jälkeen työkkäriin keskustelemaan tilanteesta..

    • Kysymyksiä4567

      Lain mukaan, jos palkattuja työntekijöitä on 1-5, saa yritys ottaa 1 työHARJOITTELIJAN.

      Kuinka pitkän sopimuksen olet tehnyt? Max. samassa harjoittelupaikassa saa olla vain 6kk ja yleensä sopimuksia tehdään aluksi vain 1-3kk:ksi. Onko sínulle luvassa työpaikka ko. firmasta?

    • Tyokkarita

      jos olet ollut jo 4kk niin enaa ei tarvi jaksaa kuin 2kk niin maksimiaika on taynna. Samassa paikassa saa olla korkeintaan 6kk harjoittelussa ja sitten pitaa vaihtaa firmaa . Koita kestaa ja ota sairaslomaa jollain selkavaivoilla vaikka jos et jaksa.

    • Uuuvutuksissa

      Minulle tehtiin soppari 5kk...Ja työpaikkaa ei todellakaan tästä firmasta ole mahdollista saada, koska yrityksen kiinteistö on myynnissä eli jatko muutenkin työsuhteen puitteissa on heikoilla kantimilla. Mutta vielä pitäisi yli kuukausi jaksaa siellä ja uupumus on ollut jo kuukausia aika maksimissaan. Sosiaalinen elämäkin kuoli täysin työharjoittelun alettua. Mutta nyt alkajaisiksi suuntaan lääkärin ja työkkärin puheille ko. asiasta.
      Kiitos asiallisista vastauksistanne!

    • Pettynyt!

      Kuuleppas työntekijä! sattuu liippaamaan melko läheltä minun yritystäni? Kerrot siis täällä nekatiivisia asioita minusta ja yrityksestäni? Joudun ottamaan sinut puhutteluun alkuviikosta, käydään läpi ongelmat ja sen miten asiat selkeää yms täällä asioita ei pidä levitellä!

    • Uuuvutuksissa

      No jospa et nyt puhuttelis yhtään ketään ku luulen et kyse ei nyt oo iha samasta firmasta...........

    • pikkusta vinkkiä

      Sinuna menisin lääkäriin ja sellaiselle lääkärille, joka myöntää saikkuloman ilman kuumetta!
      Painaako nikamien laskeumat vaikkapa ihan oikeesti selkäpuolelta huonosti?
      Suolisto-ongelmat myös ovat melko tehokkaita saada saikkua.

    • kymppi.

      "Kuuleppas työntekijä! sattuu liippaamaan melko läheltä minun yritystäni?"

      Melko samanlainen tapaus aloittajalla kuin minulla. Taitaa liipata läheltä vaikaa monta yritystä.

    • uttomani

      Ymmärrän alkuperäistä todella hyvin. Ei ole reilua jos ei pysty suunnittelemaan työvuorojaan esim. pari viikkoa eteenpäin, tuo rassaa jos perjantaina odottaa tietoa seuraavan maanantain vuoron aikataulusta. Itselläni hieman samaa tyyliä, tunnen olevani työpaikkani kanssa "naimisissa"..

      Yleensä ottaen sanoisin että hyvä ihminen, yritä kärvistellä vaikka tuo karmealta työpaikalta tuntuukin ainakin kesäkuun loppuun, vaikka sitten saikun voimin. Nyt työkkäreissä jaetaan näitä ikikarensseja kun mahdollisuus kuun vaihteessa (1.7.2012) tähän poistuu. Sitä varmaan yritetään sinuunkin soveltaa jos se vaan mahdollista jotenkin on!

    • vaikka seipään nenäs

      kai nyt kuukauden kestää

    • Terästä selkärankaan

      Miksi olet suostunut noin surkeaan sopimukseen, neljä tuntia päivässä, 3-4 kertaa viikossa riittää. Tätä ns. työtä tehdään omaan rauhalliseen tahtiin, jos ei loispummiyrittäjälle kelpaa niin voi-voi, ei voi mitään. Tehköön itse vaikka yötä päivää töitä, ei yhdeksän euron päiväpalkalla voi paljoa vaatia. Pitäkää kiinni oikeuksistanne, älkää olko lampaita!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe