Jomotus???

Hakke77

Terve. Mulla on ollu nyt muutamia kuukausia laaja-alaisia nivelsärkyjä yms.

Epäillään kaikenlaisia sairauksia, mm. nivelreumaa. Onko teillä muilla nivelsairauksia sairastavilla kokemuksia kivuttomasta jomotuksesta??? Mulla esimerkiksi tuntuu, että ikään kuin jomottaisi paikkoja sydämen sykkeen tahdissa. Syke siis tuntuu varsin voimakkaana erityisesti käsissä ( sormissa ) ja jaloissa ( jalkapohjissa ).

Tuli vaan mieleen, että eikös tulehdus yleensä aiheuta juuri tuollaista - nimenomaan kivutonta - jomotusta...?

4

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkea kummaa

      Miten mahtaa olla hivenainetasosi? Kalkki-Magnesium? Otatko mitään hivenainetta?
      Tuollaista voi esiintyä hivenaineiden epäsuhteessakin. Niin että jotain on liikaa, ja jotain toisita liian vähän, joiden suhde toisiinsa pitäisi olla tietty suhde.
      Myös joku virusinfektio, joka kuppaa elimsitössä, ei paranae, muttei pahenekkaan, voi ilmetä tuollakin tavalla.

      Eipähän tuo selviä ennenkuin käyt lekurilta kyselemässä, josko selviää sittenkään.

    • Hakke77

      Kummaa tosiaan. Olen käynyt reumatologeilla, yleislääkäreillä yms. monen monta kertaa, mutta tuntuu,että hekään eivät tiedä mikä vaivaa. Tosin tuntuu, että he eivät oikein usko tuota sykejuttua, vaan kuvittelevat, että se johtuu stressistä, hermostuneisuudesta tai verenpaineesta.

      Tuo jomotus on siis kipujen lisäksi. Vasen kantapääkin on lievästi turvonnut, ja siitä tuo jomotus alkoi. Sen jälkeen levisi käsiin ja muualle jalkateriin. Nyt on kipuillut vasen polvi, ja eiköhän tuo jomotus tunnu nyt siinäkin.

      Otan melko paljon lisäaineita. Lähinna aloittanut nivelkipuilujen jälkeen. Mm. multitabs, Möller-nivelille, b-vitamiinia, glukosamiinia, jossa msm:ää ym, kalkki-lisää, ja kaiken kukkuraksi olen aloittanut magnesiumin syönnin vajaa viikko sitten.

      Mahtaakohan tuossa olla jo liikaa kaikkea. Muuten onko mitään tietoa kuinka saisi selville hivenainetasot. Saakohan arvauskeskuksesta sellaista tutkimusta??

    • Kaikkea kummaa

      "Mahtaakohan tuossa olla jo liikaa kaikkea. Muuten onko mitään tietoa kuinka saisi selville hivenainetasot. Saakohan arvauskeskuksesta sellaista tutkimusta??"

      Nää on semmosia "henkimaailman" asioita. TK:sta ei kyllä hivenainemäärittelyjä saa. Itse olen teettänyt sen hiuksista, koska jos verestä sen teettää, se ei kerro totuutta. Veressä voi virrata vaikka kuinka hyvin hivenaineta ja antioksidantteja, mutta mitä niistä kiinnitty elimistöön, ja mitä niistä elimistö pystyy hyödyntämään, onkin sitten jo toinen juttu kokonaan.

      Mutta ei se hivenaineanalyysikään ratkaissut minunkaan tilanteessani mitään. Oikein mitään vajauksia ei ollut, silti riivatun tulehtunut ja kivulias olotila.

      D-vitamiinilla olen saanut aika hyvin otetta noihin kipuihin. Talvisaikaan vetelin 250 µg:aa päivässä kun suomalaiset uskaltavat ottaa keskimäärin 10 µg ja ovat huolissaan, että meneeköhän liikaa kun elintarvikkeisiinkin sitä on lisätty.

      Mutta kyllä kamalaa salapoliisityötä tämä on. Ennakkoluulottomasti kokeilen kaikkia vinkkejä, joita liikenteessä liikkuu. Toisista olen saanut valtavasti apua, toisista en yhtään.

    • Juupe2

      Tämä tulee ehkä sinulle myöhässä sillä uskon että olet päässyt jo tutkimuksiin, mutta toivon että tästä on jollekin lukijalle hyötyä. Minulla oli samat oireet kymmeniä vuosia ja kun vanhenin, enkä jaksanut liikkua säännöllisesti, niin vaivat ja kivut, ottivat yliotteen ja tulin työkyvyttömäksi ja jouduin konttaamaan työvoimatoimistosta Kelan konttoriin. Noin 50m onneksi olivat samalla kadulla.
      Vuosien pyörittelyn jälkeen pääsin magneetti röntgeniin jossa löytyi selkäranka reuma. Sitten pääsin ENMG neulamagneetti tutkimukseen jossa löytyi pitkäaikaisen ja hoitamattoman tulehduksen aiheuttamia herojuurivaurioita jotka aihettavat suonenvedon omaista jomotusta ennen nukkumaan menoa.
      Pääsin sitten ortopedin vastaanotolle joka totesi minulla olevan krooninen kantaluukalvon tulehdus joka aiheuttaa sykkivää jomotusta joka tuntuu kantapäästä, päälakeen. Terveyskeskuslääkäri oli todennut minulle et sinä ole kipeä aina sinä olet tänne omin jaloin tullut ja et saa aikaa terveyskeskus vastaanotolle.
      Poikamme Nintendo Wii Sport mode ilmoitti, sinun selkäsi on kipeä ota yhteyttä lääkäriin välittömästi.

      Kelan minulle järjestämässä kuntoutus tutkimuksessa oli tullut Kelalle myönteinen lausunto, jossa ilmoitettiin täysin työkuntoinen mutta ei halua tehdä työtä. Kelan päätöksistä tehdään Vakuutus oikeuteen 30 000 valitusta vuodessa ja niistä valituksista on kaikki olleet jo muutoksenhaku lautakunnassa käsiteltävänä vuosia.

      Kela sen byrokraatit yrittävät kiduttaa sinut hengiltä ennenkuin maksavat kuntoutusta tai hoitoa. Minä menetin 10 vuoden palkat ja eläke etuudet siltä ajalta. Kela ei ole ottanut vieläkään vastuuta mistään.

      Sain työeläkekassalta eläkkeen Kelan vastustuksesta huolimatta ja Kela ei olisi muutenkaan joutunut maksamaan mitään koska eläkkeeni oli niin suuri työeläke kassalta.

      Kun sain Eläkkeen muutin Espanjan lämpöön jossa saan eläkeläisenä ilmaisen terveydenhuollon ja lääkkeet. Lämpö tekee myös hyvää nivelilleni eikä jomotukset ja kolotukset enää vaivaa niin paljon.

      Ruoka ja asumine on täällä Espanjan lämmössä halvempaa. Täällä Alicanten maakunnassa on paljon suomalaisia joista suurin osa viettää vain kesänsä suomessa. Ei tarvitse kärsiä räntää eikä loskaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe