joka öiset painajaiset

nightmareeeeeee

Olen nyt viimisen puolen vuoden aikana nähnyt melkein joka yö painajaisia ja erittäin ahdistavia unia. Sitä ennen hyvä kun pari unta muisti aamusella vuoden aikana.
En ole stressaantunut tai mitään, mistä voisi johtua??

2

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielen koukerot

Jaa-a, kuulostaa kyllä varsin mielenkiintoisesta, peräti oudolta. Itse en keksi muuta kuin, että joku asia mieltäsi painaa, vähintään alitajunassa (en ole minkään sortin ammattilainen). Liittyvätkö nuo painajaisesi aina samaan tai muutamaan eri aiheeseen? Ovatko ne siinä mielessä realistisia, että unissasi näkemäsi asiat voisivat tapahtua todellisuudessa? Liittyvätkö ne johonkin tiettyyn sinulle tärkeään asiaan?

Itse muistan, kun ostin ensimmäisen autoni, niin olin siitä silloin niin innoissani, että "pahimmat pelkoni" auton osalta tulivat uniin ja näin yllättävän usein unta, että sille tapahtui jotain. En kuitenkaan koskaan hereillä tietoisesti miettinyt tai pelännyt, että autolle voisi tapahtua jotakin. Eivät nuo autounet sinänsä painajaisia olleet, sillä vaikka niiden vuoksi silloin tällöin heräsi, niin eivät ne pelkoa aiheuttaneet, ketutusta pikemminkin.

Puoli vuotta painajaisia on kyllä pitkä putki. Itse en noita "autounia" nähnyt kuin kolmisen kuukautta, enkä läheskään jokaisena yönä. Otin tuon kuitenkin esimerkiksi, jos vaikka olisit puoli vuotta sitten ostanut unelmiesi talon ja sen jälkeen alkanut näkemään unia, joissa se tuhoutuu tai menetät sen.

• mertis9090

Kyllä se niin on vaan, että painajaisten avulla mieli yrittää päästä yli niistä stressitekijöistä, joita olet kohdannut elämässässi. Ja jos olet vielä stressaantunut, niin nämä unet korostuvat kovasti.

Toisaalta, kannattaa suhtautua näihin uniin mahd. positiivisesti. Nehän ovat kuitenkin unen näkijän puolella - yrittäen selvittää ja kompensoida elämääsi. Eli, ei kannata pelätä - vaan ottaa opikseen niistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      106
      4284
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      61
      3066
    3. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      315
      2831
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      62
      2312
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      76
      1534
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      77
      1378
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      98
      1322
    8. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      77
      1128
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      69
      1125
    10. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1121
    Aihe