iPad vs. iPad 2

Jose Santiago

Harkitsen iPadin ostoa. Tarkoituksena on hankkia nimenomaan 3G-malli, koska aion käyttää laitetta myös paikoissa, joissa tiedän, ettei wlania ole saatavilla.

Käyttäisin iPadia ensisijaisesti osittaisena kannettavan tietokoneen korvaajana, koska tähän asti olen kantanut usein mukana raskasta 17,6-tuumaisella näytöllä varustettua kannettavaa, jonka olen onnistunut lisäksi ylikuumentamaan pari kertaa pahasti sylikäytön seurauksena.

Applen nettikaupassa iPad2:n 16GB-mallin hinta on 600e, ja humac tarjoaa 32GB:n iPad1:stä n. 450 eurolla. Opiskelijalle hintaero on merkittävä, ja kaksinkertaisesta tilasta tuskin olisi haittaa. Onko 2 kuitenkin niin paljon parempi malli ja järkevämpi ostos, ettei 1:stä kannata ostaa?

PS. Anteeksi jo etukäteen, jos tämä on väärä keskustelualue.

15

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      Tuossa tilanteessa ehkä ottaisin tuon vanhan mallin. Vähän riippuu paikoista missä meinaat käyttää. Eikös se ollut niin, että iPad 2 tukee näitä Suomessa yleisempiä 900 MHz 3G-verkkoja ja iPad ei.

      • Jose Santiago

        Kiitän vastauksesta. Perehdyttyäni laitteisiin tarkemmin olen myös kallistunut vahvasti 1:n puolelle, joten eiköhän se tilaukseen mene.

        Hyvä kun muistutit tuosta, tulipahan nyt sitten tarkistettua vielä Soneran kartoista, ettei mitään ongelmaa pitäisi olla verkkojen kanssa ainakaan täällä, missä eniten laitetta käytän.


    • liisuvaan

      Siis mikä ero noilla 1ja 2 iPADILLA on? eikö ne kummatkin ole tarkoitettu internettiin liittää Suomessakin?

      • Ei tietotekniset laitteet ole välttämättä samanlaisia, vaikka ne olisi tarkoitus "liittää" internettiin. Itse asiassa kyseiseen tarkoitukseen on valmistettu kymmeniä tuhansia erilaisia laitteita puhelimista järeisiin tornikoneisiin.


    • 1stMacFinn

      Ykkösversio on hitaammalla prosessorilla ja vähemmällä muistilla, kai. Olikos se niin, että iPad 1 ei tue Suomessa yleisiä 900 MHz 3G-verkkoa.

      Molemmat toki toimivat 3G versiona.

    • tommosta kysyn
      • 1stMacFinn

        Minusta hinta on aika kaukana järkevästä, kun uuden saa 399 €, tosin ilman sitä 3G:tä. Tuo on kuitenkin kaksi sukupolvea nykyistä mallia perässä.
        Muuten varmasti ihan toimiva peli.


    • Armas Tanska

      iPad3 sim on monta kertaa nopeampi surffata, kuin iPad2 sim.

      Jos ei ole iPadia ennestään, niin kannattaa ottaa uusin versio.

      Toinen subjektivinen toteamus: Jos sulla on iPhone, niin iPad ei tuo juuri mitään lisäarvoa asioiden hoitamiseen mobiilisti.

      • On eroa ja paljon

        Itse asiassa ohjelmat on parempia, esim. pankkisovellus ja paljon helpompi käyttää ipadillä kuin mobiilissa.
        Mobiili ja tablet versiot on eri esim. Sampossa.


    • padapada

      Onkohan IPAD 2 tablettien hinnat putoamassa piakkoin kilpailun lisääntyessä? Tässä nyt pähkäilen että ostaakko nyt vai kk päästä.

    • 1stMacFinn

      Tässä voi käydä niinkin, että iPadista tulee uusi, pienempi versio ja samalla iPad 2 katoaa myynnistä.

      Vahvat huhut lupaavat esittelyä syyskuun alkuun/puoliväliin.

      Päätä itse ostatko nyt. Hinnat ei juuri putoa.

    • Kumpaa kannatatte
      käytän lähinnä surffailuun wifillä ja pelailuun en muihin kumpi IPad 3 vai IPad 2

      • 1stMacFinn

        Vaihtoehdot ovat iPad 2, iPad Mini ja iPad 4.

        Itse ottaisin tuon nelosversion.


    • lara156

      moi olen ostamassa i padia mutta minkä laisen haluisin mahollisimman ison hinta sais olla mielellaan 0-700 euroa joten linkatkaa hyviä i padeja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe