Kauppahalli takaisin, Hyvätuuli matalaksi

Palvelu takaisin

K-supermarket Hyvätuuli sulkeutuu syksyksi
10:59

Kotkan keskustassa sijaitseva K-supermarket Hyvätuuli sulkee ovensa syksyllä. Elokuun 15. päivä alkava remontti pitää kaupan kiinni viisi viikkoa.

Myymälään tehdään perusteelliset muutostyöt. Kauppa tulee uudistumaan lattiasta kattoon. Tilajärjestelyjä muuttamalla saadaan myös lisää hyllytilaa. Remontin yhteydessä Hyvätuuli saa lisäksi kolmannen sisäänkäynnin.

53

2256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punainen kotka

      Ihan oon samaa mieltä.
      Tollanen entisen Itä Saksan rakennustyylistä mallia haettu laatikko Kotkan parhaammalla paikalla........ Kovasti on vielä näköjään kommunismin aikaisia "muistomerkkejä" ympäri kaupunkia.
      Onneksi se yksi kommariluola puretaan. Siellä viihtyivät maanpetturit, ne jotka halusivat liittä Suomen lopullisesti Neuvostoliittoon....Niitä ennen oikein kuhisi siellä.
      Ei muuta, kun pommi sinne kivijalkaan ja nurin yhdellä rojauksella koko pesä.

      • Musta Nelonen

        Tuolla asenteella asioihin suhtautuvalle hieman historiaa, Vanha Kauppahalli oli punatiilestä valmistetettu. Mikäli uusi rakennettaisiin vanhan mallin mukaan, ei se soveltuisi Sinulle.


      • punainen kotka
        Musta Nelonen kirjoitti:

        Tuolla asenteella asioihin suhtautuvalle hieman historiaa, Vanha Kauppahalli oli punatiilestä valmistetettu. Mikäli uusi rakennettaisiin vanhan mallin mukaan, ei se soveltuisi Sinulle.

        Miksei soveltuisi, missä niin olen sanonut ?? :D

        Kotkan kauppahalli oli Suomen vanhinpiin kuuluva ja se oli rakennettu tsaarin vallan aikana.
        Nykyist'ä rakennusta joka on puretun hallin paikalla arvostelin, koska se on tylsän näköinen ja aivan kuin made in Itä Saksa.


      • ColorBlint
        punainen kotka kirjoitti:

        Miksei soveltuisi, missä niin olen sanonut ?? :D

        Kotkan kauppahalli oli Suomen vanhinpiin kuuluva ja se oli rakennettu tsaarin vallan aikana.
        Nykyist'ä rakennusta joka on puretun hallin paikalla arvostelin, koska se on tylsän näköinen ja aivan kuin made in Itä Saksa.

        Sinimusta tiilinen näyttäisi soveltuvan kauppahallisi väriksi paremmin kuin punatiili.


      • jJkKoO
        punainen kotka kirjoitti:

        Miksei soveltuisi, missä niin olen sanonut ?? :D

        Kotkan kauppahalli oli Suomen vanhinpiin kuuluva ja se oli rakennettu tsaarin vallan aikana.
        Nykyist'ä rakennusta joka on puretun hallin paikalla arvostelin, koska se on tylsän näköinen ja aivan kuin made in Itä Saksa.

        Osuukohan arvostelu nyt oikeaan maaliin? Silloin oli hankkeen pääpuuhamiehenä kokoomuslainen kunnallispolitiikassakin mukana ollut Hannu Kilgast ja rakennuttajana "niin pirun punainen" Kesko.


      • En käy ikinä
        jJkKoO kirjoitti:

        Osuukohan arvostelu nyt oikeaan maaliin? Silloin oli hankkeen pääpuuhamiehenä kokoomuslainen kunnallispolitiikassakin mukana ollut Hannu Kilgast ja rakennuttajana "niin pirun punainen" Kesko.

        Eikö se Hyvätuuli voitaisi yöllä salaa purkaa niinkuin kauppahallikin.
        Paikalle voisi tehdä jonkin edustavan näköisen kauppakiinteistön.
        Vai eikö se sovi ahnas-keskon brandiin ?


    • hyvä tuuli

      Kyllä nykyinen on tyylikkäämpi kuin se säälittävä ja rapistunut kauppahalli.

      • Ei roskaa

        Käyppäs nyt malliksi vaikka katsastamassa pääkaupungin kauppahallit.


      • vexi_x
        Ei roskaa kirjoitti:

        Käyppäs nyt malliksi vaikka katsastamassa pääkaupungin kauppahallit.

        Minullapa on selvä muisto sekä Kotkan kauppahallin hyvästä kukoistuksesta, kun pikkupoikana äidin kainalossa haettiin Inkeroisten Osuusmeijerin myymälästä voita ja Kyminlaakson osuuskaupan tiskiltä lihaa viikonlopuksi, että sen lopun ajan tyhjyydestä ja autiudesta. Kauppakadun puoleinen siipi oli käytännössä tyhjä ja Keskuskadunkin siipi tyhjeni hyvää vauhtia. Koko talo olisi tarvinut täyden läpikäynnin, mutta mikä taho sen olisi maksanut? Maksajaa ei löytynyt ja kohtalo sinetöityi. Kyllä se loppu oli luonnollinen jos mikään!


      • mennen pasaatiin
        vexi_x kirjoitti:

        Minullapa on selvä muisto sekä Kotkan kauppahallin hyvästä kukoistuksesta, kun pikkupoikana äidin kainalossa haettiin Inkeroisten Osuusmeijerin myymälästä voita ja Kyminlaakson osuuskaupan tiskiltä lihaa viikonlopuksi, että sen lopun ajan tyhjyydestä ja autiudesta. Kauppakadun puoleinen siipi oli käytännössä tyhjä ja Keskuskadunkin siipi tyhjeni hyvää vauhtia. Koko talo olisi tarvinut täyden läpikäynnin, mutta mikä taho sen olisi maksanut? Maksajaa ei löytynyt ja kohtalo sinetöityi. Kyllä se loppu oli luonnollinen jos mikään!

        Jos olisi ollut vähäkään viisautta ahneuden sijaan, niin kauppahallin torni ja kaduille näkyvät julkisivut olisi voinut hyvin säilyttää ja rakentaa niiden taakse vaikka kuinka nykyaikainen kauppakeskus.
        Mutta kun halua ja viisautta ei vaan löytynyt. Pitäköön Pirkka-kamansa itse.


    • =P

      Kauppis takasin!

    • juri nännimäisempi

      Juurikin näin

    • Porvarityömiehet....

      Ööööh ja kotkalaisetko ostaisi Konjakkihärkää 145e kilo ?

      Savustettua Ankeriasfilettä 230e kilo ?

      Tuoreita Kananpokia. Entrecotea. Hanhenmaksaa...

      HAHA HAHA !

      Sen HK:n sinisen voi hakea Prismastakin. Siihen Kauppahallia tarvita.

    • 50 euroa

      Kerrankin joku tajusi mistä kyse :)

    • .

      Koko saaren voisi sulkea, lampaat takasin sinne.

      • bääääh

        Määkikää lampaat vaan siellä missä olettekin. Minä Kotkansaarella noin 25 vuotta asuneena ja nykyisin mussalolaisena en ymmärrä lainkaan tuota lammassaari-hokemaa. Samoin perustein voisi mitä tahansa paikkaa kutsua navetaksi, sikalaksi jne.
        Silloin harvoin, kun bussilla matkustaa, kuulee käteisellä maksavien sanovan kuljettajalle "kaupunkiin". Olen myös muutaman kerran istahtanut Karhulaan ajavaan bussiin. Siellä maksetaan "Karhulaan" tai "Helilään". Tuokin kertonee osaltaan siitä, mitä Kotkansaaresta ajatellaan. Kukaan ei minun kuulteni ole maksanut "lammassaarelle".


      • .
        bääääh kirjoitti:

        Määkikää lampaat vaan siellä missä olettekin. Minä Kotkansaarella noin 25 vuotta asuneena ja nykyisin mussalolaisena en ymmärrä lainkaan tuota lammassaari-hokemaa. Samoin perustein voisi mitä tahansa paikkaa kutsua navetaksi, sikalaksi jne.
        Silloin harvoin, kun bussilla matkustaa, kuulee käteisellä maksavien sanovan kuljettajalle "kaupunkiin". Olen myös muutaman kerran istahtanut Karhulaan ajavaan bussiin. Siellä maksetaan "Karhulaan" tai "Helilään". Tuokin kertonee osaltaan siitä, mitä Kotkansaaresta ajatellaan. Kukaan ei minun kuulteni ole maksanut "lammassaarelle".

        Minä sanon aina bussi kuskille pää-pää, pää-ää.Kuljettaja ystävällisesti vastaa siis lammassaarelle.


      • Anonyymi
        . kirjoitti:

        Minä sanon aina bussi kuskille pää-pää, pää-ää.Kuljettaja ystävällisesti vastaa siis lammassaarelle.

        Kymi on aina kymi ja aito KOTKA on se mistä junnukin laulaa...vai oliks se kyminpoikii ilman siipii?yksikin laulu mis kymi mainitaan,,,anna tulla piisin nimi.Löytyykö?


    • Hyvätuuli!

      Mutta tämä ei Hyvässätuulessa varmaankaan muutu: nyrpeät yli viisikymppiset kassatädit, jotka eivät edes tervehdi asiakkaita ja samat "patsaat" istumassa aulassa!

      • Elmeri.H, K-saarelta

        Unohdin punnita ja hinnottaa, olikohan omenoita, ja kassarouva alkoi ärisemään huolimattomuudestani. Sanoin: Jospa en osta omenoita lainkaan, voitteko laskea muiden tuotteiden hinnat , että voin lopettaa ostokseni mahdollisimman pian.

        Ikävvä, kun olen sentään "kanta-asiakas". Nykyään vältän tätä permanentti-tädin kassahihnaa kuin myrkkä.


      • Kotkantyttö!
        Elmeri.H, K-saarelta kirjoitti:

        Unohdin punnita ja hinnottaa, olikohan omenoita, ja kassarouva alkoi ärisemään huolimattomuudestani. Sanoin: Jospa en osta omenoita lainkaan, voitteko laskea muiden tuotteiden hinnat , että voin lopettaa ostokseni mahdollisimman pian.

        Ikävvä, kun olen sentään "kanta-asiakas". Nykyään vältän tätä permanentti-tädin kassahihnaa kuin myrkkä.

        Joo, melko ärhäkät vanhemmat naiset siellä kassoilla. Nuoret naiset mukavimmat :)


    • Pisteet hukassa

      Kuinka kauan pitää olla ilman työntekijää ,että saa ottaa uuden irtisanotun tilalle ?

      "Tuotannolliset ja taloudelliset syyt"

      • Saaren tyttö

        Näköjään mikään ei ole muuttunut vieläkään... Samat hapannaamat ja selän takana puhujat siellä kassoilla istuvat tänäkin päivänä! Ei ihme, että kauppias vaihtuu aika tiuhaan tahtiin! Jos aina vaan joutuu rasitteena palkkaamaan samat myrkyn nielleet mammat, niin ei hyvältä näytä kauppiaan tulevaisuus. Hyvin moni asiakas on jo vaihtanut kauppaa tympeän henkilökunnan takia! Itsekin kuulun tähän joukkoon! On huomattavasti mukavampi asioida kaupassa, jossa kassatytöt tervehtivät hymyillen ja saattavat siinä ohessa jutella muutaman sanan. Esim. Pookin Marjut on ihana ja aina ystävällinen asiakaspalvelija! Hyvässätuulessa mulkoillaan asiakkaita ja tervehditään, milloin huvittaa. Usein ei näytä huvittavan...


      • Saaren tyttö
        Saaren tyttö kirjoitti:

        Näköjään mikään ei ole muuttunut vieläkään... Samat hapannaamat ja selän takana puhujat siellä kassoilla istuvat tänäkin päivänä! Ei ihme, että kauppias vaihtuu aika tiuhaan tahtiin! Jos aina vaan joutuu rasitteena palkkaamaan samat myrkyn nielleet mammat, niin ei hyvältä näytä kauppiaan tulevaisuus. Hyvin moni asiakas on jo vaihtanut kauppaa tympeän henkilökunnan takia! Itsekin kuulun tähän joukkoon! On huomattavasti mukavampi asioida kaupassa, jossa kassatytöt tervehtivät hymyillen ja saattavat siinä ohessa jutella muutaman sanan. Esim. Pookin Marjut on ihana ja aina ystävällinen asiakaspalvelija! Hyvässätuulessa mulkoillaan asiakkaita ja tervehditään, milloin huvittaa. Usein ei näytä huvittavan...

        No, jos lukisit tekstin tarkemmin, niin ymmärtäisit, etten siellä enää käykään! En ole hapannaama ja menen ostoksille paikkoihin, jossa minua palvelevat iloiset ja positiiviset asiakaspalvelijat!


    • Valitse

      Saaren tyttö taitaa olla ite hapannnaama... onks pakko mennä sinne jos noin koville ottaa....?

      • kuopion hallista

        Ei todellakaan ole tarvis mennä hyvikseen. Sit menen kun kauppahalli pystytetään uudelleen omalle paikalle.


    • Hymyile

      Kyl voi kaupas käynti jollakin olla vaikeeta kannattaa ehdottomasti mennä sellaseen kauppaan jossa myyjillä on hymy korvissa jo ku tulet kauppan sisään ja joskus ehkä pitäs miettiä minkälainen asiakas siellä itse kuka kauppaan tulee onko hyvä mieli vai pahamieli myyjillähän nimittäin aina pitää olla hyvämieli vaikka sydän verta itkis muistat vaan aina hymyillä

      • Hymyilevä myyjä

        Kyllä asiakaspalvelutyössä on oltava hyväntuulinen! Ei myyjän huono päivä saa näkyä ulospäin! Jos ei siihen kykene, on vaihdettava ihan toiselle alalle!


    • Savuporoa.

      Olihan meillä Kauppahalli.
      Ei siellä kukaan käynyt...

      Ei niitä tuotteita ole varaa köyhien Kotkalaisten katseltavana pitää.
      Ne vanhenee ja menee pilalle ja sitten ne pitää heittää Roskiin.
      Ei sellainen kannata.

    • Asiakas 1

      Hyvätuuli hyvä kauppa varsinkin nyt kun uusi kauppias laittaa kaupan uuteen uskoon ni hyvä kuulkaa siitä tulee valikoima siellä lisääntynyt ja kaikki kivat salaatti baarit hyvä hyvä ja henkilökunta on ihan mukavaa kassoja myöyten.

      • Ukonköriläs

        Voipi olla, että kaupan valikoima on laajennut uuden kauppiaan myötä, mutta kyllä ne samat vanhat myyjät ovat ihan yhtä tympeitä kuin aina ennenkin! Mihinkä ne siitä muuttuis?


      • Salaatti

        minustakin se salaatti baari on loistava idea
        kassoistakaan ei ole pahaa sanottavaa hyvin palvelevat

        taitaa olla vaan jokin kotkan alueen mielenlaatuun kuuluva asia että kaikesta pitää valittaa...


    • Hamina

      Onko Hyvässätuulessa nykyisin asiakkaita? Onko parempi ilmapiiri kuin ennen? En ole käynyt aikoihin, niin ei mitään hajua tilanteesta. Uskaltaako sinne jopa mennä, vai murhataanko katseella?

    • Uusi uudempi uusin

      Onko "uutta" kauppahallia enään.

      • neiti Hovinsaarelta

        Ei ole uutta eikä vanhaa!

        Hyvä, että purkivat aikanaan sen vanhan kauppahallin. Hyh, mikä vanha venäläinen rotisko se oli, siis tuli muuten käytyä siellä useammankin kerran, joten tiedän mitä kirjoitan.
        Täälläkin monet naukuvat sen perään, vaikka eivät ole nähneet sitä murjua, kun kuvassa ja mitä mamma on siitä kertonut.


    • Ostitteko paljon ?

      Kovasti toivottu Kauppahalli oli suurmenestys !

      Moni Kotkalainen kävi siellä ihastelemassa Vitriinintakaa Herkkuja. Sitten mentiin Lideliin ostoksille.

      Kukaan Kotkalainen ei maksa Makkarasta 1.99e enempää...

    • ei oo ei tuu

      Valitettavasti kotka vain on sellainen paikka, ettei laatua kannata tarjota. Sille vain ei ole kysyntää. On sitten kyse erikoisliikkeistä, ravintoloista, palveluista tai mistätahansa.

      Kotkalaisille kun välimeren keittiö tarkoittaa lähinnä karvaranne pizzaa, ja murea liha x-tra uunimakkaraa.

      Onhan noita kokeilijoita ollut, tarjoamaan parempaa, mutta kaikki ne ovat joutuneet lopettamaan alle puolenvuoden. Siis ennenkuin edes on annettu kunnolla mahdollisuutta.

      Poikkeuksena toki voidaan pitää, kohtalaista laatua tarjoavia kiinalaisia ravintoloita. Ei huippua mutta ei huonoakaan. Muuten pitää vihreäkortti käydä.

    • 185cm/88kg ukko

      D-leikattu lohi A.Lidlin kaupasta,siihen suolaa ja sitruunapippuria ja 20min uuniin.

      D-leikattussa ei piikkejä ei ylim rasvakerrosta.

    • Häpeä Mölli

      Et osaa itse edes Kalaa siivota !

      Hyh mikä Vätys !

    • Jokke38

      Hyvätuuli taitaa kuihtua kokonaan. Hiljaista ainakin on...

    • Menestysresepti..

      Kauppahalli jossa myytäisiin vanhentuneita Ruokia -50% olisi varma menestys.
      Sivussa Kirppari jossa Ihmiset saisivat myydä omia vanhentuneita Ruokiaan ja Aterian jäänteitä.
      Varmasti olisi jono ulos asti.

    • ostin lihaa

      Olisitte pellet käyttäneet kauppahallia. Turha nyt on itkeä.

    • Kapa55

      Hyväntuulen kassoilla istui taas viikolla kaksi myrkynniellyttä täti-ihmistä. Käännyin jo ovelta pois.

      • Tuo tumma nainen

        Näitkö ihan varmasti? Itse en ole nähnyt pitkään aikaan.


      • Anonyymi
        Tuo tumma nainen kirjoitti:

        Näitkö ihan varmasti? Itse en ole nähnyt pitkään aikaan.

        Kaikki puretaan ja heti ja kyrvän nielleet tädit hevon kuusen ja kotka nousuun.


    • Anonyymi

      Kun hieno kauppahalli purettiin, niin sen jälkeen en ole käynyt ahnas-Keskon myymälöissä. Ja päätös pitää ! Lidl ja S-market ovat vieläpä halvempia.

      • Anonyymi

        Mutta pysäköintitila kelpaa. Auto katolle, raput alas ja lapsiminen S-markettiin. Niinkö ?
        Aika järkyttävää.


      • Anonyymi

        Natsisiwa ja se toinen.kyllä germaani tietää.


    • Anonyymi

      Kun nyt asialla ollaan niin perutaan jääkausi ja Putinin valtaanastuminen samalla,

    • Anonyymi

      Ätsyttävä miesmyyjä

    • Anonyymi

      Olihan siinä Vaasan leipomomyymälän kohdilla uusi "Kauppahalli". Mikä lie kun ei jatkanut.....

    • Anonyymi

      "Kauppahalli jossa myytäisiin vanhentuneita Ruokia -50% olisi varma menestys.
      Sivussa Kirppari jossa Ihmiset saisivat myydä omia vanhentuneita Ruokiaan ja Aterian jäänteitä.
      Varmasti olisi jono ulos asti."

      Aivan tuore variaatio vanhentuneen tavaran myymiselle.
      Outlet Kotkan Kauppahalli - OKK - siellä olisi miljonäärit siinä jonossa!

      • Anonyymi

        Ostaako työttömät komukat vanhentunutta ruokaa. se on OIKEIN !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe