Voitteko auttaa??=)

polvivaivoja

No....Siis olen 13v tyttö joka pelaa jalkapalloa,mutta minulla on kamalat polvikivut juostessa...Olen käynyt tarkastuttamassa ne ja minulla todettiin hyppääjänpolvi tauti.Se on ollut minulla jo kohta 4 vuotta joten en usko että se on oikea diagnoosi.Kipu tuntuu polven pinnassa olevassa jänteessä.(en osaa selittää kunnolla)siinä vähän niinku polven alla.Kipu tuntuu juostessa ja hyppiessä,myös kyykyissä.Haluaisin vastauksia jotta voisin parantaa polveni:) jos joku osaisi auttaa ??

16

2698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CasillasGirl

      Eiköhän toi oo aika selvä että ei tuollaisella jalalla paljoa juosta enään sori :(

    • polvivaivoja

      nii ...:/ vituttaa vaa ku oisin päässy nuorten mm-kisoihin...(korkeushyppy) mutta ei mahda mitään.

    • LihasHuoltoa

      Hei kuule...toi on tavallinen vaiva nuorilla. Menee ohi. Älä kuuntele niitä "lopeta" futis juttuja.
      Vältä kierre liikkeitä,loikkia,syväkyykkyjä,kyykkyhyppyjä.
      Aina treenin jälkeen kylmää polveen. Venyttele takareidet ja etureidet JOKA päivä. Pyydä iskää/äitiä hieromaan polven yläpuolella olevia lihaksia.
      Liittyy myös kasvuun.
      Treenaa kun tuntuu hyvältä, vähennä treeniä kun polveen sattuu. Kipu menee kyllä ohi.

      • polvivaivoja

        kiitos vinkistä:) mutta kun olin jalkapallo turnauksessa ,polvi meni lopullisesti huonoksi=(kun kaaduin polvi meni TAAS sijoiltaan .Kun nousin polvi jäi lukkoon ja se ei koukistunut olllenkaan .Kävin sairaalassa ja minut nukutettiin ku se tutkittiin.Jotain oli välissä ja se otettiin pois ja polvi toimii...Mutta nivelsiteissä on jotain ja ne on löysät .Joten katsotaa kuukauden päästä leikataanko ja kiristetäänkö nivelsiteitä...nyt on kova kuntoitus käynnissä=)


    • hbfvkdhf

      ite oon kans 13v tyttö ja pelaan futista neljättä vuotta. joskus mullaki ollu tuollasia kipuja mutta ei oo nyt pitkää aikaa (:

    • 98futis

      Mäki oon 13 v, ja oli just samallai polvi, pidin 2kk tauon etten koskenutkaan palloon, ja nyt mul eijoo mitää... Taino siis se leikataaa khyl 2 viikon pääst mut se eijoo sen vaivan takii, mulla taittu polvilumpio...

    • polvivaivoja

      Nyt istuksin pyörätuolissa :( että siinä se sitte olikin meni molemmat polvet ja siiinä sitä nyt ollaaan D:

    • futari- 98

      et ehkä usko mutta oon kans 13v futari tyttö ja tuntu kun oisit kertonu mun polvesta. mulla meni vasen polvi 5 vuotta sitten yleisurheilussa (taittui yli), ja kipu tuntuu nyt siinä polvi-lumpiosta vähän alaspäin. kipu tulee aina reenien/ pelin jälkeen ja menee ajan kanssa pois. kylmä ei enää paljoa auta. ollaan käytetty kauan sitten lääkärissä tarkistuttamassa, käski pitää kylmää ja sidettä siinä. olen jo oppinu elmään tuon polven kanssa, eli ei voi tehdä mitään kyykkyjä yms.

      • njaa

        osgood-schlatter. röntgenillä se voidaan tarkistaa


    • bjunnu

      Ite kävin fysioterapias saman jutun takii, etureiden venytys auttaa tuohon todella paljon, vaikka ei heti uskoisikaan. Etureiden kireys heijastuu polvessa olevaan jänteeseen ja kiristää sitäkin sille jännästi ja siks se on kipee. :D Nui mulle selitettii fysios.

    • voi luoja

      ettekö te hyvät ihmiset huomaa selkeää vaivaa. kipu jänteessä on selkeä merkki osgood-schlatterin taudista. erittäin yleinen nuorilla jotka urheilevat paljon. tähän auttaa vain lepo kevyttä hölkkää puoli vuotta ja sitten koittamaan. puoleen vuoteen ei siis saa rasittaa juoksulla.

    • 11 VUOTIAS

      Eli mulla meni polvilumpio 1vk sitten paikoiltaan. Tein kärrynpyörän jalkapallo pelin alkulämpöissä. No sitten tuli ambulanssi ja laittoi takas paikalleen. Mentiin sairaalaan ja siellä ne totesi ettei edes tarvitse ottaa kuvaa. No ne koukisti mun jalan ihan kokonaan koukkuun ja se ei sattunut. Sitten se laittoi siihen semmosen liimasiteen ja sain kepit. (Olen siis 11v. ja harrastan jalkapalloa)
      Kuinka kauan mulla on urheilukieltoa? (futiksesta) Mielipiteitä?

      • 11 VUOTIAS

        Miten tollanen paranee?
        Pääsenkö enää koskaa pelaamaan jalkapalloa?


      • FUTARI9
        11 VUOTIAS kirjoitti:

        Miten tollanen paranee?
        Pääsenkö enää koskaa pelaamaan jalkapalloa?

        mäki pelaan jalkapalloo koripalloo ja oon 15v tyttö.Mul on polvis jotai ongelmii en tiiä mitä eikä kukaa lääkärikää tiiä ja sen takii mul on juoksukielto enkä saa osallistuu harkkoihi ja käyn fysioterapeutil, joka käski mun tehä sellasii tiettyi liikkeit ja käydä.Oisin päässy kuvii,mut sit ku se lääkäri kysys äitilt et kumpi polvi on kipee ja äiti vastas et molemmat ni sit se jäiki siihe ku ei molemmat polvet voi kuulemma olla rikki...


    • 14Vpoika

      Ite oon 14v poika ja mulla on jotakin samaa. Kun hölkkään kaikki on oke. Mut ku lähen spurttaa ni alkaa koskee iha älyttömästi polven siihe niiku keskelle ja siitä 2cm alemmas. Oonko valmentajan mielest aika nopea kaveri, mutta ennyt tiiä, että liittyykö murrosikään ja meneekö itsestään ohi, mutta haluis taas päästä tekeen viisi maali yhessä pelissä :D

      • 14Vpoika

        Oonki*


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe