Miksi uusi Samsung 40" LED-TV haluaa sammuttaa itsensä?

muuten hyvä telkkari

Eli lyhyesti, ostin Samsungin UE40C5105 television. Ongelma, että televisio haluaa sammuttaa itsensä vähintään kerran päivässä. En osaa sanoa onko joka kerta ollut saman aikaa jo päällä vai ei, mutta ainakin 2 tuntia kun on ollut päällä. Siis aktiivisesti katsonut digiboxin kautta, niin yhtäkkiä tulee laatikko "Televisio sammutetaan, jos haluat pitää päällä paina OK." Miksi ihmeessä tämä tulee ja mistä sen saa pois!? Kyseessä ei ole mikään uniajastus, enkä mitään muutakaan järkevää löydä television menu-valikosta. Joten osaisiko joku auttaa? Aika rasittavaa...

13

8771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keriguppi

      Niin surkee töllö, että ihan vaan myötätunnosta tyhmää ostajaa kohtaan haluu sammua, toivottavasti lopullisesti.

      • muuten hyvä telkkari

        Kiitos tarpeellisesta ja järkevästä vastauksesta.


    • tv:n asetukset vääri

      Minulla Salora teki samaa... sitten poistin tv:n asetuksista automaattisen sammuttamisen silloin kun ei ole signaalia... ja ei sammunut enää itsestään.

      Tosin olen kyllä samaa mieltä ensimmäisen vastaajan kanssa...

    • dnnfnfn

      Onkohan siinä sama juttu kun Sonyis eli Eko tila päällä jollon se sammuttaa sen 4h välein jos sitä ei ota pois päältä

      • Ekotoiminne pelastaa

        Varoiksi, jos vaikka joku lukee tätä viestiketjua, laitan tännekin: Kuten edellä dnnfnfn vihjaa, Samsungin telkkareissa on myös Eko-toiminne (suomenkielisessä valikossa löytyy Järjestelmä-Ekoratkaisu-Aut.Sammutus), joka aktivoituu, jos TV-toiminteita ei käytetä määriteltyyn aikaan (4h). (Tämä on usen tilanne, kun TV-toiminteita käytetään pääasiallisesti erillisellä digisovittimella (esim kaapeliyhtiön sovitinboksilla.)

        (Maltoin tällä kertaa loppuun asti olla mainitsematta mitään tällaisille palstoille aina pesiytyvien raukkaparkojen itsetehostusviestien hölmöydestä. Hyvä minä.)


      • Teppo vaan
        Ekotoiminne pelastaa kirjoitti:

        Varoiksi, jos vaikka joku lukee tätä viestiketjua, laitan tännekin: Kuten edellä dnnfnfn vihjaa, Samsungin telkkareissa on myös Eko-toiminne (suomenkielisessä valikossa löytyy Järjestelmä-Ekoratkaisu-Aut.Sammutus), joka aktivoituu, jos TV-toiminteita ei käytetä määriteltyyn aikaan (4h). (Tämä on usen tilanne, kun TV-toiminteita käytetään pääasiallisesti erillisellä digisovittimella (esim kaapeliyhtiön sovitinboksilla.)

        (Maltoin tällä kertaa loppuun asti olla mainitsematta mitään tällaisille palstoille aina pesiytyvien raukkaparkojen itsetehostusviestien hölmöydestä. Hyvä minä.)

        Kiitos vihjeestä!! Näin oli itsellä asetukset kun ihmettelin sammumista välillä. Perkele noita kommetteja kun ei tiedä perkelettäkö sitä pitää päätään aukoa.


    • kiitollinen

      Kiitos, nämä vinkit auttoivat minuakin

    • Sammuu ennen minua

      Minulla on tässä televisio tietokoneen näyttönä, jonka automaattinen sammutus on piilotettu ovelasti "Kerta"-valikkoon. Yleensähän se on "asetukset" tms. , josta virransäästö löytyy. Tässä televisiossa on kolme vaihtoehtoa, 3H, 4H tai pois päältä. Kotona olevassa televisiosa voi valita sammutusajan 0, 1-6h. Jos valitsee 0, niin sammutus ei toimi. Sitten minulla on mökillä vanha televisio, joka sammuu, kun tv-signaali digiboksista loppuu. Eli digiboksista vain virta pois ja kohta telkkari sammuu.

    • facepalm...

      v.t.n idiootti se on sitä varten että jos vaikka nukahdat niin se sammuu itsestään. ja sen ajan saa vaihdettua asetuksista

      • jorkke100

        UUUUNOOOO....


      • Anonyymi

        Vitun idiootti. Kenelle se kuuluu jos haluaa nukkua tv päällä vitun köyhä. Haluan että tv on päällä kunnes sammutan sen itse


    • Philipsissä---

      Philipsissä pisin aika 240 min mitä suostuu olemaan päällä sen pitempää ei valikoista löydy

      • Anonyymi

        Asetuksella 0 min ei sammu enää


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1419
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe