Komposiittilauta

Terassintekijä

Onko kokemuksia Starkin myymästä komposiittilaudasta. Onko kuinka kestävä?

39

18031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Espoolaisen ratkaisu

      Ei noissa rautakauppojen komposiittilaudoissa varmastikaan mitään vikaa ole jos vain oma pussi kestää hinnan. Lisänä on sitten tuo asennus joka vaatii oman osaamisensa, mutta kyllä kätevä ja näppärä tekijä homman osaa. Miten sitten lienee tuon komposiittipinnan lämpimyys kylminä aikoina eli vaatiiko jotakin mattoa pintaan. Itse laitoin parvekkeelleni suoraan betonin päälle Dry Step Termomatto merkkisen tuotteen jonka tilasin Indot nimiseltä yritykseltä. On jo lämmittänyt jalkojani useamman vuoden ajan.

    • kynnyskysymys

      UPM ProfiDeckistä tein ulko-oven terassin ja portaat. Vähän oudon tuntuista ainetta se on. Yllättävän painavaa, ja kumminkin vetelää. Ruodejako saa mieluusti olla vähemmän kuin se niiden suosittelema max 500 mm. Siistin näköistä sillä kylla sai, vaikkei K-Raudalla mitään askelkulmia tms. ollutkaan. Raput joutui siis tekemään vakiolankusta.
      Kestävyydestä ei taida oikein kukaan vielä osata sanoa mitään, kun nuo tuotteet ovat olleet vasta niin vähän aikaa markkinoilla.

      • rane-tane

        Höpöhöpö se että tänne takapajulaan ovat komposiittilankut rantautuneet vasta nyt ei tarkoita että ovat olleet vasta vähän aikaa markkinoilla...

        Jenkeissä ovat tehneet näistä terasseja jo 90-luvun alusta asti (trex), ja aasian suunnalla yllättäen lähes yhtä pitkään.

        Tuo mainitsemasi ruodejako alle 500mm on tosiaan täysin totta, kaikki komposiitit taipuu herkästi, voi tehdä lämmittämällä kaarevaa muotoa, mutta joutuupas sitten läpsimään ruodetta vähän enempi.

        Tänä kesänä tuli taas monta uutta merkkiä markkinoille, ite kävin tekemässä asiakkaalle terassin tommosesta konjamin-import.comin tuomasta komposiitista jossa oli puunsyykuvio, tuli ihan siisti. Näillä oli ainakin alkukesästä myös järeitä aitatolppia ja porraskamoja komposiitista.


    • rane5

      Hemmetin ruman näköistä verrattuna umpipuuhun. Haalistuu, vaikea putsata jos tahraantuu. Mulla oli nelisen kesää ja purin pois. Laitoin kyllästetystä uuden ja on oikian näköinen.

    • lämpöeristys

      voiko komposiittilaudan urat täyttää polyuretaanilla? siis saumavaahdolla

      • penha

        voi täyttää. itse tosin tilkitsin villalla raot.


    • Kemi09

      En tiedä Starkin laudasta. Itse ostin tuolta(www.komposiittikauppa.fi) ja Ihan OK ollut.

    • jarkkit

      Minä ostin myös komposiityiksupasta.fi ja laatu ei vastannut odotuksia. Tosi paljo mittaheittoa ja pieniä halkeamia.

    • oululainen120

      Olen ostanut viimekesänä komposiittikaupasta ja nyt on jo tullu auringosta pahoja haalistumia väriin.

    • Rakennusman

      Minä olen tilannut kolmeen taloon komposiittilaudat komposiittikaupalta eikä ole ollut koskaan mitään ongelmaa. Ensimmäisen tilauksen tein 2012. Lauta on todella mittatarkkaa ja väri on pysynyt täydellisesti. Kävin laajentamassa vuonna 2012 tehtyä terassia kun nyt tilasin lautaa lisää niin värin muutoksen huomasi hyvin. Väri eroa ei kyllä huomannut ollenkaan.

    • Tiinaporvoosta

      Hei. Me tilasimme taloon komposiittilautaa komposiittikaupasta eikä ollut kyllä mitään ongelmaa. Minä tilasin ensin mallipalan mikä tuli kätevästi postilaatikkoon ja todettiin laudan olevan meille oikean värinen ja siistin näköistä. Mieheni joka on rakennusmies sanoi että lauta oli todella mitta tarkkaa.

      Meillä kävi vielä niin että kuljetusfirma oli pukannut lautanipun jonnekin pahki ja 3 laudassa oli kulmassa pieni jälki. Lähetin sähköpostia ja kuvan komposiittikaupasta niin seuraavana päivänä kuljetusfirma toi 5 lautaa tontille.

    • mökkisaaressa

      Minä tein mökille terassin ja portaat komposiittikaupan laudasta ei ollut kyllä mitään ongelmaa. Lauta on hyvän laatusta väri on pysynyt hyvin. Tilasin vielä suoraan mökille toimitettuna. Lähettivät tarjouksen missä näkyi kaikki tarvittavat tuotteet, rahti ja loppusumma. Lautanippu odotti mökillä kun menin mökille. Voin kyllä suositella. Kävi vielä niin että lähettivät laskun 7 pv netto ja minä en kerinnyt mökille tarkastaman että onhan tavara tullut sinne niin kuin sovittiin ja onhan tavara ehyttä niin lähetin postia että voiko maksaa vähän myöhässä lisäsivät laskuun maksuaikaa 30 pv.

    • Jyskälä07

      Tilasin Komposiittikaupasta ei kyllä ollut mitään ongelmaa. Suosittelen

    • Jakeilomantsi

      Viides vuosi on menossa komposiittkaupan komposiittilaudalla meillä, ja ei ole ollut kyllä mitään ongelmaa. Kun asensin niin oli mittatarkaa ja värikin on säilynyt ihan täydellisesti.

    • siirikeränen

      Meillä on talven aikana tullut viiden laidan päähän noin 10 cm halkeamat. Onko muut havainnut samaa komposiittikaupan terassilaudassa? Terassi tehty viime kesänä joten nyt oli vasta ensimmäinen talvi.

    • tamperelainenremontti

      Meille teki Remonttifirma julkisivu, terassi ja kattoremontin ja he ottivat meille terassilaudat komposiittikaupasta. Meillä terassi on nyt laikukas kun laidassa on värivaihtelua ja harmittaa tosi paljon kun on niin ruman näköinen. Remonttifirma sanoi että oli aikaisemmin ottanu laudat starkilta ja laatu oli ollu hyvää. Olivat komposiittikaupasta tilanneet mallipalan ennakkoon, mutta se oli ollut huomattavasti paremman näköistä mitä toimitettu lauta. Onko vaan sitten meille sattunut jotain huonoa erää. 😟

    • tuulikkimaa

      Täällä myös yksi komposiittikaupan tuotteeseen pettynyt. Tuotteen laatu halvan oloista ja kestävyyden kanssa ollut myös ongelmia.

    • tuusulannaapurit

      Minä ostin komposiittilautaa komposiittikaupasta ja hyvää oli lauta, mutta naapuri osti kuukautta myöhemmin ja hänelle toimitettu lauta oli tosi huonoa. Onko sitten eräkohtaista vaihtelua laadussa noin paljon?

    • Paritaloja_Espooseen

      Rakennan taloja myyntiin ja olen ottanut komposiittilaudat jo varmaan viiden vuoden ajan komposiittikaupasta eikä ole ollut koskaan mitään ongelmaa laadusta saaati sitten yrityksen kanssa. Kerran kysyin tarjousta yhteen paritaloon niin tarjous tuli 10 minuutin päästä. Aina on kyllä kaikki sujunut Ok.

    • ikuistakovain

      Mitenkä tuon komposiittilaudan hävitys eli kierrätys?
      Kelpaako energiapuun sekaan vai onko peräti maksullista
      hävitettävää?

    • halppistako

      Tietoa komposiittilaudan ominaisuuksista.
      Valitse tuote jolle on tehty pakkastestit ja käyttökokemus Suomessa.
      Muovi laatuja on lukuisia ja yleensä ilmoitetaan aineiden nimi, mutta paljonko ainetta on tuotteessa, samoin muut lisäaineet onko tuote oikeasti Puu komposiittia. Nyt on tullut erittäin edullinen komposiittituote joka sisältää pähkinänkuorta ja jätemuovia, joita myyvät täällä eräät Rautiat ja muutama ketju. Ominaisuutena, että ne eivät kestä TALVEA ja mitta heitot voivat olla jopa 5mm. Aito puukomposiitti tuote sisältää HDPE 100% yksivärisen kierrätys muovin, 100% kovapuun, UV keston, homesuojan.
      Laadukasta Puukomposiittia ei voi saada HALVALLA

    • Hyvinkäänrakentaja

      Minä ostin myös komposiittikaupasta laudat terassiin ja pakkasen kestävyys todella huono.
      Meillä ilmennyt talven aikana samoja vikoja mitä aikaisemmilla kirjoittajilla.

    • ilomantsi99

      Huippu tavaraa ja järkevään hintaan. Vihdoinkin komposiittia saa järkevään hintaan.

      Terassi ollut 5 vuotta eipä ole moitittavaa.

    • Korppoo1

      Minulla on mökillä saaristossa komposiittikaupasta ostettua komposiittilautaa ja ei minulla kyllä ole mitään valittamista. Saaristossa on todella vaikea ilmasto mutta hyvin ovat säilyneet.

    • Sipoolainen

      Komposiittikaupa.fi komposiittilauta ei ollut hyvä laatuista. Seuraavat laudat mitä tarvitsen ostan jotain laadukkaampaa esim. UPM profi lautaa.

    • Kalajoki77

      Moikka

      Osaisko joku auttaa... meillä on Upm lautaa ja lautaan on tullut mustia pisteitä mitkä ei lähde pesemällä pois. Onko kenelläkään samaa ongelmaa ja miten saitte pisteet pois laudasta.

    • Jonezzy

      Tere

      Meitsillä puussa sama ongelma, mustia pisteitä tullut. Pesin niin sain pois mutta tuli kohta uudelleen.

      Seuraan

    • Julia87korhon

      Tietääks kukaan miten saa komposiitin päältä tuommoisen valkoisen pois.

      Siis tuohon meidän komposiitin pintaaan on tullut semmoinen valkoinen kalvo?

    • Upm99

      Moikka Julia
      Valkoinen kalvo on todennäköisesti kalkkia ja lähtee hiomalla. Kokeile ensin pesemällä jos ei lähde pesemäällä niin hiomapaperilla hiot sen pois. Komposiittilauta on läpiasti samaa materiaalia joten sitä voit hioa.

    • Saraturenki

      Vihainen....

      Rakensimme talon viime kesänä ja talopaketin mukana tuli ruskea terassilauta. Minkä rakennusfirma asensi syksyllä. Nyt yhden talven jälkeen laudat eivät todellakaan ole enää ruskeita vaan väri on hävinnyt jonnekkin ja laudat ovat aivan hirveän näköisiä.... oksia puuttu keskellä lautaa on reikiä, laudat ovat halki. Mitä tuolle tekee purkaa pois vai?

    • Mestarixx
    • raksapaavo

      Moido

      Nykyään painekyllästettyssä laudassa ei saa käyttää enää mitään vahvoja kyllästysaineita joten sen laatu on heikentynyt huomattavasti.

      Myös "musta pilku" ongelmaa olen itsekkin huomannut. Työkseni rakentelen teraseja.

    • Maalari66

      Mustat, harmaat tai ruskeat pilkut tai alueet pintakäsitellyillä ja käsittelemättömillä pinnoilla ovat usein hometta.
      Homepilkut rakennuksen ulkopinnoilla ovat tavallinen näky. Ongelma on esteettinen ja yleensä home on poispestävissä kuin lika. Hometta ilmenee useimmiten pitkään kosteana pysyvillä pinnoilla, joihin kohdistuu vähän tai ei lainkaan suoraa auringonvaloa. Erityisen herkkiä homeelle ovat pohjoisseinät ja räystäiden alapinnat. Hometta voi esiintyä sekä puu- että kiviainesalustoilla, mutta myös lasi- ja metallipinnoilla.

      Rakennuksen ulkopintojen homepilkut ovat esteettinen haitta, jota ei pidä sekoittaa lahovaurioihin tai sisäilmaongelmiin.

      Valitulla pintamaalilla on merkitystä pinnan homehtumisherkkyyteen. Tämän päivän ilmastorasitukseen kehitetyt akrylaattimaalit säilyvät usein puhtaimpina.

    • Anonyymi

      Sanompahan vaan että kannattaa olla varuillaan komposiittilautojen kanssa ja erityisesti niiden asentamisen! Ostettiin tuolta https://preeco.fi/204-komposiittilauta laudat ja kyllä ne vaan laajenee auringossa. ELI MUISTAKAA ASENNUKSESSA RIITTÄVÄ VÄLI LAUTOJEN VÄLISSÄ. Meillä remppamies laittoi ne melkein yhteen ja eihän se putkeen mennyt..

    • Anonyymi

      Laitoin komposiittilaudasta veneen uimatason. Aattelin että nyt kestää pitkään. Ei mennyt kuin pari vuotta niin laudat kipristelivät sinne sun tänne ja pinta kerää likaa. Painepesurilla lähtee lika ja osa pintaa samalla. Uimataso ei ole aina veden alla, mutta aallokossa kastuu usein. Eli en suosittele tosi märkään paikkaan.

    • Anonyymi

      Komposiittilautaa tuli laitettua okt terasseille. Ensimmäisen vuoden olin tyytyväinen, mutta sitten alkoi laudat irvistellä ja liikkua muovikiinnityksistä ajan kanssa. Kerää todella tiukkaan sammalta pintaan, tosi hankala saada painepesurilla puhtaaksi. Aurinko myös hapertaa pintaa. En suosittele ulkotiloihin komposiittia. Lasitetulla terassilla on säilynyt hyvänä.

    • Anonyymi

      mustasta komposiittilaudasta irtoaa mustaa väriä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe