Lasten kanssa...mihin??

Matti the matkaaja

Ollaan lokakuussa lähdössä Kanarialle. Kohdetta vaan ei osata valita :) Suositelkaa siis kohdetta, joka sopii perheelle jossa 8v ja 2v lapset. Rattaide4n kanssa kulkemisen täytyy onnistua ilman vaikeuksia!! Toiveena olisi, että ainakin vesipuistoon pääsisi käymään.

Suositella saa myös hotellia, all inclusive täytyy olla!

26

799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomailija

      Menkää Teneriffalle! Playa de las Americasissa on tekemistä shoppailusta minigolfiin, ja rantojakin löytyy monta. Teide-tulivuori on sopiva retkikohde, ja Siam Park-vesipuistossa kuluu ainakin yksi päivä. Rantapromenadilla on mukava käveleskellä, myös rattaiden kanssa.

      Suosittelen hotelli Oasista (ainakin Finnmatkoilla), joka on kyllä vähän kaupungin keskustan ulkopuolella, mutta taksit maksaa 5e ja hotellilla on oma bussikuljetus Siam Parkiin ja keskustaan muutaman kerran päivässä. Allasalue on ihana, pienimmälle on mukava lastenallas, ja koko perheelle sopivaa iltaviihdettä on useana iltana. Ja all inclusive oli hyvä!

      Jos periaatteenani ei olisi, että samaan paikkaan ei mennä kahdesti kun maailma on täynnä mielenkiintoisia kohteita, viettäisin viikon tässä paikassa mielelläni milloin vain!

    • 66+43

      Lanzarote Puerto del Carmen tai Playa Blanca.

    • kanaria koluttu

      kummassakaan ei ole vesipuistoa...muuten ihan ok paikkoja....tuon all inclusiven unohtaisin....sitoo liikaa hotelliin missä asuuu...ja entä jos sattuu kylän kurjin kuppila....niitäkin on...

      • Maija the matinvaimo

        Ainahan voi sattua huono all hotelli...Mutta se on meille lomaa kun ei tarvi aina nälän yllättäessä etsiä ruokapaikkaa, itse emme halua kokata mitään, ei edes aamiaista :)

        Kun olen nyt katsellut näitä, niin suosikiksi on noussut maspalomas. Sieltä kun löytäis vielä ok hintaisen all hotellin niin laittaisin heti varakseen!

        Ja kiitos "lomailija", katon tuon kun ehdin :)


      • Seikkailujen saari

      • vilperi571
        Maija the matinvaimo kirjoitti:

        Ainahan voi sattua huono all hotelli...Mutta se on meille lomaa kun ei tarvi aina nälän yllättäessä etsiä ruokapaikkaa, itse emme halua kokata mitään, ei edes aamiaista :)

        Kun olen nyt katsellut näitä, niin suosikiksi on noussut maspalomas. Sieltä kun löytäis vielä ok hintaisen all hotellin niin laittaisin heti varakseen!

        Ja kiitos "lomailija", katon tuon kun ehdin :)

        Hinnasta en tiedä, mutta yksi parhaimmista oli Jardin Dorado Mas Palomaksessa.
        Nettikin toimi ja tarinankin tein siltä reissulta:

        http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewtopic.php?t=67

        Kuviakin löytyy runsaasti, joten ihan sikaa säkissä ei tarvitse ostaa! :)
        Porukka kvi aika ahkraan syömässä, joten varmaan kohtuullinen ruokatarjonta!? :)
        Miellyttävä ja rauhallinen paikka ja iltakymmenen jälkeen sai nukkua kuka sitä halusi ilman hälinää.


      • Maija the matinvaimo kirjoitti:

        Ainahan voi sattua huono all hotelli...Mutta se on meille lomaa kun ei tarvi aina nälän yllättäessä etsiä ruokapaikkaa, itse emme halua kokata mitään, ei edes aamiaista :)

        Kun olen nyt katsellut näitä, niin suosikiksi on noussut maspalomas. Sieltä kun löytäis vielä ok hintaisen all hotellin niin laittaisin heti varakseen!

        Ja kiitos "lomailija", katon tuon kun ehdin :)

        Minä viihdyin Dunas Maspalomasissa. Minulla oli ns. sviittipuolen bungalow AI:n kera yhden pienemmän uima-altaan äärellä. Suosittelen nimenomaan sviittipuolta, koska sviittipuolen ravintola on mielestäni huomattavasti parempi. Sviittipuolen asukkaat saavat käyttää alueen kumpaakin ravintolaa. Miinuksena on se, että sviittipuolen bungaloweissa ei ole keittiötä vain jääkaappi. Joskus yöllä Inglesistä tullessa olisi kaivannut pientä hiukopalaa. :)

        Dunas Maspalomasista on ollut huonojakin arvioita... minä en vain ymmärrä miksi?

        Bungalow oli siisti, hotellialue oli laaja ja siisti, palvelu pelasi. Kaksi ravintolaa, kaksi allasbaaria, kaksi isompaa ja useampi pieni uima-allas sekä kaksi iltabaaria, joissa ohjelmaa. Kävelymatka kevyen liilkenteen väylää pitkin uimarannalle. Kauppa vieressä.

        Yksi vinkki muihinkin AI-hotelleihin. Allasbaareista olut tarjoiltiin pienissä kertakäyttöisissä muovimukeissa. Minulla oli mukana iso (puolen litran) termosmuki, johon sain baarista olutta mukaani. Sai enemmän kerralla ja olut pysyi pidempään kylmänä. :)


      • blues_brother kirjoitti:

        Minä viihdyin Dunas Maspalomasissa. Minulla oli ns. sviittipuolen bungalow AI:n kera yhden pienemmän uima-altaan äärellä. Suosittelen nimenomaan sviittipuolta, koska sviittipuolen ravintola on mielestäni huomattavasti parempi. Sviittipuolen asukkaat saavat käyttää alueen kumpaakin ravintolaa. Miinuksena on se, että sviittipuolen bungaloweissa ei ole keittiötä vain jääkaappi. Joskus yöllä Inglesistä tullessa olisi kaivannut pientä hiukopalaa. :)

        Dunas Maspalomasista on ollut huonojakin arvioita... minä en vain ymmärrä miksi?

        Bungalow oli siisti, hotellialue oli laaja ja siisti, palvelu pelasi. Kaksi ravintolaa, kaksi allasbaaria, kaksi isompaa ja useampi pieni uima-allas sekä kaksi iltabaaria, joissa ohjelmaa. Kävelymatka kevyen liilkenteen väylää pitkin uimarannalle. Kauppa vieressä.

        Yksi vinkki muihinkin AI-hotelleihin. Allasbaareista olut tarjoiltiin pienissä kertakäyttöisissä muovimukeissa. Minulla oli mukana iso (puolen litran) termosmuki, johon sain baarista olutta mukaani. Sai enemmän kerralla ja olut pysyi pidempään kylmänä. :)

        Ruoka oli hyvää ja monipuolista ja sitä oli käytännössä koko ajan tarjolla. Tarjonta oli niin monipuolista, että viikon aikana sai joka kerta erilaisen illallisen. Lounaalla ei ihan onnistunut. Aamiainen oli upea. Allasbaareista sai välipalaa.

        Perinteinen buffet. Kylmät alkuruoat ja jä jälkiruoat olivat tarjolla ravintolan keskellä useammilla pitkillä poöydillä. Lämpimät ruoat haettiin perällä olevalta tiskiltä, jonka takana oli keittiö. Hovimestari saattoi pöytään ja tarjoilijat tarjosivat juomat (olutta, viiniä, virvoitusjuomia tai vettä) pöytään. Olin uuden vuoden aikaan, jolloin ei ainakaan ollut isoja jonoja. Pöydissäkin oli valinnanvaraa.

        Juomaa (olutta, viiniä, virvoitusjuomia, vettä ja drinkkejä paikallisista alkoholijuomista) oli tarjolla kello 10-23, jonka jälkeen olikin hyvä siirtyä Inglesiin.

        Olin kahden viikon matkalla. Ensimmäisen viikon joulun aikaan olin ihanassa vuoristohotellissa Paradise las Tirajanas (Finmatkat) ja tein liki joka päivä retkiä. Toisen viikon lepäilin Dunas Maspalomasissa ja vietin valtaosan päivistä hotellialueella tai rannalla. Illat olin Inglesissä.


      • Seikkailujen saari kirjoitti:

        http://www.aquaparklanzarote.com/index.php?i=en

        Vesipuistoon on helppo päästä linja-autolla kaikista Lanzan kohteista.

        http://www.ranchotexaslanzarote.net/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

        Ei vesipuisto mutta lapsia kiinnostava kohde.

        Hyvä all inclusive -hotelli Puerto del Carmenissa on Club hotel Riu Paraiso Lanzarore Resort. Suomalaiset matkatoimistoilla ei vain taida olla tarjolla kuin pieniä kahden hengen huoneita? Hotellissa oli kyllä runsaasti lapsiperheitä.

        Vaatimattomasta ja halvasta hotellista Las Gaviotas voi paikanpäällä ostaa päiväkohtaisesti all inclusiven. Minulla ei ole kokemuksia tuosta hotellista enkä tiedä onko se enää suomalaisten matkanjärjestäjien ohjelmissa mukana?


      • perrito

    • sunwing fanabe

      Linkitän tähän erään vanhemman keskustelun, jossa kommentoidaan Teneriffan Fanabea (Americas) http://keskustelu.suomi24.fi/node/8743067#comment-41868631

      NImittäin tuota kohdetta suosittelisin. Asuimme Fanaben Sunwingissä joka oli superlapsiystävällinen (tjäreborg) ja muutenkin mukava. Ihanat sängyt, upea aamiainen. Hyvä sijainti, ohjelmaa hotellilla. Upeita hiekkarantoja vieri vieressä pitkin rantabulevardia, josta Sunwin sijaitsee korttelin päässä. Yhteys Americaksen vesipuistoon Siam Parkiin joka on ihan MUST!
      Nautimme suuresti Fanabe-viikostamme pari vuotta sitten.

      Viimeksi kävimme Playa Blancassa Lanzarotella. Sekin saari oli tosi mukava ja kodikas. Ainakin Lanzarote Park hotellissa oli hyvät altaat lasten kanssa matkustavalle sekä ihan vieressä meriranta aallonmurtajin suojattu. Playa Blanca oli tosi viihtyisä ja tunsimme siellä itsemme erinomaisesti vastaanotetuiksi. Lanzalla kannattaa vuokrata auto ainakin päiväksi pariksi. Kuten Teneriffallakin.

    • Maija the matinvaimo

      Nyt on tullut vaan mutkia matkaan...

      Minä EN HALUA asua hotellissa jossa vilisee torakoita :/ Tiedän, että kanarialla niitä on paljon, mutta kait hotellivalinnalla edes jonkinlainen vaikutus on? Tripadvisorista olen lukenut arvosteluita ja KAIKISSA on nähty torakoita ja/tai kirppuja..

      Siispä, kertokaahan ne "ötökkävapaat" hotellit :)

      • Olen ollut Kanarialla kuusi kertaa seitsemässä hotellissa yhteensä 7 viikkoa. En ole nähnyt yhtään torakkaa. Voi johtua siitä etten ole niitä etsinyt. :) Ei nuo torakat niin vaarallisia ole. Ryömivät koloistaan esille yöllä eivätkä kömmi sänkyyn vierelle. Ei ne ihmisistä ole kiinnostuneet vaan etsivät ihan muuta syötävää. Luikahtavat pika pikaa koloihinsa valojen syttyessä.

        Torakoita on kaikissa etelän kohteissa. Muuallakin kuin Kanarialla.

        Olen ollut Lanzarotella Clun Hotel Riu Paraiso Lanzarote Resortissa, Teneriffan Puerto de la Cruzissa San Felipessä ja Vacacional Edenissä, Gran Canarian Maspalomasissa Cordial Green Golfissa ja Dunas Maspalomasissa sekä vuorilla San Bartolomessa Paradise las Tirajanasissa.


      • nou hätä

        Ne ovat kuulema jotain puutarhakuoriaisia ja täysin vaarattomia. Syksyllä saattaa nurmikot kihistä täynnä niitä. Ota hotellihuone ylemmistä kerroksista, tuskin sinne kiipeävät.


    • näin se on

      niitä ei lämpimissä maissa ole....misä on lämmintä niin on myös torakoita ja Kanarialla niitä on joka paikassa.. torakoista ei kylläole mitään vaaraa vaikka ei ne kivoja ole...

    • maija the matinvaimo

      Argh!! Taidan olla liian vaativa :)

      Mitenkäs säät lokakuun puolessa välissä? Tarkneeko shortseilla, voiko uimarannalla uida? yms

    • sunwing fanabe

      Olemme aina olleet vuodenvaihteen huitteilla ja silloin on ollut oikein lämmintä silloinkin, joskin niihin aikoihin myös sää vaihtelee enemmän - tai se riski on, meillä tosian aina sattuneet oikein kauniit ja lämpimät ilmat.

      Ja koska vuodenvaihteessakin on rannalla oltu bikineissä ja muualla topissa ja sortseissa, niin lokakuussakin täytyy tarjeta, sillä silloin on lämpimämpää.

      Vuodenvaihteessa on iltaisin tullut vedettyä jokin pitkähihainen ylle kun olemme menneet ruokailemaan ja iltaa viettämään, sitä en osaa sanoa onko sellaiselle tarvetta yöntunteina myös jo lokakuussa. Mutta aivan varmasti siis voit uida ja olla shortseissa päivät pitkät, eikä satavarmasti tule vilu =)

      Niin ja torakoista - niissä hotelleissa Fanabessa, PuertodelaCruzissa ja Lanzan PlayaBlancassa joissa olemme olleet, emme ikinä ole nähneet ensimmäistäkään torakkaa. Olen kaikilla matkoilla nähnyt ihan muutaman yhteensä ja ne on olleet kaupungilla kuolleiksi liiskaantuneita.

    • maiju5

      You died....RESPAWN!

      • Blaya Blanca 14

        Heippa katso Playa Blanca Flaminco Beach Resort. Pienipaikka mutta rantakatua pääsee kulkemaan ja paikallisbussi kiertää koko alueella 30 min välein lastenrattaat saa myös mukaan. Lapsille allasalueella ainaskin tekemistä.


      • Etsiminen jatkuu
        Blaya Blanca 14 kirjoitti:

        Heippa katso Playa Blanca Flaminco Beach Resort. Pienipaikka mutta rantakatua pääsee kulkemaan ja paikallisbussi kiertää koko alueella 30 min välein lastenrattaat saa myös mukaan. Lapsille allasalueella ainaskin tekemistä.

        Itsekkin olen kiinnostunut Teneriffasta mutta en löytänyt ainuttakaan huoneistohotellia jossa ei olisi mainittu torakkaa (riippuu tietysti mistä kohtaa saa huoneiston (tripadvisor). Yhdyn edelliseen kirjoittajaan FM Flaminco Beach Resort siellä on monta uima-allasta . Lue viellä arvostelut, käynyt vain ohimennen katsomassa.


    • Krikkafani

      Olen nyt ollut kolme kertaa kahden vuoden aikana Eteläisellä Teneriffalla. En ol nähnyt nsimmäistäkään torakkaa.

      • Teneriffa53

        Kertoisitko hotellien nimet. Olen myös etsimässä hotellia


    • ole hyvä
    • Altamar

      Ehdotan Gran Canariaa ja Puerto Ricon aluetta, helppo liikkua ja vesipuistoon pääsee taksilla, Puerto Ricoon on juuri avattu valtava angry birds puisto. Olimme viimeksi Hotelli Altamarissa siellä oli todella paljon suomalaisia ja hyvät altaat. All inclusive löytyy ja oli oikein hyvää ruokaa. aiomme mennä uudestaan!

    • heinähattu

      Teneriffa, Palya de las Americas. Hotelli Oasis Resort (Finnmatkat) Suosittelen ehdottomasti lapsiperheille!!! :) Lähellä mahtava vesipuisto Siam Park, jos siis vesipuistoa kaipaa...

      • heinähattu

        eikä löytynyt eikä tullut vastaan ötökän ötökkää! :D tiedoksi ötökkäkammoisille ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe