voiko isyydestä luopua?

antiYH

Elikkä tilanne on tämä

Avomiehellä on lapsi edellisestä avoliitosta, siittäminen tapahtui tammi-helmikuussa, heinäkuussa ero, marraskuussa synnyttäminen ja isyyden tunnustaminen DNA-testillä lastenvalvoja.

Avokilla ja sen exällään on todella huonot välit ja mieheni ei ole käynyt katsomassa lastaan moneen kuukauteen, eikä sitä näytä edes kiinnostavan sillä hän ei tunne lasta omakseen ja ns vihaa sitä toista naista.

Meille on tullut ajatuksia että se nainen tarvitsee meitä vain rahan takia (tai siis miestäni), kovasti hinkuu kaikille että 4kk päästä hän alkaa saamaan elatusmaksua.

Toisin sanoin siintä lapsi jutusta ei tule yhtään mitään. Joten kysyisin että voiko isyydestä luopua, ettei mieheni tarvi kärsii nyt ja myöhemmin.

101

4992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anti YH

      kuitenkin nainen on 26 ja avokki 19, lapsi ei ollu suunniteltu, vaan kyseinen nainen tuli 2-3kk päästä raskaudesta ilmoittamaan että hän on raskaana ja nyt ei voi enää tehdä mitään.

      • mimmiska

        ei voi...lapsi etsii sitten isänsä kun aikuistuu..niin tekisit sinä eurojen laskija...että ei lapselle mitään vaan jäisi..julkisuudessaki tapallaan miljoonista laulajapojan jälkeen..kyllä lapsella on oikeus sanot ,mitä sanot..sinullakin omaasi..etkö osaa ajatella---ja toisekseen se ei sinun asia vaan miehen joka lapsen isä...oo hiljaa:(


      • nilkki77777

        On sulla ehtiväinen mies jos on vasta 19 v ja kuitenkin jo toista kertaa avoliitossa.


      • mankelille käyttöä
        mimmiska kirjoitti:

        ei voi...lapsi etsii sitten isänsä kun aikuistuu..niin tekisit sinä eurojen laskija...että ei lapselle mitään vaan jäisi..julkisuudessaki tapallaan miljoonista laulajapojan jälkeen..kyllä lapsella on oikeus sanot ,mitä sanot..sinullakin omaasi..etkö osaa ajatella---ja toisekseen se ei sinun asia vaan miehen joka lapsen isä...oo hiljaa:(

        munat mankeliin niin onnistuu hienosti. Mitäs sitä käyttämnään aikuisten välineitä jos ei ymmärrys riitä


      • hehhehehehhe
        mankelille käyttöä kirjoitti:

        munat mankeliin niin onnistuu hienosti. Mitäs sitä käyttämnään aikuisten välineitä jos ei ymmärrys riitä

        jos oisit mies tuskin sanoisit tollee :D


    • juuso2011

      Pakkoko sitä on mennä kuksimaan. Vastuuta fiksu ei pakoile.

      • antiYH

        elätään sitten kaikki selibaatissa eiks je?

        Veikkaan jos iät olisivat eri, nii kaikki ottais tätä juttua vakavemmin, eikä ajattele et nuor jätkä kuksi kaikkee mikä liikkuu....


    • *

      Isyydestä moni luopuukin, syystä tai toisesta, mutta elatusvelvollisuudesta ei pääse eroon.

      • 987654

        Näin on. Elatusvelvollisuudesta ei mies pääse eroon mitenkään ennen kuin lapsi on 18-v ikäinen. Toki jos mies on itse esim. työtön tai opiskelija, niin elatusmaksut ovat minimisuuruiset.

        Jos seksiä harrastaa, niin se on riskitouhua: raskauksia, sukupuolitauteja, lapsettomuutta (hoitamaton klamydia) ja jopa elinikäinen sairaus (HIV). Siksi olisi tärkeää, että suojautuu ei-toivotuilta raskauksilta ja taudeilta kondomilla. Jos lapsiluku on täynnä, niin miehen kannattaa ehdottomasti tehdä vasektomia, niin todennäköisyys pistää naisia paksuksi vähenee huomattavasti. Vasektomia kondomi on jo niin lähellä 100 %:a kuin olla ja voi (kuten naisella kierukka kondomi).


      • Vapautta on
        987654 kirjoitti:

        Näin on. Elatusvelvollisuudesta ei mies pääse eroon mitenkään ennen kuin lapsi on 18-v ikäinen. Toki jos mies on itse esim. työtön tai opiskelija, niin elatusmaksut ovat minimisuuruiset.

        Jos seksiä harrastaa, niin se on riskitouhua: raskauksia, sukupuolitauteja, lapsettomuutta (hoitamaton klamydia) ja jopa elinikäinen sairaus (HIV). Siksi olisi tärkeää, että suojautuu ei-toivotuilta raskauksilta ja taudeilta kondomilla. Jos lapsiluku on täynnä, niin miehen kannattaa ehdottomasti tehdä vasektomia, niin todennäköisyys pistää naisia paksuksi vähenee huomattavasti. Vasektomia kondomi on jo niin lähellä 100 %:a kuin olla ja voi (kuten naisella kierukka kondomi).

        On hyvä muistaa, että Suomen viranomaisten toimivalta loppuu Suomen rajalle.


      • asdad
        Vapautta on kirjoitti:

        On hyvä muistaa, että Suomen viranomaisten toimivalta loppuu Suomen rajalle.

        On myös hyvä muistaa, että EU:ssa toimeenpannaan myös muissa EU-maissa tehtyjä viranomaisten päätöksiä. Ts. ulosotto toimii aika pitkälle.


    • naamakalana

      lapsi syntyy marraskuussa ja mies ei ole käynyt lasta katsomassa moneen kuukauteen?? ei ihan täsmää...

      • lue tarkemmin

        No eipa tuossa lukenut etta synnyttaa taman vuoden marraskuussa, onpi voinut synnyttaa sen viime marraskuussa, jolloin mies ei olisi siis lastansa nahnyt moneen kuukauteen.


      • ------
        lue tarkemmin kirjoitti:

        No eipa tuossa lukenut etta synnyttaa taman vuoden marraskuussa, onpi voinut synnyttaa sen viime marraskuussa, jolloin mies ei olisi siis lastansa nahnyt moneen kuukauteen.

        Lue itse tarkemmin. Neljän kuukuden päästä alkaa nainen saada elatusmaksua. Eikös se tarkoita, että lapsi syntyy vasta sitten, kun eihän elatusmaksuista ole ensimmäistä vuotta maksuvapaata?


      • Uolevi Tampio
        ------ kirjoitti:

        Lue itse tarkemmin. Neljän kuukuden päästä alkaa nainen saada elatusmaksua. Eikös se tarkoita, että lapsi syntyy vasta sitten, kun eihän elatusmaksuista ole ensimmäistä vuotta maksuvapaata?

        Elatusmaksut alkavat juosta vasta sitten, kun isyys on oikeudessa todettu. Eli maksuvapautta saa niin kauan kuin pystyy juoksemaan haastemiestä karkuun.


      • Panomies täälläkin
        Uolevi Tampio kirjoitti:

        Elatusmaksut alkavat juosta vasta sitten, kun isyys on oikeudessa todettu. Eli maksuvapautta saa niin kauan kuin pystyy juoksemaan haastemiestä karkuun.

        Puhut asiaa, veliseni!


      • ??????
        ------ kirjoitti:

        Lue itse tarkemmin. Neljän kuukuden päästä alkaa nainen saada elatusmaksua. Eikös se tarkoita, että lapsi syntyy vasta sitten, kun eihän elatusmaksuista ole ensimmäistä vuotta maksuvapaata?

        Näin, itse ihmettelen että miten testit on jo tehty kun lapsikaan ei ole vielä syntynyt. Ja mielenkiintoiseksi asian tekee, että ovat heinäkuussa eronneet ja nyt on jo uusi avovaimo ? Kuitenkin on vasta toinen päivä elokuuta, eli aika nopeaa toimintaa mieheltä.


      • Nuori nainen
        ?????? kirjoitti:

        Näin, itse ihmettelen että miten testit on jo tehty kun lapsikaan ei ole vielä syntynyt. Ja mielenkiintoiseksi asian tekee, että ovat heinäkuussa eronneet ja nyt on jo uusi avovaimo ? Kuitenkin on vasta toinen päivä elokuuta, eli aika nopeaa toimintaa mieheltä.

        Kieltämättä aloittaja olisi voinut mainita, että mistä vuodesta on kyse. Mutta edelleenkin: OPETELKAA LUKEMAAN!


      • antiYH
        ?????? kirjoitti:

        Näin, itse ihmettelen että miten testit on jo tehty kun lapsikaan ei ole vielä syntynyt. Ja mielenkiintoiseksi asian tekee, että ovat heinäkuussa eronneet ja nyt on jo uusi avovaimo ? Kuitenkin on vasta toinen päivä elokuuta, eli aika nopeaa toimintaa mieheltä.

        avokkini oli silloin työtön kun lapsi syntyi (marraaskuussa 2010) joten lastenvalvoja antoi hänelle lisäaikaavuoden, elikkä kun lapsi on vuodenvanha alkaa elatusmaksut juosta.


      • deathcalm
        Uolevi Tampio kirjoitti:

        Elatusmaksut alkavat juosta vasta sitten, kun isyys on oikeudessa todettu. Eli maksuvapautta saa niin kauan kuin pystyy juoksemaan haastemiestä karkuun.

        erinomainen viesti


      • sossupaholainen
        antiYH kirjoitti:

        avokkini oli silloin työtön kun lapsi syntyi (marraaskuussa 2010) joten lastenvalvoja antoi hänelle lisäaikaavuoden, elikkä kun lapsi on vuodenvanha alkaa elatusmaksut juosta.

        Jos on työtön (ja tuloton) elatusavuksi määritään 0 euroa ja äiti (tai isä jos lapsi asuu isän luona) saa elatustuen Kelasta. Vai tarkoitatko, että nollasopimus tehtiin vuodeksi? Mutta silloin lapsenäiti on saanut rahat Kelasta. Mutta ei mitään "lisäaikavuosia" ole olemassa.


    • hullu akka

      tää oli vaan huono provo.älkää tyhmät ihmiset tän jälkeen kommentoiko koko asiaan.

      • antiYH

        voikun olisikii..


    • Josefiina Hiltunen

      Lapseni isä luovutti minulle yksinhuoltajuuden omasta vapaasta tahdostaan kun poika oli puoli vuotias. Nyt kolmen vuoden ikäinen. Poika on tavannut isänsä kerran huoltajuuden luovutuksen jälkeen. En ole koskaan kieltänyt käymästä, mutta isä on päättänyt luopua isyydestään minun takia, koska vihaa minua kuulema. Ikää kuitenkin isällä jo yli 30.

      Harmittelin alkuun sitä, kuinka paljosta poika jää paitsi, mutta toisaalta parempi elää kaukana sellaisesta ihmisestä, jonka elämän arvot eivät ole järjestyksessä. Jos valitsee ennemmin vihan äitiä kohtaan kun rakkauden lastaan kohtaan, ei ole ansainnut isän arvoa.

      Isä ei ole pojastaan maksanut elatusmaksuja, vaan minimi tulee kelalta. En tiedä kuka sen sitten isältään myöhemmin perii. Tekee pimeitä töitä, koska ei halua maksaa elatusmaksuja. Enkä huolisikaan häneltä senttiäkään. Elatusmaksu ei ole äitien iloksi vaan lapsen hyvinvoinnin takaamiseksi.

      Vaatiko isä itse testiä vai oliko äiti se, joka oikeuden uhalla pakotti testeihin?

      • ei poika valitse

        isäänsä tai äitiään..
        Todellakin ällöttävä isä pojalla.


      • antiYH
        ei poika valitse kirjoitti:

        isäänsä tai äitiään..
        Todellakin ällöttävä isä pojalla.

        huom! 19v joka ei halunut alunperinkää isäksi, miten jotakuva voi pakottaa siihen?


      • HölömöTämä19vuotias
        antiYH kirjoitti:

        huom! 19v joka ei halunut alunperinkää isäksi, miten jotakuva voi pakottaa siihen?

        Tuota, mitäs silloin tehdään, jos ei haluta isäksi? Käytetään kumia!


    • Jepsisssss

      Voi isyydestä luopua siinä tilanteessa jos joku toinen mies haluaa adoptoida ton lapsen ja ottaa sitä myöten myös täyden elatusvelvollisuuden lapsesta. Tiedän yhden tällaisen tapauksen. Tosi hyvä veto tältä uudelta mieheltä.. Liitto kesti pari vuotta, sen verran, että saivat yhteisen lapsen. Tämän jälkeen nainen jo pettämään, kun miehen mielestä lapsiluku olisi ollut täynnä.. Niinpä tämä mies sitten maksoi eron jälkeen liki 12 vuotta elastusmaksuja tästä adoptiolapsesta, jonka omaksi lapsekseen otti, mutta jota ei sitten käytännössä edes saanut tavata. Kaikkea tähän maailmaan mahtuukin.

    • äiti vm70

      Isyydestään isä voi luopua, mutta voi katua sitä kyllä 70v kun kukaan ei käy syöttämässä häntä sairaalassa kun ei enään itse kykene syömään !!

      Vaikka Kela maksaa sinulle elatustuen niin se peritään isältä ulosoton kautta jos hän joskus menee verokortilla töihin.
      Elatussaatavat vanhenee 5 vuodessa joten kun lapsesi 23v niin isä on vapaa ulosotto veloistaa!! Sit voi mennä hyvillä mielin töihin. Ei ole mitään ulosotossa ;))

      • toinen äiti vm70

        Kelan maksamaa elatustukea ei peritä takaisin, jos on tehty lastenvalvojalla sopimus, jossa isä todetaan varattomaksi. Tilanne tarkistetaan ajoittain, onko isän taloudellinen tilanne muuttunut. Mutta jos isä on velvoitettu maksamaan jokin summa, mutta ei maksa, niin Kela maksaa puuttuvan osuuden ja perii sen ulosoton kautta takaisin.


      • Vanamo382011

        Entäs jos äiti (tai kumman tahansa vanhemman luona lapsi nyt sitten asuu ja elää) haluaa luopua elatustuesta vaikka se tulisikin Kelan kautta... Tietääkö kukaan ihan oikeesti onnistuisko tää!?! ... kas kun sitten se etävanhempi voi pummata ne elatusmaksut/tuet vaikka uhkaamalla takaisin - - - elämä kun on joskus aika ihmeellistä!


      • --------
        Vanamo382011 kirjoitti:

        Entäs jos äiti (tai kumman tahansa vanhemman luona lapsi nyt sitten asuu ja elää) haluaa luopua elatustuesta vaikka se tulisikin Kelan kautta... Tietääkö kukaan ihan oikeesti onnistuisko tää!?! ... kas kun sitten se etävanhempi voi pummata ne elatusmaksut/tuet vaikka uhkaamalla takaisin - - - elämä kun on joskus aika ihmeellistä!

        Elatustukihan pitää hakea kelalta. Jos et hae, niin eivät ne sitä väkisin tilille laita.


      • ymmyrkäinen
        Vanamo382011 kirjoitti:

        Entäs jos äiti (tai kumman tahansa vanhemman luona lapsi nyt sitten asuu ja elää) haluaa luopua elatustuesta vaikka se tulisikin Kelan kautta... Tietääkö kukaan ihan oikeesti onnistuisko tää!?! ... kas kun sitten se etävanhempi voi pummata ne elatusmaksut/tuet vaikka uhkaamalla takaisin - - - elämä kun on joskus aika ihmeellistä!

        No, eihän sitä tarvitse Kelalta hakea, eikä Kela ilman hakemusta mitään maksa.


    • äiti vm. -90,-91,-08

      Isyydestä voi luopua, joo.... mutta varmasti aina muistaa, että lapsi on jossain. Elatusmaksut tulee maksaa , jos töissä. Jos työtön tai opiskelija voi anoa määräaikaista vapautusta. Mutta kun tuloja, niistä maksettava. Elatusmaksu määräytyy tulojen perusteella. Rahoille vastinetta kun on lapselleen isä vaikka vaan kaukoisä.... :)

    • Santeri777

      Kautta ihmiskunnan historian ovat naiset käyttäneet varallisuuden hankkimiseen lasta, mies toimii maksajan roolissa. Mitä tuossa on jotenkin ihmeellistä ?

      Tietenkään kaksinaismoralistisessa suomessa tuota ei saa ääneen sanoa eikä kirjoittaa edes julkisesti anonyyminä, suomihan on amerikkalaiseen tapaan erittäin kaksinaismoraalinen maa ... tämäkin pinttymä suoraan kopioitu amerikasta.

      Itse tekojesi seuraukset maksat on perussääntö.
      Tehtyä ei saa tekemättömäksi ja toivottavasti tuo "isä" ei katkeroidu, poika lensi komeasti nokalleen kun vähän houkuteltiin, toivottavasti ottaa opikseen.

      Nainen (eli äiti) onnittelee itseään koska löysi maksajan laskuilleen mutta ei sekään tie saletti ole, keinoja on monenlaisia miten välttää joutumasta maksumieheksi ... ottaen huomioon että "isä" on pelkkä maksaja eikä ota mitenkään osaa lapsensa elämään, äidin näin halutessa.

      • TYHMÄÄ

        Lapsi on elätettävä ja siihen ei isän elatusmaksut riitä. Joten kuka tekee lapsen pelkkien elatusmaksujen takia. Omistaan joutuu suurimman osan laittamaan ja lapsesta kasvatettava vielä kunnon kansalainen. Eli pelkän pienen elatusmaksun takia ei kukaan lasta tee.
        Voihan elatusmaksut laittaa laskuihinkin.. niihinkin joita lapsi aiheuttaa. Varallisuutta niillä ei todella hankita!!


      • Siru_

        Joo varmaan tolta 19-vuotiaalta isältä saa niin suuret elatusmaksut, että sen takia vaan tehty lapsi.

        Mitä tohon alkuperäseen juttuun tulee, niin hän esittää tästä vain oman näkökulmansa. Hän ei kaikesta päätellen ITSE halua, että hänen poikaystävänsä on tekemisissä exänsä ja lapsensa kanssa. MIes ei oikeasti välttämättä vihaa exäänsä, ja voi hyvin olla että tässä tapauksessa tämä exä on laittanut pojan pihalle. Kirjoittaja itse vaikuttaa olevan mustasukkainen poikaystävästään eikä halua jakaa huomiota lapsen kanssa.


      • aamun paras

        Jos omaat tuollaisia luuloja, niin on paras, että et harrasta seksiä enää lainkaan, koska et selvästikään ole valmis kantamaan vastuita, joita siitä mahdollisesti voi seurata.


      • antiYH
        Siru_ kirjoitti:

        Joo varmaan tolta 19-vuotiaalta isältä saa niin suuret elatusmaksut, että sen takia vaan tehty lapsi.

        Mitä tohon alkuperäseen juttuun tulee, niin hän esittää tästä vain oman näkökulmansa. Hän ei kaikesta päätellen ITSE halua, että hänen poikaystävänsä on tekemisissä exänsä ja lapsensa kanssa. MIes ei oikeasti välttämättä vihaa exäänsä, ja voi hyvin olla että tässä tapauksessa tämä exä on laittanut pojan pihalle. Kirjoittaja itse vaikuttaa olevan mustasukkainen poikaystävästään eikä halua jakaa huomiota lapsen kanssa.

        kuules siru, turha puhua sellaista mistä et teidä. Hain apua keskustelusta sillä poikaystäväni on itse pulassa, hän ITSE pohtii isyydestä luopumista, joten päätin auttaa häntä ja kysyä niiltä jotka tietää ehkä paremmin kun me.

        Se nainen itse päätti hankkia lapsen, hänellä oli ennestään jo kaksi. Lapsen se hankki ettei poikaystäväni lähtisi kävelee koska ero oli jo melkein vireellä. Hän tuli kertoo raskaudesta silloin kun ei voinu enää tehdä aborttia ilman erityistä lupaa. SE NAINEN päätti pitää lapsen ja nyt vaatii poikaystävältäni vaikka mitä vaikka hän ei oikeasti ole valmis eikä lasta ole suunnitellut.

        Kuvitelkaas naiset jos miehet voisivat tulla raskaaksi ja tekisivät teille sellaisen tempun, olisitte 19v vanhoja nuoruus edessä, ettekä olisi valmiita äidiksi, nii miltäköhä teistä silloin tuntuisi?!


      • antiYH
        TYHMÄÄ kirjoitti:

        Lapsi on elätettävä ja siihen ei isän elatusmaksut riitä. Joten kuka tekee lapsen pelkkien elatusmaksujen takia. Omistaan joutuu suurimman osan laittamaan ja lapsesta kasvatettava vielä kunnon kansalainen. Eli pelkän pienen elatusmaksun takia ei kukaan lasta tee.
        Voihan elatusmaksut laittaa laskuihinkin.. niihinkin joita lapsi aiheuttaa. Varallisuutta niillä ei todella hankita!!

        kerroppas sitte miksi kyseinen nainen ei ole työssä eikä ikinä ole ollut, eikä koulutettu, synnyttää vaa lapsia ja elää sossun rahoilla elareilla.


      • TYHMÄÄ
        antiYH kirjoitti:

        kerroppas sitte miksi kyseinen nainen ei ole työssä eikä ikinä ole ollut, eikä koulutettu, synnyttää vaa lapsia ja elää sossun rahoilla elareilla.

        Sossun rahoilla voi elää ilman lapsiakin. Elarit menee lapsen kuluihin eikä riitäkään joten niillä ei pääse rikastumaan.
        Itse en näkisi vaivaa synnyttää ja kasvattaa lasta elatusmaksujen takia. Liian iso työ.
        Itsekin olit lasta tekemässä joten voit kysyä itseltäsi miksi halusit lapsen. Vahingosta on turha puhua.. miehellekin on ehkäisyväline olemassa.


      • antiYH
        TYHMÄÄ kirjoitti:

        Sossun rahoilla voi elää ilman lapsiakin. Elarit menee lapsen kuluihin eikä riitäkään joten niillä ei pääse rikastumaan.
        Itse en näkisi vaivaa synnyttää ja kasvattaa lasta elatusmaksujen takia. Liian iso työ.
        Itsekin olit lasta tekemässä joten voit kysyä itseltäsi miksi halusit lapsen. Vahingosta on turha puhua.. miehellekin on ehkäisyväline olemassa.

        missä vaiheessa sanoin että haluaisin lapsen nyt tai koskaan?


      • TYHMÄÄ
        antiYH kirjoitti:

        missä vaiheessa sanoin että haluaisin lapsen nyt tai koskaan?

        Korjaus: Siis miksi avomiehesi halusi lapsen? Oikeastaan olet ulkopuolinen koko asiassa.


      • antiYH
        antiYH kirjoitti:

        missä vaiheessa sanoin että haluaisin lapsen nyt tai koskaan?

        nii ja miehenkö pitää aina kantaa vastuuta ehkäisystä? nainen voi aina kusettaa pillereistä ym.


      • antiYH
        antiYH kirjoitti:

        kuules siru, turha puhua sellaista mistä et teidä. Hain apua keskustelusta sillä poikaystäväni on itse pulassa, hän ITSE pohtii isyydestä luopumista, joten päätin auttaa häntä ja kysyä niiltä jotka tietää ehkä paremmin kun me.

        Se nainen itse päätti hankkia lapsen, hänellä oli ennestään jo kaksi. Lapsen se hankki ettei poikaystäväni lähtisi kävelee koska ero oli jo melkein vireellä. Hän tuli kertoo raskaudesta silloin kun ei voinu enää tehdä aborttia ilman erityistä lupaa. SE NAINEN päätti pitää lapsen ja nyt vaatii poikaystävältäni vaikka mitä vaikka hän ei oikeasti ole valmis eikä lasta ole suunnitellut.

        Kuvitelkaas naiset jos miehet voisivat tulla raskaaksi ja tekisivät teille sellaisen tempun, olisitte 19v vanhoja nuoruus edessä, ettekä olisi valmiita äidiksi, nii miltäköhä teistä silloin tuntuisi?!

        ja vielä sen verran nainen yritti olla poikaystävälleni superkivaihana ennen tunnustamista, kun hän sai tunnustuksen ja sopimuksen siintä tuli taas hirveä akka.


      • TYHMÄÄ
        antiYH kirjoitti:

        nii ja miehenkö pitää aina kantaa vastuuta ehkäisystä? nainen voi aina kusettaa pillereistä ym.

        Nainen ja mies voi kantaa molemmat osaltaan. Jos ei halua lapsia niin on varminta kummankin käyttä ehkäisyä. Kun mies käyttää kondomia niin hän kantaa vastuun omalta osaltaan. Ei tule yllätyksiä kummallekaan jos molemmat vastaa itsestään.


      • antiYH
        TYHMÄÄ kirjoitti:

        Nainen ja mies voi kantaa molemmat osaltaan. Jos ei halua lapsia niin on varminta kummankin käyttä ehkäisyä. Kun mies käyttää kondomia niin hän kantaa vastuun omalta osaltaan. Ei tule yllätyksiä kummallekaan jos molemmat vastaa itsestään.

        olet oikeassa, itse en ole pahemmin kysellyt niiden ehkäisystä joten en tiedä käyttikö hän mitää ja mitä hän silloin sanoi nykyiselle poikaystävälleni. Uskoisin että käytti, kuitenkin hänen aikaisemmasta avoliitosta kaksi lasta.

        Voisin ottaa asiasta selvää kysymällä.


      • antiYH
        antiYH kirjoitti:

        olet oikeassa, itse en ole pahemmin kysellyt niiden ehkäisystä joten en tiedä käyttikö hän mitää ja mitä hän silloin sanoi nykyiselle poikaystävälleni. Uskoisin että käytti, kuitenkin hänen aikaisemmasta avoliitosta kaksi lasta.

        Voisin ottaa asiasta selvää kysymällä.

        joo pillereitä nainen söi.


    • rälläkkä

      Minimielatusapu on 136,41 euroa. Voisinpa melkein väittää että lapsesta on tätä enemmän kuluja. Uskoisin myös, etteivät aivan kaikki yh-äideistä ole "hankkineet" lapsia ihan vain tienausmielestä. Rahastus onnistuu vain hyvätuloisilta, joskaan en niissäkään tilanteissa menisi automaattisesti väittämään kysymyksessä olevan nimenomaan rahan.

      Ja onhan sitä yh-isiäkin. Ovatkohan nekin vain rahanlypsäjiä ex-puolisoiltaan?

      • välikommentti

        Sulla on vanha tieto. Ei ole olemassa enää mitään minimi elatusta. Se lasketaan puhtaasti tulojen ja menojen mukaan jokaisen kohdalla erikseen. Paljon vähemmälläkin elatuksella on moni selvinnyt.


      • kuutar007
        välikommentti kirjoitti:

        Sulla on vanha tieto. Ei ole olemassa enää mitään minimi elatusta. Se lasketaan puhtaasti tulojen ja menojen mukaan jokaisen kohdalla erikseen. Paljon vähemmälläkin elatuksella on moni selvinnyt.

        Tarkoitinkin sitä summaa, jonka lapsen huoltaja-vanhempi minimissään saa. Hyvähän se on, jos pienituloisilta peritään vähemmän.


      • jpxxx

        "Minimielatusapu on 136,41 euroa. Voisinpa melkein väittää että lapsesta on tätä enemmän kuluja. "
        Elatusmaksun on tarkoituskin olla vain PUOLET lapsen kuluista lapsilisän jälkeen. Toisesta puolesta on luonnollisestikin sen lähivanhemman huolehdittava.

        "Uskoisin myös, etteivät aivan kaikki yh-äideistä ole "hankkineet" lapsia ihan vain tienausmielestä."
        Ehkä ei, mutta silti miehellä ei ole nykyisellään mahdollista vaikuttaa asiasta päättämiseen, jos nainen haluaa "toteuttaa äitiyttään".


      • Jokainen vastuussa o
        jpxxx kirjoitti:

        "Minimielatusapu on 136,41 euroa. Voisinpa melkein väittää että lapsesta on tätä enemmän kuluja. "
        Elatusmaksun on tarkoituskin olla vain PUOLET lapsen kuluista lapsilisän jälkeen. Toisesta puolesta on luonnollisestikin sen lähivanhemman huolehdittava.

        "Uskoisin myös, etteivät aivan kaikki yh-äideistä ole "hankkineet" lapsia ihan vain tienausmielestä."
        Ehkä ei, mutta silti miehellä ei ole nykyisellään mahdollista vaikuttaa asiasta päättämiseen, jos nainen haluaa "toteuttaa äitiyttään".

        Kannattaa pitää heppi housuissa tai vähintään huolehtia tarkasti ehkäisystä. (Abortti ei ole ehkäisymenetelmä.) Silloin ei tarvitse itkeä sitä, että joutuu huolehtimaan oman jälkeläisensä elatuksesta.


      • antiYH
        Jokainen vastuussa o kirjoitti:

        Kannattaa pitää heppi housuissa tai vähintään huolehtia tarkasti ehkäisystä. (Abortti ei ole ehkäisymenetelmä.) Silloin ei tarvitse itkeä sitä, että joutuu huolehtimaan oman jälkeläisensä elatuksesta.

        onko se muka pelkästään miehen tehtävä pitää huolta ehkäisystä, epäilen. minä pidän aina ITSE huolta ehkäisystä, jossen pentuja halua. Aina voi sanoo että syö vaikka pillereitä, mies tuskin totuutta siinä vaiheessa tiedä.


      • fhfgkitu
        antiYH kirjoitti:

        onko se muka pelkästään miehen tehtävä pitää huolta ehkäisystä, epäilen. minä pidän aina ITSE huolta ehkäisystä, jossen pentuja halua. Aina voi sanoo että syö vaikka pillereitä, mies tuskin totuutta siinä vaiheessa tiedä.

        Nimenomaan, se ehkäisee joka ei pentuja halua. Miksei se sun kultamussukkasi huolehtinut asiasta? Tyhmä kakara koko jätkä.


    • nnnaine

      "Ettei mieheni tarvi kärsii..." No heh. Voi miesraukkaa! Eiköhän se ole lapsi joka tilanteessa kärsii! Miten aikuiset voi olla niin idiootteja ja itsekkäitä..

    • haistattaja

      Elikkä, elikkä... haistakaa passka koko porukka!

    • YH-äiti..

      Vai että rahastusmielessä.. Jos aikoo rahastaa tai lypsää tai hankkia varallisuutta niin paras keino siihen on olla tekemättä lapsia. Lapsi on kallis, siitä ei pääse mihinkään. Ehkäpä tuo ajatusmaailma toimii jos isä tai äiti on varakkaita, niin silloinhan elatustukikin on isompi. Mutta kummasti aina kuulee puhuttavan yh iseistä ja äideistä jotka on tehnyt lapsen käytännössä varattoman kumppanin kanssa mukamas rahan lypsäys mielessä.

      Aloittaja: Tuetko sinä sitä, että isä tapaisi lastaan?

      • antiYH

        Minulle se ei ole ongelma, itse en ole valmis äidiksi, ja varsinkin toisen "äitipuoleksi", poikaystäväni saa mennä tapaamaan lastaan niin paljon kun haluaa mun puolesta. Jos hän haluaa voin olla välillä mukana, mutta joskus ei huvita, kuitenkin lapsi ei ole minun. Enkä muutenkaa ole kovin lapsi-ihminen, esim: vaikka olen sosiaalialalla en menisi päiväkotiin töihin. Toivottavasti ymmärrät mitä meinaan, ettei tulisi taas jtn vääriä luuloja.


    • ko

      Tottakai voi, ei isänä tarvitse olla. Mutta kunhan elatusmaksut hoitaa. Asia yes.

      Siitä, emme edes keskustele. Jos on lapsi siitetty ja syntyy on elatusmaksuvelvollinen. Kondomi on kova juttu näissä tapauksissa.

    • hop ja lop

      Vanhemmuudesta pääsee tosiaan sillä, että joku adoptoi lapsen. Sitten ei tarvitse maksaa elatusmaksuja eikä lapsi peri. Muuten ei.

      Perusrehelliset suomalaiset miehet jättävät vuodessa lähes 100 miljoonaa euroa elatusmaksuja maksamatta. Ja toisin kuin muut velat, elatusrästit vanhenevat viidessä (5!!) vuodessa. Moni lapsi saakin sen kunnan (eli Kelan!) maksaman elatustuen eli sen 138 euroa kuussa. Kunta yrittää sitten periä saatavia "isältä".

      Toivottavasti uusi nainen ei ole syynä siihen, että isä ja lapsi eivät tapaa toisiaan. Lapsi on syytön tilanteeseen.

    • drambolini

      Käsitin aloittajan kirjoituksesta synnytyksen tapahtuvan tulevana marraskuuna jolloin vasta tehdään DNA- testaus . Eli voi olla ettei avokki ole edes isä. Tuossa iässä kuuluu hassulta: poika 19v, ja nainen 26v.
      Mikä idis sitäpaitsi naisella on ottaa yhteyttä niin myöhään ettei muka voi tehdä enään mitään,aborttia. Välillä ei siis yhteyden pitoa?
      Yrittäisikö tämä "leidi" vain kusettaa nuorta kaveria vai kostaa jotain todellista seurustelun(olivat jonkin aikaa yhdessä, nin käsitin) aikana tapahtunutta tai kuviteltua? Avokkinasi ja sinuna myös odottelisin vaan rauhassa tuloksia ensin. Jos nyt on totta. Vielä, isyydestä kieltäytyminen voi olla parempi vaihtoehto kuin ikuiseen "show" rumbaan lähteminen jota luultavasti tiedossa tulevalta mamilta.Pika päätelmä vaan ilmoitus luontoisesta tavasta kertoa raskaudesta ja hiljaisuudesta kunnes mitään ei ole tehtävissä.
      tai avokkisi on itse kusipää, on vain yksi puoli asiasta kerrottu lyhyesti.

      • Drampoliini

        Huomasinpa hätiköineeni. Lapsi on jo olemassa.
        Olisiko aihetta sitten setviä avokkisi mistä kattava viha johtuu?
        Lapsi kärsii joka tapauksessa vihamielisyydestä. Onneksi niin pieni ettei muista isää jos tämä irtisanoutuu lapsestaan täysin. Parempi ehkä kun ei "tunne" omakseen.
        Maksuista ei kyllä eroon pääse.


      • antiYH
        Drampoliini kirjoitti:

        Huomasinpa hätiköineeni. Lapsi on jo olemassa.
        Olisiko aihetta sitten setviä avokkisi mistä kattava viha johtuu?
        Lapsi kärsii joka tapauksessa vihamielisyydestä. Onneksi niin pieni ettei muista isää jos tämä irtisanoutuu lapsestaan täysin. Parempi ehkä kun ei "tunne" omakseen.
        Maksuista ei kyllä eroon pääse.

        viha johtuu huonosta suhteesta, ja siintä että nainen kuulemma paljastui ihan toisenlaiseksi muutaman kuukauden yhdessäolon jälkeen. "tosi epämielyttävä ja ärsyttävä ym"


    • jk

      ana hänen luopua isyydestään

    • aggag

      Tyhmä! Miehesi meni panemaan toisen naisen paksuksi. Järki käteen nyt: Jätä se! Perustelen: Yhteinen lapsi sitoo miehesi lapsensa äitiin loppuelämäksi kuitenkin. Ensin 18 vuotta elatusvelvollisuutta kera ikuisten riitojen. Tämänkään jälkeen tunnustettua lasta ei voi sivuuttaa esim perinnönjaossa.

      Hinkuu rahan takia? Paskat. Ei teillä nuorella parilla mitään rahaa ole! Se rönttöinen Ikealla kalustettu vuokrakaksio lähiössä, vähän rahaa, vanhoja vaatteita ja kentis halpa Nissan vuodelta 1992. Teillä ei ole mitään yhteistä mikä suhteenne koossa pitäisi.

      Miehesi ei taloudellisesti tilaanteesta kärsi: Olette persaukisia kuitenkin. Yhteiskunta tuonkin äpärän elättää elatustuen muodossa.

      Poistu tilanteesta ja etsi itsellesi toinen mies. Paskatunkio on kääntelemällä parane.

      • jeppisjepulis..

        toteampa vain, että yhteinen lapsi ei sido ketään kehenkään loppu elämäksi.
        Meillä tästä ihan oikea esimerkki.
        Hyvin on isukki onnistunut elelemään uutta elämää, ihan kun ei lapsia olisikaan, vaikka asutaan jopa samalla kylällä ja lähes naapureina.
        Jossain ulkona jos tulee vastaan, ei edes tervehdi lapsia, eikä kyllä tervehdi lapsetkaan enää sitä.
        Elatustukia ei maksa, jotenkin onnistunut siinäkin kieroilemaan. Kela maksaa minkä maksaa, ja isältä ei taatusti tule perimällä koskaan saamaan mitään takasin.

        että sepä siitä " sitoo loppu iäksi" lausahduksesta....


      • antiYH

        ihan törkeä viesti kuule. Mitä sä tiedät? poikaystäväni on tosi hyväs työs, kaikki mitä tarvitsemme niin meillä on, ehkä sä olit persaukinen kun olit 19v, harmin paikka.


    • no just

      Voi luopua, mutta etukäteen, kieltäytymällä seksistä tai hankkimalla luotettavan ehkäisyn.

      Aikuisten oikeesti.....taidatte olla aika kakaroita!

    • ----

      Mies on lapsen isä ja sitä ei voi mikään muuttaa. Niin se vain on, vaikka haluaisi mitä tahansa. Ja toisekseen ei kannara tehdä mitään hölmöä ja peruuttamatonta, mitä sitten katuu myöhemmin.

    • haloo Josefiina Hilt

      > Harmittelin alkuun sitä, kuinka paljosta poika jää paitsi, mutta toisaalta parempi elää kaukana sellaisesta ihmisestä, jonka elämän arvot eivät ole järjestyksessä.

      Totta

      > Isä ei ole pojastaan maksanut elatusmaksuja, vaan minimi tulee kelalta. En tiedä kuka sen sitten isältään myöhemmin perii. Tekee pimeitä töitä, koska ei halua maksaa elatusmaksuja. Enkä huolisikaan häneltä senttiäkään. Elatusmaksu ei ole äitien iloksi vaan lapsen hyvinvoinnin takaamiseksi.

      Huono sinä. Nyt yhteiskunta maksaa elatustuen isän puolesta, joka elelee herroiksi sosiaalituilla ja pimeillä töillä.

      Olet muka liian ylpeä ottamaan rahaa vastaan isältä, mutta meiltä veronmaksajilta otettu raha ei puristele sinua yhtään !

      Kukaan ei peri vähävaraiselta elatusmaksuja takaisin. Yhteiskunta antaa ne sille miehelle anteeksi.

      Tekisit kunnon teon ja ilmoittaisit viranomaisille pimeistä töistä. Ukko joutuisi valita: elääkö köyhyydessä vai tekisikö rehellisiä töitä. Voisi sinunkin saamasi elatustuki kasvaa.

      Näin sanot itse:
      > "Elatusmaksu ei ole äitien iloksi vaan lapsen hyvinvoinnin takaamiseksi."

      Miksi siis olet huono äiti, etkä ota vastaan kaikkea sitä elatustukea, minkä voisit mieheltä saada? Onko lapsen edun mukaista, että hän saa pienintä mahdollista yhteiskunnan maksamaa tukea ja isä rellestää pimeillä rahoilla?

      • Josefiina Hiltunen

        Sinä joka haloota minulle huutelit. Kerroin lastenvalvojalle, että isä on pimeissä töissä, lastenvalvoja sanoi, ettei ole hänen asia. Soitin verottajalle, sanoivat tutkivansa asiaa, mutta ei ole mitään tapahtunut. Kerroin firman nimen ja kaiken. Soitin myös silloin pari vuotta sitten sosiaalihuoltoon ja kerroin tilanteen. En tiedä onko asia edennyt.

        Ja tiedoksesi, teen itse helvetisti töitä ja maksan veroja, ja turhempaankin niitä veroeuroja käytetään kun lapsien hyväksi.

        Tasapainottelen elämää työn ja lapsen välillä. Yksin. Joten pidä sinä perkele pääsi kiinni minun huonosta äitiydestä.

        Täällä nostettiin joka helvetin virastossa kädet pystyyn kun asiaa yritin viedä eteenpäin, joten se siitä!!


      • Silla80

        oon niin Josefiinan kanssa samaa mieltä, et viranomaiset ei tee mitään. Lastenvalvojat usein vaan haluaa sovitella ilman mitään konflikteja. Mun lasten isä nauroi paskasta kun yritin kertoo valvojalle et isä on töissä ja sano etten voi todistaa sitä koskaan., Mä soitin myös verotoimistoon ja ne ei osannut sanoo mitään.. Et revi sä siitä ennen kun rupeet arvostelee..


      • haloo josefiina hilt
        Josefiina Hiltunen kirjoitti:

        Sinä joka haloota minulle huutelit. Kerroin lastenvalvojalle, että isä on pimeissä töissä, lastenvalvoja sanoi, ettei ole hänen asia. Soitin verottajalle, sanoivat tutkivansa asiaa, mutta ei ole mitään tapahtunut. Kerroin firman nimen ja kaiken. Soitin myös silloin pari vuotta sitten sosiaalihuoltoon ja kerroin tilanteen. En tiedä onko asia edennyt.

        Ja tiedoksesi, teen itse helvetisti töitä ja maksan veroja, ja turhempaankin niitä veroeuroja käytetään kun lapsien hyväksi.

        Tasapainottelen elämää työn ja lapsen välillä. Yksin. Joten pidä sinä perkele pääsi kiinni minun huonosta äitiydestä.

        Täällä nostettiin joka helvetin virastossa kädet pystyyn kun asiaa yritin viedä eteenpäin, joten se siitä!!

        Älä nyt hernettä nenään vedä. Viestini oli vain kirjoitelma sen jälkeen, kun luin asenteestasi yhteiskunnan tuista ja siitä, että otat rahat mielummin yhteiskunnalta kuin isältä, jonka ne kuuluisi maksaa.

        Kuten itse sanoit, tuki isältä on tuki lapselle, eikä äidille.

        Ihan hyvä, että olet yrittänyt kertoa tilanteen lastenvalvojalle ja verottajalle. Siitä pisteet sinulle.

        Sanoit tekeväsi paljon töitä, mutta en siitä arvostellut. En arvostellut edes lapsesi hoidon tasoa. Ymmärrä se :)

        Asenteestasi se viesti lähti.

        Huvittavaa jälkikäteen se, että olet tehnyt kaikkesi saadaksesi isältä enemmän rahaa ja kun et ole saanut, julistat täällä, että häneltä et kelpuuttaisi senttiäkään. Sangen surullista, mutta niin ne asenteet näyttävät muuttuvan tilanteen mukaan.


      • haloo nimimerkki
        Silla80 kirjoitti:

        oon niin Josefiinan kanssa samaa mieltä, et viranomaiset ei tee mitään. Lastenvalvojat usein vaan haluaa sovitella ilman mitään konflikteja. Mun lasten isä nauroi paskasta kun yritin kertoo valvojalle et isä on töissä ja sano etten voi todistaa sitä koskaan., Mä soitin myös verotoimistoon ja ne ei osannut sanoo mitään.. Et revi sä siitä ennen kun rupeet arvostelee..

        silla80,

        Helppo uskoa, että viranomaiset eivät tee mitään.

        Ensimmäisessä viestissä ei ollut sanaakaan siitä, että rahoja oli yritetty saada isältä. Ymmärräthän sen, että siksi oli varaa arvostella asiaa.

        Viesti kertoi täysin toista asiaa, kuin mitä todellisuudessa oli tehty (mikä selvisi vasta josefiinan seuraavasta viestistä)


    • miettijäinen

      Siis onko sitä lasta vai ei? Vai onko jo yksi lapsi ja toinen tulossa? Isyys on aina olemassa ja avokkisihan siitä ei kärsi vaan viaton lapsi jonka kaksi ääliötä on vahingossa alkuun pannut. Haluatko että lapsi kärsii isättömänä olosta? Olet tosi lapsellinen ja niin on avokkisikin. Eikö hän osaa itse hoitaa asioitaan. Eikö tiedä mistä touhusta voi lapsi saada alkunsa?
      Mistä sinä tiedät kärsiikö miehesi myöhemmin? Lapsihan voi olla ihan mukava pikku vintiö tai suloinen prinsessa josta kaikki tykkäävät. Tue vain avokkiasi lapsiasiassa ja vaikka kuinka vihaisi lapsen äitiä, on lapsi siihen syytön. On sun avokkisi sitä naista joskus rakastanutkin tai ainakin rakastellut. Vielä se sama viha kohdistuu sinuunkin jos olet noin yksioikoinen, lapsellinen ja tyhmä. Tosiaanko haluat vstuutaan pakolilevan avokin? Entä jo tekee sinulle saman. Ja luultavasti tekeekin ja sitten hänellä on taas uusi akka joka vonkuu että pitää unohtaa entinen akka ja sen lapsi. Se lapsen äiti voit sitten olla sinä. Mieti kaksi kertaa mitä puhut ja miten toimit. Edestä sen löytää minkä taakseen jättää. Se sananlasku on harvinaisen viisas mietelmä.

      • justjoooaaaa

        itselläni ei ole isää (kuoli kun olin 2v) ja hyvin olen pärjännyt!


    • pankula

      Onko sulla aivot narikassa,voiko isyydestä luopua elatusrahat menevät lapsen tarpeisiin eikä äidin, lopeta suhde hyvän sään aikana tommoisen retkun kanssa oleminen joka olisi valmis hylkäämään lapsensa teidät molemmat bimbot pitäisi kastroida teistä ei ole kummastakaan vanhemmiksi

    • .......... .........

      tietkö... mä oon tässä viime aikoina miettinyt ihan samaa, ton isyyden luopumisen suhteen. Tosin tässä tapauksessa on kyse siitä, että ex mieheni on jättänyt lapset täysin huomiotta eromme jälkeen, enkä minä oikeestaan enää edes halua sitä lasten elämään.
      Mulla on yksinhuoltajuus, elatustuetkin on käyty sopimassa, mutta jotenkin ukko on onnistunut jättämään ne maksamatta koko tämän vuoden ajalta.
      Mä en sen senttejä edes halua, sillä on niille rahoille varmasti parempaakin käyttöä (ryypätä ne), isän mä siitä olisin lapsille halunnut, mutta kun siitä ei siihen hommaan enää ole, niin mä tahtoisin jotenkin onnistua järjestämään asian niin, ettei se enää isää missään vaiheessa tule leikkimäänkään.
      Tän päivän urakkana, ajattelin alkaa ottamaan selvää, että pystyykö jotenkin lakiteitse alkaa ajamaan isyydentunnustuksen purkua.
      Lapset on vielä sen verran pieniä, että ne ei varmastikaan isompina isäänsä muista, enkä usko, että ne sellasta juoppoa käsiinsäkään koskaan haluais etsiä (muuta kun ehkä vetääkseen turpaan....), mut en myöskään halua, että joskus vuosien päästä exä tulee oveni taakse sanomaan, että nyt olisi taas kiva leikkiä isiä vähän aikaa.....
      Joten siis, haluaisin saada asian järjestettyä niin, että papereissa lasten isä on tuntematon.
      En tiedä, miten se enää tässä vaiheessa onnistuu, mutta otan selville sen kyllä

    • mä vain

      en voi ymmärtää miten joku voi hylätä oman lapsensa olipa tilanne mikä hyvänsä ??

      t täälläkin kohta erotaan mutta lapsiani en hylkää, t iskä

      • Sanelma X.

        ei se ihan helppoa olekaan ymmärtää, mutta näin vain tapahtuu. nyt jo täysi-ikäisten lasten yh-äitinä kasvatin lapsia yksin 15-vuotta. tekstarin saattoivat lapset synttärinään saada. kun tytöt olivat pienempiä, yritin minä järjestää isänpäiväksi yllätyksiä; ostin eväät puistoretkelle isällä ja lapsille tai maksoin risteilyn heille neljälle. sitten kyllästyin leikkimään "teillä lapset on kiva isä" -leikkiä ja lopetin kyselyt "voisitko soittaa joskus tytöille, ehtisitkö nähdä heitä edes parin tunnin ajan".
        syitä on monia, oikeita ja keksittyjä, mutta joskus isälle tai äidille vaan käy niin, ettei vanhemmuus yllättäen innostakaan. silloin on hyvä muistaa, että yksi tervejärkinen vanhempi on parempi kuin kaksi sellaista, jolla kaikki muumit ei ole laaksossa...


      • voiettäettä
        Sanelma X. kirjoitti:

        ei se ihan helppoa olekaan ymmärtää, mutta näin vain tapahtuu. nyt jo täysi-ikäisten lasten yh-äitinä kasvatin lapsia yksin 15-vuotta. tekstarin saattoivat lapset synttärinään saada. kun tytöt olivat pienempiä, yritin minä järjestää isänpäiväksi yllätyksiä; ostin eväät puistoretkelle isällä ja lapsille tai maksoin risteilyn heille neljälle. sitten kyllästyin leikkimään "teillä lapset on kiva isä" -leikkiä ja lopetin kyselyt "voisitko soittaa joskus tytöille, ehtisitkö nähdä heitä edes parin tunnin ajan".
        syitä on monia, oikeita ja keksittyjä, mutta joskus isälle tai äidille vaan käy niin, ettei vanhemmuus yllättäen innostakaan. silloin on hyvä muistaa, että yksi tervejärkinen vanhempi on parempi kuin kaksi sellaista, jolla kaikki muumit ei ole laaksossa...

        kuitenkin usein on niin että mies ei tunne samoin kun nainen lapsia suhteen, jos lapsi ei ole haluttu ei sitä voi väkisin rakastaa.


    • häjentenkne

      Aatteleppa omalle kohalles. Olisit lapsi, jonka vanhemmat eivät ole yhdessä. Isäsi on halunut luopua olemasta isäsi, ei halunut koskaan luoda sinuun suhdetta koska ei tuntenut sinua omakseen siksi ettei tullut äitisi kanssa toimeen.

      Miltäpä tuntuu?

      Vaikka mä kyllä toivon että tämä on taas niitä lukuisia provoja, niin pahoin pelkään, näitä on oikeasti. Surullista.

      • antiYH

        usko pois tilanne on totta, enkä halua ketään sillä loukka.


    • tupputunteeton

      Ei isyydestä eikä ylipäänsä vanhemmuudesta niin vaan luovuta ja kuka haluisikaan! Jos lapsia hankkii, niin niistä pitää kantaa vastuunsa. Asuu ne se sitten exällä tai omassa kodissa. Oletko mustasukkanen miehen ja lapsen suhteelle, kun ei lapsi ole teidän vaan edellisestä suhteesta?
      Ja se on hyvä, että olette ajatelleet, koska se on ihan todellista et isän kuuluu osallistua lapsen elättämiseen ja elatusmaksuja ne joutuu muutkin makselemaan, että ette ole poikkeus tapauksia. Tulee kirjotuksestas sellanen olo, että et halua miehes olevan siteessä omaan lapseensa. Toivottavasti olen väärässä, koska se olisi aika sairasta, mutta sellaistakin on.
      Ja tuo "ei tunne lasta omakseen", aika tunteeton on sun ukkos. Minä en tuollasen kanssa edes olisi...

      • antiYH

        en tiedä kumpi olet, mies vai neinen, veikkaan että nainen. kuitenkin miltä sinusta tuntuisi jos miehesi adoptoisi lapsen (sillä ei voi tulla raskaaksi) , mitä sä et halua, et ole valmis ottamaan sitä sun elämääs, et halua olla äiti, olet niiiiiin nuori. mutta se vaan tulee kotii ja tokasee "tää on meidän vauva, ihan sama mitä sanot mä pidän sen, sun PITÄÄ osallistuu sen elämää vaikka väkisi"

        olis varmaa tosi mahtavaa, olisit niin onnessaa, suhde ei toimi, mikään ei toimi, haluat muutenkii pois, mutta bum toinen hankkii lapsen. tuskimpa siinä vaiheessa oikesti tuntis sitä omakseen. vai oletkos erimieltä??


    • tossukka2

      Siis et ole tuonne aloituksees maininnut mitään adoptiosta... Jos miehelläs on ollut tuollainen suhde exäänsä, niin sanoisin, että hän on aika tossukka. Jos parisuhteessa haluaa olla ja elää niin pitäs puhua päätöksistä ja toiveista yhdessä, eikä lapsi ole mikään sellanen asia et mä haluan ei väliä haluatko sä! Kyllä miehellä on varmasti joku aavistus ollut raskaudesta, olis sillon jo häipynyt ja tehnyt selväksi että ei ole mikään perhe ihminen. Tyhmä jos siihen jäi roikkumaan.

      • antiYH

        toi edellinen postaus oli tuppupunteettomalle, annoin hänelle toisenlaisen esimerkin, että jos hänen mies tekisi hänelle samat mitä kyseinen nainen poikaystävälleni.

        oikaystäväni ei halunnut lapsia, eikä halua vieläkään. Ymmärrän häntä täysin sillä en minäkään halua lapsia nyt/koskaan, en tiedä vielä. Syön e-pillereitä, ja söi se nainenkin, en tiedä pettikö pillerit, vai jättikö hän ne tahalleen, mutta lapsen se hommas "tahallaan", sillä hän ilmoitti raskaudesta vasta silloin kun mitään ei ollut tehtävissä.

        Kun asia tuli ilmi, poikaystäväni järkyttyi ja meni shokkiin, hän ei halunnut lapsia. Sama juttu tulisi minulle jos pamahtaisin yhtäkkii paksuksi, menisin ihan rikki. Keskustelisin poikaystäväni kanssa ja tod.näk päätyisimme samaan ratkaisuun, aborttiin.

        Mutta tämä ketju ei koske nyt minua, vaan yrittäkää nyt ihmiset tajuta että se nainen teki aika p***amaiset, ei ketää voi pakottaa tulla isäksi tai äidiksi, jos toinen ei ole valmis, ei halua. miks pitäis olla harrastamatta seksiä siinä vaiheessa? OK jos pillerit oikeasti petti, se oli vahinko, silloin täytyy ottaa vastuuta vaikka se ois kuinka vaikeaa ja hirveää, mutta miks täytyy sitte salata 2-3 kk? ei voi nainen olla niin tyhmä ettei tyhjennysvuotoo oon tullu parii kertaa jos kerran pillereit söi. Muutamalle kaverille tuli keskenmeno sillä huomaamatta he käyttivät raskauden aikana pillereitä.

        Mitens sitte naiset, jos mies sanoo että pidä lapsen nii onko naisen sitte kans pakko pitää ja ottaa vastuuta siintä mihin ei ole valmis itsekkään?


    • haloo josefiina

      sanelma x,

      > yksi tervejärkinen vanhempi on parempi kuin kaksi sellaista, jolla kaikki muumit ei ole laaksossa...

      Oikeassa olet.

      Mukavaa, että olet ainakin yrittänyt saada isä-lapsi-suhteet toimimaan !

      Menestystä jatkoon! Nyt on varmaan mukava olla aikuisten lasten äiti ja odotella lastenlapsia :)

    • akfåagp

      Jos itse olisit vastaavassa tilanteessa kuin tuo nainen,niin ymmärryksesi ei varmasti riittäisi sihen,että joku ehdottaa isyydestä luopumista...
      Kun panee niin saattaa joutua maksamaan.

    • Markus kommentoi

      Siiis ihan oikeesti haloo aloittajalle. Jos nainen on syönyt pillereitä on asia ollut myös aika moinen yllätys hänelle, jos nainen ei ole ottanut pariin kuukauteen yhteyttä on se mielestäni ihan normaalia, hänellä myös kestää hieman aikaa toipua shokista!
      Abortti on kumminkin sellainen asia että sellaiseen ei pidä kenenkään painostaa ja hyvä että hän on tehnyt päätökseen lapsesta itse koska hänen sisälätään se ulos otettaisiin.
      Ihan ehdottomasti nainen tekee päätöksen abortisti itse ei kenenkään painostamana!
      Nainen tuli raskaaksi pillereistään huolimatta. Lapsi on ja tulee olemaan avokkisi sinusta huolimatta sinuna kannustaisin avokkisi pitämään kyseiseen lapseen yhteyttä, jos siitä rääyt tai jotain tulee avokkisi katkeraksi sinulle lapsi on kumminkin hänen omaa lihaa ja vertaan, lapsella on oikeus isään ja toivottavasti isä käyttää lapsen edun lapsen hyväksi!!
      Mielestäni kuulostat katkeralta tästä lapsesta ei millään pahalla mutta siltä sanomisesi kuulosta.
      Myös varmaan suhtautumisesi lapseen vaikuttaa avokkiisi, jos haluat oikeesti miehesi olevan onnellinen panostat lapsen ja miehen väleihin.
      Sanot että et ole valmis äidiksi ja sanot että et halua sellainen olla.
      Olet miehen kanssa jolla on lapsi halusit tai et, olet joko äitipuoli tai poistut miehen elämästä kokonaan hän ansaitsee parempaa, sellaisen joka myös hyväksyy hänen lapsensa.
      Itse olin melkein yhdeksäntoista kun silloinen tyttöystävä sai lapsen ja päivääkään en poikani elämästä pois vaihtaisi vaikka en silloin ollut valmis isäksi.
      Olen ylpeä isyydestäni ja toivon että avokkisi myös tulee järkiinsä.
      Lapsi ei ole mikään itsestään selvyys.
      Vaimoni ei voi saada lapsia ja poikani on minulle ja vaimolleni siunaus!
      Onnea avokillesi isyyteen, hän on nuori mutta toivottavasti hän tajuaa kuinka suuren lahjan loppupeleissä tämä nainen on hänelle antanut

      • antiYH

        hyvää tekstii mutta et tainut lukea oikein. Nainen salasi pari kolme kuukautta poikaystävältäni raskautta, ne oli silloin yhdessä ja asui saman katon alla, miten shokki tähän liittyy? Nainen oli ehdottanut lasta jo muutaman viikon kuluttua seurustelun alkamisesta, kun avokkini tokasi ettei halua vielä, on liian aikaista, ehkä sitten joskus.

        Jos poikaystäväni ei itse halua olla tekemisissä tämän naisen kanssa ja sitä ei kiinnosta nähä lastaan, nii miten mä tähän liityn? olen yrittänyt rohkaista häntä joku 3 kk lapsen syntymän jälkeen mutta tajusin että ihmistä ei oikeasti kiinnosta! En halua kuulla enempää haukkumista ja selittämistä että olen katkera, tottakai se tuntuu pahalta mutta tiesin mihin ryhdyn. Ja tässä kyse ei ole minusta vaan avokistani. luoja sentää.


    • tiedäntunteen

      suosittelen että poikaystäväsi ottaisi hatkat tosta tilanteesta, lasta ei voi väkisin rakastaa, se aistii kaiken pahan ja sitä ettei sitä haluta. turhaa sun miehenkii kärsiä, jatkatte omaa elämää. jos joskus päätät jättää hänet lapsen takia niin se on sinun päätös, kukaan täällä palstalla ei voi edes ehdottaa sitä sillä kyse ei ole selvästikään siintä.

      tiedän kyseisen vihan, minulle kävi melkein samat entisen tyttöystävän kanssa, mutta lasta meillä ei ollut. nykyään en voi edes kattoo sitä kun hän tulee vastaan, vihaan häntä niin paljon, ettei kukaan uskokkaa.

      ei tätä asiaa voi mennä yli mutta ympäri voi kokeilla.

    • unborn

      älkääpä surkimukset valitelko....

      • kuidunen

        siitä vaan takaapäin...saatanan roisto...


    • pyhä yksinkertaisuus

      Kyllä miehes on ollut tyhmä: siis 19 v menee kimppaan 26 v yh äipän kanssa jolla mitä se oli 2 muksua ennestään? nainen alkaa heti puhua että lisää lapsia, biologinen kello monella 26 veellä jo tikittää. Ja silti mies uskoo että nainen pillereitä syö. Tietysti tollanen 19 v koltiainen on aatellu että jee sille vara-äiti ja seksiäkin saa voihan siitä lähteä lätkimään jos haluaa, mutta muijalla on ollut toiset suunnitelmat.

      Eihän se tosin lapsen vika ole että isä on helvetin tyhmä ja lapsellinen , olis kortsua käyttänyt jollei halua lasta, aina se mahdollisuus on olemassa että nainen kusettaa ja tulee "vahingossa" raskaaksi :D

      ja siellä tätä luuseri byhyy ex muija teki pahat lohduta mua-vauvaa hoivaileva uus tyttöystävä puolustelee tällasen kakaran tekosia. aikuisten leikeistä on otettava aikuisen vastuu eikä paettava uuden tyttöystävän nurkkiin itkemään. "miltä teistä tuntuisi jos pakottaisi hankkimaan lapsen", no öö, ei se nainen ole varmaan miestä raiskannut vana ihan itse on paljaan keppinsä perille asti työntänyt. Ja ehkäisy aina miehen vastuulla?! voi paska eikös se yleensä ole naisen vastuulla??!! ainoa mitä miehet voi käyttää on kondomi ja vasektomia. Mutta sekin tuntuu olevan näille uusavuttomille enhaluaiskäksimuttajätänehkäisyasiatkolmikymppisennaisenvaraan-isukeille liian vaikeaa. Lapsen kannalta säälittää ja myös ketjun aloittajan joka on liian lapsellinen tajutakseen että ei se vika taida nyt pelkästään siinä naisessa olla. Tyhmät.

    • Myli40

      Elatusmaksuista ei voi laistaa. Vaikka luopuisi isyydestä. Puhutaan miehen kohdalla about 15% nettotulojen menetyksestä 18 vuoden ajaksi (muuttujia on todella paljon koska Suomi). Joo miestä/poikaa tarvitsee panemiseen houkutella mainoksen tyyliin lähdetkö. No tottakai jokainen mies lähtee. Yksikään ei ole skipannut ellei ole jotain itselle aivan taivaasta langetettua vastenmielisyyttä kohdalle osunut.

      Naisella on tietenkin oikeus kehoonsa ja siinä/siellä tapahtuviin muutoksiin mutta miehen oikeusturva on nolla jos raskaus alkaa ja mimmi päättää pitää lapsen jota siittäjä ei halua.

    • Lstenvalvokalla

      ei ole päätöksenoikeutta; oikeutta ottaa kantaa vanhempien välisiin keskinäisiin ja vapaaehtoisiin sopimuksiin, sopimuksen sisältöön. Lastenvalvojalla ei ole oikeutta myöskään isyyden selvittämiseen
      vastoin lapsen vanhemman tahtoa. LASTENVALVOJA EI OLE SOPIMUS
      OSAPUOLI. SUOMEN VALTIO ON TARKOITUSHAKUINEN LAPSEN VIERAANNUTTAJA VALTIO PERÄTTÖMIN LAUSUMIN, SELVITYKSIN TUOMIOISTUIMESSA !!!

    • sossupaholainen

      Lastenvalvojan virkavelvollisuuksiin kuuluu neuvoa vanhempia, mutta hän ei päätä. Hän ei myöskään voi pakottaa isyydenselvitykseen, mutta hänen kuuluu viedä isyysasia käräjäoikeuteen, jos vanhempi ei suostu selvitykseen. Käräjäoikeus voi pakottaa DNA-testeihin (jos ei muuten, niin poliisi vie ).

      • KunOmatRahkeetEiRiitä

        Onko sulla rikosrekisteriä tai onko mitään muita perusteita, jolla sinut on todettu epäpäteväksi huoltajaksi?
        Onko tuo luonnehäiriö todettu vai perustuuko se vain käytökseesi lastenvalvojan luona? Tämmöisissä asioissa tutkitaan taustoja yleensä aika kauan, jopa ihan kouluajoilta asti. Kaivetaan esille arkistoista koulutodistukset, kouluterveydenhoitajan arkistot yms.

        Se miten kauan olet jaksanut tällä palstalla kirjoitella, voisi kyllä viitata luonnehäiriöönkin, mutta enemmän luulen, että sinulla ei ole tietoa ja resursseja käyttää oikeita väyliä asiasi hoitamiseen. Sinä tarvistsisit asianajajaa.


      • miksisitten
        KunOmatRahkeetEiRiitä kirjoitti:

        Onko sulla rikosrekisteriä tai onko mitään muita perusteita, jolla sinut on todettu epäpäteväksi huoltajaksi?
        Onko tuo luonnehäiriö todettu vai perustuuko se vain käytökseesi lastenvalvojan luona? Tämmöisissä asioissa tutkitaan taustoja yleensä aika kauan, jopa ihan kouluajoilta asti. Kaivetaan esille arkistoista koulutodistukset, kouluterveydenhoitajan arkistot yms.

        Se miten kauan olet jaksanut tällä palstalla kirjoitella, voisi kyllä viitata luonnehäiriöönkin, mutta enemmän luulen, että sinulla ei ole tietoa ja resursseja käyttää oikeita väyliä asiasi hoitamiseen. Sinä tarvistsisit asianajajaa.

        eipä auta asianajaja; kun tuomioistuin ei suostu asiaa oikeasti käsittelemään; kopioidessaan Raision kaupungin perättömän "selvityksen" lapsen olosuhteista sanasta sanaan riippumatto
        man tuomioistuimen omaksi päätökseksi, ratkaisuksi asiassa.

        Eipä ole perusteita näkynyt eikä rikosrekisteriä, jolla todettu epäpäteväksi huoltajaksi? Ainut Raision kaupungin "peruste"
        sosiaalitoimen/ lastensuojelun järjestämälle "äidin" tarkoitus-
        hakuiselle "yksinhuollolle" ilman lapsen asumista/ tapaamis-oikeutta omaan isäänsä on äidin luottamus isään- ja ristiriito-
        ja eroprosessiin liittyen. Luonnehäriö siis perustuu lapsen
        "äidin- ja viranomaisten" käytökseen lastenvalvojalla, sosiaa- litoimessa/ lastensuojelussa perättömin selvityksin, lausumin mm. tuomioistuimessa. Poliisi on kumonnut em. Raision kau-pungin perusteet asiassa lapsen edun vastaisena.

        Se miten kauan "äiti- ja Raision kaupungin lastensuojeluviran-omaiset" ovat jaksaneet vieraannuttaa lapsia omasta isästään, isovanhemmistaan ym. suvustaan voisi kyllä viitata luonnehäi-riöönkin, mutta enemmän luulen että Raision kaupungin "viran-
        omaisilla ei ole oikeaa tietoa lapsia koskevissa asioissa ja resurs-seja käyttää oikeita väyliä asian hoitamiseen kieltäytyessään itse valvovien vieranomaisten päätöksistä- ja poliisin ohjeistuksista
        asiassa, siis lapsen edun mukaisesta menettelystä lapsen edun toteuttamiseksi viranomaismenettelyssä lapsia koskevissa asi-
        assa...


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe