Nissan Primera P12 2005 jakopää vai kampiakselin asentotunnistin

Omistan Nissan Primera 1.6 vuosimallia 2005 mallisen farkun.Autolla on ajettu n.180tkm ja tässä viikko sitten alkoi palamaan näytöllä se keltainen varoitus valo ja jouduin autoni viemään huoltoon että ne lukisi vikakoodit.Autossa alkoi esiintymään sellaista vikaa tuon valonsyttyessä että auto sammuili ja käynnisty taa kun kuunteli jalkatilasta tulevaa naksahdusta niin silloin taas auto starttasi normaalisti taas käyntiin.Nissan huolossa luettiin vikakoodit ja se ilmoitti että se viittaisi tuohon kampiakselin asentotunnistimeen mutta ei sulkenut pois myöskään jakopääkettinkin venähtämistä..Mitä mieltä olette asiasta,onko kellään ollut vastaavaa vikaa että se olisi sammuillut useasti ajonaikana ja vika olisi korjaantunut tuolla kampiakselin asentotunnistimen vaihdolla?Kuinka kallis on jakopää remontti jos sen joutuu vaihtamaan?Löytyisikö jostain edullisia jakopäitä kyseiseen malliin vai meneekö koko paketti merkkikorjaamon puolelle tilattavaksi?
Ilmianna
Jaa

45 Vastausta



Miksi olet Primeraan sotkenut kätensä?Yleensä näissä P12 koppasissa on hirmuisesti ollut ongelmia niin kalleineen jakopää ongelmineen kuin noiden kampiakselin asentotunnistimien kanssa joita on melkein joka autoon joutunut vaihtamaan ja tuohonkin remonttiin palaa helposti n.200 euroa!!Jos pahin käy toteen niin silloin joutuu vieläpä hyökkäämään jakopään kimppuun eli siitä taas pyörähtää helposti 1500 euron remontti joten 1800 euroa voi helposti tässä palaa rahaa.Tälläiset kustannukset ovat mekkikorjaamoille tuoneet hyvin rahaa ja tietysti töitä meille korjaamossa työskenteleville:)Ihan jeess,auto kaikkineen tyyppivikoineen.
Ilmianna
Jaa
Varaa kiireesti aika jakopään HIHNAN vaihtoon !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Vaa,kun ei ole hihnaa on nääs ketju joka omassa 1.8 kestänyt moitteettomasti 312tuhatta.Saas nähä millon pamahtaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Samaan romukoppaan voi laittaa Nissan Qashqai merkkiset autot etenkin Diesel mallit!!Kalliiksi tulee kun ensimmäiset tyyppiviat tulee esille autossa,ei muuten paljoa naurata kun itse jouduin omasta pussista maksamaan remontin johon paloi rahaa 1700 euroa!Merkkikorjaamossa sanottiin että selvisin vielä halvalla joten ei paljon naurattanut maksella tuollaista summaa.En suosittele Nissan merkkiä ollenkaan jota valmistetaan tusinatavarana ja hinnata tulee taas kohta alas niin että rytisee!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"Samaan romukoppaan voi laittaa Nissan Qashqai merkkiset autot etenkin Diese"

mikä auto sitten olis se hyvä, mihin vertailet ? Kerro ihmeessä ollaan vaihtamassa heti keväällä 3-5 autoa, hinta 30 000 e, yli koska otetaan huippuvarusteluilla.

leillä nytkin isillä, ädillä, 4 lapsella sekä Primeroita ja 3 Qashqaita, sekä lasten vanhemmilla 3 nissania, kaikki on ihmetellyt kun ollaan kai suurin Nissan suku, eikä aiota merkkiä vaihtaa kun uusia ostellaan enskeväänä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Moikka. P12 2003, 2,0 autom. Saman tyyppiset viat olivat ja samanlainen vikakoodi.
Korjaantui rikkoontuneen anturin vaihdolla ja hintaa remontille tuli n. 160e.
Ilmianna
Jaa
taas on satusedät kirjoitellu omiaan.mulla on nisukka alla ja suuria ongelmia ei ole ollu.ainoa seikka jonka voin neuvoa on se että elä vie autoasi muuhun kun merkki huoltoon.monesti sanotaan että ne on kalliita mutta ainakin nisukan kohdalla ne on osottautununeet halvimmiksi. ne sanoo suoraan huollon hinnan ja mitään musta tuntuu huoltoja ei tehdä. itse kilpailutin iskareiden vaihdon ja huomasin merkki liikkeen tarjouksen paljon halvemmaksi.eräskin pikku liike olisi velottanut 300e enemmän.
kilpailuttakaa ihmiset autojenne huollot säästätte uskomattoman paljon rahaa, ja vielä kalliiksi luulemissanne paikoissa. ja onhan merkki liikkeellä käytössään oikeat työkalutkin.
Ilmianna
Jaa
No huh,Nissanin omistaminen taitaa olla suuri virhe!Näitä rusina tusina autoja on työnnetty liikkeelle massatuotannolla ja nyt sitten nämä ei kestäkkään mitään!!Nissaniin on luottamus mennyt täysin,kuka enää Nissania ostaa?
Ilmianna
Jaa
Tuttu ongelma, mun nissaniin vaihdoin itse nokka-akselin ja kampiakselin tunnistimet ja vika paheni, ei lähtenyt käyntiin enää ollenkaan. Vaihdoin vanhat tunnistimet takaisin ja heti starttas, tosin käynnistykessä pätki hiukan. Taidan ajaa hajottamolle koko paskan, onhan tuo jo kuusivuotta vanha ja ajettu 100 tkm. Merkkihuolto arvioi että ketju on vaihdettava ja lasku on 2500,00 €.Älkkää hyvät ihmiset ostako tallaista NISSAN PRIMERA 1.6 FARKKU VM 2005.
Ilmianna
Jaa
Kåytettyjä jakopäitä on tarjolla lähes joka paikassa. Niissä voi olla vähän röpelöä ja joissain herpestä, mutta jos on valinnut Nissanin, niin niillä menee ihan hyvin. Jakopääremppaa on usein kuskeillakin.
Ilmianna
Jaa
primera
Ilmianna
Jaa
Joo,eli vika löyty ja osia joutu vaihtamaan kampiakselin nokka-akselin asentotunnistimet jakopääkettingi jolle töineen tuli Pörhöllä 1500 euroa kaikkineen eli ihan kivan laskun sain koska kyseisissä malleissa tyyppivikana on tuo on kettingin venyminen jossain vaiheessa!!Työ on vaativa ja purkamaan joutuu paljon että tuohon kettingiin pääsee käsiksi.Ottaa päähän suuresti koska kyseisellä summalla saisi jo ihan kohtuu hyvän kakkos auton alle mutta näin joutu köyhtymään 1500 euroa yhden kettingin vuoksi!!!!!
Ilmianna
Jaa
Moro vaa kaikille.
Oon just kattelemassa tommaosta vm.2005 1.6 tai 2.0 farkku Primeraa.
Näitä sivuja lueskellessa o vähä kahta mielipidettä. Toiset kehuu et halpa ja pieni ruokainen ja suht huolto vapaa. Toisilla on sit päin vastasia kokemuksia, vikoja ja kalliita korjauksia. Kertokaahan (joilla on kokemusta Primeroista) et onks tossa P12 mallista mihinkään. Ton ikäsillä on ajettu n.180000km, et onks viat tullu jo esille tohon mennessä??
Ilmianna
Jaa
ihan tyypillistä, minulla on 1,8 primera, ajettu 136000. ajon aikana on syttynyt 3 kertaa vikavalo, jonka olen korjaamolla käynyt sammuttamassa. Epäily on ollut kampiakselin tunnistusanturi ja nyt todettiin venymä 15 mm jakoketjussa, laitto on 1200 pelkällä ketjulla osineen, en tiedä pitäisikö anturin tunnistimet vaihtaa ja paljonko maksaa. Aina ennen vikavalon syttymästä on tuntunut pieni nykäys vedossa, käynnistysongelmia ei ole vielä ollut. Kierroslukumittarissa pitäisi viisarin kuulemma väpättää jakoketjuviassa , minulla ei
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ei kannata niellä noita hintoja totuuksina, mitä merkkiliike kertoilee.

(Ainakin QG18DE koneen ketjusarja (sis. ketjun, kiristimen, ohjaimet, nokka-akselin pyörät ja tiivisteet) maksaa 150e.)

Ei ketjunvaihto niin ihmeelline työ pitäisi olla, että 1000e maksaisi :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
......... kirjoitti:
Ei kannata niellä noita hintoja totuuksina, mitä merkkiliike kertoilee.

(Ainakin QG18DE koneen ketjusarja (sis. ketjun, kiristimen, ohjaimet, nokka-akselin pyörät ja tiivisteet) maksaa 150e.)

Ei ketjunvaihto niin ihmeelline työ pitäisi olla, että 1000e maksaisi :)
Mistä tuohon hintaan saa? Ja muitakin vinkkejä saa antaa. Tuommonen remontti olisi edessä :/
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
P12 vm 2002
vikakoodi P0335 = kampiakselin asentotunnistin.
Kysyisin löytyykö tarvikkeena vai onko käännyttävä mekkiliikkeen puoleen.
Nokka-ja kampiakselilla on samanlainen anturi ja Nissanilla hinta n.120€/kpl
Entä jakopään vermeet ??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Pera 5 : Miten ongelmasi ratkesi ja mitä maksoi? Omassa P11 sama ongelma 0335 ja kone ei lähde kylmänä käyntiin kunnolla, tänään ei ollenkaan. Kun 10 sekuntia yksii niin, lämpimänä toimi aiemmin moitteetta. Tänään li myös märkä keli mit ei sen luulis tuohon vaikuttavan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuosta jakoketjun venymisestä vain sen verran. Olen tutustunut aikaisemmin näihin ketjuvetoisiin vermeisiin ja niissä ei sen koko käyttö historian aikana havaittu ketjun venymistä. En luettele merkkejä, koska joku voi olla toista mieltä. Kuussakin on käyty. Näin väitetään, mutta autojen kesto tuntuu vain heikentyneen. Tiedä häntä onko vika materiaaleissa vaiko valmistus menetelmissä. Toisaalta taas nyky autot ovat saaneet sisäänsä hienot data systeemit, jotka valvovat auton toimintoja. Moottoriin on sisällytetty antureita jotka valvovat toimintoja ja jos yksikin oikuttelee auto ei käynnisty tai tehot tippuu. Jakoketjun "venyminen" selittyy anturi tekniikalla. Anturi on mitoitettu ja asennuttu ilmeisesti siten, ettei siinä ole lainkaan toleranssia eikä se näin ollen armahda yhtään, vaan lykkää vikakoodia ilmoille.
Ketju kaikkine vermeineen maksaa noin 200€ paikasta ja tarvikemyymälästä riippuen. kannattaa kysellä hintoja vähän kaikkialta. Itse vaihtaminen onnistuu. On oltava vain huolellinen jaetsittävä oikeat merkit niin kampi- kuin nokka akselilta vaan pidettävä merkit kohdallaan vaihdon ajan. Pitää vain tehdä huolellisesti ja ajan kanssa. Merkkiliike laskuttaa merkkiliikkeen liikeidean mukaan." Kunden betalar"! Kuten tiedämme. Onneksi meillä on vapaus valita ja korjauttaa auto missä haluamme. Takuuseen menevissä korjauksissa ja korvauksissa on aina kädenvääntöä ja laillisin keino saada ohjeita menettelytavoista ja oikeudesta on kuluttjaneuvoja.
Ilmianna
Jaa
ihmeesti moititte Primeraa, meillä ensimmäinen käytettynä ostettu Primera ja ajettu 30 000 - 98 000 km, eikä muuta kuin oljyt, suodattimet ja tulppia vaihdettu,
tietysti itse,
kun tein itse huollot kaikkiin 14 uutena ostettuihinkin, kolmessa ei ollut yhtään leimaa ei edes ensimmäisinä vuosina.
kaikkia pidimme 8-18 vuotta ja ajoime kaikilla yli 150tkm.

Primera ei ole paras, kokoluokassaan, mutta hintaluokassaan on,
esim. kulkee yli 1,5 litraa vähemmällä kuin saman 2005 vuosimallin moni muu, pienempikin. huomaa lahnan mallinen, ei kattokaiteita.

MUUTEN, moittijat, olisitte voinut laittaa sen PAREMMAN auton nimenkin,
kun niin moititte.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
14 autoa, 18 v. pitoaika = 252 v. 8 vuodellakin 112 v. Jollei ole useampia autoja kerralla :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
olette ostaneet 14 autoa uutena ja kaikkia pitäny 8-18 vuotta?????Jos kaikkia 14 uutena ostettua autoa olette pitänyt esim. 8 vuotta niin sun pitäis olla 120 vuotias?14x8=112 18(ajokortti ikä).niin vai miten se meni?vai mikä se oli?hä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Takaisin ala-asteelle laskuoppia harjoittelemaan.

Jos on noin surkea laskemaan, niin kannattaa käyttää tietokoneen laskinta apuna.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
112 18 = 130

14 x 8 = 120 18 = 138
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
alkee.t kirjoitti:
112 18 = 130

14 x 8 = 120 18 = 138
14 x 8 = 112 , ei 120
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Elokuussa -11 vaihdatin tutulla 2003 P12 1.6:seen nokka-akselin asentoanturin kun vikavalo syttyi. Talvella (145 000 km) kylmästartista ajoon lähdettäessä kone sammui aina kerran ja lähti sitten taas käyntiin. Vikavalo paloi ja välillä meno oli nykivää. Sitten kerran alkoi käymään kolmella ja aloin kysellä huolto, tiedossani kyllä oli mistä vika johtuu ja että rahaa tulee menemään. Varaosia ei saanut kuin Nissanilta, muistaakseni jotain 280 € ja työstä kysyin monesta eri paikasta tarjousta mutta merkittävää eroa ei ollut. Vein sitten Nissanille jossa dignoosi tosiaan oli, että kiristimen tappia näkyi jo 15 mm eli ketjut ja rensselit vaihtoon. Hintaa tuli 1150 €, joten en ihan heti autoa vaihda vaikka mieli tekisi.
Ilmianna
Jaa
Ostakaa P11 korimallinen Primera niin viat vähenee huomattavasti
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ehkä koneen ja jakopään osalta, muuten lienee samaa ellei pahempaakin helvettiä kun joka muu paikka alkaa käsittämättömästi prakaamaan konepeltiä hakkaavista tuulilasinpyyhkijöistä hinnakkaisiin abs-remontteihin, joista ei tarvinut koskaan huolehtia edes O:lla alkavassa automerkissä. Niissäkin oli vaan jakopään ja koneen laukeaminen suurimpana huolena ja kaikki muu toimi hyvin yli 200tkm ajettunakin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minulla on 385 000 km ajettu 2,2 di farmari Primera vm-02. Ostin sen 3,5 v sitten ja olen ajanut itse 100 000 km. Olen hinta/laatu/kulusuhteeseen hyvin tyytyväinen. Kytkintä ja polttonesteeesä veden poistamista lukuun ottamatta muita ongelmia ei ole ollut.
Olen miettinyt 1,9 cdi primeran ostamista. Onko kellään kokemusta 1,9 cdi-koneella varustetusta primerasta. Koneen tai laitteiden esim. vaihdelaatikon heikkoudesta. Ko. autossa minua kiehtoo edullinen hankintahinta. Jos ostaa sellaisen, niin mitä voi odottaa. En välittäisi turhaa rassailla tai maksaa kalliita korjauskuluja. Neuvokaa jos tiedätte.
Ilmianna
Jaa
No ,tähän vielä lisää kun Nissania moititaan niin joudun kehumaankin.-02 JA P12 2.0 koneella ja automaatti.Autolla ajettu nyt 162000 km.Autossa ei ole ollut mitään normaalista poikkeavaa vikaa.Tiedossa oli jo hankkiessa mahdolliset ongelmat esim ikkunan nostinten kanssa ja tämä kertaalleen korjattu. Kkysyin tuosta ketju ongelmasta ja vastaukseski sain että 1.6 ja 1.8 koneissa tätä esiintyy 2.0 koneisissa ei . Auto kuin auto jos 200.000 km lähestytään ei korjaamo käynneiltä välty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"Autolla ajettu nyt 162000 km.Autossa ei ole ollut mitään normaalista poikkeavaa vikaa."

niin mitähän sinun normaalista poikkeavat viat ovat ?

Meillä Golf farkku 2003, ajattu hieman enemmän, 168 000 km, on kaikki alustassa alkuperäistä, jarrulevyt, jarrupalat, nivelet, koko pakoputkisto ja todella kaikki.

Kuulumme varmaan siihen rauhallisiin ajajiin jotka ajavat vain asfalttitiellä yli sakkorajan, hiekkatiellä kuuttakymmpi, ei sellaisessa ajossa auto kulu, eihän niihin Saksan hyvillä moottoriteilläkään pahemmin remppoja tehdä ennen 250 000 km.

On meillä primea farkkukin, 1,6 ja 2005, ainoa vika, 120 000 putos kuskin ikkuna, muuta vikaa ei ole muistissa, nyt on lasissa 148 000 km.

Huollan, eli vaihden itse molempiin öljyt ja suodattimet, tulpat, katsastus katsoo sitten alustan , eikä ole koskaan valittanut.
-
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kai se ketju kohta pitää vaihtaa, kun alkanut pitää ääntä. Kilometrejä hiukan alle 250 tuhatta. Asentotunnistimet vaihdettu, ja yksi raidetangon pää.
Siinäpä ne viat olikin, auto se parjattu -05 P12 farkku 1.6-koneella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Millasta ääntä ketju pitää?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
jos kolmesta nissanin mallista (P10) (P11) (P12) valita niin ottaisin (P10) ei ole noita jakopään ongelmia. ja luotettavampi kun nuo kaksi uudempaa mallia. itselä on tuo P10 ja ajettu 227tkm eikä mitään ongelmia. käy ja kukkuu niinkuin pitää. ja tuossa P10:ssä on jakoketju kestävämpi kuin noissa uudemmissa. kertoi minulle eräs autokorjaaja.
Ilmianna
Jaa
Nissan P12,ei hyvä - Autokorjaamo_ - Qashqai ei hyvä - AngelMonica näyttäisivät muuten kaikki olevan yhden ja saman reippailijan kirjoittamaa tekstiä. :D

Mikäs sulla on hätänä? Kävikö joku pökkäämässä stalkkaamaasi muijaa ja ajoiko tämä jamppa P12 -05 farkkua? :D
Ilmianna
Jaa
Nissan P12 suurin ongelma on, että siinä alkaa olla liian paljon Rellua.
Ilmianna
Jaa
se ero on etta vuoden 2002 p12 malli ei ole rellun pilaama.omalla ajettu 235 tkm eikaole mitaan vikoja koneessa ollut.
Ilmianna
Jaa
tosin p12 primeralla ei ole mitaan yhteista rellun kanssa.

katso esim autowiki.
Ilmianna
Jaa
Vuosi tai olisiko kaksi sitten itsellä sama vika.
Lähdin kesällä pihasta liikkeelle, kierrokset nousi jonnekkin 3000 kohalle ja sitten kone vain sammui.
Hetken kuluttua starttasin ja lähti käyntiin, mutta se keltainen moottorin merkkivalo jäi palamaan.
Vei laakkoselle paskan nissanin ja siellä tietokone näytti että jakopään sensori oli rikki, 160€ laskulla selvisi.
No nyt tällä viikolla sama vika tuli uudestaan ja ihan samalla tavalla, ei prkl ole pitkäikäisi sensoreita nuo, vai onko tuo jo rahastusta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
meillä nissani 2005 1.6 on ollut kautta aikojen toiseksi paras, nyt lasissa 165 000 km, ei mitään vikaa, eikä minkäänlaista käyntihäiriötä, jotain yksittäisiä niveliä kyllä on vaihdettu useamman kerran ja tietysti akkuja, mutta tiedän että jonkun toiseen Primeraan on vaihdettu koko se "kolmio" jo 70 000 km kohdalla. Uskon että ajotapa ja säilytysolosuhteet vaikuttaa paljon. Meillä lämmin talli ja ajo kapupunkien välistä la-su.

Paras
Tojota ajettuun 170 000 km, ei yhtään mitään vikaa tai häiriötä. oli 2003 Corolla 1,6 l. Jarrut olivat ihan loppu.

Nissanin aion taas pian ostaa, on se keskimääräistä parempi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onneksi näitä nissaneita saa sen verran halvemmalla että on varaa korjaillakin toisin kuin näitä yliarvostettuja saksansämpylöitä,konkurssi tulee jos syö tälläisen sämpylän.Itse olen ajanut P 12 jo 250000 ja vaihattanut niveliä ja ym pientä sälää muutaman vuoden välein mutta osien hinnat ovat niin halpoja että varaosatiskillä on välillä naurussa pitelemistä.Eikä muuten ole tarvinnut jakopäähän nykiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mulla tuli P12 Primeraan jo 330 000 km täyteen.
Kahdet etujarrulevyt on menneet ja kahdet etupyörän laakerit. Joitaikin pikkuniveliä etuakselista. Ja pakoputki.
Moottori syö öljyä mutta syököön. Moottorille ei ole koskaan tehty mitään korjauksia, suodattimia ja öljyjä toki vaihdettu aika tiuhaankin. Nekin pääasiassa pikaöljynvaihdoissa. Missään huolloissa en ole ikuisuuksiin sitä käyttänyt, osaan kyllä näitä "tarkistuksia" ja saranoiden rasvauksia itsekin tehdä.
Tuntuu kummalta nuo nokkaketjujen venymiset ja vaihdot, liekö merkkiliike vaan tehnyt liikevaihtoa itselleen tarpeettomilla töillä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mistä te revitte noita korjaamon hintoja? Jakopäänketjupaketti oli 200 ja työ 250. Ei 450 ole paha hinta jakopäänketjun ja vermeiden vaihdosta. Itsellä on vuoden 2002 p12 1.6 koneella ja tuo koneen oireilu alkoi 205 tkm. No nyt toimii taas hyvin. Kytkin voi olla seuraava projekti vaikkei se oireilekaan! Muuten toiminut auto hyvin ja halvoilla korjauksilla päässyt...raidetangonpäätä tai kallistuksenvakaajan tankoa. Halpoja hommia.
Ilmianna
Jaa
"Nissan huolossa luettiin vikakoodit ja se ilmoitti että se viittaisi tuohon kampiakselin asentotunnistimeen mutta ei sulkenut pois myöskään jakopääkettinkin venähtämistä.."
Minulla oli sama vika. Vaihdettiin kampiakselin asentotunnistin ja vika korjaantui. Tunnistimen hinta Autokeskuksessa 60€ ja vaihto + vikakoodien nollaus 80€ (vaihdatin muualla).
Jos kampi- ja nokka-akselin tunnistimet ovat samanlaisia voi kokeeksi vaihtaa keskenään. Kaikissa malleissa ei ole.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Primera p12 1.6 ajettu 201 tkm. Jakoketjupaketti varaosakulmasta 200 euroa. Vesipumppu 62 euroa ja 2 moniurahihnaa. Työ oli 250 euroa. Koko paketti 560 euroa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Nissan Primera P12 2005 jakopää vai kampiakselin asentotunnistin

Omistan Nissan Primera 1.6 vuosimallia 2005 mallisen farkun.Autolla on ajettu n.180tkm ja tässä viikko sitten alkoi palamaan näytöllä se keltainen varoitus valo ja jouduin autoni viemään huoltoon että ne lukisi vikakoodit.Autossa alkoi esiintymään sellaista vikaa tuon valonsyttyessä että auto sammuili ja käynnisty taa kun kuunteli jalkatilasta tulevaa naksahdusta niin silloin taas auto starttasi normaalisti taas käyntiin.Nissan huolossa luettiin vikakoodit ja se ilmoitti että se viittaisi tuohon kampiakselin asentotunnistimeen mutta ei sulkenut pois myöskään jakopääkettinkin venähtämistä..Mitä mieltä olette asiasta,onko kellään ollut vastaavaa vikaa että se olisi sammuillut useasti ajonaikana ja vika olisi korjaantunut tuolla kampiakselin asentotunnistimen vaihdolla?Kuinka kallis on jakopää remontti jos sen joutuu vaihtamaan?Löytyisikö jostain edullisia jakopäitä kyseiseen malliin vai meneekö koko paketti merkkikorjaamon puolelle tilattavaksi?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta