Pyyntö

Rukous

Vieläkö löytyisi tinnittäjistä joku, joka jaksaisi kannustaa ja antaa hyviä neuvoja, että jaksaisi tässä h:ssä elää päivästä toiseen ja yrittää elää ihmisen elämää. Minäkin olen hautautunut neljän seinän sisälle, seurana vain tinnitrus.

Jos joku, joka on jo sinut tämän vaivan kanssa, jaksaisi todellakin kannustaa ja antaa toivoa tähän elämään.

41

660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rttrrttrrt

      Toivoa kyllä on.
      Itselläni tinnitti monta vuotta korkealla äänellä, mutta on mataloitunut huminaksi joka tuskin haittaa, nukuttuakin saan hyvin nyt.
      Oletko päässyt korvapolille tutkittavaksi?
      Se jo auttaa, jos saa tietää, mistä vaiva johtuu.

    • yksi tinnittäjä

      Oletko perehtynyt trt hoitoon? Se tuntuu auttavan tosi monia vaikka tinnitus olisi alussa ollut todella kovaa. Se on aikaa ja kärsivällisyyttä vaativaa mutta tutkimusten mukaan auttaa kyllä. Jotenkin se tinnitus pitäisi vain hyväksyä...kun ei muutakaan voi. Minua lohduttaa erilaiset nettijutut esim. englannin kielisiltä sivuilta...tuntuu että siellä on monenmoista tutkimusta ym tehty. Jos olet masentunut niin ehkä mielialalääkkeet voisivat auttaa. Niitäkin on tutkittu ja joillakin tinnitus oli vähentynyt tai ainakin ajatukset oli saatu pois tinnituksesta. Itsekin syön nyt lääkettä että jaksaa.

      • Rukous

        Kiitos vastaajille, tutkimuksia on tehty, mutta syytä ei ole löydetty. TRT-hoito kiinnostaisi, mistähän siitä saisi tarkempaa tietoa, englannin kielitaito ei ole hallinnassa. Edellinen kirjoittaja sanoit syöväsi jotain lääkettä, voisitko kertoa mitä se on.


      • 18+16
        Rukous kirjoitti:

        Kiitos vastaajille, tutkimuksia on tehty, mutta syytä ei ole löydetty. TRT-hoito kiinnostaisi, mistähän siitä saisi tarkempaa tietoa, englannin kielitaito ei ole hallinnassa. Edellinen kirjoittaja sanoit syöväsi jotain lääkettä, voisitko kertoa mitä se on.

        Hei vaan! Olen selvitellyt TRT-hoidon saantia omassa kaupungissani (Turku) ja sitä ei ole täällä saatavilla. Infoa TRT:stä saa kursseilla joita pidetään Kuuloliiton kautta Helsingissä, Valkeassa Talossa (http://www.kuuloliitto.fi/fin/kuuloliitto/tapahtumat/?Class=11). Minulle ei ole oikein selvinnyt että miten tuonne pääsee...

        Itselläni on soinut korvat toden teolla nyt 3,5 vuotta. Ikäväkseni ääni tuntuu vain voimistuvan. Aina kun ääni voimistuu, ahdistaa ja tinnitus täyttää kaikki ajatukset: mistään ei tule mitään, olen kärttyinen ja stressaantunut.

        Yritän välttää joutumasta ahdistuksen kierteeseen syömällä jo ennakoivasti "rentouttavaa lääkettä" Triptyliä (http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=785&).

        Välillä tuntuu ettei pysty elämään kun vinkuna tunkeutuu tajuntaan koko valveillaoloajan. Mutta toisinaan olo helpottaa niin että pystyy keskittymään muuhun tekemiseen, ja elämä tuntuu mielekkäältä ja nautittavalta.

        Sanoisin, että mahdollisimman normaalin oman elämän eläminen on tärkeintä mitä voi tehdä tinnituksen voittamiseksi.


      • rukous
        18+16 kirjoitti:

        Hei vaan! Olen selvitellyt TRT-hoidon saantia omassa kaupungissani (Turku) ja sitä ei ole täällä saatavilla. Infoa TRT:stä saa kursseilla joita pidetään Kuuloliiton kautta Helsingissä, Valkeassa Talossa (http://www.kuuloliitto.fi/fin/kuuloliitto/tapahtumat/?Class=11). Minulle ei ole oikein selvinnyt että miten tuonne pääsee...

        Itselläni on soinut korvat toden teolla nyt 3,5 vuotta. Ikäväkseni ääni tuntuu vain voimistuvan. Aina kun ääni voimistuu, ahdistaa ja tinnitus täyttää kaikki ajatukset: mistään ei tule mitään, olen kärttyinen ja stressaantunut.

        Yritän välttää joutumasta ahdistuksen kierteeseen syömällä jo ennakoivasti "rentouttavaa lääkettä" Triptyliä (http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=785&).

        Välillä tuntuu ettei pysty elämään kun vinkuna tunkeutuu tajuntaan koko valveillaoloajan. Mutta toisinaan olo helpottaa niin että pystyy keskittymään muuhun tekemiseen, ja elämä tuntuu mielekkäältä ja nautittavalta.

        Sanoisin, että mahdollisimman normaalin oman elämän eläminen on tärkeintä mitä voi tehdä tinnituksen voittamiseksi.

        Kiitos sinulle vastauksesta. Täällä maaseudulla ei ole edes vertaisryhmiä, kuten suuremmissa kaupungeissa, saisi siellä purkaa tuntojaan. Minulla huutaa molemmat korvat ja yöllä nukun 2 - 3 tunnin jaksoissa, muun ajan kävelen ympäri asuntoa. Korvat ovat soineet jo yli 5 vuotta ja tuntuu, että koko ajan voimistuu, johtuu varmaan ahdistuneesta olostakin. Enpä olisi uskonut, että naapurin sanomana "kiusallinen vaiva, pane vaikka pumpulia korviin": vie voimia ja elämänhaluakin.

        Aurinkoista päivää kuitenkin sinulle, onhan meitä näköjään muitakin saman kiusallisen vaivan omaamia!


    • yksi tinnittäjä

      Minäkään en hallitse kovin hyvin tuota englantia mutta google kääntäjä auttaa siinä asiassa:-).

      • yksi tinnittäjä

        NIin ja se lääke on Cipralex.


    • haittavaikutus??

      Cipralexin (harvinaisena) haittavaikutuksena mainitaan tinnitus.
      Itselläni tinni alkoi tuon lääkkeen käytön aikana ja vaikka pian lopetin käytön niin tinni jatkuu. Tästä on monta vuotta.
      Mistäpä sen sitten tietää, oliko lääke syynä vai jokin muu. Mitään muuta ei kumminkaan ole osattu sanoa.

      Lääkkeitten haittavaikutusluettelo kannattaa aina heti lukea isommasta Pharmaca Fennicasta, jos jotain outoa ilmenee käytön aikana.

      • yksi tinnittäjä

        Niinhän se on haittavaikutuksena. MInkäläinen tinnitus ääni sinulla tuli cipralexista? Onko ääni kuinka kuuluva ym? Itse söin monta vuotta sitten eka kerran cipralexiä enkä muista että olisi tinnitusta ollut. Lääke auttoi minua ahdistuksessa ja masennuksessa. Nyt minulla on tinnitusta ja tietenkin pelottaa että jos tuo lääke vielä lisää sitä. Kuitenkin minusta tuntuu että enempi muut syyt vaikuttaa tinniin kuin tuo lääke. Eli esim. se että on ahdistunut ja pelkää sitä tinniä niin se tuntuu kuuluvammalta. Tuntuu että lääke vie jo ajatuksia muulle eikä tinni ole enää päällimäisenä mielessä eikä kuulu niin isosti. Keväällä kun aloitin cipralexin niin panikoin niin paljon sitä että tinni voimistuu. Oli pakko lopettaa se silloin. Nyt aloitin uudestaan ja kyllähän se paniikki taas tuli ja tuntui että tinni kasvaa mutta olen yrittänyt kuitenkin järkeillä ja antaa ajan kulua. Nyt tuntuu ainakin ettei tinni olisi pahentunut lääkkeestä.


      • haittavaikutus??
        yksi tinnittäjä kirjoitti:

        Niinhän se on haittavaikutuksena. MInkäläinen tinnitus ääni sinulla tuli cipralexista? Onko ääni kuinka kuuluva ym? Itse söin monta vuotta sitten eka kerran cipralexiä enkä muista että olisi tinnitusta ollut. Lääke auttoi minua ahdistuksessa ja masennuksessa. Nyt minulla on tinnitusta ja tietenkin pelottaa että jos tuo lääke vielä lisää sitä. Kuitenkin minusta tuntuu että enempi muut syyt vaikuttaa tinniin kuin tuo lääke. Eli esim. se että on ahdistunut ja pelkää sitä tinniä niin se tuntuu kuuluvammalta. Tuntuu että lääke vie jo ajatuksia muulle eikä tinni ole enää päällimäisenä mielessä eikä kuulu niin isosti. Keväällä kun aloitin cipralexin niin panikoin niin paljon sitä että tinni voimistuu. Oli pakko lopettaa se silloin. Nyt aloitin uudestaan ja kyllähän se paniikki taas tuli ja tuntui että tinni kasvaa mutta olen yrittänyt kuitenkin järkeillä ja antaa ajan kulua. Nyt tuntuu ainakin ettei tinni olisi pahentunut lääkkeestä.

        En siis tiedä, mistä tinni tuli. Se oli alussa kuukausia hyvin voimakas, pystyin välillä nukahtelemaan vaan seisaallani nurkassa. Siis oli niin iso, että heräilin siihen koko ajan, ja makuulla oli pahin. Millainen ääni oli niin voisi verrata peruuttavan kuorma-auton tööttäykseen vaikka. Oli siis enempi matala.
        Ja matala on vieläkin, mutta nyk. varsin hiljainen. Mutta koko ajan sitä on.


    • yksi tinnittäjä

      Muistatko kauanko olit syönyt cipralexia kun huomasit tinnituksen? Ja alkoiko se heti tosi kovana yhtäkkiä vai voimistuiko vähitellen? Kiinnostaa kaikki tieto kun itse nyt syön tosiaan tuota lääkettä. Hurjalta tuntuu että olisit saanut niin voimakkaan tinnituksen lääkkeestä tosi ikävää jos niin on käynyt. Mutta ilmeisesti nyt kuitenkin pärjään tinnituksen kanssa ihan hyvin jos oikein ymmärsin? Itselläni nuo tinniäänet on paremmin korkeita ja ne pahenee huomattavasti jos olen stressaantunut ja ahdistun tinnistä.

      • haittavaikutus??

        En käyttänyt lääkettä ollenkaan kauaa, ehkä 3 kk sitten itse lopetin sen.
        Tuon ajan ja sitä seuraavan ajan tapahtumat on niin hämärtyneet mielessäni etten pystu mitään tarkkaa sanomaan missä järjestyksessä asiat menivät. 3 kertaa olen ollut korvapolilla ja kuulo todettu erinomaiseksi
        eikä mitään muutakaan vikaa ole todettu.
        Tinni alkoi heti kovana ja ensin luulinkin että pihassa tööttää roska-auto. Muttei missään näkynyt mitään. Sitten ajattelin että nuorison jumputusauto jossain, muttei kukaan muu kuullut mitään...
        Nyt nukun 5-6 t vrk, menen nukkumaan vasta kun olen oikein väsynyt niin nukahdan heti.


      • sama...
        haittavaikutus?? kirjoitti:

        En käyttänyt lääkettä ollenkaan kauaa, ehkä 3 kk sitten itse lopetin sen.
        Tuon ajan ja sitä seuraavan ajan tapahtumat on niin hämärtyneet mielessäni etten pystu mitään tarkkaa sanomaan missä järjestyksessä asiat menivät. 3 kertaa olen ollut korvapolilla ja kuulo todettu erinomaiseksi
        eikä mitään muutakaan vikaa ole todettu.
        Tinni alkoi heti kovana ja ensin luulinkin että pihassa tööttää roska-auto. Muttei missään näkynyt mitään. Sitten ajattelin että nuorison jumputusauto jossain, muttei kukaan muu kuullut mitään...
        Nyt nukun 5-6 t vrk, menen nukkumaan vasta kun olen oikein väsynyt niin nukahdan heti.

        pilkkujen tärkeys!
        Siis käytin ehkä 3 kk pilkku


    • yksi tinnittäjä

      Ymmärsinkö oikein että tinnituksesi ei ole siis aivan tasaista sointia vaan jotain pätkivää tuuttausta? Oletko huomannut mitään vaihtelua esim jos olet väsynyt, stressaantunut. Entä onko hieronta ym auttaneet? Kyllä se on ihmeellinen tuo tinnitus ja monesti syy jääkin epäselväksi. Itsellänikin kuulo normaali...hiukan ylimmissä äänissä laskua mutta voi olla ihan normaalia iän mukana tuomaa laskua.

      • rukous

        Kysymyksesi tinnituksen äänestä ja vaihtelusta oli varmaan tarkoitettu ed. kirjoittajalle, mutta kerron kuitenkin omasta äänimaailmasta sen verran, että se on "lasketumassa olevan helikopterin" ääneen verrattava. Olen antanut sille satoja kertoja laskeutumisluvan, mutta ilmassa pysyy eli tinnitusäänenäni. Siihen kun herää useita kertoja yössä, itku ei ole kaukana.


      • haittavaikutus??

        Ei ole tasaista vaan jumputtavaa.
        Alkuaikoina koetin paljonkin seurailla että mikä ihme vaikuttaisi, mutta aina jouduin toteamaan että ei sittenkään se.
        Jotenka en pysty edes itseäni auttamaan, miten siis muita.

        Koetan puuhailla kaikenlaista, sen sanoisin aloittajallekin ohjeeksi. Uusia harrastuksia, jos entiset on jo loppuun kaluttu. Jos ei ole ihmisiä seuraksi niin sitten ei ole. Aina sitä jotain keksii.
        Uusien lääkkeitten kanssa tarkkana!


    • yksi tinnittäjä

      Joo ei kai se auta kuin yrittää elää elämää vaan eteenpäin. Tinnituksen miettiminen ei ainakaan minulla auta yhtään vaiva vaan pahenee kun aivot oikein orientoituu kuuntelemaan ääntä. Jossain englannin kieliltä sivuilta luin noista mielialalääkkeistä. Niissä kyllä todettiin että lääkkeissä voi olla sivuvaikutuksena tinnitus mutta se on harvinaista ja ettei kannattaisi sen takia jättää kokeilematta kyseisiä lääkkeitä. Ne voi huomattavastikin auttaa jos tinnitus on saanut aikaan sen että on ahdistunut ja masentunut. Jos löydän sen tutkimuksen voin yrittää linkittää sen tänne niin voitte käydä lukemassa.

    • yksi tinnittäjä
    • yksi tinnittäjä

      Kokeilin tuota linkkiä niin että kopioin sen niin se toimi.

    • hpop

      Mää sain pään hiljenemään toissa iltana lämpimällä jyväpussilla. Mulla tää tinnitys on ollut 6kk:tta. Välillä kovempaa ja toisin taas hiljempaa. Niska jumppa autaa toisinaan. Nyt autoi lämminjyväpussi, kun pitelin niskassa ja kokeilin huutavan korvan luona. Olen jo menettänyt toivon, että tästä pääsisi eroon. Silloin kun ottaa pienet, niin ei tinnityksestä ole tietoakaan. Taitaa olla paras lääke...

      • arkakorva

        Lämpö on hyväksi. Lämmin suojaus korvilla auttaa, kun liikkuu vaikkapa pyörällä. Jos vähänkin korvani saavat kylmää niin vinkuna lisääntyy.


    • 13+2

      Otin tällä viikolla käyttöön korvaläpät työmatkapyöräilyyn... :) jyväpussi auttaa joskus tilapäisesti minuakin. Olen ajatellut että se johtuisi rentoutumisesta, samoin kuin pieni yömyssy iltaisin...

    • Matti Mäyrä

      Minulla on korva vinkunut nyt kolmisen viikkoa.Eniten askarruttaa tilanne jossa tinnutus alkoi.Noukin keltasieniä.Metsä oli saniaisten peitossa.Siellä niitä keltaisia sieni oli vaikka kuinka.Ilama oli tyyni ja lämmin.Hiki valui hiusrajasta ikävästi.
      Ja sitten se tapahtui.Vasempaan korvaan ikän kuin tulijokin ötökkä.Korvaan kaiversi ja sattui.Menin kotia ja laitin laimeaa suolavettä korvaan.Siinä sitä korvaa huuhtelin niin että alkoi yököttämään.Vinkuminen vaan oli tullut jäädäkseen.
      Tänään mietin sitä kapista koiraa jota myös silitin.Voiko koiran täi hypätä pinkaista korvaan.Sitä ei varmasti näy missään pääkopan rönkken/magneetti- kuvissa.Itse tulehdus voi sitten edetä toiseenkin korvaan ...aikanaan.

      • P

        Punkki?


      • 10+2
        P kirjoitti:

        Punkki?

        Itselleni tulee mieleen jokin verenkierron häiriö tai tulehdus. Mitähän lääkäri sanoi?


      • Matti Mäyrä
        10+2 kirjoitti:

        Itselleni tulee mieleen jokin verenkierron häiriö tai tulehdus. Mitähän lääkäri sanoi?

        Niin lääkärikin sanoi.Niskalihasten tulehdus,korvassa tärykalvolla tulehduksesta pintaan tulleita verisuonia,puhui jostain märkäpisarasta.Sanoi ettei näy mitään itikkaa.
        Lääkityksenä korvatipat.Kun laitin tippoja illalla korvaan,tuntui oikein hyvältä. Ehkä tärykalvon pullistuneet verisuonet,pingottunut tärykalvo,jäykkä niska, saa aikaiseksi virheellisen tiedon äänistä.


    • meluherkkä

      Kokeile suosikkimusiikkiasi! Ongelma saattaa olla siinä, että olet tullut liian araksi ja kuulet vain tinnityksen. Olen itse kärsinyt tinnityksestä 18 vuotta, mutta kyllä sen kanssa pärjää kun ei jää kuuntelemaan sitä. Joku aika huomasin, että voinkin kohtuudella nauttia musiikista, se oli ja on iso asia.

    • hpop

      Aamu TV;ssä oli, että mangeetti stimulaatiosta on tinnitukseen apua. jota ovat kehitelleet Kuopio yliopistollisessa. Eräs tuttavani mainitsi kerran asiasta, että hänen asiakkaansa oli saanut apua taas mangeetti korvakoruista muutaman kuukauden jälkeen. Tietysti kun olen mies, niin korvakorut ei ole mun juttu. Mutta olen katsellut moita mangeetti nappeja/kaikeen muuta asiaan liittyvää. Mutta tuntuu jotenkin vaan kun lukee kokemuksia netistä, että koko homma on humpuukkia. Tietysti painaa ton tuttavani kertoma, koska hän ei todellakaan ole mikään korumyyjä. Ei noi kyllä ole hinnalla pilattuja. Näin miehenä, kun löytäs kellonrannekkeen, niin silloin ostaisin välittömästi...

      • 20+3

      • humpp
        20+3 kirjoitti:

        Magneettistimulaatiolla tarkoitettiin tässä yhteydessä varmaan rTMS-hoitoa (repetitive transcranial magnetic stimulation), jossa sähkömägneettista säteilyä kohdennetaan tiettyihin kohtiin aivoissa.

        http://magneettiterapia.blogspot.com/2011/04/magneettihoitoa-masennukseen.html

        hpop:lle

        Magneettinapit on todettu huijaukseksi samoin kuin magneettirannekkeetkin. Käytä järkeäsi.
        Magneetti imee puoleensa rautaa. Veressä on vähän rautaa. Tähän sitten muka perustuu niiden teho. Veren raudan määrä ei niitten käytön takia miksikään muutu. Jos on oikein voimakas magneetti voi sen kohdalle tulla veritulppa. Kukapa haluaisi veritulpan esim. korvaansa?


      • Rukous
        humpp kirjoitti:

        hpop:lle

        Magneettinapit on todettu huijaukseksi samoin kuin magneettirannekkeetkin. Käytä järkeäsi.
        Magneetti imee puoleensa rautaa. Veressä on vähän rautaa. Tähän sitten muka perustuu niiden teho. Veren raudan määrä ei niitten käytön takia miksikään muutu. Jos on oikein voimakas magneetti voi sen kohdalle tulla veritulppa. Kukapa haluaisi veritulpan esim. korvaansa?

        Koska oma tinnitukseni on jo kestänyt yli viisi vuotta, olen seurannut tätä palstaa usein. Nyt ihmettelen, minne ovat kadonneet nimimerkki Ukki ja Ripe ja joitakin muitakin, olikohan Tinni. Mitähän heille kuuluu, ovatko jo "sinut" vaivansa kanssa . Jos vielä luette tätä palstaa, kertokaa kuulumisistanne, varsinkin Ripe silloin alkuaikoina jäi mieleeni kannustavana ja toivoa antavana, että tästä selvitään. Kiitos myös muille, jotka osallistuitte keskusteluun, en ole yksin, sen huomasin.


      • 3vSoinut

        rTMS terapia poisti minun tinnituksen noin kolmeksi viikoksi jonka jälkeen tuli vähitellen takaisin. Masennukseen hoito tehosi erinomaisesti.


    • yksi tinnittäjä

      Kannattaa varmaan laittaa toinen keskustelun avaus jossa otsikossa jo kaipailet näitä ihmisiä jos sattuisivat sitten huomaamaan:-).

    • sorakasa

      Älä paljasta kenellekään että tinnittää. Sinut leimataan höperöksi äänien kuulijaksi ja suhtautuminen on sen mukaista. Opin sen sairaalassa kun valitin unettomuutta. Tinnitusta ei vieläkään tunnusteta vakavaksi jopa mielenterveyden viejäksi vaan kiusalliseksi vaivaksi johon vaikka pumpuli korvakäytävään auttaisi. Ei ole kannustava viesti eikä hyviä neuvoja, kokeile pumpulia. Tinnitusaistimushan lähtee aivoista joten sinne et pumpulia ehkä saa työnnettyä. Tämä neuvo lääkäriltä. Pumpulia vaan korvaan niin hiljenee.

      Nuoren ihmisen aivot sopeutuvat nopeammin muutoksiin ja hyviä tuloksia on saatu. Sinulle uskoa ja toivoa paremmasta. Toiset tottuu toiset ei. Toivon sinulle ensimmäistä. Usko siirtää jopa vuoria. Minulla ei ole enää kuin pieni sorakasa.. Uskoa ja toivoa sinulle.

      • saman-kokenut

        ASIAA!!!!!!!


    • sanoitettu_tinnitys

      Mitä, kun tinnittäjä puhuu?
      Nukkumaan mennnessä ajattelen, hyvä - korva on hiljaa. Ja samalla alkaa korkea piipitys ja eipä aikaakaan, kun keksin siihen sanat. Ja sitten ei kyllä nukuta. Tarina vaan jatkuu ja jatkuu.

      • soramonttu

        Mitä ihmettä . Tinnittää puhuu. Kirjoittaja tarkoitti ehkä sitä, että ei paljasta tinnitystään, koska on myös ihmisiä, jotka kuulevat uhkaavia, pakottavaa ym kuultua puhetta. Tinnitystähän on kohinaa, kipinää, ei käskyjä tehdä pahaa tehdä toiselle. Nämä kaksi asiaa sotketaan. Näin tapahtui työpaikallani. Höperöksi mikä höperö. Kyllä tinnittäjille puhuu, kun kun puhuttavaa. Mukavaa kevättä.


    • p.meininkiä

      Ei jaksa kannustaa, kun on 10 vuotta kärsinyt tästä , sanonkoa mistä. Joku käski seisoa päällään siitä ei tullut kuin naama punaiseksi. Lääkäreille ja hoitohenkilöille on yks hailee, kun sanon, että on vaikea tinnitus. Voi voi on se ikävää, kun ei ole sitä itse kokenut, on vastaus. Että silleen. Kannustaisi mutta ei ole voimia, kun itseäkään ei jaksa kannustaa, että huominen olisi parempi. Neuvoja ei ole, koska kaikkea on kokeiltu, mutta mikään ei auta. 10 vuoteen ei ole ollut hiljaista. Mutta kaikkihan kärsii tästä omalla tavallaan. Toinen tottuu, toinen ei.

    • Niska
    • dhhsyjuudjh

      Minulla oli meluvauriosta (bändiä katsomassa) tinnitus ja hyperacusia. Ääniyliherkkyys parani parissa kuukaudessa ja tinnitus parissa vuodessa. Kannattaa kuunnella vaikka sateen ääntä youtubesta nukkumaan mennessä. Löytyy 10h pätkiä:D. Nyt ei kuulu vinkuminen kuin öisin jos oikein kuuntelemalla kuuntelen, eikä aina silloinkaan. Rankka kokemushan tuo oli.

    • Kilpiraihanen

      Tuolla toisaalla kun kerrotaan kilpirauhasen vajaatoiminnan aiheuttamista oireista, niin mukana on myös tinnitys!

      > neurologiset häiriöt, kuten korvaongelmat (huonokuuloisuus, tinnitus, huimaus), päänsärky ja migreeni, MS-tauti ja kihelmöinti (tunnottomuus ja pistely), jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe