Kuinka paljon voin juoda alkoholia turvallisesti (14v)

valaiskaa :-D

Joo mulla on aina ollu pelko että kun juon ala- ikäisenä maksa menee vituiks..

Mut tiiän et kaverit juo aina viikonloppusin ni haluisin tietää, paljon voin juoda esim jotai 4.5 prosenttista lonkeroa? sillee että tulis kännii mut ei kuitenkaa olis mitää sairaalla seuraamuksia..

valaiskaa :-D

127

18201

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • agwopkgawpopawgk2

      ei maksa kerrasta pilalle mene :o
      varmaan sellainen 8 ja olet jo aika isossa kännissä jos et ennen juonut.
      itse join ekalla kerralla 4.
      ;D

      mutta ei maksaa lonkerolla pilata. (en kyllä suosittele kuiteskaan 14v juomista)

      • voihaloo

        Tiedoksesi että alkoholi menee maksan kautta joit sitte lonkkua tai olutta.

        eli sama asia mitä juot, kaikki menee kuitenkin maksan kautta ja vaikuttaa samalla tavalla


      • agåooja0owgkpwa
        voihaloo kirjoitti:

        Tiedoksesi että alkoholi menee maksan kautta joit sitte lonkkua tai olutta.

        eli sama asia mitä juot, kaikki menee kuitenkin maksan kautta ja vaikuttaa samalla tavalla

        en minä sitä tarkoittanut, vaan että ei parilla kerralla oluella tai lonkerolla maksaa tuhota.

        tyyliin, verrattuna kirkkaaseen viinaan.
        kyllähän se vaikuttaa, mutta saa juoda huomattavasti enemmän.


      • p
        agåooja0owgkpwa kirjoitti:

        en minä sitä tarkoittanut, vaan että ei parilla kerralla oluella tai lonkerolla maksaa tuhota.

        tyyliin, verrattuna kirkkaaseen viinaan.
        kyllähän se vaikuttaa, mutta saa juoda huomattavasti enemmän.

        se vaikuttaa jokatapauksessa. viinalla vaan enemmän. väärä asenne jos mietitään että "saa" tai "pitää" juoda enemmän miedompia, että pääsee samaan tilanteeseen kun viinalla. muistakaa myös että teiltä menee sievoset määrät niitä aivosoluja joista on vitusti hyötyä. jokaikinen kerta. no ei teitä kiinnosta. sen kerron että myöhemmin vituttaa.. näätte sitten.


      • apfjfj+hi20´k230+ho
        p kirjoitti:

        se vaikuttaa jokatapauksessa. viinalla vaan enemmän. väärä asenne jos mietitään että "saa" tai "pitää" juoda enemmän miedompia, että pääsee samaan tilanteeseen kun viinalla. muistakaa myös että teiltä menee sievoset määrät niitä aivosoluja joista on vitusti hyötyä. jokaikinen kerta. no ei teitä kiinnosta. sen kerron että myöhemmin vituttaa.. näätte sitten.

        juujuu, enhän minäkään alaikäisten juomista tue. ainakaan näin nuorien.

        mutta jos on jo päättänyt juoda, en minä sitä pysäyttää voi.
        mieluummin neuvon juomaan terveellisemmin kuin sanon että "älä juo".


      • VitunTyhmä
        p kirjoitti:

        se vaikuttaa jokatapauksessa. viinalla vaan enemmän. väärä asenne jos mietitään että "saa" tai "pitää" juoda enemmän miedompia, että pääsee samaan tilanteeseen kun viinalla. muistakaa myös että teiltä menee sievoset määrät niitä aivosoluja joista on vitusti hyötyä. jokaikinen kerta. no ei teitä kiinnosta. sen kerron että myöhemmin vituttaa.. näätte sitten.

        Aivosolut uusiutuu kokoajan....


      • Anonyymi
        VitunTyhmä kirjoitti:

        Aivosolut uusiutuu kokoajan....

        Valitettavasti eivät uusiudu


      • Anonyymi

        Samaa mieltä!!


      • Anonyymi

        Bruh oon 14 ja juonu nu kolme vuotta ja mitää ei oo tapahtunu


      • Anonyymi
        p kirjoitti:

        se vaikuttaa jokatapauksessa. viinalla vaan enemmän. väärä asenne jos mietitään että "saa" tai "pitää" juoda enemmän miedompia, että pääsee samaan tilanteeseen kun viinalla. muistakaa myös että teiltä menee sievoset määrät niitä aivosoluja joista on vitusti hyötyä. jokaikinen kerta. no ei teitä kiinnosta. sen kerron että myöhemmin vituttaa.. näätte sitten.

        Niin ja jopa kunnon kertaryyppy voi saada pahat vauriot maksaan.
        Voi myös tapahtua jotakin pahaa peruuttamatonta kännihölmöilyssä.


      • Anonyymi

        Alko liuottaa aivoja. Sen huomaa käyttäjistä.


      • Anonyymi
        VitunTyhmä kirjoitti:

        Aivosolut uusiutuu kokoajan....

        Ei. Tilalle ei uusia tule kun tuho on käynyt. Miksi ei pitäisi käytössään kaikkia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bruh oon 14 ja juonu nu kolme vuotta ja mitää ei oo tapahtunu

        Ok. Kiva. Jatka sitten samaan malliin.


      • Anonyymi
        p kirjoitti:

        se vaikuttaa jokatapauksessa. viinalla vaan enemmän. väärä asenne jos mietitään että "saa" tai "pitää" juoda enemmän miedompia, että pääsee samaan tilanteeseen kun viinalla. muistakaa myös että teiltä menee sievoset määrät niitä aivosoluja joista on vitusti hyötyä. jokaikinen kerta. no ei teitä kiinnosta. sen kerron että myöhemmin vituttaa.. näätte sitten.

        Alkoholi ei tapa aivosoluja, se on todistettu. Ainoa mitä se tekee nille on se että alkoholi lamauttaa ne hetkellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholi ei tapa aivosoluja, se on todistettu. Ainoa mitä se tekee nille on se että alkoholi lamauttaa ne hetkellisesti.

        Ja lisäten pitkäaikainen juominen tottakai paskoo muistin ja tulee ns katkokävely mutta se on vaan vuosikymmenien juonnin seurausta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja jopa kunnon kertaryyppy voi saada pahat vauriot maksaan.
        Voi myös tapahtua jotakin pahaa peruuttamatonta kännihölmöilyssä.

        No itse tossa päättäreinä mietin että minua isompi kokoiset oksensi jo 6-8 lonkerosta kun taas itse join 14 lonkeroa pari sandelsia ja vähän jäätelö mansikka likööriä. Olen siis 14 vuotias ja tämä oli toinen kerta kun join ja join ne kaikki noin 3-4 tunnin sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bruh oon 14 ja juonu nu kolme vuotta ja mitää ei oo tapahtunu

        Mää tääl viina pullon ja muijan kaa sängys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bruh oon 14 ja juonu nu kolme vuotta ja mitää ei oo tapahtunu

        On tapahtunut paljonkin ja sä et oo vaan huomannu sitå (vielä) mikäli siis alkoholia olet juonut. Sulta on jo ehtinyt tuhoutua niin monia aivosoluja että voi olla, jos sä alkaisit niitä laskeen yksitellen niin sä et osais niin pitkälle laskeakaan. Ainakin sulle tulis nälkä siinä laskiessa.


    • jeebassssssssssssss

      kiits :=) näillä mennään

    • p

      saatanan idiootit. no okei ette te tiedä. mutta joo, lonkerollakin tuhoat maksas, vähän hitaammin vaan kuin viinalla. (tämä siis EI tarkota että se olis ok.) jos oot 14 sun kehos on niin kehittymätön että sun ei pitäs juua muutakun maitoo. jos on pakko rueta ryyppäämään joka viikonloppu nii odota edes siihen kun olet 16. no et kyllä taida odottaa. sä tulet häpeemään ittees 2-3 vuoden päästä jos susta tulee sellanen 14-v kännisekoilija. muista myös että alkoholille on terveellisempi vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Olet täysin oikeassa. Silloin tällöin juominen 16-17 vuotiiaana on ihan ok. Kunhan ei silloinkaan jokaviikonloppu eikä juo itteään iha konttauskuntoon. Mutta nämä 14-15 vuotiaat kännisekoilijat ovat säälittäviä tapauksia. Ehkä tuon ikäisenä se on kovien tyyppien touhuu, mut myöhemmin tajuat että hei eivät ole todellakaan lukiossa tai varmaan edes amiksessa. Eli säälittävää ja lapsellista noin nuorena juominen. He eivät etene elämässään yhtään minnekkään, paitsi ehkä ässän kulmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet täysin oikeassa. Silloin tällöin juominen 16-17 vuotiiaana on ihan ok. Kunhan ei silloinkaan jokaviikonloppu eikä juo itteään iha konttauskuntoon. Mutta nämä 14-15 vuotiaat kännisekoilijat ovat säälittäviä tapauksia. Ehkä tuon ikäisenä se on kovien tyyppien touhuu, mut myöhemmin tajuat että hei eivät ole todellakaan lukiossa tai varmaan edes amiksessa. Eli säälittävää ja lapsellista noin nuorena juominen. He eivät etene elämässään yhtään minnekkään, paitsi ehkä ässän kulmille.

        Raimon kanssa kuule käytiin 80-90 luvulla ostamassa lähi kyläkaupasta 13-vuotiaina ekat oluet ja sieltäpä käytiinkin sitten joka viikonloppu muutamat hakemassa täysi-ikäisyyteen asti, minkä jälkeen muutettiin poikkeen pikkukylästä.


    • bblondi

      Riippuu painostas, pituudestas ja sukupuolestas, että kuinka paljon tarvii juoda, että oot kännis.

      Kokeile. Juo hitaasti ja kato miltä tuntuu. Lopeta juominen kun tuntuu pahalta ja juo vettä.

      • Anonyymi

        Lopeta juominen, kun tuntuu hyvältä. Eihän ns. juhlimisen tarkoitus ole oksentaminen, päänsärky ja onnettomuudet.


    • n34v 4ip

      juon pelkkää viinaa

    • dontdorugsmmkay

      ekal kerral nakkasin alkosta ostetut puol litraa venäläistä pirtuu lärvii nii vietin loppuyön vatsa huuhtelussa

      • Anonyymi

        Alkosta ei saa pirtua😂


      • Anonyymi

        Olisit voinut kuolla.


    • jepaaa

      ei se maksa pilaaannu yhestä kerrasta, mutta eihän sitä lakii olis et alle 18v ei saa juoda jos se ei olis pahaks niille.

      itte join ekalla kerralla 4 x 4,5prosentin siiderii. Mut riippuu tietty painosta/koosta ja iästä. Itte olin aika siro sillon kyllä.

      • jepaaa

        ja olin 16,5 v


    • pahaaaaaaaaaaa

      älkää juoko ollenkaaaaaaa

    • ESonmunjuttu

      Ootko hengis viel? Suosittelen että juot vaan 8 kaljaa ja pullon jalluu

      • Anonyymi

        Huono neuvo.


    • es jonne

      vittu älkää juoko vaa vetäkää nuuskaa tai tupakkaa ei ainakaa maksa mee paskaks :)

      • moi jonne

        hyvä idis!! =))


      • fsz

        Röökist menee vaa keuhkot mut eihä niitä tarvii.


      • Anonyymi

        Ei sen parempi vaihtoehto. Kuis kävis keuhkojen?


    • dbgdj

      Aina pelätään ensimmäisenä maksan pilaamista. Siinä vaiheessa kun sun maksa menee pilalle on jo tapahtunut niin paljon tuhoa ympäri kroppaa että siitä ei entiseen ole paluuta. Eli aivoihin. Mutta sitä ei aivonsa pilannut enää ymmärrä koska ne aivot ovat pilalla. Pystyy kyllä elää ns normaalia elämää, mutta on turha kuvitella olevansa kovinkaan välkky tapaus. Viina siis tyhmentää. Yksikin känni tappaa aivosoluja.

      • fvgr

        Ihmisen aivot kehittyvät 21 vuotiaaksi saakka. Eli jos menet sekoittamaan tätä kehitystä liian monella kännillä, jää aivot keskeneräisiksi loppuelämäksi.


      • hehhehhehheeheh
        fvgr kirjoitti:

        Ihmisen aivot kehittyvät 21 vuotiaaksi saakka. Eli jos menet sekoittamaan tätä kehitystä liian monella kännillä, jää aivot keskeneräisiksi loppuelämäksi.

        Aivot kehittyy 25 vuotiaaks asti, ota selvää ennen kuin pädet


      • Kikkeliskokkelis666999
        hehhehhehheeheh kirjoitti:

        Aivot kehittyy 25 vuotiaaks asti, ota selvää ennen kuin pädet

        No se nyt riippuu ihan ihmisestä. tarkkaa vuosimääräähän ei ole


      • Anonyymi

        Juodaan viinaa, tullaan viisaammiksi näin.


      • Anonyymi
        Kikkeliskokkelis666999 kirjoitti:

        No se nyt riippuu ihan ihmisestä. tarkkaa vuosimääräähän ei ole

        Ties jos kehitys loppuisi aiemmin päihteiden käytön seurauksena?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juodaan viinaa, tullaan viisaammiksi näin.

        On todellisuus viinaa hetkittäin.... Selvinpäin


    • 13w

      ite oon 13vuotias ite oon vetäny 4 olutta ja puoli pulloa likööroä yhteenmenoon ei tullu muutaku humala ja pikku pääsärky aamulla että turvallista pitäis olla

      • zeeqhahitbills

        ite olin juonu just edellisellä päivällä.. en muista että menikö 6-9 karjalaa ja yks lonkero siinä vitumoine pääsärky ja oksettaa ei kai tässä miteen pahaa tuu.. oon 14v


    • poika 14

      puol pulloo vinaa 40% pieni pullo siis, olutta ja salmaria vähä ja jotain vitun makeeta viinapaskaa vähä. Tampere ja vappu ja koskenranta uuh jeah, ja ki koulujenloppu ja ruusis. Ei se tapa jos juo järkevästi, EIKÄ LIIAN USEIN LIIAN VAHVOJA

    • suzkifeministi

      Hyh miehet juo kaljaa. Kalja pois ruokakaupoista!! Mutta meidän naisten juomiin ei kosketa!! Siiderit ja lonkut saa jäädä

      • Anonyymi

        Mitä vittua sää akka höriset


    • 15v poika

      No ite join ekan kerran 13 vuotiaana kun ostin sen 12-pack kaljaa ja tarjosin siit kaverille et kyl sä sillä 6-8 tuut tarpeeks hyvin känniin. Oksennus tuleekin siinä 13-15 kaljan/lonkeron kohdalla (Pienikokoinen olen)

      • 123413513513616146

        Mistä sä ostat 13 vuotiaana 12-packin? :D


      • mieti_saatana

        Varmaan hakijalta.


    • 23eess

      juo mäyris karjalaa tai karhua

    • sepäseeee

      Ite oon 14v tyttö ja kunnon kuosit saa puolella pullolla viinaa tai vähän enemmän tai sitten vähän enemmän tai vähemmän bissen litkimisellä.Viinasta vaan tulee semmoset överikännit että ite joisin mielummin bissee ku viinaa :D

    • karoliina1998

      jos rupeet juomaan ni siinä mitää maksaa mietitä... ei juomine vaa ooo terveellistä :D joten iha rauhassa vaan... ja hei ei todellakaan mitään kaheksaa! ekalla kerralla 2 riittää saamaan iha riittävän kännin ja siitälähtien sellanen 4 on iha ok...

    • jaha4

      Itse olen 13 v ja juon silloin tällöin viikonloppuisin six packin kaljaa tai lonkkua

    • 14v

      Hmm.. No itse olen 14v ja oon juonut kerran vahingossa suomi viinaa, ja sitten maistoin vaan ihan himas yksin toisen kerran suomi viinaa niin älä vitussa juo suomi viinaa se tuntuu kurkussa pitkää:) suosittelen siidereitä ehkä 8 tölkkiä ja oo vaikka sun kaveris kanssa teillä tai niillä että älkää ulkona juoko koska teille voi sattua jotain :D

      • Anonyymi

        vittu että ootte tylsiä... tottakai kesäyönä mennään kännissä kävelemään pitkin kaupunkia


    • fdffdfdfdf

      Ite alotin juomisen noin 12-14 vuotiaana en nyt mitenkään kauheita määriä mutta kumminkin :D Ei se maksa siinä mene

      • Anonyymi

        Aivosolut näyttää menneen. Et olisi täällä kehuskelemassa asialla muutoin. Maksa ei muuten ilmoittele pahasta olostaan, kuin vasta aivan viime metreillä. Et siis tiedä, miten maksasi voi. Ja kun niitä aivosoluja kun on jo niin paljon kuollut.


    • kylmaistuu

      Tulipahan maisteltua 2 drinkkilasii stroh 60%, molemmat alas 10min sisään. painoa about 70 ja ikää 14. Vähän juu tuntu

      • oonparas22

        tulipaha kolme vuotta sitte ostettu pullo 60% stohia ja 4 olutta ja humahtipa hattuu


      • oonparas22
        oonparas22 kirjoitti:

        tulipaha kolme vuotta sitte ostettu pullo 60% stohia ja 4 olutta ja humahtipa hattuu

        ja ikää nyt 14


      • Anonyymi
        oonparas22 kirjoitti:

        tulipaha kolme vuotta sitte ostettu pullo 60% stohia ja 4 olutta ja humahtipa hattuu

        Alkoholimyrkytys.


    • varovasti

      Jos juo tyhjään mahaan, tulee nopeammin humalaan. Jos syö ensin tuhdin aterian ja rupeaa vasta sitten juomaan, niin viina ei mene heti päähän vaan aluksi tuntuu siltä ettei tunnu missään, ja sitten tulee helposti juotua liikaa.

    • tuyiiy

      Ei kannata paljaaltaan sitä alkoholia, vaan sekoita sitä johonkin, vaikkapa suhteessa: 19 osaa maitoa, 1 osa alkoholia. Saat 5 prosenttista maitoviinaa

    • 14v.. pöffft mee vaan kasvaa ja karvottuu äläkä juo mitään törkyjä

    • 3 votka pulloa.

      • Vitsi.


      • Häviäjä2
        UusiTunnus666 kirjoitti:

        Vitsi.

        Votka 😆


    • Kurapussigerbiili

      Aloittaja on jo täysikäinen, mutta aihe on hyvä. Ensikertalaiselle sikspäcki lonkeroa tekee jo erittäin hauskan olon. Aina parempi, jos saat alkon lonkeroa 5.6%.

      Väkeviin ei kannata sotkeentua ihan ekoilla kerroilla, max viinit.

    • Lghlkg

      Kglg

    • Odenssii

      Entä mites tuo alkoholin sietokyky lasketaan? Olen melkein 16v ja painan 59 kg eli olen alipainoinen. ituutta semmoset noin 167cm

      • läskipoju

        Voiko olla niin, että olen laihtunut tai sitten jauhat paskaa... olen 13v 163cm ja 65kg. Olin muutama vuos takaperin ylipainonen :D


    • vainretujutut

      Joka 2vk yks vaik.. emt

    • Mcmutsi

      Otin joskus siis shotin pirtuu ja se oli menoo ku pilvee poltin samal ei kannata testata huumwits eikä yli 50%
      juomaa

    • jeesss

      12 on ihan sopiva määrä. Ei liikaa eikä liian vähän.

    • RunkkaavaOpettajaVain

      Tällee:
      1) Älä avaa pulloa (varma kikka paitsi jos putoo ja menee rikki)
      2) kaada juoma lasiin ja heitä se vittuun
      3) Juo hitaasti esim. kaksi pulloa tunnissa ja maksimiksi kolme tunnissa. Et tuu liian humalaan. ja juo paljon vettä illalla kotona tai just ennen kotiinmenoa, niin et jää kiinni
      4) turvallisin tapa: Anna ne mulle kaikki
      5) Älä osta alkoholia
      6) mee rahoilla leffaan
      7) runkkaa koko rahalla
      8) pane mua ja pidä rahasi.

    • 13vpoika

      Minä oon 13 ja juon olutta eikä siitä tuu mitään

    • Lonkeroa voi juoda ihan v*tusti

    • Holistivitunisti

      Ensimmäisen alkoholimyrkytyksen sain kun olin 13. Sen jälkeen niitä on tullut aika monta ja nyt oon 17 vuotias ja mulla on maksakirroosi ja alkava napatyrä. Parhaina viikkoina sain sen 1,5 litraa kirkasta kulumaan. Multa meni rahat, maine ja terveys. Nykyisin olen raitis ja käyn kahdesti viikossa hoidossa, mielenterveydellisessä tai ihan kunnon lääkärissä. Alkuun se oli vaan se pari vaaratonta lonkeroa, mut sit se vähä lähti käsistä. Oikeesti suosittelen, et jos juot, ni pitäydyt ainakin sit pelkissä miedoissa ja vedät niitä mahdollisimman harvoin. Yks frendi mulla delas viinaan noin puoli vuotta sitten. Silloin tajusin et mullakin menee varmaan vähän liian lujaa.

      • Kimmo98

        Minullaki oli yksi Jesse niminen kaveri. Mä ja Jesse tykättiin juoda lähes joka viikonloppu. Jesse oli 18v ja me oltiin juhlimassa yhdellä meen tutulla. Sitten Jesse lähti kovassa humalassa kävelemään kotiin. Tuolloin oli kuitenkin talvi ja kylmä sää. Matkalla Jesse oli sammunut ja menehtynyt. Muistelen vieläkin Jesseä ja kaikkea mitä sen kanssa koin. Suosittelen todella, että juodessa pidätte kavereistanne hyvää huolta, ettekä päästä heitä kävelemään pakkaseen tai ajamaan autoa.


    • Nakupoika

      Olet sitten tyttö tai poika järki käteen että ei tule sanomisia.Parasta olis kun on aikuinen paikalla ja mieluiten selvin päin katselemassa teidän perää. Humalassa tulee tehtyä kaikenlaista varsinkin jos on vielä yllytys hullu poika tai likka. Parasta olis ottaa vain vähäsen että tulis sitä rohkeutta kuvaan juuri sinulle. Ja rupeette pelaa vaikka pullon pyöritystä mikä oli mulle rakas kun olin teini ijässä.

    • Anonyymi

      Join eilen puol litraa vergii eli jotai 40prossast paskaa. Oon 15 154cm 40kg. Vähän sattui, ja nyt sydän hakkaa iha vitu outoon rytmiin ja nii heikosti ja kädet vispaa mut ei pää satu ainakaa. Mulla on nyt varmaan sit maksasyöpä.

      • Anonyymi

        Ainii hyvää jussii muistakaa laittaa ruumis muovipussiin ja piilottaa se hyvin nii et jää kii.


    • Anonyymi

      Myös pallit ja aivot kusevat jos teinijuo. Liian aikaisesta hörppäilystä seuraa tuhkamunia keijoja ja mahoja jennoja, jotka eivät pysty tuottamaan keskimäärin 2,1:tä lasta per aviopari ja sitten täytyy ottaa keelipehkoista hurdikurdia tilalle ku muuten suomiväki kuihtuu poisa

    • Anonyymi

      Älä juo ollenkaan

    • Anonyymi

      join ite13/14 vuotiaana ja se jäi sit siihe mulla ku sen krapulan kärsin

    • Anonyymi

      Voi teitä nuoria

      • Anonyymi

        "Voi teitä nuoria"
        Juurikin niin. Oletteks te viinaksilla läträävät nuoret todella täystörppöjä. Etteks te tajuu että niitä kaljoja on niin helposti saatavilla että teiltäkin menis rahat kaljoihin. Ja niille myyjille on yks hailee vaikka teiltä maksa poksahtaisikin, tai väsähtäisitte pakkasessa kuoliaiksi tai ajaisitte kännissä itsenne ja kaverinne ja ehkä jonkun muunkin hengiltä, lisää houkkia riittää jonossa teidän jäkeenne...


    • Anonyymi

      Tässä videossa turvallinen ja luotettava vastaus sinulle kyselijä:
      https://youtu.be/aawQgJvDAqo

      Lyhyitä vastauksia elämän suuriin kysymyksiin.

    • Anonyymi

      Aivot menee todella pahasti pilalle jos juo noin nuorena

    • Anonyymi

      Ite join ekan kerran 15-vuotiaana vähän päälle kolme mietioa juomaa (2 = 4,5%, 1 = 5,3%), ja tulin siitä jo känniin, koska muutenkin mulla on tapana tulla aika pienestä. Pari mun kaveria, jotka joivat saman verran eivät olleet ihan yhtä kännissä, joten suosittelen eka ottaa sen muutaman ja varata lisää siltä varalta, jos se määrä ei vaikutakaan. Myös jos miedolla mennään niin kannattaa juoda suht tiheään tahtiin, jos haluaa humalaan.

    • Anonyymi

      Join kolme mietoa ja vähän kirkasta ikää oli 14v ei miedoista mitää mutta siitä kirkkaasta alko päätä särkee
      Mut ei sen kummempaa

    • Anonyymi

      Yksikin kokeilukerta voi tappaa sinut.

    • ootko joku homo vai ku et viina juo

    • Anonyymi

      Älä vittu juo en itekkää mitä vitu kännii jaksa juua otan muutama oluen vittu siinä on nii hienoo olla kännissä

    • Anonyymi

      mitä jos kaapissa ei oo muuta ku mutsin kaatoryyppyä ??

    • Anonyymi

      Sähän voit vetää ihan kunnon perseet ja sun missä kyl kestää?

      Ainakin kokemuksesta päättelen..

    • Anonyymi

      Maksa*

    • Anonyymi

      Minunkin pitäisi juoda alkoholia, kun oon ihastunut yhteen tyttöön mut en uskalla selvänä tehdä mitään asialle. Alkoholi ehkä rohkaisisi sen verran et uskaltaisin kertoo sille.

      En tiedä minkä verran kestäisin alkoholia.

      Oon suht liikunnallinen perusterve 15v poika joten kai mä hengissä selviäisin muutamasta kaljasta? 🤔

      • Anonyymi

        Tytöt ei tykkää kännisistä jätkistä. Ennemminkin perusterveistä liikunnallisista pojista. Eli jos jotain on otettava, niin niin vähän kuin mahdollista.


      • Anonyymi

        Täyshoukat ajattelee tuolla lailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyshoukat ajattelee tuolla lailla.

        Täyshoukat siis noita jotka tarvitsee 'rohkaisu'ryyppyjä eivätkä ole raittiita.


      • Anonyymi

        Voiko ääliömäisempää typeryyttä olla kuin ottaa "rohkaisu"ryyppy jotta voisi jututtaa sitä toista sukupuolta (sukupuolia on vain kaksi). Jollei 'rohkeus' riitä, niin on syytä vielä odottaa aikuistumista.


    • Anonyymi

      Ja kun kuulemma vaikuttaa niin olen 168cm ja 45kg.

    • Anonyymi

      Isä käytti kuulemma aikanaan tota konstia mut oli jo täysikäinen. Ei tiedä et mä aion ehkä yrittää samaa.

    • Anonyymi

      Taphtuuko jotain jos juo puoli lonkkua ?

    • Anonyymi

      Tippa voi tappaa ja ämpäriin voi hukkua...

    • Anonyymi

      Otat yhden huikan sitä lonkeroa, päätät olla sen johdosta "humalassa", juot lopun iltaa limsaa ja keskityt pitämään hauskaa kaveriesi kanssa. Ei sitä varten tarvitse terveyttään riskeerata.

    • Anonyymi

      Olet 14 vuotias, joten sinun ei kuuluisi juoda pisaraakaan ja varsinkaan jonkun nuoriso joukon kanssa. Olet vielä kasvuiässä ja elimistösi ei ole valmis alkoholiin ja eihän alkoholia ole koskaan kehitetty edes kenenkään älli pois ryyäämiseen. Nuoren taju voi karata jo pienestä määrästä ja silloin olet hyväksi käytettävissä ja täysin holtiton huolehtimaan itsestäsi.

    • Anonyymi

      Suosittelen vetämään suoraan suoneen injektion kautta. Näin humala tulee voimakkaammin ja maksa ei kärsi yhtä paljon

    • Anonyymi

      Join viimeks tänää puol pepsi pullollista (0.33ml) pullosta oli puolet 38% vodkaa ja puolet mehua ihan turvallista oli

    • Anonyymi

      Ei pidä juoda. Huono vaikutius aivoihin ja voi tapahtua vahinkoja kännissä.

    • Anonyymi

      Hei! Täällä aikapaljo kommenttia tullut hyvää ja huonoa, sekä jokseenkin idioottimaistakin. Oon 21v nainen ja join ekaa kertaa joskus 13v n. 5kpl 4.5% lonkkua. Olin ihan umpitunnelissa kuitenkin niin että itse kävelin vähän hoiperrellen toki. Itse olin kotona kokeillut ensimmäistä kertaa juoda yhden että tiesin tuleeko yhdestä jo jotain. Turvallisesti siis kannattaa kokeilla jos kokeilet, mikäli kokeilet niin vastuullisesti ja sellaisessa kaveriporukassa missä sua ei jätetä yksin ja sisätiloissa! Ennemmin vaikka jos vanhempasi ovat sellaisia että on ok niin kokeilet kotona juoda pari.
      Sitten muille näille "aivosolut menee tulet tyhmemmäksi" ihmisille niin huhhuh mitä väitteitä. Kyllä alkoholi tekee huonoa kropalle, mutta sitä saa käyttääkkin useamman vuoden ja tiuhaa tahtia. Ei ole huonoksi jos juo kerran vuodessa tai puolessa vuodessa. Itse join ihan huolella melkein joka vklp ja tuli kyllä tehtyä kaikkea tyhmääkin mutta kantapään kauttahan se monesti pitää oppia. Ei kukaan opi virheistä jos niitä ei tee. Tyhmemmäksi alkoholi ei kyllä tee ellei sitä tosiaan litki joka päivä.
      Tässä terkut alkoholia nauttivasta joka kirjoittanut ylioppilaaksi ja saanut lähihoitaja paperit kolmoistutkinnolla eli lukionpäättötodistus vielä lisäksi käteen. Tällä hetkellä sairaanhoitaja opintoja ammattikorkeassa suorittamassa ja lääkäriksi meinaan. Eli eipä se alkoholi mua tyhmäks oo tehny. Älkää pelotelko nuoria.

      • Anonyymi

        Ja kyllä tajusin kyllä että kirjoittaja on jo itsekkin 22v mutta viestinä muille nuorille jokka saattaa lukea näitä.


      • Anonyymi

        Entä jos mä en tiedä mitä mun vanhemmat ajattelee, mutta haluisin silti koittaa kerran jonkun kaverin kanssa kännissä oloa. Mun veli oli kerran 14-15 vuotiaana pienessä mutta ei äiti sitä hirveesti haukkunu. Ite oon vielä 13, täytän 14 kesällä. En tiedä edes tietääkö meijän isä et veli oli jo kerran pienessä kännissä, ja sen tuntien sanoisin et se alkais heti haukkua jos edes vähän miettisin asiaa kaverin kanssa. Kuitenkin mieluiten kotona koittaisin ekan kerran olla edes pienessä kännissä.


      • Anonyymi

        Ethän sinä osaa arvioida, miten paljon aivosolujasinin kuollut. Olisit nyt huimasti älykkäämpi ilman. Et sitten päässyt suoraan lukiosta lääkikseen tai edes sairaanhoitajaksi, kun aivosolutkin ovat niin terävät?


      • Anonyymi

        Lienetkö jo tulossa lääkäriksi.
        Lääkäri Pekka Reinikainen kertoo olleensa alkoholisti ja arvelee että olisi ollut kuolleena jo aikapäiviä sitten jollei olisi tullut kristilliseen uskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos mä en tiedä mitä mun vanhemmat ajattelee, mutta haluisin silti koittaa kerran jonkun kaverin kanssa kännissä oloa. Mun veli oli kerran 14-15 vuotiaana pienessä mutta ei äiti sitä hirveesti haukkunu. Ite oon vielä 13, täytän 14 kesällä. En tiedä edes tietääkö meijän isä et veli oli jo kerran pienessä kännissä, ja sen tuntien sanoisin et se alkais heti haukkua jos edes vähän miettisin asiaa kaverin kanssa. Kuitenkin mieluiten kotona koittaisin ekan kerran olla edes pienessä kännissä.

        ... koittaisit olla kännissä...

        Kyllä sulla ne veljesi alkohöyryt jo pelkästään vaikuttaa pimentäneen sun järkeäsi.


    • Anonyymi

      ET VITTU YHTÄÄ OOT 14V CAMOON

    • Anonyymi

      Ensimmäiset kännit vedin 13v päättäreinä, join puol pulloo 40% vergii, 3 lonkeroo ja jotain epämääräisiä shotteja tuntemattomilta koskenrannasta.. Loppu illan makasin vatsahuuhtelussa :)

    • Anonyymi

      älä.

    • Anonyymi

      no paljonko joit:D

    • Anonyymi

      ei se maksa mikskää mee jos muuten on terve

    • Anonyymi

      Kuuluisa jengi tenocles paradice rainbowers!

      Kysymys on teille kaikille noin 981174 jäljellä olevalle. Olette nyt aikuisia ja vuonna 1983 päviämääränä 2.1 te olitte Kuopiossa vanhempienne luvalla käymässä. Jokainen teistä oli silloin noin 12-vuotta eli orastavia NOITIA olite kaikki. HYI VITTU!
      Totuus percilnethea chalmersi-henkilön murhasta on tässä:
      sitä ampui takaapäin PÄÄHÄN gerhard schröder, kun se istui orrellaan Snellmanin ala-asteen opettajien autoparkkipaikan vieressä. Setämäinen paskasuu ampui takaapäin päähän ja muualle vartaloon 38 kertaa.
      Ei päässyt sissyksi tai siskoksi lempinimiltään kutsuttu noidan alku koskaan muotoiluinstituutin helmiäisosastolle, eli muotoiluinstituuttiin. Lappeenrannan paskasilvo-sissy oli ottolapsi. Itseään teollisuuspampuksi tituleeraava henry chalmers ja anetta bjolman (ei naimisissa) eivät koskaan saaneet tietää, ennen tätä viestiä, mitä sissy-vichelonille tapahtui.

      Seuraavaksi kostan katujen sotkemisen verellä ja aivoilla, palauttamalla mieleenne tämän: minulla on siellä edelleen METALLIPOHJAINEN KAMERA.
      On siinä muutakin, mutta niitä julkaisen koko kuusivuotisen juhlakautenne ajan ETÄNÄ.
      Esabolis a murdatha Kuopio ala vista eorochem ea bellis churchial bannos ele helvete ascandio BLUEHELL!

      Olen etsimänne John.

      epäterveisin,
      Edward Raven.
      (TGDM!)

    • Anonyymi

      Turvallinen raja menee nollan pisaran ja yhden pisaran välistä.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe