Accord -09 polttimon vaihto

accordman

Ohjekirjahan neuvoo vaihtamaan lähivalopolttimon kurakaaren kautta, sisälokasuoja pois jne....mut ei kyllä meikäläisen nyrkki taivu sinne polttimon luo mitenkään päin. Täytys varmaan ottaa pyörä pois ja koko sisälokari veks, niin ehkä sitten...
Onks kukaan vaihtanuyläkautta noita polttimoita, katoin tänään nopeesti et sehän saattais onnistua, tosin joutuuhan siitä jotain purkamaan edestä pois, mutta varmaan aika paljon helpommalla pääsee.....
Muistelen vaan josain kuulleeni et merkkihuollossakin vaihtaisivat ne yläpuolelta konepellin alta

25

12152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienikäsi

      Tää nyt menee vähän ohi mutta: Edellisen korimallin Accordissa parkkipolttimo neuvotaan vaihtamaan lokasuojan kautta, mutta sen saa kyllä helpommin vaihdettua moottoritilasta. Lokasuoja sinänsä aukeaa ihan helposti, mutta siellä on aika lailla rautaa vielä edessä.

    • Accord myös

      Jepulis, tein juuri tuon lähivalon vaihdon 09-Accordilleni ja täytyy sanoa et kyllä on lampun vaihto vaikeaksi mennyt.

      Vaihdoin lampun vasemmalle puolelle ja ensin väännetään sisälokaria sivuun ja sitten piti ottaa pois ilmansuodattimen putki(tämä taisi olla vaan diesel mallissa tarpeen) sen jälkeen pääseen näkemään nuo lamput.

      Hankalinta koko hommassa on se että kun sinne työntää käden ni sinne ei sitten enää näe mitään, eli ihan käsikopelolla joutuu työn tekemään. Kaikkiaan ihmettelyyn ja itse työhön meni varmaan aikaa 3 tuntia, ehkä seuraavalla kerralla menee sitten jo vähän nopeammin.

      Sellasen neuvon annan että kun vaihdat lampun ni osta semmonen lamppu joka kestää pitkään ni ei tarvi alvariinsa niitä vaihtaa, jossakin testissä olin näkevinäni et GE:n lamput kestoiältään huippua, eli mitään halpispolttimoa ei kannata hankkia.

      Justus

    • accordman

      Eilen tuossa pihalla tutkin asiaa ja illalla yritin etsiä infoa myös englanninkielisiltä sivuilta ja jossain neuvottiin vaihtamaan kuskin puolelle juuri yläkautta tuo polttimo.
      Eli akku ja sen ympärillä oleva muovinen kaukalo pois.
      Mielestäni se jopa saattaisi onnistuakin, koska akun poiston jälkeen käsikin taipuu lampun kannalle paremmin ja jonkinlainen näköyhteys säilyisi koko ajan.
      Apparin puolelle ei taas ole toivoakaan vaihtaa yläkautta, vaikka ottaa paisuntasäiliön pois, niin siellä on edessä jos jonkinlaista putkea ja hilpettä.
      Sinne varmaan ainut tapa on vaihtaa lokarin kautta ja lienee helpointa ottaa pyörä pois ja koko sisälokarikin pois....

      • Accord myös

        Muistan lukeneeni käyttöohjekirjasta et jos ottaa akun irti ni sitten ajotietokoneesta tyhjenee muisti, ainakin huoltotiedot katoaisi näytöstä ja on mentävä autoliikkeeseen jossa ne päivittää tietokoneen uudelleen.

        Tästä ei kuitenkaan ole omaa kokemusta, pikemminkin mutu tietoa, auto kun on ollut mulla vasta muutamia kuukausia.

        Justus


    • Lauri4

      Jatketaan samaan vanhaan ketjuun...
      Minä vaihdoin myös juuri vm. 2010 malliin vasemman puolen lampun ja kirosanojen saattelemana se lamppu vaihtuikin (2,5h). Oikeapuoli olisi jäljellä. Kyllä nyt pitäisi joku Hondan insinööri irtisanoa välittömästi.
      Edellisissä autoissa on saanut esim. tienpäällä lampun vaihdettua, kun on ollut jossain hevon kuusessa lapissa ja lamput hajosi kummaltakin puolelta yhtäaikaa Bemarista. Huoltikselta polttimot ja matka jatkuu. Toisin olisi nyt...

      Itse otin vasemmalta puolelta akun ja kaukalon irti, helppo homma mutta ei tarpeellinen! Oli siitä jotakin apuakin, kun umpion kansi oli niin tiukassa, että sai vi..u pihdeillä vääntää auki voimakkaasti! Lokasuojan kautta se sinne vaihdetaan kummaltakin puolelta. Tarvitaan talttapää, ristipää, lamppu/valoa, kärkipihdit voivat olla myös tarpeen!
      Rengasta ei tarvi irrottaa välttämättä, itse en irrottanut. Talvipakkasella muovit ei kyl taivu auki, joten rekaan irrotus sen mukaan. Muovi nipsut joutuu ehkä uusimaan jokaisen irrotuksen jälkeen ja niitä löytyy kaikista autotarvikeliikeistä.

    • helpotus tullut

      uusisa xenonit ja ledit, ei tarvi vaihdella..

      • Anonyymi

        Xenonin vaihto se hintoihinsa tulee!


    • honda acco

      lamppu vaihdetaan yläkautta
      aika noin kaksi minuuttia
      osaava osaa

    • Hondamies2

      Yritin kahteen kertaan vaihtaa 09 accordin kuskin puoleisen polttimon.. mut sormet niin jäässä ja käsi ei vain taittunut joten vietiin liikkeeseen ja reilut 80e velottivat kuskin puoleisesta polttimon vaihdosta. Myyjä totesi vain että muutama kirosana huoltomieheltä pääsi :D huomasin odottaessa että lamppu vaihdettiin konetilan puolelta ja irroittamalla akku.

      Nyt palo oikeeltakin puolelta poltin.... hohhoijaa.. Onko kellään hyviä ohjeita tai linkkiä polttimon vaihtoon? On kyllä vaikeaksi mennyt.

    • hfjfjf

      Itsellä kanssa 09 Accord, tuolla ylhäällä kirjoittelin aiemmin et meni 3 tuntia vaihtoon, nykyään menee about puoli tuntia.

      Sen verran sanon et ensin rengas irti ja sitten sisälokari kannattaa ottaa kokonaan pois tai ainakin niin paljon että on selvästi pois tieltä, ei vain vähän raottaa sitä.

      Kun vaihtaa oikealta kannattaa myös ottaa pissapojan/pesurien säiliön yläputki pois, lähtee vetämällä ylöspäin. Siitä pääsee ainakin löysentämään/irrottamaan umpion suojalevyn. Hankalaan se on sittenkin mutta vähän helpompaa kuitenkin.

      Ja sanon edelleenkin että valitse lamppu jolla on vähän pidempi käyttöikä kuin puoli vuotta ettei tarvi heti vaihtaa.

    • hondamies2

      Nonni, oikee puoli vaihtu noin tuntiin. Apua tosiaan on kun ottaa tuon renkaan pois ja taivuttaa lokaria reilusti pois edestä. Umpion suojalevy oli todella tiukassa mutta löystyi kun työnsi pitkällä meisselillä suojan reunaan konetilan puolelta. Ainakaan meidän farkussa pissapojan putki ei irtoa mihinkään suuntaan (ainakaan helpolla). Tilalle vaihtui Osramin normi H1 poltin ja toivottavasti kestää pitkään :D

      Kiitti neuvoista

      • hodnamiäs

        Itsekin vaihtelin ko. lamput viime syksynä kertaalleen. Molemmat puolet ja aikaa meni noin 3h.. Polttimoita ongittiin välillä mm. taipuisalla magneetilla umpiokotelon sisältä.

        Mutta sisälokasuojan reilua raotusta kyllä vaatii. Yläkautta sain viimein kummatkin vaihdettua. Akku koteloineen pois edestä ja toiselta puolelta muistaakseni pissapojan säiliö? Mulla oli myös apuri hommassa, joka huuteli suuntia lokasuojan raosta, kun itse tähtäilin polttimoa paikalleen. Tietysti jos olis 4-vuotiaan lapsen käsi ja aikuisen miehen voimat, niin homma kävisi helposti sieltä yläkautta.

        Huoltomuisti ei nollautunut. Radio nollautui ja siihen piti syöttää huoltokirjan mukana olleesta lipetistä koodi.

        Perin v-mäinen homma kaikkineensa kyllä oli. Tulevaisuudessa varmasti hiukan nopeampi, kun ei tarvitse ihmetellä ja miettiä niin paljon.
        En suosittele pakkasessa!


    • Neiti Näpsä 30-v

      Moro poijaat!

      Vaihdoin juuri ajovalot Hondaani, kävin sitä ennen tässä topicissa etsimässä tietoa että miten tämä homma hoituu käytännössä. Näköjään moni ei tätä osaa, vaan kiikuttaa autonsa asiantuntijalle..

      Tässäpä pieni vinkkilista miten itse homman hoidin:


      - Avaa konepelti ja tue se.
      - Ota sähköpistoke irti.
      - Ota kumitötterö irti.
      - nosta jousi paikoiltaan.
      - Irrota lamppu.
      - Laita uusi lamppu kiinni, älä kosketa lasiosaan!
      - Nosta jousi paikoilleen. kun itse seisot konepeltiin päin niin oikeapuoleinen jousen hakanen on oikealla yläviistossa. ja vice versa.
      - Laita kumitötterö paikoilleen.
      - Laita sähköpistoke paikoilleen.


      Tattadaa!!!! Auton valot vaihdettu ja säästetty. Jos 30-v neiti osaa tämän niin kyllä joaikisen äijänkin pitäis! :D

      ps. Kannattaa satsata kalliimpaan lamppuun jota ei tarvitse todennäköisesti vaihtaa hyvin pitkään aikaan..


      Olkaapa hyvä! :)

      • Neiti Näpsä 30-v

        Aijoo ja mitään muuta en autosta irrottanut ja aikaa meni noin 1 tunti räntäkelissä.


      • Herra-Näpsä

        Lyön kyllä vetopäänhihnasta vetoa, että vaihdoit kaukovalon, etkä lähivaloa niinkuin tässä topicissa on puhe.


    • näin Imatralla

      Autosähkön kaveri vaihtoi molemmat poltimot noin 30min eikä kiroillut yhtään 30e maksoi työ ja polttimot yhteensä Teki homman konehuoneen puolelta

    • Honda-2009

      Vaihdatin tänään Honda Accord Tourer vm.2009 molemmat lähivalo-Xenonit (kestivät 7v) Fixus-huoltoliikkeessä.
      Polttimot maksoivat 60 € /kpl ja työ 120 €. Vaihto kesti 2 tuntia : Ensin etumaski pois ja sitten umpioiden irrotus ja esiinotto sekä polttimoiden vaihto.
      Ei olisi onnistunut omatoimisesti jonkun marketin parkkihallissa. Xenonit kastävät noin 5-7 vuotta eli ei kannata hankkia Halogeneja.
      Honda-2009

      • Anonyymi

        ei taida leimalla kelpaa?


    • Nolit

      Mä vaihdoin yläkautta molemmat polttimot. Pienen peilin avulla säily jonkin näköinen näköyhteys. Kannattaa vanhan polttimon asento katsoa etukäteen ja peilin avulla näkee muutkin jouset ja johdot. Ilman peiliä on kyllä aika kusessa. Pienestä kädestä oli jälleen hyötyä! Mut onhan tuo kyllä paskamainen homma.
      Accord 2013 2. 0 bensa

    • Autoasentaja

      Kova on ollut fixuksella vaihto operaatio, yksi ruuvi ja yksi painokiinnike sisälokarista pois ja raottaa että käsi sopii. Renkaita ei tarvitse irroittaa. Siitä vaihtuu xenon polttimot. Vaihtoon kului noin 20 min yhteensä molempien puolien vaihtoon auto ylös nostettuna.

    • Juurivaidattanut

      Veholla vaihto 70€. Ottavat etupuskurin osittain irti.

    • Anonyymi

      Accord vm. 2003, umpiot pitäisi vaihtaa. Onko kenelläkään kokemusta, miten vaihto onnistuu. Täytyykö etupuskuri irroittaa ?

    • Anonyymi

      Mun asentaja vaihtaa aina yläkautta. Oikealta puolelta joutuu irroittamaan vesisäiliön.
      Minun kädet ei sovi, mutta asentajan isommat kädet sopivat, kun on taitoa.

    • Juu mulla kans 08 Accord diesel. Ei morjens tota polttimonvaihtotyömaata. Taas kului pari kol tuntia elämästä kuskinpuolen ajovalopolttimon kans. Rengas pois. Sisäloksu pois. Ilmanottohärveli pois. Umpion muovisuojus irti pitkällä talttameisselillä. Käsikopelolla virtaliitin irti. Käsikopelolla polttimon klipsut auki ja polttimo pois. Uusi polttimo surrauslangan päähän kieputettuna paikoilleen ja pitkällä meisselillä juonitaan kiinnitysjouset taas kiinni. Sitten umpion kansi kiinni ja loput irroitetut osat. Ehkä vois pelkän ilmahärvelinpään irroittamalla onnistua sisäloksua taivuttamalla mutta mutta... Oon havainnu että koko sisälokari pois ni saa putsailtuu ja ruostesuojattuu sen oven etukotelon "hiekkahyllyn". On kyllä järjetön ruostepesä tehty sinne. Kaikki vesi suola ja hiekka ja muu moska tuulilasinpyyhkijöiden syvennyksestä purkaantuu tuonne kuralätkän yläpuolen koteloon rengaspölyn kaveriksi. No onneksi sinne on suunniteltu 1 x 5mm vedenpoistoreikä.....Eikö minnekkään muualle saatu johdettuu?? Voin vaan kuvitella missä kunnossa monessa accossa on kyseinen kotelo jossei sitä kerta vuoteen ole putsaillu. Lueskelin nuita kommentteja että yläpuolelta sais polttimon vaihdettuuks. Joskus kans kokeilin mutta ei tullu mitään. Olisko nuissa tapauksissa kyse bensavehkeistä tai sitten on edellinen korimalli. Dieselissä mulla ainakin alakautta "helpommin". Seuraavaa autoa ostaessa on kyllä yhtenä kriteerinä ettei polttimonvaihto ole näin ison työn takana.

      • Anonyymi

        Kovin on eroja, onko halogeenit, Xenonit vai Bi-Xenonit. Bi-Xeninit on sellaisessa kuopassa, että tosi hankalaa vaihtaa muuten, kuin puskuri irroittamalla ja umpio kouraan. Sen verta harvoin tehtävä operaatio xenoneissa, että helpompi kun ottaa puskurin irti. Se sama kaks kolme tuntia siinä menee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe