Miksi rakentaminen ja remontointi rasittaa parisuhdetta?

Ehdotan ukolleni voisimmeko vaihtaa keittiöstä kaapit, ne kun ovat yli kolmekymmentä vuotta vanhat ja ihan hassussa järjestyksessä. Rumatkin. Hänen mielestään ne ovat oikein hyvät. Hän tosin myöntää että ei omaa minkäänlaista sisustuksellista silmää ja nihkeästi myöntää että voi olla olemassa ihminen jossain jota nuo rumat ruskeat vankilassa teetetyt kaapin ovet ei miellytä. Kysyn uudelleen että vaihdammeko sitten kaapit. Mies päästelee jotain teini-ikäiseltä vinkuiitalta kuulostavaa mutinaa, joka on selkeästi kuitenkin ymmärrettävissä negatiiviseksi kommentiksi. Sanon, että voin tehdä mahdollisimman paljon itse, jotta säästämme kuluissa ja jotta ukkoni ei tarvitse siitä niin kovin huolehtia. Hän kun ei vain syystä että halua alkaa kaapin ovia vaihtamaan.
Aloitan remontin. Ukko käy välillä keittiössä kommentoimassa;
"Jaa tuonkin sitte päätit ottaa alas..." - Öö kyllä, otan vanhan seinään kiinni kasvaneen patalappunaulakon pois. Se lähtee roskiin. Voimme korvata sen vähemmän homeisella.
" Täällähän on ihan kamala sotku" - Kyllä, yritä nyt selvitä pari päivää niin että keittiön lattialla on kaapin ovia.

Noiden kahden päivän aikana miehelläni on yhtäkkiä harvinaisen paljon asiaa keittiöön. Jatkuvasti hän ravaa siellä ja muistuttelee että onpas nälkä, pitäis sinun varmaan jotain kokkailla. Kun ehdotan että mies itse tekisi jotain syötävää itselleen, hän lähtee ovet paukkuen 25 kilmetrin päähän hampurilaiselle. Kotiin tullessaan hän kirvaa kun en ole remontiltani kerennyt käymään kylällä (eli siellä mistä hän juuri tuli) hakemassa koiralle ruokaa.

Kun sitten pyydän miestäni pitelemään keittiön ovea paikallaan että saan ruuvattua saranat oikeille paikoilleen, hän tuhahtaa että eikö minun pitänyt tehdä koko remontti yksin. Kysyn onko tämä nyt niin paljon pyydetty, kun muuten olen pärjännyt yksin remontin kanssa. Hän nousee sohvalta raivokkaasti, nappaa kädestäni ruuvin meisselin ja istahtaa kaapin eteen tähtäilemään. Öö, sinun piti vain pidellä sitä ovea..

"Vasara!", kuuluu kohta napakka komento. - Anteeksi mitä?, minua hymyilyttää. "Anna vasara." Ojennan vasaran. "Varoppa nyt siitä" mies ohjaa kun heiluu takapuoli pystyssä oven ympärillä kamalan tärkeänä ja minä satun ilmeisesti olemaan tiellä.
"Voinko mitenkään olla avuksi?" kysyn ukolta. Ukko näyttää keskittyneeltä ja tuhisee nenän kautta raskaasti hengittäen. Nyt hän ei kuuntele minua.

"V*tiun p*erkele!!!!S*atana!!" kuuluu kohta. "Voi v*ittu näitä pula-ajan vehkeitä!" hän huutaa ja heittää meisselin seinään. "Pitääkö se v*ttu ruveta tämmösiä tekemään ku ei tästä tule mitään!" Ovet paukkuen mies ajaa taas 25 kilometriä suuntaansa ja ostaa upouuden akkuporakoneen.

----------------------------------------

Kissa oli tuttavaperheessä Lapin lomamme ajan ja karkasi siellä metsään. Pitkän maanittelunkaan jälkeen kissa ei suostu tulemaan luokse, joten päätän rakentaa sille ansan. Kysyn mieheltä neuvoa. "Ei semmosia voi ite rakentaa, ei semmonen onnistu ku siinä pitäs olla hilavitkutin ja tilpehööriä". Eli rakennan siis itse. Saan koottua vanerista rakennetun käytävän jonka päässä on sisään- ja ylös päin saranoilla kääntyvä oviaukko. Käytävän perällä on ruokakippo houkuttimena ja pehmeä alusta jossa kissa voisi levätä jos joutuisi pidempäänkin ansassa olemaan. Enää vaan pitäisi päättää laukeamissysteemi. Ajattelen astinlautaa joka sulkisi ansan luukun. Vien puolivalmiin ansan sisälle toisella kissallamme testattavaksi. Kissa menee mielellään käytävään. Mies näkee ansan. "Ai se onnistu" - Joo, enää vaan laukaisusysteemi ja se on valmis. Mies innostuu, ottaa ansan ja käy pajallaan paukuttamassa jotain " Tein tämmösen jalan joka pitää sitä auki niin ku se kissa menee sisään niin se kehollaan työntä tuon tikun pitelemästä pois." Mies alkaa viritellä ansaa. - Minulla itse asiassa on jo siihen systeemi... Mies tuhisee taas nenänsä kautta ja on keskittynyt. - Saanko ehdottaa erästä mitä minulla oli mielessä? kysyn. Mies naurahtaa. "Saahan sitä aina ehdottaa". Kerron ideani. Mies vain hymähtää, virittää ansan ja näyttää siltä kuin olisi keksinyt suhteellisuusteorian.

Kissa ei jäänyt ansaan. Ansa laukesi liian aikaisin ja kissa pääsi pyristelemään pois. Toisella kerralla viritimme astinlaudalla varustetun ansan ja saimme kissamme kotiin.

----------------------

Esimerkkejä riittäisi vaan enpä jaksa näpytellä. Meillä se on tuo helvetin ukko kun tuo sen stressin rakentamiseen. Tekisi mieli lähettää se aina jonnekin kauas pois siksi aikaa kun teen pientä pinta remonttia tai rakentelen jotain muuta. Toisaalta kuitenkin tarvitsen häntä kun hän voi tehdä esim. raskaita nostoja ym. joita minä en voi. Mutta jos pyydän pienen palveluksen, hän valtaa koko remontin ja kiroilee ja hermoilee sitten pitkin matkaa.

Nyt on taas pikku remontti alla. Kyllä miehet on raivostuttavia!!

86

5267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • remppa reiska

      Sullahan on tyypilline mulk..ku mies joka ei huomioi naista, vaan valittaa joka asiasta. Asutte varmaan hometalossa joten sekin menee vaihtoon varmaan kohta. Kysyn vaan et oletko tosissasi onnellinen tollasen valittajan kanssa, joka ajattelee munallaan? Naiset ne vaan on helvetin helppoja kusetettavaksi. ja aina ne ottaa sen mulkun miehen joka iana jaksaa valittaa. No kukin tallaa omia polkujaan.

      • poppasen satu

        Kaikista hauskinta on se että ukko sitten kaveriporukassa kertoo kuinka v*ttumaista se rakentaminen on, aina lentää joku vasara kädestä ja ärräpäitä kulutetaan enemmän kuin pieni pitäjä vuodessa. Sitten naureskellaan että niinhän se on, moni avioliitto on kaatunut talon rakentamiseen ja pahimmat riidat syntyy kun ruvetaan remonttia tekemään. Hahhahhahaa. Niinkuin se remontointi olisi se itse piru, vaikka ukon paskamainen käyttäytyminen tekee siitä helvetillistä! Onpas inhottavaa kun se on yleistettyä että remontointi on se mikä rassaa parisuhdetta. Ei tarvitse katsoa omaa käytöstä ollenkaan kun syyttää sitä perheenrikkoja remontointia!

        En ymmärrä miksi miehiä sanotaan suoriksi ja mutkattomiksi. Kun haluan suoria vastauksia, saan vaan sitä ihme kitinää. Ja kun minä haluan keskustella, tosimies ei keskutele! Tosimies olettaa että nainen osaa lukea miehen ajatuksia. Tosimies ei itseasiassa itsekään tiedä miksi käyttäytyy kuin paskanen m*ulkku ja kuvittelee että kunhan käyttyäytyminen on suoraa ( oli se sitten ilkeää tai ei), keskustelua ei tarvita. Tosimies ei osaa muuttaa käyttäytymistään ja pitää tämän takia naisia turhaa paskaa jauhavina piipittäjinä. Miksi puhua sellaisesta mihin ei voi vaikuttaa! Käyttäytymisen ohjaileminen on naisellista taikausko huuhaata.

        Tulee tässä mieleen että jättää seurustelu kokonaan sikseen, kun ei nuo naisetkaan kiinnosta ja miehen kanssa eläminen on yhtä pään seinään hakkaamista!


      • niinpäniinpäniin
        poppasen satu kirjoitti:

        Kaikista hauskinta on se että ukko sitten kaveriporukassa kertoo kuinka v*ttumaista se rakentaminen on, aina lentää joku vasara kädestä ja ärräpäitä kulutetaan enemmän kuin pieni pitäjä vuodessa. Sitten naureskellaan että niinhän se on, moni avioliitto on kaatunut talon rakentamiseen ja pahimmat riidat syntyy kun ruvetaan remonttia tekemään. Hahhahhahaa. Niinkuin se remontointi olisi se itse piru, vaikka ukon paskamainen käyttäytyminen tekee siitä helvetillistä! Onpas inhottavaa kun se on yleistettyä että remontointi on se mikä rassaa parisuhdetta. Ei tarvitse katsoa omaa käytöstä ollenkaan kun syyttää sitä perheenrikkoja remontointia!

        En ymmärrä miksi miehiä sanotaan suoriksi ja mutkattomiksi. Kun haluan suoria vastauksia, saan vaan sitä ihme kitinää. Ja kun minä haluan keskustella, tosimies ei keskutele! Tosimies olettaa että nainen osaa lukea miehen ajatuksia. Tosimies ei itseasiassa itsekään tiedä miksi käyttäytyy kuin paskanen m*ulkku ja kuvittelee että kunhan käyttyäytyminen on suoraa ( oli se sitten ilkeää tai ei), keskustelua ei tarvita. Tosimies ei osaa muuttaa käyttäytymistään ja pitää tämän takia naisia turhaa paskaa jauhavina piipittäjinä. Miksi puhua sellaisesta mihin ei voi vaikuttaa! Käyttäytymisen ohjaileminen on naisellista taikausko huuhaata.

        Tulee tässä mieleen että jättää seurustelu kokonaan sikseen, kun ei nuo naisetkaan kiinnosta ja miehen kanssa eläminen on yhtä pään seinään hakkaamista!

        Tjaa, ja naisetko eivät ole tuollaisia? Ihan samalla tavalla nuo tuntuu olettavan että mies on joku selvänäkijä. Antavat ymmärtää yhtä vaikka tarkoittavat toista ja sitten vielä kitisevät kun mies ei nyt sitten osannutkaan lukea heidän ajatuksiaan -.-


      • Eräs äijä
        poppasen satu kirjoitti:

        Kaikista hauskinta on se että ukko sitten kaveriporukassa kertoo kuinka v*ttumaista se rakentaminen on, aina lentää joku vasara kädestä ja ärräpäitä kulutetaan enemmän kuin pieni pitäjä vuodessa. Sitten naureskellaan että niinhän se on, moni avioliitto on kaatunut talon rakentamiseen ja pahimmat riidat syntyy kun ruvetaan remonttia tekemään. Hahhahhahaa. Niinkuin se remontointi olisi se itse piru, vaikka ukon paskamainen käyttäytyminen tekee siitä helvetillistä! Onpas inhottavaa kun se on yleistettyä että remontointi on se mikä rassaa parisuhdetta. Ei tarvitse katsoa omaa käytöstä ollenkaan kun syyttää sitä perheenrikkoja remontointia!

        En ymmärrä miksi miehiä sanotaan suoriksi ja mutkattomiksi. Kun haluan suoria vastauksia, saan vaan sitä ihme kitinää. Ja kun minä haluan keskustella, tosimies ei keskutele! Tosimies olettaa että nainen osaa lukea miehen ajatuksia. Tosimies ei itseasiassa itsekään tiedä miksi käyttäytyy kuin paskanen m*ulkku ja kuvittelee että kunhan käyttyäytyminen on suoraa ( oli se sitten ilkeää tai ei), keskustelua ei tarvita. Tosimies ei osaa muuttaa käyttäytymistään ja pitää tämän takia naisia turhaa paskaa jauhavina piipittäjinä. Miksi puhua sellaisesta mihin ei voi vaikuttaa! Käyttäytymisen ohjaileminen on naisellista taikausko huuhaata.

        Tulee tässä mieleen että jättää seurustelu kokonaan sikseen, kun ei nuo naisetkaan kiinnosta ja miehen kanssa eläminen on yhtä pään seinään hakkaamista!

        Sulla on kyllä ihme ukko! Että pitäisin kiinni tuollaisesta naisesta, nykyinen kun ei laita tikkua ristiin yhteisten asioiden eteen. Yksin remppailen...


      • mk
        poppasen satu kirjoitti:

        Kaikista hauskinta on se että ukko sitten kaveriporukassa kertoo kuinka v*ttumaista se rakentaminen on, aina lentää joku vasara kädestä ja ärräpäitä kulutetaan enemmän kuin pieni pitäjä vuodessa. Sitten naureskellaan että niinhän se on, moni avioliitto on kaatunut talon rakentamiseen ja pahimmat riidat syntyy kun ruvetaan remonttia tekemään. Hahhahhahaa. Niinkuin se remontointi olisi se itse piru, vaikka ukon paskamainen käyttäytyminen tekee siitä helvetillistä! Onpas inhottavaa kun se on yleistettyä että remontointi on se mikä rassaa parisuhdetta. Ei tarvitse katsoa omaa käytöstä ollenkaan kun syyttää sitä perheenrikkoja remontointia!

        En ymmärrä miksi miehiä sanotaan suoriksi ja mutkattomiksi. Kun haluan suoria vastauksia, saan vaan sitä ihme kitinää. Ja kun minä haluan keskustella, tosimies ei keskutele! Tosimies olettaa että nainen osaa lukea miehen ajatuksia. Tosimies ei itseasiassa itsekään tiedä miksi käyttäytyy kuin paskanen m*ulkku ja kuvittelee että kunhan käyttyäytyminen on suoraa ( oli se sitten ilkeää tai ei), keskustelua ei tarvita. Tosimies ei osaa muuttaa käyttäytymistään ja pitää tämän takia naisia turhaa paskaa jauhavina piipittäjinä. Miksi puhua sellaisesta mihin ei voi vaikuttaa! Käyttäytymisen ohjaileminen on naisellista taikausko huuhaata.

        Tulee tässä mieleen että jättää seurustelu kokonaan sikseen, kun ei nuo naisetkaan kiinnosta ja miehen kanssa eläminen on yhtä pään seinään hakkaamista!

        Miehesi on hermoheikko ja ei osaa tai viitti tehdö mitään ylimääräistä ja peukalo keskellä kämmentä. Remonttia kun tekee niin ihna rauhallisesti ottaa ja ei kannata hermoilla ja kysyppä mieheltäsi että onko sitä lapsena kohdeltu kaltoin tai onko hänen isänsä samanlainen lyhytpinnainen henkilö jos hermo ei kestä tehdä mitää ylimääräistä ja niin edelleen.


      • kjhkugkiugibgu
        poppasen satu kirjoitti:

        Kaikista hauskinta on se että ukko sitten kaveriporukassa kertoo kuinka v*ttumaista se rakentaminen on, aina lentää joku vasara kädestä ja ärräpäitä kulutetaan enemmän kuin pieni pitäjä vuodessa. Sitten naureskellaan että niinhän se on, moni avioliitto on kaatunut talon rakentamiseen ja pahimmat riidat syntyy kun ruvetaan remonttia tekemään. Hahhahhahaa. Niinkuin se remontointi olisi se itse piru, vaikka ukon paskamainen käyttäytyminen tekee siitä helvetillistä! Onpas inhottavaa kun se on yleistettyä että remontointi on se mikä rassaa parisuhdetta. Ei tarvitse katsoa omaa käytöstä ollenkaan kun syyttää sitä perheenrikkoja remontointia!

        En ymmärrä miksi miehiä sanotaan suoriksi ja mutkattomiksi. Kun haluan suoria vastauksia, saan vaan sitä ihme kitinää. Ja kun minä haluan keskustella, tosimies ei keskutele! Tosimies olettaa että nainen osaa lukea miehen ajatuksia. Tosimies ei itseasiassa itsekään tiedä miksi käyttäytyy kuin paskanen m*ulkku ja kuvittelee että kunhan käyttyäytyminen on suoraa ( oli se sitten ilkeää tai ei), keskustelua ei tarvita. Tosimies ei osaa muuttaa käyttäytymistään ja pitää tämän takia naisia turhaa paskaa jauhavina piipittäjinä. Miksi puhua sellaisesta mihin ei voi vaikuttaa! Käyttäytymisen ohjaileminen on naisellista taikausko huuhaata.

        Tulee tässä mieleen että jättää seurustelu kokonaan sikseen, kun ei nuo naisetkaan kiinnosta ja miehen kanssa eläminen on yhtä pään seinään hakkaamista!

        Kenen miestä ja perhettä sä mielisairas kadehdit ja millä perusteella muuten olette päässeet kyttäämään ja mustamaalaamaan esim. minua näillä Suomi24- palstoilla? Tuntuu aika tarkkaan ainakin oma vainoajani näiltä palstoilta tietävän mun elämän ja en pidä siitä asiasta yhtään, kun Suomi24:ssa ei minun tuttaviani tai läheisiäni kirjoita. Toivottavasti tollaset remontoijapaskat ei ole käyneet ainakaan mun perheen kotona utsimassa kadehtimiensa elämää ja sitten tulla jorisemaan nettin perättömiä herjauksia. Ketä ikinä tolla nimettömällä aloituksella mustamaalataankin, niin on kyllä törkeää! Ja huomauttaisin, että täysijärkisillä ei ole profiilia ta nimimerkkiä tässä Suomi24:sa, eikä sellaiset ihmiset vietä aikaansa keskustelemalla perättömiä herjauksia Suomi24:ssa.


    • remppa reiska

      Mä oon työtä vailla. Palkkaa mut jos tarviit enemmänkin apuu remontti hommissa. Olen tosi kätevä käsistäni ja työkalut ei taatusti lentele käsistäni. Olen tehnyt isojakin remontteja ja kaikenlaiset hommat onnistuu. Mulla vaan ei ole pahemmin omia työkaluja kun olen aina ollut jossain firmoissa töissä.

      • Va Tupassi

        Teetätä remontti tv-ohjelman väellä . Rahaa remonttia varten varaat 2000 euroa ja koti on viimeisen päälle remontoitu.


    • Poppasen satu

      Pointti onkin siinä että en tarivtse kovinkaan kätevää ihmistä avuksi, peukalo-etusormiote ja suht vakaa käsi riittää kriteereiksi.

      ilmoitin miehelle että olen katsellut opiskelu- ja työpaikkoja muilta paikkakunnilta. Heti alkoi meisseli pysyä kätösissä. V*tutus nostaa yhä edelleen rumaa päätään mutta hän purkaa sen nyt hampaidensa puremiseen.

      Viimeinen keino siis käytetty; uhkailu. Nyt alkaa olla likaista peliä minun puolelta. Voi kysyä, palveleeko tämä enää parisuhteen tarkoitusta, kun eroamisella uhkailulla pidän miehen siedettävänä...

    • Daddy Cool

      Taitaa miehelläsi olla aika huono itsetunto remppa-asioissa. Kieltämättä itselläkin tuli remonttiangstia exän kanssa, joka oli aina hoputtamassa ja kommentoimassa tyyliin.
      - kauanko sulla veilä menee siinä, pitäs ehtiä tänään vielä sitä ja tätä
      - etkö nyt vaan voi naulata sitä tohon kiinni
      - mitä sinä nysväät, kyllä se on hyvä noin
      - onhan tuo laatoitus hieno, mutta koko viikonloppu siinä menikin
      - ei siihen mitää pakkelia tarvita, maalia päälle vaan
      - olisin itsekin maalannut ton nopeammin (joo, kun rouva heiluttaa vaan pensseliä ja minä serveeraan kaiken valmiiksi)
      - viikko parketin asennuksenn, ei käy, otetaan ammattimies (meni muuten 8 päivää ammattilaiselta ja paikoin puoli vuotta ammattilaisen jälkiä, kaikkea ei pystynyt tosin korjaamaan)

      Oispa mukava olla kärpäsenä katossa katsomassa kun mun exä ja sun mies remontoisivat. Minusta remontointi on ihan kivaa silloin, kun saa tehdä hyvää jälkeä rauhalliseen tahtiin. kiireessä tehdyt hutiloinnit ottaa päähän vielä vuosia.

      • poppasen satu

        Haha, nimenomaan EI OLIS MUKAVAA olla katsomassa, saattas vasara lentää niin että pieni utelias kärpänen... säikähtäisi.


    • :-D

      Loistava kirjoitus! Noinhan se menee, mutta meillä kiihdytään nollasta sataan sekunnissa siinä vaiheessa kun autolle tarvitsee tehdä jotain....

      • VasarallaPeukaloon55

        Joo.. Vaihdoin viime viikolla autoon vetoakselin ja termostaatin. Sit on täs tehty tätä vanhaa taloa sumiskuntoon kohta neljä vuotta. Asutaan kyllä koko ajan tässä. Vielä pitäis yks lattia purkaa ja laittaa siihen uudet lastulevyt tai lankut. Ei ole vielä päätetty. Korjattu on ja uusittu monesta paikasta ja kunnolla, mutta ei ole tapeltu. Kyllä sen miehen pitää pystyä yks talo rakentamaan ilman hermoiluja. Jos ei osaa, niin ei sitä tartte sit toiselle keljuilla, vaan palkaa ammattimiehen ja sillä selvä. Avoliitossa on oltu jo 27 vuotta ja lapsetkii jo omilla teillään maailmalla.


    • Annelia..

      Moi

      Näin se on meilläkin. Itse teen kaiken remonttihomman ja joskus on vaan pakko palkata joku tekemään jonkin vaikeamman jutun kun kaikkea ei itse ehdi. Olen rakentanut talon, rempannut yhden talon ja yhden mökinkin saunalla. nyt on vielä venekin riesana. Miestä ei kannata kysyä sillä pinna palaa heti.

      Minulla on kaikkein pottumaisin hetki kun joudun pyytää miestä hakee puutavaraa koska autossani ei ole koukkua ja olen aika tumpelo kärryä peruuttamaan. Siinä menee ukolta heti hermot kun pitää lähteä jonnekin

      Sama on kevätrisujen kanssa. ennen pilkoin ne peräkärryyn kaikki vaikka olisi monta kuormaa pitänyt viedä mutta kun en halunnut herraa hermostuttaa. Nykyään silppuan se suoraan kaikki vajan seinustallle ja poltan nekin takassa talvella.

      minun mieheni on minulle rakas ja ihan ihana minusta. Hän ei ole vaan koskaan tehnyt mitään käsillään ja oikesti taitaa sitä inhota kun minä rakastan. Meitä on moneen junaan mutta kiva kuulla että on kanssasisaruksia..

      • Kätsy-Kalle

        Olipa raksa taikka akka niin uuen kanssa on aina mukavampi puuhastella.


    • mun idea!

      vaihda ensin ukko uudempaan ja sitten kaapit. Voit saada samalla remonttitaitoisen ukon kun vaihdat uuteen!! eiks se olis hyvä?

    • Minun kaappini...

      Aloittajan virhe.... on eri asia "tehdä itse" kuin jankuttaa toiselle kokoajan!
      Jos tehdään itse ei siinä toista tarvita. Niin naisellinen tapa roikottaa, päteä ja naputtaa (moittia) samaan aikaan. Toivottavasti ukkosi tajuaa lähteä vitomaan, eikä jää oikomaan saranoita jäljiltäsi...... meillä ne jäi vaimon jäljiltä repsottamaan edelleen kun talo avioerossa myytiin...... kyse ei ole osaamisesta vaan tapa jolla asiat tehdään.

      • poppasen satu

        Haha, mustavalkoinen luolameis...


      • petonkimies
        poppasen satu kirjoitti:

        Haha, mustavalkoinen luolameis...

        Olen tosi onnenpekka, kun olen säästynyt tommosilta kaikkitietäviltä
        naputtavilta v---nkantotelineiltä..
        Ei siinä akkaa tarvitse, kun keittiörempan tekee, jos ei taidot riitä, niin lompsa
        nurin.
        Sinun paikkasi on hellan ja sängyn lämmössä, jätä tärväämättä keittiö..


    • Kaikki hoituu paremm

      Jos on varaa ottaa lainaa,kannatan ammattimiesten
      ottamista remonttiin.

    • eesausko

      Jospa se on niin että nainen tunkee nokkansa joka paikkaan, sillen että kuka vaan voi sittä hermostua.

      • Kuuskulma-avain

        Jopa pikkuriikkisen koottavan lipaston hankkiminen saattaa johtaa yllättävään tilanteeseen ykskaks.. Saati sitten isompi operaatio.. tuossa pitäisi olla huumoria pelissä mukana, sillä sujuu..


    • hyvä kun erosin

      Kyllä ero tuli, joskin vuosia myöhemmin sillä mies potkaisi minua niin kovasti,että sain ison mustelman ja sitä en unohtanut koskaan.
      Eipä silti, se oli yksi potkaisu muiden joukossa, kaikki alkoi siitä, kun olin eri mieltä tapetista.

      Mitenkähän mustelmilla olisin, jos en eronnut.

    • 16+18

      Ei millään pahalla, mutta sulla on todella inhottava ja lapsellinen mies. Etsi parempi. Jotkut miehet on kuin kiukuttelevia pikkukakaroita. Naurettavaa tuollainen käytös. Harmi vaan, kun moni nainen on niin riippuvainen tuollaisesta ukostaan. Ei uskalleta lähteä etsimään omaa onnellisuutta ja henkistä itsenäisyyttä.

      • aijaa....,,.

        Ai että toi aloittaja vai ei ole inhottava - on joku porsas joka mustamaalaa tuntemattomia ihmisiä ja niiden keittiöremonteistakin kiinnostunut, yäk? Kenellä on muka inhottava mies? Ja ei naiset omia miehiään missään netissä hauku, siis perheelliset.


      • poppasen satu
        aijaa....,,. kirjoitti:

        Ai että toi aloittaja vai ei ole inhottava - on joku porsas joka mustamaalaa tuntemattomia ihmisiä ja niiden keittiöremonteistakin kiinnostunut, yäk? Kenellä on muka inhottava mies? Ja ei naiset omia miehiään missään netissä hauku, siis perheelliset.

        Oma mies se on :)


    • kyttäri siellä...

      Kenenkäs himaan oot päässyt kyttäämään keittiöremonttifirman edustajana, paskiainen, ja on muuten yhtä sairas toi aloitus, kun toikin pimeä jutu etusivulla, missä muka joku olisi kateellinen "ystävälleen"? Mikä maatiaismäntti, ei- akateemisesta perheestä siellä mölyää? Korkeintaan varmaan maaseuduilla on kenellkäkään aikaa kyttäillä muiden remontteja ja elämiä; niin siis niillä jotka ei ole niitä jotka keskittyisi omiin asioihinsa.

      Mustamaalausta toi aloitus!

      • poppasen satu

        Ketäs minä mustamaalasin?


      • KJHUHIUHGIUGY
        poppasen satu kirjoitti:

        Ketäs minä mustamaalasin?

        No en tiedä, mutta ainakin Jumalaa leikit netissä.


    • typyli23

      Mä en kestäis tollasta vatipäämiestä sekuntiakaan. Menköön äitinsä helmoihin vikisemään, jos pitää joka asiasta tehdä noin helvetin vaikeeta! Ihme neitejä nää nykyajan miehet, kun ei oo minkäännäköistä suoraselkäisyyttä.

    • no joo

      voisi kyllä auttaa. Tosin sellaiset ihmiset on kans ärsyttäviä, jotka remppaa/sisustaa vähintään "kerran vuodessa" huvin vuoksi. Ei koti tunnu kodilta jos sielä vaihtuu kaapit, tapetit ja huonekalut yhtenään. Se on sitä kulutus kulttuuria. Hyi yäk! Eri asia on hometalot, jotka pitää remontoida. Tai korjata rikkinäiset kaapit jne.

    • RemppaOnPerseestä

      Kaikki ei vaan tykkää remontoida!

    • RakennusRakastaja55

      Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että on se sukunuija muillakin miehillä jalkojen välissä. Ei sen nuijan takii kannata sinne jäädä kiistelemään. Otat sellasen miehen joka osaa rempata ja sukunuijalla sit hoidella sinutki sen jälkeen tai siinä samalla kun teette remppaa. Siitä vaan haalarin rakosesta ja sit kahvit päälle.. heh. Tiiä vaikka saisit vaihossa isompaa sukunuijaa ja vikkelämmässä lantiossa.. heh

    • syrjäyttäjä

      tyttökaviksen kanssa kun aloitettiin jokin tiimityö ,siinä kävi silleen ,että mä aloitin projektin ja ku se pääsi tajuaan miten sitä vedetään eteen päin ,hän alkoi mulle opettajaksi ja kaappasi kaiken hallintavallan koko tehtävässä ja niin siinä sitten jouduttiin riitatilanteisiin,-siis meni kiroiluksi ja alettiin sättiin toisiamme ,

      Sitte myöhemmin syrjäytin kokonaan tyttökaviksen tiimistä ja tein kaaiken ihan itse ja se oli paras ratkaisu tiimityön edistyksen kannalta.

    • Deligate

      Joku ihme, että vituttaa, kun "teitte itse ja säästitte" Remontteja varten on ammattilaiset ihan syystä, ja jos niiden palvelu ei kelpaa, on turha raivota intternetsissä.

      Ukkoasi on ihan turha syyttää ja voisit itse katsoa vähän peiliin. Ei jokainen toimari ole remonttireiska.

      Tilatkaa ammattilainen, tai jos ei ole siihen rahaa hakekaa pankista.

      Eihän remontti tarvitse kuin luiskaa otsaa ja tyhmää päätä, vai?

      • Deligate

        Lisäisin vielä, että ihan hiukan V*tuttaa korjata amatöörien jälkiä, kun samalla kitistään vieressä, että 20 egua tunti "on niin kamalan kallista ja mikään ei saisi maksaa mitään"

        Hankkikaa sitä rahaa ja tehkää vasta sitten vittu.


      • poppasen satu
        Deligate kirjoitti:

        Lisäisin vielä, että ihan hiukan V*tuttaa korjata amatöörien jälkiä, kun samalla kitistään vieressä, että 20 egua tunti "on niin kamalan kallista ja mikään ei saisi maksaa mitään"

        Hankkikaa sitä rahaa ja tehkää vasta sitten vittu.

        En usko että ammattilainen tulee paikalle 20 euron tuntipalkalla pitämään 15 minuuttia kaapin ovia paikallaan että saan ruuvattua ruuvit. Vai tuletko? En maksa mitään muuta kun sen tuntipalkan, eli 5 euroa. No jaa, ei se olekaan niin kallista! Tervetuloa!


    • määmy

      Kun ei osaa, on osaamuttomuuden turhautuminen purettava johonkin, yleensä samassa tilassa olevaan henkilöön.

    • 2+1=4

      Remontoimme avopuolison kanssa 70 neliön kaksiota ja teemme täydellisen remontin, kaikki uusiksi. Pari viikkoa rehkitty joka päivä iltaan asti töiden jälkeen ja vielä ollaan hymyssä suin ja "työmaalta" pois lähtiessä tulee highfive vedettyä päivän uurastuksen kunniaksi!

      Kumpikaan ei ole timpuri vaan on pitäny opetella melko paljon asioita. Kaikki hommat jotka vaatii ammattimiestä teetetään ammattimihellä kuten lvi työt, vesieristeet jne. Muut tehdään itse!

      Asenne kysymys kait?!

    • remonttimummu

      Perusteellisen arvioinnin ao. hommaan ryhtyminen tarvitsee siltä osin, mikä on tärkeysjärjestys. KUMPI TARVITSEE KIIREELLISEMMÄN REMONTIN PARISUHDE VAI ASUNTO. Parisuhteen täydessä kunnossa oleminen on edellytys yhdessä itse tehdylle asuntoremontille. Toisaalta myös kuntoon laitettu asunto korjaa parisuhdetta, mutta silloin remontti pitää teettää vieraalla.

    • Meillä on menossa omakotitalon täysremontti. Kaikki viisi huonetta, keittiö, sauna, wc ja pannuhuone pistetään uuteen kuosiin.
      Tilanne meillä on niin paljon hyvä, että remontin tekee meille tuttu kirvesmies yhdessä mieheni kanssa, ovat tehneet yhdessä remonttihommia muuallakin. Kyllähän sieltä niitä ärräpäivä kuuluu tuontuostakin mutta, siitä syystä et remontti joka tähän on tehty yli 30- vuotta sitten on tehty mahdollisimman huonosti. Paikat on vinossa ja villaa ei oo läheskään joka paikassa. Mutta, viisi huonetta on jo kunnossa ja maanantaista sitten se keittiö.
      Minä olen sitten se siivooja jota huudetaan välillä: SIIVOOMAAAN!!!!!!!!!!! Paikat on sekaisin ja pöylyssä, mutta saammepahan ihan uudet pinnat kaikkiin. ja remontin maksaa talon omistaja, me ite ei makseta muusta kun uusita huonekaluista.
      Eipähän parisuhde ainakaan kärsi. ja remontti sujuuu todella hyvin. Myös putkityöt on tehnyt naapurin putkimies.

    • kloppi1980

      Hauskaa lukea miten aihe nostaa suomalaisten tunteet pintaan. Ja joillakin miehillä näköjään nostaa jotain puntissakin.
      No aloittajan miehen käytös nyt on todella naurettavaa ja lapsellista eihän siitä mihinkään pääse.
      Mutta tunnistan kyllä hymyillen itsekin turhautumisen kun omat taidot loppuu kesken ja tietää, että joku olisi varmasti suoriutunut nopeammin. Eikä tosiaan varsinkaan nuorempana kaikkia työkaluja löydy. Mutta jos haluaa säästää rahaa ja ennen kaikkea jos haluaa jotain remonttihommia oppia niin jostain sitä on alotettava. Valintakysymys.
      Mulla on iso remontti tulossa putkirempan yhteydessä ja osaan kyllä tehdä kaikenlaista, vaikka kuulunkin sukupolveen jonka ei mitään pitäisi osata (s.1980). Tällä kertaa harkitsen kuitenkin vakavasti lainan ottamista, jotta voisin teettää koko homman ammattimiehellä. Vaikka asun yksin niin oman mielenrauhani takia. Lisäksi kun pitää asua evakossa muutenkin niin miksi sitä ei lähtisi ulkomaille samalla. Tosiaalta voisihan sitä myös vähän autella siinä ilta ja viikonloppupuhteina. Vähän kun pensseleliä heiluttaa, niin voi sitten hyvällä omatunnolla myöhemmin käyttää muotoa: "laitettiin" tuohon tuo tiskipöytä, vaikka en todellisuudessa ollut edes paikalla.
      Monilla meillä suomalaisiilla miehillä kuitenkin on henkinen tarve vähintäänkin "osallistua" remonttiin ja ennen kaikkea ostaa uusia työkaluja. Se nimittäin on itseasiassa yksi elämän suurista päämääristä. Nämä projektit pitää vaan mitoittaa oman stressinsietokykynsä mukaisiksi. Nauttikaa elämästä!

    • 5h7j

      kukahan sen remontinkin taas kuitenkin maksaa...

    • mies_moinen

      Ehkä miehesi alun alkujaan on ollut kanssasi eri mieltä remontin "tarpeellisuudesta", eikä ole kehdannut sitä sinulle suoraan sanoa vaan ilmentää sitä tuollaisella epäsuoralla oikuttelulla. Saattaa olla hyvinkin yleistä tässä feminismin kasvavassa kulttuurissamme, jolloin suoraan mielipiteensä ilmaisemalla vasta saakin vihat naispuolen vihat niskaansa mikäli ei omista yhteneviä mielipiteitä heidän hössötyksiinsä.

      En tiedä paljonko olette yhdessä keskustelleet asiasta ja päätöksistä, mutta tuollainen vaihtoehto käväisi mielessä. Joskus kun naisväellä on kokemuksen mukaan tapana kysyä siunausta asioihin, jotka ovat jo kuitenkin päättäneet etukäteen puolison mielipiteestä riippumatta - sellainen ainakin itseäni pistää v***ttamaan.

    • p r o

      Remppa on vähän kuin yhteinen loma. Toinen puolisko alkaa ottamaan tauluun.

      Tasapuolisuuden nimissä ammattilaisen kommentti: Mikään ei ole niin veemäistä vieraalle rakentamisessa kuin näsäviisas rouva jonka henkinen kehitys on jäänyt lapsen tasolle. Ukkojen kans tulee toimeen AINA.

      Näin se valitettavasti menee.

      • Vaihda ammattia

        Jos et kestä maksavaa asiakasta samoissa tiloissa...


    • remonttierkki

      Syy miksi me miehet menetämme hermot teihin nalkuttaviin pilvilinnoissa eläviin.
      =Te ette osaa mitään,yritätte kovasti auttaa mutta ette ymmärrä sitä tosi asiaa että teistä on yhtä paljon apua kun 1v vanhasta lapsesta.
      Jos haluatte oikeasti auttaa niin kiertäkää työmaata aina silloin tällöin ja siivotkaa ja tehkää välillä ruokaa,thats it.
      Tehkää sen mitä naiset on luotu tekemään.

    • Ammattirak

      Miehesi ei vaan osaa ja vituttaa.

    • Kokeiltu on kumpaaki

      Vanha viisaus jo vuodelta "erkki" sanoo: Jos haluat avioeron, ala a)remontoimaan b) rakentamaan.
      Jos liitto ne kestää, kestää se mitä vain. Näin on.

      • ertyuiopyuio

        Tuo on totta minulla on vaikea ja vaativa mies ja halusi rakentaa oktalon. Koville otti kaikin puolin. Sillä on perfektionistin luonne ja kitinä alkoi joka asiasta..tosin tiesin sen jo ennalta. Tunnen ukkoni ja sen asenteen. Mikään ei ole koskaan hyvin. Olen ottanut teflonin asenteen ja suhtaudun kuin pieneen lapseen kitinän alkaessa.

        Olin hommissa mukana tasan yhtä paljon ja välillä enemmänkin kun valvoin hommia äijän työreissujen ajan että hommat sujuu myös palkatuilta tyypeiltä ja tein samalla koolauksia, siivoamista, hiomista, tasotuksia, patomuovien laittoa, sun muita. Kuitenkin loppusaldo oli että hän rakensi talon..hmm..miehinen asenne on aina vähättelevää muiden työn osalta..
        Tosin naapurirakentaja puolestaan sanoi meille katkerana että hyvä kun teitä tekee kaksi meillä ei näin ole. Siellä mies rakensi yksistään.

        Joskus ollut puhetta että rakennetaanko uudestaan kun rakennusaikaiset vit*** set on karisseet..paras vaan muistella ja sanoa että ei.. :)


    • julkumettä

      Meitä on paljon naisia, jotka eivät tarvi miehen apua rakennus-tai remonttihommissa.Ja työn jäljen voi näyttää koko kylälle.. Apua tarvitaan kohteesta riippuen nostoapuna.Osaamme käyttää työkaluja ja jotkut omistaa suurimman osan työvälineistä.Kaikkia ei edes kannata hommata,kun vuokraamalla saa harvemmin tarvittavia välineitä.Tämä on se tilanne,jota mies ei voi hyväksyä.Nainen osaa tehdä "miehen töitä".

      • Helppoa kun osaa

        Joo kyllä väitän, että samassa ajassa oppii kuin mies. Nää on ihan yksilöstä riippuvia asioita, ei opi kaikki miehetkään helposti. Jos ei koulua ja opetusta alaan ole, yleensä kaksi taloa seuraten ja osallistuen kolmas menee siinä kuin samanverran oppineelta mieheltäkin. Ja lukutaidolla saa täydennystä puuttuviin tietoihin. Kokemus on.


      • Tutkimuksetpuhuu
        Helppoa kun osaa kirjoitti:

        Joo kyllä väitän, että samassa ajassa oppii kuin mies. Nää on ihan yksilöstä riippuvia asioita, ei opi kaikki miehetkään helposti. Jos ei koulua ja opetusta alaan ole, yleensä kaksi taloa seuraten ja osallistuen kolmas menee siinä kuin samanverran oppineelta mieheltäkin. Ja lukutaidolla saa täydennystä puuttuviin tietoihin. Kokemus on.

        Naisen kana aivot eivät osaa vastaanottaa tietoa mitä vaaditaan remppa hommissa,se on tieteellinen fakta,eikä siitä tarvitse ottaa hernettä nenään,teorissa pystyvät välttävästi jotain tekemään mutta käytäntö onkin sitten aivan liikaa.


    • ihanmikävaan kelpaa

      ja kuka keksi rakkauden, ei me naisetkaan ole vielä unohdettu p... le ja sa.....na ... meillä on tehty remonttia jo kaks kymmentä vuotta

    • notta tämmöstä

      Minun ensimmäinen mieheni oli juuri tuollainen. Itsekeskeinen pikkupoika. Onneksi löysin hieman aikuisemman tilalle.

      • Meillä näin...

        Teen sisustushommia työkseni.
        Osasin odotella, että jossain vaiheessa muija alkaa höpistä huushollin remontista ja oikeaan se arveluni osui tälläKIN kertaa.

        En ole persaukinen ja osaan hommani. Heti alkuun sanoin vaimolle, että "Tee suunnitelmat, mitä rempataan, hae rautakaupoista ym. esitteitä laatoista, keittiökalusteista ym. ja tee valinnat itse rauhassa, sillä minä en tee muuta, kuin työn, sekä tinkaan tarvikkeiden hinnan ns. "kohilleen" ja maksan laskun".

        Näin tehtiin. Roudasin muutaman päivän aikana kaikki tarvikkeet keittiökalusteita lukuunottamatta autotalliin ja varastoon, keittiön kalusteet tulisivat sovittuna aikana. Odottelin, kunnes muijan kesäloma alkaa ja ehdotin loman alkaessa, että hän lähtisi vanhempien luokse lomaileen Mikon 2,5v kanssa ja minä panisin silläaikaa täällä "tuulemaan".

        Se "naula" veti ja lähtivät het seuraavana päivänä.
        Soiteltiin puolin ja toisin miltei päivittäin ja hän oli moneen eri otteeseen tulossa kotiin, mut sanoin, et vasta sitte, ku on valmista.

        Olohuoneeseen, eteisaulaan ja makkareihin: Seiniin tapetit ja lattiaan laminaatit.
        Keittiöön: Seiniin tapetit, lattiaan laatat, sekä uudet keittiön kalusteet.
        Kylppäriin: Laatat seiniin, laatat lattiaan, uudet vesikalusteet.
        Saunaan: Laatat lattiaan, panelit seiniin, lauteet, sekä uusi kiuas.

        Lähes 3 viikkoa siinä meni, mut kyllä kannatti ja arvatkaas montako kertaa piti muijaa pyytää takas kotio?

        Nyt menee vähä seksin puolelle, mut en malta olla kertomatta. Poika nukku turvaistuimessa heidän tullessaan sisälle. Vaimo kierteli huoneesta toiseen ihastellen ja samalla riisuen vaatteitaan yhä vähemmäksi ja vähemmäksi, kunnes oli ilkosillaan ja paneskeluksihan se sitte tietysti meni...


      • TV:n syytä !
        Meillä näin... kirjoitti:

        Teen sisustushommia työkseni.
        Osasin odotella, että jossain vaiheessa muija alkaa höpistä huushollin remontista ja oikeaan se arveluni osui tälläKIN kertaa.

        En ole persaukinen ja osaan hommani. Heti alkuun sanoin vaimolle, että "Tee suunnitelmat, mitä rempataan, hae rautakaupoista ym. esitteitä laatoista, keittiökalusteista ym. ja tee valinnat itse rauhassa, sillä minä en tee muuta, kuin työn, sekä tinkaan tarvikkeiden hinnan ns. "kohilleen" ja maksan laskun".

        Näin tehtiin. Roudasin muutaman päivän aikana kaikki tarvikkeet keittiökalusteita lukuunottamatta autotalliin ja varastoon, keittiön kalusteet tulisivat sovittuna aikana. Odottelin, kunnes muijan kesäloma alkaa ja ehdotin loman alkaessa, että hän lähtisi vanhempien luokse lomaileen Mikon 2,5v kanssa ja minä panisin silläaikaa täällä "tuulemaan".

        Se "naula" veti ja lähtivät het seuraavana päivänä.
        Soiteltiin puolin ja toisin miltei päivittäin ja hän oli moneen eri otteeseen tulossa kotiin, mut sanoin, et vasta sitte, ku on valmista.

        Olohuoneeseen, eteisaulaan ja makkareihin: Seiniin tapetit ja lattiaan laminaatit.
        Keittiöön: Seiniin tapetit, lattiaan laatat, sekä uudet keittiön kalusteet.
        Kylppäriin: Laatat seiniin, laatat lattiaan, uudet vesikalusteet.
        Saunaan: Laatat lattiaan, panelit seiniin, lauteet, sekä uusi kiuas.

        Lähes 3 viikkoa siinä meni, mut kyllä kannatti ja arvatkaas montako kertaa piti muijaa pyytää takas kotio?

        Nyt menee vähä seksin puolelle, mut en malta olla kertomatta. Poika nukku turvaistuimessa heidän tullessaan sisälle. Vaimo kierteli huoneesta toiseen ihastellen ja samalla riisuen vaatteitaan yhä vähemmäksi ja vähemmäksi, kunnes oli ilkosillaan ja paneskeluksihan se sitte tietysti meni...

        Tämä nykyinen sisustus- ja remonttivillitys on ihan tolkuton. Remontti-reiska tämän kaiken aloitti. Nyt tulee kaikenlaista remontti ja sisustusohjelmaan joka kanavalta ja välillä useammalta yhtäaikaa. En tiedä, mutta uskoisin kuitenkin suurimman osan katsojista olevan naisia. Sieltäkö ne uudet ideat ja into remontiin kumpuaa ? Se vain on niin että niissä on todellisuus remontista kaukana, kuten saippuasarjoissa. Rouva saa hienoja ideoita ja visioita joita aletaan miehen avustuksella toteuttaa. Sitten ihmetellään että miksi homma ei käy niinkuin remonttireiskalla televisiossa?

        Oikeasti työkaluja ei välttämättä ole. Ne täytyy ensin yrittää lainata kohtalotovereilta tai ostaa halpa-hallista. Tarvikeet pitäisi hankkia ja vielä toimittaa perille. Valitaan kaupasta, tingitään, tilataan, odotellaan, vaihdetaan tai palautetaan... (Remonttireiskallahan ne kaikki ovat siinä ammatilaismallin sirkkelin vieressä ja ihan vielä sopivan mittaisinakin)
        Sitten kun tarvitaan ammattilaisen apua, tilataan ja odotellaan.. (sehän onkin oven takana jo odottamassa jos ei ole jo tehnyt hommaa valmiiksi siinä mainoskatkon aikana) Purkuhommat, jätteiden hävitys ja siivous tietysti käyvät ihan itsestään muun homman ohessa siiten vaikka työpäivän jälkeen...

        Miten ukolla siinä menee monta päivää vaikka remonttireiska teki saman puolessa tunnissa eikä edes kiroillut eikä pinna palanut kertaakaan?


      • raikuli rouva
        TV:n syytä ! kirjoitti:

        Tämä nykyinen sisustus- ja remonttivillitys on ihan tolkuton. Remontti-reiska tämän kaiken aloitti. Nyt tulee kaikenlaista remontti ja sisustusohjelmaan joka kanavalta ja välillä useammalta yhtäaikaa. En tiedä, mutta uskoisin kuitenkin suurimman osan katsojista olevan naisia. Sieltäkö ne uudet ideat ja into remontiin kumpuaa ? Se vain on niin että niissä on todellisuus remontista kaukana, kuten saippuasarjoissa. Rouva saa hienoja ideoita ja visioita joita aletaan miehen avustuksella toteuttaa. Sitten ihmetellään että miksi homma ei käy niinkuin remonttireiskalla televisiossa?

        Oikeasti työkaluja ei välttämättä ole. Ne täytyy ensin yrittää lainata kohtalotovereilta tai ostaa halpa-hallista. Tarvikeet pitäisi hankkia ja vielä toimittaa perille. Valitaan kaupasta, tingitään, tilataan, odotellaan, vaihdetaan tai palautetaan... (Remonttireiskallahan ne kaikki ovat siinä ammatilaismallin sirkkelin vieressä ja ihan vielä sopivan mittaisinakin)
        Sitten kun tarvitaan ammattilaisen apua, tilataan ja odotellaan.. (sehän onkin oven takana jo odottamassa jos ei ole jo tehnyt hommaa valmiiksi siinä mainoskatkon aikana) Purkuhommat, jätteiden hävitys ja siivous tietysti käyvät ihan itsestään muun homman ohessa siiten vaikka työpäivän jälkeen...

        Miten ukolla siinä menee monta päivää vaikka remonttireiska teki saman puolessa tunnissa eikä edes kiroillut eikä pinna palanut kertaakaan?

        TV:ssä ei ole kaikkia vaiheita kuvattu, eikä ensinkään harmituksen vaiheita. Meidän suhde on parhaimmillaan, kun tehdään jotain uutta tai rempataan. Nyt kaipaan yhteistä tekemistä. Olen jo useamman vuoden ajan ehdottanut pientä pintaremonttia huusholliin. Ehkäpä se nyt onnistuu, kun puoliso on jäämässä vuorotteluvapaalle ja olen laittanut ehdoksi, että pintaremppa aloitetaan sitten. On siitä oltava jotain hyötyä, kun mies on vapaalla, eikä tarvitse lähteä töihin klo 4 aamulla. Saa sitä kuitenkin nukkua pitempään, vaikka tekee jotain näkyvää. Olen asiassa mukana minkä töiltä ehdin. Asennekysymyskin se on. Minun mielestä nykyään valitetaan aivan turhasta. Täydellistä tasa-arvoisuutta ei voi tulla. NAISET on naisia ja MIEHET on miehiä ja yhteistyöllä kaikki sujuu, ymmärrystä ja kunnioitusta molemmin puolin.


      • Annukka A.
        Meillä näin... kirjoitti:

        Teen sisustushommia työkseni.
        Osasin odotella, että jossain vaiheessa muija alkaa höpistä huushollin remontista ja oikeaan se arveluni osui tälläKIN kertaa.

        En ole persaukinen ja osaan hommani. Heti alkuun sanoin vaimolle, että "Tee suunnitelmat, mitä rempataan, hae rautakaupoista ym. esitteitä laatoista, keittiökalusteista ym. ja tee valinnat itse rauhassa, sillä minä en tee muuta, kuin työn, sekä tinkaan tarvikkeiden hinnan ns. "kohilleen" ja maksan laskun".

        Näin tehtiin. Roudasin muutaman päivän aikana kaikki tarvikkeet keittiökalusteita lukuunottamatta autotalliin ja varastoon, keittiön kalusteet tulisivat sovittuna aikana. Odottelin, kunnes muijan kesäloma alkaa ja ehdotin loman alkaessa, että hän lähtisi vanhempien luokse lomaileen Mikon 2,5v kanssa ja minä panisin silläaikaa täällä "tuulemaan".

        Se "naula" veti ja lähtivät het seuraavana päivänä.
        Soiteltiin puolin ja toisin miltei päivittäin ja hän oli moneen eri otteeseen tulossa kotiin, mut sanoin, et vasta sitte, ku on valmista.

        Olohuoneeseen, eteisaulaan ja makkareihin: Seiniin tapetit ja lattiaan laminaatit.
        Keittiöön: Seiniin tapetit, lattiaan laatat, sekä uudet keittiön kalusteet.
        Kylppäriin: Laatat seiniin, laatat lattiaan, uudet vesikalusteet.
        Saunaan: Laatat lattiaan, panelit seiniin, lauteet, sekä uusi kiuas.

        Lähes 3 viikkoa siinä meni, mut kyllä kannatti ja arvatkaas montako kertaa piti muijaa pyytää takas kotio?

        Nyt menee vähä seksin puolelle, mut en malta olla kertomatta. Poika nukku turvaistuimessa heidän tullessaan sisälle. Vaimo kierteli huoneesta toiseen ihastellen ja samalla riisuen vaatteitaan yhä vähemmäksi ja vähemmäksi, kunnes oli ilkosillaan ja paneskeluksihan se sitte tietysti meni...

        Nimimerkille Meillä näin... : Olet kyllä aivan ihana mies! Kateeksi käy naista, jolla on tuollainen mies. Ymmärrän täysin, että halut ja himot siinä herää tuollaisen järjestelyn seurauksena. Sopisi minullekin tuollainen tehtävien jako oikein hyvin.
        Onnea elämäänne!


    • fghjklyuiopo

      Heh samastuin täysin juttuusi minulla on varmaan sinun miehesi identtinen kaksonen. ;)

    • Kokenut pro

      No niin arvon naiset.

      Useinhan on niin että te olette niin tohkeissanne ja stressissä noissa remonteissa sun muissa askareissa että siinä kärsii sitten se SEKSIELÄMÄ.

      Sitten kun mies ei saa huomiota ja pildeä niin se muuttuu kiukuttelevaksi pikkupojaksi ja se ei ole omiaan parantamaan tilannetta.

      Niin yksinkertaista se on. Tuhansia remontteja nähneenä voin kertoa että syy on 95% tuossa. Ei ole kiva olla kun panettaa ja vaimo ajattelee vain tapetteja ja puhuu kaapin ovista.)

      • rtyuiotyuioui

        Stereotypiaa..minä olin kyllä rakentaessa aivan täynnä"sisustamista"..tapetteja maaleja ja laattoja..aina äijä sanomassa ootko katsonut maalin värit jo valmiiksi entä millainen laatoitus meillä tulee kylppäriin..siinä sitten hikipäissä katsomaan kaiken maailman typerät sisustuslehdet läpi että mikä sopisi ja mittailemaan kylppäriä sopiiko tuo vai nuo ja miten tulee koristeosuudet entä lasitiiliä tuleeko niitä etc..

        Mies oli kyllä vahva kriitikko mutta minulle ne pintamateriaalien suunnittelut jäi paitsi keittiön valitsimme yhdessä. Ja kiire pukkasi maalarit odottaa ja laatoittaja odottaa valintoja. Tohkeissamme my ash.
        Ja aattele vielä seksiä siinä kun kiire painaa päälle ja töitten jälkeen vielä raksalle tarkistamaan että asiat reilassa ja tekemään lattian hionnat sun muut mitkä vain suinkin osaat ettei joka asiaan tarvitse palkata ulkopuolisia ja soittelet sinne sun tänne reklamaatioiden kanssa ja sopimusten ja illalla suunnittelet ne typerät tapetit ja ulkoilutat koiran teet ruuan siivoat etc..

        rakentaminen on todella kaukana idyllistä sillä siinä on tiukka aikataulutus. Ja laatuaikaa on se kun saa jalat ylös sohvalla mieluummin kuin tumpuuttelee makkarissa.


      • Kokemusta on

        Kokenut pro:lle haluaisin naisena sanoa senverran, että homma toimii myös toisinpäin, että jos mies ajattelee yhdessä naisen kanssa tapetteja naista alkaa haluttamaan sänkyyn, mutta jos mies ajattelee vain "sitä" eikä tapetteja niin varmastikaan ei nainen halua sänkyyn.


    • naisnais!66

      No jopapapa!
      Itse olen mieheni kanssa hullu tekemään remppaa, taas aloitetaan piakkoin!
      Minusta suhteemme vahvistuu, kun saadaan uutta laminaattia lattiaan!

    • 2xerehtyneenä

      Jälleen kerran totean, että tuollaisiahan ne äijän retaleet ovat! Naisen on parisuhteessa kaikki hoidettava ja siitäkin saa päällensä vielä v........lut. Hyi, mitä sikoja! Hyvä pysytellä poikamiestyttönä, niin ei tarvitse ketään passata ja mikä parasta ei mene rahaa sikojen kaljoihin, rahaa jää enemmän omaan käyttöön.

    • jhgyjhygj

      Tosiaan en käsitä, miten tämä laiton foorumi ei poistata tuollaisia tekstejä. Joku on nyt tosi pahasti seonnut ja se on tuo aloituksen laatija. Mua ainakin hävettäisi, jos olisin niin hullu, kuin tuollaisia nimettömiä aloitustekstejä laativat sekopäät netissä. Ja ällöttäävää, että joku on utelias muiden remontoinneista ja mitä joku kissat -aihe tuohon liittyy? Toivottavasti joku normaalijärkinen jaksaa tulostaa tuon sairaan nimettömän aloitustekstin ja muut nimettömien pöpipäiden kommentit ketjusta, koska pitäähän tällainen laiton foorumi saada kuriin ja tasan tarkkaan olisi foorumin ylläpidon vastuulla, että tuollaiset nimettömät sairaiden ihmisten tekstit poistetaan näiltä netin julkisilta palstoilta. Ja mitään aviomiehiään ei ketkään netissä hauku.

      • geayatrjha

        Etkös sinä ole kommentoinut tätä tekstiä jo useampaan otteeseen? Samoilla sanoilla ,samoilla asiaan kuulumattomilla mielipiteilläsi? Otahan päiväkirja esiin ja rustaa sinne sairaan mielesi tuotokset, täällä ne vain ellottavat ihmisiä.


      • mitä kommentoinut?
        geayatrjha kirjoitti:

        Etkös sinä ole kommentoinut tätä tekstiä jo useampaan otteeseen? Samoilla sanoilla ,samoilla asiaan kuulumattomilla mielipiteilläsi? Otahan päiväkirja esiin ja rustaa sinne sairaan mielesi tuotokset, täällä ne vain ellottavat ihmisiä.

        No menet "ellottelemisista" puhumaan vasta sitten, kun ymmärrät, että Suomen laissa lukee, ettei kenenkään identiteettiä saa ottaa käyttöön. Vai normaalin tekstit sua "ellottaa" ja tiedoksi että normalit ei käytä sanaa " ellottaa".


      • ryjrstyjyt
        mitä kommentoinut? kirjoitti:

        No menet "ellottelemisista" puhumaan vasta sitten, kun ymmärrät, että Suomen laissa lukee, ettei kenenkään identiteettiä saa ottaa käyttöön. Vai normaalin tekstit sua "ellottaa" ja tiedoksi että normalit ei käytä sanaa " ellottaa".

        Hah!! Mitä sinä normaalista tiedät!! :D Mutta kerro ihmeessä kenen identiteetti minulla nyt on käytössä? Ja ilmeisenä Suomen lain asiantuntijana kerrot varmaan myös sen miksi tämä foorumi on laiton niinkuin aikaisemmin sanoit.


    • kyllä tapahtuu..

      Ukkos on näitä nyky päivän tyypillisiä sohvaperunoita. Ovat avuttomia kuin pikkukakarat. Potkaise persiille sitä avutonta aatua ja hae toimeliampi mies itsellesi.

    • J J

      NINN OVATKIN

    • osat vaihtuneet

      Taitaa tuo aloittaja akka olla se joka kitisee rempasta,mies vaan yrittää toteuttaa
      kitisevän akan haaveita!
      Hammasta purren mies nielee ylpeytensä,muutoin se vasara olis ämmän otassa pystyssä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 7+17

      Oliko siitä uudesta akkuporakoneesta edes mitään hyötyä?

      • RemppaHeidi

        Olihan siitä hyötyä,sain kiinnitettyä siihen dildon kiinni,me naiset ollaan viisaita.


      • 5+11=?
        RemppaHeidi kirjoitti:

        Olihan siitä hyötyä,sain kiinnitettyä siihen dildon kiinni,me naiset ollaan viisaita.

        Eli erosit miehestäsi ja otit hänen poransa itsellesi leluksi?


    • Naiset aina tiellä

      Taas näkee, ettei nainen kykene mihinkään yksin ja vielä kitisee päälle.

    • että näin269

      mitä sinä satu täällä valitat miehestäsi?! tekisit asialle jotain ja laittasit ukon kävelemään, itsehhän en ainakaan elämää/aikaani pilaisi tuommosen miehen kanssa..! :D mulkku mikä mulkku.

    • itityhuy

      Taisipa kalikka kalahtaa.... :-D Ihan hyväntahoisella huumorilla kirjoitettu kirjoitus, mutta ilmeisesti "joitain", jonkinkaltaisia miehiä alkoi sapettaa.... :-D

    • Minua ja poikaystävääni remppaaminen on vain lähentänyt, meillä on todella mukavaa kun saamme touhuta yhdessä ja laittaa koko kämpän uusiksi. Teemme hommia pääsääntöisesti yhdessä. Minulla vissiin on käynyt vain hyvä tuuri tuon äijän kanssa. :D tsemppiä!

    • PIIKKI LIHASSA

      Ennenvanhaan kun ihmiset vielä osasi yhtä sun toista, ei tuollaisia murheita pahemmin ollut. Osattiin tehdä kustannuslaskelmat, hankkia oikeat materiaalit, työkalut ja kysyä tarvittaessa neuvoa oikeilta ihmisiltä. Nykyihminen haluaa kaiken ja heti. Pinnaa palaa välittömästi pienestäkin vastoinkäymisestä. Turhaa ja surullista.

    • vasaratar ja nauloja

      Rakentaminen ja (ai mikä)seksielämä...aina äijien pitää päästä kuittaamaan oma kyvyttömyys seksin puutteella. Parantakaa nyt vielä nälänhätä ja tauitki sillä seksillä. Paljon kans pärjää mut liika on vaan liikaa.
      Talo rakennettiin ja kompromissit tehtiin..vaikka joskus mä vielä paikkaan ne epäkohdat jotka takkuaa nyt arjessa, ja joku jalkoväliaivo on hoksinu "ei me niitä enää aleta muutteleen!" nyt vasta vuosien päästä. "ai, sikskö sä oisit halunnu ton katkasian toiselle seinälle koska tää kaapinovi sammuttaa valot kun sen aukasee?!" ja "juu, mutku en halunnu sillo alkaa riiteleen, eikö olekin kiva lisätoiminto..kjäh kjäh!"
      Mut kyllä naistenkin tulee selvittää ennen toimeen rupeemista mikä on miehen panostus rakenteluun.Jos vaan ilmottaa tekevänsä yksin niin sillon on rempassa omillaan.
      Ja molemmin puolin, onkse niin vaikeeta antaa periksi ja hekotella et jonai päivänä sä vielä tajuut et miks just joku asia pitää just tehä just tietyllä just tavalla.

    • ei-kädetön

      Ikäväkseni olen huomannut samankaltaisia piirteitä myös omassa avopuolisossani. Usein jos olen tekemässä jotain pientä käytännönhommaa, vaikkapa ruuvailemassa pyödänjalkoja paikalleen, hän tulee paikalle, vie työkalut käsistäni ja alkaa kaiken hyvän lisäksi käskyttämään ja kometelemaan minua ("ota nuo ruuvit, hae meisseli, mene keittämään kahvit .."). Mielestäni se on vähimmillään ärsyttävää, ja pahimmillaan jopa hieman loukkaavaa.

      • rgreg

        Näinhän se on. Voiko tosiaan olla niin että miehen miehisyys on uhattuna kun nainen osaa tehdä niitä perinteisesti miehen hommina pidettyjä töitä? Minä en koe naiseuttani uhattavan jos mieheni pesee pyykit, siivoaa ja laittaa ruokaa.

        Miehisyys tuntuu olevan vain myytti jota miehet ovat pitäneet yllä alistamalla naisia ja uskottelemalla meille että emme osaa muuta kun huolehtia miehestä. Nyt tuo myytti on nykyaikaisten vahvojen ja osaavien naisten myötä rapisemassa ja "miehisyys" on uhattuna. Nyt mitataan ketkä oikeasti ovat miehiä!


    • Morgan Kane

      Saneerasin 7v vanhaa omakotitaloa, kellarista vintille, sisältä ja ulkoa, eikä nalkutus loppunut ennen kuin vaihdoin naisen..

    • viharakkaus suhde

      Oma ukkoni huutaa, kiroilee ja makoilee silloinkin kun toivoisin hänen hoitavan asiat jotka ovat seisoneet paikallaan viikko jopa kuukausitolkulla. Joskus menee hermot ja tulee sanottua rumasti, mutta ei se auta mitään. Olen tottunut itse tekemään asiat sillälailla nopealla reagoinnilla. En kestä esim. hoitamattomia ongelmia automme kanssa. Osat ei maksa juuri mitään, ongelmakin on jo tiedossa mutta joka helvetin päivä mies kiroilee kun auto nykii ja sammuu.. Minä en sano mitään mutta kyllä hänellä on vähän pisteet tippunu silmissäni kun lupailee hoitaa asiat kuntoo muttei mitään tapahdu ennen kuin minä menen ja järjestän. Tällä viikolla kyse oli puhelusta taloyhtiöön, hänellä meni 2 viikkoa pohtiessa soittamista ja lopulta minä senkin taas hoidin. Hoidan myös asunnon, budjetit ja muut raha asiat, ruoan, kotieläimen, lomat, juhlat, molempien vaatteet ja tiedättekö hoidin myös kaiken asuntomme pintaremonttiin liittyen. Välillä olen niin helvetin täynnä tätä sankaria että oksat pois.. Mutta rakkaudessa hän on täyden kympin mies. En osaisi elää ilman häntä. Vaikka hän rikkoo melkein kaiken mihin koskee ja jättää ne perässään korjaamatta jopa vuodeksi..

    • mummona

      Remontoinnissa ja rakentamisessa kärsivällisyys on kaiken A ja O.On kiva tehdä yhdessä kun tietää varmasti että toisella riittää kärsivällisyys loppuun asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe