Jouduin Järvenpäähän viikoksi

karmee mesta

Karmea kokemus.Asuttuani 21 vuotta kaukana suomesta(ja olen siis Helsingistä kotoisin)jouduin viettämään syyskuun alussa viikon Järvenpäässä.Eli: juoppoja,rumia ihmisiä,kiroilevia pentuja ja kaikilla kaljatölkki handussa ainakin viikonloppuna.Sen lisäksi kiinnitin huomioni kylänne keskustaan joka oli likainen ja arkkitektuuriltaan kuin suoraan kopioitu neuvostoliitosta.Eipä onneksi tarvitse tulla uudestaan...

53

1376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsellut

      ja tämä kyllä taivaan tosi

    • 44re

      Tervemenoa takaisin ulkomaille urputtaja, ei tule ikävä.

      • vika suunnittelussa

        Järvenpään liikennejärjestelyt vasta "nerouden huippu" onkin! Joka tolpassa palaa punaiset keräämässä jonoja. Ihmeteltävää riittikin, kun liikennevalot olivat eräänä päivänä osassa aluetta pois käytöstä, seuraus: EI YHTÄÄN AUTOJONOJA SEISSYT MISSÄÄN RISTEYKSESSÄ, EI MYÖSKÄÄN JALANKULKIJAT JOUTUNEET ODOTTELEMAAN, LIIKENNE TODELLA "VETI". On todella varsinainen kyläpaha... Kaupatkin sijoiteltu "p.........n"...


      • totta tosiaan!
        vika suunnittelussa kirjoitti:

        Järvenpään liikennejärjestelyt vasta "nerouden huippu" onkin! Joka tolpassa palaa punaiset keräämässä jonoja. Ihmeteltävää riittikin, kun liikennevalot olivat eräänä päivänä osassa aluetta pois käytöstä, seuraus: EI YHTÄÄN AUTOJONOJA SEISSYT MISSÄÄN RISTEYKSESSÄ, EI MYÖSKÄÄN JALANKULKIJAT JOUTUNEET ODOTTELEMAAN, LIIKENNE TODELLA "VETI". On todella varsinainen kyläpaha... Kaupatkin sijoiteltu "p.........n"...

        joo kyllä kummastuttaa liikejärjestelyt tosiaan, lkäsittämätön määrä hidastetöyssyjä,katuja kavennettu(talvella voi olla ahdasta,esim viimetalven kunnossapito oli paljon lunta),liikenteenjakajat siirretty eteenpäin niin että joutuu kääntymään kuin rekkakuski henkilöautolla eli ei voi kaarretta oikaista puhumattakaan että jakajia lisätty myös ihan mielettömästi joka nurkkaan sekä tiet on surkeassa kunnossa


    • ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮25

      Alkuperäiselle kirjoittajalle:

      ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

    • haaahahaa

      Hauskinta tässä on se, että kirjoittaja itse on helsingistä kotoisin ja vikisee juopoista ja kiroilevista pennuista!! On tullut helsingissä käytyä tasan 3 kertaa enkä takaisin aio mennä, liikenne on yksi pers**nreikä, narkkareita ja somppuja sunmuita manneja viuhtoo menemään joka nurkalla ja koskaan ei tiedä tuleeko musta mies ja vie rahat tai työntyy aunukseen. Nuorisolla on siellä myös hurjat harrastusmahdollisuudet, liikenne ei liiku mihinkään joten pois ei pääse. Voivat siis valita ryhtyvätkö narkkareiksi, juopoiksi, vai varkaiksi. Valoisaa tulevaisuutta myös arvon vatipäälle, toivottavasti lähdit jo täältä pois.

      • karmee mesta

        Mikä on vatipää?Aika hurjaa muuten kun kirjoitit että olet ollut Helsingissä 3 kertaa...ja musta mies vie rahat ja työntyy aunukseen...Niin, todellakin huomasin rakkaassa Järvenpäässäsi ollessani että mielenterveyspotilaiden kotihoito saattaa aiheuttaa hiukan skismaa valtaväestön normaaliin elämään.
        Mutta kaikki on osaltasi hyvin kunhan vaan muistat pysyä siellä J-ä-r-v-e-n-p-ä-ä-s-s-ä,ainoastaan idiootti käy muissa kaupungeissa!Puhumattakaan että ulkomaille...

        Hyvää kevättä,meillä Brisbanessa alkaa lainelautailukelit ja eikä todellakaan edelleenkään tee mieli palata Järvenpäähän vitun juntti.

        P.S. Brisbane on Australiassa,ihan siinä Helsingforsin naapurissa...


      • sheila :)
        karmee mesta kirjoitti:

        Mikä on vatipää?Aika hurjaa muuten kun kirjoitit että olet ollut Helsingissä 3 kertaa...ja musta mies vie rahat ja työntyy aunukseen...Niin, todellakin huomasin rakkaassa Järvenpäässäsi ollessani että mielenterveyspotilaiden kotihoito saattaa aiheuttaa hiukan skismaa valtaväestön normaaliin elämään.
        Mutta kaikki on osaltasi hyvin kunhan vaan muistat pysyä siellä J-ä-r-v-e-n-p-ä-ä-s-s-ä,ainoastaan idiootti käy muissa kaupungeissa!Puhumattakaan että ulkomaille...

        Hyvää kevättä,meillä Brisbanessa alkaa lainelautailukelit ja eikä todellakaan edelleenkään tee mieli palata Järvenpäähän vitun juntti.

        P.S. Brisbane on Australiassa,ihan siinä Helsingforsin naapurissa...

        No just, siis Brisbanessa. Oli aikoinaan varsinainen so called deep north there Down Under patavanhoillisine politiikkoineen.(Bjelke Petersonin aikoihin, siis vuosina 1 ja 2, kun sillä mantereella asuin...yli 20 vuotta, Sydneyssä, Melbournessa ja loppuajan Perthissä) Itse olen ikäloppu ja asunut Järvenpäässä 10 vuotta. Mielestäni paikka on ok. Palvelut lähellä, siis kaupat, kirjasto, terveyskeskus ym. ja junalla pääsen Helsinkiin nopeasti 50% eläkeläishintaisella lipulla. Helsinkiin ei ole paljoa asiaa ja koen paikan vastenmieliseksi ryntäilevine ihmisineen. Ilta- ja yöelämästähän en tiedä yhtään mitään enkä nuortenkaan meiningistä. Varkaita, juoppoja on ollut Helsingissä kuin muissakin Suomen suuremmissa kaupungeissa aina, nyt vain lisäksi ovat tulleet narkkarit, kerjäläiset, prostuoidut ja 'daylight robberies' pankkiautomaateilla tehtailevat, vanhuksia kyttäävät varkaat, jotka vievät kultaketjut kaulasta keskellä päivää jne. Että paras olla varovainen. Itse lienet vielä parhaassa surffausiässäsi, ainakin kirjoittelustasi päätellen. Toivon, ettet joudu toistamiseen kokemaan yhtä traumaatista viikkoa, mitä täällä Järvenpäässä : ( Äläkä polta nahkaasi Australian porottavan auringon alla. Ihosyöpää tuskin ajatellaan iässäsi, mutta suojautua kannattaa. All the best mate, fair dinkum.


    • haaahahaha

      Kirjoitinko jossain vaiheessa etten käy missään muualla? En edes ole järvenpääläinen jos siitä lähdetään liikkeelle näin alkuun. Tuollaiselta vatipäältä on kyllä kaikki odotettavissa näköjään.Ulkomailla käyn työni puolesta noin kerran kuukaudessa, joskus useamminkin. Muutenkaan en mitenkään voi olla "kateellinen" jos helsinkiläinen kaupunkilaisrunk**ri on saanut elämänsä aikana ulkomaanmatkan varattua.Luulisi sielläkin olevan jotain muuta tekemistä kuin lähetällä järvenpää-palstalle viestejä eikö vain? Toisaalta helsingistä kun olet, niin varmaan vietät lomasi ilmastoidussa hotellihuoneessa tietokoneen kanssa. Jos siis joku uskoo että olet edes ulkomailla. Hahaha! Kyllä olettekin säälittävää kansaa te betoniviidakon teknoapinat. Hyviä hetkiä tietokoneen parissa, muista nyt edes verhot avata jossain vaiheessa.

    • karmee mesta

      what the f..k,que hijo de puta eres!!!Minkä vitun betoniviidakonteknoapina mä olen? Ja itseasiassa vietän lomani tropiikissa palmujen ja valkoisen hiekkarannan läheisyydessä.Järvenpää-palstalle lähetin kommenttini koska olin siellä syyskuun alussa reilun viikon( pakottavista syistä,en vapaaehtoisesti) ja OMASTA mielestäni paikka on perseestä ja syvältä ja kuten aikaisemmin mainitsin niin en todellakaan aio palata k.o. paikkakunnalle! Ja joo,Olen 3.polven stadilainen ja ylpeä siitä...

    • haaahahaha

      Menetkö sinä 3-polvinen apina myös jokaiseen muuhun paikkaan sanomaan että kylläpä olettekin pers---estä ja teillä on kaikki asiat huonosti? Voi olla että jonain päivänä voi isot pojat suuttua ja siinä on turha puolustella että eihän suomen kovinta maailmanmatkaajaa voi kukaan pahoinpidellä. Tiesitkö että moni on helsingistäkin muuttanut Järvenpäähän? Kyllä! Kuulostaa erittäin hurjalta mutta on totta, itsekin jopa tunnen muutaman. Ajatteleppa jos joskus vahingossa joku kaverisi muuttaisi ihan omasta tahdostaan Järvenpäähän. Itseltäni ei heru sympatiaa helsinkiläisiä kohtaan, tuntuu että siellä on vaan mamuja, tosi-tv homoja, sisustushinttareita, narkkareita ja myös kolmella polvella varustettuja likaisia pikku apinoita. Ei sytytä. Toki löytyy varmasti mukaviakin henkilöitä, mutta tähän asti ei ole eteen vielä tullut.

    • karmee mesta

      Hyvä herra haaahahaha,
      en mene "jokaiseen muuhun paikkaan" sanomaan että olette perseestä mutta koska sana on vapaa niin voin käsittääkseni ilmaista mielipiteeni,varsinkin tällä palstalla...
      Joten toistan alkuperäisessä viestissäni ilmenevän mielipiteeni että MINUN mielestäni Järvenpää on todella vastenmielinen paikka.
      Keitä nämä isot pojat muuten ovat jotka saattavat pahoinpidellä minua mielipiteiteni vuoksi?Kavereitasi vai'Täytyy myöntää että kyllä nyt pelottaa ;)
      Järvenpäässä ollessani asuin muuten kaverini luona joka on 3.polven stadilainen ja joka erehtyi ostamaa Järvenpääläisen vaimonsa "pakottamana" asunnon sieltä.Etsivät muuten asuntoa stadista,eivät kuulemma jaksa enää pikkukylän sisäsiittoista arkea...

    • dtyukyuk

      Arkkitehtuuri on kuin neuvostoliitosta, myönnetään. Suomessa oli 60-80 luvuilla vimma hävittää kaikki kauniit rakennukset ja rakentaa Breesneviläistä tilalle. Järvenpää ei tietenkään poikennut tästä linjasta, mutta ei siitä poikennut kotikaupunkisi Helsinkikään. Otappa piruuttas selvää mitä kaikkea stadista on purettu ja mitä on rakennettu niiden tilalle.
      Mitä tulee kännisiin ihmisiin niin oletko käynyt rautatientorilla viikonloppuisin?

      Ei pelkästään Järvenpää vaan koko suomi on kuin pikku neuvostoliitto muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Talot rakennetaan tyyliin "kantti kertaa kantti" ja kaikki persoonallisuus tyssää viimeistään rakennusvalvonnassa.

      Suomalaiset on juntteja, ei siitä mihinkään pääse. Kaikkien on sovittava samaan homogeeniseen muottiin rakennuksia myöden eikä erilaisuutta sallita. Näkeehän sen jo perussuomalaisten vaalimenestyksestäkin.

      • Tarkaavainen.

        Järvenpään keskusta on perseestä. Ei YHTÄÄN kaunista isoa taloa.
        Vasta kun mennään sivummalle, niin löytyy hyviä luonnonläheisiä alueita, kuten esim. Terholan uusin asuinalue alue Piennartien varressa jonne vasta nyt on alettu rakentaa, sillä kaupunki panttasi tätä arvosta aluetta lähellä keskustaa "paremman" väen asuintarpeisiin.


    • aaaahahah

      Arvon karmee mesta,
      jos et olisi helsingistä niin varmaan osaisit myös lukea paremmin, tai mikä parempaa, jopa ajatella omilla pikku aivoillasi. Ymmärrän kyllä jos pakokaasut ja huumeet ovat ne jo puhki polttaneet, mutta silti sinun pikku höpönassun tulisi ymmärtää että aina ei voi sanoa ihan mitä haluaa. Ehkä siellä suuressa ja mahtavassa helsingissä, mutta meneppä vaikka orimattilan kokoiselle kylälle ilmoittamaan oma "mielipiteesi" niin saatkin lähteä ilman päätä takaisin kenguruita nus*imaan. Ota ihmeessä järvenpäästä se kolme pallinen ihmiskuvotus mukaasi jos alkaa kengurut kyllästyttämään.

      • karmee mesta

        Rakas aaaahahah,
        tämä on www.suomi24.fi,eli keskustelupalsta.Esim.minä kirjoitin järvenpää-keskusteluun että MINUN mielestä järvenpää on perseestä.piste.Se että olen Helsingistä kotoisin(tosin jo yli 20 vuotta kaukomailla asunut) ei saa silti muuttamaan mielipidettäni siitä että järvenpää on yksi vastenmielisimmistä paikkakunnista missä olen vieraillut.Ja todellakin voin aina sanoa mitä haluan...
        Miten muuten sait haarapääskyn ÄOlla varustetut aivosi sotkettua Orimattilan tähän keskusteluun?

        Ai niin,olen muuten melko varma että viime vaaleissa äänestit perus-suomalaisia...


      • varmaan 20 v paossa!
        karmee mesta kirjoitti:

        Rakas aaaahahah,
        tämä on www.suomi24.fi,eli keskustelupalsta.Esim.minä kirjoitin järvenpää-keskusteluun että MINUN mielestä järvenpää on perseestä.piste.Se että olen Helsingistä kotoisin(tosin jo yli 20 vuotta kaukomailla asunut) ei saa silti muuttamaan mielipidettäni siitä että järvenpää on yksi vastenmielisimmistä paikkakunnista missä olen vieraillut.Ja todellakin voin aina sanoa mitä haluan...
        Miten muuten sait haarapääskyn ÄOlla varustetut aivosi sotkettua Orimattilan tähän keskusteluun?

        Ai niin,olen muuten melko varma että viime vaaleissa äänestit perus-suomalaisia...

        "ei saa silti muuttamaan mielipidettäni siitä että järvenpää on yksi vastenmielisimmistä paikkakunnista missä olen vieraillut"

        Ole huoleti, tunne on varmasti molemminpuoleinen.

        Kirjoitithan mm.

        ("Miten muuten sait haarapääskyn ÄOlla varustetut aivosi sotkettua Orimattilan tähän keskusteluun?")

        ("juoppoja,rumia ihmisiä,kiroilevia pentuja ja kaikilla kaljatölkki handussa ainakin viikonloppuna")

        ("Hyvää kevättä,meillä Brisbanessa alkaa lainelautailukelit ja eikä todellakaan edelleenkään tee mieli palata Järvenpäähän ***** juntti.")

        ("what the f..k,que hijo de puta eres!!!")



        - Voisit varmaan mennä menestyksekkästi vetämään sellaista elämänasennekurssia. Onnea matkaan (sitä tarvitset).


    • aaahahaa

      Mielummin haarapääskyn aivot (huom. aivot) kuin että pään sisällä on pelkkää kengurun ripulia. Jos olisin itse joutunut 20 vuotta pakoilemaan toisella puolella maapalloa, miettisin ehkä pari kertaa mitä suustani päästän. Jos totta puhutaan niin luulen että olet helsinkiläinen 17v finninaamainen nörtti joka kiihottuu kenguruista. Tervetuloa kuitenkin paikan päälle ilmaisemaan mielipiteesi, ota laastaria ja passi mukaan!

    • karmee mesta

      Hyvä herra aahahaa,
      en todellakaan ole pakoillut toisella puolella maapalloa,sanotaanko vaikka niin että järvenpäät yms.tuppukyät ei vaan innosta...
      Olen todellakin Helsingistä mutta voit lisätä siihen 17vuotiaaseen finninaamaan 26 vuotta lisää..
      passi on aina mukana reissussa! Mihin niitä laastareita muuten tarvitsee?Onko herralla peräpukamia tai jotain?.

      • fyiöp<sr

        Henkinen ikä sitten ihan toinen juttu.


      • karmee mesta
        fyiöp<sr kirjoitti:

        Henkinen ikä sitten ihan toinen juttu.

        kuinka vanha olet itse henkisesti? 85v.? 12v.?


      • mittavatperustelut
        karmee mesta kirjoitti:

        kuinka vanha olet itse henkisesti? 85v.? 12v.?

        Nyt panit niin typerryttävän vastakommentin, etten pysty mitenkään puolustautumaan.


      • Sananviisaus

        ...sanotaanko vaikka niin että järvenpäät yms.tuppukyät ei vaan innosta...

        Mitä tämä aloittamasi ketju ilmentää, ellei innostustasi.


    • vielä jäkes

      kyllä voisi järvenpään valtuusto ja kaupungin virkamiehet käydä ottamassa mallia vaikka naapuri kaupungeista miten OIKEISSA kaupungeissa asiat hoidetaan ja jätttää diktatuuri menttaliteetti jo romukoppaan ja poistaa sitä harjoittavat henkilöt sekä laittaa vihdoin heidät edesvastuuseen omalla omaisuudellaan aiheuttamistaan vahingoista kaupungille ja sen julkisuuskuvalle KOKO suomessa.

    • eerikki-53

      Taisi olla viikon jäken putkasa. Luettuasi mitä putkan seiniin on kirjoitettu,
      olet tullut tähän tulokseen.Käy uudestaan,älä joudu putkaan.
      Olet sen jälkeen uudesti syntynyt.

    • karmee mesta

      Siis Järvenpää on tyypillinen suomalainen sisäänpäin kääntyvä pikkukylä omine ongelmineen,niinkuin monet muutkin kylät suomessa.Mutta edelleenkin,ollessani syyskuun alussa siellä reilun viikon niin huomasin ja havannoin että paikka on aivan perseestä ja siellä asuvat onnettomat luuserit elävät kuin viimeistä päivää.Ja tämä on siis MINUN mielipiteeni.En kaipaa kommentteja tai tappouhkauksia...Onneksi ei tarvitse asua lähimaillakaan!

      • fungaroo

        Jouduin australiaan viikoksi. Yllätyin, kuinka sisäsiittoinen ja pieni kolonen tämä onkaan. Sen havainnon siinä sitten tein että paikka on aivan *********** ja siellä asuvat pelkät ihmispökäleet ja kengurunnussijat. Kyllä onkin kertakaikkisen ikävä paikka! Pelkkää ryönää ja saastaa ympäriinsä, hyvä kun sekaan mahtuu. Tänäänkin astuin heti aamutuimaan kengurunpaskaan lehteä hakiessani. Tämähän on vain siis MINUN kokemukseni ja tarinani ja (ainoa oikea) mielipide.


    • karmee mesta

      Miten ihmisiä vituttaa kun joku ulkopuolinen kertoo mielipiteensä heidän rakkaasta Järvenpäästä?
      Toisaalta voin hyvin ymmärtää että monen somalin tai mustalaisen mielestä k.o. kylä edustaa maailman eliittiä...

    • 17vfinninaamaJäkestä

      Ehkä se on vaan se sun ylimielinen asentees. Vedä kätee ja pysy siel ulkomailla mielipiteittes kanssa. Aika suppeamielinen olet. Järvenpää sisältää muutakin kun Keski-Uudenmaan kihlakunnan poliisilaitoksen juopposellin. Ja jos osasit artikuloida noinkin hyvin Järvenpääläisiä ( rumia, kaljatölkit handussa ym ym.. olet varmasti ollut sellasten kanssa sitten tekemisissä. Meinaa on täällä ihan työssäkäyviä kunnon kansalaisiakin ja hienoja nähtävyyksiä.. Mutta turistina, ja bonus huoria tilaavana wannabe matkaajana keskittäisin sinuna katseet lähinnä sinne minne kuulut.. Eli kusiputkaan muiden ylimäärästen sekaan. Tavallinen mattimeikäläinen se sinäkin olet etkä erotu miestä muulla tavalla kun asenteellas. Työnnä pää perseesee, jos siel olis paremmat näköalat unelma-mestalles. Ja jos oot Stadista kotosin, ja oot ollu 20vuotta muualla, vois hyvin kuvitella että oot sieläkin tuonnu mielipiteitäs esii siihen mallii ettei sua hyvällä katella enää missää. Että ei sekää paikka nähtävästi kaukaa sitä persettä voi olla, niinkuin Järvenpään jo leimasit sieltä olevan. Mutta mielummin olisin sieltä kun hikeä ja tauteja tihkuvan viiden pennin mandariinikiinalaishuoran tussusta minne sinä killinkis törsäät et saat pientä kikkeliäs työntää ku et kunnon naista rakkaudesta saa ! Lämpimin terveisin JÄRVENPÄÄLÄINEN JA YLPEÄ SIITÄ !!

      • todellinen kyläpaha

        Enpä juuri ylpeilisi... Monien jpääläisten ajatusmaailmasta kertoo se, että pakkomielteisesti pitää lähes tyhjällä pysäköintialueella tunkea väkisin toisen auton viereen, ja tietenkin mahdollisimman lähelle. Tämän olemme todenneet järvenpäässä lähes säännöksi. Mitä tällaisen ihmisen päässä liikkuu, liikkuuko yhtään mitään?


      • karmee mesta

        ...olen sanaton...


    • SamafinninaamaJäkest

      ?? Aika yksinkertainen ihminen sielläki taas kirjottelee jos oma ajatusmaailma ja elämä perustuu auton parkkeeraamiselle.. Senkö mukaan näitä diaknooseja tehdään nykyään ?Helsingissäkö ei tehdä näin KOSKAAN ? Mahtaako olla omassa vartalossa mahdollinen syy tilan ahtaaksi käyminen ? Käytä polkupyörää perkele jos elämäsi on parkkiruuduista kiinni. Nii ja jos vain vanteet kestää. ;) Kommenttisi perusteella olet 14-vuotias takapenkillä istunut tai korkeintaan karkkipvinä apukuskin puolelle päässyt. ;)

      • kyläpaha

        Eipä kannata ihmetellä kyläpahan taantunutta tilannetta. koska suppeat elämänkokemukset omaavat eivät näytä kestävän tosiasioiden julkituontia. Kyläpaha, mikä kyläpaha! Vain ei-.järkevä tunkee tyhjällä pysäköintialueella toisen auton kylkeen kiinni, järkevä ei näin menettele, vaan antaa reilusti tilaa lastaamista varten. vain "pienet elämänympyrät" omaava menettelee niin. Kaduilla ja kaupoissakin törmää näihin "suppeissa elämänympyröissään" ikänsä pakertaneisiin, jotka eivät omaa nenäänsä pidemmälle kykene huomioimaan muiden ihmisten olemassaoloa ja liikkumista.


      • justjust...
        kyläpaha kirjoitti:

        Eipä kannata ihmetellä kyläpahan taantunutta tilannetta. koska suppeat elämänkokemukset omaavat eivät näytä kestävän tosiasioiden julkituontia. Kyläpaha, mikä kyläpaha! Vain ei-.järkevä tunkee tyhjällä pysäköintialueella toisen auton kylkeen kiinni, järkevä ei näin menettele, vaan antaa reilusti tilaa lastaamista varten. vain "pienet elämänympyrät" omaava menettelee niin. Kaduilla ja kaupoissakin törmää näihin "suppeissa elämänympyröissään" ikänsä pakertaneisiin, jotka eivät omaa nenäänsä pidemmälle kykene huomioimaan muiden ihmisten olemassaoloa ja liikkumista.

        "ei järkeviä" parkkeeraajia on joka paikassa. ja jos nyt yks ketterä nuori ajaa auton parkkiin ja ikäloppulle mummolle ei jää tilaa nii voi vitun olen pahoillani että yks ajaja tekee kaupungista paskan


    • Finnifacejäkest

      Sääli sun koppimopos osaltas, mut sen ollut minä joka niin on tehnyt.. Joten turhaa mulle vingut sielä. Ja musta tuntuu että kurkkasit peiliin kun ihmisiä arvostelit aikasemmassa viestissä.. Oot aika itserakas kun puhut vain itsestäs.

      • karmee mesta

        Joo.Siis minä vain kerroin oman mielipiteeni Järvenpäästa ja nyt keskustelu käy kuumana parkkipaikoista!
        Toistan alkuperäisen teemani: MIELESTÄNI JÄRVENPÄÄ ON HANURISTA.Kiitos


      • karmee mesta
        karmee mesta kirjoitti:

        Joo.Siis minä vain kerroin oman mielipiteeni Järvenpäästa ja nyt keskustelu käy kuumana parkkipaikoista!
        Toistan alkuperäisen teemani: MIELESTÄNI JÄRVENPÄÄ ON HANURISTA.Kiitos

        Ai niin,unohdin sanoa että ottakaa kalkulaattori kompuutterin viereen kun kirjoittelette kommenttejanne,nämä suomi24 pahat pojat nimittäin vaativat teitä tekemään vaikeita laskutehtäviä ennenkuin saatte lähetettyä jäkelandia-aiheista sontaa eetteriin...

        Otan yksinkertaisen esimerkin:juuri nyt roskapostirobotti kysyy että paljonko on 6 6.
        Moniko Järvenpään finninaama osaisi vastata tähän korrektisti?Itse tiedän jäkessä lomailleenna että vastaus on 13.


      • Hgistä Jpäähän
        karmee mesta kirjoitti:

        Joo.Siis minä vain kerroin oman mielipiteeni Järvenpäästa ja nyt keskustelu käy kuumana parkkipaikoista!
        Toistan alkuperäisen teemani: MIELESTÄNI JÄRVENPÄÄ ON HANURISTA.Kiitos

        'Siis minä vain kerroin oman mielipiteeni Järvenpäästa ja nyt keskustelu käy kuumana parkkipaikoista!
        Toistan alkuperäisen teemani: MIELESTÄNI JÄRVENPÄÄ ON HANURISTA.'

        Edelleen sinäkin mukana aloittamassasi roskaketjussa.


    • Neppariini

      Hui hai mitä settiä täältä löytyy! Itse olen vähän alle 25-vuotias, jo suhteellisen paljon maailmaa nähnyt neitonen. Olen asunut ulkomailla (eri maissa) ja lähtöisin Helsingistä. Muutin takaisin Järvenpäähän monen vuoden jälkeen ja rakastan tätä kaupunkia. Kirjasto, kirpparit, kaupat ja harrastuspaikat suhteellisen lähellä, ihmiset ovat mukavia!

      Ja mitäs siitä vaikka ihmiset kulkevat oluttölkki-kädessä kaduilla viikonloppuisin, näkyy juoppoja tai liikennevalot takkuilee. Eiköhän jokaisessa Suomen (ja muidenkin maiden!) kaupungeissa ole omat ikävämmät juttunsa. Itse en koe Järvenpään juoppoja riesaksi, sillä ihan lepposia elämäntapajuoppoja ovat, eivätkä mitään "narkkareita". Harmittomia tapauksia.

      Järvenpäässä on myöskin paljon kaikenlaisia tapahtumia, hyvät koulut ja lyhyt matka lentokentälle.

      Ihmiset tykkäävät valittaa turhasta tai poistaa kaiken epämiellyttävän katukuvasta. Vapautukaa teidän kahleista, olkaa kivoja ja inhimillisiä toisillenne.
      Mä ainakin koitan elää erään Kiinalaisen sananlaskun mukaan "Kun päivisin teet hyviä tekoja, ei yöllä tarvitse pelästyä oveen kolkuttajaa"

      Rauhaa siskot ja veljet! :)


      Toiset tykkää muhkummasta.

    • ÄKSÖN xx

      Tiedoksi tolle Helsinkiä ihanoivalle joka väittä että järvenpää muistuttaa entistä Neuvostoliittoa rakennusten suhteen. Katoin juuri yhen äksön elokuvan, venäjällä kuvattavaa ei voitu kuvata siellä, vaan se kuvattiin HELSINGISSÄ, UKSO TAI ÄLÄ.

    • travellerin ongelmat

      Ajattelin kirjottaa tänne kokemukseni, toivottavasti siitä voi joku ottaa oppia eikä tee samoja virheitä kuten itse tein. Olisi todella kiva myös kuulla kuinka muilla on käynyt, onko yhtään samantapaisia tarinoita tai kenties jotain aivan toisenlaisia kokemuksia?

      Eli aloitin kaiken noin vuosi sitten, jolloin pelailin vakioveikkausta lähinnä max 5-10€ kerralla. Urani alkoi ruusuisesti ja onnistuin pitämään pelini voitollisena, tiesinhän jotakin futiksesta. Laskin olevani lopulta n. 30€ voitolla (iso raha opiskelijalle) lukuunottamatta lisäksi joitain pikkuvoitoja parista hedelmäpelistä joita kuponkia jättäessä pelailin. Jatkuvien voittojen siivittämänä ilmeisesti kuitenkin sokaistuin, että "tämähän on helppoa rahaa".

      Olin siis ajan - ja suurien voittojen - myötä muuttunut hiljalleen yhä ahneemmaksi ja panokset kovenivat kokoajan. Kertapanokset saattoivat nousta jopa 30€:oon. Silloin huomasin olevani koukussa, mutta harmikseni aivan liian myöhään. Niinpä sitten kävi, että tämä ruusuisesti alkanut suhteeni kyseiseen peliin lopulta kostautui, sillä voitollinen putki katkesi eräänä talvisena päivänä kuin kananlento. Tuona päivänä hävisin pelihimon vajaa 50€.

      En siis päässytkään matkalle sinne Järvenpäähän. Ottakaa opiksi!

    • jh

      Noojåå... Ite oon asunu 25v. hesassa ja 2v. ja 1v. jäkessä. Hesassa eirassa ja meikussa, jäkessä keskustassa. Nuoruuteni vietin hesassa, ja nyt vaikutan jäkessä. Takasin hesaan en muuta mistään hinnasta. Naurettavaa, ettei sieltä löydä edes kauppoja läheltä, saati parkkipaikkaa. On meteliä, kuppasia wanhoja kivitaloja, jotka kuumenee kesäsin uskomattomiin lämpötiloihin. Useimmissa kantakaupungin, josko muissakaan asunnoissa ole kunnon kylppäriä tai omaa saunaa. Täällä kauppakeskukset kävelymatkan päässä, ja junalla stadiin puolessa tunnissa, sama aika, joka menee meikusta elieliin ruuhka-aikoina. Järvenpään keskusta muuttuu ja
      kehittyy kaiken aikaa, hesaa ei pysty paljon kehittään, melkein kaikki tila on jo käytetty. Kuin myös että, Jäkessä on asunnotkin ainakin kolmanneksen halvempia kuin hesassa.

      • jh

        niin siis 25v hesassa ja 21v jäkessä....


    • siemenet vakoon

      On Jäkessä muutakin hyvää. Paljon halvan näköisiä naikkosia rakennekynsineen päivystämässä josko löytyisi vierailevaa munaa pöksyihin, kun oma mies on töissä.. Jäke ja Vantaa kummassakin ukkomiehet saa polkea bimboja kuin tulpatonta mopoaxD

    • loppu siivellä elo

      Jäken miehille neuvoni. Vuokratkaa Herziltä tai joltain muulta firmalta auto vaikkapa viikonlopuksi jos olette perheettömiä, mutta seurustelette kuuman näköisen kisumirrin kanssa joka saattaa pettää. Itse seurustelin Jäkeläisen blondin kanssa ja onneksi otin vapaan viikonlopun (kerroin olevani asennuskeikalla Seinäjoki-Vaasa akselilla). Todellisuudessa ajelin farkku Volvolla ja kyttäsin avokkiani, joka yllätys yllätys petti peräti kahden miehen kera ja valokuvat todistivat kaiken jopa suihinnoton matkalla baarista kämpälle.

      • Eläimet erikseen

        Kelpo mies seurustelee naisten, ei 'kisumirrien' kanssa.


    • rallu3

      Olen myös Helsingistä lähtöisin mutta viihdyn hyvin Järvenpäässä. Oikeassa olet nuorten käyttäytymisestä, roskaisuudesta tms. Se on ilmiö joka on seurausta tästä vapaasta kasvatuksesta (lue: kasvatuksen puutteesta). Ei mitään kunnioitusta toisen omaisuutta kohtaan vaan rikotaan, sotketaan ja räyhätään yöt läpeensä. Uskoisin ettei Järvenpää ole ainoa ongelmakaupunki tältäkään osin. Olen ollut myös Helsingin yöelämässä enkä paljon kehuja antaisi!

    • hegsi+

      ei ole ruoho viehreämpää aidan toisella puolellakaan-pätee tässäkin. molemmissa hyvät ja huonot puolensa.

    • pölyt jaloista

      Entisenä järvenpääläisenä sain pelastettua mielenterveyteni muutettuani muualle eli niin H I E N O mesta se on! Nyt olen elämäni kunnossa mutta Jäkeen en enää ikinä muuta vaikka maksettaisi...tosin joudun siellä silloin tällöin käymään edelleen sukuloimassa mutta se on asumiseen ja siinä kaupungissa pörräämiseen pieni paha. Tämä on sitten henk.kohtainen mielipiteeni mutta neuvoksi niille jotka syystä tai toisesta kärsivät siinä kaupungissa, muuttakaa rohkeasti muualle, se kannattaa.

      • onnellinen muualla

        Vuosi Järvenpäässä riitti muuttamaan pois. En ikävöi takaisin. Eikä ole tarvetta mennä edes käymään siellä.


    • Hyi hyi hyi

      Älyttömän likainen kaupunki, Esimerkiksi se hissi, jolla pääsee aseman tunnelista Järvenpäätalolle on niin saastainen, että oksennus tulee. Siellä haisee pissa eikä sitä siivota koskaan. Ei koskaan. Se on ollut jo monta kuukautta yhtä paskanen. ja juoppoja kaupunki täynnä. Hyi helvata mikä mesta.

    • paljasvaikainen

      Yli 50, lähemmäs 60 vuotta ole asunut Järvenpäässä ja ihmeekseni kyllä viihtynyt. En odotakaan kotikaupunkini olevan täynnä kapakoita,diskoja, pankkeja,erikoisliikkeitä viihtymisekseni. Viihdyn omassa rauhallisessa talossa ja ympäristössä enkä kaipaa keskustanan hulinaan. Siitä saa tarpeeksi käydessäni Hesassa töissä. Toki mielestäni palvelut,kaupat yms. saisivat olla Järvenpään keskustassa sen sijaan, että suuremmat tavaratalot ovat kaupungin laidoilla. Kävelykatu on näivettänyt tämän idean. Ennen sen paikalla oli elämää autoineen, kauppoineen kaikkineen. Ja mitä on tapahtunut kirjaston alueelle: se on täynnä metelöiviä (olkoonkin, että nuoruus on vallatonta) pikkuteinejä, jotka mielessään ovat aikuisia. Sydän vielä lapsen asteella, vaikka kalja on aivojen paikalla.

      • tulevaisuus

        Poliisin kannattaisi tehdä aina koulujen päättymisajan jälkeen pieni autoreissu asematunneliin. On meinaan joskus täynnä nuoria, pyörät maassa kumossa, koko tunnelin leveydeltä. Siinä ei junallinen töistätulevia paljon kulkemaan mahdu.

        Vetävät vielä tupakkia, termoskannun kokoiset!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      366
      3234
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      141
      1260
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1177
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      137
      1020
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      826
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      699
    Aihe