CPI SM vakiona

CeePeeIi

Juu olisiko CPI SM mopedista vakiona mihinkään? Huiput? Onko paljonki vikoja? Kuulema pultit ja mutterit saattaa lentää jonkun ajan päästä, mutta itse pidän sitä asiaa "legendana" niinkuin barbien sähköviat..

Kertokaas CPI SM omistajat hyvät ja huonot puolet. :)



ps. Turha tulla huutelee "Osta DERBI!!"

58

10094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ceepeeii

      Cpi on hyvä mopo kun huoltaa ja pitää hyvin. Oon ajanu nyy 8000 km omalla eikä mitää ongelmia vaikka viritetty. Ja toi mutterien lentely on kateellisten derbipoikien puhetta. :D

      • cddvdvg

        persesilmä cpi åaskacxcscx


    • CPI on ihan perus mopo enemmän derbissä on vikoi kun CPISSÄ!!

    • Jepkk8979

      Mites ku ite oon menos kattoo tänään cpi:tä nii aattelin kans ite varmaa CPI sm 50 (White-edition , Black tiger) ku liikkessä ei muita ole, mutta onko supermotard hyvä valinta vai kannattaako ottaa noista pro:sta jompikumpi?

      • Kannattaa ottaa "PRO"


      • Anonyymi
        Simppa75 kirjoitti:

        Kannattaa ottaa "PRO"

        Kiva ku vastaat 10 vuoden päästä


    • Mukava peli

      CPI on aivan mopojen parhaimmistoa.
      esim. omaa "siippaani" on paahdettu täällä jo reilu 13 000 kilsaa ilman mitään ongelmia (*koputtaa puuta*) ja tykänny olen.
      Tosin en oo tuota kyllä mitenkään viritellykään tms.
      Vanhan piikin kokoinen,mutta silti kettterä ja erinomainen mukava jousitus.

      • perkele

        osta DERBI
        cpi sm ässä on vaaan sähkö startti joka ei sovi suomen ilmastoon.


      • mäyrä
        perkele kirjoitti:

        osta DERBI
        cpi sm ässä on vaaan sähkö startti joka ei sovi suomen ilmastoon.

        on siinä sähkö ja poljin, molemat


    • B-)

      Mun tietääkseni vain pro -malleissa on poljin- ja sähköstartti. tavallisissa malleissa pelkkä sähköstartti. Mutta kumminkin CPI on laatu tavaraa :) itekki meinasin hommata tommosen cpi sm 50 proon ku ikä tulee täytee nyt keväällä :D

      • Juuuhhjj

        Mun CPI ei oo pro malli ja siinä on poljin sekä sähköstartti.


      • Suosittelen lämpimästi CPI SM 50 pro.. Paras Mopo mitä mulla on ollut!!! Ja niitä on ollut PALJON 50 vuoden aikana 👌


      • Anonyymi
        Simppa75 kirjoitti:

        Suosittelen lämpimästi CPI SM 50 pro.. Paras Mopo mitä mulla on ollut!!! Ja niitä on ollut PALJON 50 vuoden aikana 👌

        Onks toi CPI siis wörtti, ite ostaisin CPI SM 50 PRO nyt kesällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks toi CPI siis wörtti, ite ostaisin CPI SM 50 PRO nyt kesällä?

        2015 malli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks toi CPI siis wörtti, ite ostaisin CPI SM 50 PRO nyt kesällä?

        On tosi hyvä


    • pööiflikyhliy

      Ite aattelin kans hankki tollasen CPI Sm 50 pro 2013 nii sitte testaillaa että mitä ite tykkään :3

    • Itellä on CpiSm50pro

      Joo eli CPI on vakiona kova vehje ja jättää vaikka derbin ym huipuissa, mutta lyhyissä viivoissa ei, koska ei kiihdy yhtä nopeasti, kuin muut.
      Cpi sm 50 pro:n huiput vakiona on siinä 55 paikkeilla, vaikka mittari saattaa näyttää päälle 60.
      Mopossa ei ole nyt enään ollenkaa ilmennyt vikoja, mutta ainoana huonona puolena näen välivapaat 5-6 vaihteiden välissä joita sattaa ajoittain tulla melko runsaasti :D ps. kokemusta on. CPI:ssä on myös melko raskas vaihdepoljin, verrattuna muihin, mutta siihen tottuu noeasti (alle 100 kilometrillä). Ostin siis mopon uutena keväällä 2013, jolloin piti heti tulppa vaihtaa, koska ei lähtenyt käyntiin. Tulpan vaihto kuitenkin oli kuulemma joissakin uusissa mopoissa normaalia ja sen vaihtaminen meni takuuseen :)
      Ainakin pro:ssa on siis sähkö- ja poljinstartti.
      CPI:ssä on myös bensahana, jota ei ole kovin monessa muussa mopossa. Eli hana laitetaan päälle ennen ajoa, ja ajon lopuksi vain pois. Yksinkertaista. Cpi:ssä on myös "erikoisuutena" automaattiryyppy.
      Mittaristossa ei ole bensavaloa, mutta varatankki löytyy. Kulutus on noin 3-4l/100km, riippuu ajotyylistä.

      Cpi on omasta mielestäni siis kaikkinaan hyvä ja hieno mopo, suosittelen, jos ei välivapaat haittaa. (niihinkin tottuu)

    • jooh2

      "CPI:ssä on myös bensahana, jota ei ole kovin monessa muussa mopossa." Melkeinpä joka mopossa on bensahana, joissakin manuaalinen ja joissakin alipaineella toimiva.

      • Juuh

        "Cpi:ssä on myös erikoisuutena automaattiryyppy". Taitaa olla kokolailla turha osa, taas vaan yksi hajoava osa lisää. Kaverilta hajos toi automaattiryyppy ja sen jälkeen mopoa ei saanut käyntiin mitenkään. Noh kyseisen kaverin isä sitten repi koko ryypyn helvettiin ja rakenteli siihen manuaalisen ryypyn, ja hyvin toimi. Tämän jälkeen kaveri kyllä myikin mopon hyvin hätäseen pois (ryyppy ei ollut ainoa vika) ja osti dt:n.


      • automaattyryyppy
        Juuh kirjoitti:

        "Cpi:ssä on myös erikoisuutena automaattiryyppy". Taitaa olla kokolailla turha osa, taas vaan yksi hajoava osa lisää. Kaverilta hajos toi automaattiryyppy ja sen jälkeen mopoa ei saanut käyntiin mitenkään. Noh kyseisen kaverin isä sitten repi koko ryypyn helvettiin ja rakenteli siihen manuaalisen ryypyn, ja hyvin toimi. Tämän jälkeen kaveri kyllä myikin mopon hyvin hätäseen pois (ryyppy ei ollut ainoa vika) ja osti dt:n.

        Taitaa olla sitten aika vanha cpi (ainakin käyttty) jos ei edes viittiny viedä korjauksee takuun piikkii. Tiedätkö kuinka paljon sillä cpi:llä oli ajettu ennen kuin automaattiryyppy hajos?


      • Zagge12

        Eikö cpi ole am6


      • Anonyymi
        Zagge12 kirjoitti:

        Eikö cpi ole am6

        Täysin sama kuin am6, paitsi kytkinpuolelta, am6 on 4 jousta kytkimessä ja cpi on 5.


    • jeess

      paljo luulette että menis cpi pro sm 2011 ku otin kuri irti mutta jätän hukkaputki ja sopivan sutimen vaihan ja välit 12/60

      • sepponimun

        Mun cpi sm pro -10 kulkee jotain 60-70paikkeilla ilman kuria ja vakiorattailla


      • SepariVoimaa
        sepponimun kirjoitti:

        Mun cpi sm pro -10 kulkee jotain 60-70paikkeilla ilman kuria ja vakiorattailla

        Mul on CPI Sm 50 2011 vakio muuten mutta välit 13-58 kulkee 64 vitun ebin CPI on se juttu ei vikoja!


      • ownerr

        Mulla cpi sx muuten vakio 13-58 lälit kulkee myös 64. Mutta mulla hävis ruuveja sieltä sun täältä kannattaa aina tarkistella ja ite ajanu tänäkesänä 7600km ja toiminu moitteettomasti


    • cepariboy

      Voiko joku kertoa miksi mulla ei toimi muutkun pitkät ja takavalo. Mittari, vilkut, äänitorvi, sähköstartti,ei toimi. Johtuuko se vaan akusta kun on rikki vai onko joku muu syy kyseessä.

      • Paina jarrua samalla kun starttaa... Niin kuin skootterissa!!


    • Cpiomistaja

      Täysi pasla

    • Cpiisbest

      Cpi on laadukas itävaltalainen merkki ja cpi sm on yksi parhaista mopoista.

      • Skyteamies

        Cpi on taiwanilainen yhtiö joko valmistaa moponsa kiinassa mutta cpi on varmasti paras kiinalainen mopo!


      • Anonyymi
        Skyteamies kirjoitti:

        Cpi on taiwanilainen yhtiö joko valmistaa moponsa kiinassa mutta cpi on varmasti paras kiinalainen mopo!

        Samalla tehtaalla kuin KTM on cpitä kasattu. En sano etteikö muissa maissa mutta kuitenkin.


    • Ktmcpi

      Cpi itävalta/taiwanilainen yhtiö joka valmistaa moponsa itävallassa!!! Ei ole todellakaan mikään kiinalainen mopo niinkuin joku vitun skytari!

    • Cpiissamethanktm

      CPI on vuonna 1991 perustettu, taiwanilaisessa omistuksessa oleva itävaltalainen ajoneuvovalmistaja ja KTM:n tytäryhtiölähde?. CPI suunnittelee tuotteet Itävallassa ja sillä on tehdas Euroopassaselvennä. Yritys valmistaa moottoripyöriä, skoottereita, mönkijöitä ja mopoja. Tehtaan kokonaistuotanto vuodessa on noin 1,4 miljoonaa yksikköä. Suomen markkinoille CPI tuli 2000-luvun alussa.

      CPI tulee sanoista Cool, Practical ja Innovative.

      Eli laatumopo kyseessä ihmisten näyttää olevan vaikea erottaa muut aasian maat kiinasta! Eli taiwanilaisessa omistuksessa oleva itävaltalainen valmistaja ja cpi mopot tehdään itävallassa.

      Itselläni on cpi sm 2009 ja parhain mopo jota olen testannut minulla oli tätä ennen derbi senda 2007 ja se oli huonompi vaikkei täysipaska se ollutkaan,mutta cpi vaikuttaa laadukkaammalta ja oma cpi sm kulkee 80km/h ainoastaan olen vaihtanut välit ja laittanut big one teharin ja kyllä keulii kaasustakin:)
      Ainoat pienet viat saattaa olla esim vilkuissa ja mittareissa mutt itse olen korjannut sähköviat lataamalla akun täyteen ja tarkistamalla liitennät ja poistanut kosteuden liitennöistä wd 40 monitoimi öljyllä ja sen jälkeen olen suojannut liitennät sähköteipillä. Suosittelen kaikille cpi:iitä jos haluaan hienon hyvän luotettavan ja tehokkaan mopon:)

      • Anonyymi

        Samaa mieltä


    • Juuuuuhhhhhhhhh

      Mulla on COI SX (muuten sama ko sm mut siinä on enduro renkaat) mulla kulkee 65km/h ilman viriä

    • Mietteliäsvain

      Aattelin ite hankkia tän cpi mut haluisin sen verran tietää et kui helppo tää on saada päälle

    • Anonyymi

      onko näissä cpi sm ja sx malleissa neste vai ilmajäähdytys?

    • Anonyymi

      Ostakaa vaan rabasa/am6 mopoja älkääkä missään nimessä jotakin cpi generic am6 kopiopaskaa

      • Anonyymi

        En sanoisi kopio, täysin sama paitsi kytkimen puolelta.


    • Anonyymi

      Yamaha dt kiinni tehari nii kiithyy ja keulii kaasust

    • Anonyymi

      Moni huuteelee paskaa cpi:stä, vaikka he eivät ole ikinä kokeillutkaan.

      • Anonyymi

        No sanoppa muuta. Nolottais kyllä huudella jossain palstoilla asioista mistä ei mitään tiedä 😁


    • Anonyymi

      Tuota heitääks nua cpin mittarit paljon vai pitääkö paikaasa mitä siin on olis kiva tietää ku oma menee mittarin mukaa kaks pääl 62

      • Anonyymi

        rippuu renkaan koosta ja et millä renkaan koolla mittari laskee, itel heittää vaa pari kmh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        rippuu renkaan koosta ja et millä renkaan koolla mittari laskee, itel heittää vaa pari kmh

        noni oon tämmönen muija joka saattaa hankkii cpi:n ja mul on nyt skootteri tommonen vitun perus apikka. Mut mitä sanot oisko järkevää hankkii ku tiiän kuitenki jonku verran mopoist ja on mul tuttui jotka osaa auttaa kans. Ja apikan myyn joka tapaukses ku mul on tommonen vitun äkänen mönkkäri mut kannattaako ostaa cpi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noni oon tämmönen muija joka saattaa hankkii cpi:n ja mul on nyt skootteri tommonen vitun perus apikka. Mut mitä sanot oisko järkevää hankkii ku tiiän kuitenki jonku verran mopoist ja on mul tuttui jotka osaa auttaa kans. Ja apikan myyn joka tapaukses ku mul on tommonen vitun äkänen mönkkäri mut kannattaako ostaa cpi?

        ehkä mietit tarkkaan itellä ny on ollu cpi sm 2009 vm en tykänny putkesta vaihoin sen ja sen jälkee on tullut sen mopon alamäki että ei oo pahemmi toiminnu mutta jos siihen ei pahemmi säädä mitään ja tietää mitä tekee nii on se hyvä mopo muuten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ehkä mietit tarkkaan itellä ny on ollu cpi sm 2009 vm en tykänny putkesta vaihoin sen ja sen jälkee on tullut sen mopon alamäki että ei oo pahemmi toiminnu mutta jos siihen ei pahemmi säädä mitään ja tietää mitä tekee nii on se hyvä mopo muuten

        juu se ois 2013 vm ja kai viikonloppuna aiko tuua sen tänne ja se on nyt seisonu aika kauon nii mun pitäs vaihtaa no perus öljyt ja bensat ja tulppa jne. ja sit kaasarii kattoo et onko siinä jotai vikaa mut muuten pitäs olla ok. Ja no itekki oon ajatellu putkee vaihtaa mut enpä sit tiiä onko järkevää ja kyl se tällä hetkellä kulkee kai jotai 70kmh mut kaipaishan se vähä jotai ku nytki kesän ajellu aika paljon mönkkärillä nii sehän kulkee aika kivasti ja äänetki on aika kivat ku vaihoin rjwc putken ku ei se vakio oikee ollu kiva. Saa nyt nähä saanko sitä kuntoon mut innolla ootan sitä päivää et pääsen sillä ajelee.


      • Se on ainuita vikoja CPI:ssä.. Mittari heittää n. 7 kmh yli...


    • Anonyymi

      Kaverin jätkältä lahos CPI ku oli viemäs muijaa kotii

      • Klassikko temppuhan on että bensa muka loppuu autosta kesken matkan :-)


    • Anonyymi

      Minulla on CPI ja on ihan hyvä. Siinä ei ole mitään vikaa paitsi että mittari kusettaa vähän.

    • CPI SM 50... On yksi parhaista "mopoista".. Jos joku toisin väittää niin antaa väittää.. Itse ajan CPI SM 50 PRO 2011.. Olen ollut todella tyytyväinen hankintaan.. Ainut miinus on pakoputki, eikä siinäkään muuta kun maavara pienempi.. Eihän noilla supermotoilla ajeta semmosessa paikassa.. Mutta kaikin puolin laadukas Mopo..

    • Anonyymi

      Ihan ok mopo ja kestää sen 10 tonnin kierrokset että menee hyvin.. Se on tietysti käyttäjästä kiinni! Öljyt ym. Perusjutut pitää kunnossa niin kelpaa mulle.. 40 vuotta ajanut 2 pyöräsillä niin kyllä CPI sm 50 pro 2011 on hyvä 👌

    • Anonyymi

      Joo o itellä on cpi sm 06 vm ja aivan paska kulkee kyllä kurittomana ja muuten vakiona 86 mutta oon jo vaihtanut kolme pyttyä siihen että en suosittele

    • Anonyymi

      Onko CPI:ssä samaa kallista CDI boksi vikaa kuin am6 mopoissa?

    • Anonyymi

      Tyttärellä on CPI SM mopo ni kaasari putsattiin äsken mutta ei pysy käynnissä ja vaihteita vaihtaessa sammuu ja hyytyy

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3087
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      545
      2942
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2135
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1962
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1771
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1522
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1257
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1162
    Aihe