haluaisin laulaa...

Saana

Sellaista kyselen onko kellään tietoa olisiko tampereen seudulla ketään "lauluopea"? Meillä on häät tammikuussa 2005 ja haluaisin laulaa miehelleni Timo Koivusalon sanoittaman kappaleen ENTÄ SITTEN ongelmana on vain laulu taitoni jotka ovat koulu arvosana luokkaa varmaan 7. Haluaisin yllättää sulhon ja vetäistä kappaleen nätisti :) tarvisin hiukka jelppiä jotta se onnistuisi.

11

1497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alannah

      Laulaminen on sellainen juttu, että joko sitä ääntä on, tai sitten ei ole.
      Sitä ei saa opettajalta.
      Ja jos ei ole korvaa, eikä tarkkuutta, siinä ei laulunopet auta.
      Ellet sittenkin harkitsisi, että pyydät jotakuta lauluopea laulamaan puolestasi.

      Mutta jos sinulla on olemassa ääntä, sekä korvaa, mutta haluat tekniikka-apua, ota yhteyttä paikkakuntasi musiikkiopistoon ja kysy yksitystunteja.

      • Tane

        Toi Alannahin viesti on juuri samaa potaskaa, jota ihmiselle joka paikassa suolletaan. Kaikista ei tule huippulaulajaa, mutta laulamista voi kyllä opetella ja opettaa. Jos sinulla ei ole ääntä eikä korvaa, ei sinusta tule huippulaulajaa. Voit kuitenkin opetella sen verran, että kenenkään ei tarvitse hävetä lauluasi tai kärsiä silloin, kun laulat. Mene vain rohkeasti tunneille. Tuleva puolisosi arvostaa lauluasi varmasti ja luultavasti sinun laulusi on paras häälahja, jonka hän tulee saamaan.


      • Alannah
        Tane kirjoitti:

        Toi Alannahin viesti on juuri samaa potaskaa, jota ihmiselle joka paikassa suolletaan. Kaikista ei tule huippulaulajaa, mutta laulamista voi kyllä opetella ja opettaa. Jos sinulla ei ole ääntä eikä korvaa, ei sinusta tule huippulaulajaa. Voit kuitenkin opetella sen verran, että kenenkään ei tarvitse hävetä lauluasi tai kärsiä silloin, kun laulat. Mene vain rohkeasti tunneille. Tuleva puolisosi arvostaa lauluasi varmasti ja luultavasti sinun laulusi on paras häälahja, jonka hän tulee saamaan.

        Mutta jos ei piiruakaan ole nuottikorvaa, sitä ei tunneilta saa.

        Tässä kohden en nyt tosiaankaan puhunut tapauksesta, joka "tykkää" laulaa ja koulussa ollut aina mukana kaikessa, mutta äänenhallinta uupuu. Heille kyllä löytyy apua ja hyötyä, kuten viestissänikin sanoin.
        Harjoittelu parantaa tarkkuutta ja hallintaa.

        Huippulaulajista en puhunut, enkä sellaista tarkoittanut, että pitäisi olla. höpö, höpö.
        Näillä, joile ei apua opista ole, ei ole apua mistään. Kuten armas äiteeni, joka ei vuosikummenien treenistä riippumatta kykene esittämään ukko noaa tunnistattavasti.
        Loukata en tarkoittanut, enkä sitä, että pitäisi olla joku hemmetin "karita mattila".

        Ajatus on kaunis, ja jos yhtään laulu kulkee, niin ei muuta kuin sinne tunneille.
        Aivan kuten alkuperäisessä vie´stissänikin sanoin.

        Älä tane käy kimppuun suotta.


    • soittaja

      Parikymmentä vuotta häissä soittaneena kannatan kovasti ajatustasi. Jos on epäilystä, ettei mene ihan nuotilleen, laula vähän lyhyemmin.
      Iloisten häitten kohokohtia ovat aina hetket, jolloin joku hääväestä rohkenee laulaa orkesterin säestyksellä. Eikä ole vähääkään väliä, meneekö ihan nuotilleen tai onko tempo aina kohdallaan.

    • Saana

      kyllä mä niin olen harjoitellut ja laulanut levyn mukana että en tiedä voinko jättää sitä laulamatta :)
      kiitos teille kommenteista ja kannustuksesta.

      • sanat

        viittisitkö pistää ton laulun sanat tänne...ois kiva! :)
        kiitos...


      • Saana
        sanat kirjoitti:

        viittisitkö pistää ton laulun sanat tänne...ois kiva! :)
        kiitos...

        entä sitten kun linnut on lähteneet
        ja verkkaan käy virtojen juoksu
        entä sitten kun päivät on viilenneet
        ja poissa on nurmien tuoksu
        sinä vieläkö viivyt mun vierelläin
        tuuli tuiskuna lunta kun heittää
        yhä kätesi löydänkö kädestäin
        paksu jää vaikka muistoja peittää

        entä sitten kun päivä jo hämärtyy
        se pois viekö elämän uskon
        entä sitten kun eessämme värjäytyy
        rantataivaan jo väreillä ruskon
        sinä vieläkö viivyt mun vierelläin
        aallot raueten iltaan kun taipuu
        yhä kätesi löydänkö kädestäin
        päivä lopulta mailleen kun vaipuu

        entä sitten kun lyhenee askeleet
        on haaveiden tilalla muistot
        entä sitten kun silmiin saa kyyneleet
        nauru lasten ja leikkipuistot
        sinä vielä jos viivyt mun vierelläin
        kun on kaikki jo sanottu kerran
        sulle ojentaa tahtoisin elämän
        se on sun yhden elämän verran
        se on sun yhden elämän verran


        oleppa hyvä :)


    • Mikko

      Laula vaan, hienot tekstit on kyllä kappaleessa.Itse en pystyisi varmaan kyyneliltä välttymään.

    • pölli12

      toi toka säkeistö....siin virhe... yhä kätesi löydänkö kädestäin...väärin yhä kuiskaatko hiljaa mun nimeäin...oikein :)

    • PäässäVikaa

      Mä tykkään nuolla smällejä:)

    • minski_minski

      Hei,

      Olisiko kellään tähän nuotteja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe