Lakiehdotus: Työtä on pakko tehdä

työtä pakko tehdä

Sellainen laki, joka määrää että jokaisen pitää tehdä töitä, olisi paikallaan. On väärin, että toiset tekevät työtä ja toiset laiskottelee ja saavat siitä vielä rahaa. Jokaisen perusvelvollisuus on osallistua työntekoon, tavalla tai toisella - vaikka sitten risusavotassa. Pääasia ettei aika mene tyhjänpäiväiseen lorvimiseen. Perussuomalaiset, OHOI!

73

758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vain....
    • Wesuri

      Onhan noista työttömien komentamisesta vaikkapa valtion metsien pusikoiden raivaukseen ollut ajoittain puhetta, mutta esiin nousee silloin mm. vastuu- ja vakuutuskysymykset - eli kuka ne maksaa - monet työhän kuuluvat vakuutukset kun eivät työttömällä ole voimassa.

    • mmmmmmmm1212

      No mikset kaaleppi ole itse töissä. Täällä sekoilet pitkin päivää idioottomaisuuksiesi kanssa työnteon sijasta.

    • Retkuilija

      Opettelisit edes aloittamaan otsikon isolla kirjaimella.

    • unta palloon

      Sellainen laki, joka määrää että jokaisen pitää tehdä öitä yöllä, olisi paikallaan. On väärin, että toiset tekevät yötä ja toiset laiskottelee menemättä yöllä nukkumaan ja saavat siitä vielä tippurin. Jokaisen perusvelvollisuus on osallistua yökerhoon, tavalla tai toisella - vaikka sitten huorataloon. Pääasia ettei aika mene tyhjänpäiväiseen valvomiseenmiseen suomi24.fi/potkut ja työttömyys palstalla!...... kalevismiläiset, OHOI! menkää vimmein nukkumaan.

    • Jotain rajaa

      Sellainen laki, joka määrää, että jokaiselle on löydyttävä koulutusta/kokemusta edes jonkin verran vastaavaa työtä! Meitä on monta, jotka mielellämme lähtisimme töihin, jos vain saisimme mielekästä työtä. Korkeakoulutettuna en kuitenkaan ole valmis työskentelemään pilkkapalkalla paskaduunissa. Mieluummin opiskelen vaikka uuden ammatin.

    • wuhfgweoijroigjoerr

      Työpaikoista on pulaa, ennen puhuttiin halveksivasti suojatyöpaikoista mutta parempi kai nekin on kuin ei mitään.

      • s u o j a t y ö

        Suojatyöpaikat ne vasta haluttuja ovat: työttömyystoimistoon minäkin halajan virkailemaan veronmaksajien valtuuttamana.


    • vwvwvwvw

      Joo ja selainen laki, että tästä työstä maksettava vähitään 2000€/kk


      Vika on myös työnantajissa, koska eivät ota töihin kunnon palkalla ja kierrättävät vaan harjoittelijoita ja siksi palkkatöitä ei millään riitä kaikille.

      • Orja 5760

        Kyllä mullakin motivaatio nousis ihan uusiin lukemiin jos sais ton 2000/eur. kuukausi. Nyt kun orjatöissä 9/euroa päivältä mennään säästöliekillä ihan minimaalinen työpanos käytössä.


    • Kalevi P

      "EUROOPAN IHMISOIKEUSSOPIMUS
      4 artikla
      Orjuuden ja pakkotyön kielto
      1. Ketään ei saa pitää orjuudessa tai orjuuden kaltaisessa pakkotyössä.
      2. Ketään ei saa vaatia tekemään pakkotyötä tai muuta pakollista työtä.
      3. "Pakkotyöllä tai muulla pakollisella työllä" ei tässä artiklassa tarkoiteta:
      a) tämän yleissopimuksen 5 artiklan määräysten mukaisesti määrätyn vapaudenriiston aikana tai ehdonalaisessa vapaudessa tavanomaisesti määrättyä työtä;
      b) aseellisen palveluksen luonteista palvelusta tai sellaista palvelusta, joka vaaditaan sen sijasta maissa, jotka hyväksyvät aseellisesta palveluksesta kieltäytymisen omantunnonsyistä;
      c) sellaista palvelusta, jota vaaditaan silloin, kun vaara tai onnettomuus uhkaa yhteiskunnan olemassaoloa tai hyvinvointia;
      d) sellaista työtä tai palvelusta, joka kuuluu yleisiin kansalaisvelvollisuuksiin."

      http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1999/19990063/19990063_2

      Eipä taida olla tuo pakkotyö Eduskunnan päätettävissä. Mutta eipähän ole ensimmäinen kerta kun Suomen Eduskunta on "suuressa viisaudessaan" (=tyhmyyttään) säätänyt sellaisen lain joka on ristiriidassa EU-lakien kanssa. Viimeksi kaatui autoverolaki ja valtio joutui palauttamaan auton maahantuojille miljoonia euroja. Lisäksi tulli sovelsi sitä oman mielensä mukaan aina katkeraan loppuun asti. kyllä auton maahan tuoneet yksityishenkilöt osasivat pitää puoliaan, ei auttanu Jyrkiboyn kun kaivaa kuvetta, heh heh hee!! Samaa meininkiä vaan, työttömät ja samallahan päästäis noista loispummiyrittäjistäkin eroon. Menolippu Kiinaan voitas antaa läksiäislahjaks, sekin turistiluokassa.

    • Nythän on joku ehdottanut että vapaa-aika laitettaisiin verolle. Se ajaisi kai efektiivisesti saman asian, joskin se on vaikeasti toteutettavissa.

      Työhön pakottaminen johtaisi vain ikäviin lieveilmiöihin kuten tahallaan huonosti tehtyihin työsuorituksiin, sairaslomakierteisiin etc.

      Viimeisimmän terveydenhoitoalan lakon yhteydessähän Vanhasen hallitus laati pikapikaa lain, joka salli työhönpakottamisen. Henkilökohtaisesti pidin tätä demokratian vastaisena, vaikkei kyse olekaan mistään orjatyöstä vaan työstä josta maksetaan jopa ylikertoimella palkkaa.

      Niin ja suurimpana ongelmana lienisi tosiaan se, että tollaiset "pakkotyöllistetyt työt" jäisivät veronmaksajien maksettavaksi: tietty rakennetyöttömyys esiintyy aina, työttömyysprosenttia kun ei mikään valtio ole saanut nollaan.

    • Lorvailija 007

      Kyllä minä vaikka raivaan risukkoa, jos palkanmaksaja löytyy.

    • löyly-kauhiala

      JEES!
      Jos ei joku tahdo tehdä työtä, sille pitää työntää löylykauhaa anukseen!

      • saunamajuri.

        Mutta nehän tykkää siitä!
        Ovat tottuneet semmoseen Nuivanniemen terapiassa.


      • Achtung+++

        Arbeit macht frei!


    • semmosta puhtaan

      Oon muuten kuullu semmosta, että työttömät vaan juovat kahvia ja syövät bostonkakkua.

      • vihtukunti

        Vihtu! Jos se oliski vaa kahvii ja postonkakkuu, mutta syövät joka päivä munnoo ja antsuuvista!
        Vihtu! Vaikka mä paiskin töitä joka päivä nii ei oo varaa syötä munnoo ja antsuuvista!
        Kyllä mua nii vihtutttaa! Vihtu!


      • KAleb.
        vihtukunti kirjoitti:

        Vihtu! Jos se oliski vaa kahvii ja postonkakkuu, mutta syövät joka päivä munnoo ja antsuuvista!
        Vihtu! Vaikka mä paiskin töitä joka päivä nii ei oo varaa syötä munnoo ja antsuuvista!
        Kyllä mua nii vihtutttaa! Vihtu!

        Mummo leipoo mulle bostonkakkuu saataana.


      • Munanvatkaaja
        KAleb. kirjoitti:

        Mummo leipoo mulle bostonkakkuu saataana.

        Minä puolestani leivoskelen munnoo.


      • Anti-Kalevi
        vihtukunti kirjoitti:

        Vihtu! Jos se oliski vaa kahvii ja postonkakkuu, mutta syövät joka päivä munnoo ja antsuuvista!
        Vihtu! Vaikka mä paiskin töitä joka päivä nii ei oo varaa syötä munnoo ja antsuuvista!
        Kyllä mua nii vihtutttaa! Vihtu!

        Niin joo, sä mukamas paiskit töitä kaket päivät vaikka vispaat kotona surkeeta munaas ja pelkäät, koska äiti tulee ovesta.


      • Munkkia kitusiin
        Anti-Kalevi kirjoitti:

        Niin joo, sä mukamas paiskit töitä kaket päivät vaikka vispaat kotona surkeeta munaas ja pelkäät, koska äiti tulee ovesta.

        Mulla on munnoo, sulla ei.
        Eli, ei aina voi voittaa, kysäisepä vaikka äitiltäs tahi mummoltas.


      • Kohta syyvvään

        Kuule, minä pitkäaikaistyöttömänä syön vain ja ainoastaan Sacherkakkua ja sitäkin tosi harvoin, ainoastaan juhlapyhinä.


      • Taisto-poika
        Munanvatkaaja kirjoitti:

        Minä puolestani leivoskelen munnoo.

        Mie en voi leippoo ku ei oo hiivvoo: se mäni vahvvaan kotikaljjaaan!


    • Väärin...

      ...ei mitään pakkotyötä, jos itse pystyt maksamaan olemisesi/elämisesi. Muuten samaa mieltä; kenellekään ei pitäisi maksaa toimettomuudesta vaan velvoittaa tukien eteen jotain valtion/kunnan järjestettyä simppeliä hommaa vähän tekemään.

    • vihtukunti

      Tyättömät syä joka päivä marmelaatia ja valtio maksaa marmelaatit!
      Tyättömät jua joka päivä kiljuu ja valtio maksaa niille hiivat ja taloussokrut!
      Vihtu sanon mää!

      • kunstanttor

        Niin se vaan on eith tyättömät mittään kiljuu juo, olet pahasti ajassa jäljessä ku tommosta väität, ne juo nykyään pullotettua laatua halvalla.


      • yks tyätöne
        kunstanttor kirjoitti:

        Niin se vaan on eith tyättömät mittään kiljuu juo, olet pahasti ajassa jäljessä ku tommosta väität, ne juo nykyään pullotettua laatua halvalla.

        Mä aineski juan joka päivä kiljuu. Ja Pena ja Kake ja Untamo ja Kukkis ja Miettinen. Ja sit yks Koorkos. Se on joku ulkomaalanen, mut se puhuu iha hyvin suomee.
        Nii että me kaikki juataan joka päivä kiljuu. Laitetaa aina satsi käymää kylpyammeesee nii saataan oikeen kunnolla kiljuu. Ei iha heti lopu keske.
        Sitte pullotetaa sitä ja mennää puistoo ja istutaa penkil ja juataan ja lauletaa ja huutellaa ohikulkijoile.
        Joskus siihe tulee joku juappo ämmä ja sitte juatetaa se ympärikännii ja vietää se sit pensaa taa ja pannaa sitä nii perrkeleest.
        Nii me tyättömät tehää.


      • Mualaismummi

        Kuulehan penikka, kiljua juovat vain äidinpekoiset alaikäiset kakrut.


      • Usiasti
        yks tyätöne kirjoitti:

        Mä aineski juan joka päivä kiljuu. Ja Pena ja Kake ja Untamo ja Kukkis ja Miettinen. Ja sit yks Koorkos. Se on joku ulkomaalanen, mut se puhuu iha hyvin suomee.
        Nii että me kaikki juataan joka päivä kiljuu. Laitetaa aina satsi käymää kylpyammeesee nii saataan oikeen kunnolla kiljuu. Ei iha heti lopu keske.
        Sitte pullotetaa sitä ja mennää puistoo ja istutaa penkil ja juataan ja lauletaa ja huutellaa ohikulkijoile.
        Joskus siihe tulee joku juappo ämmä ja sitte juatetaa se ympärikännii ja vietää se sit pensaa taa ja pannaa sitä nii perrkeleest.
        Nii me tyättömät tehää.

        Jos kilju on antaumuksella tehty ja annettu käydä loppuun, on siitä leikki kaukana eli se on liki kuin Taivaan Mannaa.


    • Kilijuhanhi

      Emmää vaan viiti kiljuu tehä. Viroon on nopiata matkustaa ja viru kange ei maltahia maksa.

    • Olen Kaleb.

      Moi olen Kaleb, tykkään paaskantaa saunan lautelle ja työnnellä löylykauhaa mun hanuriin sen jälkeen. Olen siis entinen loispummivirkailija ja nykyinen pitkäaikaistyötön. Sain potkut virkailijan työstä, kun yritin nussia pikkupoikaa puistossa keskellä päivää.

    • Se toinen kalervo!.

      Se on tarkoitettu kriisiytyneille potilaille, joille tavanomainen unihoito ei riitä, mutta joille laitoshoito olisi tarpeetonta. Yökeskuksen on tarjottava tehostettua unihoitoa yöllä. Palveluvalikoimaan kuuluvat muun muassa yöharjoittelu, kuntouttava yötoiminta ja erilaiset unikurssit, joissa leikitään unta. Tämä korvaa vuodeosastohoidon ja kotikäynnit ja antaa valmiuksia evoluutiosotaan työelämässä!.

      • Palstaloisen torjunt

        Yövalmennus

        Osastolla tuotetaan Yö- ja yksilövalmennuspalvelua pitkäaikaisunettomien ja vajaakuntoisten henkilöiden aktivoimisen ja yöllisten toimintojen tukemiseksi laitoshoitona mm nuivaniemellä ja joka puolella suomea.

        Yövalmennus on valmentautujan yksilöllisten tarpeiden ja valmiuksien mukaan suunniteltua tavoitteellista yön avulla tapahtuvaa unen halinnan edistämistä. Yksilövalmennus on puolestaan yövalmennusta tukevaa toimintaa, joka edistää kokonaisvaltaisesti valmentautujan toimintakykyä ja arjenhallintaa evoluutiosodassa.


      • Se toinen kalervo!
        Palstaloisen torjunt kirjoitti:

        Yövalmennus

        Osastolla tuotetaan Yö- ja yksilövalmennuspalvelua pitkäaikaisunettomien ja vajaakuntoisten henkilöiden aktivoimisen ja yöllisten toimintojen tukemiseksi laitoshoitona mm nuivaniemellä ja joka puolella suomea.

        Yövalmennus on valmentautujan yksilöllisten tarpeiden ja valmiuksien mukaan suunniteltua tavoitteellista yön avulla tapahtuvaa unen halinnan edistämistä. Yksilövalmennus on puolestaan yövalmennusta tukevaa toimintaa, joka edistää kokonaisvaltaisesti valmentautujan toimintakykyä ja arjenhallintaa evoluutiosodassa.

        Sellainen laki, joka määrää että jokaisen pitää tehdä unta yöllä, olisi paikallaan. On väärin, että toiset tekevät unta ja toiset laiskottelee palstaloisena ja saavat siitä vielä mielihyvää. Jokaisen perusvelvollisuus on osallistua unen tekoon, tavalla tai toisella - vaikka sitten Uni hoidoissa yötaivas oy:n unipajalla. Pääasia ettei aika mene tyhjänpäiväiseen lorvimiseen palstaloisena suomi24.fi/potkut ja työttömyys palstalla. Perussuomalaiset, palstaloisen torjuntaan, OHOI!


    • unen puutteeseen

      Yötön tekee yötä. Tämän jälkeen häntä kehutaan. Yöttömän itsetunto nousee ja mieli kohenee positiivisesta palautteesta. Tämän jälkeen yötön tekee lisää yötä. Häntä kehutaan jälleen. Yöttömän itsetunto ja mieli kohenee entisestään.

      Tätä toistetaan niin pitkään, kunnes Yöttömän itsetunto ja mieli ovat riittävän korkealla. Sen jälkeen harjoittelujakso on todennäköisesti jo lopussa ja yöttömän tilalle otetaan uusi yötön, jonka itsetunto ja mieli kaipaavat kohentamista.

    • Kaleb.

      Kaleb mä oon,
      ehkä joudun turmioon.
      Ei se mua haittaa,
      kilju mulle maittaa.
      Viinaa juon joka päivä,
      ei mieles oo huolen häivä.
      Kännissä oon aina kuin käki,
      eikä mua haittaa vaikka joku sen näki.
      Kyrrpä mulla nyt on kova ja suora,
      pitäis jostain löytää joku hyvä h uora.
      Sitä kun panen päivän ja yön,
      tehnyt oon jälleen hyvän työn.

    • hopi hopi
    • Kaaleppi hississä, e

      Menin tänään hissiin jossa olin yksin. Lähes välittömästi minua alkoi oksettaa ja oloni muuttui muutenkin huonoksi. Ihmettelin, että mikä minulle oikein tuli.

      Nojauduin hissin seinää vasten ja mieleeni hiipi ajatusi, että olenko kunnossa. Samalla minulta tipahti taskusta oma loma todistus kortti. No, enää minun ei tarvinnut ihmetellä huonoa oloani. Onneksi minun kerrokseni osuikin jo kohdalle ja pääsin poistumaan yhteiskunnan varoilla elävänä palstaloisena omaan kerrokseen, tyyppinä haisen ihan mädäntyneelle paskalle, meinasin tukehtua omaan paskan hajuun.

    • yks bettiina vaan

      Syksyllä tulee aikasin pimee,
      hauska on sillon kyrrpää imee.

      • anushommia

        Kaleb kysys että otatko kyrpää kans perse-reikääseen. Jos otat niin tervetuloo Nuivanniemeen jossa Kaleb on hoitoon-ohjauspotilaana.


    • Kalervo tietää sanoa

      Yritin tänään mennä öihin. Mutta minut käännytettiin jo Yötaivas oy:n tehtaan portilla ja kiellettiin meno öihin.
      Miten suomessa voi mennä öihin, jos ei edes pääse pajan alueelle ?

      Vai onko yöttömän selviytyjän alettava lakkoon kuten muutkin selviytyjät tekee evoluutio sodassa?.
      Sak; sta kyselin tätä, mutta sieltä ei edes vastattu kysymykseeni !
      - Mistä voin kysyä tämän asian oikeaa laitaa ?

    • unta palloon

      Maahan tulisi perustaa sellaisia Yöpaikkoja, missä tehdään vain harjoittelua ja jonne yöttömiä selviytyjiä voidaan ohjata harjoittelemaan. Näin firman kannattavuus nousisi yötaivas oy:n unipajalla, ja yöttömät selviytyjäy saisivat runsaasti arvokasta yökokemusta, vähentäisi myös yöttömyyttä merkittävästi. Yöttömien selviytyjien tulisi mielellään olla alan ammattilaisia, jottei heidän opastamiseen menisi liikaa aikaa ja yön jälki olisi vähintään yhtä hyvää kuin nukkuvilla kanssa elävillä veljillä on!.

    • Käytä aivoja

      Jos ihminen ei ole vyökykyinen, hänen ei pitäisi olla vyönhakijanakaan lähi kaupassa. On kummallista, että nykyaikana ollaan vyönhakijana vaikkei ole edes tarkoitustakaan mennä vöihin tai vyöllisyystoimenpiteisiin, eikä edes hakea vöitä. Jos on sellainen sosiaalirajoitteisuus tai päihderiippuvaisuus, ettei edes kuntouttavaan vyötoimintaan kykene, silloin ei kuulu vyöttömien listoille vaan sairaslomalle, hoitoon tai sossun luukulle. Ei se vyöttömyystukiraha tule kuin manulle illallinen, sen tarkoitus on turvata perustoimeentulo VYÖNHAKUAJAKSI. Jos olet vyönhakijana kirjoillla, olet velvoitettu tietysti osallistumaan toimenpiteisiin. Jos taas et halua osallitua toimenpiteisiin, älä ole kirjoilla vyönhakijana.

      Käytä edes Henkseleitä!

      • Henkselinpaukuttaja

        Siis; moniko nykyinen, veronmaksajien varoilla virkaileva, käyttää VYÖTÄ?
        Aniharva, sanon ma.
        Nykyvirkailijoista varsin moni muistuttaa VYÖTIÄISTÄ...eli pahalta näyttää, veronmaksajien kannalta.


      • Virkailematon ever
        Henkselinpaukuttaja kirjoitti:

        Siis; moniko nykyinen, veronmaksajien varoilla virkaileva, käyttää VYÖTÄ?
        Aniharva, sanon ma.
        Nykyvirkailijoista varsin moni muistuttaa VYÖTIÄISTÄ...eli pahalta näyttää, veronmaksajien kannalta.

        Vyötiäinen eläimenä on erittäin miellyttävä näky, mutta jos ...


      • Vyötön tekee vöitä!
        Virkailematon ever kirjoitti:

        Vyötiäinen eläimenä on erittäin miellyttävä näky, mutta jos ...

        Vyötön tekee vöitä. Tämän jälkeen häntä kehutaan. Vyöttömän itsetunto nousee ja mieli kohenee positiivisesta palautteesta. Tämän jälkeen vyötön tekee lisää vöitä. Häntä kehutaan jälleen. Vyöttömän itsetunto ja mieli kohenee entisestään.

        Tätä toistetaan niin pitkään, kunnes vyöttömän itsetunto ja mieli ovat riittävän korkealla. Sen jälkeen harjoittelujakso on todennäköisesti jo lopussa ja vyöttömän tilalle otetaan uusi yyötön, jonka itsetunto ja mieli kaipaavat kohentamista.


    • Hae unta palloon

      Hienoa kiinnostusta
      1. PALJONKJO MAKSETAAN PALKKKAA ?

      Yösopimuksessa TIS:in mukaisesti lähi hotellissa.

      yömarkkinatuki ylläpitokorvaus auttaa yönhakijaa ja on tarjolla yöllistymistä edistävää toimintaa esim. Vyökokeilu tai yöelmävalmennus. Uniihäiriön parantamiseen on myös saatavissa aivan henkilökohtaista kuntoutusohjausta.

      2. KUINKA PITKÄN AIKAA ?

      Tehdään yksilöllinen aktivointisuunnitelma, josta tämä kivuttomasti selviää.

    • Etelän lämpöön.

      Totta puhelet: minäkin teen töitä ja ilolla, mutta siitä ei tule sulle senttiäkään. Ja aina vaan ahneemmaksi käyn.

    • lostcause

      Sopii! Kunhan tulee voimaan myös laki, että kaikki saavat koulutustaan vastaavaa työtä!

    • ffdfds

      Kaaleppi, koskisiko se myös teitä kroonisia mt-hoidokkeja?

    • jaoke tuottavaksi

      Osa Vyöttömyys korvauksista olisi ohjattava vyötäröään kasvattville virkailijoille. Heidän yömääränsä on lisääntynyt Vyöttömyyden kasvun myötä.
      Ehdotankin lisäveroa yöttömille selviytyjille, joka voisi nousta prosentin/kk yöttömyyden keston aikana. Jossakin kohtaa yöttömyys muuttuisi maksulliseksi, joka olisi oikein. Ilmaisia lounaita ei ole edes vyötäröään kasvattavilla virkailijoilla.

    • käytä henkseleitä

      Vyötön suorastaan uupuu hektisen Vyöttömyyden alle.
      Vyöttömyys on nykyään niin vaativaa ja henkseleiden panos on niin suuri.

      Tässä kovassa kilpailussa yötön selviytyjä aivan uupuu ja saa tressiä.
      Nytkin valvon keskellä yötä kun nukuin koko päivän.
      Eritysesti nyt syksyisin uuvun valtavasti kun naapurit kertoo miten tarttee raaputtaaaamulla autoa ja huoltaa autoa ja katsastaa kalliisti ja maksaa kovat rahat bensasta, talvirenkaista. Se oikein uuvuttaa. Ja myös tuo muu verotus uuvuttaa. Kovan hintaiset aurinkolomat uuvuttaa ja panolomat thaimaahan uuvuttaa. Olen aivan uupunut kun kuulen naapureiden kulutus-uupumuksista.
      Kyllä vyöttömyys on niin uuvuttavaa.
      ja vielä lisäksi naapureiden pitää ajaa vuorokausi lapppiin ja toinen takaisin firman autolla firman kelomajaan ja siellä perillä pitää raskaasti vielä hiihtää. Otan vaan osaa ja uuvun oikein kun kuulen tästä valtavasta fiksusta suorittamsesta. Se valtavsti uuvuttaa.
      Vyöttömän uupuja uuvutus vaan lisääntyy.
      Puhumattakaan kreikan uuvuttavista uuvutuslakoista, kun kreikkalaiset iipijat meinaa maksaa velkansa lakkoilemalla kovasti...... kyllä uuvuttaa...

    • justiinakin tietää

      Vyöelämän selviytyjän vyötön yö voi saada uuden sisällön kun lepää kunnolla yö elämän rasituksista vapaana!. ja käyttää henkseleitä!.

    • Paljo lapssii

      Mina maata ja tehhä lissä lapsi ja hyvä suoomalaise maksa rahha makkusta.
      jokka laps tuuva lissä rhaa.
      Suomisa hyv assuu.

    • sdfsdf

      Tekeekö Persut töitä. Istuvat vain kapakassa toimeentulotuella eläen. PS on kuin Neuvostoliiton kommunistipuolue Stalinin aikaan, jopa pahempi. Stalinkin leiritti "alempiarvoisia" ihmisiä, kuten Hakkaraiset haluaa tehdä.

    • löyhäpäiden palsta

      Vyöttömyys, ja näin ollen myös löyhäpäisyys, on aina oma valinta. Minä ja yökaverini emme arvosta vyöttömiä selviytyjiä pätkääkään. Loisivat punkkivöytiäset ovat aina humalassa ja haisevat ulosteelle, virtsalle sekä oksennukselle ja housut nilkoissa aina valmiina. Henkilökohtaisesti pidänkin vyöttömyyttä homouteen verrattavana sairautena.

      • Tiukkapipoisten king

        So sad. Mutta totta.


    • Pakkohan se on.

      Minun on pakko tehdä työtä, jos haluan sen elintason, mikä minulla nyt on.
      Olen ulkomailla noin 20 % vuodesta ja sossu ei sitä maksa, vaikka paljon maksaakin.
      Lorvimista en kannata, koska kysyntää on sen verran paljon. Tosin palkasta ei mene myöskään veroa eli lorvijoille ei tule mitään.
      Olen elämääni erittäin tyytyväinen.

    • haalepille oma rokot

      THL esitti viime keväänä että työttömät voitaisiin velvoittaa ottamaan työttömyysrokote, työmarkkinakorvauksen menettämisen uhalla. (kyse on eri rokotteesta kuin Pandemrix). Näin rokotuskattavuus voitaisiin pitää korkeana.

      Tavallaan työttömät siloin ylläpitäisivät riittää suojaa niin että työttömyys aallot olisivat lieviä tai eivät rantautuisi suomeen.

      Mielestäni THL:n idea on hyvä mutta ei ole oikein että työttömät uhrautuvat työllisten puolesta.

    • Kaleb.

      Olen taas saanut hoitoonohjauspassituksen Nuivanniemen Hourulaan.
      Syön täällä joka päivä munnoo ja antsuuvista ja aamulla nautin kahvin kera Boston-kakkua.
      Sitten menen ja paaskannan saunan lauteille ja kjusen kiukaalle. Viimeksi mainittu sihiseen hauskasti.
      Paaska lemuaa.

      • Kalleb

        Sitä mä vaan, et muuten menee mukavasti, mut jotain huoraa pitäis ain välillä saada. Vaikka vaan 6-8 kertaa viikossa.


    • diipadaipa1

      Niin,jokaisella tulisi olla OIKEUS saada ja tehdä töitä sekä saada siitä asianmukainen palkka.

    • Olen elossa

      On toki väärin, että toiset tekee töitä. Mutta ei se, että toiset eivät alistu huonoon palkkaa, jokainen alle 3000 € työtä tekevä sahaa oman ja muiden oksan poikki,
      typeryys ei anna mitään erivapauksia.
      Jokaisen perusvelvollisuus on säilyä hengissä, ei tehdä töitä.
      Valtion velvollisuus on taata työtä jokaiselle jossa ollaan epäonnistuttu
      surkeasti, aika menee parempia aikoja odotellessa.

    • vfrt

      Eiköhän ongelma ole siinä, että kaikille ei riitä töitä. Siis vähintään TES palkattua.


      Miten voidaan saada kaikki pakotteua töhin kun sitä ei riitä? Palkkattomana hoirjoitteluina se tietenkin onnistuu, koska jos pitää maksaa palkkaa mennään vajaa miehistöllä.

      • eheeh

        Se ei ole myöskään rakaistu, että köydään töissä, mutta silti nosetaan työttömyystukea. Sillä tapaa työttömyys ei poistu.


    • hän.pelastunee

      Henskeli-Ville on ny vyöharjottelusa, meinaan kun soon vyötön. Ei oo tottunu vyöhön. Meinas laittaa sen kaulaansa mut virkailijat pelasti sen viime hetkellä ja passittivat sen Nuivanniemen hourulaan, maankuuluun Nuivaparkiin. Siellä saa joka päivä munnoo ja antsuuvista ja aamukahvilla ISON palan Boston kaukkua.

    • tosiaikatyötön

      Pitäisi laatia laki, että työttömät pääsevät kanssa tekemään työtä.

      On niin väärin, että vain toiset saa tehdä töitä ja toiset joutuu olemaan työttömänä.
      Minäkin tahdon työpaikan palkkoineen ja sosiaalietuineen. Lämpimän aterian ja mukavat työkaverit ja sen vähän ilkeän pomon, joka aina välistä simputtaa.

      Sinä saat puolestani olla työttömänä niin kauan kun haluat, minä otan työsi vastaan iloiten.

    • lakiettätöitä

      Haluaisin niin kovasti vain töitä mistä saisi palkkaa! Se on hartain toiveeni koska se on perusedellytys muiden unelmien täyttymiseen kuten perheen perustamiseen, kodin ja mökin rakentamiseen! Haluan myös joskus päästä eläkkeelle nauttimaan työni hedelmistä ja lapsenlapsista!

      Onko tämä liikaa kysytty?

    • Ankeuttaja1

      Idiootti.

    • TyönantajanVelvoite

      Työnantajilla pitäisi olla velvollisuus palkata työttömiä työhön saamiensa elinkeinotukien kannustamina. Jokaiselle työttömälle voitaisiin osoittaa työpaikka, jossa hän voisi tehdä mielekästä työtä ja hänelle maksettaisiin alan palkkaa korotettuna siitä hyvästä, että hän suostuu tulemaan töihin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe