Liisa!

Nellis

Tunnut tietävän paljon mikrobiongelmista ja olet myös ajantasalla asioissa. Olen kovasti miettinyt oletko harrastelija vai ammatiksesi näitä asioita hoitava? Itse olen jokin aika sitten valmistunut terveystarkastaja, ja olen oppinut kirjoituksistasi paljon, sekä saanut myös apua työssäni eteen tulleisiin tilanteisiin. Elikkäs kiitos! Mutta kiinnostaisi kovasti ammattisi tai siis tietämyksesi tausta?

7

1171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entäs sinä

      miten terveystarkastajaksi voi opiskella? itsekin olen kovin kiinnostunut näistä asioista, vapaa-aika kuluu näitä asioita tutkiessa ja haluaisin myös ammatin jossa voisi hyödyntää tätä mielenkiintoa. Miten siis voisin päästä terveystarkastajaksi?
      Luulen että usein kiinnostus näihin asioihin syntyy omasta kokemuksesta ko. asioihin liittyen. niin minullakin.

      • Samoin

        Missä voi opiskella ko.ammattiin? Tahtoo tietää.


      • karu todellisuus
        Samoin kirjoitti:

        Missä voi opiskella ko.ammattiin? Tahtoo tietää.

        Paras opiskelupaikka on Mikkelin AMK. Nettiosoite
        http://www.mikkeliamk.fi/
        Tosin en suosittele alaa. Olen tehnyt näitä hommia pienellä palkalla jo parikymmentä vuotta. Töitä ja stressiä riittää, mutta henkilöstöresurssit ovat kaikkialla vähäiset. (Siis en ole Liisa)


      • Nellis
        karu todellisuus kirjoitti:

        Paras opiskelupaikka on Mikkelin AMK. Nettiosoite
        http://www.mikkeliamk.fi/
        Tosin en suosittele alaa. Olen tehnyt näitä hommia pienellä palkalla jo parikymmentä vuotta. Töitä ja stressiä riittää, mutta henkilöstöresurssit ovat kaikkialla vähäiset. (Siis en ole Liisa)

        "karu todellisuus" sen jo kertoikin, eli Mikkelin ammattikorkeakoulu on ainoa paikka missä voi opiskella nimenomaan ympäristö- ja terveystekniikkaa. Ja tällä tutkinnolla saa helpoiten töitä.
        Henkilöresurssit on pienet kunnissa aina, stressiä saa kehitettyä kyllä itselleen ja ehkä sitä hieman kehittyy itsestäänkin. Riippuu tosi paljon työpaikasta. Palkat ei ole häävejä... mulla on peruspalkat viimeisen vuoden ajalla (3 työpaikkaa) ollut 1800-2010 euroa. Vakituisilla tuohon tulee tietysti hlökoht. lisät päälle. Mutta insinöörin papereilla tuo palkka on kyllä pieni ja teknikon myös. Parannusta saattaisi olla luvassa, ainakin pieniä suunnitelmia "kapinaan" on. Työ on melko vaativaa ja julkista valtaa joutuu käyttämään. Tulipas huonoja puolia...
        No, hyviä puolia on mm. liukuva työaika 37h/vko. Vapaa ja itsenäinen työ. Työ on erittäin monipuolista. Joskus olen kuullut, että lakeja/asetuksia joita me valvomme olisi n. 140kpl. Kunnan hommissa on rennompaa kuin yksityisellä, lomat pyörii jne. jne. Ja ennen kaikkea vaikka palkka tuntuu välillä pieneltä, niin viran saatuaan terveystarkastajalla on pitkä pitkä leipä vaikkakin hieman kapeampi. Kyllä tämä ihan mukavaa hommaa on! :)


      • Liisa
        Nellis kirjoitti:

        "karu todellisuus" sen jo kertoikin, eli Mikkelin ammattikorkeakoulu on ainoa paikka missä voi opiskella nimenomaan ympäristö- ja terveystekniikkaa. Ja tällä tutkinnolla saa helpoiten töitä.
        Henkilöresurssit on pienet kunnissa aina, stressiä saa kehitettyä kyllä itselleen ja ehkä sitä hieman kehittyy itsestäänkin. Riippuu tosi paljon työpaikasta. Palkat ei ole häävejä... mulla on peruspalkat viimeisen vuoden ajalla (3 työpaikkaa) ollut 1800-2010 euroa. Vakituisilla tuohon tulee tietysti hlökoht. lisät päälle. Mutta insinöörin papereilla tuo palkka on kyllä pieni ja teknikon myös. Parannusta saattaisi olla luvassa, ainakin pieniä suunnitelmia "kapinaan" on. Työ on melko vaativaa ja julkista valtaa joutuu käyttämään. Tulipas huonoja puolia...
        No, hyviä puolia on mm. liukuva työaika 37h/vko. Vapaa ja itsenäinen työ. Työ on erittäin monipuolista. Joskus olen kuullut, että lakeja/asetuksia joita me valvomme olisi n. 140kpl. Kunnan hommissa on rennompaa kuin yksityisellä, lomat pyörii jne. jne. Ja ennen kaikkea vaikka palkka tuntuu välillä pieneltä, niin viran saatuaan terveystarkastajalla on pitkä pitkä leipä vaikkakin hieman kapeampi. Kyllä tämä ihan mukavaa hommaa on! :)

        Terveystarkastajat tekevät tärkeätä työtä ja on suuri epäkohta, että heidän resurssinsa ovat useimmissa kunnissa aivan liian pienet. Sinullakin on arvaamattoman suuret mahdollisuudet vaikuttaa ihmiskohtaloihin. Varsinkin rivitaloyhtiöissä on käytännössä todella vaikeata saada taloyhtiöitä tekemään välttämättömiä korjauksia sovinnolla ja ihmiset joutuvat turhaan altistumaan homeille vuosikausia, kun asioista riidellään. Toivottavasti sinä olet terveystarkastaja, joka puuttuu näihin asioihin kovalla kädellä. Mielestäni uhkasakkojen ja teettämisuhkien ja jopa korjausmääräystenkin suhteen arkaillaan liikaa.

        Omasta taustastani kerron sen verran, että nimeni löytyy sisäilmayhteyshenkilöiden listalta.


    • Kiinnostunut

      Nämä keskustelut, joita löydän, ovat olleet kiinnostavia ja nimimerkki Liisa ollut hyvin asiantunteva. Missähän päin Liisa nykyään vaikuttaa?

    • Mökkkii

      Nellikselle: "Työ on melko vaativaa ja julkista valtaa joutuu käyttämään."

      Noin kirjoitit. Mikä julkinen valta voi puuttua rakentamiseen tai rakennuksiin mitenkään? Jos voisi, ei hometaloja olisi. Ei varsinkaan tehtäisi lisää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe